Resident Evil 5
491 svar till detta ämne
Postad 18 March 2009 - 19:30
Unregisteredf3b7885c
-
Unregisteredf3b7885c
-
Beroende
-
-
1024 inlägg
Ja tycker faktiskt splitscreen funkar riktigt bra, även om ja inte har gigantisk bild utan bara 90".
Ljud: Ja o polaren klara spelet på 10timmar o 30min när vi spela igenom det i helgen. Dog ett par gånger så kanske spela runt 13timmar totalt innan vi klarade det. Vi fastna inte någonstans utan de flöt på smidigt hela tiden.
Hur fungerar det och lira splitscreen? Spelar den andre tösen då eller? Tänkte få frugan och lira lite. Vi har spelat alla resident evil tillsammans, eller jag har spelat och hon har kommit med tips vid sidan av. Skulle var kul att introducera henne lite i spel kontrollerna.
Postad 18 March 2009 - 20:08
Really
-
Really
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Hur fungerar det och lira splitscreen? Spelar den andre tösen då eller? Tänkte få frugan och lira lite. Vi har spelat alla resident evil tillsammans, eller jag har spelat och hon har kommit med tips vid sidan av. Skulle var kul att introducera henne lite i spel kontrollerna. 
Mm... Den andra spelaren spelar tjejen.
Postad 19 March 2009 - 11:51
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Jädrar va lätt det är på Normal, ovanligt lätt får jag en känsla av och jag är ganska dålig i största allmänhet. Borde har kört på svåraste från början..
Postad 19 March 2009 - 13:14
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Bara jag om har problem med disc read error ?
Har även fått system error E64 när jag startat med RE5 skivan insatt. Är väl konsolen som håller på att lägga av igen, verkar inte som att 360n håller mer än ett halvår i sträck för mig
Postad 19 March 2009 - 17:23
platinum
-
platinum
-
Användare
-
-
126 inlägg
Mm... Den andra spelaren spelar tjejen. 
Ja ibland kommer jag på mig själv att smasha lerkrukor omgiven av 20 zombies utan att man bryr sig...
Postad 19 March 2009 - 18:41
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Bara jag om har problem med disc read error ? Har även fått system error E64 när jag startat med RE5 skivan insatt. Är väl konsolen som håller på att lägga av igen, verkar inte som att 360n håller mer än ett halvår i sträck för mig 
man får kanske lägga in spelen på hårddisken för att den ska leva i mer än 1 år.
Redigerat av rayko, 19 March 2009 - 18:41.
Postad 19 March 2009 - 19:18
CusmaR
-
CusmaR
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Rätt okej spel förutom tjejen som följer med är mentalt skadad (singelplayer), och att de sista 4 kapitlen sög.
Postad 19 March 2009 - 22:32
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Något riktigt märkligt hände mig igår. CO-OP:ade med en polare, körde chapter 5-3 och 6-1
men efteråt märkte jag att jag inte fått achiementen för 5-3, trots att min co-op-partner fick den 
Men jag fick " "-achievementen, som man får i slutet av chapter 5-3.
Körde om 5-3 nyss och fick achievementen, men fortfarande mycket märkligt.
Bild på achievementslistan, notera datumen de blev upplåsta:
Postad 19 March 2009 - 23:56
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Då var det bara de fyra sista kapitlen kvar på Professional. Det har inte varit en jättelätt resa, men den mest givande, pengamässigt och spelmässigt  Man får ju såna egokickar när man klarar förbi passager
Tips på Professional: Ha inte med er något liv. Ni hinner inte rädda den andra personen om ni har herbs eller f-aid-spray i inventory.
Redigerat av ShaManIX, 20 March 2009 - 00:01.
Postad 20 March 2009 - 11:06
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Nån som vet vad "Rogue" står för i co-op settings? Dom andra alternativen är "no limits" och "invites only"
Postad 20 March 2009 - 11:22
Really
-
Really
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Nån som vet vad "Rogue" står för i co-op settings? Dom andra alternativen är "no limits" och "invites only"
Står ju nedanför va det betyder, när du väljer det i spelet. Rogue är singleplayer. Invite only är att du kan bjuda in en kompis om du vill. No limits är att vem som helst kan hoppa in o spela med dig.
Postad 20 March 2009 - 11:44
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Står ju nedanför va det betyder, när du väljer det i spelet. Rogue är singleplayer. Invite only är att du kan bjuda in en kompis om du vill. No limits är att vem som helst kan hoppa in o spela med dig.
Jo dom andra hajar jag, men det var svårt att lista ut vad "rogue" betydde i sammanhanget. vad menar du med "nedanför"?
Postad 20 March 2009 - 13:09
Really
-
Really
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Jo dom andra hajar jag, men det var svårt att lista ut vad "rogue" betydde i sammanhanget. vad menar du med "nedanför"?
Se bild. http://ripperz.net/Hakan/DSC00132.JPG----- ShaManIX: Vad kör du på Professional? Unlimited ammo eller? Såg precis att man kan stänga av det.  Men borde ju bli sinnesvårt i såna fall att köra med vanlig ammo. Får man archivements fast man kör unlimited ammo? Borde ju bli så oerhört mycket enklare...
Redigerat av Really, 20 March 2009 - 13:11.
Postad 20 March 2009 - 14:02
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
ShaManIX: Vad kör du på Professional? Unlimited ammo eller? Såg precis att man kan stänga av det. Men borde ju bli sinnesvårt i såna fall att köra med vanlig ammo. Får man archivements fast man kör unlimited ammo? Borde ju bli så oerhört mycket enklare...
Nej nej nej  Andra gången jag och polaren lirade igenom på Veteran hade vi redan stängt av Professional en gång  Så den gången la vi ner väldigt mycket skott i våra "lådor" så att vi hade en fet arsenal när vi drog igång  Svåraste är att komma igång, sen flyter det på. Jag kör M92an, M3-haglet och SIG 5.56 (alla fullt uppgraderade). Polaren kör SIG (pistolen), M3-haglet och värsting"snippran" (alla fullt uppgraderade). Funkar bra ihop  Då kan jag ta all Machine Gun-Ammo och han får all sniper-ammo. Sen tar vi givetvis med våra magnums när det vanskas större fiender
Postad 20 March 2009 - 16:07
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Se bild. http://ripperz.net/Hakan/DSC00132.JPG
Tack det var mycket pedagogiskt! Ibland ser man inte skogen för..
Postad 20 March 2009 - 21:59
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Tack det var mycket pedagogiskt! Ibland ser man inte skogen för.. 
...att Uroboros slingrar sig runt ens ansikte. Uroboros förresten... Är det möjligtvis det löjligaste namnet, EVER?
Postad 20 March 2009 - 23:17
Really
-
Really
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Av någon anledning känns det som om att bossarna i spelet inte är dom hemska, utan det är alla dessa "feta" gubbar som kommer i mellan åt. Typ dom med motorsågar och andra liknande, det e ju då man börja skrika av panik pga man inte vill dö. Men bossarna.. Tja.. Är väl inte så ###### allvarligt liksom.
Dessutom stör jag mig som fan på att inventory är så kasst, borde ju bli pause när man går in där. Lite lätt panik i Merchaneries när man blir tvungen att gå in o lägga granter m.m. rätt medans man har en massa fiender efter sig.
Fattar iofs inte varför jag spelar, måste ju vara dåligt för hjärtat.
Postad 21 March 2009 - 01:57
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Uroboros förresten... Är det möjligtvis det löjligaste namnet, EVER? 
Uroboros är inte precis påhittat "bara sådär" utan är taget från en gammal och känd symbol, Ouroboros. Kanske låter bekant med en symbol av en orm som äter upp sin egen svans? Och att den direkt återuppstår och fortsätter äta upp sig, om och om igen. Finns lite baktanke med namnet då Uroboros i RE5 har liknelser med denna symbol i sitt beteende och Wesker's plan. Är inte första gången i Resident Evil som monster fått namn efter mytologiska saker, Nemesis är en bland annat. Så ja, kanske kan tycka att det är töntigt men det passar
Redigerat av Namil, 21 March 2009 - 01:58.
Postad 21 March 2009 - 08:58
{OLD}Reaper
-
{OLD}Reaper
-
Veteran
-
-
1740 inlägg
Måste säga att spelet är ENORMT bra. Vande mig förvånansvärt snabbt med kontrollen och Sheva fungerar bra ända fram till professional, där hon brister lite.
Ett av de snyggaste spelen på boxen helt klart. Huvuddelen av Cut scenes är väldigt välproducerade och ger lite Metal Gear Solid känsla faktiskt.
Miljöerna känns lagom varierade och vissa ger lite "Tomb Raider-känsla"
Vissa Bossfighter var lite enformiga så det blir bara 9/10...
Postad 21 March 2009 - 09:02
platinum
-
platinum
-
Användare
-
-
126 inlägg
Av någon anledning känns det som om att bossarna i spelet inte är dom hemska, utan det är alla dessa "feta" gubbar som kommer i mellan åt. Typ dom med motorsågar och andra liknande, det e ju då man börja skrika av panik pga man inte vill dö. Men bossarna.. Tja.. Är väl inte så ###### allvarligt liksom. 
Postad 21 March 2009 - 11:19
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Tog två bossar igår (med uppgraderade vapen) och blev väldigt förvånad när dom plötsligt dog, jag tittade ju bara på dom... Jag antar att det är för att jag kör på Normal?
Postad 21 March 2009 - 21:54
Unregistered8b1dd9ee
-
Unregistered8b1dd9ee
-
Forumräv
-
-
791 inlägg
Äntligen fått 1000G och samlat allt som finns att samla+ fått unlimited ammo till rocket launchern tog "bara" 43tim
Och kan konstatera att på sista svårighetsgraden märker man hur buggigt systemet för återupplivning är då det oftast inte funkar trots att man står bredvid sin co-player(i dom flesta bossfighter) fick behärska mig för att slippa köpa ny handkontroll
Redigerat av Unregistered8b1dd9ee, 21 March 2009 - 21:54.
Postad 21 March 2009 - 22:24
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Då var Professional klar för andra gången. 5h33min är väl en helt okej tid
Några chapters kvar att "S":a och några få vapen kvar att uppgradera, sen är det lägga på hyllan och gå vidare i sitt liv
Ang. återupplivning på Professional. It sucks  Ett tips är ju att börja med att inte ta med sig något liv, det tar för lång tid. Sen så får man leva med att man inte hinner återuppliva varandra under boss battles
Postad 22 March 2009 - 01:02
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Provade demot för första gången idag med en polare på splitscreen, och det gick inge vidare. Vi körde nog nån timme på den första banan när man ockuperar sig i ett hus och ska ha ihjäl zombisarna, sen dyker den där yxgubben upp. Vi kom inte vidare, efter ett tag när vi fattade att de vi dödat ibland tappar mer ammo och man får vara lite snabb med att ta upp den så gick det bättre. Men styrningen var ju så ******** seg så man kände sig handikappad tycker jag. Det var ju inte ofta man klara sig på att "gå" utan behövde snabbt kunna springa iväg till tommare ytor och skjuta. Och att behöva hålla nere Ls för att få lite klipp i gubben var meckigt. Att man inte kunde gå och sikta på samma gång hade jag nog köpt efter lite träning, men när man får slut på ammo och sliter upp kniven och börjar vifta i luften och inte kan gå framåt ens med denna störde mig något oerhört, då ska man ta ner kniven, ta två steg framåt och sen upp med kniven igen men har ofta nån av de 4 zombieserna som står runt en tagit nacksving på mig redan
Var det nån taktik som vi missade här, lyckades nog sätta en 10 hagelskott i han yxgubben nån gång men han stod fortfarande upp, hur får man ner honom? Och är det unlimited respawn på alla badguys så man mest ska springa framåt eller kan man ha ihjäl alla?
Postad 22 March 2009 - 01:11
Unregistered8b1dd9ee
-
Unregistered8b1dd9ee
-
Forumräv
-
-
791 inlägg
Första gången får man springa tills man klarat banan ni ska alltså inte döda honom bara hålla ut
Postad 22 March 2009 - 04:58
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Who Do You Trust?-achievmenten... Går den bara att ta i single player?
Har spelat igenom spelet 5ggr nu, co-op, och inte fått den än :S
Postad 22 March 2009 - 06:35
{OLD}Reaper
-
{OLD}Reaper
-
Veteran
-
-
1740 inlägg
Who Do You Trust?-achievmenten... Går den bara att ta i single player? Har spelat igenom spelet 5ggr nu, co-op, och inte fått den än :S
Vet inget om co-op, men jag fick min i single player i alla fall. EDIT: Hittade detta -
Redigerat av {OLD}Reaper, 22 March 2009 - 08:58.
Postad 22 March 2009 - 10:35
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Galet bra det här spelet! Det piskar både Gears och Halo 3 i coop. Spelar på Veteran med en kompis och har kommit till chapter 4-2 nu. Svirhetsgraden är perfekt. Dör a 10 ggr per delkapitel så man tvingar ta fram strategier för att komma vidare. Mycket gott. Det enda jag kan klaga på är att det på tok för förutsägbart.
Postad 22 March 2009 - 11:15
Unregistered1689
-
Unregistered1689
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Vilken svårighetsgrad är demot?
Postad 22 March 2009 - 12:44
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Vilken svårighetsgrad är demot?
Normal skulle jag gissa på.
Postad 22 March 2009 - 12:55
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Vet inget om co-op, men jag fick min i single player i alla fall.
EDIT: Hittade detta -
Tack så mycket, får ta och testa detta
Postad 22 March 2009 - 17:36
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Äntligen fått 1000G och samlat allt som finns att samla+ fått unlimited ammo till rocket launchern tog "bara" 43tim Och kan konstatera att på sista svårighetsgraden märker man hur buggigt systemet för återupplivning är då det oftast inte funkar trots att man står bredvid sin co-player(i dom flesta bossfighter) fick behärska mig för att slippa köpa ny handkontroll 
.
Postad 22 March 2009 - 22:27
Hifi-Arne
-
Hifi-Arne
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Jag är mycket positivt överraskad av RE5! Börjar närma mig slutet nu. Visst kontrollen kan kännas aningen förlegad, men samtidigt så ÄR den Resident Evil.
Postad 23 March 2009 - 01:05
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Visst kontrollen kan kännas aningen förlegad, men samtidigt så ÄR den Resident Evil.
Precis detta! Man ska inte apa efter en typ av kontroll. Kontrollerna i RE är en typ av spelstil, precis som random battles är en del av RPG-spel. Ta bort det så blir det inte samma grej längre.
Postad 23 March 2009 - 08:18
jespur
-
jespur
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Kontrollen hade jag inga problem med alls egentligen, däremot de sista kap. i spelet, de var fasen inte bra... Jag vill inte ha zombiesar som skjuter, vafaen ge mig vanliga hederliga. Sen dessa fula bossar, give me a break! Men jag gillar spelet ändå =)
Postad 23 March 2009 - 08:29
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Det absolut värsta är ju när man ska trycka på vissa knappar i rätt tid
Sen att man inte kan sava som vanligt..
Nu är jag på slutbossen och har för lite ammo...
Kör jag nån lättare bana å samlar ammmo måste jag köra om hela sista kapitlet.
Vist funkar det så ?
Postad 23 March 2009 - 08:39
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Det var fasen vad mycket gott jag läser om RE5. Jag längtar väldigt mycket tillbaka till den gamla RE-känslan och stämningen, och därför ville jag först inte köpa RE5 då jag tyckte demot var en besvikelse (har inte spelat fyran heller). Men ju mer jag läser desto mer sugen blir jag på att skaffa RE5 ändå.
Ni som är beundrare av RE1, RE2 och RE3, vad tycker ni om femman?
Postad 23 March 2009 - 10:29
Really
-
Really
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Det absolut värsta är ju när man ska trycka på vissa knappar i rätt tid
Sen att man inte kan sava som vanligt.. Nu är jag på slutbossen och har för lite ammo... Kör jag nån lättare bana å samlar ammmo måste jag köra om hela sista kapitlet. Vist funkar det så ?
Har du inga pengar att uppgradera vapena med då? Jag brukar alltid uppgradera hur mycket ammo man kan ha i vapnet och då får man ju även skotten. Om du har 0skott till Pistolen o uppgradera den från 27->30, så får du 30skott i den när du uppgraderat. Det var fasen vad mycket gott jag läser om RE5. Jag längtar väldigt mycket tillbaka till den gamla RE-känslan och stämningen, och därför ville jag först inte köpa RE5 då jag tyckte demot var en besvikelse (har inte spelat fyran heller). Men ju mer jag läser desto mer sugen blir jag på att skaffa RE5 ändå.
Nu var det ju så sjukt länge sen man spelade dom första spelen. Men både RE4 och RE5 är bra spel, dock är det inte så skrämmande längre, förutom paniken du får när flera försöker våldföra sig på en samtidigt o du försöker få kontroll på läget. Jag tycker huvudsakligen att både 4 & 5an har lite utflippad historia, i 1-3 så var man bara på ett ställe o försökte fly eller göra något. I 4-5an så börjar det oftast med att man upptäcker något(zombies) i någon by och sen går det vidare, tills man är uppe i en rymdstation typ(lite överdrivit). Och det tycker jag är sådär, blir för mycket action o skräcken försvinner helt desso längre man spelar. Och sista kapitlena i 5an är ju ren action. Men fortfarande helt okej spel, om man vill ha actionspel. Samtidigt är det "the original story" i 4-5an. 5an är dvs sista spelet i original spelserien, fast där ska komma en 6a..... ------ Och bara för att nämna en annan sak. Sista filmen i spelet, HUR JÄVLA USEL ÄR DEN INTE? Lagt ned 10timmar+ på ett spel och vad får man? Världens sämsta slutsekvens.
Redigerat av Really, 23 March 2009 - 10:30.
Postad 23 March 2009 - 11:22
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Resident Evil är en av de bästa spel serier jag vet. Har spela alla väsentliga (inga outbreak crap) och jag älskar RE5. Resident Evil ändrade sig rejält med RE4. För mig så är det fortfarande survival horror fast på ett annat sätt. Det är mer spänning genom att man har betydligt fler fiender som dessutom beter sig mer som människor. Rör sig snabbare, kan använda alla möjliga tillhyggen etc. Man har mer ammo men samtidigt inte hur mycket som helst. I de gamla fick man helt enkelt välja att springa förbi de långsamma zombierna medan här måste man ta död på dom. Man måste vara lite mer strategisk över hur man tar död på dom så man inte får slut på sin ammo. Kniven t ex är betydligt mer användbar än i de gamla (vilket mer eller mindre var helt värdelös). Man har lite close combat gameplay dessutom. Om man skjuter en fiende i huvude, axel, knät etc så kan man snabbt springa upp och göra en close-combat-move genom en quicktime even knapp. Även miljöerna har ändrat sig en del. RE4 hade fortfarande en del mörka miljöer medans RE5 har betydligt ljusare vilket en del inte tycker om för det inte är lika scary. Jag är helt såld på både RE4 och RE5. Hade självklart inte haft något emot om dom går tillbaka lite till det gamla traditionella zombie stuket.
Postad 23 March 2009 - 11:31
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Jag är också en stor beundrare till RE spelen och för mig var Resident evil spelen det bästa som fanns. Själv tycker jag 4an och 5an har förstört serien totalt. Det är ingen RE kännsla längre, allt är som bortblåst och utbytt mot det som var så fruktansvärt bra, men alla tycker som sagt inte likadant. Basselito verkar ju också vara en stor beundrare till serien men tycker 4an och 5an var bra. Så det är bara prova själv och se  .
Postad 23 March 2009 - 13:33
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Jag är också ett stort RE-fan som har lirat enda sedan 1an kom. Och visst uppskattar jag skrämseleffekterna som var då. Men samtidigt så gillar jag det här nya som kom i och med RE4.
RE är ju lika mycket story som det är gameplay. Och även om jag kanske föredrog skrämmande scener o.s.v. och RE4 och RE5 spårat ur från det spåret så är det fruktansvärt bra. RE = kvalitet och jag tycker att RE5 lever upp till mina höga förväntningar.
Sen är det ju faktiskt så att man måste hänga med i tiden och utan RE's klassiska fasta kameravinklar är det inte lika lätt att slänga in RE-skräck som ofta byggde på att spelaren såg exakt det de ville att vi skulle se.
Postad 23 March 2009 - 14:26
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Jag är också ett stort RE-fan som har lirat enda sedan 1an kom. Och visst uppskattar jag skrämseleffekterna som var då. Men samtidigt så gillar jag det här nya som kom i och med RE4. RE är ju lika mycket story som det är gameplay. Och även om jag kanske föredrog skrämmande scener o.s.v. och RE4 och RE5 spårat ur från det spåret så är det fruktansvärt bra. RE = kvalitet och jag tycker att RE5 lever upp till mina höga förväntningar.
Sen är det ju faktiskt så att man måste hänga med i tiden och utan RE's klassiska fasta kameravinklar är det inte lika lätt att slänga in RE-skräck som ofta byggde på att spelaren såg exakt det de ville att vi skulle se.
Dead Space lyckas ju ypperligt med att skrämmas trots rörlig kamera. Det handlar nog mer om att RE utvecklas mot action helt enkelt.
Postad 23 March 2009 - 15:12
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Får erkänna efter att ha spelat igenom spelet är jag inte lika nöjd. Kul, ja visst, frustrerande, flera partier, skräck, obefintlig. Kändes inte riktigt RE tyckte jag. Visst Capcom rörde sig bort från skräckgenre redan i RE4 men jag är lite besviken faktiskt.
Totalt sett 7/10
Postad 23 March 2009 - 15:35
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Jag skulle säkert tycka om femman, men det känns nästan som att jag liksom inte vill släppa allt härligt som jag hittills har förknippat med Resident Evil. Jag vill inte ha för mycket action. Jag vill ha trånga korridorer med finurliga kameravinklar och läskiga ljud. Det är ju det som är Resident Evil. Alltså, hade dom bytt namn på fyran och femman så hade jag nog konstigt nog haft lättare att köpa dom. Sen förstår jag att Capcom givetvis aldrig skulle komma på tanken att byta namn. Delar av den ursprungliga storyn kanske lever kvar, samt känslan i kontrollen (tack och lov) men det känns ju som att den största biten är bortkapad - vilket var skräckbiten och stämningen, som var så jäkligt bra i dom gamla spelen. Man får nog förstå att den gamla RE-tiden är förbi helt enkelt. Men det är ju bara det att när ett nytt spel släpps i samma namn som ens gamla favorit sen många år tillbaka så har man ju omedvetet vissa tydliga förväntningar. Svårt att ställa om bara. Man blir aningen konservativ och tycker att saker och ting var bättre förr, trots att det kanske inte är så bara man väl går vidare och ger framtiden ett försök. Det var inte alltid bättre förr, bara annorlunda..... kanske? *suck!*...
Redigerat av SejLax, 23 March 2009 - 15:37.
Postad 23 March 2009 - 15:52
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Ja, vill man spela "Resident evil" så får man nog ta och köpa dem gamla spelen i serien. Har man en Wii så kan man se fram emot att RE:remake släpps snart med wii kontroll-funktion.
Postad 23 March 2009 - 16:23
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
Jag tog 1000Gs igår också 
Tog cirka 30h
Fick 5.28' på professional tror jag.
Angående bossbattles och reviving: Jag och mi polare stod beredda med sprayen i handen när det vankades slagsmål.
Postad 23 March 2009 - 18:55
chefcalle
-
chefcalle
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
håller med, jag ger spelet 10/10! Håller med någon här som skrev att dom riktiga "bossarna" är för lätta, man gör bara samma sak hela tiden men annars tycker jag spelet är suveränt!
Postad 25 March 2009 - 01:21
Unregistered8b1dd9ee
-
Unregistered8b1dd9ee
-
Forumräv
-
-
791 inlägg
Jag tog 1000Gs igår också  Tog cirka 30h
Fick 5.28' på professional tror jag.
Angående bossbattles och reviving: Jag och mi polare stod beredda med sprayen i handen när det vankades slagsmål.
 ibland är man bra korkad, jo jag kan tänka mig att det funkar om man har en herb/spray equipad och det är främst den fighten jag menar 116ggr dog vi sammanlagt slå det ni  Det var fasen vad mycket gott jag läser om RE5. Jag längtar väldigt mycket tillbaka till den gamla RE-känslan och stämningen, och därför ville jag först inte köpa RE5 då jag tyckte demot var en besvikelse (har inte spelat fyran heller). Men ju mer jag läser desto mer sugen blir jag på att skaffa RE5 ändå.
Jag föredrar också dom gamla spelen, veronica och bakåt. För mig är RE5 ett dåligt resident evil spel men ett väldigt bra action spel.
Redigerat av Unregistered8b1dd9ee, 25 March 2009 - 01:19.
Postad 25 March 2009 - 18:59
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
ibland är man bra korkad, jo jag kan tänka mig att det funkar om man har en herb/spray equipad och det är främst den fighten jag menar 116ggr dog vi sammanlagt slå det ni 
Jag föredrar också dom gamla spelen, veronica och bakåt. För mig är RE5 ett dåligt resident evil spel men ett väldigt bra action spel.
Haha vi dog bara 88ggr. BARA! Sen körde vi om den för att få bättre rank så dog vi bara 4 ggr (Professional)  En gång i cutscenen pga att man inte är van vid att trycka knappar i filmer än.
Postad 26 March 2009 - 23:31
maiky
-
maiky
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Rätt skoj spel! har spelat Chapter 5-3 4-5ggr nu tror jag, men alltid lyckats missa början typ.. så har ej fått att den är avklarad.
Är så fruktansvärt trött på det kapitlet nu, någom som har lust å coopa lite?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|