Rock Band (inkl. Instrument) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(14)
|
Inga priser |
Rock band till PS3 regionskodat? (26 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 23 October 2008 - 13:59
Någon som vet när Rock Band 2 förväntas släppas i EU?
Det finns inget bekräftat datum.
Tidigare snackades det om November för 360 i England, men Eurogamer publicerade en artikel om att så är det ikke.
http://www.eurogamer...ticle_id=264700There's no word on whether the offer will be extended to European gamers, but then there's no word on when Rock Band 2 will be released here either, despite what we're now told was an erroneous "November" note on a recent British TV ad.
Postad 28 October 2008 - 11:50
För att förklara ingående så har jag följande hårdvara kopplad:
- PS3 med optisk kabel för ljud kopplad
- En hemmabioreceiver från Yamaha som hanterar 5.1, både i Dolby Digital- och DTS-format.
- Sex separata högtalare av större format, subben är aktiv
Subben är en Paradigm-sub med steglöst delningsfilter och subben saknar on/off-switch då den "vaknar" så snart den blir matad med signal och efter en stunds inaktivitet så stängs den.
Till problemet...
Exempel 1
Jag spelar en BluRay/DVD-film i PS3'an och ljudkodningen är Dolby Digital 5.1 som levereras till receivern via den optiska kabeln. Receiverns display visar att det är en Dolby Digital-signal som tas emot. Allt spelas upp perfekt och utan några som helst problem. Jag känner även bakom subben där de tre utblåsen sitter och det pumpar luft som attan.
Exempel 2
Jag spelar Call of Duty 4 i PS3'an och subben agerar även här helt perfekt, den pumpar luft som bara den. Receiverns display visar även här att det är en Dolby Digital-signal som tas emot.
Exempel 3
Jag sätter i Rockband i PS3'an, samma resultat med Guitar Hero 3, och börjar spela. Receiverns display visar att det är en Dolby Digital-signal som tas emot här också och lysdioden på subben tänds då den matas med signal. Men...
Det pumpas inte luft ur subben över huvud taget. Alla andra kanaler fungerar utan problem men effekten är precis´som om det är en 5.0-signal som levereras från PS3 till receiver. På receivern kan jag i inställningarna ställa in hur basfrekvenserna ska hanteras, jag har då alternativen att; 1) Låta subben hantera basen själv (vilket är så jag vill ha det och alltid har haft det), 2) Låta fronthögtalarna hantera all bas själv (precis som om man inte hade haft någon subwoofer i systemet) eller 3) Låta subben och fronthögtalarna hantera basen tillsammans.
I exempel 1 och 2 så har jag det inställt att subben ska hantera all bas, precis så som jag alltid har haft det och så jag vill ha det. I exempel 3 så pumpar inte subben alls om jag har det inställt att den ska hantera det. Inte heller pumpar subben om jag har inställt att fronthögtalarna ska hantera basen (naturligtvis). Enda läget då subben börjar pumpa luft är om jag ställer in att både subben och fronthögtalarna ska hantera basen tillsammans.
Det är alltså precis som om det är en 5.0-signal och inte en 5.1-signal som skickas ut, dock så börjar lampan på subben att lysa så snart musik spelas så en signal tas ju bevisligen emot. Jag har som sagt inga problem i andra spel (som COD4) eller när jag spelar upp film på BluRay/DVD. Jag märkte detta igår då jag tyckte det var klent med bas när jag spelade Rockband/Guitar Hero men tidigare har jag mig veterligen inte märkt av att basen saknades, dock kan jag ha missat det.
Kan någon förklara för mig vad som kan vara felet? Ni som har Rockband och/eller Guitar Hero 3 och har ett 5.1-system, kan ni berätta för mig om ni får en renodlad bas-signal till er sub och om den spelar ordentligt?
Jag är tacksam för all hjälp!
Postad 28 October 2008 - 15:46
Postad 28 October 2008 - 20:18
Postad 28 October 2008 - 22:38
Yamma-reciever har jag med (RX V-661) fast jag tar ljudet över HDMI men det jag märkt när man kör Rock Band är att jag får 2-kanals ljud, subben funkar dock. I GH3 så ser man i displayen på recievern att det är 5-kanaler på dom små oranga blupparna i displayen men jag brukar ha stärkaren inställd på "Stereo" ändå när man kör musikspel eller annan musik.
Skulle du kunna testa att ställa in både Rockband och GH3 så at de levererar Dolby Digital-surround till din förstärkare och sedan kolla om din subwoofer sätter igång och pumpar basen? Dvs, kolla ifall det är 5.0 eller 5.1 som kommer ur spelen...?
Postad 29 October 2008 - 11:59
Skulle du kunna testa att ställa in både Rockband och GH3 så at de levererar Dolby Digital-surround till din förstärkare och sedan kolla om din subwoofer sätter igång och pumpar basen? Dvs, kolla ifall det är 5.0 eller 5.1 som kommer ur spelen...?
exempel 1 och 2 så har jag det inställt att subben ska hantera all bas, precis så som jag alltid har haft det och så jag vill ha det. I exempel 3 så pumpar inte subben alls om jag har det inställt att den ska hantera det. Inte heller pumpar subben om jag har inställt att fronthögtalarna ska hantera basen (naturligtvis). Enda läget då subben börjar pumpa luft är om jag ställer in att både subben och fronthögtalarna ska hantera basen tillsammans.
Är kanske inte själva spelen utan Yamahan som ställer till det. Det där vet jag att man fick pilla med ibörjan (innan man hade någon PS3:a) för att få baslådan att gå.
Jag har min ställd på "BOTH" i basinställningarna, har ju 2 stora frontar och det blev bäst för mig iaf.
Tänker inte börja pilla med inställningarna igen bara för att. Antar att du hittat den där ljudmenyn i RB där det finns någon kryssruta för DolbyDigital och Bass Boost.
Postad 29 October 2008 - 15:30
Är kanske inte själva spelen utan Yamahan som ställer till det. Det där vet jag att man fick pilla med ibörjan (innan man hade någon PS3:a) för att få baslådan att gå.
Jag har min ställd på "BOTH" i basinställningarna, har ju 2 stora frontar och det blev bäst för mig iaf.
Tänker inte börja pilla med inställningarna igen bara för att. Antar att du hittat den där ljudmenyn i RB där det finns någon kryssruta för DolbyDigital och Bass Boost.
Om du läser igenom mitt inlägg igen så ser du ju att det inte kan vara problem med receivern då den fungerar perfekt vid andra spel samt vid filmtittande, då pumpar basen som den skall. Jag har dessutom aldrig haft detta problemet tidigare och jag har haft denna receivern samt högtalarna i ca 5-6 år och PS3'an i kanske 1 ½ år.
Jag begär inte att du ska "pilla" på dina inställningar men jag riktade mig till de kunniga på ljudområdet, vilket jag trodde du var iom ditt svar med dina gissningar som är lika goda som mina. Är man rädd för att variera inställningarna på sin förstärkare/receiver så kanske man inte bör läggas i facket "kunnig inom ljud området".
Postad 30 October 2008 - 02:21
[Ironi]
Oj då. om du är så j-la känslig så får man hålla käften då?! Vill du att jag editerar bort det jag skrivit?
Sen om du är så j-la petig på vilka som får skriva, kanske du skulle skriva VILKEN modell på yamma-reciever du har för att underlätta för "de kunniga" att luska rätt på problemet så fler slipper gissa sig fram.
[/ironi]
Om jag nu får skriva så var det en liten "LFE-ruta" plus de fem andra där i displayen när jag lirade Rock Band i kväll, när man bockade i Dolby Digital i Audio-Menyn inne i spelet om det hjälper.
Redigerat av HenkeEdge, 30 October 2008 - 02:22.
Postad 30 October 2008 - 10:41
När det gälller dina inlägg så är det fortfarande gissningar som är lika goda som mina och hjälper därför inte mig. Därav skrev jag att jag behövde hjälp från de som var bättre på detta än mig. Du gjorde det ju dessutom klart att du inte ville "in och pilla på inställningarna" och förutom att det direkt gav signal om att du inte var så kunnig och dessutom orolig för att ändra i dessa så ger det mig inget.
Tack för försöket dock.
Postad 02 November 2008 - 13:25
Går det inte att köpa saker från US storen som fungerar för oss i EU?
Postad 02 November 2008 - 18:08
köpte 4 låtar från US storen men de låtarna kom inte in i spelet.
Går det inte att köpa saker från US storen som fungerar för oss i EU?
Nej, har du en europeisk utgåva av spelet så är det Europa PSS som gäller. Har du US-utgåva av något spel så måste man ju tanka därifrån. Sen speldemos och sånt annat som inte är add-on funkar ju också att tanka.
Postad 02 November 2008 - 19:38
MEN, en annan sak. Rock Band´s egen store, music store. Varför står det purschased på de flesta? och varför går det inte att tanka därifrån?
Det är ju betydligt bättre utbud där än i PSN
Postad 02 November 2008 - 20:32
Märkte också att det inte gick så bra.
MEN, en annan sak. Rock Band´s egen store, music store. Varför står det purschased på de flesta? och varför går det inte att tanka därifrån?
Det är ju betydligt bättre utbud där än i PSN
RB's Music Store är bara en annan front till det som ligger på PSN.
Anledningen till att det står purchased på ett gäng låtar som du inte har innebär att den fronten och PSN har kommit i otakt.
D.v.s. Sony europe e slöa.
Låtarna ska släppas samma vecka för USA och Europa, men det är inte alltid det händer.
Det bör dock vara mindre än 5% skillnad på vad du ser i Music Store och på PSN.
Postad 03 November 2008 - 15:36
Nej, har du en europeisk utgåva av spelet så är det Europa PSS som gäller. Har du US-utgåva av något spel så måste man ju tanka därifrån. Sen speldemos och sånt annat som inte är add-on funkar ju också att tanka.
Okej vad tråkigt.. Då undrar jag nu: Har beställt rock band 2 spelskivan ifrån videogameplus. Kommer jag då kunna lägga in de US låtarna jag köpte till detta? Ska jag hädanefter köpa låtar ifrån US storen? De EU låtarna jag köpte som är i mitt eu rock band kommer jag alltså inte kunna föra över till mitt rb2?
Mvh
Postad 04 November 2008 - 03:12
Okej vad tråkigt.. Då undrar jag nu: Har beställt rock band 2 spelskivan ifrån videogameplus. Kommer jag då kunna lägga in de US låtarna jag köpte till detta? Ska jag hädanefter köpa låtar ifrån US storen? De EU låtarna jag köpte som är i mitt eu rock band kommer jag alltså inte kunna föra över till mitt rb2?
Mvh
Bingo.
Med ett Euro RB1 och nerladdade låtar från Euro PSN så spelar du med RB1 skivan.
Med RB2 skivan och nerladdade låtar från US PSN så spelar du med RB2 skivan.
Exportfunktionen är begränsad till samma "region" som skivan är pressad i (dvs. EU->EU, US->US).
Min rekomendation är att framtida nerladdningar sker från US PSN.
RB1 skivan (US) bör gå att få tag på svinbilligt framöver, vilket innebär att du kan köpa den och exportera låtarna så du kan lira dom i RB2.
Det enda som är jobbigt blir ju mao låtar köpta på Euro PSN.
Postad 04 November 2008 - 18:34
Postad 06 November 2008 - 13:10
Nån som importerat RB2 från en bra o billig sida?, Ungefär vad skulle frakten gå på ?
Frakten på paket i den storleken / vikten brukar ligga på 100 - 130 USD, och det är möjligt att du fastnar i tullen.
Jag har dock ett gäng bundlar till salu, mer info via PM om du är intresserad
Postad 06 November 2008 - 13:14
/hårdrock
Postad 06 November 2008 - 19:31
Alright, nån som snabbt kan dra upp skillnaderna mellan Rock band 1 & 2 samt Guitar Hero World Tour. RB 2 är ju på väg. Är det då nån idé att köpa RB 1? Skiljer sig spelkänslan (kvaliten på instrumenten osv) mellan de olika spelen & vilka låtlistor är roligast?
/hårdrock
Personligen tycker jag RB2 är mer intressant än GHWT.
GHs styrka är garanterat character creator.
Gillar deras camera-work, men mocap kvalitén varierar starkt.
Vissa låtar/artister har klokrena animationer, medans andra så kan man fundera på vad det är för slags anfall trummisen fått o.s.v.
Grafiken och menysystem samt HUD stör mig.
Jag har bara RB och RB2 instrumenten hemma, så jag har lirat lite GHWT med dom.
Båda spelen är kalibrerade, men nånting e skevt.
I RB/RB2 så sätter jag oftast 5*/99% på en sightread (körde hela Infinite 90's playlist som sightread, 5* på allt).
Där samma låtar finns i GHWT har jag problem.
T.ex. fick jag bara 94% på Eye of the Tiger i GHWT.
Jag vet inte om jag vågar skylla på något! Kan ju vara skillnaden mellan rektangulära och cirkulära noter, lutningen på fretboard eller vad som helst, men det stör mig hårt.
RBs stora fördel är ju utan tvekan musiken.
Jag har väl en 350 låtar tillgängliga nu; innan året är slut är den siffran runt 500.
Samtidigt så kör ju Harmonix dagliga "challenges" till RB, så det finns alltid nånting att göra.
Instrumenten är svårt att snacka om eftersom jag bara har RB kitten.
Cymbal placeringen ska tydligen vara obekväm på GH kitten, och dom går sönder.
De flesta verkar enas om att själva trum-padsen i GH är överlägsna, men att cymbalerna suger.
M.a.o. "vinner" nog RB där.
RB2 trummorna är tryckkänsliga och tystare än RB1 varianten.
För att sammanfatta så kan man väl citera IGN som körde en lista över vilka spel det är som gäller i höst/vinter.
http://ps3.ign.com/a...1/911722p1.html
(Rock Band 2)As we already talked about a few pages back, Neversoft and Activision are answering back in decidedly epic fashion, but when it comes to games like this, nothing beats experience, and after two music rhythm games, three (or two and a half) guitar games and a full guitar/vocals/drums game under its belt, there's no developer out there that can compare in terms of familiarity with how to make a great music game.
Redigerat av Unregisteredd0bf9efb, 06 November 2008 - 19:33.
Postad 06 November 2008 - 22:58
Postad 06 November 2008 - 23:36
Postad 07 November 2008 - 10:40
Har precis fått hem mitt RB2 från staterna. Nu så vill jag ladda hem lite låtar. Men hur ska jag gå till väga? Hur skaffar jag ett "amerikanskt PSN" och hur blir det med betalningen? Finns det något rutinerad här som kan t.ex. göra en liten guide för en ovan användare så skulle det vara jätte snällt
Har också RB2 från US. Här är en guide som beskriver hur du lägger upp ett amerikanskt konto. I princip behöver du bara ange ett amerikanskt postnummer så fungerar det. Typ 90210...
Ang betalning så verkar det vara så att MasterCard gör lookup mot adress - det gör inte VISA. Så om du har MasterCard måste du skaffa ett annat kort. Efter att ha kollat upp lite med virtuella kontokort på nätet som inte känns så roligt/säkert, fixade jag ett Global Cash Card (VISA) på Forex. Dom tar bara en mindre avgift när du laddar på och that's it. Fungerar klockrent.
Hoppas infon hjälper.
Postad 07 November 2008 - 12:39
Har också RB2 från US. Här är en guide som beskriver hur du lägger upp ett amerikanskt konto. I princip behöver du bara ange ett amerikanskt postnummer så fungerar det. Typ 90210...
![]()
Ang betalning så verkar det vara så att MasterCard gör lookup mot adress - det gör inte VISA. Så om du har MasterCard måste du skaffa ett annat kort. Efter att ha kollat upp lite med virtuella kontokort på nätet som inte känns så roligt/säkert, fixade jag ett Global Cash Card (VISA) på Forex. Dom tar bara en mindre avgift när du laddar på och that's it. Fungerar klockrent.
Hoppas infon hjälper.
Mitt SEB visa funkar utmärkt.
Gällande adressverifiering så kan man säga att MC gör eller inte gör kollar.
Kreditkort bygger på logiska nummerserier och slumpmässiga sifferkombinationer.
De första siffrorna specifierar korttyp, land och utgivande bank.
Med det sagt så vill jag minnas att det (i europa) bara är England, Frankrike och Tyskland som gör *adressverifiering* av kontokort. D.v.s., många butiker vägrar leverera beställningar till andra adresser än den som kortet i sig specifierar.
(Eller snarare, adressen som banken upplyser handlaren om att kortet är knutet till)
M.a.o. skulle jag först och främst försöka använda mitt (eller ptja, erat
Funkar inte det så skulle jag försöka med ett onlinekort.
Värt att veta där är dock att t.ex. entropay.com korten har slutat funka för nya registrationer.
Folk som har matat in dom tidigare är safe, men för nytt folk funkar dom inte.
Forex kortet kan ju vara ett alternativ att prova, som hence776 nämner.
Funkar inte dessa så har ju points cards släppts i USA.
M.a.o. ere bara å hoppa upp på e-bukten å shoppa loss, alternativt se om ni har nån bekant i staterna som kan köpa några åt er
Gällande vart man vill registrera sitt PSN konto så bör man köra lite research först.
Jag reggade mig med adressen till Marriott Marquis i New York; hotellet jag bodde på när jag var där senast (och H*VETE vilket hotell
Det var inte bra gjort.
I New York blir du nämligen tvungen att betala sales tax på låtköpen (inte längre skattefritt att handla via nätet i USA).
Nu är det inte så att det handlar om några stora pengar, men ändå!
M.a.o. kan det vara värt att kika på andra stater.
Tydligen finns det ett par hundra Rock Band fantaster registrerade i vita huset..
Redigerat av Unregisteredd0bf9efb, 07 November 2008 - 12:43.
Postad 07 November 2008 - 14:03
För nu så har jag iaf registrerat ett amerikanskt konto.
men sen är det något som jag inte fattar...Det var när jag skulle handla en låt (från mitt svenskt reggade PSN).
Då stod det en massa om "wallet" vad menas med det? För jag tänkta ladda hem en låt som kosta 15:- sen så stod det "wallet: 40:-" eller något i den stilen. Vad menas med?
Tack för alla svaren
Postad 07 November 2008 - 14:23
Så det borde alltså fungera med mitt VISA kort?
För nu så har jag iaf registrerat ett amerikanskt konto.
men sen är det något som jag inte fattar...Det var när jag skulle handla en låt (från mitt svenskt reggade PSN).
Då stod det en massa om "wallet" vad menas med det? För jag tänkta ladda hem en låt som kosta 15:- sen så stod det "wallet: 40:-" eller något i den stilen. Vad menas med?
Tack för alla svarenDe är stor hjälp
Ja, om det är VISA borde det fungera. Vet inte om jag missförstår din fråga men för att förtydliga: Om du har ett US Rock Band 2 måste du alltså handla låtar i US PSN Store, annars kommer inte låtarna att fungera (dom dyker inte upp inne i RB2). Logga alltså på med ditt amerikanska konto och starta storen därifrån.
Ang wallet: PSN Store fungerar så att du fyller på din plånbok (wallet) med en fördefinierad summa - du kan välja på lite olika när du fyller på din wallet (50, 100, 150, etc). När du sedan köper en låt dras kostnaden för låten från det du har i din wallet. Om det står "wallet: 40" så betyder det troligen att du har 40 kr kvar eller liknande. Du får nog läsa vad det står på sidan - är ganska självförklarande...
Postad 07 November 2008 - 14:31
Tack för hjälpen
BTW. medans jag redan är anoying som jag är redan, så passar jag på att ställa en till fråga. Är det någon här på forumet som har handlat från videogamesplus? Är de bra? Hur är det med frakt och tull etc?
Tack på förhand
Redigerat av pejau, 07 November 2008 - 14:52.
Postad 07 November 2008 - 14:53
Om man inte har ett US PSN konto kommer in-game store klaga på "RockBand Store data not found" eller liknande, vill jag minnas.
Dubbelkolla dock så att priserna specifieras i dollar.
Gör dom det så är allting frid och fröjd, tills frugan ser kontokortsutdraget och undrar vad 400 USD på PlayStation store är för något
Postad 07 November 2008 - 14:58
BTW. medans jag redan är anoying som jag är redan, så passar jag på att ställa en till fråga. Är det någon här på forumet som har handlat från videogamesplus? Är de bra? Hur är det med frakt och tull etc?
Tack på förhand
Jag har inte själv handlat från VG+, men eftersom jag hänger med i alla importtrådar på RB forumena så vet jag många som gjort det.
Fraktalternativen är bra, och har dom på lager så skickar dom snabbt (en till två veckor för leverans dock).
Fraktpriser för RB2 Special Edition brukar hamna på 100 - 130 USD, och dom är skyldiga enligt lag att skriva korrekt varuvärde på transporten p.g.a. skattetekniska skäl.
Om paketet fastnar i tullen är m.a.o. svårt att säga.
I princip samtliga importörer i England har fastnat.
Jag har inte sett många som har importerat till Sverige, så det är svårt att säga.
Om du däremot ska importera ett RB2 kitt å bor i närheten av Stockholm (alt. kan tänka dig postpaket) så behöver du inte importera själv däremot.
Jag har ett par paket kvar nämligen.
Mer info via PM om du är intresserad, då jag inte vill göra detta till en marknadsförings tråd
Postad 07 November 2008 - 15:08
Jag är mest intresserad av få hem det 1:a Rock Band spelet (enbart software). Så jag kan importera de låtarna till Rock Band 2 (som jag redan har). För som CAD står nu så går Rock Band 1 på 330:- (utan frakt och tull). Vilket jag tycker är ett bra pris.
men hur stor chans är det att en litet PS3 spel fastnar i tullen? Jag får kanske slå en pling till tullverket och fråga...
Postad 07 November 2008 - 15:13
okej.
Jag är mest intresserad av få hem det 1:a Rock Band spelet (enbart software). Så jag kan importera de låtarna till Rock Band 2 (som jag redan har). För som CAD står nu så går Rock Band 1 på 330:- (utan frakt och tull). Vilket jag tycker är ett bra pris.
men hur stor chans är det att en litet PS3 spel fastnar i tullen? Jag får kanske slå en pling till tullverket och fråga...
Ah, då e ja me!
dvdboxoffice.com
Inte ett enda spel jag har köpt därifrån har fastnat i tullen.
Ligger väl på 20 styck hittills.
Alternativt axelmusic.com
Du lär hamna på samma pris oavsett vilken av de tre butikerna du väljer
Postad 07 November 2008 - 15:39
Axelmusic handlar jag ifrån annars, men de hade inte spelet i lager
Postad 07 November 2008 - 19:30
Har precis fått hem mitt RB2 från staterna. Nu så vill jag ladda hem lite låtar. Men hur ska jag gå till väga? Hur skaffar jag ett "amerikanskt PSN" och hur blir det med betalningen? Finns det något rutinerad här som kan t.ex. göra en liten guide för en ovan användare så skulle det vara jätte snällt
Vad betalade du och var beställde du RB2?
Postad 07 November 2008 - 23:34
Vad betalade du och var beställde du RB2?
Jag köpte mitt exemplar på tradera för 411:-
Tycker att det var ett bra pris.
Postad 08 November 2008 - 20:33
Någon som vet vart man köper de trummor som har 4 vanliga sånna man slår på och 2 "cymbaler" som man sett vissa har på youtube(används till både rb1,2 och gh;wt) och vad ligger de på för i pris?
Ska söka runt lite på nätet så kan hända jag hittar det själv. Uppdaterar här ifall jag gör det¨
Edit: hittade precis svaret på mina frågor. Här är hur man fixar med en pedal själv som man kopplar till sitt rb. http://rockband.scor...o...c&start=150
Här hittar man en färdig pedal http://omegapedal.com/
sen hittade jag Ion drum rocker trummor(finns endast till xbox 360 just nu..) http://www.drumrocke...ducts/index.php
Finns det andra alternativ till trummor som man kan använda till rb1,2 och gh:wt? Läste någonstans att man ska kunna köpa rock band 2 trummorna och sedan koppla in två cymbaler till detta set? någon som har någon info?
Redigerat av Kocho, 08 November 2008 - 22:16.
Postad 09 November 2008 - 09:21
Postad 09 November 2008 - 11:31
Nån som har kolla på om instrumenten till GH:WT kommer funka till RB2 ? (ps3) ??
Ja, det fungerar. (Såg ett klipp på youtube såklart)
http://se.youtube.co...h?v=j4lAyHSDABM
Då har jag en fråga åter...Rock Band 2 instrumenten är ju sladdlösa och drivs att batterier. Men RB1 har ju en massa sladdar, betyder det att de inte behöver några batterier till de instrumenten?
Postad 09 November 2008 - 19:52
Postad 09 November 2008 - 20:58
På sidan nedan står det att GH3 (Les Paul) fungerar i både RB1/2 men osäkert om aerosmith. Någon som testat och vet mer innan jag skickar iväg beställning skulle uppskattas.
Länk: http://www.joystiq.c...ibility-Matrix/
Mvh,
Postad 09 November 2008 - 21:07
Någon som kan bekräfta att GH3 / aerosmith gitarrerna fungerar i RB1 respektive RB2 ?
På sidan nedan står det att GH3 (Les Paul) fungerar i både RB1/2 men osäkert om aerosmith. Någon som testat och vet mer innan jag skickar iväg beställning skulle uppskattas.
Länk: http://www.joystiq.c...ibility-Matrix/
Mvh,
Min GH:Aerosmith Gitarr (PS3) fungerar utmärkt till RB2 iaf
Postad 09 November 2008 - 21:39
Finns det andra alternativ till trummor som man kan använda till rb1,2 och gh:wt? Läste någonstans att man ska kunna köpa rock band 2 trummorna och sedan koppla in två cymbaler till detta set? någon som har någon info?
RB2 trummorna har inputs för tre cymbaler, och en port reserverad för framtida bruk.
RB2 trummorna funkar utmärkt till GH:WT.
GH:WT trummorna funkar inte till RB2 i dagsläget (en patch är på väg).
Ja, det fungerar. (Såg ett klipp på youtube såklart)
http://se.youtube.co...h?v=j4lAyHSDABM
Då har jag en fråga åter...Rock Band 2 instrumenten är ju sladdlösa och drivs att batterier. Men RB1 har ju en massa sladdar, betyder det att de inte behöver några batterier till de instrumenten?
USB klarar av att leverera 500mA; tillräckligt för instrumenten.
RB1 gitarrerna var förövrigt sladdlösa till PS3, men det tog ett par månader innan 360 varianten var sladdlös.
M.a.o. så ere bara trummorna som har gått å blivit sladdlösa sen senast
Postad 09 November 2008 - 22:19
USB klarar av att leverera 500mA; tillräckligt för instrumenten.
RB1 gitarrerna var förövrigt sladdlösa till PS3, men det tog ett par månader innan 360 varianten var sladdlös.
M.a.o. så ere bara trummorna som har gått å blivit sladdlösa sen senast
Aha! Vad praktiskt! Då är de amerikanska instrumenten som kräver sladd antar jag?
Men bra då vet jag. Hurdan är baspedalen till RB1 instrumenten? är den lika bräcklig som den ser ut? Ni som har spelat en massa på era trumset, hur känns den?
Postad 09 November 2008 - 23:40
RB2 trummorna har inputs för tre cymbaler, och en port reserverad för framtida bruk.
RB2 trummorna funkar utmärkt till GH:WT.
GH:WT trummorna funkar inte till RB2 i dagsläget (en patch är på väg).
Okej, vart köper man dessa cymbaler isf? låtar ju riktigt lockande att köpa rb2 trummorna då
Aha! Vad praktiskt! Då är de amerikanska instrumenten som kräver sladd antar jag?
Men bra då vet jag. Hurdan är baspedalen till RB1 instrumenten? är den lika bräcklig som den ser ut? Ni som har spelat en massa på era trumset, hur känns den?
Hej. Jag har spelat ca 1 månad med mitt trumset (kanske runt 3 timmar och dagen i snitt och gått från easy till att klara alla utom ca 4 custom låtar på expert). Min pedal började få en spricka märkte jag för några dagar sedan och idag gick hela pedalen av på mitten under en låt. Själv gillar jag den inte alls och hade gärna moddat en riktig(se min post längre upp) och kommer förhoppningsvis göra detta.
Postad 09 November 2008 - 23:56
Min GH:Aerosmith Gitarr (PS3) fungerar utmärkt till RB2 iaf
Tack för svar !
Postad 10 November 2008 - 15:39
Är det några funktioner man missar genom att använda en GH-gitarr? Eller är det bara sämre känsla?
Postad 10 November 2008 - 15:48
Köpte GH:Aerosmith idag på Maxi för men insåg redan i bilen hem att det var riktigt tråkiga låtar, Aerosmith är rätt tråkiga. Blev att jag beställde Rockband2 direkt jag kommit hem så hoppas att Aerosmith-guran fungerar.
Är det några funktioner man missar genom att använda en GH-gitarr? Eller är det bara sämre känsla?
RB-gitarren har två features som inte finns på GH-gitarren:
1. Effekt-väljare: Du kan välja ett antal gitarr-ljud under solos och under overdrive. Lite skoj möjligen, men i övrigt påverkar det inte spelet på något vis.
2. Extra uppsättning ackord-knappar: Inne vid gitarrkroppen sitter en uppsättning mindre knappar som kan användas under solo, etc. Inget som jag använder iaf.
Så kort sagt: Du klarar dig bra med din GH-gura...
Postad 10 November 2008 - 16:52
Hej. Jag har spelat ca 1 månad med mitt trumset (kanske runt 3 timmar och dagen i snitt och gått från easy till att klara alla utom ca 4 custom låtar på expert). Min pedal började få en spricka märkte jag för några dagar sedan och idag gick hela pedalen av på mitten under en låt. Själv gillar jag den inte alls och hade gärna moddat en riktig(se min post längre upp) och kommer förhoppningsvis göra detta.
Men om det blir så, måste man väl få reklamera och få en ny. För den borde egentligen klara mer påfrestning i mitt tycke. För fäjn, trummorna kostar ju 800:-
Postad 10 November 2008 - 17:13
Mnja,
MicroSoft tar ut en herre######ns massa pengar för att licensiera deras trådlösa teknik.
Harmonix hade helt enkelt inte hunnit utveckla sina egna trådlösa (RF) donglar till Xbox360 varianten av gitarrerna när RB1 släpptes, så de första var med sladd.
I april släpptes stand-alone guror som var trådlösa även för 360.
PS3 varianten var trådlös hela tiden.
M.a.o. så är det bara den amerikanska, bundlade RB1 gitarren som hade sladd
RB1 pedalen varierar.
Jag har lirat med min sen i Mars. I början var det mest Medium som gällde, men jag gick över till Hard i sommras, och han även köra en del på Expert innan jag pajjade ryggen.
*MIN* pedal är fortfarande i bra skick.
En stor skillnad på hur europeer och jänkare kör e ju däremot att jänkare över lag har skor, boots eller släggor tejpade till fötterna inomhus.
M.a.o. så är det väldigt många jänkare som har sabbat sina pedaler.
Samma sak gäller trumsetten.
Så länge man inser att det faktiskt är plastinstrument man stampar och slår på så bör dom klara sig rätt bra.
Självklart finns det ju en gräns då instrumenten har slitits för mycket för att vara användbara, men mina funkar som sagt fortfarande utmärkt.
Postad 10 November 2008 - 17:21
Okej, vart köper man dessa cymbaler isf? låtar ju riktigt lockande att köpa rb2 trummorna då
Cymbalerna finns släppta på BestBuy, CircuitCity osv i USA, och går troligtvis att ta hem utan större merkostnad.
Mitt intresse ligger mer hos ION kittet, så jag kommer nog ta hem några sånna när de släpps; och då främst för att kunna anvnda dom som nybörjar e-kit i t.ex. garageband eller liknande
Tråkigt att höra gällande pedalen!
RB2 pedalen har dom ju smällt på en "aloooohminuuum" skiva på för att ge bättre/jämnare belastning.
Jag lär dock köpa en färdigmoddad pedal när jag klarar av att sitta å trumma igen.
Känns rent allmänt som om jag importerar hela USA, en produkt i taget -- men vad gör man inte för en rolig hobby?
RB-gitarren har två features som inte finns på GH-gitarren:
1. Effekt-väljare: Du kan välja ett antal gitarr-ljud under solos och under overdrive. Lite skoj möjligen, men i övrigt påverkar det inte spelet på något vis.
2. Extra uppsättning ackord-knappar: Inne vid gitarrkroppen sitter en uppsättning mindre knappar som kan användas under solo, etc. Inget som jag använder iaf.
Så kort sagt: Du klarar dig bra med din GH-gura...
Soloknapparna funkar (under solo) som om varje not är en HO/PO not; dvs. du behöver inte strumma med de knapparna.
Vidare så är RB2 gitarren autokalibrerande och tystare.
Valet av gitarr är mest vilken man är bekväm med. Personligen har jag svårt för LP guran.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Rock band till PS3 regionskodat? 
16 bilder
18 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?