HTC Touch HD
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(44)
|
Inga priser |
HTC Touch HD vs. iPhone 3G (102 inlägg)
|
16 år sedan |
HTC Touch HD eller Sony Ericsson X1 (14 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 02 December 2008 - 15:11
Postad 02 December 2008 - 15:33
Jag hoppas på en ny Rom snart, eftersom jag har också märkt att enheten hänger sig några sekunder då och då.
Mest jobbigt är det när jag surfar i landskapsläge och vill scrolla ner, då hakar telefonen upp sig om och om igen.
Den hakar också upp sig när jag är inne i TouchFLO3D.
Ajdå, då verkar det inte funka med den svenska ROMen heller. Konstigt att vissa inte verkar ha problemet, för det måste väl bero på vilken ROM som används?
Postad 02 December 2008 - 15:34
Kan vara bra att veta innan man installerar saker.
Postad 02 December 2008 - 15:37
Nå, finns det någon här som vet om TRE kommer få in luren? Har ringt dom själv och har haft oturen med att få nån i andra änden som inte vet ett smack, knappt var dom jobbar. Finns det nån som har koll?
Hej !
Var i kontakt med TRE idag och de trodde i början på Januari ;(
Postad 02 December 2008 - 15:45
HÄR kan man se vilka program som funkar eller inte funkar på Touch HD.
Kan vara bra att veta innan man installerar saker.
Ja, den tråden är kanon att kolla i, likaså många andra trådar på XDA. Rekommenderar de som inte blivit medlem att registrera sig. Finns bl a en tråd där man kan ladda ner snygga bakgrundsbilder som är anpassade till vår kära HD:s skärmupplösning. Fast de flesta av Er är säkert redan medlem där...tänkte ifall nån missat
Postad 02 December 2008 - 16:03
Postad 02 December 2008 - 16:19

Här finns .cab filen till kalkylatorn
Postad 02 December 2008 - 16:27
Wow, var mitt första intryck
Sä jäkla snygg! Och inte alls så stor som den ser ut att vara!
Postad 02 December 2008 - 16:31
Sådär ja, då har jag precis hämtat ut min Touch HD och nu sitter den på laddning.
Wow, var mitt första intryck![]()
Sä jäkla snygg! Och inte alls så stor som den ser ut att vara!
Du fick vänta en dag extra på avin eller?
Postad 02 December 2008 - 16:34
Du fick vänta en dag extra på avin eller?
Nope, hade SMS avi, men Katshing skickade inte den förens i går fast jag betalade i fredags... Men nu ha rjag den i alla fall, väntan är över!
Postad 02 December 2008 - 16:35
Nope, hade SMS avi, men Katshing skickade inte den förens i går fast jag betalade i fredags... Men nu ha rjag den i alla fall, väntan är över!
Grattis till en supertelefon då!
Postad 02 December 2008 - 17:00
mm samma här, har fått leveransbekräftelse nu så borde ha den innan helgen tycker man juNu har äntligen Telenor fått arselet ur vagnen och skicka min polares mobil! hehe
Postad 02 December 2008 - 17:49
Klarar HTC Touch HD av 16gb MicroSD (SDHC) kort?
Upp till 32GB går fint
Postad 02 December 2008 - 18:07
tjena.. bevakat denna tråd ett tag och ska köpa en när jag har råd med nått vettigt abonemang.
Till din fråga om flipsilent såg jag nått intressant i en review som nån länka till tidigare http://www.gsmarena....review-300.php:
Där står det:
Accelerometer sensor for auto screen rotation and turn-to-mute calls
Tjena Kristoffer00, det låter ju strålande!!! Ska genast undersökas!
Fasen, man sitter som på nålar och bara väntar på att få dra till närmaste butik och knappa på den!
Postad 02 December 2008 - 18:35
Hoppas verkligen den hinner fram innan helgen...med min typiska otur så händer väl något oförutsett längs vägen
Postad 02 December 2008 - 18:46
Jag kröp till korset och gjorde detsamma ca 12 timmar efter dig. Men 2-7 arbetsdagar kan ju i värsta fall bli ganska långt. Det ska i alla fall ha Blackstone direkt i lager och priset är ok. Och så gillar jag att jag kan lämna in den direkt i den lokala butiken om det blir problem.Alright då har jag beställt en alldeles egen htc touch hd från elgiganten:)
Enligt deras hemsida så finns den i lager, men jag tänker mejla dom imorgon och höra efter för säkerhets skull.
Jag hade tänkt köpa på NetOnNet eller Komplett (men ingen av dessa har fått in i butik) eller allra mest på Teknikkedjan. Men Teknikkedjan svarar i princip aldrig i telefon i Malmö (oseriöst). Och i Gbg där de faktiskt svarar i telefon har de stängt mån-ons. Telenor är billigast, men leveranstid på "1-3 veckor" är mest lustigt nu.
Jag avvaktade f ö min Blackstone-beställning till Nokias presskonferens idag kl 12. Men nya N97 håller inte måttet, med relativt låg skärmupplösning, ingen plats för pekpenna, tjockleken avpassad för dess inbyggda qwerty-tangentbord och lansering i första kvartalet 2009 någon gång.
Alla fåren är räknade: SE, Nokia, m fl. Och E-TEN Glofiish och Gigabyte verkar ha kastat in handduken. Fr o m idag vet vi att Blackstone inte kommer att få någon riktig konkurrent på länge. Lite synd på sätt och vis, för jag gillar konkurrens. Men det gör det i alla fall till ett ganska säkert köp. Jag får nu leva med att förlora fotolampa, video ut och vettiga (stereo)mobilhögtalare som jag är van vid från N95.
Redigerat av cmlewan, 02 December 2008 - 18:51.
Postad 02 December 2008 - 19:36
Ja jag tänkte också på det att det är skönt att kunna lämna in den i den lokala butiken ifall det strular. Jättetrevlig erfarenhet att handla på Elgiganten den här gången! Trevlig kundtjänst, både på mail och telefon! Fick just ett mail att paketet just skickats, är i Jönköping just nu (Det är väl där deras lager finns antar jag), det ligger ju en 8-10 mil från mig så jag bör ha den väldigt snart!Jag kröp till korset och gjorde detsamma ca 12 timmar efter dig. Men 2-7 arbetsdagar kan ju i värsta fall bli ganska långt. Det ska i alla fall ha Blackstone direkt i lager och priset är ok. Och så gillar jag att jag kan lämna in den direkt i den lokala butiken om det blir problem.
Jag hade tänkt köpa på NetOnNet eller Komplett (men ingen av dessa har fått in i butik) eller allra mest på Teknikkedjan. Men Teknikkedjan svarar i princip aldrig i telefon i Malmö (oseriöst). Och i Gbg där de faktiskt svarar i telefon har de stängt mån-ons. Telenor är billigast, men leveranstid på "1-3 veckor" är mest lustigt nu.
Jag avvaktade f ö min Blackstone-beställning till Nokias presskonferens idag kl 12. Men nya N97 håller inte måttet, med relativt låg skärmupplösning, ingen plats för pekpenna, tjockleken avpassad för dess inbyggda qwerty-tangentbord och lansering i första kvartalet 2009 någon gång.
Alla fåren är räknade: SE, Nokia, m fl. Och E-TEN Glofiish och Gigabyte verkar ha kastat in handduken. Fr o m idag vet vi att Blackstone inte kommer att få någon riktig konkurrent på länge. Lite synd på sätt och vis, för jag gillar konkurrens. Men det gör det i alla fall till ett ganska säkert köp. Jag får nu leva med att förlora fotolampa, video ut och vettiga (stereo)mobilhögtalare som jag är van vid från N95.
För mig så gör det inget att det inte finns fotolampa, jag upplever dagens fotolampor i stort sett värdelösa, om det inte handlar om en riktig blixt (typ som på Nokia N82)... video ut hade vart väldigt nice dock.
Postad 02 December 2008 - 19:38
Så, nån som vet närmare datum förutom i internet-butiker? Webhallen har tex 3 december som "releasedag".
Postad 02 December 2008 - 19:52
Nån som lyckats få ut nåt vettigt datum ur nån "fysisk" butik än då? Ingen som jag pratat eller ringt med kan se något alls.. Säger "kanske denna vecka". Borde de inte kunna se det på lagerinfo eller vad som helst?
Så, nån som vet närmare datum förutom i internet-butiker? Webhallen har tex 3 december som "releasedag".
Verkar vara lite olika. Idag var jag på MediaMarkt (Sundsvall) och där hade dom fått in en leverans i fredags, dock tog dom slut direkt. Han trodde nästa leverans skulle komma på måndag.
Postad 02 December 2008 - 19:58
Två frågor till er som redan fått eran mobbe:
Hur är Windows-kalendern?
Finns det någon bättre kalender? Lite mer touch vänligt kanske...
Redigerat av soad, 02 December 2008 - 19:59.
Postad 02 December 2008 - 20:11
1. Klarar den av SanDisk Extreme III Compact Flash 32GB?
2. Det verkar vara många som tänker ladda ner CorePlayer, vad är det som är så bra med det. Vad klarar den som inte den inbyggda mediespelaren klarar?
Redigerat av grekek, 02 December 2008 - 20:13.
Postad 02 December 2008 - 20:16
I Stockholm har de inte fått in en enda leverans än.. suck.. ingen affär har.. Sthlm brukar ju ha prioritet annars på "nya" saker.Verkar vara lite olika. Idag var jag på MediaMarkt (Sundsvall) och där hade dom fått in en leverans i fredags, dock tog dom slut direkt. Han trodde nästa leverans skulle komma på måndag.
Postad 02 December 2008 - 20:26
Jag har två frågor:
1. Klarar den av SanDisk Extreme III Compact Flash 32GB?
2. Det verkar vara många som tänker ladda ner CorePlayer, vad är det som är så bra med det. Vad klarar den som inte den inbyggda mediespelaren klarar?
Skojar du? Compact Flash är ju jätte stort. Det är microSD som ska passa!
Postad 02 December 2008 - 20:31
Men det var någon som sa att den skulle klara upp till 32gb minneskort och det finns väl inga 32gb MicroSD kort?Skojar du? Compact Flash är ju jätte stort. Det är microSD som ska passa!
Postad 02 December 2008 - 20:45
16gb är de största som jag sett ute för konsumenter. men samma som med Nokia's nya, stödjer också 32gb även att det inte "finns" än. Verkar dock vara på g alltså.Men det var någon som sa att den skulle klara upp till 32gb minneskort och det finns väl inga 32gb MicroSD kort?
Postad 02 December 2008 - 20:56
Ringde Elgiganten förut och de har fått in min order och min HTC Touch HD är på "packning" just nu och ska skickas iväg!
![]()
Hoppas verkligen den hinner fram innan helgen...med min typiska otur så händer väl något oförutsett längs vägen
När beställde du?
Postad 02 December 2008 - 21:06
Postad 02 December 2008 - 21:13
Natten som var nu mellan måndagen och tisdagen, ungefär kl 02:00!När beställde du?
Postad 02 December 2008 - 22:12
Observera att jag inte testat det på en Touch HD, utan endast på en TyTN, med WM 5.0, 6.0 och 6.1.
Om HTC inte börjat med något annat tangentbord så borde detta få till rätt keyboard layout på Touch HD med.
Säg till hur det går för er.
/Daniel
Prylogi.se
Postad 02 December 2008 - 22:13
Natten som var nu mellan måndagen och tisdagen, ungefär kl 02:00!
Vilken måndag och tisdag? 1/12 och 2/12???
Postad 02 December 2008 - 22:18
Postad 02 December 2008 - 22:28
vad menar du nu? de säger i min butik att det bara går att köpa "billigare" från deras webbsida? vad sa du egentligen?Junkie som man är gick jag till den lokala El Giganten och beställde en HTC för Collect@Store. Han lovade dyrt och heligt att jag skulle ha den i handen senast på fredag och jag fick den till samma pris som på nätet. Då är det bara att sätta igång och hitta ett vettigt skärmskydd....
Postad 02 December 2008 - 22:38
Vad jag sa? Jag sa att jag gick till en fysisk El Giganten-butik och beställde telefonen så att jag får ut den i butiken ist för att få den hemskickad. Och jag fick den till samma pris som den kostar på deras webshop. Normalt kostar det väl mer att köpa en vara i butiken, eller har jag fel?vad menar du nu? de säger i min butik att det bara går att köpa "billigare" från deras webbsida? vad sa du egentligen?
Redigerat av jouh, 02 December 2008 - 22:39.
Postad 02 December 2008 - 22:43
Vad jag sa? Jag sa att jag gick till en fysisk El Giganten-butik och beställde telefonen så att jag får ut den i butiken ist för att få den hemskickad. Och jag fick den till samma pris som den kostar på deras webshop. Normalt kostar det väl mer att köpa en vara i butiken, eller har jag fel?
Låter skitbra ju. Kanske borde göra samma sak, vilken el giganten var det? Inom sthlm eller hur?
Ska enligt webbsidan komma ut i webhallen imorgon men de har det dyraste priset jag sett, nästan 7000 kr, d är inte värt det, hellre vänta några dagar.
Postad 02 December 2008 - 22:45
Det är El Giganten i Norrköping. Så det blir nog en bit att åka...Låter skitbra ju. Kanske borde göra samma sak, vilken el giganten var det? Inom sthlm eller hur?
Ska enligt webbsidan komma ut i webhallen imorgon men de har det dyraste priset jag sett, nästan 7000 kr, d är inte värt det, hellre vänta några dagar.
Testa första bästa, de krånglade inte det minsta och var bara glada att de sålde något verkade det som.
Postad 02 December 2008 - 22:50
Jippie, nu har telenor skickat min Touch HD. Väntar, väntar...
![]()
Två frågor till er som redan fått eran mobbe:
Hur är Windows-kalendern?
Finns det någon bättre kalender? Lite mer touch vänligt kanske...
Har ingen Touch hd men jag använder iaf Thumbcal som även går att få på svenska!
http://thumbapps.com...al/overview.php
Vet dock inte om den funkar till Touch hd, är väl bara nåt skin som behöver göras.
Redigerat av Creutz, 02 December 2008 - 22:53.
Postad 02 December 2008 - 23:00
Gå in i fliken "Aktie" och klicka på + (plus tecknet) för att lägga till valutakurs.
Skriv in i samma fält som förstoringsglaset: USDSEK=X för att få kursen mellan Amerikansk dollar mot Svensk krona.
Kursen kommer fram. Klicka nu på + tecknet som står till höger om kursen så läggs valutan till som "favorit" i Aktiefliken.
Skriv: EURSEK=X för att få kursen mellan Euro mot Svensk krona.
Ett diagram syns också hur kursen har utvecklats.
Valutakurserna hämtas från Yahoo! Finance.
Mer valutakoder: finns på Yahoo! Finance
Redigerat av crest, 02 December 2008 - 23:02.
Postad 02 December 2008 - 23:51
Konstigt, hur arbetade du fast skyddet? Vilket köpte du? Man ska köra på det tjockaste (HighTec), en polare provaded om andra och dom var inte bra. För mig tog det ett tag innan det är fast och utan bubblor, men nu är det perfekt.Beställde ett sådant till min touch hd... Tycker der är helt värdelöst. Skyddet repas när man ska pressa ut luftbubblorna. Kör med denna nu http://shop.brando.c...p?prod_id=02912
HighTecTack för ett bra tips. Vilken av modellerna rekommenderar du?
EDIT: VAFAN!!! Jag vill köpa mobilen nu, men jobbar man natt är det tungt... måste dra mig upp imorgon och försöka hitta den i affär.
Redigerat av Kroem, 02 December 2008 - 23:52.
Postad 03 December 2008 - 05:34
Tack...Dustin har dock lovat skicka en ny så fort de får in från Brodit.Lycka till med dustin
kommer ta en månad innan du får en ny brodit hållare
Tydligen slut på Dustin just nu
Postad 03 December 2008 - 08:34
Tackar för detta! Fortsätt med tipsen!!!Ett litet tips om man vill kolla på valutakurser i sin Touch HD:
Gå in i fliken "Aktie" och klicka på + (plus tecknet) för att lägga till valutakurs.
Skriv in i samma fält som förstoringsglaset: USDSEK=X för att få kursen mellan Amerikansk dollar mot Svensk krona.
Kursen kommer fram. Klicka nu på + tecknet som står till höger om kursen så läggs valutan till som "favorit" i Aktiefliken.
Skriv: EURSEK=X för att få kursen mellan Euro mot Svensk krona.
Ett diagram syns också hur kursen har utvecklats.
Valutakurserna hämtas från Yahoo! Finance.
Mer valutakoder: finns på Yahoo! Finance
Postad 03 December 2008 - 08:52
Dock strulade jag till det direkt, och har inte fått till inställningar för att internet och data-trafik ska fungera
Att ringa och skicka sms går bra och det står 3G Telia uppe i högra hörnet. Men när anslutningsinställningar ska konfigureras automatiskt så funkar det inte. Den hittar Sverige och sen Halebop (samma nät som Telia !?!) och då Telia inte finns som alternativ så har jag provat det telefonen har föreslagit. Dock fungerar det inte...
Konstigt nog så har Internet snurrat igång när jag haft USB-kontakten ansluten till PC-n. Fattar ingenting, vad ska jag göra ?
Edit: Engelsk-talande HTC-support fixade biffen, puhh !!
Redigerat av X-Edge, 03 December 2008 - 09:42.
Postad 03 December 2008 - 09:18
Jajemen
och jag beställde på PC-city den 27/11 och än har de inte lyckas skicka någon, trots pc-city och elgiganten är samma (skit).
Postad 03 December 2008 - 11:47
Fick den igår och den är en skönhet
Dock strulade jag till det direkt, och har inte fått till inställningar för att internet och data-trafik ska fungera
Att ringa och skicka sms går bra och det står 3G Telia uppe i högra hörnet. Men när anslutningsinställningar ska konfigureras automatiskt så funkar det inte. Den hittar Sverige och sen Halebop (samma nät som Telia !?!) och då Telia inte finns som alternativ så har jag provat det telefonen har föreslagit. Dock fungerar det inte...
Konstigt nog så har Internet snurrat igång när jag haft USB-kontakten ansluten till PC-n. Fattar ingenting, vad ska jag göra ?
Vad var det som strulade, kan du inte skriva ner hur du löste det ifall någon annan skulle råka ut för det.
Postad 03 December 2008 - 11:59
Fick den igår och den är en skönhet
Har precis samma problem som dig, bara det att jag har Tele 2. Så min går inte att surfa med via 3G. Någon som vet hur man löser detta?
Ang att den fungerar när du kopplar den till datorn är för att datorn används som modem. Riktigt smart.
Postad 03 December 2008 - 12:08
"Du ska nog inte räkna med att få telefonen denna vecka iaf..." sa de på Kundcenter.
Postad 03 December 2008 - 12:15
Ringde nu till El Gigantens kundcenter för att försäkra mig om att de hade telefonen på lager och att den skulle skickas i tid som säljaren i butiken lovat mig. Självklart visade det sig att han inte talade sanning och de har inte ens leveranser på fredagar som han sa.
"Du ska nog inte räkna med att få telefonen denna vecka iaf..." sa de på Kundcenter.
Oproffsigt av säljaren!
Postad 03 December 2008 - 12:16
Kan dock inte hämta ut den förrän imorgon, väldigt upptagen idag!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
HTC Touch HD vs. iPhone 3G
457 filmer
31 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?