* Officiell Tråd - HTC Hero *
HTC Hero 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(166)
|
Inga priser |
åäö i e-postmeddelanden (2 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 31 July 2009 - 14:51
Postad 31 July 2009 - 14:53
CoPilot finns redan i dag på betalmarknaden. Får hoppas den öppnar upp i Sverige inom kort.Jag tänkte fråga en liten fråga? Kanske inte är direkt kopplad till Hero utan mer till Android. Vet någon om de kommer komma en app som ger oss riktig GPS? Alltså ifall Tom Tom eller Navigon släpper en mjukvara till Android som de gjort till iPhone?
http://www.alk.com/c...oid/default.asp
Postad 31 July 2009 - 15:15
Någon som vet OM betalapps kommer bli aktuellet någonsin i sverige? I så fall när?
Postad 31 July 2009 - 15:55
Förstår att ni vill pilla på den, men om ni möjlighet till några bilder & intryck så skulle jag vara evigt tacksam
Postad 31 July 2009 - 16:11
Sök på Scandinavian keyboard på market, om du inte testat den redan förstås.
Funkar riktigt bra tycker jag.
har fått det att funka nu, hittade en bra svensk ordbok och ändrade vibration till 35 så de känns mer. riktigt nice, kan skriva fortare än vad jag gjord epå min x1 (och missar du alla tagenter och endå blir de rätt)
Postad 31 July 2009 - 16:14
Sitter och väntar på att få göra en uppgift innan jag sticker från jobbet idag så allt kan bli lite rumphugget, skriver en utförligare recension senare i kväll. Skicka ett pm med det ni vill ha kommentarer om så får ni svaren i tråden senare
Redigerat av RobertSandberg, 31 July 2009 - 16:17.
Postad 31 July 2009 - 17:51
Till er som hunnit få Heron, några snabba intryck?
Förstår att ni vill pilla på den, men om ni möjlighet till några bilder & intryck så skulle jag vara evigt tacksam
Bästa mobil jag haft! och har då haft en hel del mobiler och även lekt massa med iphone (skärmen känns lika bra, kanske att Iphone är lite vassare, men jag är glad ändå)..
Kan jag kanske va den första med brun färg på min? Grymt snygg är den iaf! ska se om jag kan leta upp systemkameran ngnstans å ladda upp..
Fast kanske dröjer ett tag då jag tänkte leka lite mer;)
Postad 31 July 2009 - 17:53
Postad 31 July 2009 - 18:01
Enligt info kommer detta gränsnitt att bli standard över stora delar av HTCs produktutbud så lite intryck vore intressant.
Postad 31 July 2009 - 18:01
Ni som har denna - vad tycker ni om HTC Sense?
Enligt info kommer detta gränsnitt att bli standard över stora delar av HTCs produktutbud så lite intryck vore intressant.
Fungerar riktigt smidigt på min tele iaf.. Och är väldigt väldigt behagligt att leka runt i..
Postad 31 July 2009 - 18:37
Kommer ni på något som ännu i funnits i recensioner eller likande om Heron som gör den extra extra ordinär så skriv mer än gärna.
Postad 31 July 2009 - 19:31
Datorn hittar ej telefonen
Några tips ?
Mvh
/djabag
Postad 31 July 2009 - 19:55
Postad 31 July 2009 - 21:28
Googla så finns det intrsuktioner...kan man få en mp3 fil som ring signal eller alarm signal? (stod nåt om det i itunes men klickade bort rutan o hittar den ej igen)
Jag kollade på realeaseträffen för hero men jag fattade inte om alla Heros/färger har Teflon och fingertrycksavstötande skärm?? någon????
Postad 31 July 2009 - 21:37
Vita har baksidan med teflonskikt (snyggt) och alla färger har skärm med fettavstötande skiktGoogla så finns det intrsuktioner...
Jag kollade på realeaseträffen för hero men jag fattade inte om alla Heros/färger har Teflon och fingertrycksavstötande skärm?? någon????
Postad 31 July 2009 - 22:34
jag ringer inte särskilt mycket och vill ha ett bra surfabonnemang .
Vad tror ni om detta: Mini abonemang på Telenor. http://www.katshing....e...47&cid=3488
för 25 kr månaden
Fri Mobilsurf Turbo för 119 kr månaden
Förhöjd månadsavgift 200kr
Totalt 344 kr Månaden. plus samtals trafik
Eller tror ni det blir billigare med ett "pot abonemang" Tex Telenor 299 kr. förhöjd 150 kr i 24 mån, Plus Fri surf a 119 kr
http://www.katshing....dex2.asp#choice
tycker det drar iväg lite...jaja får fortsätta kolla, hade bara vart kul att höra era åsikter om det!
Edit, "Så här funkar Telenor Fri Mobilsurf Turbo
Med Telenor Fri Mobilsurf Turbo får du total kontroll över kostnaderna. Månadsavgiften på 119 kr ger obegränsad tillgång till hela internet. Det finns inga volymbegränsningar – inga extrakostnader eller hastighetssänkningar tillkommer, oavsett datamängd.Du kan surfa, maila, streama media, ladda ner filer, blogga och köra olika program med Turbo 3G-hastighet (upp till 6 Mbit/s)." Låter mycket bra!
//Toffe
Redigerat av tigert, 01 August 2009 - 08:28.
Postad 01 August 2009 - 00:11
Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge
Postad 01 August 2009 - 01:59
Postad 01 August 2009 - 08:54
Ett sandisk standard 16GB klarar 10-15 MB/s så inga problem i Hero. (har sånt kort själv i just Hero)Har beställt en vit Hero från Katshing, tog även ett 16Gb SanDisk minneskort.. men såg att det bara är 2mb/s, kommer det att räcka tror ni? Finns upp till 9mb/s har jag läst på om.
Postad 01 August 2009 - 09:09
! , obrandad ? aah vill ha svart
Ja det kan man väl säga, fast den är ju dock "brandad" med HTC
En snabb iaktagelse innan jag skriver en lite längre upplevelse av telefonen är att det är så enormt smidigt
och snabbt att tanka hem spel och apps mm från marketplace, jag har aldrig upplevt dess like....bara det är guld värt!
30-40 sekunder från telefonen i viloläge tills att man har programmet installerat och klart, och allt som jag sett är "free"
Ska försöka ta mig tid att skriva lite mer om telefonen vid tid....jag har ju bara haft den knappt en dag än så länge
Postad 01 August 2009 - 09:49
http://www.youtube.c...h?v=5xMUEhFBJ8g Phone 3gs vs HTC Hero Dogfight part2/3
http://www.youtube.c...h?v=xa1zvj5YDy4 iPhone 3gs vs HTC Hero Dogfight part3/3
Postad 01 August 2009 - 10:06
Siffran avser maximal skrivhastighet under optimala förhållanden, vid en enda stor sekventiell skrivning. Verkligheten ser oftast lite annorlunda ut. Det är egentligen viktigare att se till att få ett kort som klarar så många operationer per minut som möjligt om man är ute efter en telefon som svarar rappt. Särskilt om man kör med apps/cache på SD-kortet. SanDisks Ultra-serie är bra på detta, exempelvis. Ett dåligt kort kan klara så få som 30 ops/minut, ett bra (som SanDisk Ultra) kan ligga på 4000+ ops/minut.. och detta trots att båda på pappret skall ha ungefär samma read/write-hastigheter.Har beställt en vit Hero från Katshing, tog även ett 16Gb SanDisk minneskort.. men såg att det bara är 2mb/s, kommer det att räcka tror ni? Finns upp till 9mb/s har jag läst på om.
Postad 01 August 2009 - 10:30
Siffran avser maximal skrivhastighet under optimala förhållanden, vid en enda stor sekventiell skrivning. Verkligheten ser oftast lite annorlunda ut. Det är egentligen viktigare att se till att få ett kort som klarar så många operationer per minut som möjligt om man är ute efter en telefon som svarar rappt. Särskilt om man kör med apps/cache på SD-kortet. SanDisks Ultra-serie är bra på detta, exempelvis. Ett dåligt kort kan klara så få som 30 ops/minut, ett bra (som SanDisk Ultra) kan ligga på 4000+ ops/minut.. och detta trots att båda på pappret skall ha ungefär samma read/write-hastigheter.
Aha okej, jag har dålig koll på sd kort och köpte detta till min https://www.prisjakt...kt.php?p=365078
Gick enbart på speed class när jag valde, har dock googlat lite nu och detta verkar ändå vara ett av dom snabbaste korten på marknaden, sen kan man ju inte klaga på priset heller
Postad 01 August 2009 - 10:38
Några småfrågor...
Antar att det inte är några problem att synka denna med iCal?
Man får inte med något smidigt fodral till den? Eller känns det som att det kan behövas? Mot repor mm?
Är mediaspelaren bra? Bara sett ett filmklipp där man inte fick se så mkt. Lyssnar mycket på musik så det är mycket viktigt.
Skall bli intressant att följa de som fått sin Hero i dagarna och vad de tycker. Bara läst positivt nästan.
Edit: Såg att den inte har FM mottagare
Redigerat av Marron, 01 August 2009 - 10:41.
Postad 01 August 2009 - 12:35
Attans. Jag har två sådana, och de är inget vidare. Det skall dock sägas att jag köpte mina för 7 månader sedan, så det är för all del möjligt att Transcend har åtgärdat det nu, om de exempelvis har finslipat tillverkningsprocessen eller använder bättre pinaler helt enkelt.Aha okej, jag har dålig koll på sd kort och köpte detta till min https://www.prisjakt...kt.php?p=365078
Gick enbart på speed class när jag valde, har dock googlat lite nu och detta verkar ändå vara ett av dom snabbaste korten på marknaden, sen kan man ju inte klaga på priset heller
Postad 01 August 2009 - 13:04
Postad 01 August 2009 - 13:24
Någon som kan berätta vilka det är som man ska satsa (fungerar i heron) på?
Postad 01 August 2009 - 13:25
https://www.prisjakt...kt.php?p=302244Såg att det var en del prat om minneskort. Kan någon tipsa om ett bra minneskort på 8 eller 16 gb?
SanDisk Mobile Ultra 8 GB. Finfin ops/min-prestanda och stabil skrivprestanda.
Postad 01 August 2009 - 13:39
Jag har en snabb fråga
Går det att få kontakter som börjar på ÅÄÖ att hamna längst ner i listan i "people"?
Postad 01 August 2009 - 15:23
//Micke
Postad 01 August 2009 - 20:10
hur som helst beställde jag en nu iallafall, frugan får ta min Nokia 5800.
Hoppas nu bara att den funkar bra mot exchange server.
Återkommer om intryck när den dyker upp i min ägo
//Micke
Postad 01 August 2009 - 20:27
Tänkte även fråga, hur stor skillnad är det mellan bruna och vitas material? Tycker den bruna är snyggare fast hur mycket skönare och "better lasting" är den vita?
Såg att någon nämnde en svart Hero här i tråden, hur får man tag på en sån?
Med minneskort, SanDisk microSDHC Ultra borde väll räcka eller finns det någon snabbare?
Ett snabbt svar uppskattas då jag är i behov av en telefon!
Postad 01 August 2009 - 21:51
Attans. Jag har två sådana, och de är inget vidare. Det skall dock sägas att jag köpte mina för 7 månader sedan, så det är för all del möjligt att Transcend har åtgärdat det nu, om de exempelvis har finslipat tillverkningsprocessen eller använder bättre pinaler helt enkelt.
Hmm okej, ja det får vi verkligen hoppas, både jag och polare beställde varsitt av dessa kort, återkommer med minireview när telfonen och korten kommit.. bör bli under början av veckan..
Postad 01 August 2009 - 21:58
orkade inte vänta på svar och det är lite dåligt drag i tråden?!?! vinner iphone över denna?
hur som helst beställde jag en nu iallafall, frugan får ta min Nokia 5800.
Hoppas nu bara att den funkar bra mot exchange server.
Återkommer om intryck när den dyker upp i min ägo
//Micke
Vinner och vinner... detta är nördarnas telefon.. en iphone är mainstreamfolkets lur.. så kan man väl sammanfatta det
Postad 02 August 2009 - 07:07
Det är exakt samma telefon, oavsett om du väljer Komplett eller NoYes. (Men välj för guds skull Komplett ändå).En kanske relativt dum fråga, men spelar det någon roll vilken butik man köper sin Hero ifrån? Är det någon skillnad mellan till exempel noyes Hero's gentemot kompletts t ex?
Tänkte även fråga, hur stor skillnad är det mellan bruna och vitas material? Tycker den bruna är snyggare fast hur mycket skönare och "better lasting" är den vita?
Såg att någon nämnde en svart Hero här i tråden, hur får man tag på en sån?
Med minneskort, SanDisk microSDHC Ultra borde väll räcka eller finns det någon snabbare?
Ett snabbt svar uppskattas då jag är i behov av en telefon!
Enligt folk som har fingrat på båda så är det ingen större skillnad mellan den svarta/bruna och den vita. Visst, de känns lite annorlunda då de använder olika typer av ytbehandling (teflon på den vita och en mer traditionell gummibehandling på den bruna/svarta).. men ingen är överlägsen den andra. Jag skulle nog välja den vita, dock, bara för att det är en ny, kul och spännande ytbehandling. Inte bättre, bara annorlunda.
SanDisk Ultra är ett bra val, det rekommenderas.
Postad 02 August 2009 - 07:12
Jag har inte gått från 5800 till Hero, men jag har gått från att använda en 5800 väldigt mycket till att använda Android väldigt mycket.. och gode gud, skillnaden (till Androids fördel) är milsvid. 5800 med Symbian s60 v5 är inte direkt en dålig lur, men den är "förra generationen". Den känns 2005, trots att den har fått ett uppfräschat och hyggligt fingervänligt skal. Android är i en direkt jämförelse mer 2009, mer framtiden.snabb fråga: Någon som gått från Nokia 5800 till Hero??? skulle ni kunna berätta vad ni tycker?S 60v5 e lite tråkigt tycker jag och jag e på android tack vare open source och allt, jag jobbar ju med det. Såg att katching har den på lager nu. e så sugen att lägga den i varukorgen.
//Micke
Postad 02 August 2009 - 07:47
Postad 02 August 2009 - 08:05
Redigerat av NisseGurra, 02 August 2009 - 08:05.
Postad 02 August 2009 - 13:04
Vad är de som är bättre med symbians telefonbok?
Som att det det går att sortera kontakter efter efternamn. Fattar inte hur Android-folket tänker, heter dom bara bob, joe, susan etc och saknar efternamn...
Postad 02 August 2009 - 13:30
Postad 02 August 2009 - 13:53
Postad 02 August 2009 - 14:06
http://www.youtube.c...feature=channel
//Micke
Postad 02 August 2009 - 14:52
Jag har inte tidigare sett eller kännt behov av en mobil/handdator, HTC hero har gett mig en annan syn på det, kanske mest för att jag suttit och pillat med googles olika web grejer på sistone, gillar att jag kan integrera googlecalendar med mozillas apps. Det föll mer av en slump att jag hittade till HTC och android (google).
Öppen källkod (eller så nära det går) är ett måste för min del, Apple och WM är helt uteslutet, så det lutar åt Android alternativt vänta på att Symbian OS blir OpenSource (när nu det kan ske)
Jag har några funderingar dock ...
- Hur ni (som kan och har erfarenhet) tror att mjukvaran kan/kommer att förbättras så det flyter lite bättre med den hårdvaran som finns nu, med uppdaterad mjukvara i framtiden? Många recensioner säger att det kommer att bli bättre men det känns inte direkt betryggande.
- Integrering och synkronisering; Jag kör Linux (Kubuntu) och av allt att dömma verkar det inte funka "out-of-the box". Visst det ska gå att synka "trådfritt" men jag vill ha valet att plugga in den i burken och synka med valfritt program utan google inblandad. Ni som har fått Hero + kör *nix - hur funkar det?
- Hårdvara & Skärm - tittade lite på denna youtube presentation (från tidigt i juli) ,imho ger en bättre återspegling av skärmens beteende i dagsljus än andra film recensioner. På andra forum så finns det vissa tvivel på skärmens prestanda i dagsljus jämfört med iPhone. Av "A week with the HTC Hero" så känns det sant, även om upptagningen mellan kamera <-> mobil går att diskutera.
- En sista sak jag funderar på, som jag inte sett nämnas någonstans, är hur HTC Hero klarar sig i nordiskt klimat? Kanske "overkill" i konsumentvägledning
- Root access, jo det verkar som det mesta kommer gå att göra med /root men vet inte om jag har råd att sabba/bryta garantin/reklamationsrätten med en telefon för 5 lax för att "leka lite" eller få den att göra som jag vill att den ska.
HTC Hero ser onekligen riktigt flott ut! Bara det smakfulla valet att göra en brun(!) mobil .. now we're talking
EDIT; verkar som *buntu folket var lite putt på att dom inte hoppade på Android tåget i tid, jag hade gillat det
http://brainstorm.ub....com/idea/2138/
12 Oct 08 at 22:41
The first phone has been released, and yes, we sat on the fence
http://www.htc.com/w...1/overview.html
Had we acted on it, we could have had amazing integration with them, and made linux the perfect OS for it. However, we may need to wait longer then jaunty now to get such integration, by which time, OSX and Windows will likely get it.
Redigerat av PatBenson, 02 August 2009 - 15:13.
Postad 02 August 2009 - 15:07
#1 Webbrowsern, att kunna surfa runt snabbt och smidigt när man har trist. Några har visat filmer på detta men ofast endast sin egen sajt. Finns det någon video eller skulle någon kunna skapa en video på hur svenska sajter fungerar att surfa på och hur snabbt det går att rendrera. Helst med film då man själv kan dra slutsatser.
#2 Kalendern, har sett ett visningsläge för månaden, men tycker man inte får en överblick då man bara ser flikar där det finns aktiviteter. Har man mycket på gång så finns snart en flik på var dag. Går det att sätta visningsläge för de nästkommande X-dagarna som exempel. Så man kan få en bra överblick på de närmsta 5 dagarnas aktiviteter som exempel?
Vide på detta vore super, men stillbild eller text fungar det med.
Det är mina 2 sista funderingar före det är dags att beställa. Föresten, ingen som har koll på om Telenor-webbutiken är på G med Heron samt deras pris utan abb?
Postad 02 August 2009 - 15:25
Dessutom någon som vet var man kan köpa skyddfilm till Hero ? har funderat på köpa skyddfilm till Magic och sätta på den på Hero
p.s eller kanske köpa skyddfilm till iphone och klippa ut så den passar Hero perfekt ? haha
Redigerat av Tomzi, 02 August 2009 - 15:27.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
åäö i e-postmeddelanden
945 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?