Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bioshock

604 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur bra är Bioshock på en skala 1-5? (113 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta
BioShock (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.115384 (25) Inga priser
BioShock - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9 (4) Inga priser

Postad 07 September 2007 - 12:48

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Lirade mina första två timmar igårkväll, och måste säga att hypen kändes aningen överdriven. Visst, snyggt och stämningsfullt, men striderna känns hittils inte så underhållande.

Hoppas det blir bättre! Jag kanske var för efterarbetskomatos igår.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tyckte inte heller att spelet var något speciellt när jag lirade mina första 3-4 timmar, men efter det så blev jag fast av någon anledning som jag inte kan sätta fingret på :wub:

Postad 07 September 2007 - 13:37

SPL
  • SPL
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Följande video sammanfattar på ett utmärkt sätt spelet och betyget den förtjänar.

Postad 07 September 2007 - 13:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Följande video sammanfattar på ett utmärkt sätt spelet och betyget den förtjänar.

<{POST_SNAPBACK}>

Heheh ja den var rolig. Synd att han inte kan uppskatta spel som inte är annat är helt revolutionerande.

För mig är spel en upplevelse, speciellt FPS och RPG. Precis som på film kan man såklart alltid hitta liknelser från gamla filmer men det gör sällan en dålig film. Ta t ex "En hand full av dollar" som är total rip-off men ändå grym.

BioShock, är likt SystemShock i sitt system men ändå en helt annan upplevelse tackvare design, story och otroligt ljud. Gnälla på FF för att man använder samma system hela tiden? nej.

BioShock är en grym upplevelse och förtjänar sina betyg.

Postad 07 September 2007 - 13:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Wow en ps3-****** som hackar på ett 360 spel. Sikket nytt koncept B)

Postad 07 September 2007 - 16:32

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Wow en ps3-****** som hackar på ett 360 spel. Sikket nytt koncept B)

<{POST_SNAPBACK}>

"An extreme pretty and well executed kick in the balls with the best intentions. But in the end of the thay you're still walking funny."

Humor

Postad 07 September 2007 - 17:47

SPL
  • SPL
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Heheh ja den var rolig. Synd att han inte kan uppskatta spel som inte är annat är helt revolutionerande.

BioShock, är likt SystemShock i sitt system men ändå en helt annan upplevelse tackvare design, story och otroligt ljud.

BioShock är en grym upplevelse och förtjänar sina betyg.

BioShock är långt ifrån revolutionerande. Spelupplevelsen är närmast medioker så mer än 6/10 förtjänar spelet inte.

"An extreme pretty and well executed kick in the balls with the best intentions. But in the end of the thay you're still walking funny."

Humor

Och då på högsta nivå.

Redigerat av SPL, 07 September 2007 - 17:53.

Postad 07 September 2007 - 22:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Måste ett spel vara revolutionerande för att vara ett riktigt bra spel?
Jag vet inte många spel som är/var det..

SPL har du spelat hela spelet ?

Visst det kanske inte tillför så mycket nytt men allt är så bra gjort enligt mig att det förtjänar bra betyg.

Skulle jag tex jämföra detta med Gears of war som jag tyckte var ett riktigt bra spel så har det inte mycket att sätta emot.

För ska spel vara revolutionerande för att vara bra så är det nog säkrast att du börjar med en annan hobby B)

Vad är det enligt dig som gör att det är en medioker upplevelse ?

Skulle tro att du är ganska ensam om att tycka att det är värt 6 av 10 iaf..

Men men..Smaken är som baken :)

Edit
Bara lägga ner FF för många delar sen + Zelda+Metroid+Halo+GTA+Resident Evil+de flesta andra rpg..
Listan kan göras hur lång som helst

Skulle vilja se dina förslag på revolutionerande spel ;)

Redigerat av moparman, 07 September 2007 - 22:32.

Postad 08 September 2007 - 06:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

BioShock är långt ifrån revolutionerande. Spelupplevelsen är närmast medioker så mer än 6/10 förtjänar spelet inte.

<{POST_SNAPBACK}>

Ne den är inte revolutionerande, skiter i sånt. Medioker spelupplevelse? du skojar? har du spelat det äns? vilket annat FPS skulle ge bättre upplevelse?

Bara pinsamt att jämföra med andra, dessutom ett annat grymt spel, och sen säga att det är dåligt. Mer eller mindre alla spel, 99%, är baserade på gamla saker. Tekniskt sett skulle att stora serier suga hårt då, MGS-FF-GT-Halo m.m.

Ne fortfarande är BioShock som en riktigt bra film och alla testare har inte blivit drogade eller något sånt utan bara fått uppleva den underbara värld, ljud, grafik, tal och story som BioShock erbjuder.

Postad 08 September 2007 - 13:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Grabbar jag håller på att bli skvatt galen..
Behöver hjälp

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Redigerat av moparman, 08 September 2007 - 13:44.

Postad 08 September 2007 - 14:02

SPL
  • SPL
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Måste ett spel vara revolutionerande för att vara ett riktigt bra spel?

<{POST_SNAPBACK}>

Inte alls. Svarade bara på PalmiNios inlägg.

SPL har du spelat hela spelet ?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, båda sluten.

För ska spel vara revolutionerande för att vara bra så är det nog säkrast att du börjar med en annan hobby  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Som jag skrev ovan så behöver spel inte alls vara revolutionerade för att vara bra.

Vad är det enligt dig som gör att det är en medioker upplevelse ?

<{POST_SNAPBACK}>

Se videon jag länkade till lite längre upp i tråden.

Skulle vilja se dina förslag på revolutionerande spel  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Half-Life är ett exempel.

Medioker spelupplevelse?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jag tycker det.

du skojar?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej. Varför är det så svårt att acceptera att alla inte höjer detta mediokra spel till skyarna? Har inte varit sådan överreklamerad hype sedan Halo 2.

vilket annat FPS skulle ge bättre upplevelse?

<{POST_SNAPBACK}>

Half-Life 2 smiskar BioShock och det rejält trots sin ålder. Kommer bli underbart nu när det kommer till 360 med HDR.

Bara pinsamt att jämföra med andra, dessutom ett annat grymt spel, och sen säga att det är dåligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Varför inte bara acceptera att åsikter ibland går vida isär? Inte ser du mig kalla din åsikt för pinsam!?

Postad 08 September 2007 - 14:29

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Grabbar jag håller på att bli skvatt galen..
Behöver hjälp

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 08 September 2007 - 14:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Oki..Ska testa efter jobbet ikväll..tack :D

SPl ok då vet jag :D

Postad 08 September 2007 - 14:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Varför inte bara acceptera att åsikter ibland går vida isär? Inte ser du mig kalla din åsikt för pinsam!?

<{POST_SNAPBACK}>

Helt rätt. Alla har rätt till sin åsikt. Alla KAN inte gilla samma spel, så är det bara.

Men.. om man vill ge spelet en 6/10 så bör man ju med enkelhet kunna räkna upp lite fler FPS med bättre spelupplevelse än just det givna Half Life. Eller så kanske du helt enkelt inte spelat många bra FPS :D ?

Postad 08 September 2007 - 15:28

SPL
  • SPL
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Helt rätt. Alla har rätt till sin åsikt. Alla KAN inte gilla samma spel, så är det bara.

Men.. om man vill ge spelet en 6/10 så bör man ju med enkelhet kunna räkna upp lite fler FPS med bättre spelupplevelse än just det givna Half Life. Eller så kanske du helt enkelt inte spelat många bra FPS  :D ?

<{POST_SNAPBACK}>

Du håller med om att alla har rätt till sin åsikt och att alla inte kan gilla samma spel. Trots det ber du mig räkna upp spel som jag anser ha bättre spelupplevelse än BioShock. Är inte det lite att motsäga sig själv?

"Du har rätt till din åsikt men du "måste" rättfärdiga den för mig ändå!?"

Postad 08 September 2007 - 15:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm vore skoj att veta..
Tycker det vore intressant.. :D

Postad 08 September 2007 - 15:47

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Men.. om man vill ge spelet en 6/10 så bör man ju med enkelhet kunna räkna upp lite fler FPS med bättre spelupplevelse än just det givna Half Life. Eller så kanske du helt enkelt inte spelat många bra FPS  :D ?

<{POST_SNAPBACK}>

Du håller med om att alla har rätt till sin åsikt och att alla inte kan gilla samma spel. Trots det ber du mig räkna upp spel som jag anser ha bättre spelupplevelse än BioShock. Är inte det lite att motsäga sig själv?

"Du har rätt till din åsikt men du "måste" rättfärdiga den för mig ändå!?"

<{POST_SNAPBACK}>

Är du inte lite väl känslig nu.
Zoiler erkänner att alla har rätt till sin åsikt men vill iaf veta varför du tycker som du gör, som flera av oss andra säkert också vill.

Postad 08 September 2007 - 16:08

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Om jag i en filmtråd ger ett dåligt betyg till en komedi, betyder det automatiskt att jag måste räkna upp 5 liknande komedier som jag tycker är bättre, för att "bevisa" att jag tycker filmen är dålig?

Postad 08 September 2007 - 16:10

SPL
  • SPL
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Om jag i en filmtråd ger ett dåligt betyg till en komedi, betyder det automatiskt att jag måste räkna upp 5 liknande komedier som jag tycker är bättre, för att "bevisa" att jag tycker filmen är dålig?

<{POST_SNAPBACK}>

Kunde inte sagt det bättre själv.

Edit: Stavfel

Redigerat av SPL, 08 September 2007 - 16:11.

Postad 08 September 2007 - 16:14

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Ja, båda sluten.

Hmm jag tycker spelet är kanon men orkar inte ens spela igenom spelet 2 ggr för att se de olika sluten, men du som tycker det är ett mediokert spel orkar göra detta... hmm det rimmar inte.

Jag vet inte med er andra men jag skulle iaf inte lägga ner 20-30 timmar på ett mediokert spel.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 08 September 2007 - 16:19.

Postad 08 September 2007 - 16:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det tycker jag inte. Det borde inte vara några problem alls att räkna upp spel du spelat med bättre betyg än 6 såtillvida du spelat flera sådana spel.

Hade jag t ex givit en 6:a i betyg till ett spel så hade jag inte tagit det mest givna exemplet av alla (Half Life) som exempel på ett bättre spel. Jag ser det lite som overkill.

Men jag har å andra sidan inte ens bett dig räkna upp andra spel och jag har då sannerligen inte begärt att du ska räkna upp andra spel för att bevisa din poäng som Greveriff påpekar. Det var en enkel reflektion från min sida efter att jag försvarat din rätt till en egen åsikt. Du anklagar mig för något jag inte gjort efter att jag backat upp dig.

Postad 08 September 2007 - 16:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Varför jag tycker det är intressant att veta tex vad för spel man tycker är bra är för att jag lättare ska kunna göra mig en bild av vad den personen gillar för spel..

Tex..Sågar någon FF12 utan att ge sina anledningar så är det ju omöjligt att veta om det är för att personen hatar allt som har att göra med rollspel eller om han hyser agg mot jrpg eller om han spelat alla rpg som finns men kanske stör sig på vissa saker..

Samma gäller med filmer med..om nån jag känner inte gillar en film frågar jag alltid vilka andra filmer i samma genre som är bättre och varför..

Det är av ren nyfikenhet för att jag tycker det är roligt att veta varför man tycker som man gör :D

Postad 08 September 2007 - 16:45

SPL
  • SPL
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Hmm jag tycker spelet är kanon men orkar inte ens spela igenom spelet 2 ggr för att se de olika sluten, men du som tycker det är ett mediokert spel orkar göra detta... hmm det rimmar inte.

Jag vet inte med er andra men jag skulle iaf inte lägga ner 20-30 timmar på ett mediokert spel.

<{POST_SNAPBACK}>

Varför inte? Bara för att jag inte gör som du så "rimmar" det inte? Kan inte vara så att jag vill få valuta för pengarna jag lagt ut på spelet? Precis som när jag köper DVD-film så ser jag på allt extramaterial när jag köper en 2-disc utgåva. Vore onödigt om jag köpte den utgåvan och bara ser på filmen, bortkastade pengar. Så resonerar jag i varje fall.

Det tycker jag inte.

Du är du och jag är jag.

Det borde inte vara några problem alls att räkna upp spel du spelat med bättre betyg än 6 såtillvida du spelat flera sådana spel.

Precis som greveriff skrev så skall man inte behöva lista spel man tycker är bättre för att på så sätt "bevisa" att man har "rätt" att tycka det man tycker.

Hade jag t ex givit en 6:a i betyg till ett spel så hade jag inte tagit det mest givna exemplet av alla (Half Life) som exempel på ett bättre spel. Jag ser det lite som overkill.

Du kanske tycker att Half-Life är det mest givna exemplet men du är som sagt var inte jag. Återigen detta med att lista spel för att "få" uttrycka sig, annars är det ju uppenbarligen fel.

Redigerat av SPL, 08 September 2007 - 16:45.

Postad 08 September 2007 - 16:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Japp. Det är självklart egentligen. Det står en fritt att motivera hur man vill, men om man ger en 10a till ett spel och säger "f-n vad bra" som motivering, eller om man ger ett spel en 2a med motiveringen "skit" så ger det inte speciellt mycket.

Man måste inte motivera, men det är alltid mer intressant om man kan diskutera kring ens åsikter och betyg, eller få reda på varför man tycker som man gör.

Samma som när jag läser åsikter på Prisjakts betyg när jag kollar på olika TV-apparater t ex. Jag finner det mycket mer intressant att läsa 10:or från såna som kommenterat sina upplevelser än såna som bara sätter ut en 10:a.

Edit: Det här var ett svar på Moparmans post.

Redigerat av Zoiler, 08 September 2007 - 17:05.

Postad 08 September 2007 - 16:51

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Varför inte? Bara för att jag inte gör som du så "rimmar" det inte? Kan inte vara så att jag vill få valuta för pengarna jag lagt ut på spelet? Precis som när jag köper DVD-film så ser jag på allt extramaterial när jag köper en 2-disc utgåva. Vore onödigt om jag köpte den utgåvan och bara ser på filmen, bortkastade pengar. Så resonerar jag i varje fall.

Så om du har köpt ett spel som är totalt skit (säg 2/10) så lägger du ändå ner 20+ timmar på det för att få valuta haha OK.

Postad 08 September 2007 - 16:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Är det nån som har sagt att man måste lista spel för att bevisa något?

Redigerat av moparman, 08 September 2007 - 16:54.

Postad 08 September 2007 - 16:56

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag :D :D

Postad 08 September 2007 - 16:59

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Alla är vi olika. Älskade Bioshock men orkade bara med ett par timmar av GoW innan jag tröttnade medans kompisarna var helt saliga över det.

Det jag däremot har svårt med det är människor som inte kan va objektiva. Tex PS3 fantaster som sågar alla XBOX 360 lir bara för dom är just XBOX 360 spel. ( Menar absolut inte att det var så i detta fallet).

Mvh D

Postad 08 September 2007 - 17:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Precis som greveriff skrev så skall man inte behöva lista spel man tycker är bättre för att på så sätt "bevisa" att man har "rätt" att tycka det man tycker.

Konstigt, jag kunde svurit på att jag sa precis samma sak i det inlägg du svarade på. Bara det att du glömde citera just den delen :D

SPL: Vad argumenterar du om egentligen? Är det så mycket roligare och mer givande att slösa energi på att lägga ord i min mun/missförstå mig med meningen, än att diskutera spelet? Du överreagerar och gör en höna av en kyckling (obs, du behöver inte påpeka att jag inte är du för att jag tycker detta- det vet jag redan att jag inte är).

Jag tydligen. Men jag vet inte riktigt var jag skrivit det isånafall :D

Edit:

Du ja. Men återigen, du är inte Wmadoss.

Underbar argumentationsteknik ;)

Redigerat av Zoiler, 08 September 2007 - 17:04.

Postad 08 September 2007 - 17:10

SPL
  • SPL
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Du ja. Men återigen, du är inte Wmadoss.

Underbar argumentationsteknik  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det är jag som resonerar så men inte säger jag att han skall lägga fram saker för att "få" resonera så som han vill!

Men.. om man vill ge spelet en 6/10 så bör man ju med enkelhet kunna räkna upp lite fler FPS med bättre spelupplevelse än just det givna Half Life.

<{POST_SNAPBACK}>

Fortfarande. Jag "bör" kunna "räkna upp" fler FPS med bättre spelupplevelse för att att jag "vill ge" BioShock 6/10 i betyg.

Edit: Stavfel

Redigerat av SPL, 08 September 2007 - 17:18.

Postad 08 September 2007 - 17:12

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Lite OT men pratar ni som ni skriver i verkligheten?

Postad 08 September 2007 - 17:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja, det är jag som resonerar så men inte säger jag att han skall lägga fram saker för att "få" resonera så som han vill!

Det gör inte jag heller. Varför insisterar du på att jag gör det? Tror du inte jag skulle våga stå för en sådan åsikt eller vad :D ? Räcker det inte med att jag säger att jag inte gör det, eller har jag inte rätt till min egen åsikt? Du kan ha en åsikt om vad jag menar, men det förändrar inte vad jag menar med meningen ändå.

Tänk efter nu. Ponera att jag skulle haft åsikten att du är absolut tvungen att lista spel för att motivera din åsikt. Om det hade varit så, så hade jag klassat ditt inlägg som trollande. Att du skulle motgå en moderators uppmaning genom att inte göra detta leder följdaktligen till ett regelbrott iom regel 2.2

Får du en uppmaning eller tillsägelse av en moderator så rätta dig efter denna.

Ergo, har jag bevisat att du inte är tvungen att lista någonting och att jag därmed inte tycker så :D

Förresten. Det är skillnad på "bör" och "ska". Jag "bör" vinna, jag "ska" vinna.

Ja. Vadå är det ovanligt ;) ?

Postad 08 September 2007 - 17:35

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0

[Ja. Vadå är det ovanligt  :D ?

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, inte om man är politiker :D

Postad 08 September 2007 - 17:40

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0
Som ny i tråden undrar jag om du SPL skulle kunna tänka sig att lista de FPS-spel som du tycker är bättre än Bioshock, gärna med en kort motivering till varje spel.
Jag söker nämligen nya spel att testa och jag har redan spelat Half-Life så det behöver du inte nämna.

Tack på förhand =)

Postad 08 September 2007 - 17:59

SPL
  • SPL
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Det gör inte jag heller. Varför insisterar du på att jag gör det? Tror du inte jag skulle våga stå för en sådan åsikt eller vad  :D ? Räcker det inte med att jag säger att jag inte gör det, eller har jag inte rätt till min egen åsikt? Du kan ha en åsikt om vad jag menar, men det förändrar inte vad jag menar med meningen ändå.

Tänk efter nu. Ponera att jag skulle haft åsikten att du är absolut tvungen att lista spel för att motivera din åsikt. Om det hade varit så, så hade jag klassat ditt inlägg som trollande. Att du skulle motgå en moderators uppmaning genom att inte göra detta leder följdaktligen till ett regelbrott iom regel 2.2

Får du en uppmaning eller tillsägelse av en moderator så rätta dig efter denna.

Ergo, har jag bevisat att du inte är tvungen att lista någonting och att jag därmed inte tycker så :D

Förresten. Det är skillnad på "bör" och "ska". Jag "bör" vinna, jag "ska" vinna.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan inte tvinga fram svar så acceptera de du får. Börjar låta som en trasig skiva med alla upprepningar men för all del, fortsätt diskussionen på egen hand då du uppenbarligen inte nöjer dig med svaren du får utan fortsätter och fortsätter tills du "får" rätt!?

Postad 08 September 2007 - 18:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Du kan inte tvinga fram svar så acceptera de du får. Börjar låta som en trasig skiva med alla upprepningar men för all del, fortsätt diskussionen på egen hand då du uppenbarligen inte nöjer dig med svaren du får utan fortsätter och fortsätter tills du "får" rätt!?

<{POST_SNAPBACK}>

Och detta agerande gäller isånafall förstås inte dig :D ? Du kan inte tvinga fram från mig att jag menat något jag inte menade så acceptera det jag egentligen menade som, om sanningen ska fram, borde vara det du egentligen vill höra.

Du får ursäkta att jag upprepar vad jag menar med mitt uttalande i ett hopplöst försök att sluta fred. Hade varit smartare om jag blandat in lite politik och sport, kanske talat lite om ubåtar, för att bättre få fram vad jag menade. Å andra sidan kommer jag inte upp i din argumentationsklass, du har ju som alla kan läsa absolut inte upprepat dig någonting under denna diskussion utan argumenterat med ett väldigt öppet sinne och en hängiven vilja att mötas mot mitten.

Postad 08 September 2007 - 18:29

SPL
  • SPL
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Du, och nästan samtliga i denna tråden som skrivit efter mitt inlägg, accepterar inte att jag tycker att BioShock är ett högst mediokert spel och att det förtjänar 6/10 i betyg. Punkt slut. Finns liksom inget mer att säga om saken för så är fallet. Hade det inte varit så hade diskussionen aldrig ägt rum...

Postad 08 September 2007 - 18:38

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Du, och nästan samtliga i denna tråden som skrivit efter mitt inlägg, accepterar inte att jag tycker att BioShock är ett högst mediokert spel och att det förtjänar 6/10 i betyg. Punkt slut. Finns liksom inget mer att säga om saken för så är fallet. Hade det inte varit så hade diskussionen aldrig ägt rum...

<{POST_SNAPBACK}>

Det är en person såvitt jag kan se som har skrivit nånting om ditt betyg på Bioshock som gick lite i överdrift och nära på personangrepp, men alla andra har fullt normalt frågat hur du har kommit fram till detta betyget och varför du tycker som du gör utan att ha varit otrevliga eller gått över gränsen.
Sen tycker jag att du har, som Zoiler sa lite tidigare, gjort en höna av en fjäder och blåst upp allting och fått det att verka som om hela världen är emot dig.
Visst att dom flesta tycker annorlunda, men ingen har tvingat den åsikten på dig.

Postad 08 September 2007 - 18:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
SPL

Här gör du ett misstag i mina ögon som på något underligt sätt tror att vi inte accepterar dina åsikter..Eller åtminstånde jag.

Det som jag hakar upp mig på och säkert en del andra är just "det förtjänar 6/10 i betyg. Punkt slut"

Och sen förväntar du dig att alla bara ska säga jaha det var väldigt intressant att du tyckte så..
Och sen så säger ingen nå mer?

Du är i en forum tråd som är till för att diskutera Bioshock och jag skulle bli glad om vi alla kunde återgå till det/Linus

Redigerat av moparman, 08 September 2007 - 18:42.

Postad 08 September 2007 - 18:43

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0
Och jag ville bara ha betyg och omdömmen på bättre FPS-spel så att jag kan ta mig an dessa men jag fick inte ens ett svar av SPL.

Postad 08 September 2007 - 18:46

SPL
  • SPL
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

alla andra har fullt normalt frågat hur du har kommit fram till detta betyget och varför du tycker som du gör

<{POST_SNAPBACK}>

SPL
Det som jag hakar upp mig på och säkert en del andra är just "det förtjänar 6/10 i betyg. Punkt slut"

Och sen förväntar du dig att alla bara ska säga jaha det var väldigt intressant att du tyckte så..
Och sen så säger ingen nå mer?

<{POST_SNAPBACK}>

Läs inte bara sista inlägget jag skrev utan alla de före. Hade ni läst mitt första inlägg i tråden så hade ni sett förklaringen jag länkade till... detta är andra gången jag svarar på samma fråga.

Edit:

Men.. om man vill ge spelet en 6/10 så bör man ju med enkelhet kunna räkna upp lite fler FPS med bättre spelupplevelse än just det givna Half Life.

<{POST_SNAPBACK}>

Som ny i tråden undrar jag om du SPL skulle kunna tänka sig att lista de FPS-spel som du tycker är bättre än Bioshock, gärna med en kort motivering till varje spel.
Jag söker nämligen nya spel att testa och jag har redan spelat Half-Life så det behöver du inte nämna.

Tack på förhand =)

<{POST_SNAPBACK}>

Och jag ville bara ha betyg och omdömmen på bättre FPS-spel så att jag kan ta mig an dessa men jag fick inte ens ett svar av SPL.

<{POST_SNAPBACK}>

Du ställer i princip samma fråga som Zoiler och du förstår inte varför inget svar kom? Sedan så svara i varje fall jag på de inlägg jag vill svara på men det kanske bara är jag?

Redigerat av SPL, 08 September 2007 - 18:52.

Postad 08 September 2007 - 18:51

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
jag röstade en 3:a, men vill ändra mej nu till en stark 5:a. tycker det är helt grymt vackert spel. bra handling härlig stämning, t om frugan ligger i sängen o blir skitnödig emellanåt.

Postad 08 September 2007 - 18:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kan upplysa om att länken inte fungerar nu..
Funkade förr ikväll men eftersom jag var på jobbet kunde jag inte se hela.

Postad 08 September 2007 - 18:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

...men för all del, fortsätt diskussionen på egen hand..

Man kan inte anklaga dig för att vara konsekvent iallafall. Jag trodde det var slutdiskuterat för din del?

Svaret kanske är så enkelt som att han inte har någon större erfarenhet av FPS. Alla här accepterar ju hans betyg, men sen är det upp till var och en att bedöma hur mycket de tycker det är värt. Själv värderar jag in erfarenhet ganska högt i mina bedömningar.

Edit:

Du ställer i princip samma fråga som Zoiler och du förstår inte varför inget svar kom?

Jag ställde ingen fråga. Och jag trodde förresten att det var ett krav från min sida? Är det en fråga helt plötstligt?

Den enda frågan jag ställde var om du spelat många bra FPS. Är det brottsligt?

Redigerat av Zoiler, 08 September 2007 - 18:59.

Postad 08 September 2007 - 19:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Zoiler...

Kan du inte låsa tråden och ändra så att vi bara kan rösta betyg å inte skriva nåra inlägg... :D

Postad 08 September 2007 - 19:17

SPL
  • SPL
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Kan upplysa om att länken inte fungerar nu..
Funkade förr ikväll men eftersom jag var på jobbet kunde jag inte se hela.

<{POST_SNAPBACK}>

Trots att du sett en del av videon jag länkade till så har du upprepade gånger frågat varför jag tycker som jag gör. Jag skrev ju i inlägget att videon förklarar varför spelet förtjänar betyget 6/10.

Länken verkar inte längre fungera men denna borde göra det.

Man kan inte anklaga dig för att vara konsekvent iallafall. Jag trodde det var slutdiskuterat för din del?

Precis som när jag väljer att lägga ner en diskussion så väljer jag när jag upptar den igen. Gör det mig inkonsekvent så visst.

Svaret kanske är så enkelt som att han inte har någon större erfarenhet av FPS. Alla här accepterar ju hans betyg, men sen är det upp till var och en att bedöma hur mycket de tycker det är värt. Själv värderar jag in erfarenhet ganska högt i mina bedömningar.

Har spelat FPS sedan 1987 då Driller kom. När började du?

Jag ställde ingen fråga. Och jag trodde förresten att det var ett krav från min sida? Är det en fråga helt plötstligt?

Den enda frågan jag ställde var om du spelat många bra FPS. Är det brottsligt?

<{POST_SNAPBACK}>

En fråga kan också innehålla ett indirekt krav.

Postad 08 September 2007 - 19:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Eh jaha...

Du tycker att

det är för lätt?
att det är för lite valmöjligheter?
att det inte tillför nå nytt?
att det inte är ett rpg?
dålig handling ?
att man inte kan kolla inventory?
att man hela tiden får ammo å kan äta grejor?

Har jag missat nå?

Kanske är jag som bara fattar långsamt idag.

Edit
stavfel

Redigerat av moparman, 08 September 2007 - 22:23.

Postad 08 September 2007 - 21:48

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

He he, fick mig att tänka, och le inombords. Vilken fikabordskonvensation!! :D

Postad 08 September 2007 - 22:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
SPL: Hjälper det om jag ljuger och säger att jag krävde/tvingade dig att lista flera spel förut (även fast du inte hade skrivt här då), men att jag sedan dess ändrat mig? Så får du rätt... :D ?

Finns det något sätt vi kan komma överens på alls eller något sätt att få dig att diskutera spelet? För om du inte vill diskutera spelet så ska du ju inte skriva här inne. Det är en moderatoruppmaning btw, diskutera spelet eller diskutera inte alls. Det är väl vad du egentligen vill också?

För att sammanfatta: Nästa post från dig blir en trevlig och djupgående diskussion om Bioshock :D ?

Postad 09 September 2007 - 00:12

SPL
  • SPL
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Försöker igen då mitt första försök inte accepterades.

BioShock är ett högst mediokert spel och förtjänar betyget 6/10. Här finns en video som förklarar varför jag tycker som jag tycker.

Postad 09 September 2007 - 09:19

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Det som jag upplever i Bioshock som är ytterst sällan jag upplever är den genomgående designen av en värld. Det som gör att jag hela tiden vill spel spelet är att jag vill tillbaka till Rapture. Jag bara älskar världen dom har byggt upp.
Det är samma sak med Hyrule och universumet ICO och Shadow of the Colossus bygger på.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.