En annan sak är ljusstyrkan. Sitter man ute i solen ser man knappt vad det står på den lilla skärmen. Har brightness uppe på max och bytat bakgrunder men det hjälper inte. Tips?
Redigerat av tjabbaranx, 20 May 2008 - 18:37.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet *
Startad av
Squeezemaster
, Jan 06 2008 16:14
1152 svar till detta ämne
6 relaterade trådar
Postad 20 May 2008 - 18:35
En mycket bra produkt detta. Två problem bara. Min fjärr går ner i viloläge men tar batteri ändå. Var ställer man in så att fjärren går ner i viloläge? Eller går inte detta? Min fjärr håller max fyra timmar sen är den stendöd.
En annan sak är ljusstyrkan. Sitter man ute i solen ser man knappt vad det står på den lilla skärmen. Har brightness uppe på max och bytat bakgrunder men det hjälper inte. Tips? Redigerat av tjabbaranx, 20 May 2008 - 18:37. Postad 22 May 2008 - 09:10
Vänner,
Jag har haft min Duet i kartong i ett par veckor p.g.a. lathet och mycket att göra. Nu börjar det bli dags att koppla in den. Frågan vad som är att föredra? 1. Koppla in analogt i stärkaren? 2. Koppla in digitalt i stärkaren? 3. Koppla in digitalt via DVDn? Min stärkare är en Arcam AVR300 (~15000 kronorsklassen) och DVD en Arcam DV79 (~12000 kronorsklassen). Jag tänker mig eventuellt att DVD:n har bäst DAC? Vad tror ni? Postad 22 May 2008 - 13:37 Alla tre har D/A-omvandlare från Wolfson, och DV79 har mycket riktigt den bästa modellen (WM8740). Men den har väl inga digitala ingångar? Jag vet inte vilken Wolfson-modell som sitter i AVR300, men den verkar ha ungefär samma specar som Squeezebox Duet (WM8501). Det bästa är att helt enkelt testa de olika alternativen och välja det du tycker låter bäst. Postad 26 May 2008 - 16:24
Fick äntligen hem mina USA-köpta dueter. Det kom ingen europa adapter (trots att jag begärde det). Köpte istället små smidiga pluggar från "Karaoke experten". Installation gick super, efter 10 minuter börja musiken flöda.... Då hade både Reciver och controller uppdaterat sig själva...
Nu återstår bara en snygg installation, och komplitering med flera recivers när frun godkänt.... Postad 26 May 2008 - 18:54
Klurar lite på det här med firmware.. varje gång jag kollar om det finns en update så laddar den ner en ny till controllern men den visar ändå samma version..
Vilken firmware har ni? Sen undrar jag om någon kör med några kul plugins.. Vill gärna utöka funktionaliteten med vad som går att finna! En klockren pryl så här långt! Postad 26 May 2008 - 20:51
Nu har man spendeart några timmar med att leka med alla inställningar, det finns en del...
Någon som kommit på hur man lägger till egna web-radio kanaler? -Jag lyckas spela up SR-P# etc, men lyckas bara spara dom under favourites, men vill ha dom under web-radio... Är det nått plugin som ska till? Postad 27 May 2008 - 07:59
Har också pulat en del och när det går går det bra...
Det där med firmware - Är det verkligen en nyare version som installeras? Är det inte så att den installerar om den senaste om det inte finns en nyare? Postad 30 May 2008 - 14:35
det verkar gå bättre att uppgradera fjärren när man kör mot SNetwork än mot sitt Scenter ....har fn 7.0.1 r2448 sist jag provade uppgradera när jag körde mot Scenter backade den till nån firmware från mars
Postad 04 June 2008 - 21:39
hur fungerar dueten om man vill göra en favoritlista eller köa några låtar???
Postad 06 June 2008 - 18:31
Har en fråga angående Ts-209 som jag ska koppla till duet. MIn fråga är vart jag ska lägga SqueezeCenter 7.0.1 på TS-209:an, dvs. vilken mapp. Är det Infrant ReadyNAS 7.0.1 den här versionen jag ska lägga på Nas:en ? Finns det någon guide? Många dumma frågor men hoppas att jag kan få svar.
Postad 07 June 2008 - 13:34
Jag kör den här på min Qnap, funkar finfint. Det kan dock behövas lite pill innan du får de att funka. Får du problem är det bara att hojta till.
http://oinkzwurgl.org/ Postad 08 June 2008 - 09:13
Någon som vet om man kan lägga "covers" till radio kanalerna som man har sparat under favoriter?
Postad 08 June 2008 - 09:56
[quote name='Johgu66' date='Jun 7 2008, 14:34 ' post='1938881']
Jag kör den här på min Qnap, funkar finfint. Det kan dock behövas lite pill innan du får de att funka. Får du problem är det bara att hojta till. Tack för hjälpen! Jag ska kolla det ikväll! Postad 09 June 2008 - 12:33
Citerar mig själv för nu börjar jag bli irriterad. Det förra inleveransdatumet till Inwarehouse var i förra veckan och nu har det preliminära inleveransdatumet flyttats till den 2:a juli...suck...priset var ju billigt men å andra sidan så får jag aldrig min Duet heller Postad 09 June 2008 - 12:43
Riktigt dåligt Postad 09 June 2008 - 17:56 Skulle vara gött att veta för min del med, kollar på samma router. Och funderar på att köpa nån klämmprodukt. Postad 11 June 2008 - 00:43
jag behöver hjälp att installera slimserver på min 109 pro. skulle någon kunna beskriva för en en linux kunnig?
mvh/nicke Postad 22 June 2008 - 16:13
Ni som har haft en Controller nu ett tag, fortfarande nöjda eller blev det inte som ni hade tänkt er? Jag velar lite om jag skall köpa en Duet+Controller eller om jag skall testa att köra med en iPod Touch istället. I dagsläget har jag en SB3 men har egentligen behov av en till och då passar det bra med en Duet.
Postad 23 June 2008 - 12:13
Har inte hunnit köra så mycket, men det jag tycker är lite b:igt är att plastluckan för batteriet glappar lite. Tycker att dom kunde ha gjort det bättre. Rent funktionsmässigt fungerar den bra, men jag skulle vilja kunna scrolla igenom spellistan, inte bara trycka pil fram eller bakåt. Har jag missat något eller? Postad 23 June 2008 - 13:43
Något glapp i batteriluckan har jag inte märkt. Jag tycker den är hyfsat gedigen och med skön känsla. Jag har kört mitt system med tre mottagare och en controller i någon månad nu och det funkar kanon. Hade lite inkörningsproblem men det berodde mest på nätverket. I övrigt är jag nöjd. Holler dock med om att det är lite ologiskt att stega mellan playlist, bibliotek, olika ljudkällor m.m. Men att styra alla dessa funktioner med ett fåtal knappar innebär väl en del kompromisser.
Postad 23 June 2008 - 13:56
Även jag har glapp i batteriluckan och håller med ovanstående om lite ologiska genvägar, men är genomgående nöjd med den. Jag använder min squeezebox uteslutande i mitt uterum. Har märkt att controllern är ganska känslig för värme vilket får till följd att den hänger sig, men det brukar avhjälpas med en omstart av controllern. Ganska irriterande. Annars är det dålig batteritid och svårläst display när man sitter i solen/uterummet som jag stör mig mest på.
Postad 26 June 2008 - 13:20
hur är det med hörlursuttaget på fjärren, har det kommit stöd för det i firmware ännu?
Postad 26 June 2008 - 17:42 Det finns en alpha version, men utifrån informationen i nedanstående tråd är det en del pyssel att få igång det: http://forums.slimde...ead.php?t=47870 Postad 27 June 2008 - 08:54
Just detta är något jag stört mig på hos Logitech länge. Dom kan släppa prylar till höger och vänster men att få fram fungerande mjukvaror går aldrig. Ta bara deras trådlösa tangentbord och möss. Dom kan gladeligen skicka ut hur många som helst på garantin men inte fixa drivrutinerna som är det egentliga problemet! Det är så synd när dom annars gör så trevliga/potenta prylar. Som tur är det öppen mjukvara på SB så förhoppningsvis lär det går framåt i utvecklingen på den sidan. Postad 27 June 2008 - 12:54
Är det någon som vet om man kan styra SB via t.ex. en handdator eller en mobiltelefon med wlan??? Tänkte eftersom fjärrkontrollen går på wlan så måste den koppla upp sig mot servern på något sätt?!?!?
Postad 27 June 2008 - 13:19 Inga problem, bara att köra! Finns skins att använda för många olika modeller. Postad 27 June 2008 - 13:38
Du råkar inte veta nått som fungerar ihop med pocket pc 2003? Postad 27 June 2008 - 23:21 Ingen aning faktiskt, men så länge det finns wlan och en webläsare i manicken man kör så går det. Sen om det finns något färdigt skin precis för just den upplösning osv vågar jag inte svara på. Detta ska ju funka också http://www.salling.com/Clicker Postad 28 June 2008 - 18:11
Kanske har besvarats i trådens 15 sidor, men jag frågar ändå.
Är den ID-Tags-kompatibel? Jag har lagt ner episk tid att ID-tagga mina 800 skivor och gör ogärna om den övningen för Logitechs skull. /n Redigerat av NiklasM, 28 June 2008 - 18:12. Postad 28 June 2008 - 19:29
RTFM http://www.slimdevic...er_Guide_EN.pdf
Postad 28 June 2008 - 20:28 Jag läser knappt manualen ens när jag köpt en produkt. Ännu mer sällan innan. Tack för svaret dock Postad 28 June 2008 - 22:52
Ibland lär man sig faktiskt saker... Postad 29 June 2008 - 08:34
Köpte precis en Duet och försöker ladda ned Squeezecenter 7.0.1 från Slimservers hemsida. Det går hur dåligt som helst, nedladdningen avbryts hela tiden, som längst har jag kommit till 32%. Har provat ett femtiotal ggr nu. Ger upp... Kan man ladda ned programvaran från någon annanstans istället? Har inte hittat något aternativ än. Tacksam för hjälp!
Postad 29 June 2008 - 08:51
HAr du provat här http://slimdevices.c...eCenter_v7.0.1/ Postad 29 June 2008 - 09:00
Japp. Det är den sidan som inte verkar funka för mig. Avbryts alltid mitt i nedladdningen. Kanske någon kan skicka filen via skickafilen.se till mig? Redigerat av Trixon, 29 June 2008 - 09:12. Postad 29 June 2008 - 12:32
Windows eller? Testa här i så fall http://drop.io/jvaa706 Redigerat av TCM, 29 June 2008 - 12:59. Postad 29 June 2008 - 17:01
Tack. Nu har jag testat även denna flera gånger men nedladdningen stannar efter några Mb. Jag kör ComHems 24 Mbit så jag borde ha kräm nog i trådarna. Synd att de inte skickade med en CD i boxen. Edit. Yes. Äntligen. Efter över hundra nedladdningsförsök har jag fått tag på filen. Om det är flera som inte kan ladda ned den så ska gladeligen maila över filen. Fyf_n för sega webbservrar... Redigerat av Trixon, 29 June 2008 - 19:07. Postad 29 June 2008 - 18:43
Vi försöker igen. Jag har bifogat filen och döpt om den till .txt (får tydligen inte bifoga .exe filer). Om du kan ladda ner den borde det bara vara att ändra txt till exe.
SqueezeCenter_7.0.1.txt 32.45MB
3 Antal nerladdningar
Postad 29 June 2008 - 20:10
Tack, men det lyckades till slut från slimdevices hemsida. Se min edit ovan. Postad 29 June 2008 - 20:34
Grattis Postad 29 June 2008 - 22:02
Tack Martin!
Nu ska jag bara bestämma mig vilken SB jag ska köpa och var/när/hur Är det inte det ena så är det det andra sa flickan som blödde näsblod! Postad 01 July 2008 - 09:07
Från det ena till det andra. Efter att ha strömmat mina mp3 med en D-Link DSM-320 ( som nu har lagt av helt) har jag funderingar på en duet. Ljudet i D- Linken var verkligen horribelt. Vad jag har förstått så är duetén betydligt bättre.
När min D-Link la av provade jag att plugga in en ny laptop (5000:- klassen) och fick ett helt Ok ljud ( med hjälp av eq´n). Jag kör med en harman kardon 970 stärkare + ett par system one högtalare. Nu till min fråga. Hur är duet i jämförelse med ovannämnda laptop ljudmässigt. Postad 01 July 2008 - 09:57
Skall du köra analogt ut så ska det inte vara några problem. DAC'en i SB-classic ska (enligt vissa) vara bättre än i Duetten. Själv har jag bara provlyssnat Classic (alltså V.3) på en svindyr anläggning med analogt och det lät inte alls dumt. Jag vet inte hur bra digital förstärkare HK har, men jag skulle tro att den är helt okej. Så det borde knappast bli sämre ljud än från din bärbara iaf. Varken om du kör analogt eller digitalt. Jag funderar bara på hur dålig Dlinken var om din laptop lät så pass mycket bättre?! Postad 01 July 2008 - 10:06
Tack för ditt svar Lucifer!
Det är svårt att beskriva D-Linkens ljud i ord. Mest nämnvärt var att det saknades "tryck" i basen. Och ett allmänt klent ljud. Det vart många resor bättre med laptopen, men där hade jag ju möjlighet att färga ljudet med eq´n.Den möjligheten finns inte hos duetten om jag har fattat det rätt? Postad 01 July 2008 - 14:25
Det är en väldebatterad fråga om man ska använda EQ eller inte. Personligen anser jag att den inte ska behövas. Iaf jag eftersträvar så rent ljud som möjligt. Att använda EQ förstör mer än den gör nytta. Men det är ju en smaksak. Postad 04 July 2008 - 10:10
Tjena boys!
Är ägare till en D-Link DNS-323 Tacksam för svar! Postad 05 July 2008 - 15:33
Suck. Nu äntligen har jag fått igång min SB Duet. 20 timmar senare så slutar ljudet att fungera. HAr lussnat hela dagen och sen helt plötsligt så kommer det inget ljud. Tittar jag i fjärren så rullar låtarna. Jag kör med COAX kabel provade att koppla in 2 analoga men då får jag bara ett väsande ljud i högtalarna. Typ som myrornas krig ljudet på en tv. Vad kan det vara för fel???
Edit: Fixat. Jag drog ut sladden ur basenheten. sen funkade det....hmmm...suck. Redigerat av Unregistered8a394dde, 06 July 2008 - 12:04. Postad 06 July 2008 - 19:45
Installerade Squeezecenter i väntan på att min SB skall dyka upp på posten för att bekanta mig lite.
Första intrycket var inte direkt imponerande. Testat Softsqueeze lite och inte helt oväntat så ballar den ur lite då och då...men sånt får man räkna med om man kör Java-appar. En liten grej jag undrar över.... Kan man inte peka ut mer än ett musikbibliotek??? Kan man inte bläddra i trädstrukturen när man letar låtar...? Ser ut som att den bygger upp en egen indexeringslista. Postad 06 July 2008 - 19:57 Multi library http://erland.homeip.net/download/ För trädstruktur, bläddra music folder. Jag råder dig ändå att tagga musiken korrekt, först då får man snabbheten och alla fördelar som kan användas. Att bläddra i trädstrukturen är en nödlösning. Postad 07 July 2008 - 08:07
Jodå du lägger helt enkelt in en genväg (i den mapp du valt till musik mapp) som pekar till nästa mapp du vill lägga till (ex en annan hårddisk) Om du menar att ha flera musikbibliotek å ansluta till olika beroende på vilken musik genre man vill lyssna på så är svaret nej, med ett förbehåll....du kan ju ändra i inställningar varje gång du byter musik stil... Lättare är dok att tagga musiken rätt och utförligt så att du kan välja att söka på detaljer som genre t.ex. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |