Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *

1400 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Cruise (Mobiltelefoner) 3 8.687498 (15) Inga priser
HTC Touch Cruise II (Mobiltelefoner) 1 6.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 07 February 2008 - 11:20

Sunrise
  • Sunrise
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
En liten varning till dem som är lika mycket rookie som jag; surfar man med ett vanligt abonemang kan det bli ganska dyrt, Tele2 tar 12 sek / Mb. Startsidan på aftonbladet.se är på 3Mb så det är 36 sek bara där... Tele2 har ett erbjudande om frisurf (inom sverige - obs) nu för 79 sek / mån, tyckte det lät okey, men det finns säkert liknande erbjudande hos andra operatörer. (drar mig för att promota stenbeck & co nämligen...)

Det känns som TC:n kopplar upp sig när den känner för det om man inte har rätt på inställningarna så jag tyckte det var dags säkra upp.

Postad 07 February 2008 - 11:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
http://www.spbsoftwa...roducts/fsk/?en

Verkar va riktigt bra..Finsn hur många som helst att testa...Finns att hitta massor med "trial" versioner :(

Edit
Klicka på virtual tour på hemsidan

Redigerat av moparman, 07 February 2008 - 11:24.

Postad 07 February 2008 - 11:31

chrome5
  • chrome5
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

http://www.spbsoftwa...roducts/fsk/?en

Verkar va riktigt bra..Finsn hur många som helst att testa...Finns att hitta massor med "trial" versioner :(

Edit
Klicka på virtual tour på hemsidan

Tack!
Just Full screen tangentbordet kanske känns för stort för mig, annars bra.
Ska kolla de andra också.

Får nog kolla Tytn II forumet för textigenkänningsprogrammet!

Postad 07 February 2008 - 11:46

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jag hittade denna PocketCM Keyboard som verkar bra där det går att konfigurera tangentbordet lite som man känner för och den är dessutom gratis.

Postad 07 February 2008 - 12:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Är inte allt gratis :(

Postad 07 February 2008 - 12:03

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Nu har jag testat GPS:en med Tomtom och den funkar utmärkt på gatan/trottoaren mitt i stan, vilket min gamla GPS inte gjorde!

Redigerat av dgordon, 07 February 2008 - 12:04.

Postad 07 February 2008 - 13:47

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Någon fler som kollat på xvid via TCPMP?
Jag upplever lagg (vilket jag inte upplevde på min gamla Mio A701).

Filmen har följande spec.
Xvid/Divx
640x352
25fps

Spelaren hittas här >>>>>>>.
Jag kör med tcpmp.pocketpc.0.72RC1.exe /.cab

Postad 07 February 2008 - 14:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Konvertera den till 320x240

Postad 07 February 2008 - 15:02

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

En liten varning till dem som är lika mycket rookie som jag; surfar man med ett vanligt abonemang kan det bli ganska dyrt, Tele2 tar 12 sek / Mb. Startsidan på aftonbladet.se är på 3Mb så det är 36 sek bara där... Tele2 har ett erbjudande om frisurf (inom sverige - obs) nu för 79 sek / mån, tyckte det lät okey, men det finns säkert liknande erbjudande hos andra operatörer. (drar mig för att promota stenbeck & co nämligen...)

Det känns som TC:n kopplar upp sig när den känner för det om man inte har rätt på inställningarna så jag tyckte det var dags säkra upp.

Jag har Tele2 comviq och har Datapaketet för 1gb hos de för 39:- och jag klarar mig fint på det i 1månad.

Någon fler som kollat på xvid via TCPMP?
Jag upplever lagg (vilket jag inte upplevde på min gamla Mio A701).

Filmen har följande spec.
Xvid/Divx
640x352
25fps

Spelaren hittas här >>>>>>>.
Jag kör med tcpmp.pocketpc.0.72RC1.exe /.cab

Säger detsamma som moparman,konvertar, det funkar kalas för mig.

Postad 07 February 2008 - 15:02

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Tips på konverteringsprogram?

Postad 07 February 2008 - 15:38

danton1
  • danton1
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Har en TC. Är mycket nöjd. En fråga dock:
Hur kan man komma i kontakt med hårddiskar på datorer i nätverket(Trådlöst-wlan)?

Mvh/Danton

Redigerat av danton1, 07 February 2008 - 15:47.

Postad 07 February 2008 - 16:04

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Tips på konverteringsprogram?

Använder imtoo video converter,kan ta direkt ifrån dvd osv..

Postad 07 February 2008 - 16:51

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Enligt denna sida, daterad 080402, ska programmet "WorldCard Mobile" (automagisk visitkortsinskanning) ingå i TC... jag hittar det inte - har ni det?!

http://www.gsmarena....eview-211p6.php (ungefär halvvägs ner på sidan)

Edit: kanske det ligger på en av skivorna som följde med(?)
Edit2: Nix, det skulle säkert legat i mappen 'Additional Applications', men den har bara en underkatalog 'SVE', som ät tom.. :( säkert följer det med mer godis i andra länder.. B)

Redigerat av dgordon, 07 February 2008 - 18:30.

Postad 07 February 2008 - 18:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag kör 4U MP4 Video converter..
Ruskigt enkelt och bra program..Vet dock inte om den konverterar från DVD..
Har testat många program och det här är bland det bästa om man vill ha ett enkelt lätt att förstå program

ORB funkar tydligen bra sen finns det flera andra lösningar att testa..Försökt dela ut en disk med hjälp av Resco explorer men fick de inte att funka..Beror nog mer på mina datakunskaper..

Postad 07 February 2008 - 22:40

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Har följt den här tråden länge nu i väntan på att dels telefonen öht. skulle komma och allt vad har med dåliga drivrutiner att göra, och skulle vilja tacka er alla för all info!

Mot bättre förnuft (vem köper en produkt med dokumenterat dåliga drivare??) så lade jag en beställning på TC från Megastore tidigare idag. Hoppas verkligen att jag inte blir besviken! :(

Megastore hade den i lager och lovar leverans nästa arbetsdag om beställningen är gjord innan 16:00. Lade beställningen 15:30, men på Orderdatum bland mina megastorebeställningar står det 16:00.. suck, hoppas bara att de är sjyssta nog att leverera imorrn iaf.

Eftersom den inte har något tangentbord eller nummerplatta så var jag lite orolig för hur enkelt det skulle vara att slå ett telefonnummer eller skriva mail och sms mm, så för ett tag sedan spenderade jag en kväll med att googla efter bra mjukvarutangentbord och T9 nummerplattor, och det här är vad som fångade mitt intresse mest:

Unofficial Touch PhonePad
http://forum.xda-dev...ad.php?t=312235

PocketCM Keyboard
http://pocketcm.com/keyboard2.php
(gillar faktumet att när man håller ned fingret på en "tangent" så visas den i större storlek, och att den inte skrivs på skärmen förrän du lyfter fingret!)

Satte mig även ner och sammanfattade en vettig svensk ordlista utav två olika ordlistefiler i ett format som funkar med de flesta tangentbord och T9plattor, den kanske är för stor för att vara användbar, vad vet jag, har inte testat ännu:) men jag bifogar den iaf.
721kB stor, 64071 ord ;) och inga dubletter! (radseparerad, ett ord per rad, inga konstigheter)
Ordlistan är en ihopslagning av http://www.dsso.se/download.html och en annan som jag har glömt vart jag hittade. (Gjorde den i November när jag i min naivitet trodde att jag skulle ha telefonen i min hand inom några dagar... hah..)

Återkommer med lite tur med några bilder imorgon!! :rolleyes:

/Jesper

Bifogad fil(er)

Postad 08 February 2008 - 02:37

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Har följt den här tråden länge nu i väntan på att dels telefonen öht. skulle komma och allt vad har med dåliga drivrutiner att göra, och skulle vilja tacka er alla för all info!

Mot bättre förnuft (vem köper en produkt med dokumenterat dåliga drivare??) så lade jag en beställning på TC från Megastore tidigare idag. Hoppas verkligen att jag inte blir besviken! :(

Megastore hade den i lager och lovar leverans nästa arbetsdag om beställningen är gjord innan 16:00. Lade beställningen 15:30, men på Orderdatum bland mina megastorebeställningar står det 16:00.. suck, hoppas bara att de är sjyssta nog att leverera imorrn iaf.

Eftersom den inte har något tangentbord eller nummerplatta så var jag lite orolig för hur enkelt det skulle vara att slå ett telefonnummer eller skriva mail och sms mm, så för ett tag sedan spenderade jag en kväll med att googla efter bra mjukvarutangentbord och T9 nummerplattor, och det här är vad som fångade mitt intresse mest:

PocketCM Keyboard
http://pocketcm.com/keyboard2.php
(gillar faktumet att när man håller ned fingret på en "tangent" så visas den i större storlek, och att den inte skrivs på skärmen förrän du lyfter fingret!)

Satte mig även ner och sammanfattade en vettig svensk ordlista utav två olika ordlistefiler i ett format som funkar med de flesta tangentbord och T9plattor, den kanske är för stor för att vara användbar, vad vet jag, har inte testat ännu:) men jag bifogar den iaf.
721kB stor, 64071 ord ;) och inga dubletter! (radseparerad, ett ord per rad, inga konstigheter)
Ordlistan är en ihopslagning av http://www.dsso.se/download.html och en annan som jag har glömt vart jag hittade. (Gjorde den i November när jag i min naivitet trodde att jag skulle ha telefonen i min hand inom några dagar... hah..)

Återkommer med lite tur med några bilder imorgon!! :rolleyes:

/Jesper

Bästa jag har kört, liten men träffsäkert. Slipper använda stylus och kan skriva minst dubbel så snabbt. Jag kör med en mindre lista med icke så många avancerade ord. Funkar nog bättre. Hittade även svenska tgb layout.

Postad 08 February 2008 - 07:10

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Vi behöver ett eget forum för denna telefonen. Vad tror ni om det?
Jag kan kolla lite på det om ingen annan känner för det.
Eventuella förslag kan Mailas eller PM'as till mig.

Postad 08 February 2008 - 08:42

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Jag installerade denna .cab-fil vilken ger tillgång till både block recognizer och letter recognizer i svenska WM.

För svenska ÅÄÖ, gå in på inställningar och välj "Tillåt tecken med accent"... vad det nu betyder? :(

Länk >>>
(Länken är till HTC P3300 (Artemis), men då det enbart är en mjukvaruinställning som görs så borde inställningsfilen fungera till fler telefoner än vår TC och länkens P3300.)

Postad 08 February 2008 - 09:32

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Jag kör 4U MP4 Video converter..

Tackar för era tips. Det är alltid bra att få användartips istället för att själv prova femtioelva olika program.

Postad 08 February 2008 - 09:41

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
[/quote]

Bästa jag har kört, liten men träffsäkert. Slipper använda stylus och kan skriva minst dubbel så snabbt. Jag kör med en mindre lista med icke så många avancerade ord. Funkar nog bättre. Hittade även svenska tgb layout.
[/quote]

Vart hittade du svenskt tgb layout? Tack förövrigt Jesper för 2 st bra rekommendationer!

Mvh
Micke

Postad 08 February 2008 - 09:55

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Är det en standard USB->miniUSB sladd man ska köpa om man vill ha en extra, eller måste man köpa en original?
Denna är ju lite billigare: http://www.clasohlso...spx?id=20824862

Postad 08 February 2008 - 10:52

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Någon som vet vad GPS trafiken kostar ?
Tycker den kopplar upp sig väldigt snabbt mot satteliterna, snabbare än min pappas riktiga GPS. Verkar som att TomTom fungerar bra så länge man befinner sig i städer, men när man kommer ut på landsbyggden så är det dåligt med adresser ?
Den hittar varken till vårat sommarställe, inte ens till byn som ändå är ganska stor och inte hittar den mina föräldrars hemadress. Visserligen kvittar ju detta eftersom jag ändå hittar dit :(
Men tror ni det är större utbud på den riktiga Sverige kartan av TomTom eller ?
Jag har valt Härnösand som karta, där finns även Sollefteå och Kramfors med. Är dock lite besviken på adresserna och hur man söker fram dem, lite omständigt tycker jag. Ska nog prova ett annat GPS program, Route66 eller något.

Postad 08 February 2008 - 11:19

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Är det en standard USB->miniUSB sladd man ska köpa om man vill ha en extra, eller måste man köpa en original?
Denna är ju lite billigare: http://www.clasohlso...spx?id=20824862

Kör standardkabel. Jag har ibland laddat min telefon hos kompisar med hjälp av deras kamerakablar. Det är det som är det fina med många WM-telefoner, att man kan ladda dem via vanliga usb-kablar (och miniusb-strömadaptrar). Inga tillverkarunika kontakter här inte. :(

Postad 08 February 2008 - 11:27

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Någon som vet vad GPS trafiken kostar ?
Tycker den kopplar upp sig väldigt snabbt mot satteliterna, snabbare än min pappas riktiga GPS. Verkar som att TomTom fungerar bra så länge man befinner sig i städer, men när man kommer ut på landsbyggden så är det dåligt med adresser ?
Den hittar varken till vårat sommarställe, inte ens till byn som ändå är ganska stor och inte hittar den mina föräldrars hemadress. Visserligen kvittar ju detta eftersom jag ändå hittar dit :rolleyes:
Men tror ni det är större utbud på den riktiga Sverige kartan av TomTom eller ?
Jag har valt Härnösand som karta, där finns även Sollefteå och Kramfors med. Är dock lite besviken på adresserna och hur man söker fram dem, lite omständigt tycker jag. Ska nog prova ett annat GPS program, Route66 eller något.

Jag laddade hem hela västeuropa och då finns allt med.... då menar jag verkligen allt!
Den där gratiskartan funkar bara i den stad du valt (+ lite utanför) annars är det heldött. Du hittar nog inte ens göteborg om du valt stockholmskartan... (kan ha fel dock, men typ så dåligt är det).

Gratiskartan = skit.
Västeuropakartan = skitbra!

:(

Postad 08 February 2008 - 11:51

johncj
  • johncj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Någon som lyckats få in ljudet från radion i ett blåtandsheadset? OK att man måste ha sladdhandsfreen i för antennens skull, men jag vill kunna lyssna via blåtandsheadsetet.

Detta är det enda som inte är positivt med denna lur. I övrigt är den kanon!

Postad 08 February 2008 - 11:57

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag har köpt en bluetooth vibrator bracelet. Om man toggla bluetooth på mobilen med bracelet påslaget kommer mobilen tro att det är en handsfree och alla samtal vara knäpptyst. Om det händer måste man slå av bracelet och stänga av bluetooth på mobilen. Dvs man måste alltid slå på mobilens bluetooth först.

HTCalbum kan hitta mp4 och 3gp så jag håller på konvertera lite filer och se ifall de funkar i mobilen. Efter det bli det mappa HTCalbum UI till coreplayer. :)

Postad 08 February 2008 - 13:37

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0
Tjenare,
Har ni fått igång MMS?

Jag har Telia som operatör, surfa med GPRS/3G funkar utna problem.
SMS fungerar bara fint men inte MMS!

Hur fick du igång MMS på TC med Telia som operatör ???

Ytterligare en sak, har ni lyckats komma åt sidan TELIA SURFPORT ???

Tack för er hjälp
//arcspin

Postad 08 February 2008 - 14:14

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Nu har jag testat otaliga keyboards och kommit fram till att denna är den jag gillar bäst och påminner
mig mest om min gamla Nokia :) Någon som vet ifall det finns ett skin med "åäö" till denna och helst "!?"
tillgängliga utan att behöva hoppa in till specialtecken varje gång?

Då vore jag nöjd som bara den!

Postad 08 February 2008 - 14:28

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
HEjsan jo jag undara om det finns nån stans man kan få tag på skandinavien kartor eller nått :) ? helst gratis (A)

Postad 08 February 2008 - 15:03

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0

HEjsan jo jag undara om det finns nån stans man kan få tag på skandinavien kartor eller nått :) ? helst gratis (A)

Ja tack, jag skulle också helst få kartorna gratis!

Men om man ska betala så undrar jag hur man gör - var köpet man kartorna - på nätet?

Postad 08 February 2008 - 15:32

patrik89
  • patrik89
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Sök på piratebay. Där har jag hittat kartor till tomtom 6

Postad 08 February 2008 - 16:04

Unregistered0b311796
  • Unregistered0b311796
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Ja tack, jag skulle också helst få kartorna gratis!

Men om man ska betala så undrar jag hur man gör - var köpet man kartorna - på nätet?

Jag köpte Skandinavienkartan på tomtom.com , kräver att du installerar tomtom home på pcn men sen gick allt rätt enkelt faktiskt.

Postad 08 February 2008 - 16:20

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Är det nån som har laddat hem en karta gratis och fåått det att funka ?

Postad 08 February 2008 - 16:33

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Jag tycker att örat känns väldigt varmt när jag pratat ett par minuter.. mycket värre än på andra mobiler jag testat.. har ni märkt av det? Hög SAR eller vad det nu heter, kanske..

Postad 08 February 2008 - 17:38

primeaniac
  • primeaniac
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Nu finns det över 100st i lager på katching... och fick nyss bekräftelse att den ska skickas... Äntligen... som Gert säger, hehe och med 8GB minne (från Olaring) så borde det rymmas lite, så nu är det bara å invänta och se vad jag tycker om denna. Vi får väl se om det blir en anstormning hit nu. Bra förslag att kanske starta ett enkomt forum för denna TC på svenska, eller har någon nått annat tips på forum annars så funkar ju denna sida väldigt bra också :)

Postad 08 February 2008 - 18:25

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
DEt var väldigt snabb leverans på katsihng :) dom ficj in den på torsdagen och jag fick den på fredagen :lol:

Postad 08 February 2008 - 18:51

primeaniac
  • primeaniac
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Var finnsdu då Andreas i vårt avlånga land själv finns jag i den norra delen av svea rike. Så oftast tar det 1-2 dagar extra... :)

Postad 08 February 2008 - 18:58

bbb
  • bbb
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Nu finns det över 100st i lager på katching... och fick nyss bekräftelse att den ska skickas... Äntligen... som Gert säger, hehe och med 8GB minne (från Olaring) så borde det rymmas lite, så nu är det bara å invänta och se vad jag tycker om denna. Vi får väl se om det blir en anstormning hit nu. Bra förslag att kanske starta ett enkomt forum för denna TC på svenska, eller har någon nått annat tips på forum annars så funkar ju denna sida väldigt bra också :)

Kanske kan vi tränga in oss på leksaksförmedlingen (egentligen ett ganska passande namn...) som har ett forum för Tytn II som trots allt är väldigt lik Cruisen bortsett från tangentbordet?!

http://www.leksaksfo...ngen.se/phpbb2/

Postad 08 February 2008 - 19:08

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Var finnsdu då Andreas i vårt avlånga land själv finns jag i den norra delen av svea rike. Så oftast tar det 1-2 dagar extra... :)

Är i dalarna :lol:

Postad 08 February 2008 - 19:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Leksaksförmedlingen funkar ju fint så länge de gäller mjukvara..Är ju samma så :-)

Riktigt skönt att kunna få hjälp av svenskar :-)

Postad 08 February 2008 - 20:06

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Megastore var snabba, kunde hämta ut telefonen efter 13:00 idag. Kunde själv inte hämt ut den förrän nu dock, så nu ligger den på laddning.. i tre låååånga timmar...

Postad 08 February 2008 - 20:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Har nån verkligen förmågan att vänta flera timmar :lol:

Första jag gjorde med min var att börja leka :)

Tycker att dagens batterier klarar det mesta..Å efter 1 år eller 2 måste man ju ändå byta så heh

Postad 08 February 2008 - 20:27

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Har nån verkligen förmågan att vänta flera timmar B)

Första jag gjorde med min var att börja leka :)

Tycker att dagens batterier klarar det mesta..Å efter 1 år eller 2 måste man ju ändå byta så heh

så länge kan man ju inte ha en mobil (A) eller iallafall inte i 2år :lol:

Postad 09 February 2008 - 01:54

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Skulle du vilja dela med dig av svensk layout och din ordlista så skulle jag vara jättetacksam! :)

Postad 09 February 2008 - 09:19

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Skulle du vilja dela med dig av svensk layout och din ordlista så skulle jag vara jättetacksam! :)

Of course, båda togs från PocketCM forum.

Layout
http://pocketcm.com/...php?8,3971,3971

Ordlistan
http://pocketcm.com/...ead.php?14,4159

Man kommer att behöva lägga till en hel del ord själv ändå för att mestadels är ord inte grammatisk böjda, men annars är det suverän.

Postad 09 February 2008 - 14:31

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0
Fiaxade till det själv.
Däremot är det nån som upplever TC segare när du installerade PCM???

Redigerat av arcspin, 09 February 2008 - 14:43.

Postad 09 February 2008 - 15:59

mmohaddes
  • mmohaddes
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Äntligen... Många timmar har jag tillbringat framför denna juvel sedan den anlände iförrgår. Qtek 9000 mobilen såldes på Blocket. Litet tråkigt kändes att bli av med tangetbordet som fanns på den gamla mobilen, men bortsett från detta är Cruisen kanon. Betydligt snabbare och trevligare layout med Windows 6.
Är en gammal palm pilot användare och tyckte att det kändes tråkigt att byta från min palm tungsten T3 till qtek 9000 för två år sedan bara för att få tillgång till telefon och PDA i ett. Qteken var mycket långsammare än palmen, men nu med det senaste förvärvet känner jag mig återigen nöjd och glad.

Fördelarna med Touch Cruise jmf med Qtek9000:
Bättre batteritid
Mycket lättare att ta med sig
Betydligt snabbare
Inbyggd radio
Möjlighet att använda microSD kort med större lagringskapacitet.
Inbyggd GPS
Betydligt bättre kamera.

Nackdelarna:
Inget tangentbord.

Jag har installerat följande extra program:
Spb pocket plus (väldigt bra skrivbordslayout som dessutom är mycket lätt att anpassa)
Spb time (betydligt bättre än den inbyggda väckarklockan i windows)
Sprite Software Backup (har inte testat den men känns trevlig att ha den installerad så här i början)
Mobipocket Reader
TomTom (Gratisversionen som följde med)
iNav iGuidance

Just nu håller jag på leta efter ett shysst tangenbord och ska testa några av de som nämnts ovan.

Nu till det som jag skulle vilja ha lite hjälp med. TomTomen verkar vara seg på att hitta GPS signalerna jämfört med iGuidance. Nackdelen med iGuidance är att jag inte kan hitta några europeiska kartor till den och därför undrar jag:
1. Någon som vet om det över huvudtaget finns några europeiska kartor till iGuidance?
2. Finns det något alternativ GPS program som ni använder (t ex Route 66) och vad tycker ni om det programmet ?
3. Går det att tanka hem Goggle maps till ett SD kortet för att slippa höga data trafikkostnader?

Postad 09 February 2008 - 16:45

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Fiaxade till det själv.
Däremot är det nån som upplever TC segare när du installerade PCM???

Från början ja, men nu kör jag även med SIP changer och ändrat lite i register. Hade lite problem med PCM när det finns XT9 i mobilen. Ändrade till comp ime som det står hur man gör hos pocketcm. Använder även deras contact lista. Lite snyggare kontaktlista med sms history funktion.

De program jag har lagt in hitties är

PocketCM contact
TMPCP
Vidaone mySporttrainingscreen
Lexisgoo English Dictionary
Spb Diary
Spb TIme
Resco Registry Add-in
REsco Explorer
PocketCm keyboard
HTC action
Några språkstöd
Tomtom

Postad 09 February 2008 - 18:09

Sunrise
  • Sunrise
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har lagt in ett 8Gb minneskort men får ändå "stopp" pga utrymmesbrist. Någon som har en idé..? Minneskortet är friskt och går man via mobilen står det att är 8Gb ledigt... Men när jag ska dra grejor från datorn till TC:n så säger den stopp pga av utrymmesbrist. Någon som har nån idé..? :lol:

Postad 09 February 2008 - 19:18

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Har lagt in ett 8Gb minneskort men får ändå "stopp" pga utrymmesbrist. Någon som har en idé..? Minneskortet är friskt och går man via mobilen står det att är 8Gb ledigt... Men när jag ska dra grejor från datorn till TC:n så säger den stopp pga av utrymmesbrist. Någon som har nån idé..? :lol:

jag tror inte du lägger in det på minnsekortet B)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.