Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS-50P96FD

458 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 april 2008 - 19:13

Unregistered3811f9da
  • Unregistered3811f9da
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Hej alla. Jag behöver råd och stöd. Jag har velat otroligt länge nu med mitt val av tv. Jag hade i stort sätt bestämt mig för en PS-50P96FD och var tillochmed in på Hifiklubben i Gävle för att beställa en. Men precis just den dagen så hade den utgått ur deras sortiment bara timmar efter det att jag kollat på den på deras hemsida. De ville sälja en 46 tums Toshiba LCD till mig isstället. https://www.prisjakt...kt.php?p=243436

Men det känns så surt när man väl bestämt sig för en 50 plasma och bara ge upp enbart för att den inte fanns i butik. Jag åkte runt på alla lokala affärer samt de stora som Elgiganten, On-off, Siba, Expert och Power men ingen hade den uppställd och endast On-off och Siba verkar sälja den och då genom sin hemsida.

Men då kommer ju velandet in igen. Jag hade velat köpa den i en butik och Hifiklubben är både en lagom stor butik/kedja så att man vet att man iaf får någon typ av service och hjälp om något skulle hända. Jämförelsevis då med de stora kedjorna där man bara är en i mängden.

Men om jag nu måste beställa på nätet så funderar man ju helt klart på att denna tv har nästan 1 år på nacken nu och om det kommit annat under tiden. Sen det där med om den är XEE märkt eller inte. Jäkla krångel.

Frågorna blir således. Om man köper den på Sibas onlinesida är den svensk och kan man då lämna in den i den fysiska butiken om den knasar?

Hade ni köpt samma tv idag?

LCD eller Plasma den eviga frågan. Anvädningsområdet är PS3 och DVD främst och lite vanlig SD tv.

Blir tokig på detta snart. Hade inte Hifiklubben krånglat så hade detta valet varit klart nu. Hoppas någon kan motivera mig och göra ett val åt något håll.

Mvh Andreas Btw intressant disskution och ta del av hittils.

Expert kränger väl också denna TV?

Postad 13 april 2008 - 20:20

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Det skulle jag tro.... Jag köpte mitt ex. på AudioVideo när det begav sig och nu förtiden är det väl en jäkla massa som kränger den...

Postad 13 april 2008 - 20:33

RedGuard
  • RedGuard
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Det fanns ingen uppställd när jag var runt iaf. Då är ju poängen borta. Jag har nu bestämt mig till 99% att köpa denna tv iaf. Sitter fortfarande och funderar varifrån. Skall ringa till Samsung och kolla vad som händer om den behöver lagas. Eller det kanske ni kan svara på. Har man kontakt genom butiken eller genom Samsung? Jag tänkte annars ringa och kolla med Siba också. Den ligger på strax under 20000 på Sibas webshop så är det en XEE modell de kränger så är det ju helt klart intressant och handla där. Bara lite frågetecken kring ovanstående kvar.

Postad 13 april 2008 - 20:52

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Om du köper tv'n i butik så är det ju deras skyldighet att se till att den blir lagad utifall att det skulle hända något...

Postad 13 april 2008 - 21:15

RedGuard
  • RedGuard
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Jag skall ta ett varv till i alla butiker som finns i området men om jag skall behöva åka +10 mil för att köpa i en fysisk butik så kan jag lika gärna handla på webben. Elgiganten verkar kört. Siba verkar ha med ett påslag på runt 4000 i butik. Expert ingen aning. Onoff har på webben tror inte de har i butik. Sen återstår det några småhandlare varav Audio Video konkade igår. Hifibutiken slutade sälja den för 2 veckor sedan. Just den dagen jag var där för att köpa en. Så det ser tungt ut i Gävletrakten.

Postad 14 april 2008 - 16:07

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Jag skall ta ett varv till i alla butiker som finns i området men om jag skall behöva åka +10 mil för att köpa i en fysisk butik så kan jag lika gärna handla på webben. Elgiganten verkar kört. Siba verkar ha med ett påslag på runt 4000 i butik. Expert ingen aning. Onoff har på webben tror inte de har i butik. Sen återstår det några småhandlare varav Audio Video konkade igår. Hifibutiken slutade sälja den för 2 veckor sedan. Just den dagen jag var där för att köpa en. Så det ser tungt ut i Gävletrakten.

Men att dom inte har tvn uppställd i butiken betyder väl inte att dom kan beställa hem en? Tror inte att efterfrågan är så stor på just tvapparater i den här prisklassen så dom tar nog inte hem onödigt många. Grejen är ju den att du kanske får vänta i nåra dagar men de är ju samma sak som att beställa den från internet så..

/D

Postad 14 april 2008 - 20:10

RedGuard
  • RedGuard
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Du svarade på din egen fråga. Om de skall ha 4000 mer för att köpas genom en fysisk kontakt med en säljare isstället för ett orderformulär på en websida. Jag får inte ens känna eller titta på produkten innan. Jag skall väl inte behöva jaga en säljare och fråga om han kan ta hem en tv åt mig. Jag skall ta ett varv till som sagt men Sibas onlineshop ligger väl bra till för en beställning.

Postad 16 april 2008 - 18:15

Fulberra
  • Fulberra
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
OK, nu är jag trött.
Efter inköp av min P96, kopplar dator -> TV med hdmi - hdmi, i manualen står det att detta inte ska fungera men jag var tveksam och provade ändå. Mycket riktigt, det funkar inte. Pratar med Samsung ang. detta och dom svarar att det ligger ett "kopieringsskydd" i tv´n när man kopplar tv till data, därför måste man använda VGA-ingången istället.
KAN DETTA VERKLIGEN STÄMMA. Någon som har någon erfarenhet av detta?????

Postad 17 april 2008 - 13:08

Unregistered03bc65b5
  • Unregistered03bc65b5
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag kör min bärbara pc med hdmi->hdmi och de fungerar hur bra som helst.
Kan vara att grafikkortet måste hantera HDCP som är ett kopieringskydd som är inbyggt i HDMI. Kolla om ditt grafikkort kan hantera detta.

Postad 17 april 2008 - 16:17

Fulberra
  • Fulberra
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Kan vara att grafikkortet måste hantera HDCP som är ett kopieringskydd som är inbyggt i HDMI. Kolla om ditt grafikkort kan hantera detta.

Yep, Nvidia GeForce 8400M GS supportar HDCP. Jag kopplar in datorn till HDMI-port 3 (på sidan), har döpt om den till PC-ingång, aktiverat "just scan" (även provat auto). Något fel måste jag ju göra, kan du återge exakt hur du kopplat in datorn och vilka inställningar du har på TV´n, vore mycket tacksam. BTW, när köpte du tv´n, kan detta vara något dom har kommit på nu på senare tid????

"Edit":
Har precis prata med samsung igen, dom hävdar med bestämdhet att tv´n inte supportar pc till tv via hdmi...........WTF!!!!!!! Någon mer som har lyckats........................??????

Redigerat av Fulberra, 17 april 2008 - 17:02.

Postad 17 april 2008 - 17:27

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Har för mig att jag läste i nån bok att man ska använda HDMI ingång 2 på baksidan av tv'n...??

Postad 17 april 2008 - 18:25

Fulberra
  • Fulberra
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Har för mig att jag läste i nån bok att man ska använda HDMI ingång 2 på baksidan av tv'n...??

OK, lite mer input på det innan jag lyfter ner åbäket från väggen...... :(

Postad 17 april 2008 - 18:53

Unregistered1384c5c1
  • Unregistered1384c5c1
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag köpte en PS-50P95FD för ungefär en mådnad sedan. Det visade sig dock vara 4 helt döda + några låsta pixlar.
Panelen är nu inskickad och väntar på ersättning. fyndborsen.se som jag köpte den hos har dock slutat att sälja
den modellen och lutar åt att det blir en Samsung PS-50A556 som ersättning istället. Vet dock ej när den är tänkt
att börja säljas.

Postad 17 april 2008 - 21:49

Fulberra
  • Fulberra
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Vilken HDMI ingång på tv´n kör du på?

Postad 19 april 2008 - 11:39

Unregistered03bc65b5
  • Unregistered03bc65b5
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag kör på ingång 2.
Har inte gjort några speciella inställningar faktiskt utan de funkade direkt. Kör Just Scan.

Vad har du för hdmikablel? Har haft problem tidigare på en annan tv när jag provade med en 5 meters billig kabel från Clasohlsson. Var omöjligt att få nån signal, köpte en kortare och dyrare kabel efter det och då fungerade de perfekt.

Postad 19 april 2008 - 12:02

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Hur är denna tv på SD (telia). Någon som jämfört den med den nya Lg:n PG 6000?

Postad 19 april 2008 - 18:45

hellmelt
  • hellmelt
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

OK, nu är jag trött.
Efter inköp av min P96, kopplar dator -> TV med hdmi - hdmi, i manualen står det att detta inte ska fungera men jag var tveksam och provade ändå. Mycket riktigt, det funkar inte. Pratar med Samsung ang. detta och dom svarar att det ligger ett "kopieringsskydd" i tv´n när man kopplar tv till data, därför måste man använda VGA-ingången istället.
KAN DETTA VERKLIGEN STÄMMA. Någon som har någon erfarenhet av detta?????

Jag har precis börjat köra med HTPC till min TV. Jag kör till HDMI port 1. Det funkar bra när jag startar datorn, MEN:
  • Varje gång jag slår at TVn eller byter input får jag ingen bild när jag går tillbaka till HDMI 1. Det enda som hjälper är att start om datorn, och det hade jag inte tänkt göra varje gång jag byter kanal.
  • Jag får inte pixelmappat, läste nyss om Just Scan, hur får man igång det?
  • Jag fick igång ljudet över HDMI. En gång. Nu får jag inget ljud igen. Det står att HDMI ljud "Ej inkopplad".
HTPCn använder grafik och ljud från ett gigabyte moderkort med AMD 780G chipset.
Alltså: Det går att få bild över HDMI, men hur lösa de andra problemen?

/hellmelt

Postad 19 april 2008 - 22:02

Unregistered03bc65b5
  • Unregistered03bc65b5
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag har precis börjat köra med HTPC till min TV. Jag kör till HDMI port 1. Det funkar bra när jag startar datorn, MEN:

• Varje gång jag slår at TVn eller byter input får jag ingen bild när jag går tillbaka till HDMI 1. Det enda som hjälper är att start om datorn, och det hade jag inte tänkt göra varje gång jag byter kanal.
  • Jag fick igång ljudet över HDMI. En gång. Nu får jag inget ljud igen. Det står att HDMI ljud "Ej inkopplad".
HTPCn använder grafik och ljud från ett gigabyte moderkort med AMD 780G chipset.

/hellmelt

Har inga problem med att få tillbaka bilden när jag har kollat på andra källor. Testa kanske att köra datorn på HDMI2 och annat på HDMI1 eller 3. Fungerar bra för mig.

För att ställa in Just Scan går du på Menu -> Picture -> Size -> Just Scan.
Då blir bilden pixel mappad.

Det enda jag behöve göra för att få ljud genom hdmi är att ställa in att ljudet ska gå genom SPDIF på ljudkortet i datorn. Då fungerar de för mig.

Angående bilden på SD så tycker jag att de är bland de bästa jag sett iaf. Tittar mycket på analog Comhem och bilden är riktigt hyffsad. Inte blueraykvalite iofs :), men ändå helt ok att titta på.

Postad 27 april 2008 - 20:08

hellmelt
  • hellmelt
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

/hellmelt

Hmm, det funkar för det mesta nu, med att få tillbaka PCn efter att ha haft andra ingångar. Likaså ljudet. Ska prova HDMI2 och se om det blir närmare 100% då... Och pixelmappat fick jag, tack så mycket.
/h

Postad 27 april 2008 - 20:55

JeLe
  • JeLe
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Nån som har Samsung PS-50P96FD? Skulle va kul och veta hur bra den är, är själv intresserad av den.

Är ägare av en, sedan en vecka tillbaka. Den är okej.

Plus!
Väldigt tålig när det gäller spökbilder etc
Hygglig svärta

Minus!
Endel mindre eftersläpningar, långsam panel. Man vänjer sig nog.

Slutsats
Köpa eller ej, nja varför inte. Det är en plasma med plasmasvärta och lcd-panelernas nackdelar (bortsett svärta) och fördelar (bortsett ljusstyrka).

Redigerat av JeLe, 27 april 2008 - 20:57.

Postad 27 april 2008 - 23:05

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Kan någon rekommendera en blu-ray spelare till den här tvn? (inte ps3)
Kan tänka mig att lägga ut runt 5000kr.

/D

Postad 28 april 2008 - 08:17

sweper
  • sweper
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Farsan köpte den här tv på Dustin för 2 v sen., Nu har den pajjat. Han får ingen bild å inget ljud, låter som att ett relä slår till vid uppstart.. Han ringde samsung för att få skiten fixad. Varpå dom säger att den är Grå inporterad, altså gäller inte deras garant.
fan köper man på ett så stort svenskt bolag som Dustin så räknar man ju me att d INTE ska vara grå importart d dom säljer..
Så han måste skicka in den till dom, å ingen kartong har han kvar..

Nån som vet vad felet kan vara???

En polare köpte en samsung lcd 46" på InWarehouse för 1månad sen. Den pajja oxå. å samma sak där, In warehouse Grå importar sina samsungs med!!

tur man äger en svenskåld pioneer :D (skulle iof kunna köpt en grå importard eftesom pio har en sån hög kvalla, synd att dom ska sluta med egen utveckling)

Postad 28 april 2008 - 15:17

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0

Kan någon rekommendera en blu-ray spelare till den här tvn? (inte ps3)
Kan tänka mig att lägga ut runt 5000kr.

/D

Kör själv med en PS3'a och det funkar för mig men annars har du ju Samsung BD1400 eller Sharps BD30 (BD50 kommer i juni om du känner för att vänta)...!

Farsan köpte den här tv på Dustin för 2 v sen., Nu har den pajjat. Han får ingen bild å inget ljud, låter som att ett relä slår till vid uppstart.. Han ringde samsung för att få skiten fixad. Varpå dom säger att den är Grå inporterad, altså gäller inte deras garant.
fan köper man på ett så stort svenskt bolag som Dustin så räknar man ju me att d INTE ska vara grå importart d dom säljer..
Så han måste skicka in den till dom, å ingen kartong har han kvar..

Nån som vet vad felet kan vara???

En polare köpte en samsung lcd 46" på InWarehouse för 1månad sen. Den pajja oxå. å samma sak där, In warehouse Grå importar sina samsungs med!!

tur man äger en svenskåld pioneer :D (skulle iof kunna köpt en grå importard eftesom pio har en sån hög kvalla, synd att dom ska sluta med egen utveckling)

Surt sånt men det är många här på forumet som köpt div. apparater från bla Dustin och så har det blivit nåt strul och så får man reda på i efterhand att den är gråimporterad... men om jag har förstått saken rätt så har man väl trots allt sin garanti och får då skicka tillbaka den till Dustin och så får dom skicka den vidare...?? Det finns ju en tråd här på forumet som handlar om Dustin där folk från firman svarar på frågor och dyligt... prova där eller ring till dom....

Postad 04 maj 2008 - 13:56

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Hmm... har precis bytt Xbox till en som har HDMI. När jag kopplar in den till HDMI-porten på TVn och sedan kopplar in en optisk ljudkabel mellan TVn och förstärkaren så får jag inte Dolby Digital. Är det en bugg i TVn?

Postad 04 maj 2008 - 14:21

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Du kanske skulle koppla XBOXen med optisk ut till förstärkaren istället och sen en separat optisk till förstärkare från tv'n.....

Postad 04 maj 2008 - 14:42

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Tyvärr har inte XBOXen optisk utgång (finns tillbehör att köpa for 500kr som fixar det dock men det vill jag helst slippa).

Postad 04 maj 2008 - 21:30

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Tyvärr har inte XBOXen optisk utgång (finns tillbehör att köpa for 500kr som fixar det dock men det vill jag helst slippa).

Den följde med till min xbox 360 elite. Fast det kanske är den nya vita med hdmi som du har?

/D

Postad 12 maj 2008 - 18:41

Veidit
  • Veidit
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Har ni hört något rykte om någon ny modell för 2008? Jag funderar på att köpa denna modellen men om något nytt är på väg så kan jag kanske vänta lite.

Postad 18 maj 2008 - 08:08

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Den följde med till min xbox 360 elite. Fast det kanske är den nya vita med hdmi som du har?

/D

Precis... det är en Arcade jag har och där får man inte med en adapter för att få optiskt ut. Frågan kvarstår alltså... kan maan inte få Dolby Digital 5.1 från den optiska utgången på TV:n? Det måste ju vara ett ganska vanligt scenario att man kopplar in en DVD/BluRay via HDMI till TV:n och sedan vill få ut det flerkanaliga ljudet till förstärkaren.

Postad 30 maj 2008 - 17:18

Toxicarea
  • Toxicarea
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Kan säga att min nu börjat klicka i ett relä efter man stängt av den, kan hålla på så i ett par timmar.
När klicket uppstår tänds panelen till, men inte så mycket att den går igång, utan mer att den blir mörkgrå.

Min är en norden version och ska ringa Samsung så dom får komma hit och laga den, har sagt det nu i 1v...
Bäst att göra innan den läggar av helt.

Postad 03 juni 2008 - 15:10

pala_1337
  • pala_1337
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Precis... det är en Arcade jag har och där får man inte med en adapter för att få optiskt ut. Frågan kvarstår alltså... kan maan inte få Dolby Digital 5.1 från den optiska utgången på TV:n? Det måste ju vara ett ganska vanligt scenario att man kopplar in en DVD/BluRay via HDMI till TV:n och sedan vill få ut det flerkanaliga ljudet till förstärkaren.

I teorin så ska det fungera, låter konstigt att det inte gör det.
Däremot kan jag säga att om du hade tänkt att använda hdmi från xboxen till tvn så kommer du inte att få plats med den vanliga kabeln som har optisk utgång :/

Man kan antingen bara köra den vanliga kabel (komponent och optisk/vga och optisk) eller hdmi...
Om du inte känner för att mixtra lite själv, går att plocka isär adaptern och ta bort mycket av plasten för att båda ska få plats...

Postad 04 juni 2008 - 19:44

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Jag orkade inte mecka med det utan köpte en (för dyr) sladd för 350 spänn av M$ som gav mig separat optisk ut samtidigt som HDMI. Jag testade innan lösningen med att öppna på kåpan på komponentkabeln men då startade Xboxen om så fort jag bytte källa på TV:n (om man vill ta en kort paus och kolla vad som är på TV t.ex.

Postad 11 juli 2008 - 14:58

syke
  • syke
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag har upptäckt en irriterande sak med min 50P96FD och undrar ifall alla har upplevt samma sak. På en ljus / vit bakgrund med ex. en logga i mitten så blir det som svarta, suddiga streck åt sidorna. Det märks ofta när ex. logotyper visas på vit bakgrund eller när man ska kolla på en trailer och den gröna bilden med rating kommer upp i början av trailerna.

Någon som sett samma sak och som kanske har en lösning med hjälp av någon bra inställning?

Postad 17 augusti 2008 - 13:44

Hottar
  • Hottar
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har noterat samma fenomen... inte hittat nån lösning dock, känns som att det är en av tevens brister?

Ser alla detta på sin apparater?

Postad 20 augusti 2008 - 11:07

Toxicarea
  • Toxicarea
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Kan säga att min nu börjat klicka i ett relä efter man stängt av den, kan hålla på så i ett par timmar.
När klicket uppstår tänds panelen till, men inte så mycket att den går igång, utan mer att den blir mörkgrå.

Min är en norden version och ska ringa Samsung så dom får komma hit och laga den, har sagt det nu i 1v...
Bäst att göra innan den läggar av helt.

Det är tv´ns sökningar på uppdateringar till digitalboxen som skapar detta fenomen.
Eftersom jag inte använder boxen stängde jag av tjänsten i menyn för digiboxen, problemet helt borta.

Fick detta tipset när jag pratade med Samsung´s tekniker, han sa även att det var vanligt att folk hörde av sig angående detta.

Hade glömt totalt att uppdatera detta här men fick ett pm idag av en annan här på forumet som hade samma problem.

En annan sak jag noterat, på vissa kanaler, tror jag nämt detta innan, kan man uppleva mer ghosting än tex. SVT, TV4, detta på digital utsändning från Comhem.
Någon kväll när jag satt och rörde hittade jag i digitalboxen ett val för att köra signal till tv´n som RGB, se på tusan vilket lyft det blev för bilden på dom kanaler som varit något sämre innan :)

Postad 20 augusti 2008 - 19:06

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0

Jag har upptäckt en irriterande sak med min 50P96FD och undrar ifall alla har upplevt samma sak. På en ljus / vit bakgrund med ex. en logga i mitten så blir det som svarta, suddiga streck åt sidorna. Det märks ofta när ex. logotyper visas på vit bakgrund eller när man ska kolla på en trailer och den gröna bilden med rating kommer upp i början av trailerna.

Någon som sett samma sak och som kanske har en lösning med hjälp av någon bra inställning?

Jag har inte märkt av några sådana streck....

Postad 25 september 2008 - 15:12

syke
  • syke
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jag har inte märkt av några sådana streck....

Ok, jag ska försöka fota fenomenet så kan ni också kolla efter det :P

Postad 25 september 2008 - 16:38

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Är det bara i de fallen du nämnde som strecken visar sig eller syns dom även under tv-tittande, filmtittande och ev. spelande oxå....??

Postad 25 september 2008 - 20:21

syke
  • syke
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Är det bara i de fallen du nämnde som strecken visar sig eller syns dom även under tv-tittande, filmtittande och ev. spelande oxå....??

Vid filmtittande kan de också ses. T.ex. reagerade när jag tittade på planetearth på bluray via hdmi. En mörk fågel flög mot en molnig och ljus bakgrund.

Edit: Här hittade jag ett exempel från en trailer som visas vid HDMI på en Popcorn hour. Grön bakgrund med vit text skapar vita "skuggor" som går ut åt sidorna:
Postad bild

Redigerat av syke, 25 september 2008 - 20:47.

Postad 26 september 2008 - 08:01

syke
  • syke
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Noterade det solklart på ett ställe till. Köpte Wipeout HD på PS3:an igår kväll, och där syntes det kraftigt i menyerna. Vit bakgrund med svart text och svarta rutor gav ganska kraftiga skuggor. Ska försöka posta bild på det ikväll!

Postad 26 september 2008 - 20:07

syke
  • syke
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Här kommer bilden från wipeout, det syns bättre när man sitter vid tv:n. Men kolla ut mot kanterna utanför alla mörka streck bland menyerna så ser man skuggorna ganska tydligt.

Här är bilden

Postad 05 oktober 2008 - 11:28

syke
  • syke
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Nu har jag forskat lite mer i detta och hittat denna tråd:
http://www.avforums....ad.php?t=737985

Många är överens om att detta är en "plasmaåkomma", är det något som ni andra håller med om?

Postad 05 oktober 2008 - 12:33

Jotun86
  • Jotun86
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Noterade det solklart på ett ställe till. Köpte Wipeout HD på PS3:an igår kväll, och där syntes det kraftigt i menyerna. Vit bakgrund med svart text och svarta rutor gav ganska kraftiga skuggor. Ska försöka posta bild på det ikväll!

Ja, detta har jag också reagerat på.

Postad 05 oktober 2008 - 12:42

Jotun86
  • Jotun86
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Postar mitt inlägg jag skapade inatt i denna tråd:

Jag har en av ovan nämnda HDTV's och jag har nu upptäckt att jag möjligtvis har haft lite fel i inställningar och så vidare och tänkte rådfråga lite här.

Inställningarna på TV'n har ett alternativ som lyder HDMI Black Level där jag kan välja mellan Low och Normal. Av vad jag förstått så ska Low vara 16-235 och Normal 0-255. Således borde man alltså ha Low???

Men frågan är även vad jag bör köra för inställning i PS3, jag har just nu Y Pb/Cb Pr/Cr i Output. Och det ska ju alltså ge en signal på 16-235 som jag förstått det.

Men då jag inte för närvarande har min DVE-disk hemma kan jag inte riktigt kontrollera mina brightness-inställningar och så vidare, men det känns onekligen som att jag får ha min brightness-nivå väldigt högt för att ligga på gränsen där svart går från "lite ljusare än helt svart" till "helt svart".

Sammanfattad frågeställning:
Ska man ha HDMI Black Level Low och Video Output Y Pb/Cb Pr/Cr eller någon annan kombination?

För man ska väl aldrig ha RGB på annat än Limited?

Postad 21 oktober 2008 - 19:56

Bläng
  • Bläng
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Tjena!

Är nu en stolt ägare av en P96FDX.
Väldigt vacker. Har en PS3 kopplad med en Supra HDMI 1.3
Bilden hur vacker som helst.

Men det är en grej som jag stör mig fenomenalt mycket på när jag ser på film via min PS3 (Blueray)! Att när kameran glider över en person eller landskap så märker man att bilden hackar och ansikten blir suddiga. Samma sak när jag spelar.
Försökte slå på Movie Plus, men den kan jag inte komma åt.

E d nåt jag missat? Eller ska det vara så?

Postad 27 oktober 2008 - 13:05

Bläng
  • Bläng
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Tjena!

Är nu en stolt ägare av en P96FDX.
Väldigt vacker. Har en PS3 kopplad med en Supra HDMI 1.3
Bilden hur vacker som helst.

Men det är en grej som jag stör mig fenomenalt mycket på när jag ser på film via min PS3 (Blueray)! Att när kameran glider över en person eller landskap så märker man att bilden hackar och ansikten blir suddiga. Samma sak när jag spelar.
Försökte slå på Movie Plus, men den kan jag inte komma åt.

E d nåt jag missat? Eller ska det vara så?

Jag kan medela nu att jag pratat med Samsung. Killen i luren bad mig först stänga av vissa funktioner så som anti-brus funktionen. Men det hände inget. Så nu ska dom hämta tv:en för lite uppdateringar.

Kan medela resultatet, även om denna tråd verkar vara helt död.

En glad nyhet, man kan nu köpa denna tv för bara 11 990kr på Media Markt Kalmar!
Det va där jag köpte min :)

Postad 27 oktober 2008 - 16:22

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
omg fett nice för 50 tummare. media markt rules =D

Postad 27 oktober 2008 - 16:48

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Jag kan medela nu att jag pratat med Samsung. Killen i luren bad mig först stänga av vissa funktioner så som anti-brus funktionen. Men det hände inget. Så nu ska dom hämta tv:en för lite uppdateringar.

Kan medela resultatet, även om denna tråd verkar vara helt död.

Ja tack, vore mycket intressant att få veta resultatet av detta ;)

En glad nyhet, man kan nu köpa denna tv för bara 11 990kr på Media Markt Kalmar!
Det va där jag köpte min :)

Det är ju bra om man ska köpa en förstås, för oss som köpte när den låg runt 20 lakan är det mindre glatt, men man visste ju iofs att det skulle bli så :wacko:

Postad 27 oktober 2008 - 17:56

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Tänk på oss som köpte den när den var sprillans ny för 30' då....!! ;)

Kan kanske tom bli en till sovrummet om man köper hus inom det närmsta om man kan hitta den för 11'... helt klart en mycket bra apparat....!!

Postad 27 oktober 2008 - 21:33

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Tänk på oss som köpte den när den var sprillans ny för 30' då....!! :)

Kan kanske tom bli en till sovrummet om man köper hus inom det närmsta om man kan hitta den för 11'... helt klart en mycket bra apparat....!!

Absolut, skänker en extra tanke till alla er ;)

Som du säger så är det ju en riktigt bra apparat så det är bara att gratulera de som får köpa den för 11-12k :wacko:

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.