Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call Of Duty 5, World At War

872 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilket betyg får COD WAW (53 medlem(mar) har röstat)

1-5

1. 1 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

2. 2 (2 röster [3.77%])

Procent av omröstning: 3.77%

3. 3 (15 röster [28.30%])

Procent av omröstning: 28.30%

4. 4 (22 röster [41.51%])

Procent av omröstning: 41.51%

5. 5 (14 röster [26.42%])

Procent av omröstning: 26.42%

Rösta Gäster kan inte rösta
Call of Duty: World at War (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 3 7,82 (10) 980:-
Call of Duty: World at War - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 6,5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 17 november 2008 - 10:32

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

Jo det var lite drygt med level.
Men om man kom in i ett party där hosten hade 18 lr högre så funkade det att hänga på.

Men Haze, vad tycker du om ljudet?
Det känns som steppskorna är borta men ljudet i överlag är ganska dåligt endå tycker jag.

//m0cus

Japp.... men jag fick ju mitt lir i onsdags före alla på min lista så jag kunde inte bli inbjuden eller joina hardcoremode.

Steppskorna har jag inte alls tänkt på så antingen är de väll borta eller har man väll vant sig. Tycker ljudet är okej men inte lika bra som i cod4. Då tänker jag mest på surroundljudet, mycket svårare och lokalisera varifrån ljuden kommer ifrån i detta spel. Sen är de flesta smällar ganska dova i jämförselse med cod 4 där alla ljud är vassare och skarpare. I Bad company använder de samma dova ljud men där har de lyckats mycket bättre och det låter mer realistisk.

Vilket spelläge är det absolut bästa för och levla snabbt? S&D har ju fördelen att man får mer xp för en kill men typ i TDm får man mer matchbonus och i tex HQ-matcher blir det mer kills = mer vapenchallanges klaras av.

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 17 november 2008 - 10:36.

Postad 17 november 2008 - 10:49

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0

http://www.gamingeye....aspx?Id=217936
Då har jag sagt lite om spelet också om nån är intresserad.

Välskrivet och bra!

Angående ljudet så är jag positivt överraskad efter betan - tycker nog att det hörs bra när fienden kommer snett bakom en i surroundläge.
Fan jag vill hem och spela!

Postad 17 november 2008 - 11:12

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Vilket spelläge är det absolut bästa för och levla snabbt? S&D har ju fördelen att man får mer xp för en kill men typ i TDm får man mer matchbonus och i tex HQ-matcher blir det mer kills = mer vapenchallanges klaras av.

Ja men det är nog som vi sa för nån vecka sedan.
De kan nog bli lika om man tänker på TM o S&D
Tror nog att TM ger mera men man måste vara mycket mera aktiv hela tiden då.
Då låser man upp sikten osv till vapen och det tar sjukt lång tid i S&D om man får 3-10kills per match.
S&D har jag inte provat på COD5.

Det kändes j*vligt bra när man fick spelet men jag tror inte att det håller längre än COD4
Ska dock ge det mer tid är själv bara på level 23 lr nått. Blev inget spel i helgen då sambon råkade fylla 30.

Postad 17 november 2008 - 13:09

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Svårt och säga livslängden på ett sånt här spel. Cod4 håller ju fortfarande och kommer göra ett bra tag till. Det som avgör är ju om det kommer ett nytt spel som kan axla manteln. Hade inte femman kommit hade väll de flesta fortfarande suttit med Call Of Duty 4.

Nu släpps ju call of duty serien varje år så då blir det ju automatiskt att man uppgraderar sig. Har redan nu svårt och tro att man kommer fortsätta lira detta när Infinity Ward kommer med Call Of Duty 6...

Postad 17 november 2008 - 17:19

Unregistered417db7c1
  • Unregistered417db7c1
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ljudet är skit, sitter med ett hemmabiosystem för många tiotusentals kronor och det låter förböjsene mesigt!
Mpb-Banorna är piss, alla ser ungefär likadana ut, färglösa och en JÄVLA massa bråte bara utslängt överallt!

COD4 springer cirklar runt World at War

Redigerat av Unregistered417db7c1, 17 november 2008 - 17:26.

Postad 17 november 2008 - 19:15

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Jag lirade MP i en timme idag och nej ... måste nog säga att spelet är riktigt tråkigt och kasst. Kommer gå tillbaka till COD4 genast. För er som läser detta och inte köpt spelet, köp det inte!

Postad 17 november 2008 - 21:13

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 551 inlägg
  • 0
Just nu känns COD:WAW roligare än COD4. Men det beror nog mycke på att det är nya kartor sen tycker jag att vapnena är roligare i detta spel. COD4 känns så extremt ibland men det beror säkert på att jag är kass :)
Stridsvagnar tycker jag är schysst inslag i spelet också.
Helt klart ett mycke bra spel att roa sig med fram till COD6.

Postad 17 november 2008 - 22:28

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2 753 inlägg
  • 0
Fan vad kampanjen var kort :)

Vi spelade 2-4 st coop innan ikväll och varje mission tog typ 5-10 minuter.. Alltså var alla uppdrag klara på bara någon timme.

Men jag kör även SP parallelt på Veteran, tog det direkt för att "slippa" spela om det själv sen igen.

Annars är det ett bra spel

Postad 18 november 2008 - 08:07

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0
Ingen omröstning om spelet?

Postad 18 november 2008 - 08:39

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0

Jag lirade MP i en timme idag och nej ... måste nog säga att spelet är riktigt tråkigt och kasst. Kommer gå tillbaka till COD4 genast. För er som läser detta och inte köpt spelet, köp det inte!

Ironi?

Berätta gärna VAD det är som gör att du tycker detta spel är sämre än COD4? Det ÄR ju COD4 fast i WWII.
Ta ra da da daa - I´m loving it!

Redigerat av MrSpokk, 18 november 2008 - 08:45.

Postad 18 november 2008 - 09:16

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Det är i mitt tycke rätt naivt att tro man är navet för vad man skall tycka om det här spelet utan att komma med några motiveringar. Nu har jag spelet och tycker efter ett par timmar med sp och mp att det är riktigt kul, detta tycker jag med cod 4 som bas i mitt uttalande.
4:an är bra och har tagit allt för många timmar av mitt liv, W@W är en orgie i gottesakerna från 4:an...perks, challenges mm + att man på call of duty HQ kan gå in och se alla stats från mp som du kan tänkas vara i behov av.
Det är ju alltid en inlärningskurva kring de olika banorna i mp, generellt har jag svårt de första timmarna då jag inte har en ###### aning om var man ska ta vägen, men efter det så blir det bara roligare och roligare när man kan alla skrymslen och vrår som finns.
Så jag säger följande, kräks du inte av WW2 temat och är sugen på mer av cod så köp detta spel.

Postad 18 november 2008 - 09:52

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Prestiges

Postad bild

Läste att har man beställt collecters edition så får man sin clantag i guld samt bonus vapen (fg42) dock kan man inte sätta in den i nån egen klass utan den finns i custom. Samma som när man skrev in betakoden för det där andra vapnet "det sista" på rifles... finns under klassen rifleman.

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 18 november 2008 - 12:29.

Postad 18 november 2008 - 20:50

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Ett par ställde sig tveksamma till min sågning av COD WaW och jag ber om ursäkt för att jag inte angav anledningarna till min åsikt. Ska tilläggas att jag hade spelat precis när jag skrev inlägget och var så jäkla besviken över att spelet inte var så bra som jag hade hoppats så länge på!
Jag har dock tidigare i tråden skrivit orsakerna till varför jag inte gillar spelet men jag kan dra det igen för er som inte orkar läsa tidigare sidor:

* Grafiken
Grafiken i spelet är grå och platt (känns platt, kan inte beskriva bättre än så) och allmänt tråkig. Känns inte så genombearberat som COD4. Detta är dock ingen showstopper direkt utan håller egentligen "ok", dock känns cod4 så mycket bättre.

* Ljudet
Detta är verkligen en akilleshäl måste jag säga! Ljudpositioneringen i spelet är mil efter COD4. Även om vi har bra surroundutrustning och jag lyssnar på hög volym så är det till och med nästan svårt att säga om en fiende springer bakom eller framför mig. Känns riktigt dåligt.
Sedan är ljudet ifrån en granat t.ex. också väldigt "tunnt" och man hör bara en granat ifall man står nästan brevid den. Inte alls verklighetstroget och rätt irriterande.
Ljuden ifrån bössorna är också rätt svaga. Inte för att COD4 var kungen i fråga (anser att BF: Bad Company är kungen här utan problem!) men här är det klart sämre.
Ljudet ifrån när man springer/går låter som ... Ja som steppskor på tjockt grus eller något. Ja ni som spelar spelet vet nog vad jag menar. Låter inte alls "rätt" och det är för högt ljud också ifrån en själv.

*Ban layout
Jag anser att många av banorna har f_ö_r många olika gömställen osv så att man tjänar alltför mycket på att "campa" så att säga. I COD4 så finns det mer begränsade mörka "campar" ställen. Detta kan naturligtvis bero på att jag inte lärt mig alla kartorna ännu men det är så jag känner nu.
Att man ofta spawnar rätt bland fienden.

*Vapnen
Visst att precisionen i 50 år gamla (och äldre också för den delen i vissa fall) vapen inte är som en FAMAS eller M16/m4a1 osv men för min del så tycker jag mest det är störigt när det första skottet hamnar där jag siktar och sedan sätter rekylen in så det är omöjligt att pricka längre. Jag har dock inte låst upp mer vapen än vad man har på lvl 18 så detta kanske ändras på dom andra?! Semiautomatarna fungerar dock bra, men personligen så gillar jag inte att använda dom i FPS spel. Men om man gillar sådana vapen så är det ju inga problem.

* Spelkänslan
Detta är ju högst personligt men spelet känns inte lika välgjort överlags som COD4. Lite mer "grov" spelkänsla och inte alls samma finlir som i COD4. När man t.ex. träffar någon i COD4 så märks det på ett annat sätt än i WaW.

*Singelplayerkampanjen
Jag har bara lirat singelplayer i cirka 1 timme innan jag tröttnade så jag får säga vad jag tycker om kampanjen så här långt: I COD4 så greps jag direkt av den härliga inlevelsen och dom underbart detaljerade miljöerna och storyn var enkel men ändåså mycket aktuell och gripande. Även om allt naturligtvis är skriptat så känns allting väldigt djupt och om man upptäcker olika saker hela tiden. Ta öppningsscenen som exempel, rent mästerverk! Eller första uppdraget på båten som utspelar sig på en helt annan plats än resten av spelet. Eller sniperuppdraget som är helt fenomenalt och spännande.
Uppdragen jag haft ännu så länge i WaW är som gamla spel var ... Man är i en miljö och ska döda alla man ser, slänga lite granater ibland och ibland hoppa upp i ett kulsprutenäste och skjuta allt man ser. Wash rinse and repeat! Precis som dom allra första versionerna av COD och liknande spel. Så ett klart steg tillbaka ifrån COD4 enl. mig.
För att inte prata om att man lirat WW2 spel hundra gånger så själva den grejjen har jag också tröttnat på.

Igår krascade förresten spelet för mig om och om igen med felmeddelanden som tyder på att databasfiler inte finns. Aldrig haft några sådana problem med något Xbox360 spel innan.

*Bra saker
Ja jag gör en egen rubrik här :)

- Hundarna istället för helikopter är en klart förbättring. Mycket bättre för laget då man själv inte får alla kills och det leder till att man som lag bättre klarar av uppdraget då folk är upptagna med att skjuta hundar :blink: Med helikopter så dör man eller så gör man det inte. Inte lika mycket man kan påverka där och "försvara sig" så att säga, utan att stå under tak och inte hoppas att dom andra får radar samtidigt så den skjuter genom taket. Hundar kan inte heller dö på 5 sekunder genom att ett par skjuter RPG:s på dom samtidigt :D

- Blodigare. Enl. mig är det bättre med lite mer våld, speciellt med tanke på WW2 temat.

- Om man jobbar på en klass i lobbyn så försvinner inte fönstret när banan laddas in. Så man behöver inte panikändra på samma sätt som i COD4 :D

- Mer custom classes efter att man kör prestige. Iofs anser jag att man kan ha 10 klasser samtidigt som standard och att prestige mode låser upp camo:s eller något annat kul som inte är avgörande på slagfältet utan mer en kul grej.

- Reviveperken gillar jag då den leder till mer teamwork och mindre "ego-spelande" som jag verkligen hatar. Man är ett lag och ska hjälpas åt. Flera ändringar såsom hundarna t.ex. belönar att man jobbar som ett lag vilket jag tycker är bra!

- Fordon i detta spelet var jag först skeptisk till men jag gillar det, med anledningen att det ändå inte blir obalanserat och att det är WW2 tema så det hör till!

Så summa summarum är det inte ett jättekasst spel egentligen men det är inte över snittet och jag anser att snittet på spel idag är sisådär. Och mina förväntningar efter COD4 var skyhöga!

Postad 19 november 2008 - 08:48

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Under barracks så hittar man ett serienummer som man kan skriva in på callofduty.com om man är medlem där så får man utförlig statistik. Hur många man dödat med varje vapen/perk, statistik från varje match, tex en karta över vart på banan man blev dödad osv...

http://www.callofdut.../s=battlecareer

Postad 19 november 2008 - 08:50

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0
Någon som testat Nazi zombies än? Vi var tre kompisar som körde för första gången igår. Kom till level 15 som bäst. Ganska svårt spelsätt faktiskt, men jäkligt kul. Det är nog lite lättare om man är fyra pers dock.

Under barracks så hittar man ett serienummer som man kan skriva in på callofduty.com om man är medlem där så får man utförlig statistik. Hur många man dödat med varje vapen/perk, statistik från varje match, tex en karta över vart på banan man blev dödad osv...

http://www.callofdut.../s=battlecareer

Häftigt. Måste jag kolla!

Postad 19 november 2008 - 09:48

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2 753 inlägg
  • 0
Ja jag testade också Zombie-spelet igår Vi kom till level 17 på tredje försöket :) Sen bara strömmade det in fiender från alla håll..

Postad 19 november 2008 - 11:37

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0
Kom till level 13 på första försöket, skoj som fan. Har ni sett "rymdbössan"?

Postad 19 november 2008 - 14:35

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0

Nån som lyckats?

Jäpp.

Postad 22 november 2008 - 23:12

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Tack Agathorn, för en bra spegling av spelet. Tycker det stämmer bra med mna upplevelser. Jag känner ju likadant och ikväll hade jag inte ens lust att lira, utan vill bara tillbaka till 4:an som känns tightare i största allmänhet, mer intensivt och mer närvaro. Det kanske mest handlar om att jag är en vanemänniska och tycker det är jobbigt att lära mig dom nya banorna? Jag är bara på level 13, men jag har liksom inte drivet att fortsätta som man har i Cod4. Fler som känner likadant, eller rentav redan återvänt till 4:an?

Postad 23 november 2008 - 03:10

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Mötte en clan idag som redan hade prestige 6 :) ... Fan, dom kan ju inte gjort annat än å lirat sen spelet släpptes...

Redigerat av Z-man75, 23 november 2008 - 03:10.

Postad 23 november 2008 - 03:24

hdready
  • hdready
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Det här spelet suger verkligen, efter cod 4 var förväntningarna stora, det var bland det bästa jag hade spelat alla kategorier, singel player delen gick jag igenom på några timmar,jag fick inte den där "fan va häftigt" känslan nån gång som jag fick i modern warfare om och om igen, nej det här rekommenderas inte säger jag som en inbiten cod fanatiker.

Postad 23 november 2008 - 19:27

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Jag försöker ge det en chans och låsa upp mera vapen i MP och fixa apeture osv. Dock tyvärr inte märkt att spelet blir roligare ändå ;)

Aja blir till att fixa prestige lvl 10 i COD4 istället! Ligger väl på prestige lvl 6-7 nu ungefär :D

Postad 23 november 2008 - 21:37

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Själv har jag spelat igenom Singel Player delen och fienden är verkligen trög.
Det irriterar mig nog mest. Vissa delar kunde man springa fram till fienden ställa sig bredvid för att sedan bestämma sig för att kniva 4st i rad. Hur dåligt som helst. Jag märkte detta vid ett ställe och trodde att de var en tillfällighet men det skedde flera gånger. Helt sjukt.

MP delen då?
Visst ibland är det kul men det känns inte som att jag kommer att spela detta länge.
Inte om COD4 där man har spelat uppemot 27dagar.
Är på lv 32nu och hoppas verkligen att det blir roligare men de tvivlar jag på.

Postad 23 november 2008 - 23:10

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

MP delen då?
Visst ibland är det kul men det känns inte som att jag kommer att spela detta länge.
Inte om COD4 där man har spelat uppemot 27dagar.
Är på lv 32nu och hoppas verkligen att det blir roligare men de tvivlar jag på.

Vad är det som saknas/är dåligt i MP-delen, tycker du?

Postad 23 november 2008 - 23:56

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2 753 inlägg
  • 0
"Mötte en clan som var på prestige 6"

Ja jag vet, helt sjukt vad folk har lyckats prestiga snabbt ;)

Jag är uppe i level 42 nu, har spelat 14 timmar totalt MP + Coop (vilket jag antar räknas in eftersom man kan tjäna XP i coop)

Dessutom är Singelplayern riktigt jävlig på veteran. Kommer inte ihåg att fyran var så jobbig. Det faktum att det är oändligt med fiender hade jag kunnat leva med, men att ens teammates är helt missanpassade i sin situation i armén stör jag mig riktigt mycket på. + alla miljontals granater man måste slänga tillbaka eller springa ifrån :D

Postad 24 november 2008 - 07:12

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0

"Mötte en clan som var på prestige 6"

Ja jag vet, helt sjukt vad folk har lyckats prestiga snabbt ;)

Jag är uppe i level 42 nu, har spelat 14 timmar totalt MP + Coop (vilket jag antar räknas in eftersom man kan tjäna XP i coop)

Dessutom är Singelplayern riktigt jävlig på veteran. Kommer inte ihåg att fyran var så jobbig. Det faktum att det är oändligt med fiender hade jag kunnat leva med, men att ens teammates är helt missanpassade i sin situation i armén stör jag mig riktigt mycket på. + alla miljontals granater man måste slänga tillbaka eller springa ifrån :D

Kör själv på Hardened och tycker det är lagom enkelt, så det låter som att steget är stort mellan Hardened och Veteran?
Nä, SP i COD: W@W är inte lika bra som i COD4, så enkelt är det. Som någon skrev tidigare i tråden - inga såna däa wow!-upplevelser som i 4an.
Men MP rocks - älskar banorna, älskar vapnen (Bouncing Betty ftw!)

Postad 24 november 2008 - 07:52

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Vad är det som saknas/är dåligt i MP-delen, tycker du?

Det är svårt att säga, dels så känns det sådär med andra världskriget, tråkiga vapen, sjukt mycket ställen som folk kampar på, namnen syns ibland och ibland inte (sämre än COD4)
Pansarvagnarna stör mig också, Ok de är ok att de finns men de borde inte komma tillbaka. En gång per match räcker gott.

Postad 24 november 2008 - 08:29

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0

Det är svårt att säga, dels så känns det sådär med andra världskriget, tråkiga vapen, sjukt mycket ställen som folk kampar på, namnen syns ibland och ibland inte (sämre än COD4)
Pansarvagnarna stör mig också, Ok de är ok att de finns men de borde inte komma tillbaka. En gång per match räcker gott.

Kom precis på en sak som är uruselt med MP och det är spawnpointsen, som verkligen suger.
Ibland (väldigt ofta) spawnar man ju för fan mitt framför en fiende, eller fiendetank. Inge bra.

Postad 24 november 2008 - 10:25

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Tycker det är riktigt kul!
M0cus... det blir roligare när man får skönare vapen, tycker jag iaf! Vid level 37 får du stg44 under rifles... tycker den är outstandning med både scope och "red-dot". Mitt absoluta favoritvapen är dock anti-tank bössan ptrs 41. Goaste sniperbössan jag använt i ett spel, skönt ljud oxå. Inget tjafs här som med barreten i cod4... Träffar man i höften så klyvs gubben på mitten! Sköt en gubbe "in-air" igår och han slets i stycken och ben och kropp flög åt alla håll och kanter :D

http://www.youtube.c...h?v=T_ClWi27olA ;)

Nu gick jag dock prestige igår så nu springer man omkring med ärtbössor igen...

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 24 november 2008 - 10:30.

Postad 24 november 2008 - 10:46

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0
Skitkul spel. Vi är några kompisar som spelar detta så gott som varje dag. Ännu fler av våra 360-spelande vänner ska köpa det nu efter lön och det kommer bli sketasköj! Är på level 42 hittills och det börjar gå lite segt att levla känns det som. 65 är långt bort.

Klarade singleplayer på Veteran i helgen också. Måste vara en av de mest frustrerande och krävande sakerna jag gjort spelmässigt. Vissa korta delar försökte jag mig på i över en timme och undrade hela tiden var nästa j***a checkpoint fanns?! Halvblåsta squad mates och ett oändligt regn av granater är också orsaker till högt blodtryck.

Lätt att singleplayer är roligare på lättare svårighetgrader, men jag hade bestämt mig från början att ta 1000GS så jag drog igång på Veteran direkt första genomspelningen. Riktigt skönt att det är över kan jag säga!

Redigerat av SejLax, 24 november 2008 - 10:47.

Postad 24 november 2008 - 11:13

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Tycker det är riktigt kul!
M0cus... det blir roligare när man får skönare vapen, tycker jag iaf! Vid level 37 får du stg44 under rifles... tycker den är outstandning med både scope och "red-dot". Mitt absoluta favoritvapen är dock anti-tank bössan ptrs 41. Goaste sniperbössan jag använt i ett spel, skönt ljud oxå. Inget tjafs här som med barreten i cod4... Träffar man i höften så klyvs gubben på mitten! Sköt en gubbe "in-air" igår och han slets i stycken och ben och kropp flög åt alla håll och kanter ;)

http://www.youtube.c...h?v=T_ClWi27olA ;)

Nu gick jag dock prestige igår så nu springer man omkring med ärtbössor igen...

Okay Haze, får ge det en chans. Men så många till får de inte :D
Blir bara så irriterad på alla saker som de har gjort sämre.
Vi kanske kan ses över lite S&D sen.

Postad 24 november 2008 - 13:40

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen omröstning om spelet?

Postad 24 november 2008 - 14:07

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen omröstning om spelet?

Jo nu :wub:

Hade förhoppningar om att kunna köra spelet själv men det har varit lite körigt på sistone. Intressant att läsa dock att åsikterna går isär. Oroande när vissa skriver att de tröttnat redan ;)

Postad 24 november 2008 - 15:07

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0
Betyg från mig: 4/5
Hade blivit 5/5 om inte SP varit så dåligt som det (tyvärr) är.

Postad 24 november 2008 - 19:56

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2 753 inlägg
  • 0
Får en trea av mig. Mest pga Singelplayern, men även MP är uselt på sina håll så där sjönk den ett steg till.

Sejlax: Jag körde också på Veteran från start med samma mål som dig. Men när jag kom till banan där man kör stridsvagn så hoppade jag ur och körde på det lättaste istället, bara för att låsa upp Zombie-mode snabbt. Gick ju att klara resten på under två timmar sen ;)

Ska fortsätta på Veteran snart med start på stridsvagnsbanan då. Men nu vet man iaf hur de flesta uppdragen ser ut, även om man måste tänka om REJÄLT mellan Recruit och Veteran :wub:

Postad 24 november 2008 - 22:00

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Fick en 3a av mig. Men det är en mycket svag sådan. Ångrar mig nästan nu.
COD 4 fick såklart en 5a av mig och det det jag utgick ifrån.

Singelplayer delen sög.
Det som vägde upp spelet till 3an var MP delen helt klart.
Men även den är en 2a så jag vet inte varför det fick en trea. hmm

Postad 24 november 2008 - 23:09

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Det fick en 4:a av mig om jag helt bortser från sin föregångare. Om jag inte gör det blir det en strak 2:a

Postad 25 november 2008 - 08:25

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0

Får en trea av mig. Mest pga Singelplayern, men även MP är uselt på sina håll så där sjönk den ett steg till.

Sejlax: Jag körde också på Veteran från start med samma mål som dig. Men när jag kom till banan där man kör stridsvagn så hoppade jag ur och körde på det lättaste istället, bara för att låsa upp Zombie-mode snabbt. Gick ju att klara resten på under två timmar sen :(

Ska fortsätta på Veteran snart med start på stridsvagnsbanan då. Men nu vet man iaf hur de flesta uppdragen ser ut, även om man måste tänka om REJÄLT mellan Recruit och Veteran :(

Tank-delen var en av de lättaste för min del. Likaså black cats-uppdraget. Anfallet på Wana ridge hade jag enorma problem med. Det var nog den som tog längst tid. Mitt i där nånstans ska man hitta ingången till en tunnel och man får välja om man vill gå runt till vänster eller höger. Det är väldigt långt mellan två checkpoints där på veteran kan jag säga. Jag tog det väldigt seriöst och metodiskt men ändå lyckades jag hela tiden bli dödad av en miljard granater eller nån enda liten gömd japan som jag inte ens hann se.

Man får testa 100 olika strategier för varje bana och checkpoint. Lära sig vart fienden kommer, vart granaterna kommer, var alla triggers är, vilka vägar man kan gå osv för att utnyttja fiendens dumma AI.

Ibland hjälpte det att lägga enormt med rök, tömma sitt förråd på frags omkring sig och sen bara toklöpa och hoppas att man hinner trigga en checkpoint innan man blir skjuten i bitar.

Har 945 GS just nu och de tre sista pinnarna jag har är enkla så det känns fint! Sen blir det enbart fokusering på MP.

Postad 25 november 2008 - 09:10

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0

Har 945 GS just nu och de tre sista pinnarna jag har är enkla så det känns fint! Sen blir det enbart fokusering på MP.

Impressive! :(

Postad 25 november 2008 - 17:13

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2 753 inlägg
  • 0
Ja det är faktiskt ganska bra jobbat.
Tror jag läste att för 1000/1000Gs så krävdes det ungefär 20-30 timmar. Men för 100% så kommer det krävas minst 300 timmar :(

Postad 25 november 2008 - 20:50

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Ja, för att få den ena hemliga achievementen så lär man lägga ner ett ganska stort antal timmar :huh:

Postad 26 november 2008 - 12:28

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Måste säga att jag omvärderat 5:an lite sedan jag testat bla Free For All i Hardcore, det kommer verkligen till sin rätt där tycker jag, jag der faktiskt ingen nackdel med Hardcore i huvudtaget, kommer bara köra det framöver. Och som ni förstår kom jag till lv 18 igår och en nu värld öppnande sig.

En annan bra grej, som jag tyvärr missade, är att Team Death Match för alla under lv 8. Det hade varit trevligt i CoD4 när jag började det, har höst om många som gett upp direkt pga slakten som sker när man är ny, man måste verkligen ha tålamod för att klara den förta tiden, i såna här online spel.

Körde även lite CoD4 igår och jädrar va fort det går i jämförelsen med 5:an. Sen tyckte jag det märktes att det var mindre folk som spelade, förmodligen pga av WAW?

Jo, förresten: Är det nån vits med "stopping power" i hardcore? Kan ni rekommendera några bra perk kombos för hardcore Team Deathmatch tex?

Redigerat av ljud, 26 november 2008 - 12:41.

Postad 26 november 2008 - 13:22

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Co-Op campaign...
På näst svåraste nivån, klar på 5h, det är lite mesigt tycker jag.
Spelar på Veteran nu SP, mycket svårt, men samtidigt kul. Tycker inte att det känns som att det kommer oändligt med gubbar, fast det gör det. Men inte lika tydligt som i CoD4.

Bra spel överlag, men inget CoD4 :unsure:

Postad 26 november 2008 - 15:57

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Måste säga att jag omvärderat 5:an lite sedan jag testat bla Free For All i Hardcore, det kommer verkligen till sin rätt där tycker jag, jag der faktiskt ingen nackdel med Hardcore i huvudtaget, kommer bara köra det framöver. Och som ni förstår kom jag till lv 18 igår och en nu värld öppnande sig.

En annan bra grej, som jag tyvärr missade, är att Team Death Match för alla under lv 8. Det hade varit trevligt i CoD4 när jag började det, har höst om många som gett upp direkt pga slakten som sker när man är ny, man måste verkligen ha tålamod för att klara den förta tiden, i såna här online spel.

Körde även lite CoD4 igår och jädrar va fort det går i jämförelsen med 5:an. Sen tyckte jag det märktes att det var mindre folk som spelade, förmodligen pga av WAW?

Jo, förresten: Är det nån vits med "stopping power" i hardcore? Kan ni rekommendera några bra perk kombos för hardcore Team Deathmatch tex?

Jag använder:
Bouncing Betty lr Betty squad. (lr hur vad det nu heter, stavs lr så.)
Camoflage
Deep Impact

Tycker att Camoflage är bättre än stopping power.
Men det är väll en smaksak.

Postad 26 november 2008 - 16:32

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

hardcore is the only way to play this game :unsure:

Postad 28 november 2008 - 16:02

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Jag kör
Bettys
Camoflage
Dead Silence/Second Chance

En sak jag inte riktigt gillar är att man inte har samma tillbehör till alla vapen i en klass. Ex. så har inte alla SMGs ljuddämpare. Nåt Rifle har Sniper Scope, de andra "ACOG".

Nåt som jag blir oerhört förbannad på är de idiotiska ställena man ofta spawnar på, mitt framför en fiende, mittemellan fyra fiender, mitt i skottlinjen för en tank, fem meter framför en fiende som ligger o snipar o gladeligen skjuter en i ryggen.

Postad 28 november 2008 - 16:09

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Jag kör
Bettys
Camoflage
Dead Silence/Second Chance

En sak jag inte riktigt gillar är att man inte har samma tillbehör till alla vapen i en klass. Ex. så har inte alla SMGs ljuddämpare. Nåt Rifle har Sniper Scope, de andra "ACOG".

Nåt som jag blir oerhört förbannad på är de idiotiska ställena man ofta spawnar på, mitt framför en fiende, mittemellan fyra fiender, mitt i skottlinjen för en tank, fem meter framför en fiende som ligger o snipar o gladeligen skjuter en i ryggen.

Jo jag instämmer på dina kommentarer på brister.
Jag älskar ljuddämpare och är besviken på att det inte finns för alla.

Spawn är du verkligen inte ensam om att vara irriterad över. Jag har nog inte hört nån som inte klagat på det.

Postad 28 november 2008 - 16:15

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Second Chance (last stand?) verkar vara bra i Hardcore . Har precis fått martyrdome, vilket inte är så lyckat i Team-lägena.

Postad 28 november 2008 - 19:13

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0
Second chance är dessutom tydligen bestyckat med ett vapen som kan döda vad som helst på vilket avstånd som helst.
Har blivit headshotad flera gånger från 100 meters avstånd från en mupp som ligger med second chance-monsterpickadollen.

Och jag håller med om de usla ###### spawnställena.

Men f ö ett riktigt roligt spel!

Postad 29 november 2008 - 18:31

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Idag har jag 4 ggr fått ett felmeddelande i spelet antingen när jag ska resuma ett singleplayer spel, eller när jag helt enkelt dör och ska börja igen ifrån senaste checkpoint. Felmeddelandet är att savefilen är av annan version än spelet jag har. Och jag får glatt börja om ifrån början av hela det uppdraget/kampanjen.

Jag funderar på att lägga ner och inte lira klart singelplayer. Enda som driver mig är att jag vill lira i zombieläget sedan.

Någon annan som haft samma fel som jag?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.