Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilseledande info om FE-metodens fördelar

1112 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 June 2008 - 23:58

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0

Förövrigt tycker jag illa om de mobbningstendenserna som Chris just använde sig om.

Ville bara tala om det. Tycker liksom genuint illa om sådant.

Det låter ju intressant!

Jag blev alldeles nyligen informerad om vad som försigår bakom ryggen på mej (och de flesta andra i denna tråden). Jag har nämligen blivit serverad ett antal citat ifrån Faktiskt som kan förklara varför det har varit så oerhört svårt att både hålla tråden "OnTopic" och ännu svårare att få relevanta svar på mina inlägg istället för en massa mambo-jambo och andra exempel som inte berör de jag själv valt att använda för att illustrera bristerna.

Det har känts oerhört svårt att "nå fram" till vissa personer i tråden, men efter att ha läst citaten så förklarar dessa varför det har varit så svårt. Uppenbart så har det funnits en "dold agenda" som inte har ett jota med FE-metoden att göra egentligen.

Det har helt enkelt inte spelat någon roll för vissa personer om den kritik jag har framfört har varit befogad eller ej, för deras engagemang har inte handlat om FE-metoden utan om något helt annat...

Nämligen mej som person!

Jag bryter förmodligen mot ett helt gäng olika regler och moraliska föreställningar nu, men det skiter jag i.
Jag tjänar inga pengar på att skriva på detta forum, jag använder inte forumet för att skaffa mej nya vänner och samlar inte några prestige-poäng ifrån detta forum i någon burk i kylskåpet heller. Jag delar med mej av mina åsikter, erfarenheter och min kunskap i hopp om att någon annan kan få användning för den. That's it...

Här kommer nu de inlägg ifrån faktiskt som jag har blivit informerad om:
OBS. Jag har full respekt för Phon och hans engagemang och har ingen som helst anledning att tro att Phon skulle ha någon "dold agenda" såsom vissa andra har. Jag litar dessutom fullt ut på att Phons engagemang i denna tråden är helt genuint och inte har något med citaten nedan att göra.

Phon ska ha kredit för sin heder och sitt ärliga sätt att bemöta även svåra personer som jag kan vara ibland. (även om hans sinne för humor inte alltid går fram så tydligt som man skulle kunna önska :D ).

Okej - handsken är kastad...

Så visa hur det går till att upplysa Krasse! (Och likasinnade) :lol:

Jag sätter mig ned, lutar mig bakåt och förbereder mig på att
bli mäkta imponerad. 8) :lol:

Vh, iö

Ingvar: Tycker att iom sida 10 så har Phon och Kaffekoppen lyckats få fram någon slags förståelse. Jag är mäkta imponerad!

Jag vet att Phon gjorde en rejäl ansträngning igår. Om det gav resultat är
det ju ytterst glädjande. (Jag har inte tittat där på några dagar, men jag
talade med Phon igår per telefon när han gnetade med ett inlägg.)

Har alltså även trådskaparen börjat förstå, eller är det bara andra i tråden
som gjort det?

Vh, iö

DETTA ÄR MARTIN SOM SKRIVER

Har alltså även trådskaparen börjat förstå, eller är det bara andra i tråden
som gjort det?

Det är nog mest andra tror jag :)
Krasse kan ALDRIG släppa på sina principer och erkänna att någon annans teorier kanske också kan vara rätt, det är mitt intryck i alla fall.

Fast visst finns det små (kanske jättesmå :wink: ) antydningar till en konsensus i åtminstone vissa delfrågor. "Hata faktiskt / lts / IÖ / Subjektivisten - gänget" har iaf känt av den något mer konstruktiva och positiva stämningen genom att sända in genomtrevlige Chris Lymme som motvikt. Denne skriver bla "Detta är inte en personlig anmärkning riktad mot just Öhman, utan jag skulle allvarligt förmana alla och envar som betedde sig lika illa.". Yeah... right. 8O Snacka om att behöva städa framför egen dörr.

Finns även lite lättsam LTS-humor i tråden. :lol:
Svar:"Det räcker att du har en testpanel med en deltagare om det är så att denne hör skillnad".

Fråga: "Jasså??...jaha varför behövs då 700 medlemar??"

Stort TACK till i första hand Phon som gjort ämnet nästan förståeligt!

Jag tycker faktiskt det verkar som att Krasse har tagit till sig argumentationen.

Chris_Lymme däremot, verkar ju helt ha tappat greppet... 8O

Detta är nin som skriver ...

Nja, jag tycker man får skylla sig själv lite. Startar man en tråd där man påstår att "jag ska bevisa att metod X inte funkar" och bevisen inte håller utan är mest missuppfattningar om själva metoden, så får man nog räkna med folk kommer säga till han. Smidigaste vore om han starta tråden med frågor, istället för påstående som han säger är korrekta.

Intressant vändning - nästan retoriskt skulle en del säga :lol:

Jag tycker att Phon, Kaffekoppen och Svante gör ett riktigt fint jobb på MHB! Jag ser inte hur min inblandning skulle göra saken bättre - kockar och soppa, du vet. Dessutom har de alla mer tekniskt kunnande i sina repektive lilltår än jag kan prestera överhuvudtaget :D
MVH
/Mattias

Bara så att alla har det fullständigt klart för sej, så har jag "bevisat" att det KAN finnas en samverkan mellan testobjekt och lyssningsförstärkare som kan påverka utgången av ett FE-test.
Jag har dessutom inte fått något som säger emot den problematik jag nämnde inledningsvis om problemet med konstlasten som också samverkar med testobjektet och därmed också kan påverka resultatet av FE-testet.
Inte heller har det förklarats varför man i ett FE-test accepterar en mängd "extra komponenter" i den analoga signalvägen, trots att nära nog alla intresserade HIFI-entusiaster redan "vet" att om man vill ha ett så rent ljud som möjligt, så måste de analoga signalvägarna hållas så korta och enkla som möjligt.

Den punkt jag nära nog har gjort en tvärvändning på gällde osäkerheten hos testresultatet p.g.a. att mätgruppens samlade subjektiva åsikter, har jag ändrat ståndpunkt på delvis.

Jag accepterar fullt ut påstående om att testresultatet ur detta perspektiv inte kan jämföras med subjektiva åsikter vid en vanlig provlyssning utan istället kan betraktas som helt objektiva. Men detta medger jag bara under vissa specifika förutsättningar som jag redan har redogjort för.

I övrigt så står sej kritiken jag har framfört fortfarande när det gäller de tekniska begränsningarna och därmed så står min åsikt fortfarande fast.

Värdera inte resultatet av ett FE-test högre än vilket annat testförfarande som helst...

Det finns en mängd osäkerhets-faktorer i ett FE-test som allihop kan avgöra resultatet av testet, vilket gör att testresultatets relevans i verkligheten blir mer eller mindre lika värdefullt som vilket annat test som helst.

De kan ha rätt i sina slutsatser i ett FE-test. Men ingen vet om det verkligen är Testobjektet eller det är något annat som har gett resultatet...

Eftersom jag faktiskt har ett liv utanför MinHembio.com och det uppenbart finns deltagare i denna tråden som är här främst för att "läxa upp" mej, istället för att sprida relevant information om FE-metoden, så finns det än mindre anledning för mej att försumma resten av mitt liv med att hänga här som någon slags slagpåse för att roa I.Ö. och hans lakejer på Faktiskt.

Undantaget Phon, då förstås...
Gonatt...
...och sov gott ni som kan...

Redigerat av Unregistered959, 25 June 2008 - 00:30.

Postad 25 June 2008 - 00:00

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Krasse...

Vi diskuterar just detta i denna tråden ...

http://www.faktiskt....p=557929#557929

Ni andra är också välkomna :)

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 25 June 2008 - 00:01.

Postad 25 June 2008 - 00:14

phon
  • phon
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ja ...... suck! :)

Vad skall man säga?

Jag vet ganska säkert vad jag skulle säga till dig i alla fall, när eller om vi träffas nångång.

Det är nog ändå inte riktigt lika illa som det ser ut, och det är rätt säkert en hel del annorlunda än vad det ser ut som.

Men ändå, det skall inte se ut så där alls.

Det skall vara kul att ha en hobby, inte förenat med hjärtklappning när man öppnar browsern.

Jag kan bara beklaga utvecklingen och hoppas på att du repar mod och styrka att bara kasta det här åt sidan.

/phon

Postad 25 June 2008 - 00:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

DETTA ÄR MARTIN SOM SKRIVER

Ja det stämmer.

Jag tycker du mest för en monolog och inte tar till dig det minsta vad någon annan skriver, iofs har det blivit bättre här nu i slutet på tråden.

Det är ju rätt onödigt att starta en tråd när man ändå inte vill lyssna på vad andra har att tillföra.

Postad 25 June 2008 - 00:26

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0

Ja det stämmer.

Jag tycker du mest för en monolog och inte tar till dig det minsta vad någon annan skriver, iofs har det blivit bättre här nu i slutet på tråden.

Det är ju rätt onödigt att starta en tråd när man ändå inte vill lyssna på vad andra har att tillföra.

Det var väl ett trevligt ställningstagande ifrån en admin?
Det verkar dock som att både du och vissa andra har egna erfarenheter av uttrycket "man ser vad man själv vill se". Något ni mer än gärna antyder att jag är ensam om...

Jag kan bara beklaga utvecklingen och hoppas på att du repar mod och styrka att bara kasta det här åt sidan.

Jodå, det löser sej. Jag HAR faktiskt ett liv utanför MHB också. Ett för tillfället ganska krävande dessutom.
Det är ju dock uppenbart att jag har prioriterat lite fel, den sista tiden när jag försökte belysa några (IMHO) kritiska brister i FE-metoden och blir utnyttjad som en roande pajas på ett annat forum samtidigt.

Det är kanske inte konstigt att Faktiskt bara har 700 medlemmar (om nu den siffran stämde) medan MinHembio.com har en bra bit över 100.000 medlemmar. Ägnar man sej åt att roa sej åt mej i sina trådar istället för den hobby som har samlat oss, så förklarar det en hel del...

...Faktiskt!...

Gonatt (för sista gången). Nu ska jag bara "avboka" denna tråden för gott. Något jag glömde när jag skrev förra inlägget...

Redigerat av Unregistered959, 25 June 2008 - 00:27.

Postad 25 June 2008 - 00:35

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Godnatt Krasse.

Du borde nog läsa längre i den där tråden som Maveric länkade till.

Postad 25 June 2008 - 00:39

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Martin !

Jag tycker att det hade passat bättre att svara så som tex Phon precis gjorde

Eller att beklaga att detta har fått ske på ett annat forum utom Krasses vetskap !

För vad man än tänker och tycker om Krasses åsikter, sätt att skriva och/eller
att det ibland kan tolkas som monologer .. Så är det Krasse !

Krasse har alltid varit Krasse och kommer alltid att vara Krasse ..
... der är bara att acceptera och gilla läget ..
För vem kan ställa sig upp och säga att Krasse saknar kunskaper
om det han skriver ?

Alla forum har sina "krasse" ( skall inte nämna de andra forumens "hjältar" )
och dessa behövs för att skapa engagemang. Bara titta på vilket engagemang
som Krasses tråd har skapat. Det har givit sådan fart åt "ljuddelen" som det inte
varit sedan vi bråkade om .. ( vågar inte ens skriva det )

Jag har personligen varit tokig på att man släppt loss vissa element så som inte borde gjorts
och det är jag fortfarande. Men jag går i döden för att Krasse skall få skriva som han vill
och skriva om vad han vill. Han är en del av detta forum precis som alla andra medlemmar
och utan medlemmar ... Inget forum .. ( räknar inte de 1000 tals engångsbesökarna som medlemmar )

Så Krasse .. Fortsätt du i samma stil .. För det är din stil och den passar dig !!!

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1103, 25 June 2008 - 00:41.

Postad 25 June 2008 - 00:42

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

Håller helt med. När man startar en tråd med sådant namn och bestämda åsikter om något som man inte förstår helt, så öppnar man allt för kommentarer. Flera kunniga personer har skrivit och förklarat att dom brister som Krasse påstår finns inte finns, men det verkar inte ändra på Krasse's inställning speciellt mycket. Och när det verkligen börjar bli intressant så väljer han att att hoppa av sin egen tråd! Varför? Är han rädd att behöva ta tillbaka sina påstående? Att han inte har den tillräckliga kunskapen som behövs (jag har inte det)? Vad är skälet om det är nu som han påstår att han VILL veta?

Jag hoppas verkligen inte att Krasse lämnar tråden, då börjar jag allt undra om det hela var en skenmanöver, där man påstår massa för sen lämna och inte ta kritiken och förklara sina påstående. Speciellt när vi har Phon och Svante som verkligen tagit sig tid för att förklara det ganska ingående.

Så jag hoppas det fortsätter, med eller utan Krasse (helst med). För det är alltid bra att förklara missuppfattningar om något, så slipper man myter och felaktiga slutsatser. Sen vore det bra om vi slapp massa sidospår som mest handlar om ogillade över vissa personer och texter på olika föreningars hemsidor, det har inget med att förklara F/E lyssningsmetoden.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 25 June 2008 - 00:44

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
Synd att Krasse uppfattat som att jag hånat honom. Så var inte alls min tanke. Jag var bara uppriktigt glad över att förståelse verkade ha spritt sig. :/

Nåväl, nattinatt.

Postad 25 June 2008 - 00:50

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

...................................................

..................................................

Maveric :D

Ps. Fri tolkning :)

Postad 25 June 2008 - 05:31

Patrik_F
  • Patrik_F
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Hmm, nu tror jag faktiskt att du trollar.

Det var inte min mening. Dock inser jag att man med lite fantasi kan påstå nästan vad som helst genom att dra fram vissa likheter. Och i enlighet med vetenskapens första tes är det fåfängt av mig att argumentera emot det :) .

Postad 25 June 2008 - 06:08

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Så.

Nu har jag läst hela tråden på faktiskt.se och här och min uppfattning om FE-lyssning, LTS, Öhman med lakejer är än mer bergfast tyvärr men jag har också fått stor respekt för individer som Kaffekoppen, Phon och Svante.

Så visst har tråden varit informativ :)

Krasse: Jag hoppas att du inte slutar skriva här på MHB i alla fall för då kommer denna del av forumet att dö ut eftersom det blir likt faktiskt.se med en enda åsikt om ljudåtergivning som legio. :D

Postad 25 June 2008 - 08:11

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Ja, då har ju jag och Svante misslyckats rätt kapitalt om man likställer hela föreningen med enskillda individer.

För mig handlade tråden om F/E i sig, och därmed kanske mycket om F/E som LTS utför den. Inte om föreningen i sig, vare sig det är nuvarande styrelse, tidigare styrelsemedlemmar eller medlemmar (eller inte medlemmar) som råkar skriva på forum :) Jag är hjärtligt trött på den sammanblandningen - alltså att så fort någon skriver något som kan tolkas som om LTS tycker likadant så blir det LTS som säger det, vare sig personen är medlem eller inte :D

Som sagt, jag har försökt belysa F/E som metod inte LTS som förening. Då hade jag nog pratat om något annat också, eftersom 4-6 tester om året inte är särdeles mycket verksamhet :D

Krasse, det är LTS som har runt 700 medlemmar. Faktiskt.se varifrån Maveric hämtade länken har nog flerdubbelt så många.

Redigerat av kaffekoppen, 25 June 2008 - 08:13.

Postad 25 June 2008 - 08:50

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Det var väl ett trevligt ställningstagande ifrån en admin?
Det verkar dock som att både du och vissa andra har egna erfarenheter av uttrycket "man ser vad man själv vill se". Något ni mer än gärna antyder att jag är ensam om...

Jo det kan man ju tycka, men jag har inte annat än ögon att läsa med.
Exakt samma sak hände ju med den förra tråden du startade om rökning. Du måste bara ha rätt och kan inte tänka att ändra dig det minsta. Jag har ingen förståelse varför man startar en tråd när man inte vill lära sig något eller ta till sig av andras kunskap.
Bloggformatet kanske är ett bättre medium i sådana fall. Skriv vad du vill och få inga mothugg och bli inte ifrågasatt?!

Redigerat av Martin, 25 June 2008 - 08:51.

Postad 25 June 2008 - 08:53

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Nej. Ni har inte misslyckats. Det kommer att ta lång tid att tvätta bort vetenskapselitstämpeln medels vita rockar/pajaseri men fortsätt på den inslagna vägen och ge inte upp så kommer ni att lyckas. Det blir inte lätt dock eftersom väldigt väldigt många sätter likhetstecken med det Öhman och hans svans tycker med vad LTS tycker.

Jag vet att jag tyvärr gör det alltför ofta själv men det beror tyvärr på mycket dåliga erfarenheter. Keep up the good work.

Postad 25 June 2008 - 09:29

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Nu har jag absolut ingen aning om vem du är, eller vad du råkat ut för - du får gärna kontakta mig privat.

Men det känns lite fånigt när det 4 år senare (alltså jag var inte med och vet inte exakt när det hände) ett självironiskt inslag på Arkenmässan används som slagträ mot en förening som funnits i nästan ett halvsekel.

Personliga problem, vare sig det gäller nämda Öhman eller mig för den delen är ju personrelaterade och bör betraktas som det. Det är alldeles för enkelt och diffust att slänga skit på en hel förening på det sättet.

Jag är rätt stolt över den verksamhet som föreningen har. Det känns bra att tidskriften kommer regelbundet, mötesverksamheten som är väldigt uppskattad - och det arbete som läggs ner på testerna av de som deltar skall verkligen inte underskattas!

Tack för uppmuntran på slutet iallafall :) Det behövdes!

Nej. Ni har inte misslyckats. Det kommer att ta lång tid att tvätta bort vetenskapselitstämpeln medels vita rockar/pajaseri men fortsätt på den inslagna vägen och ge inte upp så kommer ni att lyckas. Det blir inte lätt dock eftersom väldigt väldigt många sätter likhetstecken med det Öhman och hans svans tycker med vad LTS tycker.

Jag vet att jag tyvärr gör det alltför ofta själv men det beror tyvärr på mycket dåliga erfarenheter. Keep up the good work.

Postad 25 June 2008 - 09:42

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Jag är inte alls emot vetenskaplighet, jag använder själv sannolikhetslära och bevisregler i min yrkesverksamhet

Har jag väldigt svårt att tro på så som du resonnerar, har nog aldrig sett en tendens till att du ens tror på vetenskapen.

Däremot skulle jag inte publicera resultatet i pseudovetenskapliga sammanhang, så som LTS gör, nej.

Pseudovetenskapliga saker är ju precis upp din alley eller hur...host ormolja host kablar...etc

De läkemedel som inte dödar är intressantast. Man vill visa att ingen dödas. Aldrig någonsin, vare sig nu eller i framtiden. Den där tesen säger att det går inte att visa, man kan inte visa frånvaron av dödlighet. Det man gör då är att man hittar på en metod som FÖRMODLIGEN visar om medicinen är farlig.

De förstärkare som inte färgar är intressantast. Man vill visa att ingen kan höra förstärkarens färgning. Aldrig någonsin, vare sig nu eller i framtiden. Den där tesen säger att det går inte att visa, man kan inte visa frånvaron av förvrängningens hörbarhet. Det man gör då är att man hittar på en metod som FÖRMODLIGEN visar om förvrängningen är hörbar.

I båda fallen så rör det sig om en vetenskaplig approach där man gör vad man kan för att visa hörbarhet/dödlighet. Själva graden av ansträngning blir viktig för hur utfallet ska värderas om man inte lyckas.

Japp bra exempel tänk om alla bara kan förstå det nu också...
Som sagt så är det ju YTTERST viktigt att testa frånvaron från ngt annars hade jag inte jag ätit många mediciner iaf.

Äta fem skivor gurka om dan dödar inte, klappa katter dödar inte osv.
Sen är hörbarhet i en viss situation lite mindre robust resultat än ett dödsfall och då är man tillbaks till att lita på metoden.

Tja ditt argument bottnar i det vanliga argumentet fråns kristna, medium, homepater, healare eller andra som inte har ngt vettigt att komma med förutom en outgrundlig TRO.

Dvs argumentet att man inte kan bevisa frånvaron av ngt är lika med bevis för att det finns tex så kan man inte bevisa att det inte finns flygande grisar, eller rosa enhörningar men hur många här tror att dom finns.

Postad 25 June 2008 - 09:51

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Bara så att alla har det fullständigt klart för sej, så har jag "bevisat" att det KAN finnas en samverkan mellan testobjekt och lyssningsförstärkare som kan påverka utgången av ett FE-test.

Det här är ju en liten tankegroda som jag ser det.

Vem som helst kan "bevisa" att någon KAN ske bara genom att som du skriva ner det. På samma sätt som du kan "bevisa" att något eventuellt kan ske i F/E-lyssning så kan jag tex "bevisa" att Ingvar Öhman KAN vara Gud vår skapare. :) Det är ju liksom helt omöjligt att bevisa motsatsen.

Det går fortfarande inte att bevisa frånvaron av någonting Krasse. Så nej, det du har gjort är inte att "bevisa" någonting, utan med din vetskap kritiserat metoden utifrån vissa synvinklar. Och det är väl inget fel i det, men det är ett otyg att använda sig av ordet "bevis" när det egentligen inte handlar om det.

MVH
/Chuck

Postad 25 June 2008 - 10:06

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0

Personliga problem, vare sig det gäller nämda Öhman eller mig för den delen är ju personrelaterade och bör betraktas som det. Det är alldeles för enkelt och diffust att slänga skit på en hel förening på det sättet.

Håller till stor del med dig där men det var inte alls så att det var på det personliga planet som jag och några andra kom på kollisionkurs för utan helt enkelt hur föreningen styrdes och verkade. Framför allt på många möten och i direkt obehagliga diskussioner med dåvarande ledning. Det var på den tiden oerhört toppstyrt enligt mig mfl och med tanke på vad jag läst på bla faktiskt.se så var jag helt övertygad om att det fortfarande var så. Jag visste inte ens att det bytts ordförande förrän ett par månader sedan :)

Fel av mig att sätta likhetstecken mellan LTS och Öhman. Ska försöka avhålla mig ifrån det i fortsättningen.

Postad 25 June 2008 - 10:42

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Ja, vore bra om vi sluta med snacket om Öhman, hans "svans", och dyl som inte har med frågan att göra. Har man inget att säga om just F/E lyssning så bör man inte skriva i tråden. Okej?
Tycker Svante, KK och Phon har förklarat på mycket bra och prestigelöst sätt. Hoppas på en fortsättning av det om det finns fler frågor och tveksamheter om själva metoden.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 25 June 2008 - 10:55

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Fel av mig att sätta likhetstecken mellan LTS och Öhman. Ska försöka avhålla mig ifrån det i fortsättningen.

Tack :)

Att det dras paralleller kan jag förstå, särskillt då föreningen troligen inte hade existerat idag utan Ingvar och att han under lång tid drev föreningen. Då blir det lätt så.

Men det blir ju lite konstigt om någon blir sur på mig att det skulle vara fel på LTS också. Är det något jag gör som är fel så är det ju mig man skall ha synpunkter på.

Jag har förresten varit ordförande i snart 1,5 år, eller 6 nummer av MoLt (det var lite så man räknade medlemsår förut, dvs 4 nummer var ett medlemsår eftersom utgivningen var allt annat än jämn. Nu går de hand i hand :D )

Postad 25 June 2008 - 11:06

SvanteG
  • SvanteG
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Det var inte min mening. Dock inser jag att man med lite fantasi kan påstå nästan vad som helst genom att dra fram vissa likheter. Och i enlighet med vetenskapens första tes är det fåfängt av mig att argumentera emot det :) .

Nja, nu var det ju faktiskt du som frågade om det gjordes liknande studier på läkemedel, det var tom du som tog exemplet Ipren.

Skulle du kanske kunna ge ett exempel på ett jämförbar testsituation forskningsresultat från nåt annat område som skulle hålla för publicering tex?
En undersökning som visar att ipren inte botar huvudvärk hos en person kanske? Nä..

Håller annars med om att analogier är dåliga som argument, speciellt när man har olika åsikter.

Postad 25 June 2008 - 11:19

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Efter mitt senaste inlägg kl 20 igårkväll har det tillkommit en del information som pekar på en häpnadsväckande låg nivå på mänskligt beteende.

I ett av mina inlägg, som motsades kraftigt, skrev jag att min invändning mot Öhman var att han mycket gärna desavourerar sina meningsmotståndare och sedan låter dem mobbas av en hop ljudpatrask. Detta är vad jag själv iakttagit men aldrig trodde jag att den personen skulle medge det så tydligt i skrift som han gjorde på faktiskt.se:

Okej - handsken är kastad...

Så visa hur det går till att upplysa Krasse! (Och likasinnade) ;)

Jag sätter mig ned, lutar mig bakåt och förbereder mig på att
bli mäkta imponerad. 8) B)

Vh, iö

Är det inte själve Darth Vader som lutar sig tillbaka och skickar sina stormtrupper till MHB för att förgöra de frihetsälskande rebellerna?

Sedan är det extremt beklämmande att se att admin, som ska upprätthålla ordningen på forumet och moderera balanserat och opartiskt, inte skäms för att offentligt avfärda LTS meningsmotståndare.

Det är nog mest andra tror jag :)
Krasse kan ALDRIG släppa på sina principer och erkänna att någon annans teorier kanske också kan vara rätt, det är mitt intryck i alla fall.

Det är helt uppenbart att Öhman alltjämt är LTS chefsideolog, även om titeln har gömts undan, och att de eventuellt sansade medlemmar som kan finnas, inklusive ordföranden, helt står i hans skugga. Vad Öhman och hans stormtrupper menar med att "vi ska förstå" är bara att vi ska sluta ha en egen uppfattning och sluta kritisera LTS.

Alla och envar som verkligen förstår ser omedelbart att LTS huvudsakligen använder F/E-lyssning för att försöka bevisa frånvaron av färgning, vilket aldrig kan bevisas vetenskapligt eftersom vetenskapens första lag stadgar att man aldrig kan bevisa frånvaron av någonting. Transparens, neutralitet eller frånvaron av färgning är ju Öhmans grundideologi som han påtvingat LTS och det vore ju omstörtande om medlemmarna insåg att hela transparensköret saknar vetenskaplig grund.

Utöver detta finns inte så mycket att förstå förutom att vissa element tycker att det är så viktigt att dölja denna brist att de hellre beter sig djupt ovärdigt både mot sig själva och andra människor.

För er som har blivit insyltade i den röran på faktiskt.se så kan jag väl säga att det aldrig är för sent att bli människa igen.

Redigerat av Unregistered1197, 25 June 2008 - 11:25.

Postad 25 June 2008 - 11:26

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Du är som ett litet barn Chris...
Och nej, jag håller sällan med krasse och hans teorier, men det är väl ingen hemlighet?

Om du inte har något att tillföra så ber jag dig att inte skriva något mer i tråden.

Postad 25 June 2008 - 11:27

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Jag tillförde massor i inlägget ovan.

Postad 25 June 2008 - 11:29

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Jag tillförde massor i inlägget ovan.

Att LTS är onda, att dom har fel. Att Öhman är ond, att jag är ond... Alla som tycker F/E-tester verkar vettiga är onda.

Kom gärna med ris eller ros på F/E-metoden istället för att bara hoppa på personer.

Postad 25 June 2008 - 11:40

Sasjj
  • Sasjj
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Att LTS är onda, att dom har fel. Att Öhman är ond, att jag är ond... Alla som tycker F/E-tester verkar vettiga är onda.

Kom gärna med ris eller ros på F/E-metoden istället för att bara hoppa på personer.

Personpåhopp kommer ju från båda lägren. Det är knappast bara ena sidan som utmärker sig. Fast i ärlighetens namn så brukar bara ena sidans påhopp uppmärksammas. *host, host*

Postad 25 June 2008 - 11:41

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Eftersom folks beteende i tråden ofta är mer slående än innehållet i vad de skriver så bör det kommenteras.

Ondska är för övrigt ett begrepp som jag inte har använt. Det är ett förenklat begrepp som vissa använder sig av för att beskriva olika personlighetsproblem, exempelvis narcissism om jag får gripa ett exempel ur luften.

Sedan är det ju så att jag och några till har förklarat i flera inlägg varför användningen av resultaten av F/E-lyssning inte är vetenskapligt eller korrekt.

Det är uppenbart att denna information inte har varit välkommen eftersom man har organiserat ett korståg mot våra personer från faktiskt.se.

Redigerat av Unregistered1197, 25 June 2008 - 11:43.

Postad 25 June 2008 - 11:41

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Du (Martin) brukar ju säga att man ska ta sånna här grejor via pm, varför fortsätter du själv här då?
Det tillför ju inget och du som moderator borde föregå med gott exempel :)

Postad 25 June 2008 - 11:44

Unregistered4a2e7abb
  • Unregistered4a2e7abb
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Mja, i praktiken bör man nog driva ingången och F-lyssningen i parallell och från en buffert. Drivingen belastas ju lite mer när F-lyssningen är inkopplad, vilket kan göra att nivån sjunker en aning. Iofs spelar det inte så stor roll eftersom man nivåkalibrerar, men det kan bli tonkurvepåverkan också om inimpedansen på F-lyssningen inte är rent resistiv.

Buffring är sunt mao.

En buffer är väl som synes nödvändig, men om det så enkelt att alla buffersteg är transparenta så borde det inte vara svårt att bygga en förförstärkare som är svår/omöjlig att detektera i F/E-lyssningen, men hur många sådana har hittats? Men eftersom det ändå hittats en handfull så är det väl inte alldeles omöjligt, speciellt inte om man har det målet med konstruktionen.
Är det ingen som någonsin detekterat riggen i F/E-lyssning?

Postad 25 June 2008 - 11:51

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Om det är den här delen av inlägget du menar med att du tillförde något, så skulle det i så fall vara att du inte
alls förstår, eller så utgår du från att jag, Svante och phon ljuger. Hoppas inte på det senaste ialalfall.

Jag utgår således från att det behöver förklaras igen.

1) F/E kan inte påvisa frånvaron av något, det går inte.

Hittar man ingen färgning betyder det inte att apparaten saknar färgning, bara att man inte hittar den. Det är ju lätt att inse att bara för att man inte hittar en mask i en gräsmatta betyder det inte att det kan finnas en mask nånstans ute i grängräset. Med den utgångspunkten inser man att det inte går att bevisa transparans. Men det har ju förklarats tidigare, fast kanske inte så att alla förstår det. Och då faller ju din förklaringsmodell nedan.

2) Det är ju lika intressant att veta om som hur en apparat färgar

Man kan iallafall ge en så bra bild som möjligt, det är ju bättre än inget alls.

3) Av de 700 medlemmarna föreningen har så använder många utrustning som de är medvetna om har färgningar.

De påståenden och synpunkter som Chris, som inte ens är medlem, försöker framläggas delas inte av dem. De har helt enkelt gjort ett personligt val om hur de tycker det låter bäst och det är väl det som är hela poängen.

5) F/E-testandet görs bara för att underlätta medvetna val.

Ingen tvingas ha ett visst synsätt. Det är bara personer som inte ens finns i föreningen som påstår det.

Alla och envar som verkligen förstår ser omedelbart att LTS huvudsakligen använder F/E-lyssning för att försöka bevisa frånvaron av färgning, vilket aldrig kan bevisas vetenskapligt eftersom vetenskapens första lag stadgar att man aldrig kan bevisa frånvaron av någonting. Transparens, neutralitet eller frånvaron av färgning är ju Öhmans grundideologi som han påtvingat LTS och det vore ju omstörtande om medlemmarna insåg att hela transparensköret saknar vetenskaplig grund.

Postad 25 June 2008 - 11:58

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Det där låter väldigt bra i teorin men i praktiken så är det mycket tydligt att transparens är LTS officiella ideologi, vilket visas mycket tydligt av er hemsida och diskussionerna på faktiskt.se.

Eventuellt kan man få ha en icke-transparent anläggning bara man håller tyst om det, ber om ursäkt och aldrig ifrågasätter att det är bättre med Ino, NAD208 och Pioneer 668.

Det är också glasklart att det inte är möjligt för utomstående eller medlemmar att öppet ifrågasätta chefsideologen eller hans ideologi eftersom det leder till personliga trakasserier oavsett om man är medlem eller inte.

Glöm inte att jag som sagt har kontaktats av personer som har farit illa inom LTS, på faktiskt.se eller i Öhmans händer samt att Krasse och jag för närvarande är utsatt för en sådan hetsjakt där till och med admin på MHB deltar för att skaffa sig pluspoäng på faktiskt.se.

För den som inte är blind behöver saken knappast demonstreras ytterligare.

Redigerat av Unregistered1197, 25 June 2008 - 12:02.

Postad 25 June 2008 - 12:05

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

• 756 inlägg
  • 0
Skärpning Martin. Du är inte opartisk. Det lyser igenom
så det är pinsamt.
Själva inläggen har jag inget emot, varken sämre eller bättre
än genomsnittet. Men grymt oförenligt med rollen som
moderator.

En eloge till Kaffekoppen. Som ordförande har du ett visst bagage
att dras med. Som tex dom så kallade självironiska inslagen, vilka
kanske var svåra att uppfatta som ironi om man inte känner personerna...

En uppdatering av hemsidan kanske skulle kunna rensa bort några missuppfattningar.
Rekommenderat-listan skulle vinna på att fyllas på med lite modernare prylar. Jag bla
drog öronen åt mig när jag såg Pioneer 668 tex. Men jag läste vidare. Finns godbitar att hämta
i texterna. :)

Redigerat av Unregistered1064, 25 June 2008 - 12:24.

Postad 25 June 2008 - 12:19

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Ljudkrav/nin/subjektivisten mmmm:

Vill du verkligen din sak väl och det tror jag faktiskt att du vill så låt bli att göra fler inlägg. Låt Svante, Kaffekopp och Phon sköta det i så fall. Jag är säker på att "din" åsikt tjänar stort på det :)

Svante: Har jag förstått saken rätt så är det cdspelare och förstärkare som går att testa med FE-lyssning. Det testades kablar, apparatunderlägg odyl också på 90-talet. Har det gjorts någon sådan utvärdering på länge?

Det var ju så rekommendationen EKK-kablar och SD fötter kom till. Eller minns jag så galet?

Postad 25 June 2008 - 12:31

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0

Det där låter väldigt bra i teorin men i praktiken så är det mycket tydligt att transparens är LTS officiella ideologi, vilket visas mycket tydligt av er hemsida och diskussionerna på faktiskt.se.

Ta och låna en MoLT på ett bibliotek och läs en för en gångs skull.

Om jag försöker hitta en ideologi hos föreningen via att läsa den så verkar det för tillfället mest vara en förening för recensioner av klassisk musik & 60-talspop... Det du tjatar om är en liten bisak i ena hörnet.

För övrigt tycker jag de flesta kan ta en liten paus och kolla in denna:

Varning för tårögdhet!

Postad 25 June 2008 - 13:34

lille_man
  • lille_man
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Snälla ni som skriver i den här tråden, jag har faktiskt lärt mig nya saker om F/E metoden som jag inte visste något om tidigare och Krasses kritik/synpunkter/frågor har besvarats så att t.o.m jag kan förstå (tack Phon o Kaffekoppen).
Och tack till Krasse som startade tråden så att jag fick lite mer kunskap om förfarandet.

Men det tråkiga är ju att det blir för mycket pajkastning om LTS som förening, en förening jag inte vet så mycket om, om Ingvar Öhman, en man jag bara kände till som högtalarkonstruktör, och en massa BS om petitesser som inte har med topic att göra.

Vad gäller Admin så tycker jag det borde modereras bra mycket hårdare så all dynga försvinner för jag tror att vi faktiskt är en hel del som läser inläggen och är intresserade av frågeställningarna kring F/E metoden.

Snälla Krasse, kom tillbaka med fler intressanta frågor och synpunkter så Phon och Kaffekoppen kan fortsätta med sina (intressanta) förklaringar.

Och ni andra som bara skriver dynga, skriv på en blogg istället...

Postad 25 June 2008 - 13:40

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Grabbar..Att ni orkar... :)

Mina popcorn är slut... Så ni får cooool´a ner er så jag hinner handla nya samt en läsk också... ;)

Postad 25 June 2008 - 13:51

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

De flesta medlammarna är inte aktiva på faktiskt.

En officiell ideologi bygger på att den är offentlig ;) Någon annan ståndpunkt än våra stadgar har vi inte.

LTS har ingen fastslagen ideologi för hur var och en bör ha sitt ljud, utam återgivningen är personlig och det verkar inte hjälpa ett dugg hur mycket det återupprepas. Vi har alla våra egna öron!

Eventuellt kan man få ha en icke-transparent anläggning bara man håller tyst om det, ber om ursäkt och aldrig ifrågasätter att det är bättre med Ino, NAD208 och Pioneer 668.

Är det inte dags att sluta ge Ino mer gratisreklam? B) Alltså, det börjar nästan bli larvigt när knappt ett enda inlägg inte innefattar Ino eller Öhman från din sida ;)

Jag äger ingen av de uppräknade produkterna och jag är ordförande. Jag håller inte direkt tyst om vad jag har.

Förresten, här kommer lite reklam till: Jag äger ett par piP, men de har mitt ex lagt beslag på. Hon gillar den röda lacken och tycker de låter underbart.

Det är också glasklart att det inte är möjligt för utomstående eller medlemmar att öppet ifrågasätta chefsideologen eller hans ideologi eftersom det leder till personliga trakasserier oavsett om man är medlem eller inte.

Det finns ingen chefsideolog i föreningen, varken på riktigt eller i självironiskt syfte (det var ju så det myntades). Det har det inte funnits på 1,5 år. Eller så länga jag varit ordföranden.

Glöm inte att jag som sagt har kontaktats av personer som har farit illa inom LTS, på faktiskt.se eller i Öhmans händer samt att Krasse och jag för närvarande är utsatt för en sådan hetsjakt där till och med admin på MHB deltar för att skaffa sig pluspoäng på faktiskt.se.

Jag tycker Krasse är en cool snubbe med hög integritet som inte ändrar ståndpunkt eller åsikt förrän han känner sig helt övertygad. När han gör det så har han inga svårigheter att erkänna det. Andra kan ha andra erfarenheter, men jag väljer att bilda min egna uppfattning.

Det finns andra som jag har en annan uppfattning om, men det finns ju ingen anledning att berätta den. Det får som sagt var och en bilda sig en uppfattning om själv.

Jag tycker faktiskt rätt illa om så här vaga påståenden som inte kan bemötas för de är inte gripbara. Man kan ju påstå vad som helst! Om något försigår som leder till personliga trakasserier så råder jag hursomhelst till polisanmälan.

För den som inte är blind behöver saken knappast demonstreras ytterligare.

Nej, så är det nog.

Nu blev jag törstig!

Grabbar..Att ni orkar... :)

Mina popcorn är slut... Så ni får cooool´a ner er så jag hinner handla nya samt en läsk också... :D

Postad 25 June 2008 - 13:55

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0
Jag flyttar denna tråd från Förstärkare till Off topic. I och för sig är de flesta1 inlägg (förutom att bryta mot en mängd andra regler) just off topic men anledningen till flytten är att tråden mer handlar om (eller åtminstone var tänkt att mer handla om) testmetoder än om förstärkare.

Det kanske är mycket begärt men kan alla som vill diskutera annat än FE-tester vänligen leta upp passande trådar för sina ämnen, alternativt starta nya i lämpligt forum. Ämnen som rör Prisjakt/MinHembio hänvisas till Kommentera & felrapportera medan de som rör andra forum/webbplatser tas i Off topic.

Tack :)

1) Nåja, många är de iallafall

Redigerat av Tomas_D700, 25 June 2008 - 14:09.

Postad 25 June 2008 - 15:45

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Du (Martin) brukar ju säga att man ska ta sånna här grejor via pm, varför fortsätter du själv här då?
Det tillför ju inget och du som moderator borde föregå med gott exempel ;)

Helt rätt, jag har gått lite över gränsen och det ber jag om ursäkt för.

Mina försök att få personangreppen att upphöra har ju inte varit speciellt lyckade.
Det är mycket olyckligt att semester ska vara den enda som biter :)

Postad 25 June 2008 - 18:50

Sasjj
  • Sasjj
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Helt rätt, jag har gått lite över gränsen och det ber jag om ursäkt för.

Mina försök att få personangreppen att upphöra har ju inte varit speciellt lyckade.
Det är mycket olyckligt att semester ska vara den enda som biter :)

Får man fråga om någon/några och i så fall vem/vilka som har fått semester p.g.a. sina insatser i denna tråd?

Postad 25 June 2008 - 19:09

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Ge mig semester från allt som har med F/E att göra nån månad. Jag är rätt trött på ämnet.

Postad 25 June 2008 - 19:43

Unregistered840e5864
  • Unregistered840e5864
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

Ge mig semester från allt som har med F/E att göra nån månad. Jag är rätt trött på ämnet.

Nu blev jag chokad :) trodde inte att du kunde tröttna på ämnet. Själv så har jag tröttnat för länge sedan på F/E, mest pga all fanatism ifrån "en del" anhängare så fort Ino,Öhman, F/E osv kommer på tal.

Men du känner ju dig trygg i ditt modererande så det är väl inget problem.

Postad 25 June 2008 - 23:22

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Hörru Koppen. Det är väl bara töntigt att försvara er eller försöka maskera att ni står för en ideologi? Det är ju självklart för andra att just transparent är er vunna ideologi. Det försvaras så väldeliga att halva faktiskt kommer hit och kämpar för vad ni tror/anser är rätt.

Det en sak bara som kommer av på ämnet som är av vikt. Transparent är ett begrepp som INTE finns helt fullt ut. Det är en strävan som nu kämpar emot men så länge det finns konventionella högtalare och konventionella lyssningsrum så existerar inte transparent ljud. Så min gode herre tycker du att det är konstigt att MÅNGA finner er strävan lite oviktig och väljer att lita på sina egna öron istället? Jag tycker TOM att det är mer sunt att själv finna vad som är rätt och vettigt. Mycket lärorikt dessutom.

Postad 25 June 2008 - 23:31

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Nu blev jag chokad :) trodde inte att du kunde tröttna på ämnet. Själv så har jag tröttnat för länge sedan på F/E, mest pga all fanatism ifrån "en del" anhängare så fort Ino,Öhman, F/E osv kommer på tal.

Tro´t eller ej men jag delar din syn på tröttsam fanatism, men kanske från ett annat perspektiv.

Postad 25 June 2008 - 23:40

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Det får vara hur töntigt som helst.

Det ändrar inte det faktum att trots att många av medlemmarna har som målsättning att uppnå en så ofärgad återgivning så är det ju ett personligt val, och inget föreningen har att göra med.

Det kanske är svårt att inse det, men jag är av den starka övertygelsen att återgivning är ett mycket personligt val. Det viktigaste är att man hittar det man själv tycker är bäst.

Hörru Koppen. Det är väl bara töntigt att försvara er eller försöka maskera att ni står för en ideologi? Det är ju självklart för andra att just transparent är er vunna ideologi. Det försvaras så väldeliga att halva faktiskt kommer hit och kämpar för vad ni tror/anser är rätt.

Det en sak bara som kommer av på ämnet som är av vikt. Transparent är ett begrepp som INTE finns helt fullt ut. Det är en strävan som nu kämpar emot men så länge det finns konventionella högtalare och konventionella lyssningsrum så existerar inte transparent ljud. Så min gode herre tycker du att det är konstigt att MÅNGA finner er strävan lite oviktig och väljer att lita på sina egna öron istället? Jag tycker TOM att det är mer sunt att själv finna vad som är rätt och vettigt. Mycket lärorikt dessutom.

Postad 25 June 2008 - 23:40

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Koppen

Ingen fara .. här är vi inte så glada för att diskutera just FE-metoder, transparenta anläggningar, blindtester och annat. Vi vill diskutera mer från varje lyssnares upplevelser och dela med oss till varandra.

Det är bara ibland sådana här trådar dyker upp och om sanningen skall fram så var detta bara en
subtråd från en annan tråd som handlade om Bi Wiring. I den tråden dök det inte helt oväntat upp
en person som inte behöver någon närmare presentation och började prata om FE metoder och
så kallat "annat" Då startade Krasse denna tråd i vad jag tror ren frustration.

Så ligger det till mina vänner .. i alla fall var det så jag "upplevde det" :)

Maveric :(

Ps. Koppen .. har du inte lärt dig hur PM funkar på detta forumet ännu ? Tror du har fått ett ;)

Redigerat av Unregistered1103, 25 June 2008 - 23:43.

Postad 25 June 2008 - 23:56

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Det är inget jag tjatar om jämt, men om någon frågar mig så får de ett rakt svar. Inga krussiduller.

Jag tycker om F/E - jag är fullt övertygad om att det är en fantastiskt bra metod. Jag är bara skitless på att prata om den just nu. Så om det kommer några uppföljningsfrågor här i tråden så kanske inte jag svarar, inte för att vara oartig, utan för att det här är en hobby och just nu är jag less på just den här delen.

Jag har vardagsrummet fullt med slipdamm som är ett pågående projekt som känns vansinnigt mer intressant att ägna tiden åt. Just nu.

Postad 26 June 2008 - 00:01

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Om det är ditt sommartorp så har du väl 199 år kvar innan du är färdig :)

Som sagt .. du behöver nog inte vara orolig .. denna tråden dör ganska snart och
faller i glömska ... tills någon länkar till den om ett år eller så ..

Finns massor av trådar på detta forumet som är identiska.

Det brukar dröja ett eller två år mellan att ämnena diskuteras och då för att någon
ny medlem startar en ny tråd istället för att "söka på forumet" sedan är det igång.
Man dras som flugor till tjaffset. Denna gången kom det ju dessutom flugor från
granngården ;) ( inget illa menat )

Maveric :(

Redigerat av Unregistered1103, 26 June 2008 - 00:02.

Postad 26 June 2008 - 00:07

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0

...här är vi inte så glada för att diskutera just FE-metoder, transparenta anläggningar, blindtester och annat.

Trådar om FE-metoder, transparenta anläggningar, blindtester etc. är givetvis tillåtna och då även diskussioner kring dessa ämnen, oavsett ståndpunkt :) På samma sätt får man respektera trådar där man inte alls vill diskutera detta utan bara dela med sig av och diskutera subjektiva upplevelser.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.