Jo, tackar. Det var den där mappen som strulade till detJag gjorde först så att jag avinstallerade mitt xbmc, laddade ner det nyaste "SVN", vet inte riktigt vad det är för skillnad på den och babylon som jag hade innan, men fick ett tips om att byta. Sen bytte jag även från att använt advancedsettings.xml till playercorefactory.xml.
Ändrade även från C:\Program\MPC HomeCinema\mplayerc.exe till C:\Program Files\MPC HomeCinema\mplayerc.exe.
playercorefactory.xml filen la jag i användare/[användare]/appdata/roaming/XBMC/userdata
Hoppas detta löser dina problem
Postad 16 August 2009 - 19:24
Postad 16 August 2009 - 20:34
Aeon Stark 0.91 (http://www.aeonproject.com/index.html)
Aeon Multiplex & Showcase Mix (http://www.xbmc.org/...ead.php?t=52755)
Mod Pack 0.4.5 (http://xbmc.org/foru...ead.php?t=48435)
Verkar det vara en bra start? Några andra förslag eller något jag bör skippa?
Tycker för övrigt att det är sjukt konstigt att XBMC inte har ett eget forum här ännu...
Postad 18 August 2009 - 08:06
Redigerat av bluebike, 18 August 2009 - 10:47.
Postad 18 August 2009 - 17:00
Postad 18 August 2009 - 17:45
Har försökt flertalet gånger att få library-funktionen att fungera som det är tänkt utan lycka. Det största problemet är att efter att ha scannat färdigt syns inte alla filmer eller tvserier i library mode. Har även försökt med att rensa cachen manuellt men nix. Snart ger jag upp, hur gör ni andra?
Se till att du följer samma struktur, att det finns en NFO-fil med imdb-länk i och kryssa in "use folder name lookup" under set content. Det kan hjälpa.
Postad 18 August 2009 - 22:51
http://www.xbmc.org/...ead.php?t=56544
http://www.xbmc.org/...ead.php?t=56541
http://www.xbmc.org/...ead.php?t=55571
Får väl avvakta tills det kommer någon fix innan jag kan använda xbmc.
Postad 20 August 2009 - 00:56
I övrigt sitter det en gigabyte ga-ma78gm-s2h, amd phenom 9750 och 4gb ram i burken.
Tackar på förhand!
Postad 20 August 2009 - 02:11
Någon som lyckats installera XBMCpå windows 7 ? Är väldigt sugen, aldrig använt XBMC innan så vill bara kolla att allt ska flyta på direkt.
I övrigt sitter det en gigabyte ga-ma78gm-s2h, amd phenom 9750 och 4gb ram i burken.
Tackar på förhand!
Funkar umärkt för mig, men hårdvaruavkodning med grafikkort funkar ju inte, oavsett windowsversion.
Postad 20 August 2009 - 03:03
Funkar umärkt för mig, men hårdvaruavkodning med grafikkort funkar ju inte, oavsett windowsversion.
okej...kommer det bli något problem med dem grejorna jag har i min burk? Är ingen mästare på det här, satte bara ihop det jag trodde skulle orka med 1080p ett bra tag framöver.
Postad 20 August 2009 - 11:53
tacksam för hjälp
Postad 21 August 2009 - 13:25
Postad 21 August 2009 - 13:28
Postad 21 August 2009 - 23:51
Postad 22 August 2009 - 10:10
Kan man ställa in så att xbmc tar bort filmer ur biblioteket som inte längre finns kvar på hårddisken eller måste man försöka spela upp varje film för att kunna ta bort dem?
Under settings finns "Clean Library" - då går den igenom biblioteket och tar bort alla objekt som inte finns längre...
Postad 30 August 2009 - 17:45
Postad 31 August 2009 - 04:24
Osäker på om du kan lista isos, men det får någon annan svara på. Den inbyggda spelaren klarar dock inte HD-formaten, då får man köra med en "externalplayer" - men du måste förstås ha såväl ljudkort som förstärkare som pallar det också.Klarar xbmc Blu-ray isos? Vad gäller kring HD-formaten? Kan den köra passthrough på DTS-HD osv?
Postad 31 August 2009 - 20:42
Har även problem att fixa info och thumbs till mina serier. TIll filmerna funkar det utmärkt men söker jag info för serierna hittar den nästan ingenting alls. (En bild kanske men ingen info)
TIdigare hade jag jätte fina å snygga thumbs till mina serier men efter en miss då jag råkade ta bort mitt bibliotek efter uppgradering till den senaste officiella versionen så vill det inte fungera längre.
Tacksam för hjälp
Redigerat av amuZed, 31 August 2009 - 20:46.
Postad 02 September 2009 - 18:55
Har provat att installera om... testat Win XP, Win Vista, Win 7 utan förbättringar. Det hänger sig fortfarande hela tiden. De flesta gånger får jag upp den klassiska felrapporteringen med flera gånger så dör det vara. Pang så är jag tillbaka på Windows skrivbord.
Ibland hänger det sig när allt är idle, ibland när jag kollar på film i rar-arkiv och ibland när jag läser in nya saker till biblioteket. Hittar inget speciellt. Har testat att mounta källorna till materialet med utan resultat.
Har nu kört igång "debug mode" för att få fram någon form av dump.. men jag har ingen aning om hur jag ska läsa av den filen.. vad är det jag ska leta efter?
Har ett fullt uppdaterad Win XP SP3 på datorn nu. Senaste ATI-drivarna för mitt Radeon HD 2600 PRO. Inga konflikter på datorn. Har testat att köra in både stabila versioner och senaste SVN utan resultat. Kört PM3.HD och andra skin ..... hmm... ja.. jag vet inte riktigt vad jag INTE gjort.
Till saken är att problemen tror jag kom efter jag installerade Babylon... nu har jag faktiskt inte testat att installera 8.10... men ... kan det verkligen vara där felet ligger?
Finns det andra sätt att ta reda på vad det är som får det att krasha? Någon programvara eller liknande?
Vore hemskt tacksam för all hjälp jag kan få!!
Postad 02 September 2009 - 20:04
Okej, jag har verkligen problem med stabiliteten för XBMC i Windows.
Har provat att installera om... testat Win XP, Win Vista, Win 7 utan förbättringar. Det hänger sig fortfarande hela tiden. De flesta gånger får jag upp den klassiska felrapporteringen med flera gånger så dör det vara. Pang så är jag tillbaka på Windows skrivbord.
Ibland hänger det sig när allt är idle, ibland när jag kollar på film i rar-arkiv och ibland när jag läser in nya saker till biblioteket. Hittar inget speciellt. Har testat att mounta källorna till materialet med utan resultat.
Har nu kört igång "debug mode" för att få fram någon form av dump.. men jag har ingen aning om hur jag ska läsa av den filen.. vad är det jag ska leta efter?
Har ett fullt uppdaterad Win XP SP3 på datorn nu. Senaste ATI-drivarna för mitt Radeon HD 2600 PRO. Inga konflikter på datorn. Har testat att köra in både stabila versioner och senaste SVN utan resultat. Kört PM3.HD och andra skin ..... hmm... ja.. jag vet inte riktigt vad jag INTE gjort.
Till saken är att problemen tror jag kom efter jag installerade Babylon... nu har jag faktiskt inte testat att installera 8.10... men ... kan det verkligen vara där felet ligger?
Finns det andra sätt att ta reda på vad det är som får det att krasha? Någon programvara eller liknande?
Vore hemskt tacksam för all hjälp jag kan få!!
Hej,
Det finns ett fel i nuvarande kod som gör att programmet ibland stängs av om man har på System Sounds, så testa att stänga av dem under Settings/Appearance/Look & Feel.
Testa även att använda senaste semi-stabila releasen, http://danielpatton....up-Rev22516.exe.
Testa detta och se om det hjälper. Om det inte hjälper, posta din debug-log på tex pastebin.com, så kanske någon kan hitta felet.
/polli
Redigerat av pollisoft, 02 September 2009 - 20:09.
Postad 02 September 2009 - 20:17
Det undrar jag med, jag har kryssat för "Uppdatera bibliotek vid start" ´men det hjälper inte, XBMC hittar bara nya filmer, inte de som är raderade.
Det går att göra så att XBMC tar bort de saker i biblioteket som inte längre finns på hårddisken.
I AdvancedSettings-filen skall man använda följande tagg:
<videolibrary> <cleanonupdate>true</cleanonupdate> <!-- set to false to prevent xbmc from removing items from the database </videolibrary>En annan bra tagg under <videolibrary> är även
<backgroundupdate>true</backgroundupdate> <!-- set to hide the video scanner dialog from the gui -->som gör att man slipper se rutan om att XBMC uppdaterar sig själv vid varje start.
Tänk bara på att ha eventuella NAS-servrar mountade vid uppstart av XBMC, annars tas allt som finns på dem bort vid en sökning.
/Polli
Redigerat av pollisoft, 02 September 2009 - 20:18.
Postad 03 September 2009 - 18:11
Ah, tack för detta tips! Har en mängd filmer i min databas som jag tagit bort.Det går att göra så att XBMC tar bort de saker i biblioteket som inte längre finns på hårddisken.
I AdvancedSettings-filen skall man använda följande tagg:<videolibrary> <cleanonupdate>true</cleanonupdate> <!-- set to false to prevent xbmc from removing items from the database </videolibrary>[...]
/ Pär
Postad 03 September 2009 - 21:33
Ah, tack för detta tips! Har en mängd filmer i min databas som jag tagit bort.
/ Pär
Jag får det fortfarande inte att fungera, är det någon som kan ge exempel på sin advancedsettings.xml?
Var ska den ligga om man kör Vista, i UserData eller?
Redigerat av Raskus, 03 September 2009 - 21:34.
Postad 03 September 2009 - 21:47
Det går att göra så att XBMC tar bort de saker i biblioteket som inte längre finns på hårddisken.
I AdvancedSettings-filen skall man använda följande tagg:
/Polli
Om man uppdaterar biblioteket manuellt så bör det väl inte vara någon risk om xbmc skulle starta utan att nätverksdiskarna är anslutna?
Postad 05 September 2009 - 17:04
Jag får det fortfarande inte att fungera, är det någon som kan ge exempel på sin advancedsettings.xml?
Var ska den ligga om man kör Vista, i UserData eller?
Hej Min nuvarande AdvancedSettings.xml ser ut som följer, och den ligger under Userdata.
<advancedsettings> <tvshowmatching action="append"> <regexp>S ([0-9]+) û E ([0-9]+)[^\\/]*</regexp> </tvshowmatching> <!-- <forcedswaptime>1</forcedswaptime> Use to force a backbuffer->frontbuffer swap while vsync is enabled. Set to the time (in ms) to allow for the swap (eg <forcedswaptime>1</forcedswaptime> is typical). It defaults off. --> <video> <!-- "VideoSettings" instead of "video" for builds prior to May 22, 2006 --> <subsdelayrange>10</subsdelayrange> <!-- Delay range for subtitles, in seconds. --> <audiodelayrange>10</audiodelayrange> <!-- Delay range for audio/video sync, in seconds. --> <smallstepbackseconds>7</smallstepbackseconds> <!-- Length of the small skip back (normally the BACK button) when playing a video --> <smallstepbacktries>3</smallstepbacktries> <smallstepbackdelay>300</smallstepbackdelay> <usetimeseeking>true</usetimeseeking> <!-- Whether to use time based or percentage based seeking. --> <timeseekforward>30</timeseekforward> <!-- Time to seek forward in seconds when doing a short seek. Defaults to 30. --> <timeseekbackward>-30</timeseekbackward> <!-- Time to seek backward in seconds when doing a short seek. Defaults to -30. --> <timeseekforwardbig>600</timeseekforwardbig> <!-- Time to seek forward in seconds when doing a long seek. Defaults to 600 (10 minutes). --> <timeseekbackwardbig>-600</timeseekbackwardbig> <!-- Time to seek forward in seconds when doing a long seek. Defaults to -600 (10 minutes). --> <percentseekforward>2</percentseekforward> <!-- Amount to seek forward as a percentage, when doing a short seek. Defaults to 2. --> <percentseekbackward>-2</percentseekbackward> <!-- Amount to seek backward as a percentage, when doing a short seek. Defaults to -2. --> <percentseekforwardbig>10</percentseekforwardbig> <!-- Amount to seek forward as a percentage, when doing a long seek. Defaults to 10. --> <percentseekbackwardbig>-10</percentseekbackwardbig> <!-- Amount to seek forward as a percentage, when doing a long seek. Defaults to -10. --> <blackbarcolour>1</blackbarcolour> <!-- colour of the black bars (0->255), (black->white) on videos. --> <fullscreenonmoviestart>true</fullscreenonmoviestart> <!-- Whether to go to fullscreen or not when starting a movie. Defaults to true. --> <applydrc>false</applydrc> </video> <!-- use "VideoSettings" instead of "video" for builds prior to May 22, 2006 --> <videolibrary> <hideallitems>true</hideallitems> <!-- removes the "*All" items from the video library --> <allitemsonbottom>true</allitemsonbottom> <!-- sorts the "*All" items at the bottom of the list when in Ascending order --> <hiderecentlyaddeditems>true</hiderecentlyaddeditems> <!-- removes the "Recently added ..." items from the video library. --> <itemseparator> / </itemseparator> <!-- separator used for multiple artists/genres in tags. Note, this is *space* *slash* *space* --> <hideemptyseries>true</hideemptyseries> <!-- hide empty series in the video library --> <cleanonupdate>true</cleanonupdate> <!-- set to false to prevent xbmc from removing items from the database while updating --> <backgroundupdate>true</backgroundupdate> <!-- set to hide the video scanner dialog from the gui --> </videolibrary> </advancedsettings>
Om man uppdaterar biblioteket manuellt så bör det väl inte vara någon risk om xbmc skulle starta utan att nätverksdiskarna är anslutna?
Nä, du har rätt, det borde inte vara några problem.
/Polli
Postad 13 September 2009 - 15:15
Säkerställ att filerna är korrekt döpta.får inte xbmc att hitta mina .rar filmer. Hur ska jag gå tillväga?
/ Pär
Postad 13 September 2009 - 16:49
får inte xbmc att hitta mina .rar filmer. Hur ska jag gå tillväga?
Testa även att låta XBMC såka på filmen med hjälp av katalog-namnet. Det går att ställa in under Options när du väljer "Set Content".
/Polli
Redigerat av pollisoft, 14 September 2009 - 06:56.
Postad 20 September 2009 - 21:09
Jag har sett att en del nämner något "xbmclaunch.exe" men jag har inte hittat det för att kunna prova om det löser mitt problem.
Vill köra windowsskrivbordet i 1360x768 och XBMC i 1920x1080, men har inte lyckats.
Postad 22 September 2009 - 17:28
Hur startar man xbmc i en annan upplösning än vad man har på skrivbordet?
Jag har sett att en del nämner något "xbmclaunch.exe" men jag har inte hittat det för att kunna prova om det löser mitt problem.
Vill köra windowsskrivbordet i 1360x768 och XBMC i 1920x1080, men har inte lyckats.
Testa att gå in i XBMC Settings, under Settings/Appearance/Screen och välj den upplösning du vill köra i. Nästa gång du startar XBMC ska programmet starta i den tidigare valda upplösningen.
Fungerar inte det, vad använder du för version av XBMC?
Postad 22 September 2009 - 22:20
Testa att gå in i XBMC Settings, under Settings/Appearance/Screen och välj den upplösning du vill köra i. Nästa gång du startar XBMC ska programmet starta i den tidigare valda upplösningen.
Fungerar inte det, vad använder du för version av XBMC?
Jo, men av någon anledning visas inte 1080p, endast 1080i. (och då fungerar det som du säger)
Tv accepterar inte dataupplösningar över 1360x768, så fort jag väljer 1920x1080@60Hz så hoppar den tillbaka till samma upplösning som tidigare.
Jag måste mata tvn med 1080p signal, annars så löser den inte 24p.
Tv är en Pio 508xd och XBMC kör jag senaste stable, 9.04.
Jag har provat lite olika svn builds men inte hittat någon som fungerat korrekt, det har blivit problem med dvd menyer, att aktivitetsfältet ligger kvar över xbmc mm.
Har du något tips på en fungerande svn?
Postad 23 September 2009 - 19:55
Jo, men av någon anledning visas inte 1080p, endast 1080i. (och då fungerar det som du säger)
Tv accepterar inte dataupplösningar över 1360x768, så fort jag väljer 1920x1080@60Hz så hoppar den tillbaka till samma upplösning som tidigare.
Jag måste mata tvn med 1080p signal, annars så löser den inte 24p.
Tv är en Pio 508xd och XBMC kör jag senaste stable, 9.04.
Jag har provat lite olika svn builds men inte hittat någon som fungerat korrekt, det har blivit problem med dvd menyer, att aktivitetsfältet ligger kvar över xbmc mm.
Har du något tips på en fungerande svn?
För att du ska kunna välja 1080p i XBMC måste den upplösningen finnas tillgänglig i Windows, så testa att lägga till den i ditt grafikkorts tabell över tillgängliga upplösningar, se bild för Nvidia. Har du ATI så kan jag tyvärr inte hjälpa dig, men det borde inte vara så svårt.
Den senaste SVN-versionen som fungerar bra är denna så testa det och se om det hjälper. Tyvärr har jag inga andra tips.
Lycka till!
Postad 23 September 2009 - 23:16
För att du ska kunna välja 1080p i XBMC måste den upplösningen finnas tillgänglig i Windows, så testa att lägga till den i ditt grafikkorts tabell över tillgängliga upplösningar, se bild för Nvidia. Har du ATI så kan jag tyvärr inte hjälpa dig, men det borde inte vara så svårt.
Den senaste SVN-versionen som fungerar bra är denna så testa det och se om det hjälper. Tyvärr har jag inga andra tips.
Lycka till!
Tack, ska ta och testa den versionen.
Kan man uppdatera xbmc direkt i programmet, ellet installerar jag om rubbet och gör om alla instälnningar?
Jag har provat att sätta skrivbordet på 1080p, men det gör ingen skillnad i xbmc.
Redigerat av PsychoCheF, 23 September 2009 - 23:17.
Postad 24 September 2009 - 06:46
Om du menar om man kan installera över med valfri version, så ja det borde du kunna. Dock har jag haft lite problem om jag installerat en högre version än 22516 och sedan tillbaka. Då har jag fått ta bort guisettings.xml i Userdata-katalogen och gjort om alla inställningar.Kan man uppdatera xbmc direkt i programmet, ellet installerar jag om rubbet och gör om alla instälnningar?
Om du sätter skrivbordet i 1080p-upplösning, vad har du då för upplösning i XBMC som står som Fullscreen i Settings?
Postad 24 September 2009 - 14:03
Om du sätter skrivbordet i 1080p-upplösning, vad har du då för upplösning i XBMC som står som Fullscreen i Settings?
Det xbmc kallar fullscreen i det läget är 1920x1080@59,94Hz.
Om man sätter 1080p i nvidia kontrollpanelen, skiftar datorn till videosvärta då?
Eller sköter xbmc det själv och jag behöver kanske inte bry mig?
Postad 24 September 2009 - 19:37
Men det är 1080i i XBMC eller? Isf har jag ingen aning, du gör nog bäst att leta svar/skriva en fråga i det officiella forumet.Det xbmc kallar fullscreen i det läget är 1920x1080@59,94Hz.
Jag har tyvärr ingen aning.Om man sätter 1080p i nvidia kontrollpanelen, skiftar datorn till videosvärta då?
Eller sköter xbmc det själv och jag behöver kanske inte bry mig?
Postad 24 September 2009 - 22:59
Dock löste den inte "problemet" med upplösningen, tror jag.
XBMC säger 1080i, tvn säger 1080p...
Ska labba vidare med detta under helgen när det finns lite mer tid.
Helt annan fråga ang. bibloteksfunktionen.
Jag har rippat in en del tv serier ifrån dvd, (disc 1.iso etc) och lagt i mappar enligt \\tv serie\season X\disc1.iso men då hittar den ingen info om säsongen utan visar bara fula ikoner för varje iso fil.
Finns det nåt sätt att få den att visa info om vad varje skiva innehåller för avsnitt?
Postad 25 September 2009 - 06:46
Du måste döpa dem mer exakt, TheTVDB känner inte till vilket avsnitt som är på vilken disc. Så här ser min struktur ut:[...]
Helt annan fråga ang. bibloteksfunktionen.
Jag har rippat in en del tv serier ifrån dvd, (disc 1.iso etc) och lagt i mappar enligt \\tv serie\season X\disc1.iso men då hittar den ingen info om säsongen utan visar bara fula ikoner för varje iso fil.
Finns det nåt sätt att få den att visa info om vad varje skiva innehåller för avsnitt?
/west_wing/s01/the_west_wing.s01e12e13e14e15.iso
/west_wing/s01/the_west_wing.s01e09e10e11.iso
/west_wing/s01/the_west_wing.s01e16e17e18e19.iso
/west_wing/s01/the_west_wing.s01e20e21e22.iso
...osv
Du specar alltså vilka avsnitt en viss iso innehåller, går även att speca flera säsonger på en iso.
/ Pär
Postad 25 September 2009 - 09:18
Du måste döpa dem mer exakt, TheTVDB känner inte till vilket avsnitt som är på vilken disc. Så här ser min struktur ut:
.........
/ Pär
Tack!
Postad 26 September 2009 - 10:53
Bytte till senaste (http://github.com/djh/aeon) AEON skinnet igår, men då ville inte datorn längre stänga av sig via fjärren.
Jag har mappat upp "MS MCE Keybord" på min harmonyfjärr, och lagt in "pcsleep" kommandot för avstängning och det fungerade klockrent under standard skinnet, men i AEON händer inget när jag trycker på knappen.
Det måste ju finnas nån xml fil i aeon mappen som styr, men jag brukar inte lyckas nåt vidare med kladd i xml filer så lite tips hade varit fint.
Postad 26 September 2009 - 12:59
Vad säger debug-loggen?Nu kommer det fram mer frågor
![]()
Bytte till senaste (http://github.com/djh/aeon) AEON skinnet igår, men då ville inte datorn längre stänga av sig via fjärren.
Jag har mappat upp "MS MCE Keybord" på min harmonyfjärr, och lagt in "pcsleep" kommandot för avstängning och det fungerade klockrent under standard skinnet, men i AEON händer inget när jag trycker på knappen.![]()
Det måste ju finnas nån xml fil i aeon mappen som styr, men jag brukar inte lyckas nåt vidare med kladd i xml filer så lite tips hade varit fint.
/ Pär
Postad 30 September 2009 - 20:52
Vad säger debug-loggen?
/ Pär
Den sa ingenting för när jag testade med debug aktiverat så fungerade det.
Bytte dock skin till Aeon Showmix istället, det var den filmpresentationen jag ville åt,
Dock får jag inte med de två bilderna till höger om "handlingsinfon" enligt nedan.
Postad 02 October 2009 - 23:57
Har kört xbmc på xbox ett tag och tänkte nu köra det på min htpc..
Har lite funderingar
När jag söker i tvdb får jag lite fel på ett par egenrippade dvd:er hur kan jag ändra det? Kan man ange allt manuellt nånstans?
Sen hur får man med tv serier som inte finns i tvdb.com in i library vyn?
Hoppas någon har svar..
Postad 03 October 2009 - 08:20
Har du gjort en ISO av dina rippade dvd:er? Isf kan du döpa den enligt vad par-joha säger några inlägg bakåt. Om inte, så tror jag inte att XBMC klarar av att lägga in dem i biblioteket, jag har inte lyckats iaf. Vet nån annan så säg gärna till.När jag söker i tvdb får jag lite fel på ett par egenrippade dvd:er hur kan jag ändra det? Kan man ange allt manuellt nånstans?
Om den inte finns med i databasen som scapern använder så går det inte. Har du testat någon annan scaper där tv-serien finns med?Sen hur får man med tv serier som inte finns i tvdb.com in i library vyn?
Postad 03 October 2009 - 16:02
Jag har inte testat själv, men när jag tog fram context menyn © på en mapp eller fil så såg jag ett alternativ att man kunde lägga till den i bibloteket manuellt. (kör skinnet aeon showmix btw)Sen hur får man med tv serier som inte finns i tvdb.com in i library vyn?
Hoppas någon har svar..
Om inte annat så är väl tvdb.com baserat på att användarna fyller i info själv, så du bör ju kunna lägga till vad du saknar där, så xbmc kan hitta det?
Postad 09 October 2009 - 02:25
Postad 10 October 2009 - 08:28
Tänkte titta om det är någon som vet hur man kan lägga till Backdrops i huvudmenyn. Jag har försökt och ändra i huvudmenyn men har inte fått det och funka. Jag skulle vilja få till det som på bilden Exempel
Postad 10 October 2009 - 22:51
jag använder itne Aeon särskilt mycket själv men jag har för mig att du ska gå in i Skin Settings --> Customize Aeon och välja Change Background eller nåt sånt.
Postad 10 October 2009 - 23:58
Hej,
jag använder itne Aeon särskilt mycket själv men jag har för mig att du ska gå in i Skin Settings --> Customize Aeon och välja Change Background eller nåt sånt.
Har försökt och ändra genom Customize Aeon, men har inte fått det att funka. Backdrops funkar bara under menynerna men aldrig i huvudskärmen.
Postad 12 October 2009 - 07:00
Postad 18 October 2009 - 10:31
Vilken version av XBMC använder du? Vissa skins kräver att du använder en senare version än 9.04 (Babylon). Använd denna version och testa om du nu använder Babylon.
Nu funkade när jag bytte version utav XBMC. Tack så mycket!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?