Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Pro *

572 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Diamond (Mobiltelefoner) 9 7.361904 (104) Inga priser
HTC Touch Pro (Mobiltelefoner) 7 8.499998 (17) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 21 October 2008 - 19:38

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Har en Pro sedan någon vecka och har kört musikspelaren både med trådbundna lurar och A2DP genom en gammal SE HBH-DS980. Trådbundet är ljudet super men med Blåtand så är ljudet riktigt kasst vid högre frekvenser (hihat, synt, klassiskt etc) ungefär som man körde 32kbit kvalitet eller lägre på mp3 filerna. Såg på xda Raphael forumet att en användare med Jabra BT headset hade samma problem. Någon som känner igen sig eller kör annat headset med bra ljud?

Jag hade samma problem innan jag använde Advanced Config för att sätta upp bitfrekvensen över Blåtand. Den verkar vara väldigt lågt satt från början.

Jabra BT3030 kör jag. Obs, jag kör ej svensk firmware dock..

Vad har du för snäckor för att det trådbundet ska vara super förresten? De medföljande lurarna var något av det sämsta jag hört nämligen...

Postad 21 October 2008 - 21:12

kenwin67
  • kenwin67
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Vad skulle man göra utan forum!!!?
Tack för snabbt svar, vilken skillnad det blev. Pro'n är verkligen en "nörd" telefon (=positivt).
"Trådat" kör jag Sennheiser CX400 ihop med HTC Wired Remote Control RC E100 (superljud!).
Men med följande inställningar:

Using ACT (Advance Config Tool), go to BLUETOOTH:

*below are my settings->
-Use Joint Stereo: Yes (default)
-Bitpool: Very High
-Max supported bitpool: 80
-Min support bitpool: 65
-Sample rate: 48000Hz

så blev det inte långt efter i ljudkvalitet med SE HBH-DS980 (undrar om det inte är Sennheisers lurar som SE satte på 980:an).
Funderar också på att uppgradera till Samsungs SBH500 eller 600 (speciellt nu när Pro'n blev en riktig A2DP killer)
:)
Återigen tack!

Postad 21 October 2008 - 21:32

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Vad skulle man göra utan forum!!!?
Tack för snabbt svar, vilken skillnad det blev. Pro'n är verkligen en "nörd" telefon (=positivt).
"Trådat" kör jag Sennheiser CX400 ihop med HTC Wired Remote Control RC E100 (superljud!).

Skoja inte, ÜBERNÖRDLUR!

Ahh, man kanske skulle köpa ett RC E100 då, skule ju vara trevligt att kunna använda Shurelurarna till den då man är på flyget och måste ha flight mode.

Jag blir bara mer och mer nöjd med den om jag ska vara ärlig. Men den firmware jag nu kör och lite tweaks har jag dessutom fått riktigt bra batteritid. Jag får numera 2 arbetsdagar och då pratar jag MYCKET i telefon och har push + blåtand aktiverat dygnet runt, dock med schema 07-22 på push.

Är mycket mer nöjd med WM än vad jag trodde jag skulle vara.

Postad 21 October 2008 - 21:52

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Men med följande inställningar:

Har denna alltså vanligt 3.5mm uttag?
http://www.dustin.se...5010133782.aspx

Postad 21 October 2008 - 22:11

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

jag fick också först samma problem att det bara står söker när man fört över många låtar. men startade om mobilen och efter det fungerade det bra.

Min spelare låste sig för gott... =)

Postad 22 October 2008 - 07:47

elakasmen
  • elakasmen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nu har jag installerat filen: http://forum.xda-dev...ad.php?t=425650 på min lur och det verkar fungera fint. Vid de första försöken jag gjort så verkar det även som om den håller sej upplyst om jag drar ut "pennan". Detta problem med att skärmen släcker sej vid samtal kvarstår dock om jag ringer upp någon själv. Nästan omöjligt att använda "anteckningar" tex, eller för att inte tala om datasvarstjänster när man ska använda knappsatsen........

Är jag bara ute och cyklar eller tycker någon annan att detta är problematiskt?
Lösningar???

Postad 22 October 2008 - 07:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Du kan väl bara trycka på powerknappen så tänds ju skärmen

Postad 22 October 2008 - 07:57

elakasmen
  • elakasmen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ja den tänds, men slocknar nästan omedelbart igen......

Postad 22 October 2008 - 08:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Testat advanced config ?
Där har du settings för fast sleep

Phone sleep during call
Fast sleep during call

Kanske kan hjälpa dig..

Edit
Har du testat att ställa så att skärmen slocknar efter 2 minuter ?
Då funkar det rätt bra att trycka på onoff knappen för mig..Då släcks den inte så länge jag skriver eller dyligt..
kanske inte är samma på Touch Pro

Redigerat av moparman, 22 October 2008 - 08:10.

Postad 22 October 2008 - 12:34

elakasmen
  • elakasmen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tackar för hjälpen.
Har nu även installerat: No Sleep_Raph.cab filen från :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=2632669
Nu fungerar den faktiskt som jag vill.

Folk klagar på att jag hörs dåligt i headsetet (sony ericsson HBH-DS980)
Kan man göra nåt åt det?

Postad 22 October 2008 - 14:02

kenwin67
  • kenwin67
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Har denna alltså vanligt 3.5mm uttag?
http://www.dustin.se...5010133782.aspx

Japp! Det är 3.5mm uttag.

Fick också tips om att ändra joint stereo till NO i ACT. Joint stereo slår ihop kanalerna och har skillnaderna i en annan kanal för att hålla nere storleken. NO ger alltså "true stereo". Ska testa senare idag :blink:

Postad 23 October 2008 - 13:48

n@bboR
  • n@bboR
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Hej! Jag laddade ner å installerade nya teman från: http://mobile-sg.com/themes/tf3d.asp
Mest för nyfikenhet, upptäckte att ingen av de nedladdade teman fungerade vad gällde "Alarm".
Det står på "hemmaskärmen" Larm av, även fast jag har 3 st. larm som är aktiva.
(dom fungerar i.o.f.s. ändå, men jag vill gärna veta/se ATT jag har larm som är aktiva)

Nu till min något puckade fråga, hur byter jag tillbaka till TF3D's originaltema?
Tycker jag har letat, läst instr.bok utan att hitta detta, så kan nån vänlig själ upplysa mig om hur jag ska göra.
Tack på förhand :)
/Robban

Redigerat av n@bboR, 23 October 2008 - 13:50.

Postad 23 October 2008 - 13:52

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Nu till min något puckade fråga, hur byter jag tillbaka till TF3D's originaltema?
Tycker jag har letat, läst instr.bok utan att hitta detta, så kan nån vänlig själ upplysa mig om hur jag ska göra.
Tack på förhand :)

Problemet är att TF3D inte har några Teman, utan vad de där paketen gör är att de ersätter TF3Ds menyer med hemmahack om jag har förstått konceptet rätt. Har du tur så är det bara att avinstallera paketet (fungerade för mig, men jag har å andra sidan inte svensk ohackad rom längre) och så ska det vara som förut, under förutsättning att den som hackat ihop temat har gjort "rätt".

//H

Postad 23 October 2008 - 14:05

n@bboR
  • n@bboR
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
OK, tack för ditt snabba svar!!

Jag testade ditt tips, startade om luren och...
Den hängde sig vid uppstart!

Provade soft resett....
Och VIPS så kom den igång igen med TF3D's orginaltema!!!

Puh!, Där blev jag allt lite nervös!
Tack för hjälpen henel321, det är uppskattat!
/Robban

P.S. Ingen som har hittat nån motsvarighet till "Facewarp" som fungerar på WM? Ni vet det där roliga programmet som förvrider ansiktet på fotade kontakter Etc?

Redigerat av n@bboR, 23 October 2008 - 14:14.

Postad 23 October 2008 - 17:35

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Provade soft resett....
Och VIPS så kom den igång igen med TF3D's orginaltema!!!

Puh!, Där blev jag allt lite nervös!
Tack för hjälpen henel321, det är uppskattat!

Så lite så... Dock så gäller ju för nästan alla hack att man ska vara beredd på att behöva göra en hårdreset. Det som är skönt med dem är ju att de har "grund-OS:et" i ROM så förutsatt att man är duktig på att ta backup så är det inte så farligt.

Jag tycker min blev slöare när jag körde annan bakgrundsbild och knappar än orginal, kan berott på att det var för stor storlek på dem kan jag tänka mig.

Postad 24 October 2008 - 02:13

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man blir av med (eller minimerar) de störningar som uppkommer var femte minut när man lyssnar på mp3-filer?
Jag står iofs. ut med de några tiondelar långa "hacken" när jag lyssnar i hörlurar, men nu tänkte jag använda den som karaoke- och musikspelare kopplad till stereo på fest - då är det nog inte så populärt med frekventa störningar...

Eller också kan man se det så att så länge folk stör sig på "hacken" har de druckit för lite... :)

Postad 24 October 2008 - 06:57

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man blir av med (eller minimerar) de störningar som uppkommer var femte minut när man lyssnar på mp3-filer?

Byt spelare är mitt tips, jag tycker den inbyggda är helt värdelös (Inte minst för att jag tycker playlisthantering är under all kritik.) -- utgår ifrån att det är den du använder för jag har inte haft några hack med andra spelare nämligen.

Postad 24 October 2008 - 22:07

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Byt spelare är mitt tips, jag tycker den inbyggda är helt värdelös (Inte minst för att jag tycker playlisthantering är under all kritik.) -- utgår ifrån att det är den du använder för jag har inte haft några hack med andra spelare nämligen.

Ja, TouchFlo3D-spelaren är ingen hit. Min "frös" när jag började lägga in lite fler låtar på minneskortet så den går ej längre att använda.

Jag använder nu Pocket Player. Bra spelare som även har "bokmärken" för audioböcker och klarar podcasts.

Jag har också Core Player installerad. Den vill dock av någon anledning inte spela alla låtar i en spellista (för vissa låtar visar den bara dess album-art, sedan hoppar den till nästa låt - utan anledning; väljer du in den låten som den nyss vägrade att spela klarar den av att spela den). Tror även Core hade problem med progressive jpg.
Vart fall använder jag Core Player för videos och Pocket Player för audioböcker, MP3 och podcasts.

Men Pocket Player hackar, en gång var femte minut. Man kan nästan ställa klockan efter den.
Tror Core Player gör det också.

Vad kör du för spelare? Och vilken version?

(säg bara inte du misstänker att ditt icke-hackande beror på att du har flashat om din Touch Pro, för jag vill *inte* göra det :( )

Har för att TyTN II hade samma fenomen med hackande...

Postad 25 October 2008 - 07:46

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Men Pocket Player hackar, en gång var femte minut. Man kan nästan ställa klockan efter den.
Tror Core Player gör det också.

Varken Coreplayer eller Pocketplayer gör det för mig, testat med blåtandslurar dock eftersom jag har sladdheadsetet i bilen. Testat både med Video och MP3.

Det är inte så att hacket kommer när skärmen stängs av eller något sånt? Fem minuter låter ju som någon strömspargrejj... Jag har faktiskt inga andra bra idéer tyvärr förutom att det är en bugg i svenska orginalfirmwaren, men den börjar ju bli lite gammal nu också jämfört vad som finns i andra regioner.

Redigerat av henel321, 25 October 2008 - 07:46.

Postad 26 October 2008 - 00:04

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Testade Core Player idag, och för mig hackar den... :huh:

Har ännu ej testat när den är ansluten till strömkälla. Gör det i början på nästa vecka då jag får min TV-out kabel.

Nej, hacket kommer inte när skärmen stängs av, det är regelbundet var femte minut (verkar vara exakt).

Har för att några trodde det hade med wifi att göra (när det gällde TyTN II), att enheten då och då, om den inte redan var uppkopplad mot ett, letade efter wifinät och att det störde musiken. Har dock prövat med flightmode och det hackar ändå.

Har ännu ej bluetooth hörlurar, ska testa det längre fram - kanske det fungerar bättre, men jag skulle inte tro det.

Kanske är det fel i firmwaren. Så det har kommit nya versioner i andra länder men inte i Sverige? Som vanligt då...
Tappar man garanti om man skulle lägga in en engelsk i nyare version? Inte för jag är så sugen på det men... har för att å, ä, ö blir problem. :blink:

Ska se om HTC support kan ge någon hjälp...

Postad 26 October 2008 - 10:44

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Testade Core Player idag, och för mig hackar den... ;)

Har ännu ej testat när den är ansluten till strömkälla. Gör det i början på nästa vecka då jag får min TV-out kabel.

Nej, hacket kommer inte när skärmen stängs av, det är regelbundet var femte minut (verkar vara exakt).

Har för att några trodde det hade med wifi att göra (när det gällde TyTN II), att enheten då och då, om den inte redan var uppkopplad mot ett, letade efter wifinät och att det störde musiken. Har dock prövat med flightmode och det hackar ändå.

Har ännu ej bluetooth hörlurar, ska testa det längre fram - kanske det fungerar bättre, men jag skulle inte tro det.

Kanske är det fel i firmwaren. Så det har kommit nya versioner i andra länder men inte i Sverige? Som vanligt då...
Tappar man garanti om man skulle lägga in en engelsk i nyare version? Inte för jag är så sugen på det men... har för att å, ä, ö blir problem. :D

Ska se om HTC support kan ge någon hjälp...

Hej.
Jag har samma fenomen med min X1 och coreplayer, så det kanske är något hårdvarubaserat? Då de i princip har samma hårdvara vad jag förstår.
Jag har inte forskat i varför den gör så ännu, men om jag kommer fram till något så hörjag av mig

Postad 29 October 2008 - 17:04

LIF123
  • LIF123
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Kan jag använda min HTC Touch Pro som mobilt bredband till min laptop?
Det gick med min förra sonyericsson mobil K810i, så borde väl gå med Touch?

Hur gör man=)?

Postad 30 October 2008 - 00:32

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Ja, det går att använda TP som USB-modem.

1. Plugga in den med USB-kabeln och välj intenetdelning på menyn som kommer upp på TP.
2. Skapa en ny "Anslutning till lokalt nätverk" under nätverksanslutningar på PC'n.

Klart!
Fungerar utmärkt.

Postad 30 October 2008 - 09:35

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Fungerar utmärkt.

Hur blir prestandan med den som "modem"? Jag har inte orkat testa eftersom jag ändå har inbyggt 3G-kort i bärbara, men det är ju skönt att ha som backuplösning. ;)

//H

Postad 30 October 2008 - 18:34

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Jag testade inte hastigheten (eller gjorde jag? jag minns inte), men den var helt OK.

Kör 8 Mbit (dock 3 Mbit i verkligheten) ADSL i vanliga fall, och när det strulade så var det skönt med "back-up" som du säger.

Säkerligen gick det långsammare än vanliga ADSL-uppkopplingen, men inget jag störde mig på. Jag var bara tacksam...! :)

Postad 30 October 2008 - 22:56

LIF123
  • LIF123
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Edit:

Fungerade nu, tack för hjälpen!

Felet för mig var att telefonen inte frågade automatiskt om att jag vill använda den till Internetdelning!

Men det gick bra efter jag gick in på Inställningar - USB till PC och sen kryssade i den rutan.

Redigerat av LIF123, 30 October 2008 - 23:13.

Postad 31 October 2008 - 16:12

sacke6
  • sacke6
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Tjenare, jag har köpt navigons mobilenavigator 7 inkl, fresh maps på deras hemsida,
Problemet är att programmet fungerar i 2 minuter sedan tappar den kontakt med telefonens gps mottare, och man måste gå in i inställningarna på gps programmet och söka tills gps mottagare hittad, sedan fungarar det i 2 minuter igen, och sedan söka igen....
Någon som har en lösning på detta, eller vet någon inställning i telefonen som behöver göras???

Postad 04 November 2008 - 20:10

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Hej glada ägare till HTC Touch pro ;)

Har en fråga ang. tangentbordet... har den fysiska knappar för åäö?

// Martin

Postad 04 November 2008 - 22:42

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Hej glada ägare till HTC Touch pro ;)

Har en fråga ang. tangentbordet... har den fysiska knappar för åäö?

Ja, det har den, på I, O respektive P tangenterna. Man kommer åt å, ä och ö genom att först trycka Fn. Fungerar bra.

Postad 08 November 2008 - 11:44

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Angående störningar i audio var femte minut i mediaspelare (core player, mfl.); jag undrade tidigare vad man kunde göra för att minimera dem då jag skulle ha PPC'n kopplad till en stereo på en fest (med TV-out kabel).

Visade sig att vad som behövdes för att minimera störningarna var just att ansluta Touch Pro med TV-out kabel!

Således gick det galant med karaoke och festmusik! Underbart!

Postad 10 November 2008 - 12:27

n@bboR
  • n@bboR
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Hej!
Lite funderingar:

Hur kan man kolla sin surfhastighet på TP'n?
Jag menar, jag försökte på www.bredbandskollen.se men där så saknade jag en flashversion som gjorde att jag inte kunde kolla hastigheten.

Kan man har luren som ett bluetoothmodem när man vill surfa 3G med en laptop, eller måste man vara fysiskt ansluten till laptopen?
(om ja, hur går man tillväga)

Är detta:
ROM-version: 1.90.413.4.SVE
ROM-date: 08/21/08
Radioversion: 1.02.25.19
Protocolversion: 52.33.25.17U
De senaste för oss här i Sverige?

Postad 10 November 2008 - 13:03

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hej!
Lite funderingar:

Hur kan man kolla sin surfhastighet på TP'n?
Jag menar, jag försökte på www.bredbandskollen.se men där så saknade jag en flashversion som gjorde att jag inte kunde kolla hastigheten.

Surfa med din mobil till bredbandskollen.se/mobil
Du kan också skriva: tptest.se/mobil
vilket är detsamma som bredbandskollen.

Postad 10 November 2008 - 13:15

n@bboR
  • n@bboR
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Surfa med din mobil till bredbandskollen.se/mobil

Tackar!

Postad 10 November 2008 - 14:45

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Kul! Den kände jag faktiskt inte till!

1935 kbit/s med HSDPA och 2 täckningsbluppar här på jobbet... :-)

Rom DCS v15
Radio: 1.02.25.28

Radio 1.02.25.28 är för övrigt MYCKET mer välfungerande än .19. Har ingen GPS-lag med den och telefonen drar avsevärt mindre batteri för mig. (Troligen för att den hanterar situationer med dålig täckning bättre än tidigare. Jag har kass 3G-täckning hemma och telefonen hoppade ofta mellan banden med .19.)

Redigerat av henel321, 10 November 2008 - 14:48.

Postad 10 November 2008 - 19:40

xr650
  • xr650
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej alla Touch Pro vänner !!

Jag är super nöjd !

Ett problem bara ?
Jag kör tomtom funkar kanon men jag vill kunna ha telefonen liggande.....

På min HTC p3300 var det bara att gå in i inställningar och byta från stående till liggande så det skulle förvåna mig om inte detta går att fixa till på Pro:n ?
Jag har kollat överallt käänns det som . Både i tom tom programet samt i telefon.
Någon som vet kanske ??

Htc Forever !!!

Postad 11 November 2008 - 19:25

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Jag kör tomtom funkar kanon men jag vill kunna ha telefonen liggande.....

start meny/inställningar/system/skärm, där ändrar du orientering till liggande.

Postad 12 November 2008 - 10:46

xr650
  • xr650
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

start meny/inställningar/system/skärm, där ändrar du orientering till liggande.

Det trodde jag också men i den menyn finns bara : Justering, Clear type, textstorlek.
Under justerings fliken kan man bara kalibrera skärmen...... :)

Postad 12 November 2008 - 12:07

n@bboR
  • n@bboR
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Kul! Den kände jag faktiskt inte till!

1935 kbit/s med HSDPA och 2 täckningsbluppar här på jobbet... :-)

Rom DCS v15
Radio: 1.02.25.28

Radio 1.02.25.28 är för övrigt MYCKET mer välfungerande än .19. Har ingen GPS-lag med den och telefonen drar avsevärt mindre batteri för mig. (Troligen för att den hanterar situationer med dålig täckning bättre än tidigare. Jag har kass 3G-täckning hemma och telefonen hoppade ofta mellan banden med .19.)

Hej henel321!
Jag antar att du kör med en "hemkokt ROM"?
Jag skulle uppskatta väldigt mycket om du, när du har tid å lust orkade skriva nån liten lathund om HUR man gör.
Alldeles basic bara, inget stort å detaljerat, utan bara grundsteg.

Eller om du har nån bra länk till nån steg för steg beskrivning.

Vad händer t.ex. när man gör en "Hard-SPL", försvinner ALL data å alla inställningar från telefonen?
Jag har förstått att man måste börja med det steget innan man skjuter i en ny ROM.

Vad använde du dig av för att återställa alla program plus inställningar du hade innan ROM-bytet Etc.?

Det enda jag gjort hitills e att låsa upp en 3-låst Diamond å då fick man en programvara som det bara var att klicka igång så skötte den sig själv (dock i tre steg) tills det var klart, ganska enkelt för ett WM-blåbär som mig :)

Diamond införkaffade jag för övrigt (å sålde iväg upplåst) via 3 som med den el. Samsung TouchWiz har ett absolut kanonabonnemang, luren gratis när man tecknar 24 mån á 399 kr./mån. INKL. FRI surf (7,2 där det e tillgängligt)

Det e väl i det närmaste oslagbart om man ändå ringer för 3-400 i månaden.

Det betyder att jag skulle kunna använda min HTC TP som ett modem till en laptop å surfa så mycket jag bara vill!

Jag skulle vilja använda luren som ett blåtandsmodem, e det nån som vet hur man går till väga för att trixa till så det fungerar?

Mvh. Robban

Postad 12 November 2008 - 12:08

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Det trodde jag också men i den menyn finns bara : Justering, Clear type, textstorlek.
Under justerings fliken kan man bara kalibrera skärmen...... :)

Mig veterligen går det inte alls tyvärr. Förhoppningsvis kommer gsen i en version som fungerar för Raphael/TP vad det lider.

Postad 12 November 2008 - 12:16

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Jag antar att du kör med en "hemkokt ROM"?
Jag skulle uppskatta väldigt mycket om du, när du har tid å lust orkade skriva nån liten lathund om HUR man gör.
Alldeles basic bara, inget stort å detaljerat, utan bara grundsteg.

Viktigt!!! Flashning och Hard-SPL förverkar garantin på telefonen... Glöm inte det!!!

Japp, jag kör just nu DCS v15. ROMeOS, DCS och Elite är väl de största just nu. De har alla sina för och nackdelar. DCS passar mig bra då den är ganska "default" förutom prestandaförbättringar och småtweaks. ROMeOS är väldigt slimmad men finns t.ex. på svenska.

XDA-developers wiki och forum är en oändlig källa till visdom i ämnet.
Börja läs här, framförallt "sticky" threads: http://forum.xda-dev...splay.php?f=440

Kort så är det bara att lägga in en Hard-SPL på telefonen och sedan flasha en hemkokt rom på samma sätt som man skulle göra en vanlig firmwareuppdatering. Hard-SPL är den mjukvarukod som gör att telefonen inte längre bryr sig om att kolla signaturer på koden som laddas, jämför med att mjukarumodda en gammal Xbox..

Vad händer t.ex. när man gör en "Hard-SPL", försvinner ALL data å alla inställningar från telefonen?
Jag har förstått att man måste börja med det steget innan man skjuter i en ny ROM.
Vad använde du dig av för att återställa alla program plus inställningar du hade innan ROM-bytet Etc.?

SPL:en tar inte bort något, det är själva firmwareuppdateringen som rensar telefonen. Rekomenderar också att man gör en hårdreset efter själva flashningen för att säkerställa att man verkligen har en ren telefon.

Det finns backupverktyg - själv så har jag inte brytt mig om backup eftersom jag har alla cab:ar som jag använder på minneskort och mitt "liv" finns ändå i företagets exchange. :-) Har man SMS som ska sparas måste man köra backup på dessa däremot.

Det betyder att jag skulle kunna använda min HTC TP som ett modem till en laptop å surfa så mycket jag bara vill!
Jag skulle vilja använda luren som ett blåtandsmodem, e det nån som vet hur man går till väga för att trixa till så det fungerar?

Finns ett program på TP:n som heter Internet Connection Sharing, där kan man dela ut telefonen som USB-modem eller via blåtand. Har bara testat som hastigast och det fungerade helt ok.... (Har datakort i bärbara så har inte haft behov att testa djupare. )

//H

Redigerat av henel321, 12 November 2008 - 12:18.

Postad 12 November 2008 - 12:24

n@bboR
  • n@bboR
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Tack henel321, svarssnabb som en kobra!

Uppskattat!
/Robban

Postad 12 November 2008 - 13:27

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Tack henel321, svarssnabb som en kobra!

Beror på dagsform... Idag var det lunch och sittandes med tråkiga kalkyler. :)

//H

Postad 12 November 2008 - 13:41

kenwin67
  • kenwin67
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej
Går det att ställa in vilka program man styr med t.ex. trådbunden fjärr?
Har HTC's Wired Remote Control RC E100 som fungerar ypperligt att styra den inbyggda mediaspelaren i Touch Flo men om jag kör Pocket eller Core Player så kan jag fortfarande bara styra Touch Flo spelaren.
Kan man ställa in detta nånstans eller är man "fast" med den interna spelaren?
KW

---------------------------------------------------------------
Verkar vara ett problem på flera forum. Att disabla TF3D fungerar inte heller, då tar WMP över.
HTC verkar ha "låst" AVRCP mot TF3D spelaren och WMP. TRIST!

http://www.conduits....o...;PN=1&TPN=5

http://forum.xda-dev...ad.php?t=406116

Redigerat av kenwin67, 12 November 2008 - 17:17.

Postad 12 November 2008 - 14:48

ja-jo
  • ja-jo
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej. Är det någon som gjort något åt bokmärkesvisningen i Opera? Ser ju mest ut som de är gjorda för en sexåring. En snygg trädstruktur med ställbar fontstorlek och färger som dessutom gick att synka till datorn (eller går det med exchange som jag inte använder eftersom jag kör linux?)

Jag håller långsamt på att få min mer användbar med bättre kalender och lite andra inställningar, men det tar sin tid. Hur man sen skall göra för att ta backup på alltsammans vid en uppgradering återstår att se? Tänk om man kunde få ut en xml-fil med ALLA inställningar i telefonen (inklusive program, kalender, adresser, ringsignaler, bokmärken, meddelanden, surfhistory, mm mm)

/Jan

Postad 12 November 2008 - 23:11

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
henel321 & xr650,

Vad gäller att ändra skärmorientering;

Jodå det går. Dock har jag installerat Advanced configuration tool och WM2k5 ScreenRotate.cab (den sista har jag dock avinstallerat).
Jag kan gå in i tidigare nämnda meny och enkelt ändra mellan liggande eller stående. Att jag kan men inte ni måste bero på något av programmen ovan.
I Advanced configuration tool under Screen kan jag välja Show Orientation settings: Yes.

Jag håller långsamt på att få min mer användbar med bättre kalender och lite andra inställningar, men det tar sin tid. Hur man sen skall göra för att ta backup på alltsammans vid en uppgradering återstår att se? Tänk om man kunde få ut en xml-fil med ALLA inställningar i telefonen (inklusive program, kalender, adresser, ringsignaler, bokmärken, meddelanden, surfhistory, mm mm)

Jag håller fortfarande på och lär mig min! Puh!! Jag älskar den för allt den kan men kunde vara myyycket smidigare ("d-pad" kunde varit betydligt bättre bla.).

Som kalender använder jag Agenda One, den enda som uppfyllde mina krav.

Tar inte medföljande sprite-backup back-up på allt? Verkar så för mig...

Vad gäller bokmärken gjorde jag en egen html-fil med länkar.

Postad 13 November 2008 - 02:22

bgmate
  • bgmate
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Diamond införkaffade jag för övrigt (å sålde iväg upplåst) via 3 som med den el. Samsung TouchWiz har ett absolut kanonabonnemang, luren gratis när man tecknar 24 mån á 399 kr./mån. INKL. FRI surf (7,2 där det e tillgängligt)

Det e väl i det närmaste oslagbart om man ändå ringer för 3-400 i månaden.

Mvh. Robban

Är du säker att det även är gratis om du använder den som modem? Förut kunde surf via mobilen ingå men när körde den som modem kostade det men det kanske ändrats.

Postad 13 November 2008 - 21:39

n@bboR
  • n@bboR
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Är du säker att det även är gratis om du använder den som modem? Förut kunde surf via mobilen ingå men när körde den som modem kostade det men det kanske ändrats.

Hej!
Tjaa, det återstår att se, dom påstod i.a.f. det.
Tillägget e ju "Fri surf 7.2" som e värt 199 kr./månad, dom drar alltså inte av de 199 kr. från abonnemangets 399 kr./månad å jag frågade specifikt om det betydde att jag kunde använda luren som modem å sufra med laptopen, deras svar var ja.

Men som sagt, det visar sig...

Postad 15 November 2008 - 15:21

beejay
  • beejay
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Hej gott folk,

Nu har jag tröttnat på min HTC Touch Pro totalt. Ungefär 3 månader klarade jag av det. Jag har nog aldrig tröttnat så snabbt på en telefon, jag vet inte riktigt varför. Men när jag sitter på jobbet med min mobil för 7500 kr och spelar Harpan så känns det som att det är dags å gå vidare i livet :blush:

Därför skall jag nu sälja min HTC Touch Pro, den har lite skador och repor men jag har drullerförsäkring och tänkte därför lösa det på något sätt och plocka ut en ny, är det någon som är intresserad av att köpa en ny oanvänd HTC touch pro? Släng iväg ett PM till mig med bud!

Tack, trevlig kväll.

Postad 15 November 2008 - 17:02

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Men när jag sitter på jobbet med min mobil för 7500 kr och spelar Harpan så känns det som att det är dags å gå vidare i livet :blush:

Säljer du den för att du är beroende av Harpan, för att du är missnöjd med något eller bara för att det är ett rent felköp? (Skulle man spela spel på min arbetsplats borde man nog snarare leta efter nytt jobb än ny mobil. :D )

Postad 16 November 2008 - 05:58

beejay
  • beejay
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Säljer du den för att du är beroende av Harpan, för att du är missnöjd med något eller bara för att det är ett rent felköp? (Skulle man spela spel på min arbetsplats borde man nog snarare leta efter nytt jobb än ny mobil. :D )

- Jag kör taxi, vissa timmar på dygnet så har man en del dötid så att säga :blush:
- Jag är missnöjd med touchscreenen, känslan, snabbheten, gränssnittet, kalendern bl.a.
- Det är ett felköp också. Jag gjorde ett impulsköp när jag gick in på elgiganten och den fanns där i lager (men var slut på 95% av alla andra sthlmsbutiker), jag fick för mig att jag behövde den här mobilen för att den kunde köra 2-way-sync med google via ett program men efter några månader så har användandet av kalendern dött ut.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.