Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *

1328 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Omnia SGH-i900 8GB 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Samsung Omnia SGH-i900 16GB (Mobiltelefoner) 4 8.151514 (32) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 07 November 2008 - 15:36

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
hej har haft min omnia nu i några timmar,, men en sak blir jag galen på å hittar inte någon lösning heller..
när jag skall skriva sms å har t9 på. så får jag typ lägga in alla svenska ord manuelt. skall det vara så?

den vill få alla ord till engelska.. ;)

mvh benteboy

Postad 07 November 2008 - 15:38

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Likadant för mig (:
en annan sak är att det är skitdåligt ljud till BT headstet.. Någon som vet om det finns uppdateringar?

Mitt headset har klockrent ljud - bättre än med min förra Samsung sgh-i600 - men mest för att den brukade klippa ljudet en del för att den inte orkade driva... Jag har ett Sony Ericsson HBH-DS-980 headset.

Musik fungerar hur bra som helst och tal fungerar också mycket bra, vilket det absolut inte gjorde med min förra telefon.

Postad 07 November 2008 - 15:42

rickard64
  • rickard64
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

hej har haft min omnia nu i några timmar,, men en sak blir jag galen på å hittar inte någon lösning heller..
när jag skall skriva sms å har t9 på. så får jag typ lägga in alla svenska ord manuelt. skall det vara så?

den vill få alla ord till engelska.. ;)

mvh benteboy

har du en svensk i900 då?

för mig fungerar det utmärkt och xt9 föreslår svenska ord precis som den ska...

damn va sega dom är på FW uppdateringar i sverige, min i900 ligger på B FW:en medan jag sett eng varianten är på H/G osv om inte ännu längre... vissa av dem innehåller rätt trevliga buggfixar och nya funktioner...

Postad 07 November 2008 - 15:51

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
ja allt annat e ju på svenska.. så därför jag tycker det e skumt.. hur ser man vilken fw man har?

tänkte om det fanns en meny för vilket språk man ville ha på t9 språket,

Postad 07 November 2008 - 15:55

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

ja allt annat e ju på svenska.. så därför jag tycker det e skumt.. hur ser man vilken fw man har?

tänkte om det fanns en meny för vilket språk man ville ha på t9 språket,

Det finns! Gå in under Inställnignar-> Inmatning, flik Inmatningsmetod, och tryck på Alternativ... så får du upp val och konfig av xt9.

Postad 07 November 2008 - 16:00

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Det finns! Gå in under Inställnignar-> Inmatning, flik Inmatningsmetod, och tryck på Alternativ... så får du upp val och konfig av xt9.

där du fick jag till det ;) den var på engelska,

tack för svar.

mvh benteboy :D

Postad 07 November 2008 - 16:23

Gustav_Fridolf
  • Gustav_Fridolf
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Min Pappa har köpt sig en sån här telefon och vi undrar nu en sak.
När man lägger ifrån sig telefonen i cirka 20sek så låser sig den (knapplås) hur gör man för att få bort detta har suttit och kollat igenom inställningarna men inte hittat något.

Postad 08 November 2008 - 08:52

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Det finns inte under inställningar->personligt->lås?

Postad 08 November 2008 - 09:09

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
någon som vet vad det skall vara för upplösning på divx filerna, så man får helbild

mvh benteboy

Postad 08 November 2008 - 13:21

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Någon som vet om det går att skriva sms utan penna, då jag har lite stora fingrar. kan man skriva som på en typ vanlig knappsats med siffror och bokstäver eller är det bara med tagentbordet på skärmen i sidoläge?

Tacksam för snabbt svar

Finns både vanlig knappsats, qwerty-tangentbord och ett knappsats som ser ut som qwerty.

damn va sega dom är på FW uppdateringar i sverige, min i900 ligger på B FW:en medan jag sett eng varianten är på H/G osv om inte ännu längre... vissa av dem innehåller rätt trevliga buggfixar och nya funktioner...

Var hittar man ev. nya firmware att tanka ner och installera?

Postad 08 November 2008 - 17:10

Spraket
  • Spraket
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nu är jag i valet och kvalet om jag ska införskaffa mig Omnian... Har försökt leta i forumet om positiva synpunkter på Omnian från dom som köpt men inte fått några konkreta svar...Kan någon hjälpa mig. Ska jag köpa denna lur? :lol:

Postad 08 November 2008 - 19:54

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0

Nu är jag i valet och kvalet om jag ska införskaffa mig Omnian... Har försökt leta i forumet om positiva synpunkter på Omnian från dom som köpt men inte fått några konkreta svar...Kan någon hjälpa mig. Ska jag köpa denna lur? :lol:

Självklart skall du köpa Omnian! Älskar min nya telefon är iofs min första windows mobile men gillar den skarpt!

+ Riktig GPS
+16GB lagring för film och musik
+Messenger och synkning av mail mm
+Massvis med program finns att installera tex fjärrstyrning av din pc hemma, underbart!

-Lite krångligt att hitta inställningarna i början , men jag har iofs inte läst något utan testar mig fram.
-Trodde man kunde själv välja vad man vill ha under widgets?

Postad 08 November 2008 - 20:16

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Nu är jag i valet och kvalet om jag ska införskaffa mig Omnian... Har försökt leta i forumet om positiva synpunkter på Omnian från dom som köpt men inte fått några konkreta svar...Kan någon hjälpa mig. Ska jag köpa denna lur? ;)

Är väl också stort sett nöjd finns dock vissa saker jag är besviken med.
Trodde batteritiden skulle vara bättre, alla WM är kanske dåliga är van vid SE.
Synckningen av mail/kontakter/kalender är ett skämt, trodde en WM mobil skulle vara helt underbar på att synka saker med Outlook men inte. Finns ingen backup ens i WM Device Center. Ska du synka med mer än en dator är du tvungen att köpa tredjeparts program.
Inget automatiskt knapplås , stigande ringsignal med vibration borde finnas.

+ Riktig GPS

Vad är en låtsas GPS? :lol:

Fick med Route66 när jag köpte min på Telenor (kanske får med av alla operatörer) vilket är ett stort plus.

Redigerat av K1M, 08 November 2008 - 20:19.

Postad 09 November 2008 - 02:35

rickard64
  • rickard64
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Finns både vanlig knappsats, qwerty-tangentbord och ett knappsats som ser ut som qwerty.

finns lite här o där om man kollar olika utländska forum, men vad jag förstår så är det mindre bra att slänga in deras FW's på svenska telefoner, ev garanti och sådant lär ryka då.

så just nu är det bara o vänta på översättningar i guess...
samsung supporten lyckades bara kläka ur sig att telefonen kom med den senaste FW:n men finns nyare ENG fw:s hur som.

Postad 09 November 2008 - 11:47

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

http://www.samsungmo...omnia/index.jsp
Ännu ingen ny Sve..:)

Postad 09 November 2008 - 12:57

AlfonsÅberg
  • AlfonsÅberg
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

http://www.samsungmo...omnia/index.jsp
Ännu ingen ny Sve..:)

Kommer nog tyvärr inte finna heller:( Dessa länder är de enda som slutkund får tillgång till för en direktuppgradering. Alla andra måste vända sig till service verkstaden för att få en uppgradering. Man kan dock uppgradera själv då vissa forum har dessa självinstallerade filer för nedladdning.

Nedan så finns lite kul info om hur Samsung namnger sin mjukvara för de som vill se hur ny deras mjukvara är:

i900 - > model designation (SGH-i900).
XX - > region / network carrier designation (XX = Spain - open Market).
G - > release year (E = 2007).
K - > release month (K = November).
1 - > version number.

BD Cyprus, Greece
CP Finland
DB Vietnam
DC Thailand
DD India
DT Australia
DX Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, Vietnam
DZ Malaysia, Singapore
JA South Africa
JC Algeria, Morocco, Nigeria, South Africa, Tunisia
JP Arabic
JR Arabic
JV Algeria, Egypt, Iran, Iraq, Kuwait, Morocco, Nigeria, Oman, Pakistan,
Saudi Arabia,South Africa, Syria, Tunisia, Turkey
MT Switzerland
XA Austria, France, Germany, Italy, Netherlands, Switzerland, United Kingdom
XB Denmark, Norway, Sweden
XC Portugal, Spain
XD Croatia, Czech, Hungary, Slovakia
XE Bulgaria, Estonia, Kazakhstan, Latvia, Lithuania, Russia, Ukraine
XF Bulgaria, Croatia, Romania
XX Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom
ZC China, Hong Kong
ZH Hong Kong
ZT Taiwan

- Network carrier codes:

AE SFR, France
AI Tim, Italy
AM Vodafone
AN E-Plus, Germany
AO O2
AS KPN, Netherland
AU Mobilkom, Austria
BB Tmn, Portugal
BF Optimus, Portugal
BG Telefonica, Spain
BM Swisscom, Switzerland
BN Amena, Spain
BO T-Mobile, Germany
BU Vodafone
BV Orange, Switzerland
BW O2, United Kingdom
CD Proximus, Belgium
CG Telia Mobitel, Sweden
CH SingTel, Singapore
CK Tele2 Comviq, Sweden
CT Tdc, Denmark
CU One, Austria
CV Telenor, Norway
DT Optus, Australia
DV Telstra, Australia
EF Celcom, Malaysia
JB Vodacom, South Africa
MD Telia Sonera, Finland
MJ Vodafone, Italy
MM Tele Ring, Austria
MV NetCom, Norway
NA Nrj, France
NB Tele2 Norway, Norway
NE H3g Nordic, Sweden
NP H3g, Italy
SS Vodafone, Japan

Release years:

D = 2004
E = 2005
F = 2006
G = 2007
H = 2008

Release months:

A = January
B = February
C = March
D = April
E = May
F = June
G = July
H = August
I = September
J = October
K = November
L = December

Redigerat av AlfonsÅberg, 09 November 2008 - 13:22.

Postad 09 November 2008 - 13:13

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Hur fungerar det att kolla på film och tv-serier i mobilen?

Behöver man konvertera innan man lägger in videofiler eller är det bara att föra över dem till telefonen och börja kolla?

Jag tänkte främst på tv-serier i divx och xvid.

Postad 09 November 2008 - 13:52

malajo
  • malajo
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Jag kör IGO 8 , hittar satelliterna omgående! Testade först Tom Tom men den letade sateliter i evigheter.

Hur har du lyckats få till det???
Nån speciell inställning eller?
Kör du på "den vanliga" inbyggda GPS:en?
Har hört om program (GPSGate tror jag det heter) för att få GPS:en att funka bättre, använder du nått sånt?

Postad 09 November 2008 - 14:34

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Jag gick bara in i expertinställningar och scannade automatiskt efter rätt comport.
Använder den innbyggda GPS:en inte GPSGate

Postad 09 November 2008 - 15:49

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Någon som sett röken av funktionen att scanna visitkort och dokument som finns i engelska versionen? Har inte sett till den på min svenska lur trots att det utlovats i förhandsreklamen.

Postad 09 November 2008 - 18:24

Spraket
  • Spraket
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Verkar som det lutar åt Omnia! :) Sen en fråga till..... Ni som köpt, var har ni införskaffat Omnian? Telenor? Telia är ju oerhört dyra med sina abonnemang. Tyvärr har jag telia, men kan gärna göra slut med dom och vänster prassla med någon annan. Är Telenor ett alternativ?

Postad 09 November 2008 - 20:56

AlfonsÅberg
  • AlfonsÅberg
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Någon som sett röken av funktionen att scanna visitkort och dokument som finns i engelska versionen? Har inte sett till den på min svenska lur trots att det utlovats i förhandsreklamen.

Programet heter Smart Reader i Engelska versionen så inget med B-card etc. Hoppas det hjälper...

Postad 10 November 2008 - 08:52

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hej jag är lite förrvirrad här. Är det SDHC kort till omnian eller microsdhc?

Postad 10 November 2008 - 10:48

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Är väl också stort sett nöjd finns dock vissa saker jag är besviken med.
Trodde batteritiden skulle vara bättre, alla WM är kanske dåliga är van vid SE.
Synckningen av mail/kontakter/kalender är ett skämt, trodde en WM mobil skulle vara helt underbar på att synka saker med Outlook men inte. Finns ingen backup ens i WM Device Center. Ska du synka med mer än en dator är du tvungen att köpa tredjeparts program.
Inget automatiskt knapplås , stigande ringsignal med vibration borde finnas.

Batteritiden är fantastiskt jämfört med föregångaren sgh-i780 (som inte klarade en dag), och betydligt bättre än mina kollegors HTC-telefoner med WM, så i jämförelse, så är jag nöjd med batteritiden.

Du kan synka 2 datorer utan problem! Det har jag gjort i flera år med Active Sync, med varierande WM mobiler. Det är bara att sätta upp en ny syncning från din andra dator. Du kan konfigurera exakt vad du vill synka på de olika enheterna. Fungerar även hur bra som helst att synca med Bluetooth hemma, om man har sladden på jobbet...

Postad 10 November 2008 - 10:53

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått Omnian att fungera som en DLNA klient (renderer). När jag försöker spela något från min Twonky Media server så får jag bara ett meddelande om "'Select Renderer..." där det inte går att ange någon renderer. Har någon fått det att fungera?

Eller är det så att Omnian endast kan fungera som en DLNA server (att jag kan spela material på telefonen från min mediadator, men inte tvärtom)? Lyckas inte hitta någon riktig information om detta, varken i manualen eller på nätet.

Postad 10 November 2008 - 12:22

farbror_fredrik
  • farbror_fredrik
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Hej jag är lite förrvirrad här. Är det SDHC kort till omnian eller microsdhc?

den kör micro..eller transflash som det hette en gång i tiden. :D på mediamarkt är den gris billig...-5790.- och det ingår ett 8GB minne i köpet! :D mmm...

Postad 10 November 2008 - 13:10

Mörk
  • Mörk
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Nu ser det ut som att det blir en omnia för mig iaf, men det måste finnas en anledning till att xperiatråden redan har 114 sidor medan den här ligger på 15? Vågar man chansa på att samsung fortsätter tillhandahålla FW uppdateringar och ROMs till oss europeer när telefonen inte verkar ha slagit igenom lika hårt som konkurerande modeller? HTC Touch HD är också på ingång och känns som ett alternativ.

Redigerat av Mörk, 10 November 2008 - 13:11.

Postad 10 November 2008 - 15:35

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Du kan synka 2 datorer utan problem! Det har jag gjort i flera år med Active Sync, med varierande WM mobiler. Det är bara att sätta upp en ny syncning från din andra dator. Du kan konfigurera exakt vad du vill synka på de olika enheterna. Fungerar även hur bra som helst att synca med Bluetooth hemma, om man har sladden på jobbet...

Antar att du kör XP inte Vista som jag, om inte berätta mer hur du löst det.
ActiveSync finns inte för Vista utan man kör Windows Mobile Device Center.
Visst jag kan ansluta två olika datorer med bluetooth men jag kan bara välja att synca typ kontakter med en av datorerna, kalender med en osv. Byter jag mellan datorerna då skall allt tidigare synkat raderas.
Samma gäller om man skall synca remote mot en exchange server.
Vill ju att inforamtionen mellan datorerna skall slås samman i telefonen.

Postad 10 November 2008 - 16:00

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Antar att du kör XP inte Vista som jag, om inte berätta mer hur du löst det.
ActiveSync finns inte för Vista utan man kör Windows Mobile Device Center.
Visst jag kan ansluta två olika datorer med bluetooth men jag kan bara välja att synca typ kontakter med en av datorerna, kalender med en osv. Byter jag mellan datorerna då skall allt tidigare synkat raderas.
Samma gäller om man skall synca remote mot en exchange server.
Vill ju att inforamtionen mellan datorerna skall slås samman i telefonen.

Jag kör XP på jobbet och Vista hemma. På jobbet synkar jag mot Exchange servern och hemma synkar jag mot min lokala Outlook. Fungerar utmärkt! Om du lyckas sätta upp en connection, så kan de sedan konfigurera vilken information du vill synka via checkboxarna i Windows Mobile Device Center. Kan det vara så att du inte har Outlook installerat? För då är kontakter och kalender utgråat = icke valbara.

Postad 10 November 2008 - 17:16

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Jag kör XP på jobbet och Vista hemma. På jobbet synkar jag mot Exchange servern och hemma synkar jag mot min lokala Outlook. Fungerar utmärkt! Om du lyckas sätta upp en connection, så kan de sedan konfigurera vilken information du vill synka via checkboxarna i Windows Mobile Device Center. Kan det vara så att du inte har Outlook installerat? För då är kontakter och kalender utgråat = icke valbara.

Jodå alla är valbara men jag kan bara välja en åt gången. Kontakter från antingen datorn på jobbet eller hemma. Syncar jag hemma och sedan vill synca på jobbet så försvinner allt som jag syncat hemma.
Går jag in i ActiveSync i telefonen Meny/alternativ och försöker klicka i en ruta som redan är i klickad av en annan källa så står det att det endast går att synca från en källa och man msåte avmarkera den andra, gör man det står det att den måste ta bort allt som redan syncats.

Redigerat av K1M, 10 November 2008 - 17:22.

Postad 10 November 2008 - 20:23

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Verkar som det lutar åt Omnia! :) Sen en fråga till..... Ni som köpt, var har ni införskaffat Omnian? Telenor? Telia är ju oerhört dyra med sina abonnemang. Tyvärr har jag telia, men kan gärna göra slut med dom och vänster prassla med någon annan. Är Telenor ett alternativ?

Jag beställde min på dustinhome, utan ab kanske bäst att säga..
Och telefonen är helt underbar, Det är lite skillnad mot en gammal "vanlig"
telefon men man lär sig snabbt.. Och med alla möjligheter denna lur skapar så
övervinner det det mesta..

Någon som vet om det går att skriva sms utan penna, då jag har lite stora fingrar. kan man skriva som på en typ vanlig knappsats med siffror och bokstäver eller är det bara med tagentbordet på skärmen i sidoläge?

Tacksam för snabbt svar

Det går absolut att skriva utan penna, dock måste man vänja om sig lite från en vanlig traditionell telefon..
men sen går det som på räls =)

Detta har jag också en fundering över.. Någon som vet vart detta program ligger?

Postad 10 November 2008 - 23:24

mankan79
  • mankan79
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
var o klämde lite på en omnia i dag på telia butiken i umeå den värkar va lätt att repa displayen
ni som har en är det så eller hade dom frame en epa verson

Postad 10 November 2008 - 23:25

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

var o klämde lite på en omnia i dag på telia butiken i umeå den värkar va lätt att repa displayen

Man ska nog inte ha nycklar och telefon i samma ficka.. men annars känns den stabil

Postad 10 November 2008 - 23:28

mankan79
  • mankan79
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
den dom hade där va väldigt repig om man gemförde med iphon modelen dom hade

Postad 10 November 2008 - 23:44

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

den dom hade där va väldigt repig om man gemförde med iphon modelen dom hade

Finns nog olika faktorer som påverkar det..
Men som sagt, min känsla av den är inte att den lätt blir repig

Postad 11 November 2008 - 00:29

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Hur vet man att omnian använder den snabbaste uppkopplingen, gör den det automatiskt? ser man någonstans om den använde gprs/3G/turbo3G?

Postad 11 November 2008 - 01:51

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Hur vet man att omnian använder den snabbaste uppkopplingen, gör den det automatiskt? ser man någonstans om den använde gprs/3G/turbo3G?

Turbo3G har jag ivjf sett att den använder när det står 3G+ uppe i statusraden:) Annars står där nog bara 3g:)

Postad 11 November 2008 - 08:53

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Det varierar mellan G, 3G, 3g+ och H för HDSPA, så du har full koll på vilken uppkoppling den har för tillfället.

Jag tog det säkra före det osäkra och beställde ett skärmskydd från ZAGG.com som jag är mycket nöjd med!

Postad 11 November 2008 - 11:57

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Det varierar mellan G, 3G, 3g+ och H för HDSPA, så du har full koll på vilken uppkoppling den har för tillfället.

H för HSDPA? Enligt manualen är 3G+ HSDPA. Har själv aldrig sett H på Omnian.

Postad 11 November 2008 - 12:11

Unregistered1621
  • Unregistered1621
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag tog det säkra före det osäkra och beställde ett skärmskydd från ZAGG.com som jag är mycket nöjd med!

antar att det va denna du köpte: http://www.zagg.com/...ins-shields.php

valde du "full body coverage" eller bara "front coverage"
om du valde den för hela telefonen, går det fortfarande bra att ta bort batteriet byta minneskort etc?
Har du märkt någon skillnad när det gäller skärmens funktionalitet eg känslighet etc?

Postad 11 November 2008 - 12:12

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

H för HSDPA? Enligt manualen är 3G+ HSDPA. Har själv aldrig sett H på Omnian.

Var tvungen att försöka gå till botten med mitt "H" :) - antingen är det Spb Mobile Shell som visar 3g+ som H eller också är det Tele2 som gör det ibland. För jag har både 3g+ och H.

Redigerat av Unregistered255369a1, 11 November 2008 - 12:27.

Postad 11 November 2008 - 12:19

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

antar att det va denna du köpte: http://www.zagg.com/...ins-shields.php

valde du "full body coverage" eller bara "front coverage"
om du valde den för hela telefonen, går det fortfarande bra att ta bort batteriet byta minneskort etc?
Har du märkt någon skillnad när det gäller skärmens funktionalitet eg känslighet etc?

Ja, det är det skyddet jag har. Jag köpte bara front coverage och jag märker ingen skillnad i känslighet. Skyddet syns knappt.

Ett litet tips är att se till att spraya skyddet ordentligt och jämt (från lite avstånd) innan du sätter det på glaset. Då kan man sedan efterjustera det, så att det hamnar rätt. Det följer med en spray, samt en mjuk plastskrapa som man trycker ut luftbubblor med.

Postad 11 November 2008 - 12:23

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Jodå alla är valbara men jag kan bara välja en åt gången. Kontakter från antingen datorn på jobbet eller hemma. Syncar jag hemma och sedan vill synca på jobbet så försvinner allt som jag syncat hemma.
Går jag in i ActiveSync i telefonen Meny/alternativ och försöker klicka i en ruta som redan är i klickad av en annan källa så står det att det endast går att synca från en källa och man msåte avmarkera den andra, gör man det står det att den måste ta bort allt som redan syncats.

Konstigt! Det här är min 4:e Windows mobile telefon och jag har alltid synkat allt (utom mail ) både hemma och på jobbet utan problem, så jag vet inte varför det inte fungerar för dig. Hoppas det löser sig...

Postad 11 November 2008 - 12:46

Blind_
  • Blind_
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag funderar på att beställa ifrån Tyskland (8gb räcker för mig). Vad tycker ni om det? Problem med garanti osvosv.

Kommer telefonen finnas på svenska samt T9-ordbok på svenska?

Postad 11 November 2008 - 16:24

malajo
  • malajo
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Var tvungen att försöka gå till botten med mitt "H" :) - antingen är det Spb Mobile Shell som visar 3g+ som H eller också är det Tele2 som gör det ibland. För jag har både 3g+ och H.

Jag har oxå Tele2 och jag har aldrig sett nått "H" på min uppkoppling.
Mobil Shell har jag inte installerat så det kanske är det som visar "H"

Och givetvis använder den snabbaste uppkopplingen automatiskt som nån undrade över.

Postad 11 November 2008 - 20:09

Vroomfondel
  • Vroomfondel
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hjälp! Min telefon kopplar upp sig på nätet i tid och otid. Varför vet jag inte, antar att det är något program som vill det. Den kopplar dock aldrig ner själv, så det kan nog bli lite dyrt i längden.
Hur stoppar man det? Vilket program är det som kopplar upp? Har inte installerat något i telefonen som inte följde med original.
Ska till Norge och jobba i morgon, så innan dess måste jag få bort skiten. Annars måste jag ha telefonen avstängd hela dagen...
Navigationen (Samsung Mobile Navigator med Route 66, original i telefonen) är tillsagd att fråga innan den kopplar upp sig.

Postad 11 November 2008 - 21:47

farbror_fredrik
  • farbror_fredrik
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Jag har oxå Tele2 och jag har aldrig sett nått "H" på min uppkoppling.
Mobil Shell har jag inte installerat så det kanske är det som visar "H"

Och givetvis använder den snabbaste uppkopplingen automatiskt som nån undrade över.

Hejdu,
H:et visar att du har tillgång till turbo 3G däe du befinner dig. ;)

Postad 11 November 2008 - 21:58

helen85
  • helen85
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Verkar som det lutar åt Omnia! ;) Sen en fråga till..... Ni som köpt, var har ni införskaffat Omnian? Telenor? Telia är ju oerhört dyra med sina abonnemang. Tyvärr har jag telia, men kan gärna göra slut med dom och vänster prassla med någon annan. Är Telenor ett alternativ?

Hej!=) Jag köpte min Omnia på The phone house i Sollentuna(Stinsen). Jag undrar om någon kan hjälpa mig lite.. Hur funkar erat knapplås? Ja får i mitt knapplås, men så fort ja får sms så kopplas d ur=(

Postad 11 November 2008 - 22:02

helen85
  • helen85
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Tacksam för snabbt svar

Hej! Du kan ändra så att du har siffror som på en "vanlig" telefon, då är det lite störra knappar.. när du ska skriva ett meddelande, längst ner i mitten så är det en rund sak, tryck på den å välj nån av de alternativen.. Hoppas du lyckas=)

Postad 12 November 2008 - 08:18

daalton
  • daalton
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Mina ikoner ser ut enligt manualen för Omnia för uppkoppling och JA den kopplar alltid upp sig mot snabbast möjliga när den laddar data. Kör man Spb Mobile Shell så får man ett H istället för 3G+ när det finns hsdpa.
Bifogad fil  ikoner_omnia.jpg   32.47K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  ikoner_omnia2.jpg   32.81K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av daalton, 13 November 2008 - 07:30.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.