Samsung Touchwiz SGH-F480
(Mobiltelefoner)
|
4
|
(30)
|
Inga priser |
Tonvalssamtal + kamerafunktion (0 inlägg)
|
17 år sedan |
Samsung F480 (Touchwiz) eller F490 (Omina)? (6 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 19 January 2009 - 17:38
Hej undrar om det finns smilies f 480
Om du menar små gula gubbar typ SE, så nej, tyvärr. Dock kan man ju alltid köra old school : )
Postad 20 January 2009 - 01:47
Postad 20 January 2009 - 12:27
Är det någon som vet om det går att fixa nya teman i mobilen? är såå tråkigt med bara svart och vit menyfärg!
sen undrar jag hur man bytar den bild som finns där när man låser upp knapplåset? där finns ju massa bilder där som inte finns i telefonen :S
Hej! Redigerarfrågan kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, dock kan jag svara på de andra två; det går tyvärr inte att byta tema mer än mellan svart och vitt, och det går inte heller att byta knapplåsbilderna... Möjligen kanske du skulle kunna höra av dig till Samsung och kolla ifall det finns något utländskt firmwire (jämför operativsystem, typ) man skulle kunna ha även i Sverige där det finns andra teman etc.
Postad 22 January 2009 - 11:22
Jag ska förhoppningsvis få min imorrn
När man laddar första gången ska man dra ur fabriksladdningen helt före man laddar eller ska man ladda den innan den används ?
Postad 25 January 2009 - 00:18
Har själv lite frågor:
1. Fler än jag som har problem m att rotera foton du själv tagit? (trodde det var en självklar feature? =0)
2. Finns det någonstans där man kan ställa in wide screen-mode när man ska kolla film?
Mian!
Postad 26 January 2009 - 12:14
Men hoppas att den kommer senast onsdag, har också beställt en 8GB minneskort
Postad 26 January 2009 - 19:52
Fick tillbaka den idag och ok, telefonen har blivit snabbare på att svara, men segare på allt annat det är så sjukt frustrerande, ca 5 sekunders väntetid på precis allt man gör, blir att skicka in igen.
Någon annan som upplevt detta problem?
Postad 26 January 2009 - 19:58
när jag pratar i telefon så hör jag ett slags eko, hör mig själv och allt runtomkring nästan lika mycket som den jag pratar med.
har nu testat att gå in i ljudmeny (stjärna o fyrkant grej såg tidigare i tråden) men inget har hjälpt. finns det något att ställa in någonstans?
Postad 30 January 2009 - 08:18
Postad 31 January 2009 - 15:50
Postad 18 February 2009 - 12:26
Tänkte beställa minneskort.
Vilket minneskort på 8 gb är det mest prisvärda?
Finns det olika snabba minneskort? I så fall kan någon vara vänlig länka till ett av de mer prisvärda snabba korten?
Tack så mycket.
Postad 19 February 2009 - 12:50
Om du menar att det är knöligt o skiriva i telefonenJag undrar om det finns något program som man kan använda för att skicka sms över miobilnätet ist för den "vanliga" sms-funktionen.
Använd det medföljande "Samsung PC Studio"...
Backa till sid 13 så har du svaren...Har beställt denna telefon, men ej fått den ännu.
Tänkte beställa minneskort.
Vilket minneskort på 8 gb är det mest prisvärda?
Finns det olika snabba minneskort? I så fall kan någon vara vänlig länka till ett av de mer prisvärda snabba korten?
Tack så mycket.
Postad 19 February 2009 - 17:09
Och, något mkt mer banalt. Jag tycker att textstorleken i listor är alldeles för stor. Hittar dock ingenstans att ställa in denna. Ibland när man läser SMS kan man ändra textstorlek genom att flippa på volymknappen, men inte alltid (?). Och aldrig för mail? Det blir ju löjligt när "Från", "Till" och "Ämne" fyller två skärmsidor. Det gör telefonen nästan oanvändbar för mig. Någon som vet hur man gör?
Postad 20 February 2009 - 19:41
Är det någon som har skydds batteriluckan samt det andra delarna, dvs headset och hörlurar till den vanliga samsung 480 varianten.
Det blev lite för mycket rosa med allt.
Så om någon har dessa delar men ej använder dem, så kanske man kan få köpa det för en skälig peng?
Skicka ett PM i så fall.
Tack.
Postad 22 February 2009 - 13:00
Äger sedan en vecka en Touchwiz som jag plockat upp hos operatören Tre. Har som så många andra problem med ljudkvaliteten, vid vissa samtal säger motparten att ljudet klipps lite här och var (duplexproblem?). Och vid vissa samtal är det stört omöjligt att höra vad folk säger (som att prata med någon som mumlar mkt lågt). Funderar på att höra av mig till Samsung för att få en förklaring / uppdatering. Någon som lyckats med detta?
Har precis samma problem - fick byta min första telefon till en ny, dock är det nästan lika dåligt ljud i den dessvärre (om än liten förbättring med handsfreen). Säljaren mailade Samsung gällande ljudkvaliten och de svarade att de aaaaldrig hade fått klagomål på det tidigare. Så jag tycker helt klart du ska höra av dig till Samsung - ju fler som klagar desto större chans att de hittar en lösning på problemet!
Lycka till!
Postad 22 February 2009 - 22:55
Fråga 1: Födelsedagar som ska visas i Widgeten... "Ingen födelsedag. Lägg in din födelsedag i din..." Sen står det inte mer. Antar att det är kalenderna som det ska vara. Men... När jag lägger in födelsedagar i kalendern händer det inte mycket mer än att de finns i just kalenderna... Födelsedagarna visas inte i Widgeten för kommande födelsedagar... Någon som vet?
Fråga 2: Det som läggs in i kalendern, händelser t.ex. ska väl visas i widgeten... men oavsett hur mkt som jag lagt in i kalendern står det "Ingen händelse i widgeten". Känns träligt att ha 2 widgetar som inte går att använda plus att man får dras med operatörsloggan som inte verkar gå att få bort...
Någom som kan sprida ljus över denna mobil som förtjänar att spridas ljus över för i övrigt är den kanon!
Postad 23 February 2009 - 21:35
Jag har haft F480 några dagar och den verkar helt okej! MEN! Jag får inte ordning på Widgeten. Samsung har inte varit allt för generösa med användarhandboken och jag har inte lyckats klura ut vissa saker själv och inte heller hittat svaren på mina frågor i tidigare trådar.
Fråga 1: Födelsedagar som ska visas i Widgeten... "Ingen födelsedag. Lägg in din födelsedag i din..." Sen står det inte mer. Antar att det är kalenderna som det ska vara. Men... När jag lägger in födelsedagar i kalendern händer det inte mycket mer än att de finns i just kalenderna... Födelsedagarna visas inte i Widgeten för kommande födelsedagar... Någon som vet?
Fråga 2: Det som läggs in i kalendern, händelser t.ex. ska väl visas i widgeten... men oavsett hur mkt som jag lagt in i kalendern står det "Ingen händelse i widgeten". Känns träligt att ha 2 widgetar som inte går att använda plus att man får dras med operatörsloggan som inte verkar gå att få bort...
Någom som kan sprida ljus över denna mobil som förtjänar att spridas ljus över för i övrigt är den kanon!
Fråga ett kan jag svara på tror jag. Jag har för mig du måste lägga till födelsedagen under respektive kontakt i kontaktlistan, då visas det i widgeten.
Postad 23 February 2009 - 22:43
Vill gärna köpa en!
Samma sak gäller headsetet om ni kanske har köpt annat eller ej använder erat.
Tack!
Postad 27 February 2009 - 08:22
Fråga 2: Det som läggs in i kalendern, händelser t.ex. ska väl visas i widgeten... men oavsett hur mkt som jag lagt in i kalendern står det "Ingen händelse i widgeten". Känns träligt att ha 2 widgetar som inte går att använda plus att man får dras med operatörsloggan som inte verkar gå att få bort... Någom som kan sprida ljus över denna mobil som förtjänar att spridas ljus över för i övrigt är den kanon!
Widget funktionen händelser gäller missade samtal, SMS, MMS, E-post. De möten och liknande som finns kalendern har Samsung valt att inte koppla till denna widget. Jättesynd tycker jag, det finns mängder av funktioner som "inte" finns i F480 som jag ser det, det här är en av dem.
Operatörsloggan kan jag dra in till widgetfältet så försvinner den, min mobil är dock olåst vilket kanske gör skillnad, har dock ingen aning. Lusten att sammanställa ett mtrl från forumet om mobilens otroliga potential kontra förbättringsområden växer sig allt starkare. Tiden finns tyvärr inte just nu, men ser man till de mobiler som kommer (mobilmässan i Barcelona) har ju Touchwiz fått ett rejält ansiktslyft, troligen får vi inte se en uppdatering till F480 eftersom Samsung gärna ser att vi köper en ny mobil istället *lite cynisk nu*.
Redigerat av Unregistered9872cc52, 27 February 2009 - 08:30.
Postad 04 March 2009 - 08:32
Seg som FAN! Långsam i menyerna, sjukt att Widgetsen INTE är kopplade till nån funktion - man måste DRA dem ut på "skrivbordet" för att sedan kunna använda dem.. dock är det taktil respons med vibration om man klickar på dem.. haha
Kameran får 3 / 5, ungefär vad man kan förvänta sig av en telefon i 5-mpix klassen.
Det enda som talar för den är storleken samt vikten!
Och hur i hela... får man bort det störande knappljudet utan att sätta hela mobilen på ljudlöst??
Har letat överallt nu, tom. i denna tråd utan att finna tips...
//najkks
Postad 04 March 2009 - 14:18
Postad 04 March 2009 - 22:05
Insåg först idag också att det finns ett lite kvickare sätt att smsa, det har sina begränsningar men, ni andra här har säkert tänkt på det. Genom att trycka på fyskiska knappen ringa kommer som bekant samtalslistan upp, här finns en "skicka sms" touch knapp, fattar inte hur jag kan ha missat den. Smack så är man ett SMS och skriver...
Postad 06 March 2009 - 21:55
Någon här som har en batterilucka liggandes, en sådan med skydd på?
Vill gärna köpa en!
Samma sak gäller headsetet om ni kanske har köpt annat eller ej använder erat.
Tack!
Hej,
Jag har en batterilucka med skydd (till Pink) + headset (svart) över efter telefonkrasch - vad bjuder du?
Postad 07 March 2009 - 01:58
Hej,
Jag har en batterilucka med skydd (till Pink) + headset (svart) över efter telefonkrasch - vad bjuder du?
Dra ett pm istället, inget läge för öppen budgivning...
Postad 07 March 2009 - 12:58
Hm, PM..?
Aha! Found it! Ber om ursäkt för dålig forumetikett.
Postad 17 April 2009 - 07:56
tacksam för svar
Postad 17 May 2009 - 19:07
Det går att ladda ner msn... inte orginalet men det finns ju en uppsjö av olika msn på webben.
Fast jag måste ändå säga att webmessenger är bättre då, den kör jag med.
Angående program överlag så har jag faktiskt inte råkat ut för problem förutom vid spel. Men spela med touchdisplay är ändå hopplöst. Det GÅR att ladda ner spel dels från samsungs sida (om man nu har lust att ge 50spänn för ett mobilspel) eller så genomgår man en av dom otroligt långa, omständiga komplicerade guiderna hur man installerar spel via datorn in på mobilen. Jag har inte orkat ge mig på det då jag inte finner spela på touch är kul.
Angående andra program så har jag inet stött på några svårigheter.
Jag har:
* (förresten kom på jag lyckades ladda och installera ett spel, guitar rock tour, fullständigt meningslöst)
* JmIrc (en irc-klient
* Opera mini
* Gmail
* Google maps
* Arlas kokbok
dessutom massa bloggverktyg mm
Så vad är det för program som inte skulle funka så kan jag testa det?
hej, jag undrar hur du fick tag på dessa program
Postad 07 June 2009 - 14:40
Jag har 300 kalenderposter i min kalender i Outlook men det verkar som om telefonen bara tar emot 100 poster. Helt hopplöst. Jag har julafton 2011 med men inte vad jag ska göra på onsdag. Vid syncronisering säger telefonen att det har misslyckats: Möte: fullt.
Har någon här löst hur många poster man får ha? Det går inte i hanteraren att dra över grejorna till Årsdag eller sådär heller, jag får inte något att syncas in där. För mig är kalenderfunktionen helt värdelös när den inte syncar med vad jag ska göra härnäst och bara i ett begränsat antal. Inte kan väl min telefon få bestämma hur myckejt jag ska göra och inte...
Postad 07 June 2009 - 19:33
Hej,
Jag har 300 kalenderposter i min kalender i Outlook men det verkar som om telefonen bara tar emot 100 poster. Helt hopplöst. Jag har julafton 2011 med men inte vad jag ska göra på onsdag. Vid syncronisering säger telefonen att det har misslyckats: Möte: fullt.
Har någon här löst hur många poster man får ha? Det går inte i hanteraren att dra över grejorna till Årsdag eller sådär heller, jag får inte något att syncas in där. För mig är kalenderfunktionen helt värdelös när den inte syncar med vad jag ska göra härnäst och bara i ett begränsat antal. Inte kan väl min telefon få bestämma hur myckejt jag ska göra och inte...
Har samma erfarenhet men tyvärr ingen lösning på problemet, kommer snart skaffa en androidmobil som lösning på problemet. Mkt möjligt att det blir samsung i7500 även om samsung tappat lite av mitt förtroende när det gäller den här luren.
Postad 09 June 2009 - 19:15
1. Om jag ringer ett samtal och ombeds välja t.ex. 1 för självservice, 2 för personlig service osv. Hur gör jag? Får upp en knappsats och kan trycka in siffror men det händer inget. Antar att jag måste bekräfta valet på något sätt också?
2. Skulle väldigt gärna kunna egofota lite... Det finns ju en lins på displaysidan också, borde den inte gå att använda till annat än videosamtal? Jag vet ju att det går på andra samsungtelefoner, som dessutom är äldre.
Någon som vet??
Postad 09 June 2009 - 19:47
Om jag ringer ett samtal och ombeds välja t.ex. 1 för självservice, 2 för personlig service osv. Hur gör jag? Får upp en knappsats och kan trycka in siffror men det händer inget. Antar att jag måste bekräfta valet på något sätt också?
Jaha... nu gick det helt plötsligt hur bra som helst med tonval, jag som försökt komma fram till västtrafik hela dagen utan succé. Bara kamerafrågan kvar då.
Redigerat av Sofianor, 09 June 2009 - 19:48.
Postad 18 June 2009 - 11:24
Om man skall lägga över en film/serie till telen, är det då någon gräns på storleken eller är det minneskortet som begränsar? Vad skall filen vara i för format? och hur konverterar man till det formatet?
mvh//Patrick
Postad 18 June 2009 - 12:39
Tjena,
Om man skall lägga över en film/serie till telen, är det då någon gräns på storleken eller är det minneskortet som begränsar? Vad skall filen vara i för format? och hur konverterar man till det formatet?
mvh//Patrick
Det är minneskortet som begränsar, en film är i regel runt 400-600Mb variationen beror på olika typer av format och hur komprimeringen är inställd. I den här tråden finns info om konvertering, bara att klicka bakåt i den här tråden och läsa. Hade själv gjort det först innan jag postade en eventuell fråga ; )
Postad 23 July 2009 - 19:24
Går endast ringa och ta emot samtal, de enda smset jag kunnat skicka var när min kompis stod bredvid mig och då kunde han också skicka till mig.
Använder till abonnemang och har oftast 3 pluppar om det nu hjälper( inte så insatt i mobiler)... Snälla, nån som kan hjälpa mig //Timmy
Postad 16 August 2009 - 13:14
Jag undrar ifall man kan skydda en fil i touchwiz? alltså så att den inte går att skicka till någon annan.
Vill nämligen låsa ett videoklipp.
Postad 16 August 2009 - 14:06
För mig är den äckligt tråkig..
Postad 28 August 2009 - 14:31
Lämnade in min p.g.a det tog en ren evighet för varenda liten grej man skulle göra. Svara samtal till exempel så ringde telefonen några gånger till innan den reagerade på att jag tryckt svara.
Fick tillbaka den idag och ok, telefonen har blivit snabbare på att svara, men segare på allt annat det är så sjukt frustrerande, ca 5 sekunders väntetid på precis allt man gör, blir att skicka in igen.
Någon annan som upplevt detta problem?
Har precis samma grej.. dröjer flera sekunder för att göra minsta grej.. när man svarar dröjer det 4-5 sekunder med signal efter man tryckt på knappen innan det kopplas upp.
Finns det lösning på detta?
Postad 04 September 2009 - 15:40
Daniel
Postad 16 November 2009 - 10:21
Är det någon som vet vilken den senaste Firmwaren är till mobilen ? Just nu har jag F480XBHH5 Vill gärna ha en uppdatering, så svara gärna om du vet och även vart man kan ladda ner den .MVH
Daniel
Hej alla, nu jäv... hoppas jag verkligen.
Har själv totalt tröttnat på denna mobil, sökte efter en uppdatering och lyckades hitta en för norden (nu har jag inte provat den så jag ger inga som helst garantier) f480xbia1 och den ska finnas här -> http://www.handysoft...als.php?post=33 (fungerar i skrivande stund)
Finns också guider på engelska på handysoft.info om hur uppgraderingen går till.
Enligt den här sidan -> http://www.pspmyspac...0-firmware.html
Ska den frimware länkten pekar till vara från 2009 jan version 1 vilket jag finner vara den senaste i raden av uppdateringar, ELLER snarare den enda (är så trött på samsung och uppdateringar, support m.m.)
Eftersom jag är så trött på mobilen känns det som jag kommer att testa även om det kan gå åt skogen, återkommer.
Redigerat av Unregistered9872cc52, 20 November 2009 - 14:04.
Postad 16 November 2009 - 13:54
Postad 17 November 2009 - 20:54
Kan upplysa om att det fungerar utmärkt att köra handysofts tutorial och uppdatering av firmware. Multiloader 5.33 kan av vissa antivirusprogram kännas igen som unclassified malware... men det är inte det. Nu är det bara att hoppas att allt fungerar bättre än förut, det återstår att testa! Återkommer om det skulle vara något problem, annars är nog allt som det ska.
Är det någon förbättring/förändring/uppdatering utav något ?
Berätta gärna i detalj
Mvh Daniel
Postad 18 November 2009 - 21:19
Är det någon förbättring/förändring/uppdatering utav något ?
Berätta gärna i detalj
Mvh Daniel
Hej Daniel,
Den mest påtagliga förändringen som jag upplevde var fler widgets och möjligheten att ladda ner än fler. Utbudet på widgets var inte stort men det finns där och vem vet det kanske växer till sig. Men det är absolut ingen android market vad jag såg. I mobilens operativ har jag inte märkt så stor skillnad. Ser inte fler inställningsmöjligheter, några förändringar i kalender, sms eller kameran etc. Nu har jag inte gått in i detalj överallt men känslan är att det hela är lite mer stabilt och telefonen gör mer det jag förväntar mig att den ska göra. Förr ändrade den riktning i skrollningen när som, och snabb, medium, och långsam skrollning var lite godtycklig. Numer tycker jag att mobilen reagerar bättre när man skriver sms eller använder den i största allmänhet. Upplever en skillnad i täckningen till det bättre för 3G vilket är positivt, då jag här hemma i lgh med rätt tjocka betongväggar har tappat den ibland eller varit väl låg, nu ligger den oftast på tre markeringar. (det hela kan också bero på att jag inte haft 3G på och under tiden har man byggt ut det hela...) Musikspelaren ser jag ingen direkt skillnad i, MEN en ny grej skulle kunna vara "ljudeffekter" som jag inte minns om jag såg i förra versionen. Använder musikspelaren extremt sällan så jag är nog inte rätt man att säga något om det. That's it! Finns säkert någon beskrivning på nätet om förändringarna i denna firmware, har själv inte letat. (en del tunga widgets är smått laggiga)
Annars fungerar allt som det ska, om än lite mer distinkt <- kan vara placebo : )
Själv uppgraderingen var väldigt enkel i alla fall och jag har inget förlorat på det då det är lätt att säkerhetskopiera med Samsungs New PC Suite. Ladda hem och installera widgets var extremt lätt och enkelt att ta bort de som inte var då bra. Visningen av widgets innan man laddar hem dem är också bra i mitt tycke, men utbudet är som sagt svagt.
Lycka till om det blir en uppgradering!
Redigerat av Unregistered9872cc52, 18 November 2009 - 21:26.
Postad 20 November 2009 - 17:01
Tack
MvH Daniel
Postad 22 November 2009 - 22:25
Tuusen tack för det detaljerade svaret! uppskattas verkligen, men har dock EN återstående fråga :-D, Finns det fler färger på menyerna än Svart/Vit ?
Tack
MvH Daniel
Tyvärr.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Tonvalssamtal + kamerafunktion
14 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler