Canal Digital IPTV
908 svar till detta Àmne
Postad 11 April 2010 - 22:02
Unregistered1fc85e10
-
Unregistered1fc85e10
-
Wannabe
-
-
25 inlÀgg
Köpte Canal Digitals IPTV för ca en mÄnad sedan.
TjÀnsten Àr ju i min mening helt vÀrdelös med den box som leveraras, Motorola VIP 1910.
Förutom att den Àr skrÀmmande seg sÄ Àr ju UI:t ett skÀmt!
Tror vÀl de mest allvarliga bristerna redan har nÀmts i tidigare inlÀgg.
Fattar in hur CD tĂ€nker, jag skulle SKĂMMAS ögonen ur mig om jag lĂ€mmnade ifrĂ„n mig nĂ„got sĂ„ vĂ€rdelöst som deras box. Det Ă€r fan inte acceptabelt Ă„r 2010 med nĂ„got sĂ„ segt och ett UI helt utan baktanke.
Hur stÄr ni som anvÀnder boxen ut med detta missfoster? SjÀlv tÀnker jag skicka tillbaka grejjerna och se mig om efter annan leverantör.
Sorry! Behövde bara skriva av mig lite efter att för sista gÄngen gett boxfan ett Àrligt försök.
Postad 12 April 2010 - 00:13
Orbitaliztic
-
Orbitaliztic
-
ForumrÀv
-
-
539 inlÀgg
Hej! Ska snart flytta till en lÀgenhet dÀr jag har tillgÄng till IPTV, tÀnkte dÀrför försöka fÄ lite klarhet i hur jag ,om möjligt, skulle kunna fÄ in kanalerna pÄ min HTPC?
Har ingen erfarenhet av HTPC, men med IPTV kommunicerar ju programkortet/boxen med CD genom fibernĂ€tet. Finns sĂ€kert nĂ„gon bĂ€ttre trĂ„d att stĂ€lla frĂ„gan i, för att fĂ„ ett ordentligt svar. Köpte Canal Digitals IPTV för ca en mĂ„nad sedan. TjĂ€nsten Ă€r ju i min mening helt vĂ€rdelös med den box som leveraras, Motorola VIP 1910. Förutom att den Ă€r skrĂ€mmande seg sĂ„ Ă€r ju UI:t ett skĂ€mt! Tror vĂ€l de mest allvarliga bristerna redan har nĂ€mts i tidigare inlĂ€gg. Fattar in hur CD tĂ€nker, jag skulle SKĂMMAS ögonen ur mig om jag lĂ€mmnade ifrĂ„n mig nĂ„got sĂ„ vĂ€rdelöst som deras box. Det Ă€r fan inte acceptabelt Ă„r 2010 med nĂ„got sĂ„ segt och ett UI helt utan baktanke.
Hur stÄr ni som anvÀnder boxen ut med detta missfoster? SjÀlv tÀnker jag skicka tillbaka grejjerna och se mig om efter annan leverantör.
Sorry! Behövde bara skriva av mig lite efter att för sista gÄngen gett boxfan ett Àrligt försök.
Kan bara instÀmma. Jag hade ocksÄ gÀrna bytt om jag hade tillgÄng till nÄgon leverantör som kan göra det bÀttre. Har hört att Viasat Àr Ànnu sÀmre pÄ IPTV, och mina enda val Àr Viasat, CD och nÄgot som heter Fast-TV, som verkar vara en Ànnu sÀmre version av CD's "tjÀnst".
Postad 12 April 2010 - 18:21
Unregistered1402
-
Unregistered1402
-
AnvÀndare
-
-
116 inlÀgg
Hej! Ska snart flytta till en lÀgenhet dÀr jag har tillgÄng till IPTV, tÀnkte dÀrför försöka fÄ lite klarhet i hur jag ,om möjligt, skulle kunna fÄ in kanalerna pÄ min HTPC?
Det finns en lÄng trÄd om Telias IPTV och HTPC. LÀs den. I stort sett allt som stÄr dÀr gÀller för all IPTV. Vill du inte lÀsa kan jag sammanfatta Ät dig: Det gÄr inte att anvÀnda sin PC till att titta pÄ IPTV! TrÄkigt men sant.
Postad 13 April 2010 - 13:03
Nerd
-
Nerd
-
ForumrÀv
-
-
551 inlÀgg
Snyggt, Canal Digital verkar tydligen lura in kunder genom att hÀnvisa till Premier League, som de torskar till vÄren. KO granskar Canal Digital
Postad 13 April 2010 - 15:15
DmD
-
DmD
-
ForumrÀv
-
-
525 inlÀgg
Hur tror ni det blir med Fotbolls VM i sommar i HD?
SVT HD finns ju i CD:S utbud i dagslÀget samt C+ Sport HD. Chansen att TV4 HD kommer in i utbudet innan VM drar igÄng fÄr vÀl ses som vÀldigt liten.. ? Kanske kan TV4 lÀgga sina matcher/sÀndningar i C+Sport HD ocksÄ?
Postad 14 April 2010 - 12:12
Nerd
-
Nerd
-
ForumrÀv
-
-
551 inlÀgg
Hur tror ni det blir med Fotbolls VM i sommar i HD?
SVT HD finns ju i CD:S utbud i dagslÀget samt C+ Sport HD. Chansen att TV4 HD kommer in i utbudet innan VM drar igÄng fÄr vÀl ses som vÀldigt liten.. ? Kanske kan TV4 lÀgga sina matcher/sÀndningar i C+Sport HD ocksÄ?
Tror inte att det blir nÄgot av det. CD har ju redan "flest HD-kanaler" i sitt utbud...
Postad 14 April 2010 - 13:13
Megaman2
-
Megaman2
-
ForumrÀv
-
-
616 inlÀgg
Tror inte att det blir nÄgot av det. CD har ju redan "flest HD-kanaler" i sitt utbud...
de som har flest HD kanaler i sitt utbud idag pÄ iptv plattformen Àr ipsweden (www.ipsweden.se). TyvÀrr har de alacarte sÄ det blir svindyrt, och de verkar inte intresserad att baka in dem i ett stort paket vad jag erfar. Hoppas CD gör slag i saken och erbjuder samma innehÄll och pris som sitt parabolpaket.
Postad 15 April 2010 - 12:24
szandos
-
szandos
-
Wannabe
-
-
35 inlÀgg
Jag har ocksÄ CD IPTV och Àr vÀldigt missnöjd med tjÀnsten, framförallt boxen som Àr ett riktigt skÀmt. LÄngsam Àr bara förnamnet. Man trycker pÄ nedÄt knappen för att gÄ ner i kanallistan och den gÄr ner 5 steg, sedan stannar den och nÀr den vaknar igen har den gÄtt 5 steg till. Eller inte rört sig alls.
Och att det saknas möjligheten att lÀgga upp en egen kanallista (favoriter) gör ju inte det hela bÀttre nÀr man mÄste blÀddra igenom en massa ointressanta kanaler för att komma till dem man vill ha. Man kan ju alltid lÀra sig kanalnummret och byta kanal genom att mata in den för hand. Problemet Àr ju att eftersom boxen "laggar" sÄ mycket sÄ Àr det ungefÀr 50/50 chans att man verkligen fÄr in rÀtt kanal.
Jag har tyvÀrr bindningstid pÄ den, men sÄ fort den gÄr över lÀmnar jag tillbaka skiten.
Postad 16 April 2010 - 15:06
Unregistered1fc85e10
-
Unregistered1fc85e10
-
Wannabe
-
-
25 inlÀgg
Jag har ocksÄ CD IPTV och Àr vÀldigt missnöjd med tjÀnsten, framförallt boxen som Àr ett riktigt skÀmt. LÄngsam Àr bara förnamnet. Man trycker pÄ nedÄt knappen för att gÄ ner i kanallistan och den gÄr ner 5 steg, sedan stannar den och nÀr den vaknar igen har den gÄtt 5 steg till. Eller inte rört sig alls.
Och att det saknas möjligheten att lÀgga upp en egen kanallista (favoriter) gör ju inte det hela bÀttre nÀr man mÄste blÀddra igenom en massa ointressanta kanaler för att komma till dem man vill ha. Man kan ju alltid lÀra sig kanalnummret och byta kanal genom att mata in den för hand. Problemet Àr ju att eftersom boxen "laggar" sÄ mycket sÄ Àr det ungefÀr 50/50 chans att man verkligen fÄr in rÀtt kanal.
Jag har tyvÀrr bindningstid pÄ den, men sÄ fort den gÄr över lÀmnar jag tillbaka skiten.
Jag hade ocksÄ bindningstid, 15 mÄn eller vad det var. Men jag kunde reklamera tjÀnsten pga av den kassa boxen. Först erbjöd dom en extra fri mÄnad med alla kanaler, trodde de skÀmtade eftersom jag precis innan hade förklarat att jag inte anvÀnde boxen eftersom jag bara blev förbannad. Ring och snacka med dom, ju fler som gör det desto större press fÄr de ju att leverera nÄgot vettigt som gÄr att anvÀnda.
Postad 19 April 2010 - 07:50
Unregistered753e84df
-
Unregistered753e84df
-
Amatör
-
-
93 inlÀgg
Mailade till Canal Digital Äterigen och frÄgade om fler HD-kanaler via IPTV.. Fick detta som svar: " Hej och tack för ditt mail
Varför vi ej introducerat mer Hd kanaler i ip nÀten beror mest pÄ att vÄr backbone struktur ej har tillÄtit detta, dÄ vi har haft ett för dÄligt avtal med ip-only.
Nu Àr detta dock bytt till Bahnhofs backbone och vi har nu fÄtt större kapacitet.
Vi optimerar nu alla nÀt för att kunna hantera detta, och det ska komma igÄng nu under 2010.
Vi kommer Àven dÄ kunna erbjuda en HDPVR för iptv.
Med vÀnliga hÀlsningar .... .... Canal Digital Kundservice "
Postad 20 April 2010 - 08:01
DmD
-
DmD
-
ForumrÀv
-
-
525 inlÀgg
Mailade till Canal Digital Äterigen och frÄgade om fler HD-kanaler via IPTV.. Fick detta som svar:
" Hej och tack för ditt mail
Varför vi ej introducerat mer Hd kanaler i ip nÀten beror mest pÄ att vÄr backbone struktur ej har tillÄtit detta, dÄ vi har haft ett för dÄligt avtal med ip-only.
Nu Àr detta dock bytt till Bahnhofs backbone och vi har nu fÄtt större kapacitet.
Vi optimerar nu alla nÀt för att kunna hantera detta, och det ska komma igÄng nu under 2010.
Vi kommer Àven dÄ kunna erbjuda en HDPVR för iptv.
Med vÀnliga hÀlsningar .... .... Canal Digital Kundservice "
Oj lÄter lovande!! , undra dock hur lÀnge det dröjer innan nÄgot "hÀnder".. :S
Postad 20 April 2010 - 14:39
AirWair
-
AirWair
-
Wannabe
-
-
30 inlÀgg
Jag var i kontakt med dem för ca 1 mÄnad sen och dÄ pratade de bara om att det var problem med deras backbone och att det var dÀrför som det dröjde. De sa ingenting om det andra sÄ lite verkar ju ha hÀnt iaf. Men jag vill ha HÄÄÄ-Deeee nu.  (Och en ny snabbare box, tack..)
Postad 23 April 2010 - 15:02
Johan89
-
Johan89
-
Rookie
-
4 inlÀgg
Tja, Ser att mÄnga skriver hÀr.. Jag har funderat och funderat pÄ om jag ska köpa IPTV frÄn Canal Digital men har som sagt blivit skeptisk dÄ jag lÀser hÀr inne. Anledningen till att jag ens vill ha IPTV frÄn CD Àr ju för att jag inte har nÄgon lust att varken bli medlem pÄ Comhem eller byta min internet mot dem.. Och Telia har jag inte heller nÄgra bra erfarenheter av. Nu nÀr allsvenskan startat igÄng vill man gÀrna skaffa sÀsongskortet Ä sÄ, dock Àr det ju synd att man mÄste betala för massa annat skit för att fÄ det. NÄ ja man fÄr vÀl pröjsa nÀstan 500hundring för att se allsvensk fotboll.. Iallafall, Ni som har CD, har det blivit bÀttre pÄ senare dar? Kan ingen lÀgga upp en bild pÄ kvalitén? Eller föreslÄr ni att man ÀndÄ ska gÄ över till telia eller comhem? Vilket Àr vÀrt pengarna? Jag vill som sagt inte byta mitt internet för att pröjsa mer hos tex. comhem dÄ jag har redan 100/100 och pröjsar hyfsat pris pÄ det, ca. 250kr och dÄ kanske comhem inte Àr lika intressant..
Redigerat av Johan89, 23 April 2010 - 15:03.
Postad 23 April 2010 - 15:51
Orbitaliztic
-
Orbitaliztic
-
ForumrÀv
-
-
539 inlÀgg
Tja, Ser att mÄnga skriver hÀr.. Jag har funderat och funderat pÄ om jag ska köpa IPTV frÄn Canal Digital men har som sagt blivit skeptisk dÄ jag lÀser hÀr inne. Anledningen till att jag ens vill ha IPTV frÄn CD Àr ju för att jag inte har nÄgon lust att varken bli medlem pÄ Comhem eller byta min internet mot dem.. Och Telia har jag inte heller nÄgra bra erfarenheter av. Nu nÀr allsvenskan startat igÄng vill man gÀrna skaffa sÀsongskortet Ä sÄ, dock Àr det ju synd att man mÄste betala för massa annat skit för att fÄ det. NÄ ja man fÄr vÀl pröjsa nÀstan 500hundring för att se allsvensk fotboll.. Iallafall, Ni som har CD, har det blivit bÀttre pÄ senare dar? Kan ingen lÀgga upp en bild pÄ kvalitén? Eller föreslÄr ni att man ÀndÄ ska gÄ över till telia eller comhem? Vilket Àr vÀrt pengarna? Jag vill som sagt inte byta mitt internet för att pröjsa mer hos tex. comhem dÄ jag har redan 100/100 och pröjsar hyfsat pris pÄ det, ca. 250kr och dÄ kanske comhem inte Àr lika intressant..
FörstÄr inte riktigt vad du menar hÀr? Varför skulle du behöva byta internetleverantör beroende pÄ vad du vÀljer för TV-leverantör? Jag har CD IPTV och Bahnhof som internetleverantör. Kvaliteten pÄ bilden har iaf jag inget att anmÀrka pÄ, det Àr andra saker som fÄtt mig att bli rejÀlt sur pÄ CD. Deras extremt dÄliga box och ett uselt kanalutbud dÀr jag inte kan ha t.ex. bÄde Canal+ och Viasat Sport. Vad jag förstÄr ska det gÄ att fÄ hos Telia via IPTV, sÄ vÀlj dem om du kan. Eller Ànnu hellre Com Hem via kabel, dÀr har du ett bra kanalutbud iaf.
Postad 23 April 2010 - 16:03
Johan89
-
Johan89
-
Rookie
-
4 inlÀgg
FörstÄr inte riktigt vad du menar hÀr? Varför skulle du behöva byta internetleverantör beroende pÄ vad du vÀljer för TV-leverantör? Jag har CD IPTV och Bahnhof som internetleverantör.
Kvaliteten pÄ bilden har iaf jag inget att anmÀrka pÄ, det Àr andra saker som fÄtt mig att bli rejÀlt sur pÄ CD. Deras extremt dÄliga box och ett uselt kanalutbud dÀr jag inte kan ha t.ex. bÄde Canal+ och Viasat Sport. Vad jag förstÄr ska det gÄ att fÄ hos Telia via IPTV, sÄ vÀlj dem om du kan. Eller Ànnu hellre Com Hem via kabel, dÀr har du ett bra kanalutbud iaf.
Kanske lÀt otydligt. Men enligt telia bland annat mÄste jag gÄ ner till 10/1 via stadsnÀtet eller byta till deras Telia Bredband 12-24 Mbit/s (359kr) Av en jÀvligt konstig anledning.. Tydligen kan dem inte leverera 100mbit via stadsnÀt. Skumt.... Samma sak med Comhem men dÀr vill dem att jag ska betala för TV: Ca 700kr + 399kr för Internet om jag ska ha 100mbit frÄn dem och nej, dem har inte stadsnÀt eller kan inte leverera utan jag mÄste ha modem o sÄnt skit. Ja, CD pÄstod för mig att Boxen Àr uppdaterad och inga krÄngel ska förekomma.. Man vill ju gÀrna inte sitta med 15 mÄnader med skit.. Men Àr Boxen sÄ dÄlig eller klarar man sig? För mig Àr det viktigaste att bilden inte fastnar eller fryser samt att mina matcher varken avbryts eller stÀngs ner.. visst kan det förekomma men jag vill inte hÄlla pÄ att ringa kundtjÀnst titt som tÀtt..
Redigerat av Johan89, 23 April 2010 - 16:10.
Postad 23 April 2010 - 16:28
Megaman2
-
Megaman2
-
ForumrÀv
-
-
616 inlÀgg
Det man skulle önska Àr att de samsas om att erbjude sitt utbud i openbox. (se serverado, svenska basboxbolaget)
De anvÀnder samma teknik och plattform, men man kan vÀlja olika leverantörer (eller ha flera).
Viasat Àr tex med dÀr förutom ipsweden, kramsat och ev disastra. (hoppas telia gÄr med dÄ man dÄ kan vÀlja i stort sett samma utbud som CD). nackdelen Àr att priset Àr en aning högre och man fÄr betala för gratiskanalerna (som de egentligen enligt lag skall distribuera gratis (men den gÀller inte iptv (?) men det Àr en liten avgift pÄ 30 kr, man kan se det som en administrationsavgift.
Har frÄgat CD om detta och de var inte allt för entusiastiska. man skulle tex inte kunna anvÀnda sin gamla iptv box (fast det Àr i princip samma tillverkare och modell).
Man jag ser fram emot pvr och HDkanaler, just nu Àr det bara ipsweden som har HDkanaler alacarte (vilket blir dyrt) och viast (man mÄste ha dyraste paketet och dÄ skall man lÀgga pÄ 99kr för 4 HD kanaler, vilket Àr ett skÀmt).
SÄ jag hoppas CD kan lÀgga sig i tÀten och visa att de erbjuder flest HDkanaler pÄ alla plattformar.
Postad 23 April 2010 - 17:53
Johan89
-
Johan89
-
Rookie
-
4 inlÀgg
Cd kĂ€nns inte sĂ„ jĂ€kla het lĂ€ngre alltsĂ„. Att Canal plus förlorade Premier League Ă€r ju en katastrof... CanalPlus i övrigt har inte lĂ€ngre det bĂ€sta i sitt utbud men Ă€ndĂ„ mĂ„ste man lika förbannat signa för att se Allsvenskan.. Ăr det bara jag som reagerat pĂ„ det?
Postad 25 April 2010 - 19:37
Unregistered1fc85e10
-
Unregistered1fc85e10
-
Wannabe
-
-
25 inlÀgg
Ja, CD pÄstod för mig att Boxen Àr uppdaterad och inga krÄngel ska förekomma.. Man vill ju gÀrna inte sitta med 15 mÄnader med skit.. Men Àr Boxen sÄ dÄlig eller klarar man sig? För mig Àr det viktigaste att bilden inte fastnar eller fryser samt att mina matcher varken avbryts eller stÀngs ner.. visst kan det förekomma men jag vill inte hÄlla pÄ att ringa kundtjÀnst titt som tÀtt..''
Om det inte har kommit en uppdatering under förra veckan sÄ Àr det samma programvara i boxen som jag hade. Det Àr tydligen ny programvara pÄ gÄng men CD kunde inte svara pÄ nÀr den skulle komma ut. Enligt mig Àr boxen helt oanvÀndbar, största problemet enligt mig Àr ju segheten. Den Àr sÄ in i he**ete slö sÄ man blir förbannad efter bara ett par knapptryckningar. Det finns ingen möjlighet att lÀgga upp en egen eller ordna kanallistan efter eget tycke. VÀxla kanal fÄr man göra antingen genom att komma ihÄg vilket kanalnummer kanalen ligger pÄ och knappra in det, vilket funkar ungefÀr hÀlften av gÄngerna. Det gÄr ju ocksÄ att bara blÀddra sig fram men det kan vara ganska frustrerande dÄ varje kanalbyte tar ett par sekunder. Annars kan man gÄ in menyn till "dagens tv" eller vad det heter. Varje gÄng man gÄr in dit startar den pÄ kanal 1. SÀg att man tittar pÄ Discovery pÄ kanal 44 och vill byta BBC som ligger pÄ 45 (fast det har jag ju sÄklart glömt) sÄ mÄste jag blÀddra hela vÀgen till 45 för att sedan vÀlja den, men boxens "snabbhet" sÄ kÀnns det som det tar 10 minuter. Jag pallade inte anvÀnda skiten, blev att jag inte kollade pÄ tv istÀllet. Men som tidigare sagt, kvalitén Àr det inget fel pÄ och inte utbudet heller tycker jag.
Postad 25 April 2010 - 22:21
reksallad
-
reksallad
-
LĂ€rjunge
-
-
273 inlÀgg
Nu överdriver du Randulf!
Men jag hÄller med dig att den Àr slö som sirap. Ett tips Àr ju att blÀddra till höger och vÀnster pÄ fjÀrren sÄ att den inte byter kanal utan endast visar vad som hÀnder pÄ nÀsta kanal. De tar inte lika lÄng tid
Fast jag förstÄr att vissa vill zappa i ljushastighet och de gÄr ju inte.
Ja skiter i boxen, vill ha Viasatkanalerna och mer HD!
Postad 26 April 2010 - 09:17
Unregistered1fc85e10
-
Unregistered1fc85e10
-
Wannabe
-
-
25 inlÀgg
Nu överdriver du Randulf! Men jag hÄller med dig att den Àr slö som sirap. Ett tips Àr ju att blÀddra till höger och vÀnster pÄ fjÀrren sÄ att den inte byter kanal utan endast visar vad som hÀnder pÄ nÀsta kanal. De tar inte lika lÄng tid
Fast jag förstÄr att vissa vill zappa i ljushastighet och de gÄr ju inte.
Ja skiter i boxen, vill ha Viasatkanalerna och mer HD!
Nja, det Àr ju min upplevelse, hoppas att det framgÄr. Alla har ju olika toleransnivÄ, jag har nog ganska dÄligt tÄlamod nÀr det gÀller dÄliga tekniska produkter/mjukvara. Kanske beror pÄ att jag jobbar i branschen.
Postad 26 April 2010 - 17:06
Johan89
-
Johan89
-
Rookie
-
4 inlÀgg
TrÄkigt att höra Randulf. Ska det vara sÄ svÄrt att skaffa eller erbjuda kunderna en vettig box som klarar allt sÄnt som betraktas 2010? Hur som helst Àr jag personligen rÀtt tolerant och om det tar 10minuter fÄr jag vÀl sÀtta mig 18.50 för att se Allsvenskan helt enkelt.
Har en annan frÄga till er, hur skulle NI uppskatta bildkvalitén? Uppskattningsvis, hur ofta Àr det avbrott i en direktsÀndning? Fan detta Àr inte enkelt.. För fundera ett tag till..Eller kanske man ska över pÄ sÀkra sidan och skaffa parabol.
Postad 26 April 2010 - 21:23
Unregistered1402
-
Unregistered1402
-
AnvÀndare
-
-
116 inlÀgg
Ska det vara sÄ svÄrt att skaffa eller erbjuda kunderna en vettig box som klarar allt sÄnt som betraktas 2010?
Jag har inte testat boxen ifrÄn Canal Plus men jag har provat samma box med den mjukvara som levereras av Telia. Upplever den inte alls sÄ vansinnigt slö som det gnÀlls om hÀr. Den kÀndes ungefÀr som de mediacenter (Popcorn Hour A-100 och Tvix HD M-7000) jag haft i prestanda. SÄ vilka tillverkar de dÀr "vettiga boxarna som Àr att betrakta som 2010" ni pratar om och vart köper man dem? Vad kostar de?
Postad 26 April 2010 - 23:08
Orbitaliztic
-
Orbitaliztic
-
ForumrÀv
-
-
539 inlÀgg
Jag har inte testat boxen ifrÄn Canal Plus men jag har provat samma box med den mjukvara som levereras av Telia. Upplever den inte alls sÄ vansinnigt slö som det gnÀlls om hÀr. Den kÀndes ungefÀr som de mediacenter (Popcorn Hour A-100 och Tvix HD M-7000) jag haft i prestanda.
SÄ vilka tillverkar de dÀr "vettiga boxarna som Àr att betrakta som 2010" ni pratar om och vart köper man dem? Vad kostar de?
Men det Ă€r ju det som Ă€r problemet. Den ĂR vansinnigt slö med CD's mjukvara. Dessutom Ă€r grĂ€nsnittet helt uppĂ„t vĂ€ggarna, det tar t.ex. 3 knapptryck att fĂ„ upp EPG'n...
Postad 27 April 2010 - 08:40
Unregistered1402
-
Unregistered1402
-
AnvÀndare
-
-
116 inlÀgg
SÄ det alltsÄ inte boxen i sig som Àr problemet utan programmet Canal Digital kör pÄ den. Hur lÀnge har Canal Digital haft sin version pÄ marknaden? Kan det vara sÄ enkelt att Telia och de andra helt enkelt kommit lÀngre eftersom de hÄllit pÄ lÀngre? Men jag hÄller med om att det Àr lite dÄligt av Canal Digital att inte lyckas ta fram en acceptabel mjukvara innan man lanserar en produkt.
Postad 28 April 2010 - 08:34
SimonZ
-
SimonZ
-
ForumrÀv
-
-
574 inlÀgg
Jag kan bara hÄlla med Randulf. Boxen tar ju flera minuter att starta upp vilket gör att man inte stÀnger av den nÀr man inte vill titta lÀngre. Boxen mÄste jag starta om ungefÀr varannan dag eftersom den hÀnger sig eller bilden blir helknas. NÄgon gÄng mÄste jag dra ur sladden och sÀtta i den igen.
Att menyerna Àr sÄ sega sÄ att man blir tvungen att memorera kanalnumrena Àr en annan grej precis som Randulf skriver.
Helt Àrligt sÄ blir jag tvÀrförbannad pÄ CD som skickar ut sÄn hÀr skit utan att behöva stÄ till svars för det.
SÄ fort bindningstiden Àr ute sÄ har dom en kund mindre.
Och till alla er som funderar pĂ„ att skaffa IPTV med CD... GĂR DET INTE!!
Edit: Jo jag glömde, om man kollar pÄ en HD-kanal och har den pÄ över natten, dvs man stÀnger av tvn men inte boxen, sÄ behöver man garanterat starta om boxen pÄ morgonen.
Redigerat av SimonZ, 28 April 2010 - 08:38.
Postad 05 May 2010 - 08:27
DmD
-
DmD
-
ForumrÀv
-
-
525 inlÀgg
NÄn som hört nÄgot nytt frÄn CD betrÀffande bÀttre/inspelningsbar box och mer HD kanaler?
Nu kommer ju Bredbandsbolaget med inspelningsbar HD box och SVT HD via deras ip-tv tjÀnst.
Postad 06 May 2010 - 11:43
SimonZ
-
SimonZ
-
ForumrÀv
-
-
574 inlÀgg
NÄn som hört nÄgot nytt frÄn CD betrÀffande bÀttre/inspelningsbar box och mer HD kanaler?
Nu kommer ju Bredbandsbolaget med inspelningsbar HD box och SVT HD via deras ip-tv tjÀnst.
TyvÀrr. Jag har mailat deras kundtjÀnst flera gÄnger om det men dom svarar inte.
Postad 11 May 2010 - 12:56
Unregistered84ea5f4c
-
Unregistered84ea5f4c
-
Wannabe
-
-
31 inlÀgg
FrÄn första Juni kommer Canal Digital att utöka deras IPTV utbud med fler HD kanaler. I början Àr det 15-20 nÀt sÄ utökas och sen kommer fler nÀt att uppgraderas.
Animal Planet HD
History HD
BBC HD
National Geo HD
Canal+ Film HD
Canal+ Sport HD
Silver HD
SVT HD
Discovery HD
TV4 HD
Eurosport HD
Rush HD
LÄter ju bra
Postad 11 May 2010 - 13:44
Nerd
-
Nerd
-
ForumrÀv
-
-
551 inlÀgg
FrÄn första Juni kommer Canal Digital att utöka deras IPTV utbud med fler HD kanaler. I början Àr det 15-20 nÀt sÄ utökas och sen kommer fler nÀt att uppgraderas.
Animal Planet HD History HD BBC HD National Geo HD Canal+ Film HD Canal+ Sport HD Silver HD SVT HD Discovery HD TV4 HD Eurosport HD Rush HD
LÄter ju bra 
KĂ€lla?
Postad 11 May 2010 - 13:46
Unregistered84ea5f4c
-
Unregistered84ea5f4c
-
Wannabe
-
-
31 inlÀgg
Ett pressmeddelande frÄn deras VD
Canal Digital breddar HD-utbudet för IPTV-abonnenter
- Lanserar Sveriges största HD-utbud för IPTV
För drygt ett Är sedan lanserade Canal Digital HDTV för sina IPTV-abonnenter. Nu utökas HD-utbudet till 12 kanaler, vilket innebÀr Sveriges största HD-utbud för IPTV.
Canal Digital samarbetar idag med ett 60-tal stadsnÀt och kommunikationsoperatörer runt om i landet. Inledningsvis kommer cirka hÀlften av stadsnÀten att fÄ möjlighet att bredda HD-utbudet som nu kommer att inkludera 12 HD-kanaler
â Ett större HD-utbud Ă€r nĂ„got som mĂ„nga IPTV-abonnenter efterfrĂ„gat sedan lanseringen, de tre initiala HD-kanalerna i utbudet har verkligen gett mersmak hos kunderna. DĂ€rför kĂ€nns det otroligt kul att nu kunna erbjuda ett riktigt bra HD-paket Ă€ven pĂ„ denna plattform, sĂ€ger Mats Almgren, VD Canal Digital Sverige
Postad 11 May 2010 - 14:22
Nerd
-
Nerd
-
ForumrÀv
-
-
551 inlÀgg
Ett pressmeddelande frÄn deras VD
Canal Digital breddar HD-utbudet för IPTV-abonnenter - Lanserar Sveriges största HD-utbud för IPTV För drygt ett Ă„r sedan lanserade Canal Digital HDTV för sina IPTV-abonnenter. Nu utökas HD-utbudet till 12 kanaler, vilket innebĂ€r Sveriges största HD-utbud för IPTV. Canal Digital samarbetar idag med ett 60-tal stadsnĂ€t och kommunikationsoperatörer runt om i landet. Inledningsvis kommer cirka hĂ€lften av stadsnĂ€ten att fĂ„ möjlighet att bredda HD-utbudet som nu kommer att inkludera 12 HD-kanaler â Ett större HD-utbud Ă€r nĂ„got som mĂ„nga IPTV-abonnenter efterfrĂ„gat sedan lanseringen, de tre initiala HD-kanalerna i utbudet har verkligen gett mersmak hos kunderna. DĂ€rför kĂ€nns det otroligt kul att nu kunna erbjuda ett riktigt bra HD-paket Ă€ven pĂ„ denna plattform, sĂ€ger Mats Almgren, VD Canal Digital Sverige
Var hittar du det? CD har inte ens lyckats fÄ upp det bland sina pressmeddelanden: http://www.canaldigi...s/Senaste-nytt/
Postad 11 May 2010 - 14:27
AirWair
-
AirWair
-
Wannabe
-
-
30 inlÀgg
PÄ Canal Digitals sida redovisar de nÄgra av de som fÄr HD-paketet 1 juni. http://www.canaldigi...-Canal-Digital/Edit: Nu Àr den informationen borta.  Det var iaf Bahnhof + Ownit som stod med.
Redigerat av AirWair, 11 May 2010 - 17:17.
Postad 11 May 2010 - 14:31
Unregistered84ea5f4c
-
Unregistered84ea5f4c
-
Wannabe
-
-
31 inlÀgg
Fick det pÄ mail av en kompis som jobbar pÄ canal digital.. Har Àven ringt och frÄgat pÄ kundservice och det stÀmmer bra. Dom visste dock inte vilka nÀt som blir de första Àn.
Postad 11 May 2010 - 15:11
DmD
-
DmD
-
ForumrÀv
-
-
525 inlÀgg
Animal Planet HD History HD BBC HD National Geo HD Canal+ Film HD Canal+ Sport HD Silver HD SVT HD Discovery HD TV4 HD Eurosport HD Rush HD
LÄter ju bra 
ĂNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Intressant och se hur prissĂ€ttningen blir.. , om jag förstĂ„r bilden pĂ„ deras hemsida gĂ€llande vilka som kan leverera detta frĂ„n och med 1 Juni Ă€r det "bara" Banhof och Ownit Ă€n sĂ„ lĂ€nge? "Inledningsvis kommer cirka hĂ€lften av stadsnĂ€ten att fĂ„ möjlighet att bredda HD-utbudet som nu kommer att inkludera 12 HD-kanaler"Antar att det Ă€r sĂ„ pass nytt att dom inte hunnit fylla i fler Ă€n 2 företag/leverantörer isf?
Redigerat av DmD, 11 May 2010 - 15:17.
Postad 11 May 2010 - 15:52
Nerd
-
Nerd
-
ForumrÀv
-
-
551 inlÀgg
Fick det pÄ mail av en kompis som jobbar pÄ canal digital.. Har Àven ringt och frÄgat pÄ kundservice och det stÀmmer bra. Dom visste dock inte vilka nÀt som blir de första Àn.
Mitt kÀra Ownit var med i alla fall.
Postad 11 May 2010 - 20:22
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2199 inlÀgg
Postad 11 May 2010 - 23:15
Orbitaliztic
-
Orbitaliztic
-
ForumrÀv
-
-
539 inlÀgg
Ja det hĂ€r var ju glada nyheter  För mig Ă„terstĂ„r dock de tvĂ„ största bristerna i deras IPTV-lösning; den dĂ„liga vĂ€rdelösa boxen, och det faktum att jag inte kan fĂ„ in Viasats kanaler, sĂ€rskilt dĂ„ i höst, nĂ€r TV-sportskartan ritas om rejĂ€lt. Ăr det inte fixat tills dess blir det tyvĂ€rr att byta till Viasat för min del, kan inte motivera den höga kostnaden med bara La Primera, Allsvenskan och Elitserien...
Postad 12 May 2010 - 07:31
Megaman2
-
Megaman2
-
ForumrÀv
-
-
616 inlÀgg
ĂNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Intressant och se hur prissÀttningen blir.. , om jag förstÄr bilden pÄ deras hemsida gÀllande vilka som kan leverera detta frÄn och med 1 Juni Àr det "bara" Banhof och Ownit Àn sÄ lÀnge?
"Inledningsvis kommer cirka hÀlften av stadsnÀten att fÄ möjlighet att bredda HD-utbudet som nu kommer att inkludera 12 HD-kanaler"
Antar att det Àr sÄ pass nytt att dom inte hunnit fylla i fler Àn 2 företag/leverantörer isf?
Kan bara hÄlla med, hoppas officiell information kommer snart, helst med information in inspelningsbar box.
Postad 12 May 2010 - 14:17
Nerd
-
Nerd
-
ForumrÀv
-
-
551 inlÀgg
Talade med kundservice igÄr och de hade dÄ ingen info att ge om nÄgot erbjudande.
Postad 12 May 2010 - 15:11
Alkonaut
-
Alkonaut
-
Wannabe
-
-
11 inlÀgg
NÄn som vet om det gÄr anvÀnda vilken IPTV box som helst till CD:s IPTV?
Jag antar att de mĂ„ste "registreras" pĂ„ nĂ„t sĂ€tt, alltsĂ„ uppdateras med CD:s egen mjukvara osv. Ăr det nĂ„t som de Ă€r sugna pĂ„ att stĂ€lla upp pĂ„, eller Ă€r det bara köpa deras boxar om det ska fungera?
FrÄgar efterosm FastTV konkade igÄr, och deras kunder har ju 1920-boxar med FastTV:s programvara. NÀr man byter till CD fÄr man ju deras dÄliga "kollektivbox", men det vore ju trevligt att kunna fortsÀtta köra 1920-boxen istÀllet (Bland annat för att den fÄr in TV6 genom sin inbyggda DVB-T mottagare, dvs. hockeyVM...)
Vad Àr egentligen skillnaden Àr pÄ IPTV-boxarna 1910 (som Àr CD:s bÀttre box) vs. 1920 som jag har?
Tycker att 1920 Ă€r ganska kass vad gĂ€ller menyer, programguide mm., men det gĂ„r inte klaga pĂ„ bild, ljud, anslutningar mm. Ăr det samma sak med 1910?
Om det inte gÄr, ska man slÄ till pÄ 1910 frÄn CD dÄ, och kasta 1920-boxen? Eller ska man avvakta en ny generation boxar frÄn dem?
Postad 12 May 2010 - 16:00
nikbr998
-
nikbr998
-
Wannabe
-
-
12 inlÀgg
Ăven om CD börjar locka med fler HD-kanaler rekommenderar jag INGEN att hoppa pĂ„ CD-tĂ„get innan nĂ„gon hĂ€r pĂ„ forumet har bekrĂ€ftat att CD har fixat duglig mjukvara till Motorola vip 1910-9-boxen. Nuvarande mjukvara Ă€r helt vĂ€rdelös. Extremt lĂ„ngsam och oduglig EPG. Text-tv Ă€r bĂ€ttre. KundtjĂ€nst har vid olika tillfĂ€llen sagt att uppdateringar Ă€r pĂ„ gĂ„ng, men dessa vill jag se och testa innan jag litar pĂ„ att de duger.
VÀlj en annan leverantör i vÀntan pÄ att CD ska behaga informera oss kunder vad som gÀller.
Postad 12 May 2010 - 16:18
Alkonaut
-
Alkonaut
-
Wannabe
-
-
11 inlÀgg
TyvÀrr Àr det inte vidare enkelt att vÀlja bland olika leverantörer dÄ man enbart har IPTV (boxer Àr ju alternativet dÄ sÄklart, men dÄ man fÄr ett grundutbud frÄn CD:s iptv i hyran Àr det ju attraktivt).
Jag kan fan aldrig tÀnka mig att deras programvara för 1910 Àr sÀmre Àn FastTV:s för 1920 (som jag förstÄtt Àr i princip samma box). Jag begriper inte heller varför inte CD kör med hybridboxen 1920-9T sÄ att folk kan se marksÀnt, sÀrskilt som de aldrig lyckas fÄ fram TV6!
Resultatet om man vill se HD frÄn CD nu Àr troligen alltsÄ att köpa deras 1910 och stÀlla den ovanpÄ min 1920 och anvÀnda den senare enbart för att se HockeyVM
Postad 12 May 2010 - 16:24
nikbr998
-
nikbr998
-
Wannabe
-
-
12 inlÀgg
Hehe....ja jag har ocksÄ CDs IPTV-grundutbud gratis via hyresvÀrden. Hade kollektivboxen haft HDMI-anslutning skulle jag nog köra med den i stÀllet för 1910:an, men SCART kÀnns inte aktuellt. Kör nu hyresvÀrdens programkort i 1910:an. Kollektivboxen har de iaf uppdaterat med bÀttre EPG, har för mig den var snabbare ocksÄ.
Postad 17 May 2010 - 13:51
sinus
-
sinus
-
Wannabe
-
-
15 inlÀgg
Vi sitter i samma bÄt dvs FastTv har konkat och det Àr redan svart i rutan. Boxen (Motorola 1920) visar inte lÀngre ens de fria marksÀnda kanalerna eftersom mjukvaran inte laddas in vid omstart [syntax f_cking error]. Generellt tycker jag att IPTV SUGER FETT! Tiden med FastTv har kÀnts som ett plÄgsamt experiment med lÄnga perioder utan TV-sÀndningar pga tekniskt strul. Personligen tycker jag att den gamla tekniken (lÀs Kabel TV) Àr ljusÄr bÀttre. Inga seega boxar och extra fjÀrrkontroller för varje TV i hushÄllet som hackar och strular likt en eftersatt hemmaPC, gÄr inte att spela in ett program om man vill titta pÄ ett annat osv. KÀnns som ett steg framÄt och tvÄ bakÄt med IPTV. Men det Àr klart: "de e hajjtekk" Av nÄgon för mig outgrundlig anledning vÀljer styrelsen att fortsÀtta med IPTV (hos Canal Digital), istÀllet för att gÄ tillbaka till en beprövad, flexibel och driftsÀker lösning dvs Kabel TV. Och att nuvarande hÄrdvara dvs Motorola 1920 mÄste bytas ut till Motorola 1910 lÄter lika dumt som ifall en dator med Windows 7 mÄste bytas ut för att köra XP, men eftersom det handlar om IPTV sÄ det Àr troligen nödvÀndigt...
Redigerat av sinus, 17 May 2010 - 19:18.
Postad 17 May 2010 - 15:20
Alkonaut
-
Alkonaut
-
Wannabe
-
-
11 inlÀgg
I mitt fall (liksom i de flesta fall dÀr man har iptv) sÄ beror det pÄ att man inte ville dra in nÄn kabeltv i ett nybygge, utan enbart bredband (vilket jag iofs kan förstÄ) sÄ det stÄr mellan IPTV och DVB-T.
Nu har Àven min 1920 (efter omstart) lyckats ta bort sin egen programvara (som ju laddas remote) eftersom FastTV:s servrar Àr nere, sÄ nu funkar den ju inte ens som HockeyVM mottagare för TV6!. MÀrkligt att man inte kan hitta en "generisk" programvara man kan lÀgga in, sÄ att den Ätminstone funkar som DVB-T mottagare? Och varför laddade den ur den gamla programvaran om det inte gick ladda ner en ny?
Det som ocksÄ Àr helt obegripligt Àr ju hur boxarna kan vara sÄ vÀrdelösa. Om det bara fanns boxar av dreambox-klass sÄ skulle det ju inte vara nÄt större problem. Jag förstÄr att kanalbyten kan ta en stund dÄ man kommunicerar med en server, men hur kan det ta sÄ lÄng tid att ta fram en meny??
Förhoppningsvis kanske DVB-T2 som börjar rullas ut till hösten kan bli nÄt, dvs. fÄ lite fler HD-kanaler och vettiga boxar. I sÄ fall blir det ju att överge IPTV och köpa en ny marksÀnd box eller DVB-T2 kort till htpc. Men det blir inte att binda sig för Boxer idag, och köpa en box som inte klarar T2. Man fÄr stÄ ut med CD:s iptv ett tag antar jag.
Postad 17 May 2010 - 15:34
sinus
-
sinus
-
Wannabe
-
-
15 inlÀgg
I mitt fall (liksom i de flesta fall dÀr man har iptv) sÄ beror det pÄ att man inte ville dra in nÄn kabeltv i ett nybygge, utan enbart bredband (vilket jag iofs kan förstÄ) sÄ det stÄr mellan IPTV och DVB-T.
Jag delar uppfattningen att det inte Àr rimligt att dra ny kopparkabel i ett nybygge utan vÀljer fiber. I vÄr förening hade vi kabelTV som kopplades bort till förmÄn för IPTV. Alla kablar finns dock kvar sÄ det bör inte vara nÄgot problem att koppla in kabelTV'n igen. Bredbandet var snabbt i början trots att jag i praktiken aldrig fick > ca. 45 Mbit/s (av de utlovade 100 Mbit/s) men nu kÀnns Àven bredbandet som en modemlina pÄ kvÀllarna?!?
Postad 17 May 2010 - 16:47
Unregistered1402
-
Unregistered1402
-
AnvÀndare
-
-
116 inlÀgg
Och varför laddade den ur den gamla programvaran om det inte gick ladda ner en ny?
Gissningsvis laddas den frÄn nÀtet rakt in RAM. SlÄr du av strömmen eller gör en omstart rensas arbetsminnet. Precis som pÄ vilken nÀtbotad PC-dator som helst. SÄ nÄgon "urladdning" Àr det inte frÄgan om.
Redigerat av Unregistered1402, 17 May 2010 - 18:12.
Postad 18 May 2010 - 17:03
AirWair
-
AirWair
-
Wannabe
-
-
30 inlÀgg
Nu har de lagt ut informationen pÄ sin egen webbplats - http://www.canaldigi...ketet-for-iptv/Vilka som fÄr HD-paketet frÄn 1 juni finns hÀr.
Postad 18 May 2010 - 17:28
Ton
-
Ton
-
Wannabe
-
-
14 inlÀgg
Nu har de lagt ut informationen pÄ sin egen webbplats - http://www.canaldigi...ketet-for-iptv/
Vilka som fÄr HD-paketet frÄn 1 juni finns hÀr.
Det Àr jÀtte gulligt att de erbjuder ett gÀng kanaler extra i HD-format, men jag för min del kunde inte bry mig mindre. SÄ lÀnge de inte skakar fram möjligheten att se pÄ viasats sÀndningar av Champions League & Premier League, sÄ Àr det noll och ingenting vÀrt.
Postad 18 May 2010 - 19:24
Megaman2
-
Megaman2
-
ForumrÀv
-
-
616 inlÀgg
Nu har de lagt ut informationen pÄ sin egen webbplats - http://www.canaldigi...ketet-for-iptv/
Vilka som fÄr HD-paketet frÄn 1 juni finns hÀr.
JÀttetrevligt, bryr mig inte om att CD förlorat sportserier, dÄ jag endast bryr mig om dem ifall det Àr med HD kvalitet. 99 för 9 HD.kanaler Àr inte fy skam. (finns de som tar avsevÀrt mer) TyvÀrr sÄ tillhör jag inte de utvalda stadsnÀten, sÄ jag fÄr vÀnta tills CD tycker att mitt stadsnÀt Àr bra nog (vet nÄgon vad de har för krav?) oavsett sÄ Àr det ett bra initiativ. Det man skulle önska Àr att CD samlar sig och erbjuder sina tjÀnster i de öppna iplattformarna. (som t.ex. viasat , ipsweden gör) sÄ man ser att konkurrenterna blir manade att erbjuda fler prisvÀrda hdkanal-paket. (och dÄ fÄr de sm vill ha flera lev möjlighet till det ocksÄ)
Redigerat av Megaman2, 18 May 2010 - 19:40.
3 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 3 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
LFE reference och Center ch
johan b-lund
2026-09-02 18:43:15
-
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|