* Officiell Tråd - Sony Ericsson C905 *
1150 svar till detta ämne
Postad 07 November 2008 - 20:42
Unregisteredc6f6da88
-
Unregisteredc6f6da88
-
Rookie
-
9 inlägg
FILM PÅ C905 SYNKAR INTEHej Jag gillar att titta på film i min telefon och det har funkat jättebra på min K800. Med C905 funkar inte min samling av filmer konverterade med M3. Har nu använt flera andra konverterare och fått det hela att fungera. Även M3 funkar om man kör h264 istället för MPEG4 som videocodec. MEN bilden laggar påtagligt i förhållande till ljudet. Använder en bitrate på 336 eller 384 kbps, en framerate på omkring 25 fps och AAC för ljudet. Videocodec MPEG4 eller h264. Ljud och bild var i perfekt synk på min K800 med motsvarande konvertering. Suck - varför funkar C905 sämre än K800 vad gäller det här? Någon som har liknande erfarenhet eller lösning på problemet? Eller är svaret "vänta på ny och bättre firmware"?
Postad 08 November 2008 - 10:20
UnLoGiC
-
UnLoGiC
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Går det att komma åt GPS:en i C905 via bluetooth (från t.ex. en PC) eller funkar den bara "internt" i mobilen?
Postad 08 November 2008 - 20:49
Ice.
-
Ice.
-
Amatör
-
-
64 inlägg
FILM PÅ C905 SYNKAR INTE
Hej
Jag gillar att titta på film i min telefon och det har funkat jättebra på min K800. Med C905 funkar inte min samling av filmer konverterade med M3. Har nu använt flera andra konverterare och fått det hela att fungera. Även M3 funkar om man kör h264 istället för MPEG4 som videocodec.
MEN bilden laggar påtagligt i förhållande till ljudet. Använder en bitrate på 336 eller 384 kbps, en framerate på omkring 25 fps och AAC för ljudet. Videocodec MPEG4 eller h264.
Ljud och bild var i perfekt synk på min K800 med motsvarande konvertering. Suck - varför funkar C905 sämre än K800 vad gäller det här? Någon som har liknande erfarenhet eller lösning på problemet? Eller är svaret "vänta på ny och bättre firmware"?
Film funkar kanon på min. Inställningarna på M3 är samma som till ipod nano. Alltså, h.264, 320x240, 30fps (för bäst kvalitet) Har inte provat nåt annat, mer än färdigkonverterade till min gamla k800 som inte funkade alls.
Postad 08 November 2008 - 21:21
Ice.
-
Ice.
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Undrar om nån tycker att Wayfindern funkar bra?
Gps:en på min suger verkligen, visar korsningar rondeller etc. flera hundra meter fösent. Varnar att man har avvikit från rutten när man kör på stora riksvägar osv. om det överhuvudtaget visar nåt. Brukar krokna totalt sen när det ska visas flera vägar och korsningar lite snabbt. Köpte den delvis för Gps funktionen men som den är nu så är den så gott som värdelös som Gps.
Hoppas nån har nåt bra tips.
Postad 08 November 2008 - 21:54
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Hej
Var idag och köpte blåtands headset, JABRA BT3030, som jag är grymt nöjd med. Någon annan som har denna? Det jag undrar är ifall någon vet hur jag skall höra ringsignalen i hörlurarna då det ringer? Som det är nu så hör man bara korta pip-signaler vid inkommande samtal. Och telefonen skall inte låta utan den skall vara ljudlös! Hoppas någon har ett svar på detta
9070
Det går inte att få telefonens ringsignal i headsetet tyvärr. Det är pip-signalerna som gäller.
Postad 08 November 2008 - 21:59
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Film funkar kanon på min. Inställningarna på M3 är samma som till ipod nano. Alltså, h.264, 320x240, 30fps (för bäst kvalitet) Har inte provat nåt annat, mer än färdigkonverterade till min gamla k800 som inte funkade alls.
Fungerar fint på min också. Kör med samma inställningar som Ice. @a_hansson. Vad har du för firmware i din nu? Har du den senaste R1BA038?
Postad 09 November 2008 - 00:19
Unregisteredc6f6da88
-
Unregisteredc6f6da88
-
Rookie
-
9 inlägg
@TomasL
Nej, jag har R1BA034. Vill helst vänta ytterligare någon uppdatering innan jag skrider till verket och uppdaterar. Visst kan det vara så att det är en uppdatering som krävs. Men problemet är inte konstant. Den senast konverterade avi-filmen spelar perfekt i C905:an (mp4 med h264 video 336 kbps, AAC audio och 30 fps). Snygg skärpa, få komprimeringsartefakter och bra synk ljud/bild.
Funderar över följande faktorer.
- Ursprungsfilens (d v s avi-filen) tillstånd/upplösning och framerate
- Minneskortet. Jag har ett 8 gb M2 - kanske laggar uppspelningen mer ju mer som finns på kortet
- Cachelagringar och andra filassociationer som skapas i telefonen med tiden. Kanske hjälper regelbunden omstart?
Måste säga att trots att jag testat ett antal konverterare nu så tycker jag ändå M3 ger bäst kvalitet. Imponerande av en programvara som verkar varit ett enmansprojekt (?) och vars utveckling sedan länge tyvärr övergetts.
Redigerat av Unregisteredc6f6da88, 09 November 2008 - 00:45.
Postad 09 November 2008 - 00:30
Unregisteredc6f6da88
-
Unregisteredc6f6da88
-
Rookie
-
9 inlägg
Undrar om nån tycker att Wayfindern funkar bra?
Har inte testat navigering per bil. Provade fotgängarläget vilket inte gav så vidare förtroendegivande intryck. Gick närmsta vägen mellan två för mig kända punkter i stadsmiljö, navigeringen var inte med alls, jag fick intrycket av att den ändå navigerade efter bilvägar. Däremot verkar själva positionsbestämningen funka perfekt. Hade också stora förhoppningar på gps när jag köpte telefonen. Jag var också intresserad av Wayfinder Active med möjlighet att köpa den fina svenska terrängkartan, vilken grej att ha den i telefonen. Det projektet verkar långt ifrån stabilt - med terrängkartorna får man konstant en viss positionsavvikelse, telefoner hänger sig och själva inköpsproceduren av kartor som måste ske med visa via telefonen verkar ha varit minst sagt svajigt. Allt enligt användarna på Wayfinder Actives forum. Min tilltro till Wayfinder stärktes knappast efter att ha läst den långa forumtråden, kan jag säga.
Postad 09 November 2008 - 00:49
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Var och kände på denna på Mediamarkt idag och jäklar vad mycket snabbare den är en resterade SE lurar. Är ju nästan så att man är sugen på att gå tillbaka.
Att den är snygg gör ju inte saken sämre heller
Postad 09 November 2008 - 14:40
thella
-
thella
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Ni som är lite rutinerade på SE-mobiler och hur mkt de brukar sjunka i pris. Är det någon mening att vänta 3 månader på att köpa denna? Ungeför hur mkt billigare kommer den att vara då tror ni?
Postad 09 November 2008 - 16:53
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Ni som är lite rutinerade på SE-mobiler och hur mkt de brukar sjunka i pris. Är det någon mening att vänta 3 månader på att köpa denna? Ungeför hur mkt billigare kommer den att vara då tror ni?
Vid rent köp så kan jag tänka mig att den kan sjunka till 4000 eller strax därunder.
Postad 09 November 2008 - 23:09
alborz
-
alborz
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
tja gott folk .. är glad att ni inte svara på mina frågor men i vilket fall ... jag läste nyss på sony ericssons hemsida att C905 har SenseMe och vad jag har för mig så hade inte c905 det tidigare. Skulle någon här möjligtvis bekräfta ifall det är webbfolket som gjort fel på hemsidan eller ifall SE har planerat skicka ut nyprogrammerade mobiler? För isf vill jag ju hellre ha de senare versionerna :S
btw .. märker att folk inte är lika aktiva här längre nu efter att mobilen kommit  jag väntar fortfarande på min silver
Postad 09 November 2008 - 23:30
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Sense me? Ne det har den inte.
Postad 10 November 2008 - 00:01
alborz
-
alborz
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=svKolla under Musik :S .. där står det: * PlayNow™ * SensMe * TrackID™
Postad 10 November 2008 - 00:19
Niskalaukaus
-
Niskalaukaus
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Vad tycker ni om rignsignals volymen? Var på Mediamarkt i dag o tyckte ljudet var rätt lågt alltså även när jag drog upp den på högsta.
Postad 10 November 2008 - 00:34
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Nje på den svenska hemsidan står det inget om sense me under musik-rubriken. Min lur har inte sense me i alla fall och jag har senaste programvaran. Något som man märker är att den fungerar ojämt med bluetooth headset. Volymen är låg av någon anledning. Jag trodde jag löste det genom att köra en total återställning men problemet verkar ha återkommit. Ska labba lite imorgon. Orkar inte hålla på och lägga in allt i telefonen om och om igen. Den raderar ju även programmen(eller kanske snarare exe-filerna) även om du lägger dom på minneskortet. Så det blir tjatigt. http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=sv
Kolla under Musik :S .. där står det:
* PlayNow™ * SensMe * TrackID™
Redigerat av matvrak, 10 November 2008 - 01:03.
Postad 10 November 2008 - 08:28
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Vad tycker ni om rignsignals volymen? Var på Mediamarkt i dag o tyckte ljudet var rätt lågt alltså även när jag drog upp den på högsta.
Eh... min C905 har den absolut bästa (möjlighet till hög) ringsignalsvolymen i jämförelse med min tidigare bunt med SE-mobiler. Det var möjligtvis inte väldigt hög ljudnivå runt omkring dig i butiken?
Postad 10 November 2008 - 10:25
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Nej, jag har R1BA034. Vill helst vänta ytterligare någon uppdatering innan jag skrider till verket och uppdaterar.
Varför vänta??
Postad 10 November 2008 - 12:08
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Varför vänta??
Antagligen för att få flera uppdateringar samtidigt så man slipper sitta i en timme o göra om alla inställningar och lägga in alla filer varje gång, det är faktiskt sjukt irriterande att de inte löst detta på ett bättre sätt.
Postad 10 November 2008 - 12:14
alborz
-
alborz
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nje på den svenska hemsidan står det inget om sense me under musik-rubriken. Min lur har inte sense me i alla fall och jag har senaste programvaran.
Jag länkade ju till den svenska hemsidan och där står det sense me .... någon annan som ser eller inte ser att det står sense me under musik rubriken på http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=sveller med andra ord, sony ericssons hemsida för specifikationer om C905... kanske är det en helt ny variant av c905 som släpps MED senseme...
Postad 10 November 2008 - 13:56
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Antagligen för att få flera uppdateringar samtidigt så man slipper sitta i en timme o göra om alla inställningar och lägga in alla filer varje gång, det är faktiskt sjukt irriterande att de inte löst detta på ett bättre sätt.
Vadå sitta en timme?? Har alla filer på minneskortet och inställningarna tar väl max 10min att få iordning på. Tycker inte alls det är krångligt.
Postad 10 November 2008 - 14:55
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Vadå sitta en timme?? Har alla filer på minneskortet och inställningarna tar väl max 10min att få iordning på. Tycker inte alls det är krångligt.
Förklara då för mig hur du lyckas få med alla inställningar på minneskortet så jag har nytta av det jag med! För som det är nu fick jag bara med "kontakter" och något mer. Jag fick ställa in Wifi/DLNA, alla blåtandstillbehör, alla skärminställningar, alla ringsignal inställningar osv osv. Det måste vara något väldigt simpelt i PC Suit som jag missat, behöver bara veta vad!
Postad 10 November 2008 - 15:05
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
På minneskortet har du filer och backup på kontakter.
Sedan kan man ju även med PC-suite göra backup på kontakter bokmärken anteckningar och något mera.
Inställningarna har jag inte påstått att dom gåt att få ner på minneskortet men allvarligt 1 timme!
Att ställa i Wlan tar väl 1min och lika länge för vart och ett av dina bluetooth tillbehör.
Byta ringsignal ringsignal och ställa in volymen tar väl också max 1min.
Vad menar du med "alla" skärminställningar? Ljusstyrka, tema och något mera. Tar väl inte många minuter att fixa det heller.
Inställningar för MMS sköter sig automatiskt.
Jag förstår faktiskt inte vad det är som tar så lång tid?
Jag gjorde det på ca 10min allting (alltså tiden efter uppdateringen). Det jag inte använder som du verkar göra är DLNA.
Jag har iochförsig bara 4 blurtooth tillbehör att installera och du kanske har 40-50st med tanke på att du ska få den timman att gå
Postad 10 November 2008 - 17:23
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
På minneskortet har du filer och backup på kontakter. Sedan kan man ju även med PC-suite göra backup på kontakter bokmärken anteckningar och något mera. Inställningarna har jag inte påstått att dom gåt att få ner på minneskortet men allvarligt 1 timme! Att ställa i Wlan tar väl 1min och lika länge för vart och ett av dina bluetooth tillbehör. Byta ringsignal ringsignal och ställa in volymen tar väl också max 1min. Vad menar du med "alla" skärminställningar? Ljusstyrka, tema och något mera. Tar väl inte många minuter att fixa det heller. Inställningar för MMS sköter sig automatiskt. Jag förstår faktiskt inte vad det är som tar så lång tid? Jag gjorde det på ca 10min allting (alltså tiden efter uppdateringen). Det jag inte använder som du verkar göra är DLNA. Jag har iochförsig bara 4 blurtooth tillbehör att installera och du kanske har 40-50st med tanke på att du ska få den timman att gå 
Kan lägga till olika alarm på listan efter uppdatering oxå. Höll på att glömma ställa in och försova mig. Inställningarna för kameran dessutom. Tex, blåtand, det ska springas ut till bilen och läggas till, väldigt smidigt... Har datorer på jobbet och hemma, dessutom flera blåtandsheadset och PS3... Helt ärligt så tycker jag du säger emot dig själv om "hur smidigt det är" Men men vi tycker olika där och kommer ingen vart längre med det.
Redigerat av thetias, 10 November 2008 - 17:27.
Postad 10 November 2008 - 17:26
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Mjo men sedan så är det alla program som ska joxa med och ett par av dom kan jag bara wappa hem och inte sedan få över till datorn. Det dumma är att även om man har program lagda på minneskortet så sabbar ju en uppdatering av telefonen alla program! Man får leta rät på så mycket grjejer och installera om. Men från den ljusa sidan så blir man ju snabbare o snabbare på den hela proceduren! Jag måste tyvärr säga att vad gäller utomhusfotografering med autofocus inställt så är inte bilderna så vidare värst imponerande vad gäller skärpan. Kamerans drivrutiner eller själva efterarbetningen av bilderna är inte så bra. Macro har jag lyckats få till bra bilder med men "vanlig fotografering" känns inte riktigt 100%.
Postad 10 November 2008 - 17:43
Niskalaukaus
-
Niskalaukaus
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Eh... min C905 har den absolut bästa (möjlighet till hög) ringsignalsvolymen i jämförelse med min tidigare bunt med SE-mobiler.
Det var möjligtvis inte väldigt hög ljudnivå runt omkring dig i butiken? 
Nja det tyckte jag inte det var. Hade en kompis med mig och han tyckte oxå det var låg nivå på ringsignalsljudet.
Postad 10 November 2008 - 17:57
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Jupp jag såg det på deras sida nu! "sense me" Jag har inte det i min telefon i alla fall. Och jag har uppdaterat den i förra veckan!
Postad 10 November 2008 - 18:13
Björkman
-
Björkman
-
Rookie
-
4 inlägg
Någon som har kolla på när Silver färgen är tillgänglig?
Va preliminär den sjunde november på bla Katshing, nu verkar den dock vara obestämd
Postad 10 November 2008 - 18:15
alborz
-
alborz
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
elgiganten sa att de skulle få in silvern denna veckan så jag lär få min denna veckan eller början av nästa
Postad 10 November 2008 - 18:41
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Men "Sense me" funktionen som dom har satt ut på SE:hemsida är nog ett tryckfel. Ska ringa och fråga dom imöra!
Postad 10 November 2008 - 19:53
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Helt ärligt så tycker jag du säger emot dig själv om "hur smidigt det är" 
Det där får du gärna utveckla lite. Visst det är lite att tänka på men definitivt inte krångligt och för min del tar det inte längre tid än 10min. Men men skit i samma!  När man uppdaterade lite äldre telefoner typ k850 så va det inte så som det är nu. Där försvann inga inställningar och program osv. efter uppgradering. Men det blev också ofta problem efteråt att installerade program inte fungera osv. Tror att det är därför dom gjort så här. Dom lägger helt enkelt in en total återställning av telefonen (antagligen preccis före uppgraderingsprocessen).
Redigerat av TomasL, 10 November 2008 - 20:00.
Postad 10 November 2008 - 20:06
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Jo det var lite problem med att få programmen att funka ibland, som det var förr när allt var kvar efter en uppdatering. MEN det borde ju finnas en möjlighet att göra en fullständig backup på det mesta!
Jag testar just nu ett kalender program som heter Moby today. Det visar dina kalenderposter direkt i startskärmen och är verkligen en bra grej. MEN det verkar omöjligt att stänga av applikationen! Det lilla valet önskar man ju sej att få ha själv. Hmm
Postad 10 November 2008 - 20:07
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Ja det var det enda jag störde mig på att inte prg man lagt in fungerade, men jag tycker det var bra mycket smidigare.
Hade vart bättre om de löst problemet med att programfilerna som behövs kan sparas när man säkerhetskopierar och enbart uppdaterat den funktionen som uppgraderingen är till.
Det är det sista stora irritationsmomentet som jag tycker SE har.
Men C905 är den bästa telefonen jag haft.
Redigerat av thetias, 10 November 2008 - 20:07.
Postad 10 November 2008 - 20:14
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Ja fast då kan du får problem. Det är bättre att ominstallera hela skiten och det gör numera SEUS. Det blir gärna knas när man lägger till lite filer bara. Jag har råkat ut för det.
Nån´som kommer på om man kan stänga av Moby today så hojta till!
Postad 10 November 2008 - 20:19
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Undrar hur det går till nu när man uppgraderar via FOTA istället.
Det var ju så förr iallafall att då var det vara vissa filer som byttes ut för att få ner datamängden.
Om man uppgraderar så nu så kanske det fungerar som förr.
Postad 10 November 2008 - 20:44
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
hehe bara att testa! Men fota brukar var sena med senaste firmwaren
Postad 10 November 2008 - 21:02
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Precis. Har bara testat det en gång innan och då gick det åt skogen!
Jag kommer fortätta köra SEUS.
Postad 10 November 2008 - 21:35
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Ja fota får man väl se som se nödlösning. Nu vet jag i alla fall hur man stänger av Moby today- man kan byta till annan bakgrund till startskärmen.
Postad 10 November 2008 - 23:58
9070
-
9070
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Moby today? Låter som ett intressant program. Någon länk till den? Är den gratis? Gärna en liten beskrivning på vad den har för funktioner. Tack på förhand
9070
Postad 11 November 2008 - 00:48
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
http://www.bermin.net/mobytoday.htmlKalenderprogram som rullar (som en aktiv bakgrund) i bakgrunden. Prova gratis i 20 dagar. Stängs av genom att man byter till ett annat tema eller barkgrundsbild. Fördelen med detta lilla progran är att du ser alla händelser direkt på startskärmen.
Postad 11 November 2008 - 09:37
roger_f
-
roger_f
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej!
Har jag missat något när det gäller den "bristfälliga/urusla" backupen eller kan man
inte heller spara mail inställningar?
För det tar ett bra tag att lägga in om man har ett par konton upplagda.
Ringer det under tiden så får man dessutom börja om  .
Man kan ju tycka att konton/inställningar borde gå att spara.
Roger
Postad 11 November 2008 - 10:20
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Nej, mailinställningar och liknande sparas inte heller. Vad gäller just e-mail inställningarna så tycker jag att det går mycket fortare att använda SE inställnings guide för e-post. Mycket lättare och snabbare att knappa in alla uppgifter i datorn och sedan får man ett sms med alla inställningar. Lättare/snabbare än att sitta och skriva in alla uppgifter i telefonen. http://www.sonyerics...h...cc=se&lc=sv(Ett tips är att du sätter telefonen i flygplanslägen om du ska skriva in alla inställningar i telefonen så blir du inte "störd" av inkommande samtal/meddelande).
Postad 11 November 2008 - 12:13
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
När man väljer mobil i menyn för epost instälningar står det att 905 och sedan även C905a! Frägan är varför det finns 2?
Postad 11 November 2008 - 12:41
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
När man väljer mobil i menyn för epost instälningar står det att 905 och sedan även C905a! Frägan är varför det finns 2?
Du ska välja c905. c905a är "samma" telefon, skillnaden är den att den är gjord för en annan marknad. Olika frekvenser på UMTS/HSDPA.
Postad 11 November 2008 - 14:08
roger_f
-
roger_f
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nej, mailinställningar och liknande sparas inte heller. Vad gäller just e-mail inställningarna så tycker jag att det går mycket fortare att använda SE inställnings guide för e-post. Mycket lättare och snabbare att knappa in alla uppgifter i datorn och sedan får man ett sms med alla inställningar. Lättare/snabbare än att sitta och skriva in alla uppgifter i telefonen. http://www.sonyerics...h...cc=se&lc=sv
(Ett tips är att du sätter telefonen i flygplanslägen om du ska skriva in alla inställningar i telefonen så blir du inte "störd" av inkommande samtal/meddelande).
Tack för tipset med "flyg-läge" tänkte inte på det..... Men guiden funkar väl bara med telefonoperatörens mailkonto om jag inte missförstått allt. Jag har en egen domän med egna konton så då är det väl manuellt som gäller antar jag. Roger
Postad 11 November 2008 - 14:27
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Tack för tipset med "flyg-läge" tänkte inte på det..... Men guiden funkar väl bara med telefonoperatörens mailkonto om jag inte missförstått allt. Jag har en egen domän med egna konton så då är det väl manuellt som gäller antar jag.
Roger
Nej, guden fungerar för många olika operatörer inte bara operatörens. Kolla får du se. Jag tror tillochmed att du ska kunna få till det med dina inställningar på din egna domän. Jag tror du kan välja villken leverantör som helst i rullistan för "e-mail provider". Skriv sedan in din e-mail adress, användarnamn och lösenord, välj nästa. Där väljer du skriva in utgående mailsever manuellt, välj nästa och där "knackar" du in dina uppgifter om utgående mailserver, välj nästa. Skriv in ditt telefonummer och sen klart. Testa detta, vet dock inte om det fungerar. Om det fungerar så kan jag tänka mig att du får byta namn på din mail-inställning i telefonen sedan för den heter säker det du valde som e-mail provider. Om inte denna guide fungerar så brukar även operatörerna ha egna kom-igång-guider. Jag har Telia och på deras guide kunde man välja "annan operatör" och där kan man skriva in alla uppgifter som behövs från villken leveranstör som helst. Andra operatörer kanske har liknande.
Redigerat av TomasL, 11 November 2008 - 14:34.
Postad 11 November 2008 - 14:30
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Verkar inte finnas för operatören Tele2. Synd att man inte kan spara dessa mailuppgifter någonstans bara! Man kan också får telefonen att hämta dom inställningarna direkt. Nån som vet vilka inställingar man ska har till ingående server för ett hotmail-konto?
Postad 11 November 2008 - 14:44
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Finns det ingen kom-igång-guide på Tele2's hemsida för mail då?
Ang. hotmail så tror jag att man kan inte längre ansluta det kontot till ett mail-program.
Du kan dock använda dig av ett program till mobilen som heter Momail. Till det kan du ansluta hotmail.
Redigerat av TomasL, 11 November 2008 - 14:45.
Postad 11 November 2008 - 14:44
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Nej, guden fungerar för många olika operatörer inte bara operatörens. Kolla får du se. Jag tror tillochmed att du ska kunna få till det med dina inställningar på din egna domän. Jag tror du kan välja villken leverantör som helst i rullistan för "e-mail provider". Skriv sedan in din e-mail adress, användarnamn och lösenord, välj nästa. Där väljer du skriva in utgående mailsever manuellt, välj nästa och där "knackar" du in dina uppgifter om utgående mailserver, välj nästa. Skriv in ditt telefonummer och sen klart. Testa detta, vet dock inte om det fungerar. Om det fungerar så kan jag tänka mig att du får byta namn på din mail-inställning i telefonen sedan för den heter säker det du valde som e-mail provider.
Om inte denna guide fungerar så brukar även operatörerna ha egna kom-igång-guider. Jag har Telia och på deras guide kunde man välja "annan operatör" och där kan man skriva in alla uppgifter som behövs från villken leveranstör som helst. Andra operatörer kanske har liknande.
Fasen, vi har telia internet men egen server och exchange konto. Får det inte att lira, några tips? Inget domän namn och felaktigt användarnamn eller lösenord får jag upp, och jag vet ju användarnamn och lösenord för mig in på exchange.
Redigerat av thetias, 11 November 2008 - 14:47.
Postad 11 November 2008 - 15:05
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
-
Redigerat av TomasL, 11 November 2008 - 15:11.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|