Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Aino *

491 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson Aino (Mobiltelefoner) 5 6.136362 (65) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 10 January 2010 - 17:00

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Ja, jag har bestämt mig för att skicka in den.
En annan fråga gäller headsetet. Tycker den funkar bra och ljudet vid medialyssning är helt ok, märker ingen skillnad mot mina ordinarie trådbundna. Däremot så verkar det som det är nåt fel vid samtal, då ljudet "klipper och knastrar" och korta delar av ljudet försvinner. Har aldrig använt bluetooth-headset förut så jag vet inte vad som är normalt, men detta lär inte vara helt ok. Får anmärka på det också när jag ändå lämnar in den. Är det nån som upplever liknande eller har erfarenhet av detta?

Postad 10 January 2010 - 21:18

hink-fan
  • hink-fan
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Är det bara min, eller är alla Aiono jäkligt seg i media menyn (Utfällt läger) Går man in i den menyn och navigerar neråt tex 2ggr, så tar det nån sec innan markören flyttas neråt, sjukt störigt att en sånhär dyr mobil ska vara så seg, och samma sak när man söker kontakter i telefonboken, trycker man in "T" så tar det nån sec innan den visar att man angett just T och bläddrar sedan dit. Är alla era Aino:s så seg eller är det bara min som är trimmad med sirap?

Postad 10 January 2010 - 21:27

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0

Är det bara min, eller är alla Aiono jäkligt seg i media menyn (Utfällt läger) Går man in i den menyn och navigerar neråt tex 2ggr, så tar det nån sec innan markören flyttas neråt, sjukt störigt att en sånhär dyr mobil ska vara så seg, och samma sak när man söker kontakter i telefonboken, trycker man in "T" så tar det nån sec innan den visar att man angett just T och bläddrar sedan dit. Är alla era Aino:s så seg eller är det bara min som är trimmad med sirap?

Från början reagerade jag inte på att min var seg, men när jag fick tillbaka den från service upplevde jag den som otroligt seg i vissa lägen. Det var inte varje gång jag bläddrade i menyerna men ibland fick man lust att slänga iväg den... Och då är det värt att nämna att min förra telefon var långt ifrån snabb (w960i).

Postad 10 January 2010 - 22:53

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Jag tycker inte att den är särskilt seg. Inte så det stör mig i alla fall... Så jag har egentligen varit nöjd, så länge som den fungerat som den ska. Okej...kameran inomhus (med blixt) suger, men det kompenseras av riktigt fina bilder i dagsljus.
Men den har som sagt hängt sig nån gång emellanåt, och det har löst sig genom att starta om den. Men nu verkar det kört. Inget hjälper....så jag skickar in den imorrn.

Postad 10 January 2010 - 23:39

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Håller med Parika helt. Är helt nöjd förrutom problemet med touchen och samtalskvaliteten via bluetooth. Ingen som kan kommentera min fråga angående bluetooth? (Som jag skrev ovan)

Postad 11 January 2010 - 08:50

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Garfinkel, jag har inte upplevt några problem med bluetooth headsetet, förutom att volymkontrollen är näst intill omöjlig att styra. Har mest använt det till att lyssna på musik...men även några tel.samtal. Tycker att det ger ett mycket bra ljud vid musiklyssning!!

Postad 11 January 2010 - 11:47

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Bra ljudkvalitet, dock med för låg maxvolym enligt mig. Jag jämför med min tidigare Nokia Xpress 5300.

Postad 11 January 2010 - 12:13

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Hej!! Har beställt en Aino till min fru. Tycker den verkar bra men läser här om att de kallar tillbaka dem.
Hon har inte fått den än då det var väntetid hos Katshing men kommer troligen få den imorgon.
Frågan är ju om den då redan är uppdaterad med ny skärm eller om hon måste skicka in den??

Postad 11 January 2010 - 17:53

preddan
  • preddan
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
jaha... då slutade min touch funka idag då....
Testade att installera om uppdateringen samt starta om telefonen typ 20 ggr men den vägrar funka, dessutom vill telefonen inte ens släckas ner utan skärmen är konstant på...

Postad 11 January 2010 - 20:09

Zinklo
  • Zinklo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Även jag är en ägare till SE Aino. Har haft min mobil nu i ungefär två veckor och fram tills nu har jag faktiskt inte haft något problem.
Nu har denna ******** egna musikspelare fått för sig att ######s med mig vilket den lyckats med myckel väl. Jag finne inget fysiskt fel (högtalarna fungerar alldeles utmärkt, detsamma gäller för MH100:an som fungerar när jag använder radion). Har testat att stänga av MH100:an för att sedan sätta på den igen. Har testat att koppla ifrån och återansluta. Ytterliggare en sak värd att notera är när jag sätter på en låt eller byter hörs ett brus, samt avbrott av bruset som sedan återgår vid låtbyte.
Nu är detta iofs. inte en supportråd men är ytterst irriterad. Vilket jag hoppas är en godtagbar ursäkt.

Postad 11 January 2010 - 22:56

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Ok. Får skicka in bluetoothen också. Håller även med om att det är näst intill omöjligt att reglera volymen via reglaget på den.

Postad 12 January 2010 - 13:19

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0
Fick tillbaka min Aino från serviceärende nr 2.
Frågade vad de hade utfört för service den här gången och räknade med en utbytt skärm (som framgått tidigare i tråden)... Den så kallade service som deltaservice gjort var att uppdatera mjukvaran (var redan gjort före doh) och sedan *trummvirvel* långtidstesta det. Deras otroligt långa testperiod var hela 3dagar =).

Frågan är hur en långtidstest ska kunna lösa de här problemet. Speciellt då skärmen kan fungera en vecka här och där innan den lägger av igen.

Postad 12 January 2010 - 17:16

stoniee
  • stoniee
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tänkte härmed skriva en liten "recension" på Ainon efter att ha haft den sen julafton nu då. Jag har faktiskt hunnit göra en hel del dessa veckor och därmed kunna prova lite olika funktioner.

Jag har inte haft ett enda problem med min touch. Den har funkat klockrent för mig sen jag fick den. Enligt mig går de vanliga menyerna segare att ladda än de menyer man kommer åt med touch.
Det enda som fått mig att starta om telefonen var första kvällen då den hängde sig i någon meny. men som sagt, efter det klockers.

Batterietiden kan jag väll kanske inte säga så jätte mycket om, men på tåg resan sthlm-åre så lyssnade jag ju på musik iallafall halva resan+lite sms och lite spel. Då drog iallafall inte batteriet ut, hade skapligt med ström kvar när jag klev av. Det jag undrar är om alla som klagat på dålig batteritid laddade telefonen fullt innan första starten? det gjorde iallafall jag och klagar inte på tiden, men den måste laddas varje kväll (vilket kan ses som ett minus men inte av mig)

Bildkvaliten är väldigt bra om man är ute i dagsljus och fotar. Men så fort du kommer in och ska ta en bild är det nästan helt kört att få bra bilder, men som sagt, natur bilder blir kanon enligt mig.
Någon annan har skrivit om att man inte ska ha den där det är för kallt för då blir det problem. Jag hade den i fjällen då det var runt -20 och åkte skoter och då upplevde jag inga problem alls. Möjligtvis att huvudmenyn tog ett par millisekunder långsammare att ladda men sen var allt som vanligt.

Headsetet var riktigt skönt. Det funkar bra att koppla ihop med telefonen och skönt att slippa långa sladdar innanför tröjan eller vart man väljer att ha de. Dock tycker jag som några andra att volym justeringen är riktigt krånlig, så jag använder knapparna på sidan av telefonen ist. Angående ljudet i lurarna blev jag besviken. Ljudet var inte alls så bra som jag hoppas på + att det fanns ingen Mega Bass eller motsvarande, vilket gör att jag tycker ljudet blir lite tråkigt. Men det funkar ändå bra att lyssna på musik.

Konversations menyn är riktigt riktigt seg. Dessutom håller ljusstyrkan på att bli starkare och svagare hela tiden. Det är väldigt störande när man tex är i ett mörkt rum och ska skriva.
Förövrigt har jag inte fått leveransrapporten att funka helt som den ska. Eller den kommer inte om man fäller ihop telefonen direkt efter att ha skrivit. Men håller man den öppen så kan det komma ibland. Också lite störande ibland då man vill veta.

Att ladda hem filmer från Playnow Arena funkar riktigt bra. Det funkar dessutom jäkligt schysst att spela upp filmerna på mobilen, det blir hyffsad kvalité. Dock är det riktigt dåligt utbud med filmer man kan ladda ner. Men men.

Sen har jag en fråga: Hur "betalas" wisepilot? är det en extra grej eller går det på "surfningen"?

Det var allt jag kom på för tillfället. Får se om det kommer något mer. Fråga om ni undrar nått :)

Redigerat av stoniee, 12 January 2010 - 17:17.

Postad 12 January 2010 - 18:55

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
sambon stör sig enormt på att man måste vänta tills sms:et är skickat i konversationer, innan man kan gå tillbaka

Postad 13 January 2010 - 11:14

bladefinor
  • bladefinor
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Från början reagerade jag inte på att min var seg, men när jag fick tillbaka den från service upplevde jag den som otroligt seg i vissa lägen. Det var inte varje gång jag bläddrade i menyerna men ibland fick man lust att slänga iväg den... Och då är det värt att nämna att min förra telefon var långt ifrån snabb (w960i).

Vilket sammanträffande, fast inte förvånad. Min förra mobil var också en w960i. Måste säga att det var nog den värsta och mest segaste mobil jag nånsin köpt, och så är den dyr som fan också... Nästan samma gäller för min Aino nu. Touch Screen fungerar inte, och den är seg. Jag har tappat förtroendet för Sony Ericsson nu. De är helt värdelösa!

Jag hade precis tänkt lämna in mobilen, men efter att ha sett era omdömen så blir det inte så. Det är inte värt besväret.

Postad 13 January 2010 - 14:10

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Jag hade precis tänkt lämna in mobilen, men efter att ha sett era omdömen så blir det inte så. Det är inte värt besväret.

Inte värt besväret? Vad är alternativet? Köpa ny och slänga den i soptunnan...eller ha i bokhyllan som prydnad? Gissar att du har garanti på luren.

Som jag skrev tidigare...tycker inte att den är farligt seg och gillar den faktiskt skarpt. MEN jag kommer inte att acceptera rena fel, som att touch skärmen hänger sig...om jag så ska skicka in den 10 gånger!!

Redigerat av Parika, 13 January 2010 - 14:10.

Postad 14 January 2010 - 18:48

mikem
  • mikem
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Läste tidigare i tråden en fråga om det gick att se Tv4 play mm. med denna telefon. Men kunde ej se något svar så jag undrar samma sak. Fungerar det?

Postad 15 January 2010 - 15:44

bladefinor
  • bladefinor
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Inte värt besväret? Vad är alternativet? Köpa ny och slänga den i soptunnan...eller ha i bokhyllan som prydnad? Gissar att du har garanti på luren.

Som jag skrev tidigare...tycker inte att den är farligt seg och gillar den faktiskt skarpt. MEN jag kommer inte att acceptera rena fel, som att touch skärmen hänger sig...om jag så ska skicka in den 10 gånger!!

Jag menar att det är inte värt besväret att vara utan mobil i ett par veckor om de ändå inte fixar problemet. Jag väntar hellre på en fix till detta i mjukvaran (tydligen verkar det inte vara något fysiskt problem?), eftersom mobilen funkar ju fortfarande, men bara in touchen.

Postad 20 January 2010 - 07:27

cebonit
  • cebonit
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
14 dagar sen jag lämnade in min Aino på service nu. Reservdel beställd enligt statusen. Verkar ju vara mer än mjukvaran som strular. Har väl inga höga förhoppningar direkt. Känner två till med samma nalle, touchen har
lagt av på bägges.

Postad 20 January 2010 - 13:05

bladefinor
  • bladefinor
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Igår uppdaterade jag mjukvaran, och touchen har inte strulat än. Mobilen laggar ingenting nu heller. Hoppas det håller i sig...

Postad 20 January 2010 - 13:28

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Igår uppdaterade jag mjukvaran, och touchen har inte strulat än. Mobilen laggar ingenting nu heller. Hoppas det håller i sig...

åfan, så det gör nån skillnad att uppdatera iaf?

Postad 20 January 2010 - 16:08

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0

Nej. Eller, för vissa verkar det fungera medan det för andra inte gör någon skillnad alls.

Finns det någon annan som haft problem med att skärmen blir helt svart när det ringer? Man kan alltså inte svara via touchen och när man svarar via knappen så hör inte någon part varandra?
Hänt mig 2ggr nu, trodde det var något "externt" fel första gången men nu tror jag mer på ytterliggare något fel i mjukvaran...

Postad 20 January 2010 - 18:58

molenda
  • molenda
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
här hittade jag en video på detta jävulsdrabbade åbäke http://www.youtube.c...h?v=_OnhVmRkzAg
skulle fått en hjärtinfarkt om jag pyntat fyra lax för denna och den varit som ovan.
funderat och läst runt på internet i två månader snart om ja ska slå till eller ikke, men känns ju inte nå vidare lockande över huvud taget..

Postad 20 January 2010 - 19:43

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0

här hittade jag en video på detta jävulsdrabbade åbäke http://www.youtube.c...h?v=_OnhVmRkzAg
skulle fått en hjärtinfarkt om jag pyntat fyra lax för denna och den varit som ovan.
funderat och läst runt på internet i två månader snart om ja ska slå till eller ikke, men känns ju inte nå vidare lockande över huvud taget..

Spara dina slantar.

Postad 20 January 2010 - 20:17

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
sambon tjatar om att facebook-appen startar ibland medans hon pratar i telefonen. hon använder den aldrig, och plötsligt är den igång

Postad 21 January 2010 - 23:50

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Någon som har lyckats med PS3 remote play via 3G?

Postad 22 January 2010 - 11:09

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Jag har precis detta fel på min....och den befinner sig just nu på service. Får se vad som händer.

WmB, jag har för mig att facebook måste avslutas korrekt för att inte ligga aktiv. Alltså inte bara stänga ner, utan gå i menyn och välj avsluta eller logga ut (kommer inte riktigt ihåg vilket)

Postad 22 January 2010 - 12:49

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Jag har ännu inte skickat in min, men ska vilken dag som helst...
Fast om jag väntar lite till kanske den har självreparerat sig. Märkte idag att skärmsläckaren (även knappen) har börjat fungera även när telefonen är i stängt läge, vilket den inte gjorde innan. ;)
Det värsta med att skärmsläckaren inte gick in tidigare var att batteriet drogs ur så snabbt, fast när jag drog ner ljusstyrkan så förlängdes tiden markant. Tips för de som har samma fel. Tycker inte att jag behöver starkare ljus faktiskt.

Postad 22 January 2010 - 17:32

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Jag har precis detta fel på min....och den befinner sig just nu på service. Får se vad som händer.

WmB, jag har för mig att facebook måste avslutas korrekt för att inte ligga aktiv. Alltså inte bara stänga ner, utan gå i menyn och välj avsluta eller logga ut (kommer inte riktigt ihåg vilket)

Ja men appen är öppen när hon lägger på, alltså rent visuellt öppen trots att hon aldrig startat den sen telefonen startades!

Postad 25 January 2010 - 23:50

Budgie10
  • Budgie10
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Okej, MP3 filer kan den spela upp men inte ACC. Jag använder Media Go för att synca. Vad använder ni?
Har kontakrar SE supporten ett par ggr och fått lite tips men inget har fungerat.

Hej! Äntligen hittat nån med samma problem som jag.
Har konstaterat att detta verkar ha börjat efter att jag uppdaterade mobilen i början av dec. med SEs omtalade patch. Innan dess funkade det att föra över filer med MediaGo och de fick formatet MP4.
Nu verkar det bli fel filtyp AAC och Aino kan inte spela upp det. Men om man anv. Uforskaren o går in o ändrar manuellt på filändelsen till MP4 så funkar det helt plötsligt att spela upp filen samt se längd mm!
Har påtalat detta för SE support men fick bara svaret att jag skulle ändra en inställning i MediaGo från AAC till MP3 men då blev filerna överförda i mp3 format, och så var det ju inte från början.
Om inte det funkade tyckte de jag skulle ominstallera MediaGo, trots att jag har senaste version.

Är det nån mer som stött på detta och som har nån bättre lösning än att sitta o manuellt döpa om filändelser?

Postad 26 January 2010 - 18:36

Humbucker
  • Humbucker
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Detta är egentligen en fråga som gäller alla SE-mobiler med Mediameny:

Jag har lagt in ett antal bildmappar i telefonen under Bilder-mappen. T ex "Familj", "Kompisar" osv. När jag sedan är i Media-menyn när jag har telefonen ihopfällt (touchläge) och vill se bilder, så ser jag alla bilder som finns i telefonen.
Finns det något fiffigt sätt att begränsa bildvisningen till en viss mapp? Så man slipper se en blandning av alla mappar varje gång.

Postad 26 January 2010 - 18:42

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Det enda sätt jag vet om är att radera all info (taggar) på bilderna. Finns program som fixar det (kommer inte ihåg på rak arm vad det heter). Om du lyckas radera taggarna kan du bara se bilderna genom att gå "den långa vägen" till filhanteraren. Dom kommer inte upp via touchmenyn.

Postad 26 January 2010 - 19:03

Humbucker
  • Humbucker
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Det enda sätt jag vet om är att radera all info (taggar) på bilderna. Finns program som fixar det (kommer inte ihåg på rak arm vad det heter). Om du lyckas radera taggarna kan du bara se bilderna genom att gå "den långa vägen" till filhanteraren. Dom kommer inte upp via touchmenyn.

Tack för svaret.

Det lät kasst faktiskt, vill ju använda just touch-menyn för att bläddra i vissa bildmappar, för det är så snyggt.

Jaja, man kan inte ha allt här i livet :)

Angående touch som strular vill jag meddela att jag haft min telefon i två dagar än så länge utan problem, men jag blir riktigt orolig för att också få problem inom kort då detta är den andra dyra SE-mobilen jag har (W995 innan med kass byggkvalité, glapp slide, flera reparationer osv).

Börjar tappa tron på SonyEricsson som spottar ut massor med modeller varje kvartal utan att säkra kvalitén ordentligt!

Postad 26 January 2010 - 21:50

cebonit
  • cebonit
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Angående touch som strular vill jag meddela att jag haft min telefon i två dagar än så länge utan problem, men jag blir riktigt orolig för att också få problem inom kort då detta är den andra dyra SE-mobilen jag har (W995 innan med kass byggkvalité, glapp slide, flera reparationer osv).

Börjar tappa tron på SonyEricsson som spottar ut massor med modeller varje kvartal utan att säkra kvalitén ordentligt!

Kan bara hoppas att du har mer tur än mig. Min lur har varit på lagning i tre veckor i dag. För att strö lite
extra salt i såret fick jag idag ett sms att det skulle ta ännu ett tag. Nästan så man hoppas att det inte
ska gå att laga den. Men bara nästan...

Postad 26 January 2010 - 22:21

Humbucker
  • Humbucker
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Kan bara hoppas att du har mer tur än mig. Min lur har varit på lagning i tre veckor i dag. För att strö lite
extra salt i såret fick jag idag ett sms att det skulle ta ännu ett tag. Nästan så man hoppas att det inte
ska gå att laga den. Men bara nästan...

Usch. När jag hör sånt vill jag bara sälja telefonen nu innan den eventuellt pajar, så man slipper bekymret sen.

Verkar vara ett väldigt vanligt problem om man utgår från den här tråden.

Postad 27 January 2010 - 10:56

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Min Aino är inne på reparation...på tredje veckan nu. Har alltid varit positiv till SE. Min gamla trotjänare W800i har tickat och gått i drygt tre år utan några problem dygnet runt, och batteriet är fortfarande som nytt. Är både snabb och stabil!

Aino är ju såklart en mycket "roligare" telefon, med större och finare skärm...och fler funktioner. Men kvalitén?? När jag skulle köpa ny lur så läste jag här på forumet...och alla telefoner verkar ju lida mer eller mindre av kvalitetsproblem. Suck!! Håller i alla fall tummarna att SE får bukt med problemen med Aino:n, för jag gillar den verkligen, NÄR den fungerar.

Postad 27 January 2010 - 15:31

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0

Min Aino är inne på reparation...på tredje veckan nu. Har alltid varit positiv till SE. Min gamla trotjänare W800i har tickat och gått i drygt tre år utan några problem dygnet runt, och batteriet är fortfarande som nytt. Är både snabb och stabil!

Aino är ju såklart en mycket "roligare" telefon, med större och finare skärm...och fler funktioner. Men kvalitén?? När jag skulle köpa ny lur så läste jag här på forumet...och alla telefoner verkar ju lida mer eller mindre av kvalitetsproblem. Suck!! Håller i alla fall tummarna att SE får bukt med problemen med Aino:n, för jag gillar den verkligen, NÄR den fungerar.

Min har fungerat nu i 2v efter senaste servicen. Den servicen de inte ens gjorde något på :S uppdaterade mjukvara som redan var uppdaterad och testade den i någon dag.
Hoppet lever men jag håller iaf utkik efter vad som ska bli min nästa telefon när min aino rasar igen (kommer nog ganska snart).

Postad 27 January 2010 - 19:07

cebonit
  • cebonit
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Märkligt sammanträffande, min förra mobil var också en W800i. Tappade den i en bäck i Thailand utan att den slutade fungera. Min dotter har den nu och den kommer säkert att hålla länge till. Synd att byggkvaliten bara blir sämre och sämre.

Postad 27 January 2010 - 21:41

cebonit
  • cebonit
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
Aktuell status för din inlämnade apparat

Status: UTLÄMNAD FRÅN VERKSTAD

Utfört arbete: Pga reservdelsbrist (över 10 arbetsdagar ifrån det den inregistrerats på Anovo) ska butik ersätta kunden med en ny telefon av samma modell. Om denna modell ej finns i lager ska kunden ersättas med en ny telefon av efterföljande modell.

Tjoho!

Postad 27 January 2010 - 22:34

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Aktuell status för din inlämnade apparat

Status: UTLÄMNAD FRÅN VERKSTAD

Utfört arbete: Pga reservdelsbrist (över 10 arbetsdagar ifrån det den inregistrerats på Anovo) ska butik ersätta kunden med en ny telefon av samma modell. Om denna modell ej finns i lager ska kunden ersättas med en ny telefon av efterföljande modell.

Tjoho!

Nästan så att man hoppas på att den inte ska finnas i lager då.... Känns väl tveksamt att det skulle funka så mycket bättre med en ny telefon. När lämnade du in din? Såhär står det i händelseloggen för mig:

2010-01-11 Ny order
2010-01-11 Kund Kontakt
2010-01-12 Leveranslista utskriven
2010-01-16 Ankommit till verkstad
2010-01-16 Ej påbörjad
2010-01-20 Väntar del

edit: Vad menas med efterföljande modell??

Redigerat av Parika, 27 January 2010 - 22:36.

Postad 28 January 2010 - 05:41

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0

Nästan så att man hoppas på att den inte ska finnas i lager då.... Känns väl tveksamt att det skulle funka så mycket bättre med en ny telefon. När lämnade du in din? Såhär står det i händelseloggen för mig:

2010-01-11 Ny order
2010-01-11 Kund Kontakt
2010-01-16 Ej påbörjad
2010-01-20 Väntar del

Efterföljande modell är väl om modellen gått ur sortimentet. Då skickar SE en annan modell som ersättning till återförsäljaren/kunden.

Postad 28 January 2010 - 07:35

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Efterföljande modell är väl om modellen gått ur sortimentet. Då skickar SE en annan modell som ersättning till återförsäljaren/kunden.

Njaa det tror jag inte. Ingen större risk att Aino skulle utgå ur sortimentet eftersom den just släppts. Det stod ju att om den var slut på LAGER så skulle man få en telefon av efterföljande modell. Men som sagt....vilken telefon skulle "efterföljande modell" vara?

Postad 28 January 2010 - 14:22

bladefinor
  • bladefinor
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Min Aino gjorde skillnad i alla fall. Däremot så dog touchen en gång till, fast jag uppdaterade. Men det hände som sagt bara en gång och jag har inte haft något problem igen efter det.

Någon som har lyckats med PS3 remote play via 3G?

Jag lyckades via WiFi en gång. Sen gick det inte längre...

Den här mobilen har så mycket potential, men den är inte kompatibelt för något alls. Varför ska en sån dyr mobil lagga? Jag menar, kolla på iPhone, den är billigare, bättre, och laggar inte ett skit...

Redigerat av bladefinor, 28 January 2010 - 14:24.

Postad 28 January 2010 - 14:35

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Varför ska en sån dyr mobil lagga? Jag menar, kolla på iPhone, den är billigare, bättre, och laggar inte ett skit...

Billigare? Jisses...vad betalade du för din Aino?

Postad 28 January 2010 - 22:05

cebonit
  • cebonit
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

2010-01-11 Ny order
2010-01-11 Kund Kontakt
2010-01-16 Ej påbörjad
2010-01-20 Väntar del

Kunde inte få fram någon händelselogg från Sibas servicesida, men den liknar din. Jag lämnade in min den 5/1, så
antagligen får du samma besked som jag om några dagar. Säljaren på Siba sa något om att SE hade ändrat policy och var snabbare med att ersätta telefonen om reservdel dröjde. Vet inte om det stämmer. Jag fick i alla fall en ny. Försökte med att få byta till något annat märke, men se det gick inte. Han plockade en ny telefon och batteri ur en oöppnad kartong, jag som trodde att jag skulle få hela kitet. Hade ju varit bra med extra hörlurar :).

Nåja, det satt i alla fall ett 8gb minneskort i telefonen och eftersom jag plockade bort det gamla innan inlämning
så blev det lite plåster på såren.

Ps. Är själv lite nyfiken på vad som hänt om de inte haft den i lager.

Postad 29 January 2010 - 10:46

bladefinor
  • bladefinor
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Billigare? Jisses...vad betalade du för din Aino?

Mitt fel, trodde den kostade runt 6000kr av spontant tänkande. Däremot kostade ju min W960i runt 6000kr och den var ju ännu sämre än Aino.

Postad 29 January 2010 - 14:12

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Mitt fel, trodde den kostade runt 6000kr av spontant tänkande. Däremot kostade ju min W960i runt 6000kr och den var ju ännu sämre än Aino.

var ju bara några år mellan modellerna med :)

Postad 03 February 2010 - 18:27

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Kunde inte få fram någon händelselogg från Sibas servicesida, men den liknar din. Jag lämnade in min den 5/1, så
antagligen får du samma besked som jag om några dagar. Säljaren på Siba sa något om att SE hade ändrat policy och var snabbare med att ersätta telefonen om reservdel dröjde. Vet inte om det stämmer. Jag fick i alla fall en ny. Försökte med att få byta till något annat märke, men se det gick inte. Han plockade en ny telefon och batteri ur en oöppnad kartong, jag som trodde att jag skulle få hela kitet. Hade ju varit bra med extra hörlurar :blink:.

Nåja, det satt i alla fall ett 8gb minneskort i telefonen och eftersom jag plockade bort det gamla innan inlämning
så blev det lite plåster på såren.

Ps. Är själv lite nyfiken på vad som hänt om de inte haft den i lager.

Nähä...ingen ny telefon för mig inte ;)

Datum Händelse
2010-01-11 Ny order
2010-01-11 Kund Kontakt
2010-01-16 Ej påbörjad
2010-01-20 Väntar del
2010-02-03 Klar - återrapporterad
2010-02-03 Klar följesedel

Återstår att se vad dom gjort, och hur den kommer att funka

Postad 06 February 2010 - 11:40

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Hej jag har efter problem fått fjärrstyrning till ps3an att funka, nu är det delay på kanske 2-3 sekunder så det går ju inte att använda det knappt. Vad kan vara fel?

Redigerat av Gavva, 06 February 2010 - 14:09.

Postad 07 February 2010 - 19:10

Downey
  • Downey
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ni som har lämnat in den på service vad har ni lämnat in då? Förpackning med allt som ingick vid leverans eller bara telefonen?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.