* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
WD TV HD Media Player
(Mediaspelare)
|
4
|
(135)
|
Inga priser | |
WD TV HD Live Media Player
(Mediaspelare)
|
5
|
(117)
|
Inga priser | |
WD TV HD Media Player Gen 2
(Mediaspelare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
Western Digital WD TV (3 inlägg)
|
10 år sedan |
* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare (1521 inlägg)
|
11 år sedan |
Hur få ljud till stereon? (7 inlägg)
|
13 år sedan |
WD HD TV LIVE eller Xstreamer (7 inlägg)
|
14 år sedan |
Problem med undertexter med WD tv live (8 inlägg)
|
14 år sedan |
WD HD TV LIVE Mediaspelare (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Western Digital TV HD Live Media Player (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
AC vs TVIX vs WD TV vs Xtreamer (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Vilken mediaspelare rekomenderas (9 inlägg)
|
15 år sedan |
Dator eller mediaextender? (1 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 26 December 2008 - 01:12
Postad 26 December 2008 - 01:41
Postad 26 December 2008 - 10:17
Nu har jag bara problemet med att få undertexter till filmer. Har inte lärt mig än hur man "bakar in" texten i själva filmfilen. Att gå in på undertexter.se och ladda ner textfilerna och döpa om dem till samma namn som filmfilen tycks inte fungera iaf. Att det ska vara så krångligt....
Redigerat av PNorth6, 26 December 2008 - 10:18.
Postad 26 December 2008 - 10:46
Postad 26 December 2008 - 11:55
Hej igen! Jag har löst mitt problem iaf. Felet var att jag hade min externa hd inkopplad samtidigt som jag uppdaterade mjukvaran från en 4 gb mp3 spelare där jag lagt in de båda filerna. Tyckte det var skumt att den verkade läsa så mkt från den stora hd:n (en WD essential 1TB under installationen). Kopplade loss den och började om på nytt o då fungerade det.
Nu har jag bara problemet med att få undertexter till filmer. Har inte lärt mig än hur man "bakar in" texten i själva filmfilen. Att gå in på undertexter.se och ladda ner textfilerna och döpa om dem till samma namn som filmfilen tycks inte fungera iaf. Att det ska vara så krångligt....
Du skulle kanske kolla lite i trådens inlägg också... jag skrev ner updatetips från AVSForum för några inlägg sedan (inlägg #399). Gjorde t.o.m fetare text som överskrift för att man skulle se inlägget...
Inbakade texter ser tråkiga ut och externa texter synkar konstigt.
Jag menar inte att de är direkt i osynk, utan mer som att de blir inkastade slumpartat så ena texten ibland kommer en halv sekund för tidigt och nästa en halv sekund för sent. Jag jämför med min Tvix som lägger texten perfekt (under förutsättning att textfilen är rätt).
Man måste trycka på option-knappen och välja text varenda gång man startar en film, vilket är mycket irriterande. Skulle gå att ställa in i settings istället att den ska texta alltid.
Ladda ner MKVmerge GUI (MKVToolnix) och "dra" filmen in i programmet och gör likadant med textfilen. Välj namn och destination längst ned i programmet och kör. Tar ca. 1 minut per GB.
Postad 26 December 2008 - 13:08
Jag har däremot testat att ändra text & det är inte alls speciellt drygt eller jobbigt...väldigt lätt och går fort.
Jag önskar att man kunde flytta bilden(filmen) några ms framåt så att man kan komma i synk med ljudet när det ligger efter. Det kunde man göra på XBOX (första) iaf, vilket var väldigt användbart.
Redigerat av wilhelmrama, 26 December 2008 - 13:12.
Postad 26 December 2008 - 14:18
Min textar ALLTID även om jag har haft 8 texter i samma fil så har den valt svenska, vet inte varför men så är det.
Jag har däremot testat att ändra text & det är inte alls speciellt drygt eller jobbigt...väldigt lätt och går fort.
Jag önskar att man kunde flytta bilden(filmen) några ms framåt så att man kan komma i synk med ljudet när det ligger efter. Det kunde man göra på XBOX (första) iaf, vilket var väldigt användbart.
Märkligt att din textning startar automatiskt... har letat igenom varenda inställning och kan inte hitta något som skulle påverka den funktionen. Jag tycker inte det är drygt eller jobbigt att starta texten, men det känns som en ganska onödig sak. Nu vet jag inte vad jag ska tro längre, om inte burkarna beter sig likadant hos alla.
På Tvixen kan man synka om texten med en knapptryckning, så det borde vara möjligt att göra det även med ljudet. Kollar mest .mkv och där har jag inte varit med om osynkat ljud än så länge.
Postad 26 December 2008 - 15:29
Ok. Jag kollar bara på .mkv än så länge och det är där osynkningen finns. Har nu testat ett antal .avi filmer och dom synkade allihopa, vet inte om det är jag som har otur:)??!! Jag hoppas att nästa FW har med så att man kan flytta både bild och ljud.Märkligt att din textning startar automatiskt... har letat igenom varenda inställning och kan inte hitta något som skulle påverka den funktionen. Jag tycker inte det är drygt eller jobbigt att starta texten, men det känns som en ganska onödig sak. Nu vet jag inte vad jag ska tro längre, om inte burkarna beter sig likadant hos alla.
På Tvixen kan man synka om texten med en knapptryckning, så det borde vara möjligt att göra det även med ljudet. Kollar mest .mkv och där har jag inte varit med om osynkat ljud än så länge.
Postad 26 December 2008 - 18:30
CUSTOM SWESUB NTSC DVD verkar texten fungera iallafall.. Vissligen ändrade jag från *.img till *.iso, men texten funkade iallafall. Kör med nya FW..
Nöjd än så länge.
Postad 26 December 2008 - 18:47
Postad 26 December 2008 - 19:58
Nån som vet om denna kan klara?.
Vad är det för skillnad på olika avier?, varför är visa svårare att spela upp?...
Postad 26 December 2008 - 20:41
Du får inte lägga filerna i en mapp på usb enheten, sen hittar spelaren på dom själv och du gör resten.Alltså, är det nån som kan förklara för en lätt förståndshandikappad kille hur men uppgraderar till nya fw, har laddat ner och packat upp och fört över de 2 filerna till en sticka men kan ej hitta i settings vart man gör upgraderinen, det enda jag hittar är vilken fw jag har nu. Tacksam för svar Wilhelm
Postad 26 December 2008 - 21:30
.avi är bara en container - ett förpackningsformat - som kan innehålla en mängd olika sorters ljud och bildströmmar. det är kodningen på dessa strömmar som avgör hur svåruppspelade de är. testa filmerna i gspot eller mediainfo för att se vad de egentligen innehåller.Filmer från en Canon digitalkamera som är .avi. Men vet inte vad det är med dem, funkar inte på de mediaspelare jag kört på.
Vad är det för skillnad på olika avier?, varför är visa svårare att spela upp?...
Postad 26 December 2008 - 22:58
.avi är bara en container - ett förpackningsformat - som kan innehålla en mängd olika sorters ljud och bildströmmar. det är kodningen på dessa strömmar som avgör hur svåruppspelade de är. testa filmerna i gspot eller mediainfo för att se vad de egentligen innehåller.
mmm...ok..
Får upp bland annat detta om filen!
Allmänt
Fullständigt namn : F:\081124\MVI_3942.avi
Format : AVI
Format/ : Audio Video Interleave
Filstorlek : 71,3 MiB
Duration/String : 39 s 633 ms
Generell Bitrate : 15,1 Mbps
Masterdatum : SAT OCT 11 16:59:19 2008
Skrivande applikation : CanonMVI02
Video
Format : M-JPEG
CodecID : MJPG
Duration/String : 39 s 633 ms
Bitrate : 15,0 Mbps
Bredd : 640 pixlar
Höjd : 480 pixlar
Bildförhållande : 4/3
Bildhastighet (Frame rate) : 30,000 fps
Upplösning : 24 bits
Bits/(Pixel*Frame) : 1.627
StreamSize/String : 70,9 MiB (99%)
Postad 26 December 2008 - 23:00
Uppskakttar verkligen er alla som tar er tid att hjälpa oss (mig) som inte har så bra koll på sånna här grejor, tack!! och god fortsättning..... mvh wilhelmDu får inte lägga filerna i en mapp på usb enheten, sen hittar spelaren på dom själv och du gör resten.
Postad 26 December 2008 - 23:06
Postad 27 December 2008 - 00:22
så klart vi gör, en annan har själv börjat nåstans och fått hjälp:)Uppskakttar verkligen er alla som tar er tid att hjälpa oss (mig) som inte har så bra koll på sånna här grejor, tack!! och god fortsättning..... mvh wilhelm
Postad 27 December 2008 - 01:43
Får upp bland annat detta om filen!
, hur ska man tolka detta? Kan det funka med spelaren?...
Mitt allra bästa tips är att du laddar upp en testfil på någon server så vi kan ladda ner och prova.
Det finns så många variabler som ska stämma för att få en film att fungera.
Postad 27 December 2008 - 17:34
Bitrate: 10.4Mbps (video)
1536Kbps(DTSaudio)
Subtitles: Se, Eng, No, Dk, Ice, Fi
PROPER NOTES:
From High.Definition.x264.Standards.Revision.3.0-HDX:
Video
3.9:
--ref 5 or higher is required. 4 is valid for vertical resolution above 864
(1080p) to respect L4.1 High Profile.
And since HD1080 used --ref 4 we decided to make a proper of:
The.Chronicles.of.Narnia.Prince.Caspian.1080p.BluRay.x264-HD1080
Our release is --ref 5, ENJOY!
När jag körde Eagle eye, så blir bilden pixlig.
Eagle.Eye.1080p.BLURAY.X264-OUTDATED
1920x1080 9046 640 AC3
The Dark Knight blev däremot hur bra som helst.
Video.......: x264 @ 9644 kbps
Audio.......: English 5.1 AC3 640kbit/s
Subtitles...: English
Length......: 152 min 13 sec
Size........: 10.9 gigs
Är det någon som kan svara på varför det blir så här.
Redigerat av fisan, 27 December 2008 - 17:35.
Postad 27 December 2008 - 19:08
Spelade filmen men fick inget ljud. Kan det bero på att det är DTS. Jag kör med HDMI till en samsung 656.
...
Är det någon som kan svara på varför det blir så här.
Hur har du ställt in ljudsettings på WD-TV'n? Digital eller analog?
Står den på i digitalläget så borde det fungera.
En annan teori är att endast DTS med 768Kbps fungerar, men det bör i såna fall fixas med nästa firmware.
Övriga siffror som du klistrade in kan man inte tolka alls.
Använd MediaInfo för att kolla upp vad som finns i filerna istället.
Angående pixelfelen... du har väl uppdaterat till nya firmwaren?
Postad 27 December 2008 - 21:30
nä, finns så vitt jag vet ingen TV på marknaden som kan avkoda DTS, så det är inte alls konstigt att det inte fungerar.Hur har du ställt in ljudsettings på WD-TV'n? Digital eller analog?
Står den på i digitalläget så borde det fungera.
En annan teori är att endast DTS med 768Kbps fungerar, men det bör i såna fall fixas med nästa firmware.
Postad 28 December 2008 - 03:16
nä, finns så vitt jag vet ingen TV på marknaden som kan avkoda DTS, så det är inte alls konstigt att det inte fungerar.
Sorry... kollade aldrig vad Samsung 656 var för något.
Är det en TV så är saken klar och då fungerar det så klart inte.
Postad 28 December 2008 - 10:41
Uppdaterade firmwaren direkt när den kom. Ja, ursäkta 656 är en TV. Så om jag förstår det rätt måste jag ha en förstärkare med DTS avkodning för att få ljud på .mkv filer med DTS audio.
Postad 28 December 2008 - 12:41
Tack för de snabba svaren.
Uppdaterade firmwaren direkt när den kom. Ja, ursäkta 656 är en TV. Så om jag förstår det rätt måste jag ha en förstärkare med DTS avkodning för att få ljud på .mkv filer med DTS audio.
Jo, tyvärr är det så.
Enda chansen är ifall någon egenhändigt gör en firmware som avkodar DTS.
Oavsett vilket, så blir filmerna så många gånger bättre med hembio i alla fall.
Postad 28 December 2008 - 13:44
Vilken upplösning skall man välja för att få "bästa" bild om man har en fullhd tv? Anpassar sig spelaren efter formatet på filerna ex om man har en 720p film eller en 1080p film eller ska man ställa in för varje enskild fil? Väljer man auto i menyn så sköter väl spelaren detta? Mitt otränade öga ser inte några större skillnader mellan 720p film o 1080p film :-)
I övrigt är detta en kanonspelare som har ersatt min gamla Xbox
Postad 28 December 2008 - 14:14
(däriligger bla en bugglista och önskade funktioner till kommande firmware.
(det finns även en länk till kommande o-offeciella firmware även om det finns nada för tillfället)
men kan vara kul att kolla upp och kanske ge förslag och synpunkter på firmwaren.
http://www.avsforum....d.php?t=1100499
Postad 28 December 2008 - 15:06
Postad 28 December 2008 - 15:09
Filmer från en Canon digitalkamera som är .avi. Men vet inte vad det är med dem, funkar inte på de mediaspelare jag kört på.
Jag har provat avi filmerna från min egen Canon kamera och de funkar klockrent på denna spelare, vilket de inte alls gjorde på Tvix 6500.
Postad 28 December 2008 - 15:12
självklart laddar man inte ner filmer olagligt, du gör rippar av dina egna filmer och lägger inja vet inte riktigt om ja ska lägga frågan här men om man nu köper en WD TVHD är det då tänkt att man ska ladda ner fimerna (oftast då olagligt) och sen lägga in dom på en hårddisk eller hur är det tänkt?
Postad 28 December 2008 - 17:04
Jag har provat avi filmerna från min egen Canon kamera och de funkar klockrent på denna spelare, vilket de inte alls gjorde på Tvix 6500.
F--n va underbart!!, det måste väll vara samma avier på Canon kamerer?...
Kan vara kul att visa barnen på tvn..
Postad 29 December 2008 - 09:52
Har precis registrerat mig och har behov av lite expertkommentarer.
Köpte en PCH A-100 vilken jag inte var nöjd med alls (långsam och buggig) och ersatte den med WD TV HD. Den fungerar tusen gånger bättre och smidigare (uppdaterat till senaste FW). Dock tycker jag att bilden blir markant sämre jämfört med PCH:en, framför allt för de mkv-filer jag spelar i 720p. Har jämfört med samma film på båda maskinerna och djupet och detaljtydligheten försvann med WD TV HD tyvärr.
De har olika bildprocessorer, är det skillnaden eller kan bilden bli bättre i kommande FW?
(hoppas jag inte bröt alltför många regler)
Postad 29 December 2008 - 11:27
självklart laddar man inte ner filmer olagligt, du gör rippar av dina egna filmer och lägger in
Jag funderar på att köpa en WD TVHD till barnen, har en hel hög med DVD-skivor som jag skulle vilja få ner på hårddisk...
Kan man få lite tips på bra program för att rippa DVD skivorna... gärna gratis versioner
RED.
Välkommen till forumet förresten "Martin i Växjö".
Redigerat av PEF, 29 December 2008 - 11:28.
Postad 29 December 2008 - 11:53
Hej,
Köpte en PCH A-100 vilken jag inte var nöjd med alls (långsam och buggig) och ersatte den med WD TV HD. Den fungerar tusen gånger bättre och smidigare (uppdaterat till senaste FW). Dock tycker jag att bilden blir markant sämre jämfört med PCH:en, framför allt för de mkv-filer jag spelar i 720p. Har jämfört med samma film på båda maskinerna och djupet och detaljtydligheten försvann med WD TV HD tyvärr.
De har olika bildprocessorer, är det skillnaden eller kan bilden bli bättre i kommande FW?
Jag hade också hoppats på bättre bild i .mkv -filmerna, hade bara hört positiva saker.
Tycker bilden är lite "platt" och hade förväntat mig mer.
Har ip-tv (kreatel box), och jättebra bild från den (rgb -scart), fast nog trodde jag att "högupplösta" .mkv skulle vara vassare än den.
Postad 29 December 2008 - 12:19
Jag hade också hoppats på bättre bild i .mkv -filmerna, hade bara hört positiva saker.
Jag hoppas att det inte bara ligger i bildprocessorn, WD TV HD:n har så många fördelar och är inte buggig. Men något säger mig att det är processorn iaf
Postad 29 December 2008 - 13:36
Jag funderar på att köpa en WD TVHD till barnen, har en hel hög med DVD-skivor som jag skulle vilja få ner på hårddisk...
Kan man få lite tips på bra program för att rippa DVD skivorna... gärna gratis versioner
RED.
Välkommen till forumet förresten "Martin i Växjö".
PEF: Jag skulle rekommendera DVD Shrink som gör jobbet galant och såvitt jag vet är en freeware.
Om du skall få med subtitles kan jag säga att du bör ta med alla titles för att det skall fungera.
Slet mig nämligen i håret när jag gjort backup av ca 5 filmer med endast svenska subtitles(Som f.ö funkade bra i tex VLC Player) så kom dessa inte fram på WD-TVHD.. =(.
Dock om man väljer att ta med alla subtitles så funkar det.
Helt galet är dock att man i WD-TVHD inte ser vilket språk(subtitle spår) man söker efter.
Man får snällt bläddra igenom alla och se vad det är för språk som dyker upp tills man hittat rätt.
Borde ju dock gå att lösa med en uppdatering?
// Cineoholic
Postad 29 December 2008 - 14:09
PEF: Jag skulle rekommendera DVD Shrink som gör jobbet galant och såvitt jag vet är en freeware.
Om du skall få med subtitles kan jag säga att du bör ta med alla titles för att det skall fungera.
Slet mig nämligen i håret när jag gjort backup av ca 5 filmer med endast svenska subtitles(Som f.ö funkade bra i tex VLC Player) så kom dessa inte fram på WD-TVHD.. =(.
Dock om man väljer att ta med alla subtitles så funkar det.
Helt galet är dock att man i WD-TVHD inte ser vilket språk(subtitle spår) man söker efter.
Man får snällt bläddra igenom alla och se vad det är för språk som dyker upp tills man hittat rätt.
Borde ju dock gå att lösa med en uppdatering?
// Cineoholic
OK, man gör bara en iso kopia av DVD via DVDShrink? eller?
Men om man vill göra om det till mindre filer skulle vara trevligt ifall de bara tar 700-1000 mb styck...
Originalskivorna har jag så det är enbart för att barnen skall kunna välja vad de vill titta på utan att paja skivorna... (de har en bra Denon dvd-spelare för 3500 kr men det är skivhanteringen som jag är skeptisk mot)
Postad 29 December 2008 - 14:47
Hej,
Har ip-tv (kreatel box), och jättebra bild från den (rgb -scart), fast nog trodde jag att "högupplösta" .mkv skulle vara vassare än den.
Vilken/vilka processorer är det vi pratar om här?
Jag har själv inte märkt att det skulle vara sämre bild på WD'n än på min Tvix (och vissa påstår att den skulle vara snäppet bättre än PCH, men jag såg aldrig någon skillnad).
Nu har jag bara testat mot min TV, men dessa påståenden gör att jag ska prova mot min full-HD projektor ikväll.
Den brukar avslöja det mesta...
Postad 29 December 2008 - 15:14
På prisjakt.nu står det att WD:n har processorn "Sigma SMP8635" och PCH "Sigma EM8635". Har gjort lite research under eftermiddagen och i en recension stod det att WD:n också har "Sigma EM8635". På WD:n produktsida står inget om vilken processor som används tyvärr så jag vet vad jag skall tro. Har dom samma processor verkar det konstigt att bilden skiljer sig åt så pass mycket.Vilken/vilka processorer är det vi pratar om här?
Jag har själv inte märkt att det skulle vara sämre bild på WD'n än på min Tvix (och vissa påstår att den skulle vara snäppet bättre än PCH, men jag såg aldrig någon skillnad).
Nu har jag bara testat mot min TV, men dessa påståenden gör att jag ska prova mot min full-HD projektor ikväll.
Den brukar avslöja det mesta...
Testade med .mkv (720p) till min projektor (HD-ready) via HDMI
Postad 29 December 2008 - 15:22
Jo, jag har fått intrycket av att det är samma processor i nästan alla mediaspelare idag.
Däremot så gnälls det lite på WD'ns dåliga svartnivå när man läser på AVSForum, vilket jag inte heller märker mycket av på min TV. Den är dock inte ens baby-HD, men producerar superbild av nästan alla signaler och är kanske inte det bästa att särskilja olika bildkällor med.
Bild på innanmätet i WD-TV.
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 29 December 2008 - 15:28.
Postad 29 December 2008 - 15:50
Ser fram emot din test mot projektor. Då borde "felet" ligga i FW. Dock lär nästa uppdatering vänta på sig, den senaste kom ju ganska nyligenJo, jag har fått intrycket av att det är samma processor i nästan alla mediaspelare idag.
Däremot så gnälls det lite på WD'ns dåliga svartnivå när man läser på AVSForum, vilket jag inte heller märker mycket av på min TV. Den är dock inte ens baby-HD, men producerar superbild av nästan alla signaler och är kanske inte det bästa att särskilja olika bildkällor med.
Postad 29 December 2008 - 18:15
Har bland annat kört heroes 720p och text till dom releasen men dom blir lite osynkade på WD spelaren. Har senaste FW och kör med en WD 250gb My Passport disk om det har nåt med saken att göra men är samma fel om jag kör med ett usb minne.
Någon annan med samma problem? Lösning?
Postad 29 December 2008 - 20:15
Jag har exakt samma problem och det har ingen betydelse om man bakar in texten i film filen.Märkte ett skumt problem med spelaren. När jag kör 720p mkv med undertext i srt asså extra fil då halkar undertexter efter lite lite gran. Lite störande är det faktiskt. På datorn är dom perfekt synkade. Texten har jag tagit alltid till den releasen som på filmen.
Har bland annat kört heroes 720p och text till dom releasen men dom blir lite osynkade på WD spelaren. Har senaste FW och kör med en WD 250gb My Passport disk om det har nåt med saken att göra men är samma fel om jag kör med ett usb minne.
Postad 29 December 2008 - 20:27
Märkte ett skumt problem med spelaren. När jag kör 720p mkv med undertext i srt asså extra fil då halkar undertexter efter lite lite gran. Lite störande är det faktiskt. På datorn är dom perfekt synkade. Texten har jag tagit alltid till den releasen som på filmen.
Jag upplever det aningen annorlunda.
Texten kommer perfekt ibland, tidigt ibland och sent ibland... något som jag är övertygad att det kommer fixas.
Jag har exakt samma problem och det har ingen betydelse om man bakar in texten i film filen.
Tycker det blir aningen bättre inbakat, men inte perfekt som någon påstod tidigare.
Däremot ser texten ut som skit när den är inbakad.
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 29 December 2008 - 20:33.
Postad 29 December 2008 - 21:05
Postad 29 December 2008 - 21:14
Jag brukar synka om texten till -700ms. Du dyker den upp nästan perfekt, ibland för tidigt men det gillar jag bättre än för sent iaf.
Av alla onda ting så fördrar jag nog senare istället.
För tidig text avslöjar en punchline innan det sägs i filmen, vilket jag ogillar.
Hade helst sluppit texten alls, men det mumlas en hel del och har man chips i truten så är det hopplöst att höra vad som sägs i filmerna.
Postad 29 December 2008 - 22:47
så min fråga är! fixar den WD TV HD att läsa ut ett vettigt namn? finns det stöd för plugins till den, som eventuellt kan fixa en sådan sak? Egentligen vet jag att den inte gör det eftersom den inte har någon nätverkskoppling, men för mig skulle det vara en avgöra detalj.. och vänta! hur uppdaterar man FW? usb?
Postad 29 December 2008 - 22:53
Jag vet att jag är en liten pissunge som vill och delvis baserar beslut på en sån här pissak! MEN det finns inget värre än då filmer heter typ... The.Rock.lol.xvid.hdtv.720p.yeah.avi
så min fråga är! fixar den WD TV HD att läsa ut ett vettigt namn? finns det stöd för plugins till den, som eventuellt kan fixa en sådan sak? Egentligen vet jag att den inte gör det eftersom den inte har någon nätverkskoppling, men för mig skulle det vara en avgöra detalj.. och vänta! hur uppdaterar man FW? usb?
Alla har vi olika saker som "måste" stämma.
Själv tycker jag att Tvix är den som matchar mina krav bäst, men det är alltid kull att se in i andra produkter hur de har löst saker och ting.
Undrar du ifall WD'n klarar att läsa ett sådant filnamn eller fattade jag dig fel?
Firmwareupdates görs via USB-hårddisk eller USB-pinne som du misstänkte.
Postad 29 December 2008 - 23:05
Postad 29 December 2008 - 23:59
tanken med namnen var ifall den fixar att från the.rock.hdtv.lol.xvid.blah.avi lyckas tolk The Rock.avi ?
Den skriver det förstnämnd. Har inte spelat musik på den än, så jag vet däremot inte hur den tolkar musiknamn. Någon som vet?
Postad 30 December 2008 - 06:54
Tyvärr är det på tok för mycket sharpening med denna processorn vilket får en hel del .mvk filer att uppvisa på tok för mycket noise. Bilden är markant mörkare än vad t.ex PCH kör ut. Två stora nackdelar med WD TVn. Hoppas det går att fixa med framtida FW men det kanske är att hoppas på för mycket.
Underbar liten pryl iaf nu med ny FW, skall ta och köpa en till morsan också
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Western Digital WD TV
6 bilder
2032 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?