Återkommer om det.
tack det vore uppskattat
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Samsung Omnia HD *
Startad av
SoundsLikeNoise
, Feb 06 2009 16:05
1004 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 21 June 2009 - 15:51
Nu har jag provat fram och tillbaka och varenda bild poppar uppåt och blir som 4:3 när jag fört över dom till datorn.
Tänkte först att det beror bilden är så stor och anpassar sig efter datorskärmen för att få plats. Kollade egenskaperna och det stod rätt i storleksmängd. Jag förminskade ner en bild till 640x480 pixlar (eller vad det nu var...valde "stor bildstorlek för Webb" med auto anpassning ) för att se hur bilden blev då, men motivet ser fortfarande utsträckt ut på höjden. Någon annan kanske har en lösning eller förklaring till det hela? Redigerat av crest, 21 June 2009 - 16:07. Postad 21 June 2009 - 16:47
Så här ser min start skärm med Panter temat ut:
https://www.minhembi...c_id=301143.jpg Menyerna i Panter temat: https://www.minhembi...c_id=301145.jpg Postad 21 June 2009 - 17:59
Apropå den kassa batteritiden som en del upplever:
Min Omnia HD klarade sig knappt över natten på en laddning. Batteriet var fulladdat innan jag gick och la mig och på morgonen var det bara en pinne kvar. Ganska märkligt med tanke på att den hela tiden legat i standby- läge. Laddade telefonen ytterligare några gånger men resultatet var hela tiden detsamma. Strax innan jag tänkte reklamera felet snubblade jag över ett par forumtrådar på nätet där en del hade märkt att om man bara inte använde USB-kabeln för att ladda telefonen så skulle det lösa sig med batteritiden. Sagt och gjort. Stängde av telefonen och lät den ladda med nätladdaren och vips så blev batteritiden något helt annat :-). Skillnaden blev som natt och dag. Helt plötsligt var batteritiden normal. Provade ett par laddningar senare att ansluta telefonen till datorn (5 min.) via USB-kabeln och då blev batteritiden lika usel som den var från början. Vad exakt som gör att batteriet töms när man använder USB-kabeln är en bra fråga. Känns som att PC- anslutningen via kabel triggar nå'nting i telefonen som gör att batteriet töms. Vore intressant att få höra om fler har haft samma problem. Har inte testat men förmodligen räcker det att stänga av telefonen efter att kabeln har använts. Sedan är det bara att hoppas på att batteriproblemet inte är hårdvarumässigt utan går att lösa med en uppdatering. Postad 21 June 2009 - 19:05
ingen som har något? Postad 21 June 2009 - 22:22 Jag har skrivit till tidningen Mobil och frågat om dom har upplevt samma sak när dom testat telefonen/kommer att testa luren. Får se om dom uppmärksammar det hela.... Postad 21 June 2009 - 22:32 Kolla på Dailymobile.se / forumdelen som tipsar om program, men vissa är dock låsta till Nokia. Speciellt om de kommer från OVI store som Nokia äger, Annars hittar jag mina program på My Symbian.com där jag väljer "Symbian S60, 5th edition". Dessa program bör fungera med Omnia HD då de bygger på samma operativ och har ingen speciell låsning. Vid installation så kan telefonen säga att programmet inte är kompatibelt med telefonen med oftast så fungerar installationen perfekt ändå. Testa dig fram! Knasar det så är det bara att återställa din telefon. Glöm inte att ta backup innan du börjar installera program efter program. Jag kommer själv posta här vilka program jag föredrar, vilket ni alla andra också kan göra. Men till en början så är det bara att kolla på ovanstående sajter samt andra. Postad 22 June 2009 - 07:54
Öppna bilderna med firefox eller internet explorer så ser de bra ut. Fråga mig inte varför det blir så men det är väldigt konstigt faktiskt. För att spela filmerna så funkar media player bra Postad 22 June 2009 - 11:05
jag börjar gilla alla kommentarer om hur telefonen ska bli lite bättre, typ att batteriet funkar bättre med vanlig laddare(inte USB:n) och att bilderna ska öppnas i firefox eller explorer! =D coola förslag från folk faktiskt!
men när folk pratar lite program osv, så kan vi ju gå tillbaka till skärmen och program, finns det något program som visar tv-program/kanaler? och som går att använda till luren? ska väl själv köpa mig HD:n så fort lönen rullat in! =D Redigerat av bente, 22 June 2009 - 11:10. Postad 22 June 2009 - 11:43
Kul o höra. Det finns det, SPB TV tror jag den heter eller SBP TV. Funkar faktiskt bra! Däremot så blir bilden inte den största då appen är anpassad till en lägre upplösning men det fungerar. Jag ska dock lämna tillbaka min på DOA. Inte nöjd då den brister på en hel del punkter tyvärr. De flesta går säkert att lösa via firmwareuppdateringar men som jag förstått så är samsung otroligt dåliga på att skicka ut uppdateringar. Tyvärr. De har förstört fin hårdvara Postad 22 June 2009 - 14:49
nope, den finns till symbian s60v5 Postad 22 June 2009 - 15:11 Du hittar Spb TV HÄR! Länken går till Symbian versionen. Postad 22 June 2009 - 21:42
perfekt, jag ska helt klart testa sen för jag har väl så gott som rott i land en telefon som jag hittat på blocket, köpa via paypal är det bästa och säkraste man kan göra? då jag bor i sthlm och säljaren bor i skåne! =D
Postad 22 June 2009 - 22:59
Vännen, paypal är lika osäkert som att föra över pengar till hans konto via din bank. Kolla deras villkor. Postad 22 June 2009 - 23:29
Upplevt nått liknande när det gäller laddning och USB.
I går satte jag telefonen på laddning, om jag kommer ihåg rätt så hade jag den i usb kabeln innan jag for iväg för att fiska. laddningen var klar vid 15:00 tiden och innan fiskat var slut för dagen (ca midnatt) så hade jag bara en pinne kvar, slog av telefonen för natten så jag skulle ha nåt kvar till idag. Vaknade vid 08:00 slog på telefonen visade en pinne och där är den än, har fotat, filmat, mms:at och pratat ett par samtal väldigt mysko Redigerat av Unregistereda34e3e24, 22 June 2009 - 23:33. Postad 23 June 2009 - 10:05
Trodde (enligt tips på nätet) att man måste stänga av den och ladda med nätladdaren men det räcker
alltså att stänga av mobilen och slå på den igen efter det att man har använt USB-kabeln så får man normal batteritid. Inte för att man ska acceptera felet men det känns en aning bättre. Kabeln är ju rätt smidig att använda vid laddning och överföring av filer. Även om Samsung inte åtgärdar felet så kommer jag att behålla den pga de övriga egenskaper som telefonen har (bl.a filmuppspelningen vänjer sig till slut i det inte alltför logiska gränssnittet. En del upplever ju att telefonen har kass batteritid och jag förstår dem om den inte håller mer än 7-12 timmar i standbyläge. Helt oacceptabelt. Men förmodligen beror det på problemet med kabeln. Har tidigare haft bl.a HTC Touch Pro, Touch HD och Xperia och i jämförelse med dessa telefoner så är Samsungen absolut inte sämre. Dessutom har den en OLED-skärm och ett batteri på 1500 mA. Två bra egenskaper för bra batteritid. Gäller bara att vara medveten om att stora skärmar drar mer ström än små. Och med stora skärmar blir telefonerna stora. Definitivt inte lika smidiga att ha i fickan som mobiler i 100 grams klassen men så mycket roligare att leka med Postad 23 June 2009 - 11:12
Hej!
Har följt detta forum nu ett par månader då jag vill ha en Samsung Omnia HD och då jag har haft tre som operatör sen dom kom på marknaden och är nöjd med dom så stör jag mig på varje gång jag ringer och frågar deras försäljare om mobilen men dom vet inget. Någon som vet om Expert har mobilen med tre som abonnemang? Kollade deras hemsida och mobilkampanjer och där fanns både Nokia N97 som 5800 med tre. Tack för ett mycket bra forum där man får veta mer om produkten som man är intresserad av. //Mattias Postad 23 June 2009 - 11:57
Som vanligt får man motstridiga uppgifter från 3Butikerna. Jag kollade i förra veckan med butiken i Solna och killen sa att han fått ett papper från kontoret att 3 släpper telefonen denna eller nästa vecka. Sedan ringde jag och kollade med butiken i Kista och killen som jobbade där trodde att den INTE skulle tas in... Mitt råd till dig är att ringa 3s kundservice och be dom koppla dig till abonnemangsavdelningen. De har lite mer koll på mobiler som släpps eftersom enheterna läggs in i deras datasystem så de kan knyta telefonerna till abonnemang som kunder beställer. Be dom kolla ifall Omnia HD är på väg in eller redan ligger i deras ordersystem. Postad 23 June 2009 - 12:44
Varför i huvudtaget har dom en kundtjänst för man kan ringa till om man vill ha svar på frågor angående abonemang och nya mobiler. Kan väl åtminstone svara på om dom vet om i det här fallet Samsung Omnia HD kommer finnas på tre och i såna fall på ett ungefär när kommer den släppas på tre. Vill man ha kvar sina kunder då ska man ha en sån service så man åtminstone vet vilka mobiler man kommer ha istället för säga det vet jag inget om men vi har andra likvärdiga mobiler men nu är det så att jag vill just ha denna mobil inget annat. //Mattias Postad 23 June 2009 - 23:05
Också varit i kontakt med deras kundtjänst om Omnia HD och dom vill inte gå ut med ifall dom kommer få mobiler eller inte innan allt är helt klart för det har hänt innan att dom lovat men sen har något hänt och dom har inte kunnat ha mobilen i sitt sortiment så för att folk inte ska känna sig lurade säger dom inget i förväg utan man får hålla koll på deras hemsida. Lite lustigt att dom nu går ut med att dom ska få iphone i förväg men det är väl lite speciellt :-) Postad 24 June 2009 - 13:09
Vesäntlig skillnad på batteritiden när man inte har haft telefonen i usb:n, Har haft min igång i drygt 24 timmar med lite fotande, telefonsamtal, tittat på film jag tagit samt använt gps:en ca 1 timme och ändå har det bara förbrukat 2 pinnar från stapeln. hoppas samsung tar tag i felet.
Postad 24 June 2009 - 15:50
Fick min Omnia HD idag. Har inte kollat så mycket än men den verkar riktigt nice. Ska lägga in några avsnitt "How i met your mother" 720p och kolla på sen. Skärmen är verkligen grymm! Får återkomma efter att ha lekt med den ett par dagar.
Edit: Hmm Vilket format kan man spela i telefonen. Jag har .mkv som jag lagt in. Men jag hittar dom inte i mobilen. Vilka format ska jag ha och hur gör man för att spela upp HD matrial i Omnian? Redigerat av Megaman1, 24 June 2009 - 17:43. Postad 24 June 2009 - 17:54
Varför är så många ute efter att köpa telefonen via operatören TRE? Fungerar telefoner köpta hos andra butiker inte med TRE?
Postad 24 June 2009 - 18:46
Många som har tre vill förlänga sina abonnemang för att få ett mer förmånligt pris, så är det för mig i alla fall. Postad 24 June 2009 - 19:25
Ok måste bara säga detta efter att ha prövat denna ett par timmar. Denna mobil äger verkligen allt! Är så grymt nöjd. Hade stora förväntningar på denna mobilen och dom har uppfyllts med råge. Testat route 66 och lagt in lite fartkameror osv, och det verkar kanon! Har inte navigerat med bilen än men jag ska prova så fort jag kan. Lagt in lite serier och bilden är som sagt helt otrolig. Skickat lite sms och det är så enkelt att skriva så det är en fröjd.
+ Inte märkt av någon bugg alls. Inga program låser. Batteriet är fortfarande fullt och jag har bara laddat det i 30 min. ;-) Och ljudet när man pratar i mobilen är inte alls dåligt, tvärtom mycket bättre än min förra mobil (N95) + Skärmen! + Grymt enkelt och smidigt att navigera runt i menyer, på nätet och skicka sms. Pekskärmen är grym. + Högtalarna är mycket bra när man kollar på filmer. Duger även till musik men hörlurar är att föredra. + Skärmen är fortfarande tydlig när man är ute i solen. Inga problem med den kvällssolen jag har haft hittils iaf. + Widgets gör att man kan ha allt ett knapptryck ifrån. + undertexter i filmerna + 16Gb räcker länge för mig! + GPS med route 66 har mycket finesser och valmöjligheter. - Kartongen och förpackningen i sig, är helknas. Min hade fått en liten bula på sidan och man kunde plocka ut delarna i som nästan ligger lösa i en kartong utan att öppna förpackningen. Känns väldigt billigt ihopslängt och kan inte vara bra för mobilen. - Små skivor till programmen, 50 cm usb kabel och plastiga hörlurar, kan man inte begära lite kvalitè på tillbehören när man köper en mobil för nästan 8000:-? Samma tillbehör som min sambos mobil för 1500:-. - Kladdig och hal mobil. ;-) Stör mig inte på storleken så mycket, därimot är den väldigt tung vilket jag reagerar mer på än storleken. Det negativa ligger inte på mobilen utan mest på tillbehören. Jag är som sagt grymt nöjd med mitt köp! Rekommenderar denna till alla som vill ha det mesta och som inte bryr sig om storlek eller design på mobil utan bara vill kunna göra allt som finns möjligt på en mobil idag. Återkommer med mera intryck när dom faller in... Postad 25 June 2009 - 00:50
Kul!
Berätta sedan vad du tycker när du har hörlurar i telefonen. Jag har använder Koss Porta Pro när jag lyssnar på musik och film. Tycker du att HÖGSTA ljudet motsvar det du hört i andra mobiler??? Själv tycker jag att det låter som ett medel nivå i ljud. GRYMT besviken! Ta bilder med kameran och överför dom till datorn... Får du också 4:3 bilder: bredden trycks ihop och höjden sträcks aningen upp? Ovanstående är dock viktig för mig och jag är grymt besviken när det är en så dyr telefon... Men visst... : skönt att slippa konvertera Xvid filer och den har en grym skärm.... Och... NEJ! Jag kan INTE rekommendera denna telefon till andra: Är man van vid "musikmobiler" och "kameramobiler" där man lyssnar på musik via mp3 filer på enheten/minnes kortet... eller radio... delar med sig av bilder som tagits med kameran och kanske bränns på skiva/skickas vidare... så håller den inte måttet. Redigerat av crest, 25 June 2009 - 07:49. Postad 25 June 2009 - 05:46
tja någon som vet var man kan köpa en bra väska tilll mobilen vill ha en snygg men jag hittar inte någn som har någon till den
Postad 25 June 2009 - 08:50
Jag har läst massor av recensioner och en hel del klagar på samtalsvolymen. Som iphone-ägare har jag missat massor med sms och samtal pga volym och den svaga skak vid tyst läge. Vad tycker ni omnian ligger i för nivå?
Sen har jag blivit väldig bortskämd med iphones webbsurfning, hur känns det att surfa på omnian? det kliar i plånboken! Postad 25 June 2009 - 10:49
lönen kom idag, planerat att köpa omnia hd och vad händer?
jooo, kommer ju fan på att jag ska på en charter om tre veckor (hade jag helt glömt) och kan behövas fickpengar där, så vad får jag snällt göra? JO, vänta på nästa lön =( Postad 25 June 2009 - 14:42
här köpte jag min väska man stoppar ner den uppefrån är kanonbra http://www.pdair.com/catalog/index.php Postad 25 June 2009 - 14:53
är det någon som vet exakt hur man fixar rätt datum på fotona Postad 25 June 2009 - 14:59
Det vill jag också veta, har letat men inte hittat någon annan inställning än den vanliga Tid och Datum Postad 25 June 2009 - 16:13
Är det någon som lyckats trixa till Active Sync med en Exchange-servern?
Vill få in jobbmejlen i mobilen vart jag än är. Problemet är att när jag går in under inställningar så säger den följande på ett par ställen; "Det går inte att ändra profilen, den är skrivskyddad." Någon som vet vad det kan bero på? Vänligen, /Vol Postad 25 June 2009 - 18:10
Det finns uppdatering till Pc Studio på samsungs hemsida men det har ni väl sett redan
Redigerat av Unregistereda34e3e24, 25 June 2009 - 18:10. Postad 25 June 2009 - 18:47
Hej Crest, Tråkigt att du känner så. Men jag tror faktiskt båda dina problem går att ordna relativt enkelt. Vad gäller 4:3-problemet är det en rättning påväg ut. Vad gäller dina ljudproblem så fungerar det som så att Samsung har anpassat sig efter en "volume limit". Det är alltså myndigheter som bestämmer hur högt ljud man får ha i en mobil. Hur som helst kan du själv stänga av den limit och få preamp hur högt du vill. Se denna tråden; http://samsungi8910o...omnia-codes/30/ Jag testade själv och med mina sennheiserlurar är det så högt att öronen gör ont, men ändå är ljudet kristallklart och helt utan distortion. Det har jag faktiskt aldrig någonsin tidigare upplevt i en mobil! /Vol Postad 25 June 2009 - 21:14 Tack Volatile! Jag gick in med koderna och ändrade MP3 men även Radio och MP4 så det låter bra från musikspelaren, Real Player - streaming länkar - och när jag kollar på film via Videospelaren. Det blev en stor skillnad när jag ändrat dessa 3 inställningar eftersom jag satte dessa på max. Med en rättning angående bilderna, menar du att det fixas till i en ny firmware som är på gång? Edit: Någon som vet hur man kommer runt problemen med installationen av PC Suite? Jag har lyckats installera den på min Laptop som finns på jobbet, men hemma så avbryts installationen med texten: "Ett allvarligt fel har inträffat." Jag har provat versionen som följde med på disken när jag köpt telefonen, men har även laddat ned den från Samsungs hemsida och får samma fel. Redigerat av crest, 25 June 2009 - 21:31. Postad 25 June 2009 - 21:28
Var på Elgiganten idag och köpte en hållare till Bilen. Kostade iofs 300 spänn men den var riktigt bra till Omnian. Både sugpropp men också för att fästa i luftuttag eller varsom på panelen. Kommer inte ihåg vad den hette, men kan kolla om nån är intresserad. ;-)
Funkade grymt bra tillsammans med telefonen när jag testade GPSen idag. GPSen funkade också kanon. Hade full täckning med sateliter hela tiden. Den varnar när man kommer till en fartkamera. Man kan ställa in en hastighet där den varnar så man kör för fort. ;-) Finns 1000 möjligheter och inställningar. ( Ett minus att en del måste inhandlas via licens, dock inga större summor. Runt 60-70kr per halvår) Hyfsat uppdaterade kartor med massa ställen utmärkta. Fungerar helt enkelt som en vanlig GPS. Postad 25 June 2009 - 23:07
Nu är min Omnia HD paj!
Jag installerade ett nytt tema och telefonen frös. När jag tog ur batteriet och startade om telefonen blev den enormt seg och efter att slagit in pinkoden så får jag efter en stund detta meddelande: "Telefonstart misslyckades. Kontakta återförsäljaren." Ingen som vet hur man kan återställa telefonen när den inte går att komma in i? På till exempel HTCs telefoner kan man göra en Hard Reset om den inte vill starta upp ordenligt. Postad 25 June 2009 - 23:37
Testa
try the hard reset code *#7370# Edit Vet inte om det funkar när du inte kommer in i den men de är väl värt ett försök Eller kan du uppgradera mjukvaran själv? Hittade detta om det kan va nån nytta CAREFULLY READ THIS BEFORE http://www.pspmyspac....are-guide.html follow the steps here to upgrade your firmware http://mysamsungomni....mware-into-h3/ Testa också att låta batteriet ligga på bordet 1 minut innan du stoppar tillbaka det...Ta ut minneskort om du har Redigerat av moparman, 25 June 2009 - 23:45. Postad 25 June 2009 - 23:50
Just ja...HoHo...Ja är nog lite trött nu heh...Då du säger det så har du ju som inget vanligt tangentbord
Då tror jag bara du har kvar att låta den ligga utan batteri en minut ...men de har du förmodligen testat´.. Eller uppdatera mjukvara om de är möjligt..Det borde ju gå.. För telefonen startar ju iaf Postad 25 June 2009 - 23:56
Jag har haft batteriet ute i flera minuter, men får alltid samma meddelande: "Telefonstart misslyckades. Kontakta återförsäljaren".
Nackdelen är att jag inte kan leta efter en ny mjukvara här hemma eftersom PC Suiten inte går att installera på min dator. "Ett allvarligt fel inträffade." Men jag har Suiten på min laptop i allafall. Blir nog tvungen att lämna in telefonen ändå Det hade varit bra om man hade kunnat göra en hard reset som man kan på WM mobilerna. Redigerat av crest, 25 June 2009 - 23:57. Postad 26 June 2009 - 06:56
skriv gärna vad det var för modell jag letar nämligen Postad 26 June 2009 - 10:18
Jag var inne på The Phone House i Solna C och dom gjorde en DOA på telefonen.
Men dom hade ingen i lager så de gjorde en ny beställning som kommer anlända på tisdag. Jag får klara mig utan Omnia HD ett par dagar. Jag som blev så glad när man med koder kunde justera ljudet. Tidigare på morgonen hade jag pratat med Samsungs support och de sa att man inte kunde göra en hard reset om man inte var inne i själva telefonen på den modellen. Han hade inte heller hört att andra haft problem med frysningar... men att det var ett uppenbart mjukvarufel. Redigerat av crest, 26 June 2009 - 10:26. Postad 26 June 2009 - 12:18
vilka värden var det du ändrade för att få bättre ljud när du ser film Postad 26 June 2009 - 12:28
Någon som testat uppgradera telefonen, det verkar ju finnas uppgraderings filer på nätet.
bla annat här. http://samsungi8910o...8910-firmwares/ 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |