Hd-dvd 1990:-
564 svar till detta ämne
Postad 31 December 2007 - 15:53
steelmeister
-
steelmeister
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
På baksidan av spelaren till höger SN: xxxxxx
Står det inte på sidan av kartongen också ? Tre klister lappar med serie nummer?
Hehe då kanske jag skrev fel, men men då får dom väl höra av sig. För jag skicka ju med kvittor så det borde väl funka ändå 
Nej du skrev rätt, jag kollade nu och det var samma nr där som på spelarens baksida. Elgiganten har idiotiskt nog satt deras packnings lapp på kartongen där serienumret står på mitt ex så därför jag hade svårt och tyda mitt sn
Postad 31 December 2007 - 15:59
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Någon som fått sin spelare från pccity ännu?
Inte jag iaf. Det står bara att den har ankommit till postens sorteringsställe. Här är en bild under skalet för de som är intresserade:
Toshiba_HD_E1_11.jpg 56.35K
0 Antal nerladdningar
Postad 01 January 2008 - 12:30
BiggestMike
-
BiggestMike
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hade med min E1 till en polare i går, för han vill kolla hur bra bilden blir på sin plasma. Glömde givetvis fjärrkontrollen. Till min förvåning så gick det inte starta vissa filmer. Den stannade i meny när man ska välja språk.
Tyckte detta var märkligt att man inte kunde komma vidare utan sin fjärrkontroll. Någon som vet hur detta fungerar..
Ett Tips till er där ute, Håll i fjärrkontrollen hårt. För går den sönder, ingen HD film...
Postad 01 January 2008 - 13:07
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Hade med min E1 till en polare i går, för han vill kolla hur bra bilden blir på sin plasma. Glömde givetvis fjärrkontrollen. Till min förvåning så gick det inte starta vissa filmer. Den stannade i meny när man ska välja språk. Tyckte detta var märkligt att man inte kunde komma vidare utan sin fjärrkontroll. Någon som vet hur detta fungerar..
Ett Tips till er där ute, Håll i fjärrkontrollen hårt. För går den sönder, ingen HD film...
Jag ser iofs ingenting konstigt med det, spelaren är gjord för att användas med fjärrkontroll..
Postad 01 January 2008 - 14:15
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Hade med min E1 till en polare i går, för han vill kolla hur bra bilden blir på sin plasma. Glömde givetvis fjärrkontrollen. Till min förvåning så gick det inte starta vissa filmer. Den stannade i meny när man ska välja språk. Tyckte detta var märkligt att man inte kunde komma vidare utan sin fjärrkontroll. Någon som vet hur detta fungerar..
Jag ser iofs ingenting konstigt med det, spelaren är gjord för att användas med fjärrkontroll..
Allt som oftast brukar det ju gå att köra enkla funktioner ändå...
Postad 01 January 2008 - 23:41
GlöGG
-
GlöGG
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Även jag var "tvungen" att hoppa på HD tåget när det var så här billigt  ...har gått och suktat länge att få mata
min projektor med annat en sd dvd...och vilket lyft!!!  trode inte att min projektor kunde prestera så pass bra bild, visst det är dyrare med HD film men i mina ögon tycker jag iaf att det är värt dom extra pengarna man får lägga för att få denna bild...tyvärr så är utbudet inte så himla stort än men man får hoppas på att det ändras och att man ökar tempot nu och släpper flera titlar och i ett snabbare tempo.
Har bara sett 2st filmer än som jag köpt Shooter & Batman begins...båda filmerna tycker jag har otroligt bra bild, allt brus i bilden är som bortsprunget, kontrast, färger, svärta...ja allt tycker jag är betydligt bättre och jag tycker mig även se att det blivit ett bättre "3D djup" i bilden.
Nu ska jag bara skicka in talongen och få ytterligare 5 filmer  men innan de kommer måste man ju köpa några till
/Rs!
Postad 02 January 2008 - 12:22
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Allt brus bortsprunget?
Köp inte Carlito's Way, 300 och några andra filmer där bruset är ditlagt. Man blir ju nästan sur...
Postad 02 January 2008 - 12:33
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Köpte min HD-E1 i K.K. i morse och inte fanns det någon blankett om de fem filmerna inte. Tjejen på kundtjänst hänvisade till butiken, för de visste inte något om nånonting. Men det är ju Elgiganten i ett nötskal, ingen vilja att hjälpa till, utan skyfflar kundens problem vidare till någon annan. Nåja detta, var lite of topic.
Däremot blev jag lite besviken att de gamla DVD-filmerna jag har i 4:3 format inte stretchas ut till at täcka TV:n, utan man får två svarta kanter på var sida i stället. Är det så även i de nya versionerna? Jag har ver 1.2/T17T om jag fattar det hela rätt.
Postad 02 January 2008 - 12:39
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
jag väljer alltid fullscreen 4:3 på min Plasma när en DVD är i 4:3 vilket är sällan..
Postad 02 January 2008 - 13:27
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Däremot blev jag lite besviken att de gamla DVD-filmerna jag har i 4:3 format inte stretchas ut till at täcka TV:n, utan man får två svarta kanter på var sida i stället. Är det så även i de nya versionerna? Jag har ver 1.2/T17T om jag fattar det hela rätt.
Jag kör ver 2.7 och har samma problem som dig. Fast på ett sätt är det bättre att få svarta kanter, då slipper man de grå som min Pioneer-plasma genererar.
Postad 02 January 2008 - 13:32
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Köpte min HD-E1 i K.K. i morse och inte fanns det någon blankett om de fem filmerna inte. Tjejen på kundtjänst hänvisade till butiken, för de visste inte något om nånonting. Men det är ju Elgiganten i ett nötskal, ingen vilja att hjälpa till, utan skyfflar kundens problem vidare till någon annan. Nåja detta, var lite of topic.
Kupongen för de fria filmerna laddar du ner från HD DVD Europe.När det gäller uppspelning av standard dvd filmer i 4:3 format: (Gäller ej dvd filmer som är i 16:9 format) Gå in i din HD DVD spelares setup. Välj att bilden ska visas i 4:3 widescreen eller (pan&scan) 4:3, medan din tv/projektor fortfarande står kvar i att visa 16:9. Bilden sträcks då ut! Efter att ha sett klart filmen, så ändrar du tillbaka spelaren till 16:9. Du har visst firmware 1.2. Se till att uppdatera den, annars kan du få problem med uppspelning av vissa skivor. Frågor/hjälp etc får du i den officiella tråden.
Redigerat av crest, 02 January 2008 - 13:39.
Postad 02 January 2008 - 13:37
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Kupongen för de fria filmerna laddar du ner från HD DVD Europe.
När det gäller uppspelning av standard dvd filmer i 4:3 format: Gå in i din HD DVD spelares setup. Välj att bilden ska visas i 4:3 widescreen eller (pan&scan) 4:3, medan din tv/projektor fortfarande står kvar i att visa 16:9. Bilden sträcks då ut! Efter att ha sett klart filmen, så ändrar du tillbaka spelaren till 16:9.
Du har visst firmware 1.2. Se till att uppdatera den, annars kan du få problem med uppspelning av vissa skivor. Frågor/hjälp etc får du i den officiella tråden.
Tack för hjälpen.
Postad 02 January 2008 - 13:40
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Berätta hur det gick sedan, om du blev nöjd med inställningen.
Postad 02 January 2008 - 14:37
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Berätta hur det gick sedan, om du blev nöjd med inställningen. 
Det fungerar bra att köra 4:3 på DVD:n och få full skärm och det man förlorar i bild är försumbart än svarta sorgkanter.
Postad 02 January 2008 - 14:44
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Bra att det löste sig med inställningen.
Själv brukar jag välja 4:3 widescreen i spelaren istället för 4:3 när jag råkar ut för sådana skivor, men det är en smaksak.
Postad 02 January 2008 - 15:17
GlöGG
-
GlöGG
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Allt brus bortsprunget? Köp inte Carlito's Way, 300 och några andra filmer där bruset är ditlagt. Man blir ju nästan sur...
Vad jag menade var att med vanlig sd dvd så finns där ett brus i bilden på dessa men inte på HD /Rs!
Postad 02 January 2008 - 15:54
Unregistered04ce1fbc
-
Unregistered04ce1fbc
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Fick hem min spelare från PCCITY idag. Fick dock inga filmer i paketet så ska ringa och bråka imorgon.
Postad 02 January 2008 - 15:57
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Fick hem min spelare från PCCITY idag. Fick dock inga filmer i paketet så ska ringa och bråka imorgon.
De 5 filmerna skickar du efter genom att skicka in lappen du hittar här: http://www.hddvdeurope.com/
Postad 02 January 2008 - 16:37
europe
-
europe
-
Rookie
-
0 inlägg
Tack henke007 för länken för att göra E1:an regionsfri - mycket uppskattat!
Postad 02 January 2008 - 17:23
rikardh
-
rikardh
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jag klippte ner PDF'en för 5 filmbeställning till ett bättre mer utskriftvänligt format.
Bifogar filen.
Postad 02 January 2008 - 18:35
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
När beställde du din? Undrar om min ens är skickad ännu..Och är där inga filmer i paketet vet jag en till som kommer att ringa och bråka. Meddela hur det gick sen! Edit: Innan någon annan skriver o snackar om den här lappen man ska fylla i, så står det på deras hemsida att 5 filmer följer med i paketet. DÅ ska det banne mig göra det oxå.
Redigerat av boltis, 02 January 2008 - 18:36.
Postad 02 January 2008 - 18:41
Unregistered7ff3cfb6
-
Unregistered7ff3cfb6
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Fick min från pccity idag, dock inga filmer i paketet. Ej iheller någon lapp hur och var man beställer dessa.
Postad 02 January 2008 - 18:43
Unregistered04ce1fbc
-
Unregistered04ce1fbc
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Fick hem min spelare från PCCITY idag. Fick dock inga filmer i paketet så ska ringa och bråka imorgon. De 5 filmerna skickar du efter genom att skicka in lappen du hittar här: http://www.hddvdeurope.com/
Nej, det gör jag inte. När jag beställde min spelare så stod det: "Filmerna som ingår är: The Holiday, Miami Vice, Riddick, Hulken och Troja. Samtliga filmer är högupplösta HD-DVD." Det står alltså ingenting om att jag ska beställa filmerna från Toshiba, som det gjorde hos elgiganten, och Miami Vice och The Holiday finns inte ens med som alternativ när det gäller dom fem filmerna. Jag ska iallafall ringa till Pc City och fråga om när jag får mina filmer imorgon. Om jag betalar för The Holiday och Miami Vice så kan dom inte bara skita i att skicka dom och säga att jag ska nöja mig med några andra filmer.
Postad 02 January 2008 - 18:46
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
Håller med dig där gloone, tog en "skärmdump" av pccity´s hemsida ifall dom får för sig att ändra informationen...
Postad 02 January 2008 - 18:48
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Jag fick ju inte heller någon lapp med, skall ringa till elgiganten och låtsas som det regnar, är förbannad över att man tvingas skriva ut skiten själv när det skall följa med 
Får pröjsa 4 kr för att kopiera kvittot också... (ja jag vet, det är en struntsumma, men det är en principsak)...
Postad 02 January 2008 - 19:12
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Tack rikardh! Undrade just hur man skulle få det i större utskriftsformat och detta blev ju perfekt.
Förövrigt har jag hunnit testa spelaren med en hel del olika matr. och måste då säga att den hanterar allt med det bästa jag har sett. Det mesta är då vanlig DVD utom en HD DVD, hitills. Men som sagt bara till vanlig DVD så är den värd varenda krona och lite till.
Postad 02 January 2008 - 19:21
Unregistered04ce1fbc
-
Unregistered04ce1fbc
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
 Det står i klartext att jag ska få med fem filmer. Filmerna är dessutom namngivna och titlar som inte går att få genom toshibas kupong. Jag ska alltså få dessa fem titlar från PC City och sedan ha möjlighet att beställa 5 titlar till från Toshiba. Eftersom Miami Vice och The Holiday inte går att få från Toshiba så kan inte Pc city prata sig ur det heller. Speciellt med tanke på att det är folk som fått 5 filmer med sina spelare och jag blev utan.
Postad 02 January 2008 - 20:12
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Ah. Där ser man.
Jag utgick helt enkelt från att det var samma historia som från elgiganten iochmed att priset var det samma
Postad 02 January 2008 - 20:21
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2384 inlägg
Pc city och el giganten har samma moderbolag. Precis som Computer city och Siba.
om jag inte helt missminer mig.
Redigerat av Jokkmokksjocke, 02 January 2008 - 20:21.
Postad 02 January 2008 - 20:37
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg

Det står i klartext att jag ska få med fem filmer. Filmerna är dessutom namngivna och titlar som inte går att få genom toshibas kupong.
Jag ska alltså få dessa fem titlar från PC City och sedan ha möjlighet att beställa 5 titlar till från Toshiba.
Eftersom Miami Vice och The Holiday inte går att få från Toshiba så kan inte Pc city prata sig ur det heller. Speciellt med tanke på att det är folk som fått 5 filmer med sina spelare och jag blev utan.
Får du filmerna blir jag avundsjuk
Postad 02 January 2008 - 20:43
Unregisteredc110b254
-
Unregisteredc110b254
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Fel!! Jag mejlade pccity och det är exakt samma erbjudande som Elgiganten kör med, dvs du får skicka efter 5 filmer från ett erbjudande på hddvdeurope. Du får alltså INTE 5 filmer i lådan och fem ytterligare filmer... tyvärr
Postad 02 January 2008 - 21:16
Unregistered04ce1fbc
-
Unregistered04ce1fbc
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Du ser inte vad det är jag har beställt eller? Jag har beställt och betalat för en HD-E1 tillsammans med The Holiday, Miami Vice, Riddick, Hulken och Troja.
Jag har fått en spelare utan en enda film och möjligheten att beställa ett gäng andra filmer som kommer om 6 veckor. Det är inte det jag har beställt.
Postad 02 January 2008 - 21:20
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
O du tror inte de har reserverat sig för eventuella felskrivningar?
Stod det verkligen de 5 titlarna på ditt ordererkännande?
De där är ju bara skärmdump från hemsidan innan du beställt om inte jag ser helt fel?
Postad 02 January 2008 - 21:35
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
Varsågod! Här har du en skärmdump av orderbekräftelsen som kom i min mail efter det att min order lagt och blivit betald. En del detaljer bortplockade dock.
Postad 02 January 2008 - 21:39
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Ja o där står de ju inte något om vilka 5 filmer det är.
Men på dem bara. Hoppas du får rätt. För de är jävligt fult av dem att locka med 5 filmer
som de sedan inte kan leverera.
Postad 02 January 2008 - 21:40
Unregistered04ce1fbc
-
Unregistered04ce1fbc
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Precis. Min orderbekräftelse ser likadan ut. Så om jag beställer:  där det står specifikt att jag ska få fem filmer och vilka det är och sedan får en orderbekräftelse på en hd-e1 med fem stycken filmer så är det ju jävligt underligt att jag får hem en spelare utan film, eller? Att jag sedan kan beställa fem ANDRA titlar från Toshiba är helt oväsentligt då det är en helt annan kampanj. På elgigantens hemsida stod det dock "I kartongen så ligger en beställningsblankett för dina 5 filmer som du får utan kostnad. Fyll i och skicka in till Toshiba så får du dina filmer!" vilket det som du ser inte gjorde/gör hos pccity. Dom har alltså sålt en sak till mig utan att leverera allt jag betalat för.
Postad 02 January 2008 - 21:44
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
Precis, elgiganten har ju i detta fall klart och tydligt förklarat hur man skall gå till väga. Det tycker jag är helt ok. Däremot är här ju folk som nu beställt på PCCITY och inte ens fått någon information hur man skall gå till väga för att få sina 5 filmer från Toshiba.
Jag är väl helt inriktad på att jag inte kommer få några filmer alls från PCCITY, men dom ska banne mig få höra det om så är fallet. Har jag fel så är jag den första som kommer att be om ursäkt också. Sen känns det alltid lika surt när man behöver ringa och skälla på någon stackare som sitter i luren på andra sidan och som regel inte kan göra ett dugg.
Postad 02 January 2008 - 22:01
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Nu är spelaren helt borta från Elgiganten webbsida.
Postad 02 January 2008 - 22:07
Unregistered04ce1fbc
-
Unregistered04ce1fbc
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Nu är spelaren helt borta från Elgiganten webbsida. Nej, det är den inte.
Postad 02 January 2008 - 22:12
Unregistered04ce1fbc
-
Unregistered04ce1fbc
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Precis, elgiganten har ju i detta fall klart och tydligt förklarat hur man skall gå till väga. Det tycker jag är helt ok. Däremot är här ju folk som nu beställt på PCCITY och inte ens fått någon information hur man skall gå till väga för att få sina 5 filmer från Toshiba.
Jag är väl helt inriktad på att jag inte kommer få några filmer alls från PCCITY, men dom ska banne mig få höra det om så är fallet. Har jag fel så är jag den första som kommer att be om ursäkt också. Sen känns det alltid lika surt när man behöver ringa och skälla på någon stackare som sitter i luren på andra sidan och som regel inte kan göra ett dugg.
Grejjen är ju den att andra människor har fått filmer med sina spelare. Varför ska vi då vara utan när vi beställt samma produkt? Utan en förklaring dessutom. Exempel: https://www.minhembi...c_id=174707.jpg
Postad 02 January 2008 - 22:12
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Nej, den finns fortfarande kvar för 2690:- med 5 filmer & HDMI-kabel.. http://www.elgigante...alogCategoryID=
Postad 02 January 2008 - 22:13
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Nej, det är den inte.
Där var den ju, såg fel  Ska testa leta i några butiker.
Postad 02 January 2008 - 23:07
Unregistered7ff3cfb6
-
Unregistered7ff3cfb6
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Körde den med vanlig dvd, riktigt bra. Hade pioneer 757ai sedan nergradering till samsung hd870? och nu denna skillnaden är natt och dag mellan samsungen och denna. Visserligen kostade ju samsungen inte många kronor men än då!
Postad 02 January 2008 - 23:24
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Jag fick varken filmer eller blankett till min spelare (Pccity).
Accepterar Toshiba verkligen en utskriven kopia?
edit: King Kong har förövrigt grym bild. Superman Returns är helt ok, bitvis riktigt bra, men ojämn bildkvalitet.
Redigerat av Ageve, 02 January 2008 - 23:39.
Postad 02 January 2008 - 23:51
TheSwede86
-
TheSwede86
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Jag fick varken filmer eller blankett till min spelare (Pccity).
Accepterar Toshiba verkligen en utskriven kopia?
edit: King Kong har förövrigt grym bild. Superman Returns är helt ok, bitvis riktigt bra, men ojämn bildkvalitet.
De borde de ju göra då de själva har den för nedladdning (och därmed utskrivning) på nätet (www.hddvdeurope.com).
Postad 03 January 2008 - 00:01
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
De borde de ju göra då de själva har den för nedladdning (och därmed utskrivning) på nätet (www.hddvdeurope.com).
Jo, tänkte bara på det elgiganten skrev, att det ska följa med en blankett. Men det är klart, finns den för nerladdning så borde det inte vara något problem.
Postad 03 January 2008 - 01:47
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Grejjen är ju den att andra människor har fått filmer med sina spelare. Varför ska vi då vara utan när vi beställt samma produkt? Utan en förklaring dessutom.
Exempel:
Den där bilden känner man igen, nice i like
Postad 03 January 2008 - 16:18
Unregistered02139668
-
Unregistered02139668
-
Användare
-
-
112 inlägg
1990:- hos Elgiganten igen. Nu slår jag till
Postad 03 January 2008 - 16:27
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
1990:- hos Elgiganten igen. Nu slår jag till
Toshiba HD-E1 med 5 st HD-DVD filmer

1 990:-
Postad 03 January 2008 - 17:16
Unregistered02139668
-
Unregistered02139668
-
Användare
-
-
112 inlägg
..Så där..nån som vet lev.tiden på denna?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
HD DVD
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|