Återigen kan man inte bestämma sig. Det ÄR jäkligt roligt spel. Samtidigt så känns det som man missar allt för mycket i spelet. Tänk om man gör fel val och missar en achievement? Orka spela om ett spel där det tar 12+ timmar att ens få ihop en karaktär som går att spela med.
Och samtidigt som det känns långtråkigt att traska igenom ett grått landskap med random encounters stup i kvarten, så längtar man ändå tills att man får spela det igen. Och när man väl spelar det är det farligt, för att man vill verkligen bara göra en liten, liten sak innan man avslutar och vips så har det gått ett par timmar.
Jaja. Nu har man iallafall tillgång till internet när man spelar så man inte missar något när man springer runt och utforskar. Spelar man detta utan nån som helst guide så kan man nog plöja ner 100+ timmar utan att ens skrapa på ytan.
Nej, nu måste jag nog rädda Big Town.
Vad är utmaningen om man läser guider. Jag kan förstå om man vill ha alla achivements men jag vill lära mig utav mina misstag. Men som du säger ibland kör man fast å det grövsta...
Står inget sådant.
Uppe i restaurangen är en dörr som förmodar jag leder upp till taket. jag kan inte öppna den iom att jag inte har över 50 i skill
Det verkar inte heller som jag kan ta mig tillbaks till sjukhuset då han inte verkar kunna hoppa upp på den kant jag hoppade ner på när direkt när jag kom in på hotellet.
Körde lite med plasma rifle och måste säga att det jag gillar MEST med den är den gröna självlysande högen som blir kvar. Slut med att leta efter grått lik på grå mark i grått mörker.
Ja, men plasma är ju aslöjligt. Laser däremot är coolt, men som sagt, askhögarna var svåra att hitta
Du får gärna vara lite mer specfik när du ställer frågor. Iom att du ställer dem i spoiler text så gör det ju inget.
Jag TROR jag vet vilken quest du frågar om men jag fattar inte alls vad du menar eller försöker göra i ditt sista inlägg.
Mer detaljerad förklaring....
Spoiler
Reileys rangers
Jag lyckades missa öppningen på andra sidan och trodde att jag var tvungen att lockpicka dörren som är vid hissen högst upp i hotellet.
Efter att man hämtat gänget och tagit fusion batteriet och fixat hissen slår man sig ju ut sen. Såfort man kommer utanför dörren så syns inte mannarna längre utan man skall bege sig till Rileys compound. Antar att man inte får sällskap av dem utan får strida sig fram själv?
Antar att man inte får sällskap av dem utan får strida sig fram själv?
Det stämmer. Du
Spoiler
tar hissen ner med dem, hjälper dem rensa upp i nedersta våningen. Sen säger nån av dem till dig att 'vi ses i ranger hq' och sen drar de. Hjälper du inte dem så finns risken att de alla är döda. Fast har du gett dem ammo innan ni fixade hissen så klarar de sig bra på egen hand. Ranger HQ kom jag till genom att gå rätt genom Anacostia Crossing station strax norr om Rivet City.
Hur har ni andra gjort när det är alldeles för mycket spel och roligt kvar och level cappen närmar sig med stormsteg? Klart att man kan fortsätta och strunta i att man inte får någon XP men jag är lite orolig för att det kommer att göra att när väl level cappen höjs till 30 så kommer jag att behöva XP och vill då inte ha "förbrukat" en massa quests...så, som sagt var: hur har ni andra gjort och resonerat?
Detta är inget jag funderat på, tror knappt jag skulle klara lvl 22 med den xp spelet har kvar att ge.
Jag har istället utnyttjat det faktum att jag inte får xp genom att släpa med mig Fawkes överallt, nu behöver jag inte vara rädd att hon (!) stjäl kills för mig och därmed xp.
Skulle en omspelning krävas så spelar jag en tredje gång
Vad jag minns så är du på egen hand när du tar dig hem till Reillys rangers compund. De har på något sätt tagit sig hem med expressfart.
Spoiler
Och vad jag minns så var det så att dom var fruktansvärt långsamma ut ur huset, så jag wait'ade nån timme så dök de upp, och då kunde man gå tillsammans med dom till deras bas.
Detta är inget jag funderat på, tror knappt jag skulle klara lvl 22 med den xp spelet har kvar att ge.
Jag har istället utnyttjat det faktum att jag inte får xp genom att släpa med mig Fawkes överallt, nu behöver jag inte vara rädd att hon (!) stjäl kills för mig och därmed xp.
Skulle en omspelning krävas så spelar jag en tredje gång
Spoiler
Nu har jag inte kommit till Fawkes ännu, jag ska precis ge mig av till Little Lamplight...
Jag har dessutom tonvis med side quests kvar så det är ganska mycket xp kvar för min del egentligen. Det är ju inte quests jag får xp ifrån i första hand, det är allt fightande. En omspelning är nog inte aktuell heller, jag tycker det är lite trist att göra om saker jag redan gjort. Varför gör Bethesda (och jag) det så svårt för mig?
Och vad jag minns så var det så att dom var fruktansvärt långsamma ut ur huset, så jag wait'ade nån timme så dök de upp, och då kunde man gå tillsammans med dom till deras bas.
Spoiler
Jomen precis, det var ju likadant när slavers skulle attackera det där huset med slavar, jag knallade runt hur länge som helst innan de behagade dyka upp. Ibland tror jag npc's färdas på mulåsnor...
Jomen precis, det var ju likadant när slavers skulle attackera det där huset med slavar, jag knallade runt hur länge som helst innan de behagade dyka upp. Ibland tror jag npc's färdas på mulåsnor...
Fasiken....
Ja det gjorde ju inte ja så nu är jag rätt vilsen.
Spoiler
Hittade till Riverton nu via subways och tar detta samt Lincoln innan jag tar mig till Rileys compound.
Jag fastnar flera timmar varje kväll. Enormt beroendeframkallande.
Heh. Hittade Vengence igår. Då min Big Gun skill är på botten så gav jag den till Charon istället. Han har inte velat gett upp sin combat shotgun för något vapen (förutom vid RIKTIGT långa avstånd, då han byter till Ol'Painless) men nu bytte han direkt. Han röjer rätt bra numera.
Har spelat detta spelet ett tag nu,
gillade det inte i början. Men mest på grund av att när man har skitit på sig av skräck 10 gånger på en kväll så räcker det.
I början hade man bara ett sketet vapen och knappt nån ammo och gå runt i tunnelbanor mm det frestar på på nerverna. Har läst lite här att man kan få tag i följeslagare.
Spoiler
Jag har inte fått tag i en ännu, nu vet jag inte om jag har spelat så "länge" jag har kört många sidequests och upptäckt många ställen, jag är snart level 10. Jag vet att det finns Charon, men jag har inte råd med honom och jag vill inte döda Greta eller vad hon hette för jag har väldigt god karma. jag passerade en snubbe igår som hade sprängämnen fastspända på sig som jag inte lyckades desarmera, utan han sprängdes. längre fram på hans bro fanns en hund som tillhörde honom, men den bara stod still och den kunde man inte få med sig.
nån som har nåt annat tips jag skulle få tag på en kompanjon (utan att avslöja för mycket detaljer i spelet).
Igår blev jag visserligen kompanjon med en tjej som ska ha tag på decleration of independence. får se om hon stannar kvar efter uppdraget är slutfört.
Nu när jag kom på att jag hade fått en följeslagare precis innan jag stängde av igår känns hela mitt inlägg meningslöst. men har mans krivit så här mycket, vill jag inte sudda det.
Döda Greta. Du kommer att göra mycket gott i framtiden som slätar över en död ghoul.
Charon är skitbra att ha med sig. Skulle inte klara mig utan honom...
Hunden du kan ha som följeslagare hittar du i Scrapyard. Ligger sydost om Minefield.
Bruden du får i Stealing Liberty uppdraget hänger bara med tills uppdraget är slut. Jag passade på att göra en massa andra saker under tiden. Hennes Ultra SMG är riktigt nice.
Under några quests hade jag hon, Charon och Dogmeat med mig. Aldrig känt mig tryggare.
Vänta bara tills ni stöter på Fawkes. Där kan man snacka om medhjälpare.
Fawkes käkar supermutantmasters till frukost. Fawkes tittar på en Behemot och Behemot darrar. Fawkes älskar sin Vengeance mer än sitt liv. Fawkes står när dom andra faller.
Fast när jag tänker efter är Fawkes egentligen en ganska trist medhjälpare. Man behöver knappt skjuta ett skott när man knatar runt med honom.
Jag kör med Charon och Brotherhood of Steel-tjejen. Det går lite mer ammo med dessa skjutgalningar: tjejen slösar duktigt med flamer fuel men Charon är för mycket finsmakare för att vilja använda så mycket annat än sin egen hagelbrakare. Å andra sidan är det väldigt mycket mindre läskigt att smyga runt i tunnlar och oroa sig för att man missar sitt sniperskott och därmed drar på sig hela horden av ghouls/supermutants/raiders på en gång.
Dogmeat strök med i en strid. Testade med att fråga Cross igen; då ville hon hänga med.
Synd på dogmeat dock; saknar honom redan.
Iofs har jag spelat mig så less på Fallout 3 efter ca 50 timamr att jag avinstallerat spelet, men om jag tar upp det igen och gör de där sista questen
Spoiler
så kommer jag nog ändå inte att byta ut Dog Mean mot Cross. Fawkes med sin gatling laser piskar ändå alla fiender till slagg så nån mer än de två behövs inte
. Har precis påbörjat mitt andra varv i Fable 2 istället. Kvinna. Ond.
Stod på wikin att det gick. De måste ha fixat det i patchen... Stod att man bara fick ha en kompanjon nu när jag provade...
Jaja. Nu har jag en backup när Charon stryker med.
Spoiler
Jag tror att man måste svara rätt på hennes förslag om att bli kompanjon FÖRSTA gången om man redan har en följeslagare. Annars blir man dissad tills man har gjort sig av med en kompanjon. Detta funkade för mig efter patchen.
Jag tror att man måste svara rätt på hennes förslag om att bli kompanjon FÖRSTA gången om man redan har en följeslagare. Annars blir man dissad tills man har gjort sig av med en kompanjon. Detta funkade för mig efter patchen.
Spoiler
Fast hade du DogMeat med dig då? Jag hade ju två kompanjoner. När DogMeat dog så fick jag 'rätt' alternativ i snackboxen.
Hon röjer rätt bra med Vengence. Fast man ser på Charon att han är lite avundsjuk för att han fick lämna den ifrån sig... Nått förslag till ett bra närstridsvapen till Cross förresten? Hennes slägga börjar bli lite sliten.
Fast hade du DogMeat med dig då? Jag hade ju två kompanjoner. När DogMeat dog så fick jag 'rätt' alternativ i snackboxen.
Hon röjer rätt bra med Vengence. Fast man ser på Charon att han är lite avundsjuk för att han fick lämna den ifrån sig... Nått förslag till ett bra närstridsvapen till Cross förresten? Hennes slägga börjar bli lite sliten.
Spoiler
Nu blev jag ännu mer sugen på Vengeance, kansek dags att ta sig bort till den och hämta...
Nej, Dogmeat var inte med. Jag har faktiskt inte hämtat honom eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska ha honom till...jaja, jag vet att jag av sentimentala skäl borde hämta honom. Det är precis nyss som jag har börjat använda kompanjoner eftersom jag tidigare har föredragit att smyga runt själv och snipea och den taktiken sabbar kompanjonerna effektivt. Dock så har jag förstått det som att Dogmeat inte räknas in i max-kompanjon-kvoten, dvs det ska vanligtvis gå att ha Dogmeat plus en till följeslagare men att det i specialfallet Star Paladin Cross ska funka med henne, Dogmeat plus ytterligare en.
Jahapp, då slog man i taket igår då...jag blev så ambivalent att jag inte har bestämt mig för om jag ska fortsätta och strunta i levelcappen eller vänta tills i Mars. Finns ju fler spel som kan spelas igenom under tiden. Suck, ständigt dessa lyxproblem!
Jahapp, då slog man i taket igår då...jag blev så ambivalent att jag inte har bestämt mig för om jag ska fortsätta och strunta i levelcappen eller vänta tills i Mars. Finns ju fler spel som kan spelas igenom under tiden. Suck, ständigt dessa lyxproblem!
Samma här, tycker Level 20 är för snålt tilltaget, med en så stor värld och så mycket att se och göra så borde det varit minst till level 30 från början...
Ja, det känns som att de varit för snåla, de riskerar ju att vissa tröttnar och slutar spela om man inte kan komma vidare levelmässigt. Det är ju en del av tjusningen att utvecklas och bli bättre.
DLC borde vara precis i antågande...... snälla låt det komma i helgen
Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 23 January 2009 - 15:43.
Angående mainstoryn och hur man kör sidouppdrag...
Spoiler
Det rekommenderades i fallout-wikin att man avbröt mainstoryn när enclave dök upp.
Jag gjorde iofs de flesta sidouppdragen innan main-uppdragen ens hade börjat men med enclave blir det ju lite mer spännande + att man får lite fetare vapen.
Det var då jag gjorde alla bobbleheads, beheamoths och allt annat som skulle 'städas' upp.
Blir dessutom ett lite mer naturligare avbrott i huvuduppdragen mellan Water of Life och Picking up the Trail.
Efter det uppdraget börjat snurrar ju allt på tills huvudstoryn, och därmed spelet, är slut.
Angående mainstoryn och hur man kör sidouppdrag...
Spoiler
Det rekommenderades i fallout-wikin att man avbröt mainstoryn när enclave dök upp. Jag gjorde iofs de flesta sidouppdragen innan main-uppdragen ens hade börjat men med enclave blir det ju lite mer spännande + att man får lite fetare vapen. Det var då jag gjorde alla bobbleheads, beheamoths och allt annat som skulle 'städas' upp. Blir dessutom ett lite mer naturligare avbrott i huvuduppdragen mellan Water of Life och Picking up the Trail. Efter det uppdraget börjat snurrar ju allt på tills huvudstoryn, och därmed spelet, är slut.
Sålde spelet. Orkade inte spela om igen. Köper det igen om det kommer en GOTY-version. Har däremot dammat av Oblivion GOTY igen och ska se om jag fortfarande tycker det är dåligt. Än så länge är jag glatt överraskad över hur inte-tråkigt det faktiskt är. Känns mycket djupare än Fallout 3 också av någon anledning.
MMmm... Känner mig rätt mätt på Fallout 3 just nu. Klarade det i Torsdags och kan inte påstå att jag längar tillbaks...
Orkade inte ens ta de sista 5 achivementsen...
Väntar nog tills i mars när de höjer levelcappen + låter en spela vidare innan jag fortsätter traska runt i wsasteland.
MMmm... Känner mig rätt mätt på Fallout 3 just nu. Klarade det i Torsdags och kan inte påstå att jag längar tillbaks... Orkade inte ens ta de sista 5 achivementsen...
Väntar nog tills i mars när de höjer levelcappen + låter en spela vidare innan jag fortsätter traska runt i wsasteland.
Håller på att ladda ner dlcn nu 800 points, lätt värt det (hoppas jag)...
Fallout 3 Operation: Anchorage DLC Content: Fallout 3 Operation: Anchorage Price: 800 Points Availability: Not available in Japan Dash Text: [ESRB: M (Mature) BLOOD AND GORE,INTENSE VIOLENCE,SEXUAL THEMES,STRONG LANGUAGE,USE OF DRUGS] Enter the simulation pod and embark on one of the greatest military campaigns of the Fallout universe – the liberation of Anchorage, Alaska from its Chinese Communist invaders. Experience harrowing winter combat using Fallout 3’s patented V.A.T.S. targeting system, and employ powerful new equipment like the Gauss Rifle, Chinese Stealth Armor, Winterized T-51b Power Armor, and more. Enlist today, soldier! There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.
En härlig expansion, lade ner ungefär 1,5 timme igår. Jag har ingen aning om hur lång expansionen egentligen är så det blir en överraskning...
Jag menar, jag betalar min frisör 150 kronor för en 20 minuters klippning, om det motsvarar den låga pengen för denna DLC hade den räckt till ungefär 10 minuters spelande
Ställt i relation så kan man ju knappt kräva så där jättemånga timmars spel... skämt åsido. Hoppas det räcker några timmar till.
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".