You Suck!Hur perfekt jag än tycks köra....
Och ja kör på easy..
Börjar tro att det är nå ja missat...Kör på halv fart eller nå.
Tycker det är så ojämn svårighetsgrad...
Postad 02 October 2008 - 00:14
Postad 02 October 2008 - 01:13
Håller på med en trofé nu som säger att man ska vinna ett singlerace på alla 16 banor på elite och phantom. Har vunnit 2 race nu bara 14 kvar... DET är svåra race.
![]()
Suttit å nött samma bana i 2 timmar....Hur perfekt jag än tycks köra så ligger jag 2 sekunder från brons.
Ang ditt lilla predicament, se till att rulla på alla tillfällen som ges, och är det ett speed lap, spara en boost från ett varv och dra av den precis innan du börjar på nästa varv för att få en flygande start.(Och stäng av autopiloten om du har den på)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 October 2008 - 01:23.
Postad 02 October 2008 - 07:25
känner mig något efterbliven faktiskt..
Postad 02 October 2008 - 07:31
Hehe, håller helt med dig!
![]()
Suttit å nött samma bana i 2 timmar....Hur perfekt jag än tycks köra så ligger jag 2 sekunder från brons.
Så frustrerande att jag snart blir galen.Och ja kör på easy...Alltså..
Börjar tro att det är nå ja missat...Kör på halv fart eller nå.
Tycker det är så ojämn svårighetsgrad...Ibland är de inga problem med guld eller silver åså nu helt omöjligt...Börjat testa olika kärror men näää...*muttrar*
Man får ju tamef*n skämmas
Edit
Grattis morlock :-)
Jag gillar detta spel skarpt. Väldigt bra flyt och snyggt är det. Finns bara ett problem.
Jag suger stenhårt!
Men kul är det ändå.
Har väldiga problem att få medalj i vissa race. (speciellt tiderna, ZONE tycker jag är lättast att få guld på)
Någon i tråden skrev att han direkt kom på första plats på någon bana och så gott som alltid topp-10 globalt.
Holy hell! Grattis!
Själv hamnar jag på 3-siffrigt om jag kört bra.
Händer även att det blir 4-siffrigt och ....host... 5-siffrigt!
Jag tror som du att det måste vara något elementärt fel jag gör i spelet, för naturligtvis är jag normalt väldigt BRA på spelande!
Redigerat av Unregistered7c5139ba, 02 October 2008 - 07:33.
Postad 02 October 2008 - 07:41
Jag är verkligen fast i detta spel. Det är så kul! Ett spel som verkligen tilltalar mig. Man märker hela tiden att träningen hjälper och man blir bättre å bättre. Även om jag inte är någon fantom eller så. Kör fortfarande på Lätt. Men eftersom jag har ett jobb å gå till så hinner jag inte nöta så mycket, det blir kanske en timme per kväll...
För mig hjälpte det verkligen att slå av Pilotassist, man blir snabbt mycket bättre när man slagit av den eftersom man blir tvungen att köra mer koncentrerat och fokuserat.
Postad 02 October 2008 - 09:18
Så testa lite Wipeout igen igår o fy skön va kul. Kör på easy och läsa några av dom här posterna förstårjag att jag suger hårt, men vilket som bra skoj. För att vara racing så är det ju grymt. Och med tanke på att detta kosta 165kr och BIA betala jag 699 så ja. enorm skillnad.
Green - music, kolla in lite tysk indsutriel techno eller vad man nu vill kalla det. Tips är väll gå ut på http://www.berghain.de/ och kolla in djs där kan jag tänka mig passa typ ben klock http://www.myspace.com/benklock
Är ingen super människa på denna sorts music. Men hamnat på några klubbar som spelar den bra. Så kan väll tänka att detta passar bra
Postad 02 October 2008 - 09:37
Tyckte någon sa att de tidigare spelens musik fanns med i spelet?
Har kikat lite i spellistan men hitta inget gammalt soundtrack.
Jag vill ha Wipout 1 soundtracket som ägde
Kul spel, precis börjat.
Lite skillnad emot tidigare spelen.
Kör man in i en vägg nu så, så totalstannar man inte som i 1an
Har inte kommit så långt som till att utnyttja de "rolls" som man sett.
Men antar att det är något som kommer att krävas senare hehe.
Skall vi sätta ihop nått gäng om man vill spela Wipout över nätet.
mitt nick är: 'Alkeemis' om ni vill lägga till på friends för o spela lite Wipeout
//Cineoholic
Postad 02 October 2008 - 10:12
Första turneringen är det inte svårt att ta guld på allt, andra tycker jag är lite meckigare.
Postad 02 October 2008 - 11:07
Tävlingstyp
Tidsutmaning
Bana
Chenghou projekt
Brons 2.22.00
Varv
4
Fartklass
Flash
Stall
Assegai
Svårighet
Easy
Mitt bästa resultat
2.24.22
Vad har ni för tid?
Att man ska kunna köra på 2.16.00 känns som en utopi...
Bara putsa 2 sek till brons känns nog omöjligt
Postad 02 October 2008 - 11:23
Nån mer än jag som har problem?
Antar att det kommer en uppdatering inom kort?
Postad 02 October 2008 - 11:30
Laddade ner spelet igår, hänger sig totalt i startmenyerna HELA tiden, får starta om maskinen varje gång...
Är det inte samma bugg som många har rapporterat om? Att spelet hänger ig om man har fler än 50 i kompislistan.
Postad 02 October 2008 - 12:21
Är på 3´:e klassen Frenzy
Tävlingstyp
Tidsutmaning
Bana
Chenghou projekt
Brons 2.22.00
Varv
4
Fartklass
Flash
Stall
Assegai
Svårighet
Easy
Mitt bästa resultat
2.24.22
Vad har ni för tid?
Att man ska kunna köra på 2.16.00 känns som en utopi...
Bara putsa 2 sek till brons känns nog omöjligt
2.14.56 har jag på den ska testa och se vad jag kan få ner det till
lyckades tock inte pressa det något mer men guld är inte specielt svårt
Redigerat av kerren, 02 October 2008 - 12:28.
Postad 02 October 2008 - 12:34
2.14.56 ja, men inte 2.16.00...
Känns riktigt svårt.
Postad 02 October 2008 - 12:48
Se du klarade det ju inte....
2.14.56 ja, men inte 2.16.00...
Känns riktigt svårt.
iofs inte var lite närmre när jag testade nyligen 2.15.35
Postad 02 October 2008 - 12:56
det går åt rätt håll mao...iofs inte var lite närmre när jag testade nyligen 2.15.35
Postad 02 October 2008 - 14:28
Men?Se du klarade det ju inte....
![]()
2.14.56 ja, men inte 2.16.00...![]()
Känns riktigt svårt.
2.14.56 är väl bättre tid än 2.16.00?
Eller är jag helt ute å cyklar?
Postad 02 October 2008 - 14:31
Men?
![]()
2.14.56 är väl bättre tid än 2.16.00?
Eller är jag helt ute å cyklar?
han försökte bara vara lustig då jag inte klarade 2.16.00 utan bättre
Postad 02 October 2008 - 15:03
Aha, missade ironin då...han försökte bara vara lustig då jag inte klarade 2.16.00 utan bättre
Postad 02 October 2008 - 16:14
Jag vill ha Wipout 1 soundtracket som ägde
Om du har tillgång till skivan så var det vanlig CD-audio på den så du kan ploppa i skiten i PS3:an, rippa musiken och skapa en playlist som du sen kan köra i Wipeout HD.
Postad 02 October 2008 - 17:01
Postad 02 October 2008 - 17:13
Grattis Harry_Manback till zico-trofen. Den första på min lista som klarat den.
då är den stora frågan om han gjort det med 4 eller 5 rolls och vem är dendära Harry
Postad 02 October 2008 - 17:38
Körde zoner igår och har upptäckt att 75 zoner kommer bli näst intill omöjligt, kanske t.o.m svårare än Zico-tiden. 20 felfira zoner var så nära igår, räknaren stod på 20 också touchade jag kanten så zonen inte hann klart. Blir lite less då...
Signa ut från PSN, logga in på doden100 eller radera så du har färre än 50 vänner i listan. Dessa lösningar fungerar tills det kommer en patch.Laddade ner spelet igår, hänger sig totalt i startmenyerna HELA tiden, får starta om maskinen varje gång...
Ni som undrade över musik till Wipeout kan jag varmt rekommendera Wipeout 2097 soundtracket. Skön nostlagi att spela med det.
Soundtracket till Wip3out och Wipeout Fusion är också bra.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 October 2008 - 17:34.
Postad 02 October 2008 - 17:55
Jag skulle vilja veta hur ni kommer ner under 32 sekunder öht, era wipeoutgalningar.
(Måste snart ge mig på den där trofén
)
Körde zoner igår och har upptäckt att 75 zoner kommer bli näst intill omöjligt, kanske t.o.m svårare än Zico-tiden. 20 felfira zoner var så nära igår, räknaren stod på 20 också touchade jag kanten så zonen inte hann klart. Blir lite less då...
under 32 gör man snart med kontrollen bakom ryggen
första rollen gör du genom att bosta över den lilla kullen innan de 3 bostplattorna som går tvärs över banan,
sen av den bosten du får av rollen så kan du göra en roll till över nästa kulle där ska du även kunna klämma till med en till om du pichar bakåt å landar på bostplattan (inget jag lyckats med).
sen så kan du göra en upp på bron och när du gör den sista så ska du göra den ut från kanten efter den sista bostplattan så att du hinner med den sista plattan där nere
hade samma problem igår var inne på den 20e och krockade 3 försök i rad
Postad 02 October 2008 - 18:33
Fixat luftbromschallengen på zone ännu?hade samma problem igår var inne på den 20e och krockade 3 försök i rad
Ska prova med dina tips.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 October 2008 - 18:33.
Postad 02 October 2008 - 18:45
Fixat luftbromschallengen på zone ännu?
Ska prova med dina tips.
nä har kommit till 32 som bäst jag är inte vän med dedära luftbromsarna räckar ju att man nuddar knappjävlen så sitter man i väggen å då har jag ändå satt sensen på 10%
sänkte mit eget rekord nyss till 31.47 fortfarande med 3 rolls
Postad 02 October 2008 - 18:47
Efter att ha kört zoneläget med enbart luftbromsarna så upptäckte jag tillslut att det faktiskt är lättare att köra zone med luftbromsarna på anulpha. Speciellt när det börjar gå riktigt snabbt.
Tror jag gjorde fler perfect laps mellan zon 30 och 40 än mellan 20-30.
Som notorisk D-PAD-spelare (skadad från PS1/PS2) så korrigerar jag kursen snarare än att styra, måste lära mig köra med motion eller den analoga spaken tror jag, blir ganska "ryckigt" med D-PAD. (Men om det fungerar varför fixa egentligen...)
Samma med luftbromsarna, "duttar" på dem för att korrigera kursen.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 October 2008 - 18:55.
Postad 02 October 2008 - 19:36
Samma med luftbromsarna, "duttar" på dem för att korrigera kursen.
jo så gör jag med men så duttar man 2 ggr lite för snabbt så sitter man i väggen
Postad 02 October 2008 - 19:39
Har du en guitar hero-dongel inkopplad så snor den ettan vid varje uppstart. Annars ska den kontroll du startar maskinen med få 1.
Ah, såkalrt! Visste det var något simpelt som jag missat. Har en Buzz-dongle däri. Den åker ut nu. Stort tack!
Postad 02 October 2008 - 19:43
Han är nog ingen minhembioare kom jag på, vi körde samma lopp och addade varandra.då är den stora frågan om han gjort det med 4 eller 5 rolls och vem är dendära Harry
Hans PSN är det jag skrev, trevlig kille och grym på Wipeout.... Typ l2ikard och din kerren-klass. morlock också verkar det, jag har iofs aldrig fått stryk av morlock.
Lite över min förmåga alltså
Sänker du sensen så ger det ju mer utslag än om du har hög sense. 0 i sense på styrspaken blir samma sak som d-pad.nä har kommit till 32 som bäst jag är inte vän med dedära luftbromsarna räckar ju att man nuddar knappjävlen så sitter man i väggen å då har jag ändå satt sensen på 10%
sänkte mit eget rekord nyss till 31.47 fortfarande med 3 rolls
Så har jag uppfattat det som iaf.
Redigerat av JockeJ, 02 October 2008 - 19:47.
Postad 02 October 2008 - 19:48
Postad 02 October 2008 - 20:00
Men guldet då?Nu helt plötsligt klarade jag brons på 3 försöket...Bägge första var supernära brons å sen satt den hur enkelt som helst...Hmm kanske var jag lite för trött igår natt
Postad 02 October 2008 - 20:01
Han är nog ingen minhembioare kom jag på, vi körde samma lopp och addade varandra.
Hans PSN är det jag skrev, trevlig kille och grym på Wipeout.... Typ l2ikard och din kerren-klass. morlock också verkar det, jag har iofs aldrig fått stryk av morlock.![]()
Lite över min förmåga alltså![]()
Sänker du sensen så ger det ju mer utslag än om du har hög sense. 0 i sense på styrspaken blir samma sak som d-pad.
Så har jag uppfattat det som iaf.
ok då ska jag testa det
Postad 02 October 2008 - 20:05
Men guldet då?
Hoho va rolig man kan vara
Finns inte en chans i världen att jag fixar det..Sen börjar ja va lite less den banan :-)
Postad 02 October 2008 - 22:00
Postad 02 October 2008 - 23:33
Hehe, klart du kan fixa det.Hoho va rolig man kan vara
![]()
Finns inte en chans i världen att jag fixar det..Sen börjar ja va lite less den banan :-)
Jag har 2.11:90 på det racet.
Postad 03 October 2008 - 07:57
::duckar::
OVANSTÅENDE INLÄGG KAN INNEHÅLLA SPÅR AV SARKASM
Redigerat av Cragganmorax, 03 October 2008 - 08:04.
Postad 03 October 2008 - 08:56
Det är ca 9 sekunder snabbare än mig.Fattar inte hur de är möjligt .
tycker f*m inte att det ska gå å plocka så mycket tid..
Vilken svävare körde du med ?
Nu sitter jag fast på en väldigt krokig bergsbana mot 7 andra..Climb nånting kanske den hette..
Åså en till istort sett platt bana,4 varv på tid..Finns typ ingenstanns att rolla.
Tycker ja kör nästan felfritt
Bägge dom där banorna tycker ja de e svårt att veta var de är bäst att ta extrafart..
Helst bergbanan..
Postad 03 October 2008 - 09:18
Jag kör med Icaros. På den banan gör jag 3 rolls per varv och försöker plocka så många pads som möjligt och inte krocka såklart.
På Secombo Climb (hatbana) finns det två tillfällen för rull utan extra boost, direkt efter första vänsterkurvan och lite senare när vägbanan ormar sig med ett efterföljande stup. Boosten brukar jag använda på den långa nedförsbacken som går in i en grotta. Om det är singlerace så tänk på att du tappar rejält med sköld om du rullar, så sug i dig alla vapen som du inte har nytta av.
Den platta banan, Moa Therma, så behöver man inte rulla för ta guld.
Körde några race igår som jag inte redan hade gúld på och städade upp griddarna 1-5. Guld på alla där.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 October 2008 - 09:36.
Postad 03 October 2008 - 09:26
Postad 03 October 2008 - 10:58
Vad kör du för kärra på Moa Therma ?
Jaja de är väl bara å träna gissar jag :-9
Synd att dottern inte sover 2 timmar/dag längre..
Hade varit lämpligt träningspass
Postad 03 October 2008 - 10:59
Postad 03 October 2008 - 11:56
Postad 03 October 2008 - 13:09
morparman;
Jag kör med Icaros. På den banan gör jag 3 rolls per varv och försöker plocka så många pads som möjligt och inte krocka såklart.. Du kör väl inte med pilotassist? Då har man bara 90% av maxfart tydligen.
På Secombo Climb (hatbana) finns det två tillfällen för rull utan extra boost, direkt efter första vänsterkurvan och lite senare när vägbanan ormar sig med ett efterföljande stup. Boosten brukar jag använda på den långa nedförsbacken som går in i en grotta. Om det är singlerace så tänk på att du tappar rejält med sköld om du rullar, så sug i dig alla vapen som du inte har nytta av.
Den platta banan, Moa Therma, så behöver man inte rulla för ta guld.
Körde några race igår som jag inte redan hade gúld på och städade upp griddarna 1-5. Guld på alla där.
vart på moa therm kan man rulla man ska ju klara det i någon trophy
secombo climb är av någon anledning mycket lättare baklänges
Postad 03 October 2008 - 13:14
Sista kurvan innan målrakan kan man boosta för att få luft. (Tack för tipset l2ickard) Det var lite bökigt att få in den faktiskt men det gick. Tror jag körde på phantom när jag gjorde den.vart på moa therm kan man rulla man ska ju klara det i någon trophy
secombo climb är av någon anledning mycket lättare baklänges
Postad 03 October 2008 - 13:19
Sista kurvan innan målrakan kan man boosta för att få luft. (Tack för tipset l2ickard) Det var lite bökigt att få in den faktiskt men det gick. Tror jag körde på phantom när jag gjorde den.
kunde tänka mig det försökte där igår men fick inte luft nog
Postad 03 October 2008 - 13:25
Postad 03 October 2008 - 13:28
Det går bra på lägre hastigheter också, jag lyckades med den på flash...gäller bara att få rätt vinkel.
Jag tog den på lättaste, bara spara boosten och använda den över den där fartsaken så flyger man över kurvan och landar på raksträckan innan mål.
Postad 03 October 2008 - 13:48
det lät ju lätt då får man testa detJag tog den på lättaste, bara spara boosten och använda den över den där fartsaken så flyger man över kurvan och landar på raksträckan innan mål.
Postad 03 October 2008 - 13:53
Phantom is the shit.
Kul annars när man kört mycket phantomrace och kör igång ett venom, snacka om sömnpiller.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 October 2008 - 13:54.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
31 bilder
528 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?