Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grand Theft Auto IV

1175 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur bra är GTA IV (292 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta
Grand Theft Auto IV (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 8.897726 (87) Inga priser
Grand Theft Auto IV - Special Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.75 (3) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 29 April 2008 - 12:10

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Var på elgiganten i västerås o där var det slut till ps3an. Xbox fanns det ett 20tal att köpa. Sur gick jag ut o vände blicken mot vänster. Där ligger PCCity. Där fanns det ett 10-tal kvar till ps3an!! För det härliga priset av 399:-

Så nu blir det spela av!!

Postad 29 April 2008 - 12:09

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
nu har jag med ett ex de hade en heeeeel del X360 versioner på elgiganten, nästan inga PS3 tur nog var man där 10:05 och kom lagom efter alla sexiga killar... 399 spänn extremt prisvärt =)

Postad 29 April 2008 - 12:12

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Jag kör lastbil på en firma som kör post åt posten och jag har nog aldrig sett så många paket från Webhallen som idag. :)

Postad 29 April 2008 - 12:13

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
5 timmar kvar tills man slutar på kneget! Spelet ligger i en påse på kontoret nu.. skulle fan offra min högra kula för att gå hem nu!!!

Postad 29 April 2008 - 12:24

alterswede
  • alterswede
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Som många andra har nämnt så kan jag väl heller inte påstå att grafiken är av den klass som visats på trailers osv.
Jag tyckte det såg ohyggligt snyggt på ex IGN videorecension.
Jag kör spelet i 1080P och det är inte samma "WOW" som när man såg IGNs recension.
Ska prova köra ut det i 720P istället för att se om de är bättre.
Givetvis är spelet fortfarande väldigt imponerande med tanke på allt liv och rörelse som hela tiden finns på skärmen.
Tyckte också spelet var för tok på mörkt på min TV i jämförelse med alla andra spel jag har (utan att röra inställningar på tvn), men det var ju lätt fixat.

Körkänslan är där väl äkta GTA stuk på, dvs väldigt orealistiskt men kul :) har ännu inte stött på en enda framhjulsdriven bil :D

Nu ska jag bara ta mig ur tutorialdelen så spelet kan börja på riktigt =)

Postad 29 April 2008 - 12:38

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Kan heltklart hålla med om att spelet är mörkt, fick ändra inställningar rejält och det är lite surt för då måste jag ändra tillbaka när jag ska köra något annat, fast det kommer jag ju inte göra på ett tag :)

Postad 29 April 2008 - 12:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Slank in på El-giganten en timma efter dom öppnade och det fanns väl 3st GTA IV till PS3 och betydligt mer till 360..
Skönt att man fick ett ex..Han precis hem å installera och prova 10 minuter innan jag var tvungen att fara till jobbet..Så nu sitter jag å plågas på jobbet till kl 2115....
Hadde lite ångest om jag skulle ta PS3 eller 360 versionen..

Men shit va bra det verkar vara :)

Postad 29 April 2008 - 12:47

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Självklart ser en bild bättre ut när man ser den på 7 tum eller vad det kan vara. Detta kontra med 42" som dom flesta kör den med. Kolla Gametrailers recension där Niko kör efter en polisbil vars däck brinner o hela bilen sprängs några sekunder senare. Nikos bil flippar o flyger åt höger in i träden. Den scenen verkar vara vid flygplatsen och där ser man vekligen all aliasing som man upplever i spelet. Sen att både IGN och GT för det mesta har valt klipp där spelet ser bra ut (inte mycket trafik eller pedestrians på gatorna) är bara tråkigt.

Postad 29 April 2008 - 12:51

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0
Det finns ju Bild inställningar För ljus o kontaras som man ställer om bara i spelet....

//Pewi 78

Postad 29 April 2008 - 13:05

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Gta som serie har aldrig handlat om grafik för mig, endast en oslagbar estetik. På det området är det fortfarande top-notch! Finns ingenting som ens kommer i närheten, sedan tycker jag att med tanke på hur imponerande stort och öppet spelet är så är grafiken ändå riktigt bra. Att jämföra grafiken med en rail-shooter eller ett sterilt bilspel tycker jag är meningslöst...klart att de kommer vara snyggare!

Postad 29 April 2008 - 13:06

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Det finns ju Bild inställningar För ljus o kontaras som man ställer om bara i spelet....

//Pewi 78

precis. den är ett måste.. annars irrar man bara omkring i mörkret.. annars tycker jag spelet är riktigt kul hitills.. grafiken stör mig inte så mycket. Man köper inte GTA för grafiken utan för spelkänslan att göra vad man vill när man vill..

Postad 29 April 2008 - 13:07

Caaf
  • Caaf
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker spelet "blinkar". Alltså alla ljusa punkter blinkar när spelet rör på sig.

Postad 29 April 2008 - 13:22

donjohan
  • donjohan
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nu har jag spelat min första timme. Intryck: Först och främst, ändra färginställnignarna i spelet. Det är på tok för mörkt (iaf med min utrustning).
Skärpan är något begränsad i spelet. Jag skulle vilja att den gick ännu längre, exempelvis gatan ut. Nu när man spelar så känns det som om den bit av gatan som man ser längst bort i bilden är suddig, vilket gör att spelet inte känns lika stort (Detta är givetvis subjektivt, men jag upplever detta som en inskränkning i min frihet i spelet).
Som någon nämnde ovan, så blinkar omgivningen - i synnerhet bilar - då man rör på sig. Problem med bilduppdateringen?

Bortsett från detta, så är det är otroligt roligt spel. :D Men det är synd att det finns vissa irritationsmoment, för när spelet är så otroligt komplett i övrigt, så känns dessa grafiska missar som något oerhört irriterande. Ungefär som det psykologiska begreppet "de små skillnadernas narcissism". Att de små felen - även de mikroskopiska felen - förstör något komplett. Ungefär som att ha en sprillans ny glänsande Ferrari, men där det finns två repor på bildörren. Oavsett hur fin bilen är i övrigt, så kommer dessa två små repor vara till stor grämsel och irritation (eller som en död pixel på en 47-tums LCD. Som jag har :) ).

Så känner jag inför 1 timmes spelning av GTA 4. Jag hoppas att jag ändrar uppfattning och låter spelglädjen kommer att kompensera dessa grafiska irritationsmoment.

Är det någon som vet om bilduppdateringar på spel kan fixas i efterhand av spelutvecklarna? Ex via en uppdatering, eller är detta något permanent i spelmotorn?

Postad 29 April 2008 - 13:47

Coffen
  • Coffen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Det är inget fel på grafiken när man är full på natten när det regnar men därimot jävligt svårt att köra bil =)
någon som listat ut hur man ropar på taxi?

Postad 29 April 2008 - 13:48

alterswede
  • alterswede
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om bilduppdateringar på spel kan fixas i efterhand av spelutvecklarna? Ex via en uppdatering, eller är detta något permanent i spelmotorn?

Bilduppdatering kan väl fixas till genom uppdatering av patch?
Konami släppte ju någon patch för ett tag sen till deras PES till PS3, det sades att denna gjorde så att spelet flöt bättre.
I fallet GTA och rockstar så vet jag inte. Kommer nog inte hända något på ett tag då rockstar bara fullkomligt badar i pengar efter denna dag.

Det är inget fel på grafiken när man är full på natten när det regnar men därimot jävligt svårt att köra bil =)
någon som listat ut hur man ropar på taxi?

L1 på PS3

Postad 29 April 2008 - 13:53

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Jag tycker inte direkt vi ska hurra för webhallen.
Spelet stod ju som "skickat" i fredags men det förstår vi nog alla att spelet inte skickas då eftersom då kan folk få spelet på måndagen. Nej istället skickas förmodligen spelet måndag¨förmiddag vilket gör att sådana som mig får spelet på onsdagen eftersom man måste vänta på den där ****** avin.
Å nej, på vissa uthämtningsställen är dom allmänt dryga å vägrar hjälpa till utan avi.

Grattis alla ni som fick det i brevlådan.

/W

Postad 29 April 2008 - 13:59

Snudge
  • Snudge
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Har inte hunnit lira så mycket då jag är pappaledig och min 8-månaders dotter pockar på uppmärksamhet precis hela tiden, men när hon sov middag hann jag starta spelet och kolla lite. Det första som hände var att jag fastnade framför kusinens TV i en kvart och kollade på programmet "I'm Rich" :) :D . Helt klockrent! Mer hann jag inte föränn det var dags att stänga av igen. Blir till att spela mer ikväll. Tur att dottern har för vana att somna vid 19-snåret.

Postad 29 April 2008 - 14:01

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Det är detaljerna som gör detta spel, tex när man slår på helljuset på bilen så lyser det inte bara starkare utan om du ser från sidan så flyttas även ljuskäglan upp precis som på riktigt :)

Postad 29 April 2008 - 14:21

Coffen
  • Coffen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Konami släppte ju någon patch för ett tag sen till deras PES till PS3, det sades att denna gjorde så att spelet flöt bättre.
I fallet GTA och rockstar så vet jag inte. Kommer nog inte hända något på ett tag då rockstar bara fullkomligt badar i pengar efter denna dag.

L1 på PS3

Jag hajjar fan inte hur man gör.. händer ingenting med L1

Postad 29 April 2008 - 14:41

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Fick tag på ett ex på elgiganten idag iaf. Var där 20 minuter innan dem öppnade och var då bland de första. När dem väl öppnade var det nog runt 60-70 pers som stod i kö. Att dem bara hade 40 ex till PS3 gör nog att många får åka hem besvikna idag.

YES! Än en gång har jag vunnit över "förbokningssystemen" :)

Dags att provspela lite innan jobbet nu.

Köade på elgiganten backaplan i morse.
Var där kl 10, ca 60-70 pers före i kön.
När det var två framför tog Ps3 versionen slut ;)
Fick höra att de hade enstacka kvar i bäckebol så jag sprang över till onoff och körde prisgaranti grejen - 399:-
Så det slutade lyckligt till slut :D
Blir nog till att sluta jobbet tidigare idag och köra barnen i säng :)

Postad 29 April 2008 - 14:49

Coffen
  • Coffen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Så tror jag också att seriösa företag fungerar.

Postad 29 April 2008 - 14:57

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Grymt spel! Bilarna är sköna och miljöerna perfekta. Ni som klagar.... ??????

Postad 29 April 2008 - 14:58

Unregistered572600b4
  • Unregistered572600b4
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
äntligen hemma igen med mitt gta 4 special edit var det ända som fans att få tag på i hela västra götaland. men det var värt att betala 1000 spän för det för gta e det bästa spel som gjorts

Postad 29 April 2008 - 15:16

alterswede
  • alterswede
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Det är detaljerna som gör detta spel, tex när man slår på helljuset på bilen så lyser det inte bara starkare utan om du ser från sidan så flyttas även ljuskäglan upp precis som på riktigt :D

Hur gör man det? :)

Så tror jag också att seriösa företag fungerar.

Det var ett skämt! men men, märker dom att folk klagar så e de klart dom försöker fixa de.

Postad 29 April 2008 - 15:27

defjam
  • defjam
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Fick inget ex trots att jag bokat för över 3 veckor sedan hos ebgames, man tror knappt det kan vara sant, men det är det :). Får vänta på nästa leverans som kommer "inom några dagar"....

Postad 29 April 2008 - 16:02

bstrdo
  • bstrdo
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Är det någon som vet ifall GTA4 man får om man förbokat hos EB Games är plomberad? Funderar nämligen på om man kan köpa det i en annan butik idag, och sedan lämna tillbaka det man får från EB Games till butiken man handlar ifrån idag :D Klarar inte av 10 dagars väntan till... Tacksam för snabbt svar!!

EDIT: Till PS3 om det har någon betydelse :)

Redigerat av bstrdo, 29 April 2008 - 16:05.

Postad 29 April 2008 - 16:03

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Blev lite sur på mediamarkt idag när jag skull köpa en skiva. De höjde priset från 399:- till 549:- mellan det att jag åkte och kom fram till butiken iom att det tog slut på elgiganten mitt emot. Blev så sur att jag åkte hem och beställde ett från HDM istället :).

Redigerat av Phindus, 29 April 2008 - 16:04.

Postad 29 April 2008 - 16:14

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Hur gör man det? :)

Håll in fyrkant när du sitter i en bil eller kör motorcykel.

Synd bara att ingen vill att du ska blända av. :D

Postad 29 April 2008 - 16:26

almeland
  • almeland
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jaaa!! Jag gick till elgiganten kungsgatan vid kvart över nio imorse. Var ett par stycken som redan köade, när det var ungefär 20 minuter kvar tills öppning så hade kön bakom mig blivit väääldigt mycket längre. Sen fick jag mitt ex av GTA IV och skuttade lyckligt ut, tror jag var först ut ur butiken.

Nu är jag hemma i Piteå igen, men inte hunnit spela. Ska vänta tills ikväll hade jag tänkt. Och nej, jag åkte inte till stockholm bara för att köpa gta! Men det var nog tur att jag var där, för jag tror inte jag hade fått tag i det här uppe!
Några timmar kvar, sen ska det liras :)

Postad 29 April 2008 - 16:52

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
Någon mer som bokat på webhallen och inte fått det idag? De sa att de skickade mitt spel i måndags kanske bara posten här som är seg som sirap?

Postad 29 April 2008 - 16:54

erikf
  • erikf
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Slutsålt i alla affärer jag har varit i idag (elgiganten, computer city, siba (xbox 360 versionen fanns där dock) OnOff osv)

Hörde en säljare säga att det var problem med PS3 versionen.. Den skulle tydligen hänga sig. Ingen som har märkt av detta?

Redigerat av erikf, 29 April 2008 - 16:54.

Postad 29 April 2008 - 16:58

Carlgren
  • Carlgren
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
nu jar jag precis pakat upp min ps3:a gött att vara ledig resten av veckan :)

Postad 29 April 2008 - 16:59

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Fick lägga undan ett ex igår på onoff tills idag så jag åkte dit efter jobbet kl 16 och hämta ut det :) dock så fick jag inte använda prisgarantin då elgigantens tog slut imorse så fick glatt betala 599 kr. Lite surt men men fick iaf ett gta4 så jag e nöjd :D då e lång helgen spikad då !

Postad 29 April 2008 - 17:02

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Plockade ett ex på onoff idag, siba/elgiganten var slutsålt sen i morse, DAMN vilket roligt spel!

Postad 29 April 2008 - 17:07

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
#%%E###!!!

Discshop motherF---ER!!!!!!

Förbokade 11/2 och förväntade mig ett spel i låda idag..men ICKE!

Nästa gång blir det att hämta och boka i butik.

Discshop blir det aldrig mer - till er andra grattis.

Nu går jag och lägger mig...

Redigerat av Unregistered4eba3a31, 29 April 2008 - 17:14.

Postad 29 April 2008 - 17:18

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Läser på prylportalen att detta spel fryser hela konsollen till ps3 tydligen. några som har fått detta problem ?? Man blir ju mörkrädd ifall dom har missat en sån STOR miss !!

Postad 29 April 2008 - 17:23

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

Läser på prylportalen att detta spel fryser hela konsollen till ps3 tydligen. några som har fått detta problem ?? Man blir ju mörkrädd ifall dom har missat en sån STOR miss !!

Såg att nån hade skrivit att en säljare sa att de var något problem med PS3 versionen.. men har inte sett nån här inne som haft problem.. det kanske är om man får måndags exemplar :)

Postad 29 April 2008 - 17:23

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

#%%E###!!!

Discshop motherF---ER!!!!!!

Förbokade 11/2 och förväntade mig ett spel i låda idag..men ICKE!

Nästa gång blir det att hämta och boka i butik.

Discshop blir det aldrig mer - till er andra grattis.

Nu går jag och lägger mig...

Inget fel på dom... fick mitt i dag, och jag bokade 9e Feb :)

Du får ju vara i tid :D hehe... sköja...

Redigerat av Garrett, 29 April 2008 - 17:25.

Postad 29 April 2008 - 17:30

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
**** då, förbokade 2 dagar för sent på mitt lokala EB games. Enligt dem så kommer nästa leverans på torsdag med spel (kanske på fredag, beror på om posten delar ut på torsdag som är röd dag) så jag får vänta tills dess :):(:D:(.

Jag som har 4 dagar ledigt o hade sett fram emot o nöta gta4:-(

Postad 29 April 2008 - 17:48

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Såg att nån hade skrivit att en säljare sa att de var något problem med PS3 versionen.. men har inte sett nån här inne som haft problem.. det kanske är om man får måndags exemplar :)

Både Norton 360 och Ps3 har det problemet:
http://forums.maxcon...ad.php?t=109974

Dock så är det bara att ta bort sparad data och starta om spelet så fungerar det igen:
http://forums.maxcon...ad.php?t=109994

Postad 29 April 2008 - 17:51

bubu
  • bubu
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker att det är dåligt flyt i spelet...? tycker det små laggar hela tiden.... Speciellt om man gör multiplayer....

Postad 29 April 2008 - 17:52

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Har inte lyckats ta mig ut och testa Multiplayer än, får bara meddelandet "Cant connect to game provider, pls try later". Funkar det för er andra??

Postad 29 April 2008 - 17:53

Carlgren
  • Carlgren
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Har inte lyckats ta mig ut och testa Multiplayer än, får bara meddelandet "Cant connect to game provider, pls try later". Funkar det för er andra??

fick precis samma

Postad 29 April 2008 - 17:57

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Risken är ju stor att ALLA miljoner som fått spelet idag vill ut online samtidigt och då blir det kaos.....

Postad 29 April 2008 - 17:59

hagv^
  • hagv^
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Knatader in på elgigantn i östersund en stund efter öppning och plockade på mig ett perfekt fungerande ex till min ps3 :)

Postad 29 April 2008 - 18:12

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Någon mer som bokat på webhallen och inte fått det idag? De sa att de skickade mitt spel i måndags kanske bara posten här som är seg som sirap?

Du är inte ensam.
Jag har väntat sen 12 idag å frenetiskt läst alla inlägg här.
Bokade för en månad sen ungefär. Min polare som bokade senare betalade också med direktbetalning hos webhallen och fick sitt i brevlådan idag.
Det kan ha att göra med att brevinkastet är för litet så de lämnar de på närmsta utlämningsställe...
Om inte avin kommer imorgon så blir de andra bullar.

För visst ska väl paketet rakt ner i brevlådan?
/W

Postad 29 April 2008 - 18:15

Unregistered3ef269c0
  • Unregistered3ef269c0
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker att det är dåligt flyt i spelet...? tycker det små laggar hela tiden.... Speciellt om man gör multiplayer....

Nej, samma här, har mestadels riktigt horribel frame rate, får nästan ont i ögonen...

Postad 29 April 2008 - 18:27

Dmayr
  • Dmayr
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tycker också att det är usel frame rate. Det är väldigt jobbigt att titta på. :)

Postad 29 April 2008 - 18:29

bstrdo
  • bstrdo
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Precis hemkommen från Media Markt i Kungens kurva med ett färskt ex av GTA4 till PS3 :D De hade en hel del kvar till PS3, men ännu fler kvar till 360. :) Priset landade på 549kr.

Postad 29 April 2008 - 18:36

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Stod först i kön på elgiganten med tjejen och 2 kompisar.
Fanns 30 spel så inga problem.

Har haft mitt på sedan 10.30 utan omstart och inte hängt sig än.
Så tror det var något de hört och blåst upp till ett jättreproblem
ungefär som vanligt.

Dock har mitt hängt sig 2 ggr på Prostreet och 2ggr på AC. Innan de släppte update.

I eftermiddags fungerar MP men inte nu längre, som någon sa alla vill spela.

Måste avsluta med vilket spel!!

Mvh Kimme

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.