Undrar lite samma sak... har lvlat upp lights första vapen till lvl 16 eller nått.. känns väldigt tveksamt att något vapen man plockar upp kommer slå det, om man inte lvlar upp det också till lvl 16, men så mycke skräp har jag inte...
Jag kör med orginalvapnen och levlar dom så mkt jag kan. Så fort jag får in nya vapen och "onödiga" accesories så säljer jag dom och köper först grejer som bygger upp XP och sen massa delar som levlar vapnet. Har man 3 x XP så går det ganska fort att levla vapnet. Har inte levlat några accesories alls ännu, vet inte om det behövs? Kanske vid någon speciell boss senare i spelet.
Vapnen i spelet är rätt blanserade, finns inget vapen som är överlägset utan alla vapen är bra på sitt sätt kan man säga. Inget ouppgraderat vapen kommer att slå ditt level 16-vapen, men å andra sidan kanske ett annat vapen lämpar sig mer för din spelstil när det är uppgraderat till samma level. Piggyback-guiden är väldigt användbar faktiskt
Vapen uppgraderingarna var ju lite mer avancerade än vad jag först trodde.... Hur skall man hinna med å maxa allas vapen? Hur många kapitel är det igentligen?
Kan man fortsätta spela efter att man klarat spelet? Hört det skall finnas en massa missions.. men förstod aldrig om de tillhör mainstoryn eller om man kan fixa dem senare..
Trodde inte detta var ett grind spel men så verkar det vara iaf...
Kan man fortsätta spela efter att man klarat spelet? Hört det skall finnas en massa missions.. men förstod aldrig om de tillhör mainstoryn eller om man kan fixa dem senare.. Trodde inte detta var ett grind spel men så verkar det vara iaf...
Jag har inte kommit så långt (kapitel 6) men tydligen så öppnar spelet upp sig mot slutet och även om man klarar main story så kan man fortfarande spela (göra sidouppdrag, grinda för att maxa ut karaktärer osv). Lite som det bästa av två världar.
Final Fantasy XIII, the latest installment in Square Enix's seminal franchise, has sold over one million units in North America in its first five days -- the company says it's the biggest first-week performance in franchise history.
Samma här, tog 50 timmar och 18 minuter! Tyckte spelet var lite väl enkelt, speciellt
Spoiler
slutfighterna, de var rena skämtet hade förväntat mig något storslaget och ville gärna slåss mot ragnarök men fick ju inte ens se hur han såg ut. Stannade aldrig någonstans för att grinda, förutom precis innan vanilles eidolon som var helt obalanserat svår jämfört med allt annat. Behövde bara använda sentinel i 3-4 fighter genom hela spelet (motorcykeln ungefär halvvägs in i spelet och cpgubbe + magigubbe strax innan slutet (ni vet vilka jag menar, heh)).
Storyn var helflummig men det var väl helt ok för att vara ett spel i alla fall
EDIT: hmm, förresten, var det möjligtvis ragnarök som vanille och fang förvandlades till när de räddade cocoon från full förstörelse i slutet ?
Redigerat av Unregistered69f7f285, 21 March 2010 - 01:17.
Sprang in i den där juggernauten (ibörjan på kap 11 tror jag) som man tydligen inte skall kunna slå om man inte grindat sönder sig innan... fick pisk på 20sek... men efter 3h grindning å en fight på 14min stod jag som segrare... kändes väldigt bra...
Efter att levlat ett vapen till level 26 så blir det en stjärna framför och det går inte att uppgradera mer, eller? Sen undrar jag vad ni har för tips på bra sätt att levla upp allting i kapitel 11.
Efter att levlat ett vapen till level 26 så blir det en stjärna framför och det går inte att uppgradera mer, eller? Sen undrar jag vad ni har för tips på bra sätt att levla upp allting i kapitel 11.
Joh det går mer... varje grund vapen kan du lvla till en stjärna sen använder man en specifik mineral för det vapnet å uppgraderar så blir det ett nytt vapen som du kan levla ännu högra å sen kan du omvandla det med en annan mineral till ett ultima vapen... har för mig att man bara kan ha ett ultima vapen per karaktär,å det varierar i stats å dylikt beroende på vilket grund vapen du använde dig av.
Ett ok sätt att lvla vapen tidigt i kap 11 som jag hittat är:
Spoiler
Först använda organiska grejjer för att få upp bonusen till x3, å sen köpa så många perfect conductors man kan för sina snålt sparande pengar. Detta är rätt dyrt, men ger rätt hög lvl snabbt... senare in i spelet kommer man kunna ta kol på de där stora sköldpaddorna å då får man prylar man kan sälja riktigt dyrt. Så tidigt på kap 11 har jag bara använt mig av perfect conductors...
har letat som fan efter en lista på dom hemliga trophysarna men hittar ingen. alla är väll inte bundna till storyn ? borde inte va helt omöjligt med en platinum
Skulle behöva lite hjälp med slutet (?) av Chapter 9:
Spoiler
Är vid bossen som heter Barthandelus. Jag kör med Lightning, Vanille och Hope, tror jag har dom Paradigms som man behöver.
Huvudena tar jag död på ganska fort, dog nån gång men körde då Phoenix Down på den gubben.
Oftast går det fort utan några dödsfall. Men problemet ligger inte här.
Problemet kommer när man haft kål på huvudena och bossen ska gör sin Destrudo attack. När han börjar ladda så healar jag fullt och ser till att Hope kastar alla skydd på gubbarna. Sen attackerar jag lite lätt, ser till att jag är healad och skyddad. Sen kommer missilerna och då är det kört. Har testat några gånger, men med samma resultat.
(Hjälper inte mycket att läsa guiden heller, för jag gör redan som det står där )
Några tips på hur jag ska göra för att ta död på han och få fortsätta att njuta av spelet?
Jag klarade hnm genom att ta med en sentinel, i mitt fall Fang. När bossen sedan kör Destrudo så bytte jag paradigm till medic, commando och sentinel. Då tog jag inte alls lika mycket skada som när jag testade taktiken du körde. Kan vara värt att testa.
Jag klarade hnm genom att ta med en sentinel, i mitt fall Fang. När bossen sedan kör Destrudo så bytte jag paradigm till medic, commando och sentinel. Då tog jag inte alls lika mycket skada som när jag testade taktiken du körde. Kan vara värt att testa.
Spoiler
Tack, jag ska testa med en Sentinel i gruppen.
Samma här, du måste köra Sentinel.
Eller är det den bossen där man ska
Spoiler
slå honom så mycket som möjligt (commando x2 eller x3) tills han säger UUUUUH och då halveras skadan? Tror det va.
Båda sätten funkar.
Spoiler
Okej, jag hade ingen aning att man skulle puckla på han så mycket som möjligt för att få ner damagen, ska testa detta. Tack.
Själv är jag på kapitel 13 och försöker beta av lite sidemissions. MIn uppställning: Fang, Hope, Vanille. Då får jag både buffs och debuffs samtidigt som jag har två bra healers/magiker och en stark commando som dessutom kan debuffa.
Har fått det här spelet nu. Fick vänta i lite drygt en månad för någon j*vla Levelskit som man fick det här spelet och typ 8 nummer av Level för 700 spänn, eller vad det var, men det spelar ingen roll, det är inte det viktiga.
Nu har jag förstått att folk tycker att det är linjärt och grejer. Men är spelet fortfarande lika episkt? Alltså hur är storyn? Blir man helt tagen och typ nästan börjar gråta i slutet eller något? Eller är det inge' märkvärdigt?
Redigerat av Unregistered1497, 12 April 2010 - 22:40.
Spelade 28 timmar sen slutade jag och sålde spelet. Tyckte om spelet mycket först men nu i efterhand när jag tittar tillbaka på det så har jag inte så höga tankar om det faktiskt. Bara stridssystemet som var riktigt roligt.
FF har alltid varit mig kärt sen jag spelade 7:an.
Jag är av den typen som gillar nytänk, förnyelse och allt d där, men det här...
Barnsligare repliker får man leta efter, miljön ingame är kal och livlös. Storyn i sig är intressant dock.
Men efter 10hs är man ganska mättad på att gå 30m, slåss, cutscene av emotionell dravel, gå 30m, slåss, cutscene av emotionell dravel ...och så går det i repris 20 h till
De har slaktat allt va djup heter och fördummat serien till retard gränsen för att sälja det som ultrakommersiellt skit till den breda publiken.
Fakstiskt enda spelet jag ångrar ha köpt senaste året. Hade förväntat mig mer av Square.
Nej men jag gjorde den precis och jag har i princip bara varvat spelet och gjort de första 20-30 uppdragen. Har i stort sett inte grindat någonting men det känns som man behöver ha lite muskler innan man ger sig på den. Så här körde jag om du vill veta.
Spoiler
Innan striden så använde jag fortisol och ageisol(stavning?) för att buffa upp mina gubbar. Utrustningsmässigt körde jag väldigt basic förutom att Vanille hade ett Marlboro Wand som är maxat (för större chans att träffa med death). I striden använde jag Vanille som ledare, Snow och Hope. Min första uppställning är Sab-Sen-Med. Vanille castar death på det stora monstret tills han dör eller monstret instadödar partyt (man hinner prova 8-10 gånger innan han gör den) Snow tar stryk och Hope helar. Tog mig ganska många retrys. När det stora monstret väl föll så körde jag väääldigt försiktigt mot dom små monstren (inte sugen på att göra om striden). Drog in Eidolon för att mjuka upp dom sen växlade jag mellan superdefensiva och försiktigt offensiva paradigmer.
FF har alltid varit mig kärt sen jag spelade 7:an. Jag är av den typen som gillar nytänk, förnyelse och allt d där, men det här...
Barnsligare repliker får man leta efter, miljön ingame är kal och livlös. Storyn i sig är intressant dock. Men efter 10hs är man ganska mättad på att gå 30m, slåss, cutscene av emotionell dravel, gå 30m, slåss, cutscene av emotionell dravel ...och så går det i repris 20 h till De har slaktat allt va djup heter och fördummat serien till retard gränsen för att sälja det som ultrakommersiellt skit till den breda publiken. Fakstiskt enda spelet jag ångrar ha köpt senaste året. Hade förväntat mig mer av Square.
Hls. Grymt besviken fan
Samma här. Det är faktiskt det enda spelet som jag har sålt igen för jag vet att jag aldrig kommer att spela det igen. Så fel har jagt aldrig haft om ett spelköp förut. Alldelles för kommersiellt som du säger och det extremt repeterande uppläget var det som fick mig att tröttna.
Samma här. Det är faktiskt det enda spelet som jag har sålt igen för jag vet att jag aldrig kommer att spela det igen. Så fel har jagt aldrig haft om ett spelköp förut. Alldelles för kommersiellt som du säger och det extremt repeterande uppläget var det som fick mig att tröttna.
Samma här. Spelade 15 timmar sen fick jag nog och bytte in det mot God of War 3 istället. Jag bytar aldrig in spel annars men det här fanns det ingen som helst poäng med att behålla.
Visst är spelet linjärt i början, men nu tycker jag det öppnat upp sig mera, men det kanske bara är just nu.
Jag har lirat ~30 timmar och är på kapitel 11. Älskar fortfarande detta spel.
En fråga om Kapitel 11:
Spoiler
Håller på och kutar runt ute på fältet. Har gjort mission 1 och 2, ska man göra flera missions innan man drar vidare eller är det lika bra att komma tillbaka senare?
Sen tjuvkikade jag lite där man går vidare och fick spö av en järngubbe som även kunde trolla fram flera Hoplite's eller vad dom hette. Hur har man lättast kål på han?
Du kan ju göra uppdrag om du vill, men kan också komma tillbaka senare i spelet
Spoiler
via teleports.
Den fienden har jag för mig att man kunde överraska? Om inte så gäller det iaf att ta ut honom så fort som möjligt och koncentrera på småfienderna sedan. Det gjorde åtminstone jag.
Du kan ju göra uppdrag om du vill, men kan också komma tillbaka senare i spelet
Spoiler
via teleports.
Den fienden har jag för mig att man kunde överraska? Om inte så gäller det iaf att ta ut honom så fort som möjligt och koncentrera på småfienderna sedan. Det gjorde åtminstone jag.
Ska kika på det, har inte lirat på ett par dagar nu, men tycker det är dags att ta sig vidare snart
Jag har nog spenderat för mycket tid i detta spel, spelade till kapitel 12 för att sedan börja om eftersom jag missat en hel del första varvet. Är nu nästan klar med själva storyn, bara slutbossen kvar. Men sedan har jag typ 50 uppdrag kvar att utföra på Gran Pulse. Måste säga att jag trots enkelheten och tunnelnivåerna gillar jag spelet starkt.
Meh.. hade ingen aning om det. Det hade ju underlättat lite på stora ytor. Tydligen måste man fixa kapitel 1-14 innan man kan göra det dock. Såg på Youtube.
När man levlat ett vapen till max så kan man transformera det till ett annat vapen, det nya vapnet går inte att få tag på på något annat sätt va? T.ex. i stores.
Går man för platina måste man skaffa sig lite koll
Så här är det Rangwald, alla karaktärer har åtta grundvapen. Sju av dessa hittar du under resans gång och ett måste du köpa (alla går givetvis att köpa om du missat något). Alla dessa vapen har en unik andra nivå som du når genom att först maxa vapnet och sen använda en viss katalysator för att transformera det. Alla nivå två vapen kan bli level tre men oavsett vilket nivå 2 vapen du transformerar så blir det samma vapen. Så det räcker alltså att uppgradera alla vapen till level 2 och ta ett utav dessa till level 3.
När det gäller själva uppgraderingen i sig så se till att alltid ha X3 multiplier innan du slänger på de maffiga grejerna typ particle accelerators och sånt.
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".