Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa spelet någonsin - the competition

712 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 May 2009 - 18:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Brorsan hade brawl, men jag tyckte det kändes som "button mashing" i jämförelse med Street Fighter 2 eller Tekken 3. Ingen finess alltså.

Vanligt nybörjarfel :)

Postad 05 May 2009 - 19:19

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Har visserligen inte spelat något av dagens spel men däremot har jag spelat de som kom tidigare i serien och baserat på vilka av dessa som tilltalade mig mest så faller min röst tveklöst på Street Fighter 4. Super Smash Bros var visserligen rätt så kul (det lilla jag spelade) men mot ett "riktigt" fighingspel är det chanslöst. GTA har jag betydligt mer koll på då jag testat båda de första spelen samt spelat en del Vice City. Jag gillar visserligen spel som har en så öppen struktur som GTA spelen ändå har men spel som Street Fighter 2 är nog ändå mer i min smak. Persona spelen har jag inte spelat alls (däremot har jag kollat in några recensioner på senaste delen) men jag tvivlar starkt på att jag hade röstat annorlunda om jag gjort det. Min röst föll på Street Fighter 4 som jag visserligen inte spelat (än, detta är ett givet köp för min del) men jag är säker på att jag hade röstat på det även om jag spelat det samt de andra spelen då fightin´genren tillhör en av mina absoluta favoriter.

Redigerat av Jack of all trades, 05 May 2009 - 19:23.

Postad 06 May 2009 - 00:01

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

självklart får brawl min röst. finns inget härligare än att spöa på folk med en rosa boll ;)

usch.. du är en sån :)

GTA4 för mig. Brorsan hade brawl, men jag tyckte det kändes som "button mashing" i jämförelse med Street Fighter 2 eller Tekken 3. Ingen finess alltså.

Super Smash Bros var visserligen rätt så kul (det lilla jag spelade) men mot ett "riktigt" fighingspel är det chanslöst.

brukar sägas så av människor som egentligen inte har nån stor koll på fajting. tror visserligen att ssbm är bättre på den punkten än ssbb, men dom är fortfarande väldigt kompetenta fajtinglir.

Postad 06 May 2009 - 07:26

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Ingen röst idag heller. Tämligen ointressanta spel idag.

Postad 06 May 2009 - 07:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
COD4 för mig. Hade säkert lika gärna kunna valt Galaxy, men eftersom jag inte har spelat det så...

Postad 06 May 2009 - 08:09

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Låg mellan Call of Duty 4 och Team Fortress 2 men med tanke på att jag ödslat 100+ timmar på TF2 så får det min röst. Ligger visst inte så bra till dock.

Postad 06 May 2009 - 11:27

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
super mario galaxy. cod4 är bra med. dom andra har jag inte lirat.

Postad 06 May 2009 - 11:54

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

super mario galaxy.

Skräll! ;)

CoD 4, lätt.

Postad 06 May 2009 - 12:00

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
visst var det ;). nämen jag hade kanske kunnat välja tf2 eller pkmn, men jag har inte lirat nåt av dom så =).

Postad 06 May 2009 - 12:05

Unregisteredce156b63
  • Unregisteredce156b63
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Idag var det lätt (skönt).. COD4 sopar banan med resten utav spelen. Även om jag hade lite roligt med Galaxy.

Postad 06 May 2009 - 12:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Lite skräll att CoD4 slår Galaxy imo med tanke på hur Nintendodominerat brädet varit innan. Och att Galaxy har fått typ bäst kritik genom tiderna.

Postad 06 May 2009 - 13:31

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1307 inlägg
  • 0
Galaxy förlorar mot CoD4? Balls.

Postad 06 May 2009 - 14:08

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
It ain't over 'til the fat lady sings...

Postad 06 May 2009 - 16:18

Zakarias_R
  • Zakarias_R
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Ahhh, börjat spela om uncharted igen, så min röst är given!

Postad 06 May 2009 - 16:26

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Ahhh, börjat spela om uncharted igen, så min röst är given!

Jag kan inte se Uncharted bland dagens spel... vad är det jag inte fattar?

Postad 06 May 2009 - 19:51

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

brukar sägas så av människor som egentligen inte har nån stor koll på fajting. tror visserligen att ssbm är bättre på den punkten än ssbb, men dom är fortfarande väldigt kompetenta fajtinglir.

Jodå jag har rätt så bra koll på beat em up genren, Street Fighter 2 anses av många vara det bästa i genren någonsin. Super Smash Brawl kanske inte är ett button mashing spel men jag tvivlar starkt på att det kan tävla mot spel som Street Fighter 2, Virtua Fighter 4 eller ens mot lite mer button mashing vänliga spel som Soul Calibur, Dead Or Alive och Tekken. Fighting spel handlar om att kunna känna igen rörelser och veta hur man kontrar dom. Har som jag skrev innan inte spelat Brawl och bara testat Smash Bros men det var iaf tillräckligt för att se att det inte rör sig om ett direkt komplext spel som Virtua Fighter eller ett spel som Street Fighter 2. Mig veterligen har Smash Bros spelen enklare rörelse kommandon är dessa spel. Missförstå mig inte, jag säger inte att Smash Bros inte är ett fightinglir utan bara att det inte klarar av att tävla mot de mer komplicerade spelen som har en högre inlärningströskel.

"Smash Bros.'s play controls are greatly simplified in comparison to other fighting games. While traditional fighting games such as Street Fighter or Soul Calibur require the player to memorize button-input combinations (sometimes lengthy and complicated, and often specific to a character), Smash Bros uses the same one-attack-button, one-control-stick-direction combinations to access all moves for all characters. [14] Characters are not limited to constantly facing their opponent, but may run around freely."
http://en.wikipedia.....282001-2008.29

On topic:

Har bara testat Call of Duty 4 av dagens spel och då ett demo. Så idag vart det ingen röstning och det verkar som det inte heller kommer bli det imorgon eller övermorgon. Jag är ganska säker på att min röst hade hamnat på BioShock och Mass Effect om jag utgår från det lilla jag har testat dom samt det jag läst eller testat av de andra spelen.

Redigerat av Jack of all trades, 06 May 2009 - 20:05.

Postad 06 May 2009 - 20:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jodå jag har rätt så bra koll på beat em up genren, Street Fighter 2 anses av många vara det bästa i genren någonsin. Super Smash Brawl kanske inte är ett button mashing spel men jag tvivlar starkt på att det kan tävla mot spel som Street Fighter 2, Virtua Fighter 4 eller ens mot lite mer button mashing vänliga spel som Soul Calibur, Dead Or Alive och Tekken. Fighting spel handlar om att kunna känna igen rörelser och veta hur man kontrar dom. Har som jag skrev innan inte spelat Brawl och bara testat Smash Bros men det var iaf tillräckligt för att se att det inte rör sig om ett direkt komplext spel som Virtua Fighter eller ett spel som Street Fighter 2. Mig veterligen har Smash Bros spelen enklare rörelse kommandon är dessa spel.

No offence Jack, men du har knappt spelat spelet. Jag har lagt några hundra timmar på det så jag vet att det är jävligt mycket att hålla reda på och väldigt komplext, OM man lär sig spela. Du kan omöjligt avgöra ens på några timmar hur komplext spelet är. Sure, vem som helst kan masha och hoppa lite och tro att det är allt som gäller, men om man blir riktigt bra i det så finns det pengar att hämta och djupa strategier att utvinna.

Ta en så enkel sak som hoppandet. I Street Fighter eller de flesta traditionella fightingspel hoppar du i en bestämd rörelse som du inte kan påverka. I Smash Bros kan du göra mycket mer precisa hopp och bestämma precis hur du ska hoppa. Du kan dessutom dubbelhoppa. Vem är det som har enkla kommandon? Lär dig att tajma hoppet perfekt så att du kan göra en downattack på en som försöker komma tillbaka till spelplanen, DET kräver träning.

Sen fightingen. Ja, du har flera kombinationer i spel som Soul Calibur men det handlar ändå bara om att göra skada med olika räckvidd, blockera, kasta och motverka kast.

I Smash Bros blockar du med L, och får då en sköld som krymper med tiden. Du kan därmed inte blocka hur länge som helst som i simplare spel som Tekken. Du kan också reflektera slag eller kastade items (jag vet, finns inga items som komplicerar spelen i de enklare traditionella fightingspelen) om du tajmar det precis rätt. Du kan rulla undan, slå högt, slå lågt, slå upp, slå ned, slå hårt, slå löst, greppa.. Varje karaktär (och det finns oftast fler än i simplare spel som DoA) har 4 olika specialmoves utöver detta som man måste ta hänsyn till. Varje karaktär har olika stats, räckvidd, snabbhet osv. Man måste hålla koll på hur mycket procent man och alla motståndare har (man kan spela 4 samtidigt till skillnad från de enklare.. ja du fattar). Lägg till att varje bana i Smash Bros dessutom är annorlunda gentemot helt vanliga släta spelplaner som de enk....

Här har du två ganska hyfsade spelare, en av dem Ken från amerikanska survivor. Han tjänar hyfsat med cash på att spela turneringar i Melee.

http://www.youtube.c...feature=related

De har en tanke bakom varje rörelse. Det är djup strategi bakom som kräver hundratals timmars träning. Street Fighter och övriga spel blir inte mer komplicerade eller djupa för att de (om de nu har det) har fler standardmoves (som ingen använder i vilket fall, man använder de bästa och mest effektiva). Högre inlärningströskel? Om något så kräver Smash Bros mest inlärning av allt eftersom man känner sig helt borta där i flera veckor innan man börjar lära sig.

Postad 06 May 2009 - 22:24

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
None taken :).
Verkar som jag har en felaktig bild av det spel jag testade isf, låter onekligen ganska avancerat. Var länge sedan jag köpte mig en Nintendo men ända sedan jag läste om Revolution har jag onekligen varit sugen, så om jag köper ett får jag ta och testa Smash Bros spelen lite mer=). Virtua Fighter 4 Evo tillhör helt klart det mest komplicerade beat em up jag spelat, att bara lära sig en enda karaktär tar lika lång tid som att lära sig alla karaktärer i andra spel i genren. Street Fighter 2 är väl inte direkt svårt att lära sig men det är ett spel som verkligen har ypperlig precision i knapptryckandet och där en som är nybörjare väldigt sällan kan slå en som är betydligt bättre på spelet.

Redigerat av Jack of all trades, 06 May 2009 - 22:24.

Postad 07 May 2009 - 07:34

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Ingen röst idag heller.

Postad 07 May 2009 - 07:37

Unregistered3ef269c0
  • Unregistered3ef269c0
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Portal ftw! Kanske det bästa spelet jag spelat. Svår grupp idag men hoppas det tar sig vidare.

Postad 07 May 2009 - 08:05

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Portal här med. Bioshock spelade jag inte klart pga formatering och då förlorade sparfiler. Men ska försöka ta mig genom det en vacker dag.

Postad 07 May 2009 - 08:12

Unregisteredce156b63
  • Unregisteredce156b63
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Hmm, svårt idag. Portal var sjukt ball, men MGS4 gav mig nog en bättre upplevelse. Varken Bioshock eller LBP känns som vinnare denna gång.

Får suga på karamellen ett tag och bestämma mig senare idag... Pust, vilka tuffa beslut man måste ta nu för tiden :)

Postad 07 May 2009 - 09:19

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Metal Gear Solid 4 utan tvekan, så inne i ett spel har jag inte varit på många år som när jag spelade igenom det i höstas.

Postad 07 May 2009 - 09:33

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
portal såklart. fantastiskt bra spel som man dragit igenom åtskilliga ggr =)

Postad 07 May 2009 - 10:03

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Bioshock fick min röst idag.

MGS är ju mer film än spel. Spelade fram till en stor båtjävel, sedan orkade jag inte mer...

LBP var ju kul... ett tag.

Portal har jag bara strökört lite men verkar faktiskt ganska kul.

Edit: Stabbed stavfelsnisse in the back

Redigerat av Unregistered4a9b099f, 07 May 2009 - 10:03.

Postad 07 May 2009 - 11:17

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Ingen som minns Deus Ex eller Bioforge? Två ytterst kompetenta PC-spel då det begav sig.

Postad 07 May 2009 - 11:28

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Ingen som minns Deus Ex eller Bioforge? Två ytterst kompetenta PC-spel då det begav sig.

har det nånting med dagens omröstning att göra?

Postad 07 May 2009 - 11:30

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Självklart minns man Deus Ex och äger givetvis spelet i fråga :). Bioforge var ett spel som jag tänkte köpa eller åtminstone testa men det blev aldrig riktigt av. Fast dessa spel är inte med i dagens omröstning, kanske kommer de att komma eller så har de redan varit. Verkar dock som du missat att hela den här tråden handlar om omröstningen på siten Gamefaqs :).

On topic:
Har bara kört demos av BioShock och Portal så jag avstår från att rösta. Gillade Portal men tyckte BioShock var aningen bättre (av det lilla jag spelat då vill säga). MGS 4 kommer jag helt klart köpa så fort jag köpt mig en PS3 då det spelet verkar vara ett spel i min smak. Avstår idag från att rösta på grund av ovanstående men hade jag spelat spelen så tror jag min röst hamnat på antingen BioShock eller Metal Gear Solid. Little Big Planet verkar också vara i min smak men jag tvivlar på att detta spel vunnit mot de övriga om jag spelat alla.

Redigerat av Jack of all trades, 07 May 2009 - 11:31.

Postad 07 May 2009 - 11:51

Unregistered1627
  • Unregistered1627
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Kastar in en röst på Portal. Svårt val dock eftersom alla är relativt bra spel fast på väldigt olika sätt...

Postad 07 May 2009 - 12:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ingen röst från mig, första gången tror jag. Portal slår Bioshock -_-

Postad 07 May 2009 - 15:12

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
JAg vet inte vad som är fel på mig men jag tycker VERKLIGEN om LBP...

Postad 07 May 2009 - 17:27

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Portal. Lätt. Ett spel som lämnar ett sådant intryck som Portal gjorde förtjänar massor med uppföljare. Slutet var trots sin enkelhet ett av de bästa sluten jag sett någonsin i ett spel.

*edit*
Coultron är för övrigt ett geni.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 07 May 2009 - 17:27.

Postad 08 May 2009 - 07:57

Unregisteredce156b63
  • Unregisteredce156b63
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Vad som helst bara inte Halo 3 idag, snälla! :)

Postad 08 May 2009 - 08:08

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Left 4 Dead idag. Låg mellan Fallout 3 och Left 4 Dead, men ja, pga min kärlek till Fallout 1 & 2 så vägrar jag bidra till att Fallout 3 skulle kunna bli vinnare av Best. Game. Ever.

Postad 08 May 2009 - 08:13

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Vad som helst bara inte Halo 3 idag, snälla! :)

Lite sugen på att ge rösten till L4D men för att vara lite olidlig blir det Halo 3 ;)
Jag är extremt förtjust i co-op spel, därför var de andra två inte något alternativ idag.

Postad 08 May 2009 - 08:20

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
För mig stod det mellan Mass Effekt och Fallout 3, men det blev Fallout 3 som fick min röst. Left 4 Dead imponerade aldrig på mig riktigt, och Halo 3 kändes som många andra FPS, inte speciellt unikt, även om storyn i Halo triologin är fantastisk.

Postad 08 May 2009 - 08:23

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

För mig stod det mellan Mass Effekt och Fallout 3, men det blev Fallout 3 som fick min röst. Left 4 Dead imponerade aldrig på mig riktigt, och Halo 3 kändes som många andra FPS, inte speciellt unikt, även om storyn i Halo triologin är fantastisk.

Co-op min vän, co-op. Delad spelglädje är dubbel spelglädje :)

Postad 08 May 2009 - 08:52

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Halo 3 för min del. Hade kanske varit Left 4 Dead om jag hade spelat det. De övriga är bra, men i jämförelse med ett välslipat Halo 3 med sina multiplayerkomponenter som i praktiken ger obegränsad variation blir valet lätt.

Postad 08 May 2009 - 10:23

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
inte spelat nåt av spelen idag, så ingen röst från mig.

Postad 08 May 2009 - 10:31

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Ytterligare en dag med spel jag inte spelat eller bara testat väldigt lite av. Avstår således från att rösta idag.

Postad 08 May 2009 - 10:56

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Måste nog bli Fallout 3 för min del, det var de ända spelet som imponerade på mig av de fyra alternativen. Mass effect hade tagit det om det inte var squad baserat ;) Halo´s singelplayer håller inte hela vägen utan förlitar sig för mycket på mp. L4D skulle jag nog gilla om jag lirade på pc, det kändes som det var gjort för det. Skulle vara sjukt kul med cod5 zombie mode fast som ett helt spel :)

Postad 08 May 2009 - 10:58

Unregistered1627
  • Unregistered1627
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Idag blev det skitsvårt men min röst hamnade på Halo 3. Fallout 3 fastnade jag aldrig för (är nog knäpp för alla älskar ju detta spel!) och även om Left 4 dead är skitkul och så intensivt att det borde följa med en blöja i förpackningen så håller det inte hela vägen. Mass Effect har jag haft hur roligt som helst med, spelat igenom det flera gånger men när allt kommer omkring så har jag nog haft mest skoj med Halo 3! Svårt val dock och absolut inte självklart...

Postad 08 May 2009 - 12:58

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Halo 3 idag.

Imorgon är det väl dags för första kvarten?

Postad 08 May 2009 - 13:12

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Co-op min vän, co-op. Delad spelglädje är dubbel spelglädje :)

Om du har ett äpple och delar det med en annan, får du då 2 äpplen?

Skämt åsido så finns det flera FPS som har co-op. Halo 3 är ett bra spel men eftersom jag inte tycker att det skiljer sig från mängden mer än att storyn är bättre än i något annat FPS, så får det iaf ge sig till förmån för Fallout 3. Tyvärr känner jag ingen annan som har ett 360 så det slutar oftast med att jag spelar ensam iaf. ;)

Postad 08 May 2009 - 14:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Halo 3 idag.

Imorgon är det väl dags för första kvarten?

Det är dags för andra omgången imorgon ja. Semifinaler i de individuella divisionerna.

Inte spelat något av dagens spel heller, suck. Pinsamt.

Redigerat av Zoiler, 08 May 2009 - 14:23.

Postad 08 May 2009 - 16:17

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Inte spelat något av dagens spel heller, suck. Pinsamt.

Haha, ja lite faktiskt :)

Postad 08 May 2009 - 17:34

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Kul att det enda spelet som har en vettig story, värld och karaktärer ligger sist.... :)

Postad 08 May 2009 - 18:23

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Yes! Fallout 3 ftw! Hoppas det tar hem slutsegern! :)

Postad 09 May 2009 - 05:04

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
megaman 2 fick dagens röst =)

Postad 09 May 2009 - 05:09

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

megaman 2 fick dagens röst =)

Min med. Tveklöst.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.