Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Pro2 *

959 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Pro 2 (Mobiltelefoner) 1 8.75 (3) Inga priser

Postad 14 November 2009 - 08:35

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Resco Audio Recorder är ett bra program för inspelning.

Postad 14 November 2009 - 13:12

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Har letat överallt o hittat en registerfil som ska läggas in i Windows för att få transparant taskbar men den fungerar inte. Är det någon som vet hur man kan få taskbar transparant?
Edit: Någon som provat Sergio76 v 6 ROM? Den verkar vara i stil med Energy och får väldigt mycket beröm.

Redigerat av kewe, 14 November 2009 - 13:24.

Postad 14 November 2009 - 13:38

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Om du menar en transparent taskbar (alltså där täckning och startmeny visas) så bör du göra ett tema i HDWalls för att få det.

Syftar du på sliderbaren i Sense så går det med Iba1970barratrans.cab och vill man ha en transparent slider finns det också, tyvärr med dubblering av kalendersiffrorna (skulle gärna vilja ha tag i den slidern som finns i EnergyROM).

Jag har sett att det kommit en ny version av TPC och lutar åt att prova den.

My Location fungerar fortfarande inte och snabb sökning på XDA visar på rätt många problemtrådar. Ordnar det sig inte så avaktiverar jag det i registret (har sett en lösning).

Sergios ROM har jag inte provat, får kolla den.

Edit: Sergios ROM verkar inte alls dum, det står dock om en ny version som tydligen skall laddas upp idag enligt vad jag förstår.

När det gäller TPC 3.2 så fungerar den bra - däremot lyckas jag inte få liv i Opera Mini, Javastödet är helt enkelt inte lyckat.

När det gäller Sergios The Pro Cell så har jag inte sett något om startmenyns radantal. 4 rader är ett krav från min sida, med 3 rader ser gränsnittet för "dumt" ut.

Men jag tackar för tipset, The Pro Cell är mycket tänkbar för flashning nästa gång, kanske provar jag den befintliga och testar hur mina egna moddar passar in. Jag ser att Sergio kör med Brian´s Taskbar vilket är den jag fastnat för (tidigare diggade jag gtrab SEX1 X-series taskbar).

Redigerat av Unregistered43b822d3, 14 November 2009 - 13:45.

Postad 14 November 2009 - 15:24

chrome5
  • chrome5
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Resco Audio Recorder är ett bra program för inspelning.

Tack så mycket!
;)

Postad 14 November 2009 - 18:04

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Jag har laddat ner TPC 3.3 och The Pro Cell v6. Blir intressant att testa hur det fungerar.

Kommer även att testa lite registerhack som sägs ge mer minne i WM 6.5.

Postad 14 November 2009 - 19:31

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Jag har nu precis lagt in The Pro Cell. Det verkar fungera bra hittills. Jag får se hur det blir när jag konfigurerat den ytterligare dock.

4 ikonraders startmeny gick inte att fixa med den cab som bifogats ROM-tråden. Däremot fungerade min gamla klassiska trotjänare gtrab SEX1 Start Menu Enhancer perfekt. Den har hängt med ända sedan jag började med WM 6.5 och den fungerar oftast än.

Måste även tillägga att Opera Mini gick att installera normalt. Av någon anledning gick inte det i TPC, error error hela tiden.

Edit: Jag märker att minnesförbrukningen är hög i The Pro Cell, 60% som stiger till 63% innan jag hunnit installera mina program är oroväckande. Det blir till att stänga av Push Internet och om inte det hjälper så tvingas jag byta ROM till TPC.

Normalt ligger jag på runt 55-60% på en fullt konfigurerad ROM med t.ex panelhanteraren i bakgrunden. Här är jag där nystartad utan program - helt klart ett problem.

Edit igen: Med PushInternet avstängt drar den 50% precis nystartad. Det är rätt acceptabelt.

Edit ännu en gång:

Det blir ROM-byte. The Pro Cell saknar teman (endast två finns) och jag beslöt mig för att göra upp med diverse gröna markeringar. Sagt och gjort - in med WM 6.5s designerteman. Resultatet av det blev det berömda gråa problemet som fanns i bl.a Valkyrie i somras. Alltså att vita områden får en missfärgning i grått.

Nu blir det TPC 3.3 istället.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 14 November 2009 - 20:27.

Postad 15 November 2009 - 19:14

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Nu har jag fått igång TPC 3.3 helt konfigurerat och intrycket är hittills mycket gott. ROMen är stabil och fungerar bra.

Minneshanteringen är som den skall, runt 50-55% i fullt konfigurerat läge.

En stor fördel med denna ROM är att HTC RC-E100 styr Audio Manager istället för Windows Media Player. Enligt min uppfattning är Audio Managern en mer behändig musikspelare och navigering samt bläddring mellan albumen är avsevärt smidigare än med WMP. I EnergyROM är det WMP som styrs, Audio Manager är alltså inte användbar ihop med sladdfjärren. En sak som stört mig.

Dock ser jag på sikt gärna att Nitrogen uppdateras för att hantera sladdfjärrar.

Det jag däremot måste säga är att ikondesignen i TPC inte riktigt är min cup of tea. Dock har jag åtgärdat det genom ikonbyten.

Mappar etc har korrekt WM 6.5-look och lider alltså inte av den 6.1-look som tyvärr dök upp i EnergyROM Standard 20091108.

Postad 15 November 2009 - 21:52

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Installerade den nya v 3.3 utav TPC igår då jag inte alls tyckte om att allt verkligen var svart med ProCell ROMen. Annars var den snabb o stabil. TPC verkar fungera väldigt bra utav det jag har hittills använt den. Så den blir nog kvar i telefonen ett tag.

Postad 16 November 2009 - 09:05

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Jag har funderat på att ev testa att lägga in stock ROM och därefter TPC på nytt.

Det är ju så att jag flashade den av misstag uppladdade CDMA-versionen av EnergyROM tidigare och därefter kunde jag konstatera att My Location dött. Slutligen igår drabbades jag av en del mystiska krascher i TPC (dock inte ROMens fel som jag ser på saken utan troligen en rest av tidigare bad flash). Det som hände var vid ett tillfälle att nallen inte vaknade med tryck på powerknappen och i det andra fallet slutade pekskärmen att reagera.

Efter omstart fungerar den dock bra. Nu fungerar den som den skall. Men det känns i.a.f som att en rensning troligen behövs, alltså lägga in stock ROM + radio för att blåsa rent helt.

Edit: Har nu blåst rent nallen med stock ROM + radio. Håller nu på att installera TPC 3.3 igen.

Rensningen gick bra, däremot krånglar fortfarande My Location - nu är min uppfattning helt klart att det snarare är tjänsten som strejkar (det är en beta) snarare än nallen och helt klart ingen "bad flash" som jag misstänkt. Nu är den i.a.f helt rensad från ev bad flash.

Stock ROM flöt tämligen smidigt den korta stund jag hade den, däremot insåg jag att den krävt alldeles för mycket tweaks och optimeringar så den slår inte en custom ROM med nyare SYS build. Dock får jag helt klart säga att den kändes oerhört mycket bättre än X1s stock ROM så det är i.a.f ett fullt acceptabelt alternativ hos TP2 för de som inte vill lägga in HardSPL.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 16 November 2009 - 10:44.

Postad 16 November 2009 - 13:41

Liftraser
  • Liftraser
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Okej...då kommer jag med mina parasitfrågor igen. Men jag har inte så mycket val känns det som.

Jag kör EnergyROM Standard 21864 och vill få igång MMS.

Enligt handboken (svenska PDF-filen) skall man gå till:
Start/internet/messaging/"SMS/MMS"
Så långt är allt ok.
Där skall man trycka "Menu" och kunna välja MMS alternativ.

Den möjligheten har inte jag, det alternativet finns inte.
Beror det på att jag inte kör HTC-ROM? Skall jag gå in någon annanstans?

Postad 16 November 2009 - 15:55

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Nä nu ska jag prova en ROM till då jag blev väldigt förtjust i Manila 2.5 och det är http://htcpedia.com/...hread.php?t=493 och se hur den kan vara. Funkar inte den så ska välja någon av den 2.1 jag provat o sedan köra den ett tag för jag är ganska så less på att leta efter en bra ROM nu. Återkommer om det blir rekommendation eller inte.

Postad 16 November 2009 - 16:17

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

Nä nu ska jag prova en ROM till då jag blev väldigt förtjust i Manila 2.5 och det är http://htcpedia.com/...hread.php?t=493 och se hur den kan vara. Funkar inte den så ska välja någon av den 2.1 jag provat o sedan köra den ett tag för jag är ganska så less på att leta efter en bra ROM nu. Återkommer om det blir rekommendation eller inte.

Jag måste be dig om en tjänst:

Kan du leta igenom registret bland nycklarna som rör HTC/Manila och se om Manila 2.5 har en nyckel med "landscape enabled" med värdet 0 eller 1?

Jag kollade registret med Manila 2.1 och där finns denna nyckel. Med tanke på Rotastrains Manila 2.5 Landscape slog det mig att HTC ev inte kopplat in stödet i registret och att det kan fungera om en sådan nyckel med värdet 0 ändras till 1.

För min del konfigurerar jag upp TPC 3.3 nu efter rensandet och lär behålla den ett tag. Manila 2.5 är fint och bra men jag känner att det kan poleras mer innan det är dags att överge 2.1.

Postad 16 November 2009 - 16:31

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Jag måste be dig om en tjänst:

Kan du leta igenom registret bland nycklarna som rör HTC/Manila och se om Manila 2.5 har en nyckel med "landscape enabled" med värdet 0 eller 1?

Jag kollade registret med Manila 2.1 och där finns denna nyckel. Med tanke på Rotastrains Manila 2.5 Landscape slog det mig att HTC ev inte kopplat in stödet i registret och att det kan fungera om en sådan nyckel med värdet 0 ändras till 1.

För min del konfigurerar jag upp TPC 3.3 nu efter rensandet och lär behålla den ett tag. Manila 2.5 är fint och bra men jag känner att det kan poleras mer innan det är dags att överge 2.1.

Inga problem, har kollat lite runt men inte lyckats hitta något. Men kan du guida mig var du hittade den registerfilen på 2.1 så kan jag kolla igen innan jag byter tillbaka till 2.1 för denna var ingen höjdare. Seg som sirap tyvärr!

Postad 16 November 2009 - 16:40

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

Inga problem, har kollat lite runt men inte lyckats hitta något. Men kan du guida mig var du hittade den registerfilen på 2.1 så kan jag kolla igen innan jag byter tillbaka till 2.1 för denna var ingen höjdare. Seg som sirap tyvärr!

Prova under:

HKCU/Software/HTC/Manila/EnableLandscape=true eller false. På 2.1 står det true, står det false under 2.5 - ändra det och starta om.

Postad 16 November 2009 - 16:49

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Tyvärr! Ingen sådan inställning.

Postad 16 November 2009 - 18:08

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Då sprack den teorin. Har nämligen levt på hoppet att Manila 2.5 stödjer landscape men att HTC inte aktiverat stödet.

Men förhoppningsvis dyker det upp lösningar, alternativet är någon form av Keyboard Action så man kan växla till något annat när tangentbordet dras ut.

Postad 18 November 2009 - 09:26

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Då jag fick några irriterande buggar vid påminnelser åkte Energy 091108 in igen. Då märker man vilken design han har på sina ROMar när man provat några andra under några dgr.

Postad 19 November 2009 - 10:22

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Ny EnergyROM uppe 20091118!

Postad 19 November 2009 - 11:10

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Hur är läget på Manila 2.5-fronten idag?

På något vis känns det helt enkelt lockande att prova igen, dock är jag lite höstförkyld så det blir inget nallepill innan det är över helt.

De buggar jag uppfattat finns är:

*Långsam väderanimering på startskärmen.
*Others-fliken i Settings kan krascha hela systemet - väljer man annan inställning först fungerar det enligt uppgift.

Finns det några andra buggar eller har läget stabiliserats?

Nu när det kommit ut ett nödhack för landscape hos TP2 (i stil med gamla klassiska AnX1 TF3D Landscape 2.5i för TF3D1) börjar det kännas mer lockande igen med Manila 2.5.

Det verkar även som, peppar peppar ta i trä, att möjligheten till nya sliders och bakgrunder förbättrats.

Edit: En sak angående EnergyROM som gör att jag för tillfället avvaktar är att HTC RC-E100 styr Windows Media Player istället för Audio Manager. Det är lite störande eftersom Audio Manager är en trevligare spelare. I TPC styrs HTCs spelare problemfritt men alltså inte i Energy.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 19 November 2009 - 11:13.

Postad 19 November 2009 - 12:18

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Hur är läget på Manila 2.5-fronten idag?

På något vis känns det helt enkelt lockande att prova igen, dock är jag lite höstförkyld så det blir inget nallepill innan det är över helt.

De buggar jag uppfattat finns är:

*Långsam väderanimering på startskärmen.
*Others-fliken i Settings kan krascha hela systemet - väljer man annan inställning först fungerar det enligt uppgift.

Finns det några andra buggar eller har läget stabiliserats?

Nu när det kommit ut ett nödhack för landscape hos TP2 (i stil med gamla klassiska AnX1 TF3D Landscape 2.5i för TF3D1) börjar det kännas mer lockande igen med Manila 2.5.

Det verkar även som, peppar peppar ta i trä, att möjligheten till nya sliders och bakgrunder förbättrats.

Edit: En sak angående EnergyROM som gör att jag för tillfället avvaktar är att HTC RC-E100 styr Windows Media Player istället för Audio Manager. Det är lite störande eftersom Audio Manager är en trevligare spelare. I TPC styrs HTCs spelare problemfritt men alltså inte i Energy.

Ja Manila 2.5 börjar bli helt klart intressant o har provat några stycken nu i några dgr. Det som gör att jag inte kör det just nu är:
- Grafisk störning vid kontakterna
- Tycker att LEO sms gränssnittet är grymt segt. (men det ska finnas en .cab som återställer till WM 6.5 men har inte lyckats hitta den ännu)
- Sen verkar det som att den äter batteri mer men det är ju inte riktigt så säker på ännu då jag inte låtit ROMarna "hämtat sig"
Annars flyter den på ganska så bra. Inget större skillnad hastighetsmässigt med Manila 2.1

EDIT: Jippi fick sms .cab av en på XDA så nu ska det funderas om det kan vara värt att göra ännu en flashning :rolleyes: Telefonen får väl snart flashsjukan!
Edit: Nu är det ju ett ypperligt tillfälle att flasha o sitta med telefonen när du är sjuk AVR4000 :( Krya på dig!

Redigerat av kewe, 19 November 2009 - 12:34.

Postad 19 November 2009 - 16:30

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Nja, jag är inte så bra på att pilla med nallen då jag inte är frisk. Framförallt inte att experimentera med Manila 2.5.

Jag blir lite sugen på att prova DeepShining med Manila 2.5, några buggar fanns men de skall åtgärdas i nästa version.

Annars har TPC 3.3 fungerat mycket bra - däremot lär jag testa att köra med pagepool 0 för att få mer minne. Kör nu med 24 MB men har lärt mig att värdet 0 låter WM själv bestämma hur mycket som behövs.

Postad 19 November 2009 - 17:34

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Nja, jag är inte så bra på att pilla med nallen då jag inte är frisk. Framförallt inte att experimentera med Manila 2.5.

Jag blir lite sugen på att prova DeepShining med Manila 2.5, några buggar fanns men de skall åtgärdas i nästa version.

Annars har TPC 3.3 fungerat mycket bra - däremot lär jag testa att köra med pagepool 0 för att få mer minne. Kör nu med 24 MB men har lärt mig att värdet 0 låter WM själv bestämma hur mycket som behövs.

Intressant detta med pagepool, återkom gärna efter test. Kör just nu med Energy 091119 Manila 2.5 o den fungerar kanon. Hög minnesanvändning men har inte märkt att nallen blir seg av det. Ligger på ca 80-85%!!!

Postad 19 November 2009 - 19:22

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Med TPC konfigurerad och pagepool 24 MB ligger minnet på 63% nystartad. Jag upplever det som lite mycket för min smak, funderar på att försöka komma ner i 55% eller så.

Tipset om pagepool 0 fick jag i denna utmärkta artikel:

Malatesta´s Speed Guide

Med tanke på de lämpliga inställningarna för filsystemscache etc känns det som att pagepool 0 bör ge rimligt minnesanvändande.

Postad 20 November 2009 - 10:09

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Ja jag tycker över 70% under gång är lite för högt och på Energy 2.5 ligger jag konstant mellan 80-85% så jag funderar starkt på att prova pagepool 0 som du rekommenderade. Pagepool på Energy 2.5 är 30!! så högt har jag aldrig haft på en ROM förut.

Postad 20 November 2009 - 10:21

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
80-85% - det känns nästan som att man når läget att program inte kan startas p.g.a minnesförbrukningen.

Enligt min uppfattning bör en fullt konfigurerad ROM inte nå högre än ungefär 55% nystartad - då räknar jag bl.a med att Sense är inladdat samt panelhanteraren från X1 (som drar en del minne) etc. Samt t.ex SPB Weather o.dyl där vissa tjänster autostartar.

Postad 21 November 2009 - 12:23

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Jag börjar må bättre nu, nallen kommer att flashas. Men det ser ut som att en ny TPC med Rhodium dialer är på G, väntar på den.

TPC har fungerat mycket, mycket bra och jag trivs helt klart bra med den. Får dock se hur jag gör med EnergyROM framöver.

Nu har det dessutom dykt upp ett s.k 6.5.3 build 28002. Frågan är bara vad som skiljer 6.5.1 och 6.5.3 åt. Har kollat några ROMar men inte sett några skillnader utifrån skärmdumparna.

Börjar man plötsligt kalla systemet för 6.5.3 borde det ha skett något (annat än bara ny 28xxx-build). På den gamla goda tiden var t.ex System 7.5.3 en stor uppgradering trots det lilla steget från 7.5.2 i versionsnumret.:)

Postad 22 November 2009 - 21:43

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Har nu flashat Valkyrie´s nya 28002 och ska ge den lite tid för att se om jag kan ändra uppfattning om knapparna längst ner. Jag har alltid tyckt att de har varit gräsliga. Men knappade på kompisens telefon i helgen som hade flashat med en ROM men knapparna längst ner och det var väldigt användarvänligt så jag får väl ge det en chans .-D

Postad 23 November 2009 - 11:43

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Vad tycker du om Valkyrie 28002? Är det värt att installera?

Postad 23 November 2009 - 11:57

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Vad tycker du om Valkyrie 28002? Är det värt att installera?

Hmm ja vad ska jag säga. Tycker faktiskt att det efter ett tag är helt ok med knapparna längst ner men fy f.n för det grafiska snittet inne i menyerna. Förmodligen är man lite skadad men så vill INTE jag iaf ha telefonen så det åkte ut igen idag morse.
Annars flyter den på väldigt bra o det har de flesta 2.5 som jag testat gjort faktiskt. Men en klar rekommendation är att avaktivera LEO sms client för telefonen blir enligt mitt tycke icke hanterbar med den clienten. Jag kommer nog förmodligen att nu gå över till Manila 2.5 218XX men frågan är bara vilken.

Edit: Dessa har jag hittills testat

- http://forum.xda-dev...ad.php?t=562773 (fungerar bra men blev aningen seg ibland)
- http://forum.xda-dev...ad.php?t=569507 (fungerar också bra, något bättre än Energy)
- Och så har jag provat ytterligare en men hittar inte länken men den var seg som sirap så det var ingen höjdare.
Funderar på att prova Deepshining o se va det kan va för något.

Redigerat av kewe, 23 November 2009 - 12:03.

Postad 23 November 2009 - 12:08

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Jag känner också att WM 6.5.1/3 tenderar att bli ett ganska dumt system, med dumt åsyftas självfallet allt för hård enhandsanpassning, åtminstone i de betor som nu cirkulerar.

Troligen kommer läget att förbättras på sikt, som det är nu känns det som att man skalat upp många äldre saker - där behövs helt enkelt grafisk putsning.

Jag väntar på att TPC 4.0 skall släppas, 3.3 saknar Rhodium Dialer men 4an skall få den.

Manila 2.5 känner jag mig lockad av men fortfarande för instabilt. Dels verkar Youtube ha problem, många larm om bild men inget ljud, dels kvarstår meddelandeproblemen.

Det verkar dock röra sig snabbt så inom inte allt för avlägsen framtid finns förhoppningsvis en stabil, fullfjädrad Manila 2.5 Landscape ute. Med fungerande Youtube och HTC Messaging.

Postad 23 November 2009 - 12:12

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Jag känner också att WM 6.5.1/3 tenderar att bli ett ganska dumt system, med dumt åsyftas självfallet allt för hård enhandsanpassning, åtminstone i de betor som nu cirkulerar.

Troligen kommer läget att förbättras på sikt, som det är nu känns det som att man skalat upp många äldre saker - där behövs helt enkelt grafisk putsning.

Jag väntar på att TPC 4.0 skall släppas, 3.3 saknar Rhodium Dialer men 4an skall få den.

Manila 2.5 känner jag mig lockad av men fortfarande för instabilt. Dels verkar Youtube ha problem, många larm om bild men inget ljud, dels kvarstår meddelandeproblemen.

Det verkar dock röra sig snabbt så inom inte allt för avlägsen framtid finns förhoppningsvis en stabil, fullfjädrad Manila 2.5 Landscape ute. Med fungerande Youtube och HTC Messaging.

TPC har väl släppt sin V4 på Twitter? Jag laddade iaf ner den igår

Postad 23 November 2009 - 12:22

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Har den videosamtal, alltså Rhodium Dialer?

Enligt vad jag sett på Twitter har han släppt en beta-v4 med amerikansk ATT Dialer och uppdaterar sedan tråden på XDA när den färdiga v4 är klar.

Den kocken har den principen att han först släpper en beta-version för test (Twitter) och därefter lägger ut den färdiga ROMen på XDA när testerna avlöpt problemfritt.

Postad 23 November 2009 - 12:26

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Jaha ok. Jag har själv inte testat den utan laddade bara ner den. Men då väntar man tills den är på Xda isåfall.

Edit: Sista chansen nu för test av Manila 2.5. Flashade precis in Deepshining för att se hur den fungerar, annars blir det tillbaka till 2.1. Väldigt tråkigt då jag fastnat totalt för 2.5

Redigerat av kewe, 23 November 2009 - 12:27.

Postad 23 November 2009 - 12:34

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Bra att du testar DeepShining. Har själv funderat på den ROMen. Fungerar den bra lägger jag troligen in den.

Testa YouTube och se att det fungerar.

Postad 23 November 2009 - 12:48

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Youtube fungerar dock inget ljud..... Gör inte mig något då det är något jag aldrig använder.
Återkommer längre fram hur hastighet etc är, men hittills verkar det väldigt lovande men men vi får se

EDIT: Måste nog idagsläget välja 2.1 då jag tycker hastigheten är lite för ojämn samt att det är lite små irriterande buggar eller vad man ska säga som jag stör mig på. Annars är det väldigt nära nu till en alldeles väl fungerande 2.5 tycker jag. Blir bara de små sakerna fixade så blir det kanon.

Redigerat av kewe, 23 November 2009 - 14:06.

Postad 23 November 2009 - 17:32

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan stänga av väderanimationen på idagskärmen? Har fått för mig att det är den som många gånger gör telefonen lite seg.

Postad 24 November 2009 - 00:52

Andersbangkok
  • Andersbangkok
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag har nyligen fått klart för mig att på Touch 2 har HTC tagit bort möjligheten att skriva med pennan på skärmen. Anledningen är enligt dom att det är för svåra tecken i svenskan.....men det har gått på tidigare HTC. Någon som har erfarenhet av detta?
Hur kan dom vara så idiotiska? Dessutom håller dom detta hemligt för de svenska konsumenterna eller åtminstone berättar dom inte att dom tagit bort funktionen i ROM!!
Urdåligt!!

Postad 24 November 2009 - 14:59

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Efter AVR4000 förslag om Pagepool 0 har jag bestämt mig för att prova det på Energy 091119 2.5 då jag kört den nu i 1 dag o den fungerar alldeles utmärkt. Det enda som stör mig lite är just RAM minnet som är uppe o snurrar på ca 75%. Idag kör jag med Pagepool mellan 20-24 så det ska bli intressant o se om det kommer att bli någon skillnad. Återkommer

EDIT: Har nu flashat med pagepool 0 och uppstart av Manila ligger på ca 60!!! Få se om det sjunker annars vill jag inte ens tänka på va det hamnar när man jobbar med telefonen lite.
EDIT2: Syncar nu telefonen med Outlook och den ligger nu på 65% och under en viss användning låg den kvar på 59-60% så det verkar som att den inte går så mycket högre men jag fortsätter att pilla under kvällen och lämnar rapport senare. Segare verkar den inte vara heller så håller sig minnet i denna nivå tycker jag nog att det verkar vara vettigt att köra med PagePool 0

Redigerat av kewe, 24 November 2009 - 16:29.

Postad 24 November 2009 - 15:58

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Jag väntar fortfarande på TPC V4. Skrev på XDA att den borde laddas upp eftersom den är klar men kocken verkar för tillfället felsöka YouTube i Manila 2.5.

EnergyROMs minnesförbrukning är helt åt skogen och därför väntar jag på TPC 4 så jag kan testa pagepool 0 med den.

Postad 24 November 2009 - 21:41

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Happ så sitter man o googlar lite på telefonen igår. 10 minuter senare skall ja använda den igen och då vägrar touch screenen att fungera. startat om,dragit ur batteri och gjort soft reset samma sak ingen touch... Vad ja börjar tröttna på nallen samt det instabilla os som den driver!! ;/

Postad 25 November 2009 - 09:13

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

Happ så sitter man o googlar lite på telefonen igår. 10 minuter senare skall ja använda den igen och då vägrar touch screenen att fungera. startat om,dragit ur batteri och gjort soft reset samma sak ingen touch... Vad ja börjar tröttna på nallen samt det instabilla os som den driver!! ;/

Vad har du för ROM?

Har fastnat för TPC 3.3 som är mycket stabil och har inte märkt något underligt med den.

Kör en hard reset i samband med flashen för att garanterat rensa ut allt.

Postad 25 November 2009 - 16:35

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Åker på HTCs egna 6.5 rom.
Har ingen större lust att flasha om telefonen då om tochskärmen gått sönder måste ja lämna in den.

Postad 25 November 2009 - 16:49

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Kör en hard reset först. Reagerar inte skärmen ens i det läget, testa att flasha om stock ROMen.

Detta gör du genom att extrahera RUU_Signed.nbh från HTCs exe-fil med uppgraderingen (den går att packa upp), döp om ROMen till RHODImg.nbh och kör en microSD-flash.

Jag har testat att microSD-flasha HTCs egen uppgradering och det fungerar bra.

Problemet "pekskärmen reagerar inte" beror ofta på mjukvaruproblem eller s.k "dålig flash".

Därför bör man utesluta dessa möjliga felkällor.

Postad 25 November 2009 - 16:58

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
hehe fick kolla på XDAs sida för att kunna göra en hardreset med tangentbordet istället för 1234 varianten som inte tar ENTER på tbordet som JA ;/

Kör en hard reset först. Reagerar inte skärmen ens i det läget, testa att flasha om stock ROMen.

Detta gör du genom att extrahera RUU_Signed.nbh från HTCs exe-fil med uppgraderingen (den går att packa upp), döp om ROMen till RHODImg.nbh och kör en microSD-flash.

Jag har testat att microSD-flasha HTCs egen uppgradering och det fungerar bra.

Problemet "pekskärmen reagerar inte" beror ofta på mjukvaruproblem eller s.k "dålig flash".

Därför bör man utesluta dessa möjliga felkällor.

Well ja flashade HTC 6.5 flash för ett par veckor sedan. Well nu håller den på att startar om all får se om det fungerar.. Hoppas gör man ju men GUD hur mycket jobb har jag inte framför mig sedanmed GPS program och lite annat junk.

Finns det ingen ENKEL backuplösning av HELA enheten än bara kontakter m.m som ändå fixas nästa gång man synar telefonen.

Postad 25 November 2009 - 17:01

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Så då var hardreset gjord but still no funktion.
Bara att lämna in smörjan då. Och den här skall man dras med i 1,5 år till.. Inte direkt lockande just nu.

Blir att ta fram den gamla trotjänaren Qtek 9100.

Redigerat av Triton242, 25 November 2009 - 17:03.

Postad 25 November 2009 - 18:24

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Det var ju beklagligt att inte en hard reset fungerade. Men innan du lämnar in den, dokumentera skicket noga (ta bilder) och fotografera även fuktindikatorn på utsidan av batterifacket.

Detta för att försöka säkerställa sig mot ev problem i stil med en verkstad som skyller på fuktskada eller att nallens skick är sämre vid uthämtandet än då den lämnades in.

Postad 25 November 2009 - 20:00

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Fuktindikatorn?

Kollade runt lite på nätet och hittade vad du menade.
De 2 som jag hittade är vita med rött rutnät.

Antar att det är helt ok färg då den aldrig legat på annat än mitt skrivbord eller ena dedikerade ficka.

Redigerat av Triton242, 25 November 2009 - 20:08.

Postad 25 November 2009 - 20:56

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Det är helt rätt färg. Men fotografera för säkerhets skull. Det har tyvärr börjat bli ett allt vanligare fenomen att nallar skickas på service, återvänder med fel och skickas in igen - men vid andra tillfället börjar verkstaden skylle på fuktskada.

Därför rekommenderar jag dokumentation så man är på en mer säker sida ifall det skulle strula.

Postad 25 November 2009 - 21:01

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
"shit" vad rädd man börjar bli.. spenderat lite tid med google och hört en hel del HELT sjuka berättelser om servicen på HTC numera och vad de gnäller på. Kan ju iofsig vara så att vissa ljuger lite om fukt men om man antar att de inget har att vinna på att ljuga i ett forum så låter det ju läskigt.

Jo tagit ett 20 tal kort.. svårt bara fåå få några bättre.

Postad 26 November 2009 - 12:59

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Jag funderar nu på att testa Manila 2.5 igen med Ark666s Rhodium AF. Den verkar ha fått bra betyg på XDA och HTCPedia samtidigt som Rotastrains Manila 2.5 Landscape har blivit lanserad.

Flashar nallen om ett tag, detta kommer att bli mycket intressant.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.