http://marketplace.x...tDownloads.aspx
där kan ni tanka demot nu om ni vill
Tror att du behagar skämta.......

//Peter
5 relaterade trådar
Postad 24 september 2009 - 10:30
Tror att du behagar skämta....... ![]() //Peter Postad 24 september 2009 - 10:37 ![]() Som vanligt verkar vi ligga efter i Sverige... Postad 24 september 2009 - 10:40 PÅ SVENSKA:D //Peter Redigerat av pewi78, 24 september 2009 - 10:44. Postad 24 september 2009 - 10:43
nix, jag tankade mitt därigenom. ![]() Någon annan som hunnit testa det än? ![]() Postad 24 september 2009 - 10:47 Redigerat av Lias08, 24 september 2009 - 10:55. Postad 24 september 2009 - 10:48
Inte än men snart;) Postad 24 september 2009 - 10:52 ![]() Postad 24 september 2009 - 11:02 ![]() Postad 24 september 2009 - 11:05
Jag tycker det känns lite mer trögstyrt i 3an, lite ovan vid det än så länge ![]()
http://marketplace.x...5-d8024d53084d/ kolla den länken ![]() Postad 24 september 2009 - 11:06 Just nu 55% av 1,25gb men jag ska iväg och klippa mig snart så jag hinner nog inte testa särskilt mycket ![]() Redigerat av Unregistered78af1102, 24 september 2009 - 11:06. Postad 24 september 2009 - 11:18 Jag kan tyvärr inte gå in och titta på url:en heller ifrån jobbet pga bluecoat proxyn. Postad 24 september 2009 - 11:25
xbox.com ![]() ![]() Postad 24 september 2009 - 11:26 ![]() Postad 24 september 2009 - 11:28 Jäklar va jobbigt läge! Postad 24 september 2009 - 11:33
Kört några race och upplever det som betydligt lättare att gradera bromsen (med MS-pedalerna) än tidigare och att känslan i ratten är bättre än i tvåan, gillar att det är lite mer motstånd i ratten. De få race jag provat så tycker jag att det än så länge verkar lättare att köra med ratten i FM3 jämfört med FM2. Nä får ta ett varv till i hundkojan.. ![]() Postad 24 september 2009 - 11:44 Känslan från FM2 finns kvar, är nästan så den är lite bättre nu. Det är bra mycket snyggare än FM2. Flytet finns kvar. Har iofs bara kört två lopp, men har inte upplevt ett hack eller ryck i bilden än. Cockpitvyn är riktigt schysst. Känns som det kommer bli den jag kommer använda mig mest av. Äntligen är man kvitt den urdåliga musik som fanns i FM2. Postad 24 september 2009 - 12:18
Bättre nu än när det riktiga spelet kommer. Nu får du ju tillbaks den i lagom tid. ![]() Postad 24 september 2009 - 12:18 //Lorryquai Postad 24 september 2009 - 12:27 Själva demot är dock inget att hurra över, 5 bilar och en bana över två varv, that's it. Det går inte ens att ändra inställningar för ratten (eller så har jag bara inte hittat det?) Postad 24 september 2009 - 12:47 Postad 24 september 2009 - 13:01 //Lorryquai Redigerat av Lorryquai, 24 september 2009 - 13:01. Postad 24 september 2009 - 13:31
Va?!?!?!?! vad jämför du med?? jag tycker att det förbättrats 110% mot 2:an Postad 24 september 2009 - 14:28 Visst, fart och känsla i handlingen av fordon är OK, men det är inte så realistiskt. Tycker att det känns stelt och "fyrkantigt"... Hurrade när jag fick höra att bilarna kommer kunna volta, ah äntligen lite realistiskt känsla tänkte jag, men icke. Har försökt att volta modellerna som finns i demot, men det närmaste jag kommit är sidoläge. Fordonen känns fortfarande fastklistrade mot asfalten och så fort man orsakar fysik som ska motverka bilens tyngdkraft (volt-tendens) så känns bilen som en fyrkantig kartonglåda på is. I verkligheten kan man redan flippa bilar i 50km/h, här kan du inte ens få bilen att gå på två hjul vid en extrem sväng i 160km/h Därav den negativa åsikten. // Lorryquai Redigerat av Lorryquai, 24 september 2009 - 14:29. Postad 24 september 2009 - 14:34
När du jämför med Dirt 1, PGR 3 och 4 och bilfysik ur GTA IV så faller ju ditt argument rätt platt. Har du prövat spela dessa spel med ratt och pedaler? Dirt 1 har ju helt skevt, man gasar och tokbromsar, att försöka ställa upp bilen är ju helt omöjligt (Vilket de fixat i Dirt 2 ![]() PGR 3 och 4 är ju bara konstigt med ratt å pedaler, väldigt arkadigt. Bilfysiken ur GTA IV, tänker du på tyngden då? Forza 2 är ju fantastiskt bra med ratt å pedaler, man känner väldigt bra när bakändan släpper i force-feedbacken. I ditt inlägg så verkar det nästan som du skulle gilla Need for Speed: Shift. Där är inte fordonen klistrade mot marken, de känns väldigt tunga osv. Redigerat av hellblz, 24 september 2009 - 14:38. Postad 24 september 2009 - 14:58 Ungefär som man kan förvänta sig att en bil ska flippa framlänges om man bromsar för kraftigt utan ABS. Dock, du jämför med arkad spel, så det är kanske inte så konstigt att du blir besviken. Detta är helt enkelt inte din typ av spel och det är ingen mening att du förväntar dig att slutprodukten kommer att bli en annorlunda upplevelse... Postad 24 september 2009 - 15:05 Redigerat av maximm, 24 september 2009 - 15:05. Postad 24 september 2009 - 15:09 Det enda jag menar är att om Forza 3 ska det vara ett ledande simulatorspel så borde bilarna har samma fysiska egenskaper som bilarna i vår fysiska värld. Av demot att dömma så är det fortfarande en bit kvar för grabbarna på Turn10. Nu har man lagt ner en hel del krut på grafik, som bara verkar vara medioker (demot som referens). Fordonen känns fortfarande lite "lådaktiga", som i 2:an. Det enda jag stör mig på är att jag som spelkund har fått en uppfattning, av all marknadsföring som gjorts på Forza 3, att spelet kommer att vara mer realistisk än föregångaren. Bla. kommer bilar att kunna volta. Nu till saken. Försök att volta en bil i demot så kommer du säkert förstå vad jag menar. Som att försöka att välta en kartonglåda innehållandes betong, på hjul. Det känns inte rätt. Testa att volta fordonen i DIRT2, där har codemasters lyckats onekligen. En stor eloge. Svaret på din fråga angående ratt och pedaler blir ja, det har jag testat. Har inte testat Shift, för att NFS överlag är rena rama skämtet tycker jag, men det har fått bra kritik så jag överväger det. Exakt, håller med maximm. Jag ventilerar bara mina åsikter.... det är inte din snuttefilt jag mordhotar. //Lorryquai Redigerat av Lorryquai, 24 september 2009 - 15:12. Postad 24 september 2009 - 15:20 Gillar killen inte Forza så är det ju ingen snuttefilt som sågas. I höst så får vi ju så fantastiskt många bilspel att något bör ju passa alla. Det är ju alltid en smaksak om hur man vill att spelet/simulatorn ska kännas/fungera. Man måste ju alltid göra en medelväg mellan skoj och simulator. Någonstans måste ju dessa träffas. Oftast så måste man ju lära sig hur spelet fungerar, när måste man bromsa i en kurva för att kunna komma runt den osv. Hype är ju heller aldrig bra, man får förhoppningar som oftast inte infrias. Gran Turismo 5 någon? ![]() Ska pröva ikväll och känna om Forza 3 känns som en bra voltsimulator eller inte, dock försöker jag oftast undvika att volta i bilspel. ![]() NFS-serien har ju varit riktigt dynga hittils men när man hörde att det var de som gjorde Simbins GTR spel så blev man ju lite överraskad. Shift känns väldigt mycket som GTR med den konstiga NFS-attityden. Redigerat av hellblz, 24 september 2009 - 15:23. Postad 24 september 2009 - 15:29 Lyckades volta två gånger när jag kraschade in i muren, dock inte genom att svänga kraftigt i hög hastighet. Kollar man på biltester, t.ex älgtestet så ska en bil inte heller volta av kraftigt styrutslag, speciellt inte dom bilar som fanns i demot. Postad 24 september 2009 - 15:42
Hur tänker du här? Ska bara de som är negativa till ett spel få tycka vad de vill? Postad 24 september 2009 - 15:51 Då vill jag således lämna mina...... Tycker att demot motsvara min för väntningar och gör så att man bara ser fram emot spelet ännu mer. Körkänsla känns väldigt verklighets trogen. o inte lika mycket såpa körning som det var i FM2... tycker Jag;) Vad det gäller grafiken så tycker jag att den är snäppet bättre än den jag har sett hos ett annat spel "som inte släpps än" ![]() FM3 kommer säkert att bli jätte fint o bra på alla sett o vis när det väl kommer ut eller vad tror ni? //Peter Postad 24 september 2009 - 16:37 Har kört ett lopp med MINIn och det känns bra. Tycker dock verkligen inte om att de har gjort på precis samma sätt som på GT5P när det gäller presentationen av bilarna, när man skall välja färg... jag vill kunna välja vinkel själv! Postad 24 september 2009 - 16:40 Retar mig på att man inte får kontroll över gasen för precis innan starten då man inte alltid hinner justera in rätt gaspådrag för att slippa för mycket hjulspinn. Grafiskt är det ett jättelyft och det flyter mycket bra. Ljudet har lyfts med bättre ljudkvalitet och fler ljudeffekter. Postad 24 september 2009 - 16:46 känns det som i verkligheten? Postad 24 september 2009 - 17:08 Forza spelar fortfarande mycket på körglädje. Postad 24 september 2009 - 17:14 Postad 24 september 2009 - 17:20 Postad 24 september 2009 - 17:27 Som spel? Underbart. Jätteroligt att köra, AIn uppför sig vettigt och ger en härligt utmaning, de bumpar till en lite lätt när man kör aggro, men inte för mycket för att bli störande. Återspolningsfunktionen är rätt skit jämfört med Dirt2, men kul att se den! Grafiken? Helt fuckin galet underbar. Bilarna ser lite pastelliga ut, men miljön är fantastisk. Att köra innifrån funkar jättebra, men inte 100% lika roligt som i Shift. Tror inte det kan bli något annat än 10/10 när det väl släpps måste jag säga. Postad 24 september 2009 - 17:43 Postad 24 september 2009 - 21:15
Är Mercedes A-Klass med i demot?! Skämt åsido, jag gillar det. Det känns som forza 2 som de jobbat mer på. Det enda som jag saknar (och det saknar jag verkligen) är att händerna ska röra sig när man växlar. Antingen ner till växelspaken eller till "paddlar". Nu känns det helt off och om det inte är så i fullversionen är jag rädd att jag aldrig kommer att köra i cocpitviewn. Postad 24 september 2009 - 22:22 Tänkte detsamma när jag såg inlägget om välta bilarna. Gillade framförallt kommentaren om hur realistisk fysiken på bilarna var i GTA IV. Kommer själv aldrig glömma när jag välte "ferrarin" där genom att svänga skarpt vänster... Vad gäller demot så är jag riktigt imponerad. Högt ställda förväntningar som ser ut att infrias med råge. Sjukt stabil framerate. Sjukt snyggt. Sjukt skön reprisfunktion. Sjukt skön ai. Enda nackdelen är att det är nästan en månad kvar till släpp. Dessutom fyller jag år på releasen vilket gör att jag kommer missa värdefull speltid på att festa... Postad 24 september 2009 - 22:42 Det är här du har fel. Din uppfattning om hur lätt bilar av den karaktär som finns i spelet har ingenting med verkligheten att göra. Kika exempelvis på 100 tävlingar av porsche cup och berätta hur många gånger någon bil voltade. Din åsikt är din egen men din uppfattning om bilar i verkligheten saknar dessvärre förankring i densamma... Postad 24 september 2009 - 22:54
Jag känner en nyppa ironi i din kommentar... notera att jag skrev, till en viss del GTA IV. Med den delen menar jag att bilarna beter sig som just bilar när man voltar dem och med bilarna menar jag de vanliga "standard" bilarna, inte "superbilarna", som inte håller måttet just pga. den anledningen du beskriver...voltar obefängt i skarpa kurvor, det är surrealitisk. I Forza 3 demot lägger sig bara bilarna på sidan...har inte lyckats rolla någon bil 1 varv än. Varför får jag känslan av att en rolling är befängt och "arkadigt"? Tillhör inte rollar verkligheten likaväl som allt annat i demot som dom lyckats bra med? Till synes en orginal porsche som välter efter överstyrning och gräskontakt... http://www.youtube.c...h?v=2IpCIYF0lVU Oj, en till bil som rullar runt. http://www.youtube.c...feature=related Mer av detta och forza blir fulländat....annars är det helt ok.
Jaja, ta då en titt på denna video... Nämen oj, är det inte en porche carrera?http://www.youtube.c...h?v=__05bzqn-nw Du kanske äger en Mini-cooper s? Inte så svårt att få tag i en iaf. Testa då att ta ut den på bana. Håll 140km/h i nerförsbacke, kör i sick sack, får överstyrning, glid med bakänden ut i gräset, slå i en murväggen...återkom med resultat. Jag bettar att bilen, 8 av 10 gånger, kommer ha skador på taket pga volter. Låt oss vara verkliga va, eller ska vi inte vara det...hm det är ju trots allt ett simulatorspel. Hur ska vi ha det? A: Turn10 säger att en nyhet på 3:an är att bilar ska kunna "rolla". B: I realesevideon kan vi se att en Ford rollar så fort den kör in i en stenmur... 0:56 i denna video http://www.youtube.c...h?v=NrW215cgMLU Efter många timmars försök har jag fortfarande inte lyckats rolla någon bil. Som jag har sagt förut så väntar jag med en full kommentar, men som det ser ut än så länge så ser det mörkt ut för Forza 3. Blir det så här så kan bara grabbarna på Codemastars hålla i hatten för då blir DIRT2 årets bästa simulator. //Lorryquai Redigerat av Lorryquai, 24 september 2009 - 23:45. Postad 24 september 2009 - 22:58
När jag väntade på att demot skulle laddas ner så sa Olliee: 'Något du kommer att reta dig på är hur lite föraren rör ratten när du svänger.' Han hade rätt... ![]() Blev även besviken på replay funktionen, hade gärna sett nått där man hade kunnat spara olika 'klipp' och kunnat ta foton. Men det kommer kanske i slutversionen. De hade ju lovat något extraordinärt på den fronten. Ditto för rewind funktionen. Hade hoppats på 'fri' rewind; men nu backar den ju bara till 'checkpoints'. Inte säkert att man vill ta över bilen mitt i en skarp sväng med fullt rattutslag och broms. Men det är bara finesser runt själva huvudmomementet som är körningen; och där finns det inget att klaga på. Hur skönt som helst. ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |