Tack för den länken.
"So it's not as bad as shitting your pants?"
"Marginally. I honestly had to make a pro and con list to figure it out."
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Transformers: Revenge Of The Fallen
Startad av
Unregistered76725b1e
, Nov 16 2008 16:01
511 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 27 October 2009 - 00:49 Tack för den länken. "So it's not as bad as shitting your pants?" "Marginally. I honestly had to make a pro and con list to figure it out." Postad 27 October 2009 - 02:51
Skulle nog va svårt.. Dom kamerorna är väl tämligen stora.. Tycker dom använde det bättre i Dark Knight dock.
Ett fel med Transformers är väl att den försöker rikta sig mot alla åldrar, vilket bara blir melodramatiskt och cheese blandat med löjliga, barnsliga skämt och robotar.. Postad 28 October 2009 - 18:33
Såg Big Screen Edition nyss, riktigt häftiga och långa IMAX scener,som någon skrev slår ut The Dark Knight.
Grym action rakt igenom, subben fick jobba hårt och grym bild. Lång film men det märkte jag inte av blev förvånad att den va så lång, vilket är ett bra betyg till filmen. Postad 28 October 2009 - 22:23
Kunde inte avstå, beställde en Big Screen Edition från hdms =) Ska bli riktigt kul att se IMAX scenerna...
Postad 29 October 2009 - 12:52 Samma här beställde också en. Postad 29 October 2009 - 13:07
Den här filmen har inte få så lysande kritik så jag väntar till smallscreen edition ligger i reabackarna
Postad 29 October 2009 - 13:14
Skitskönt ljud, varierande bildkvalite fast en bra film förutom dessa småskämt mm som läggs in i filmer, detta ska vara en actionfilm, ren rå action med andra ord, glimten i ögat skämt kan dom ha på barnkanalen
Postad 29 October 2009 - 15:00
Ska kolla versionen utan IMAX,höra om det är någon skillnad i ljud.
Den är 1 minut kortare än Big Screen Edition. Postad 29 October 2009 - 17:49
Kanon, skriv gärna skillnaden sen för vill veta om det är värt att köpa IMAX versionen. Postad 31 October 2009 - 19:40
Nån som har sett Transformers 2? Är den lika barnslig som ettan eller är denna bra?
Postad 31 October 2009 - 20:12 Den är tyvärr ännu barnsligare ... riktigt synd. Man får snabbspola ibland. Postad 31 October 2009 - 20:25
Läs igenom Transformers 2-tråden i filmforumet så hittar du säkert några tankar om filmen där. Postad 31 October 2009 - 22:06
Är Imax versionen av denna filmen i begränsad upplaga?
Har inte pengar till den nu egentligen, men om den är det så kanske man kan få fram pengar på nåt sätt Någon som vet? Mvh Postad 31 October 2009 - 22:54
det står i slutet på klippet jag länkade till Postad 01 November 2009 - 00:27
Vet inte om den är begränsad,du kan ha tur att den finns kvar eller hitta den på tex E-bay. Den har grymma IMAX scener klart värd att köpa. Postad 01 November 2009 - 00:36
Okej, tack! Blir väl att beställa nu då Jag vet att detta är off topic osv men är de stor tullrisk från hdms? Eller är det fler sidor som säljer big screen versionen? Postad 01 November 2009 - 00:44
Nej ingen tullrisk alls,vet inte om det är någon mer sida som säljer.
Postad 01 November 2009 - 01:03
Jo men det här gick ju jävligt bra!
Har inte rätt typ av konto/kredit kort. Jag har maestro, och det finns inte med som alternativ.. Får väl vänta tills nån säljer den på blocket/tradera eller så.. :/ Postad 11 November 2009 - 19:47
Transformers 2? Varför döper de inte om den till typ mechadroids 2 istället, de har ju ändå ingen avsikt att göra varumärket rättvisa. Helt otroligt. Det finns tillfällen då man önskar att man inte visste så mycket om vissa serier att det enda man gör under filmen är att störa sig på hur de våldtagit alla karaktärer.
Postad 11 November 2009 - 20:26
Jag vet inget om serien,läste inte den när jag va liten tror inte den fanns på 70-talet.
Så jag slipper bli irriterad. Postad 11 November 2009 - 20:35
Meh, gör som Zoiler, läs/se den när du är vuxen! Redigerat av Kalekulan, 11 November 2009 - 20:36. Postad 11 November 2009 - 21:39
Det gjorde jag iofs inte, jag växte upp med både leksakerna och serietidningarna.
Det är bara så skoj när de säger att de läst tidningar och sånt till förbannelse för att kunna göra fansen nöjda för att sen... ja jag vet inte hur de tänker. Det är inte som att canon på något sätt förhindrar en bra berättelse eller effekter. Tur att de kan falla tillbaka på bra mänskliga skådespelarinsatser. Som mamman. Or not. Postad 11 November 2009 - 22:09
Håller med dig. Vore det så hemskt om Starscream hade lite röd färg tex? Så att man kunde se vem som är vem när det är action. Förutom Prime å Bumblebee.. Fick inte han tillbaka rösten i slutet på ettan? Fast det är ju mycket roligare att spela klipp från filmer. Och hur går det till, har han installerat en dvd? som om musiken inte räckte. Det är helt ärilgt en av dom sämsta filmer jag sett, där uppe med Showgirls å Battlefield Earth bla. Mamman va fan det sämsta, "Oh it looks like Hogwarts!".. Och när hon åt harsch-brownies, det var ju hysteriskt roligt va? Va? Kom igen, grabbar? NEJ, det var inte roligt Michael Bay.. Han som är så "cool", med sina coola bilar och läderjacka. Öuughh.. Och så tycker han att "black people" är fruktansvärt roliga, inte för att jag har något emot det men i varenda film? Kan han inte ha comic relief från nåt annat håll nån gång.. Usch jag blir arg bara jag tänker på Transformers 2. För att citera Roger Ebert: "Those who think "Transformers 2" is a great or even a good film are, may I tactfully suggest, not sufficiently evolved. Film by film, I hope they climb a personal ladder into the realm of better films, until their standards improve." - Pulitzer winning film critic, Roger Ebert Redigerat av pcch7, 11 November 2009 - 22:21. Postad 12 November 2009 - 14:23
Den ligger redan på 20:de plats vad gäller hur mycket den dragit in.
832,076,689 Dollar inga dåliga siffror. Postad 12 November 2009 - 19:03
...vilket tonåringarna står för majoriteten av biljett försäljningarna
Postad 12 November 2009 - 21:01
Varför ens tonåringar ser transformers begriper jag ej? hade själv vuxit ifrån turtles vid 9-10års ålder. Begriper heller inte filmer som x-men och liknande... väx upp för f-n
Postad 12 November 2009 - 21:07
Tonåringar har inte råd med bio,dom laddar ner. Postad 12 November 2009 - 21:16 Just del 1 av x-men råkar vara den bästa filmatiseringen av alla serie tidningar hittills, så håller inte med dig där Postad 12 November 2009 - 23:38 Actionfilmer? Postad 13 November 2009 - 08:11
Du måste skoja ? ? ? Postad 13 November 2009 - 08:39
En av norra europas bästa serietidnings butik försäljare har uttalat sig, han om någon vet särskilt mycket om dessa filmer baserade på serier så jag kan inte göra nått annat än att hålla med Postad 18 November 2009 - 19:45
Hur vet man vilken som är IMAX versionen ?
Vilka är det som säljer den ? Postad 18 November 2009 - 20:10
Här finns den utgåvan. http://www.hdmovieso...roducts_id=3544
Postad 19 November 2009 - 21:17
Måste vara den bäst inspelade filmen någonsin i ljudspåret på Blu ray! Härlig tyngt avgrunds kontrolerad djup bas, plus att dialogen är underbar inte för låg utan tydlig och ren!! Detta referens ljud borde fler använda sig av!
Underbart ljud fast filmen är så där! Postad 20 November 2009 - 12:25
Alla versioner har IMAX-scener. Best Buy-utgåvan är ju lite förlängd och har en annan AR på IMAX-scenerna liksom TDK. Postad 20 November 2009 - 12:37
Den heter Big Screen Edition. IMAX-kameror filmar i 16:9. På den vanliga "snik" utgåvan har de klippt till bilden i ovan- och underkant. Scenerna med bäst bild är helt bortplockade, kanske för att de inte kunde klippa bort utan att det hade sett fel ut. Postad 20 November 2009 - 12:40
IMAX filmar faktiskt i 4:3 så även sekvenserna i Big Screen edition är beskurna. Själv vill jag inte ha någon Big Screen utgåva eftersom jag har en duk med formatet 2.35:1. Jag får klara mig utan de förlängda scenerna, men det kanske inte gör så mycket då filmen knappast är en höjdare. Tråkigt ändå att den förlängda versionen inte finns men på den vanliga BD:n. Redigerat av hassesolo, 20 November 2009 - 12:44. Postad 20 November 2009 - 21:58
Showgirls är ju fin film. "If you want to work here for more then a week you will have to give me a blowjob. First I make you get use to the money, then I make you swallow." Postad 21 November 2009 - 18:08
Här kommer en liten text med fler åsikter och tankar kring Transformers: Revenge of the Fallen. Min originalrecension av filmen kan läsas här.
Efter att jag först sett Revenge of the Fallen på bio så hade jag ganska blandade synpunkter på filmen. Jag var besviken på att den inte alls höll samma klass som ettan, storyn var sämre, skämten var sämre, ja, det mesta var sämre helt enkelt. Samtidigt kunde jag inte gå under bordet med att filmen faktiskt lyckades underhålla mig från början till slut. ![]() Jag blev lite förundrad över hur hård kritik filmen fick ändå, både från kritiker och publik. Folk bara öste på med kommentarer om hur värdelös filmen var. Jag som gav filmen 6 av 10 i betyg började undra om jag hade inbillat mig att filmen var bättre än vad den var. Jag såg nästan enbart lägsta betyg delas ut från alla möjliga håll. För att bekräfta att mina åsikter jag skrev ner i min recension efter biobesöket verkligen var mina slutgiltiga åsikter köpte jag hem Revenge of the Fallen på Blu-Ray när den släpptes för några dagar sedan, och såg filmen hemma i lugn och ro utan störande människor omkring mig. Och nu efter tittningen så kan jag bara säga att jag fortfarande anser filmen vara helt okej. Discshop’s filmrecensent Janne Ahlgren skrev att det finns tre typer av tittare som kan kopplas ihop med filmen. 1. De som hatar filmen. 2. De som gillar den. 3. De som osar avsky offentligt, men som ändå sitter hemma och ser filmen med ett brett leende i hela huvudet. Janne ansåg sig höra till den tredje typen, och jag tror att det flesta hör dit också. Själv ligger jag nog närmast tvåan då jag som sagt uppskattar filmen någorlunda. De största felen med Revenge of the Fallen är att man helt enkelt har tagit allt som var så bra med första filmen och sedan bara multiplicerat allt en ****s massa gånger utan att tänka sig för. Michael Bay tar i för mycket. Sams mamma var en smårolig men ändå vanlig och trovärdig morsa i första filmen, i denna är hon ett äkta psykfall som käkar marijuanakakor och är helt hysterisk. Som så mycket annat i filmen borde man ha tonat ner henne. Antalet robotar är också en av delarna som främst behövde tonas ner. Å andra sidan har filmen mindre skojigheter som i alla fall lyckas få mig att dra på smilbanden, John Turturros karaktär är nämligen rätt skön. De gjorde helt rätt som även plockade in honom i uppföljaren. ![]() Att Michael Bay ofta är usel på att regissera människor, det vet de flesta, och kritikerna fokuserar antagligen mycket på detta. Han suger i en del aspekter, han är däremot kung i andra. När det kommer till explosioner och massiva actionscener så är Bay en av världens bästa. Och det verkar vara något som kritikerna inte har någon större lust att nämna. I första filmen klarade han av nästan allting galant, och jag tror fortfarande att en bättre regissör åt just den filmen inte gått att finna någonstans, och filmen står idag som Bays bästa åstadkommande. I uppföljaren blev dock hans brister som regissör betydligt mer synliga. Troligtvis skulle det ha varit bättre ifall Steven Spielberg fått stå för det mesta av regiarbetet och Bay istället fått Co-regissera, då främst actionscenerna. Spielberg är nämligen fasligt mycket bättre än Bay på att hantera skådepelare. Men vi får tyvärr nöja oss med att ha honom som exekutiv producent. Ett bättre, smartare och mer fylligt manus hade helt klart behövts för Revenge of the Fallen. Ska de göra en tredje film så föreslår jag att de skaffar fram ett, annars får de räkna med dåligt mottagande igen. Filmen är fylld av logiska luckor, och någon nämnvärd intelligens eller realism existerar inte. Men bara man slappnar av och stänger ner sin hjärna lite halvt så får man se att på det stora hela är filmen underhållande. Robotarna har nämligen en förmåga att locka fram ett barn inom mig som alltigenom fröjdas av dem. Att de är något bland de snyggaste och häftigaste tingen jag skådat på vita duken kan jag inte ljuga om. Hade jag sett filmen som 10-åring hade jag förmodligen älskat den, men som vuxen har jag dessvärre en klarare syn över filmens brister. När det kommer till skådisarna så tycker jag att de flesta sköter sig väl. LaBeouf är grym på att samspela med de icke-existerande robotarna. Megan Fox gör det hon ska, varken mer eller mindre, med en bättre regissör kanske hon skulle kunna uppvisa någorlunda större skådespelarkunskaper. Många klagar över att hon endast fick rollen p.g.a. sitt utseende, och så är det ju till stor del. Men tar man en titt på Jessica Alba i hennes filmer, exempelvis Fantastic Four, så får man se hur en annan lika snygg person inte kan skådespela för fem öre. Och då blir man lite tacksam över att Fox ligger på den nivå hon gör, det kunde nämligen ha varit värre. ![]() Jag kan självfallet förstå varför så många avskyr filmen. Den har vissa moment som får mig att vilja kräkas, men samtidigt har den scener som får mig att vilja hoppa, studsa och applådera. Kanske är jag aningen generös med mitt slutbetyg, men sådan är jag, jag är generös helt enkelt. Till skillnad från många andra som är aningen för hårda och ignorerar det som faktiskt gör filmen sevärd. Redigerat av Voldo, 21 November 2009 - 18:25. Postad 23 November 2009 - 14:07
Såg den för några veckor sedan (BD)
Jag satt och rös i vissa scener!, tyckte den va extremt bra. Hela storyn blev bättre och effekterna är grymma! Jag längtar efter att se den igen! Redigerat av urume, 10 December 2009 - 21:35. Postad 23 November 2009 - 16:21 Håller med dina cent's, ganska nära alltså, 4an är en fullträff. Postad 24 November 2009 - 04:14
Jag kommenterade att den här länken som nån postade strax innan var extremt rolig. Nu har jag tagit mig igenom fanskapet till film och nu vet jag varför: Länken blev nämligen tiofalt roligare när man inser att han inte hittar på utan allt är faktiskt spot-on!
Jag har hållit på och ondgjort mig över Roland Emmerichs Independence Day och andra verk i den här tråden, och den mannens totala brist på respekt för verkligheten, logik och vett i de flesta av hans filmer. Låt mig nu säga att T2:RotF helt klart måste betraktas utom tävlan - Independence Day känns ju närmast dokumentär i jämförelse! Nu tycker säkert någon av de fascinerande många i den här tråden som gett filmen betyg i stil med 9/10 eller rent av 10/10 (vilket för mig skulle betyda att den är perfekt) att jag är orättvis och att man inte kan se en sån här film och förvänta sig att den är perfekt logiskt uppbyggd. Okej, säger jag, det köper jag, jag visste att jag skulle få sätta hjärnan i standby för att ta mig igenom den här, MEN DET MÅSTE VÄL FINNAS NÅN JÄVLA MÅTTA MED IDIOTIN! Det finns knappt en enda scen i hela filmjäveln som inte har nåt fel. Standby räckte inte - att ta bort hjärnan ur huvudet med en skördetröska hade varit lagom. Jag har sett House of the Dead 2: Dead Aim och den var fanimej bättre än det här. Självklart var det häftigare bastoner att impa på polarna med i T2:RotF och visst var Megan Fox shorts jättekorta, men allvarligt - kör en testton i subban och skriv in "Megan Fox" i Google bildsök istället, va? Postad 24 November 2009 - 05:32
Kan inte annat än att hålla med. Mycket action, men ingen som helst hjärna behöver vara aktiv för denna kassa film.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |