Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 december 2009 - 17:08

Unregistered1061
  • Unregistered1061
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
[quote name='turismo' date='Dec 19 2009, 10:11 ' post='2707672']
Hallo!
Xtreamer verkar vara en bra mediaspelare.

Svar till några frågor:
1. Ja, Lägg jpg bilden döpt till "folder.jpg" i samma mapp som filmen, då visas bilden i menyn.

2. Hittade ingen uppgift på detta.

3. Nej, inte om du använder dig av det populära filformatet "Flac", det låter inge vidare enligt uppgift från tråden. Bilden verkar också vara sämre än andra mediaspelare.

Men tror jag avstår att köpa Xtreamer. Hade tänkt använda den för film och musik, istället för datorn. Men den verkar inte vara bra till det.

Om du inte orkar läsa igenom 14 sidor med diverse uppgifter. Så kan du få svar på de mesta av dina frågor i länken nedan:

http://www.xtreamer....skaper-HDMP.htm

Tack till mig själv för att jag svarar på mina egna frågor! Jo, Tack, Tack!

Postad 19 december 2009 - 17:21

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Men tror jag avstår att köpa Xtreamer. Hade tänkt använda den för film och musik, istället för datorn. Men den verkar inte vara bra till det.

Vad är det som får dig att tro att detta inte skulle vara någon bra spelare till film?

Postad 19 december 2009 - 18:24

ComaBoB
  • ComaBoB
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Det finns inget hårdvarumässigt sätt på apparaten i form av någon knapp eller likande.
Finns bara inne i menyerna. Det du kan testa är om du får någon bild via den analoga videoutgången.
Om inget annat hjälper så får du testa följande:
http://forum.xtreame....php?f=5&t=7811

Tackar nu fick jag igång den igen men det ända jag inte har hittat i inställningarna är var jag resetar inställningarna

Postad 19 december 2009 - 18:26

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Tackar nu fick jag igång den igen men det ända jag inte har hittat i inställningarna är var jag resetar inställningarna

Det gör du under Inställningar -> System -> Återställ Standard

Postad 19 december 2009 - 18:39

Unregistered1061
  • Unregistered1061
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0

Vad är det som får dig att tro att detta inte skulle vara någon bra spelare till film?

T ex inlägg nr.292 och nr. 306 tror jag det var. Hittar inte mycket om hur bra ljudet eller bilden är på 14 sidor!, förutom de två jag nämner. Vilket gör att man blir försiktig!
(Många verkar också ha problem med trådlös överföring. 720p verkar fungera bra, medans flera har problem med 1080p.) Vilket jag inte är intresserad av för tillfället.

Men Herr "TomasL" som verkar veta mycket om Extreamer, kan kanske svara vad du tycker om ljudet och bilden. Det skulle hjälpa mig mycket, då jag vill ha bort datorn från vardagsrummet.
Jag vill koppla extreamern till min 42" Plasma tv och bara köra med 1 st eller 2 st externa hårddiskar, med t ex film, musik och bilder. Bild kopplas med HDMI och ljud analogt till min stereoförstärkare, ingenting annat.

Jag kanske är för försiktig, den kanske är bättre än vad som beskrivs i tråden?

Mycket tacksam för svar!!!

Postad 19 december 2009 - 19:22

Lillgryn
  • Lillgryn
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

T ex inlägg nr.292 och nr. 306 tror jag det var. Hittar inte mycket om hur bra ljudet eller bilden är på 14 sidor!, förutom de två jag nämner. Vilket gör att man blir försiktig!
(Många verkar också ha problem med trådlös överföring. 720p verkar fungera bra, medans flera har problem med 1080p.) Vilket jag inte är intresserad av för tillfället.

Men Herr "TomasL" som verkar veta mycket om Extreamer, kan kanske svara vad du tycker om ljudet och bilden. Det skulle hjälpa mig mycket, då jag vill ha bort datorn från vardagsrummet.
Jag vill koppla extreamern till min 42" Plasma tv och bara köra med 1 st eller 2 st externa hårddiskar, med t ex film, musik och bilder. Bild kopplas med HDMI och ljud analogt till min stereoförstärkare, ingenting annat.

Om du frågar mig så finns det ingenting att klaga på när det gäller bildkvalitén i 720p .mkv-filer på min 46" full hd Sharp. Jag jämför då med att ha min Mac inkopplad till tv:n.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ljudet eftersom jag bara använder högtalarna i tv:n. Hade dock lite problem med att ljudet hackade till i filmerna med några minuters mellanrum förut, men sedan firmware 2.0 har jag inga problem längre.

Hoppas detta var till hjälp.

Postad 19 december 2009 - 19:32

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Jag har absolut inget att klaga på vad det gäller bilden. Högupplösta mkv filer blir hur bra som helst. Tycker även att den klara SD material mycket bra så som t.ex DVD kopior .iso. Det gäller bara att få till inställningarna ordentlig så presterar denna lilla maskin mycket bra. Ang. ljudet så skriver du att du ska koppla det analogt två kanal till din stereo. Det kan jag tyvärr inte ge några kommentarer på för jag har inte testat det. Kör digitalt in i min Receiver via HDMI och det fungerar mycket bra.

Användar gränssnittet är väl kanske lite av det enklaste slaget så jag tycker väl inte att den passar jättebra till musik men det fungerar. Sen är det vissa som har problem med att den lilla fläkten låter lite mycket. Jag tyckte inte min lät så farligt när jag fick den men nu har jag monterat en kylfläns istället. Så nu är fläkten avstängd = knäpptyst ;)

Postad 19 december 2009 - 20:04

Unregistered1061
  • Unregistered1061
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
OH, Härligt! Tack så mycket Lillgryn och TomasL för svaren!!
Ja, då blev man intresserad igen. Det vore perfekt med en liten box under TV'n och extern hårddisk. istället för en stor dator med skärm skrivare m.m. Har letat efter detta, men flera mediaspelare har haft en hel del brister.

Är det någon annan som spelar musik med Extreamer (Analogt ut) och kan ge ett uttalande om hur ljudet är? Tex Flac eller MP3.

/turismo/

Postad 20 december 2009 - 23:39

iChris
  • iChris
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har läst igenom det mesta i den här tråden.
Har däremot inte sett någonting om Xtreamer + Mac-användare.

Jag använder en sprillans ny Imac och går i banorna att eventuellt inhandla en Xtreamer.
Lär det funka lika bra som med Windows? :)

Tacksam för svar.

Postad 21 december 2009 - 09:18

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Har läst igenom det mesta i den här tråden.
Har däremot inte sett någonting om Xtreamer + Mac-användare.

Jag använder en sprillans ny Imac och går i banorna att eventuellt inhandla en Xtreamer.
Lär det funka lika bra som med Windows? :)

Tacksam för svar.

Kolla gärna forumet på xtreamer.net. Dom har en hel avdelning för MAC.
http://forum.xtreame...wforum.php?f=72

Postad 21 december 2009 - 11:05

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Nu har jag fått ett problem

När jag startar min Xtreamer så visas inloggning bilden (X:et) men när menyerna ska visas så tappar den signal, jag får ingen bild. Är det någon annan som har detta problem eller finns det någon reset knapp någonstans jag har kollat men hittar ingen

Stötte på samma problem. Visste inte om "9-an" om tv-out. Men startade om xtreamern tills den kom igång. Tog 2-3 ggr. Igår fick xtreamern stabil sync över 1080p med min tv. Så jag stängde av med den upplösningen. Men sen ville det sig inte riktigt. Gick tillbaka till 720p och nu funkar det fint. Förövrigt så gillar jag senast fw. Streama 1080p filer via nfs-wifi funkar nu hyffsat. Och med hyffsat menar jag lite småhack då och då. Tidigare hackade det olidligt.

Postad 21 december 2009 - 22:52

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Kan man inte använda ett vanligt trådlöst nätverkskort om man har det?

Postad 22 december 2009 - 12:47

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0
Nu är ytterliggare en firmware version släppt, nämligen 2.1.3
Ändringar jämfört med v2.1.2

Improvements
1. NFS shares mounted via WEB GUI will be displayed in “Media Library->Network Shares”
- It has been moved from “Favorites” to “Network Shares”
- You can add a NSF mounted directory to “Favorites” by pressing “FUNC->Add to Favorites”
2. Photo preview EXIF info font size increased.

Bugs Fixed:
1. Xtreamer crashes or reboots during video playback or when starting a next file. Fixed.
2. Thumbnail display bug. Fixed.
3. “Forbidden” symbol removed during reconnecting to network.
4. “DELETE(3)” button blocked in “Favorites” menu.

Redigerat av TomasL, 22 december 2009 - 12:57.

Postad 22 december 2009 - 13:04

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

Kan man inte använda ett vanligt trådlöst nätverkskort om man har det?

Ehh, va? Vad är ett vanligt trådlöst nätverkskort?
PCI/PCI-E/USB/PC-CARD, vilket är vanligt?
Eller svarar/kommenterar du något annat?

Postad 22 december 2009 - 14:07

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Jag är enbart intresserad av en WiFi-webradio med fjärr, med USB-ingång. Hur står sig denna mot konkurrenterna tycker ni?
Använder ni denna funktion?

PS) Har redan två MKV-maskiner i hemmet(LG 390 och TVIX M7000), därav "ointresset" för denna funktion!

DS

Postad 22 december 2009 - 14:21

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Jag är enbart intresserad av en WiFi-webradio med fjärr, med USB-ingång. Hur står sig denna mot konkurrenterna tycker ni?
Använder ni denna funktion?

PS) Har redan två MKV-maskiner i hemmet(LG 390 och TVIX M7000), därav "ointresset" för denna funktion!

DS

Om du bara ska ha den till webradio skulle jag välja en annan maskin.
Till webradio skulle jag välje en maskin som har en "egen" display så man slipper att sätta på TV'n när man ska starta webradion eller byta kanal.

Postad 22 december 2009 - 14:24

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0

Om du bara ska ha den till webradio skulle jag välja en annan maskin.
Till webradio skulle jag välje en maskin som har en "egen" display så man slipper att sätta på TV'n när man ska starta webradion eller byta kanal.

Glömde skriva att jag vill ha en maskin som klarar FLAC från USB. Det är viktigt för mig.
Detta klarar t.ex. ej SB Classic för 2400 kr eller Philips Streamiums modeller för 1600 eller 2000 kr.

Håller dock med om att det är lite bökigt att sätta på TV:n varje gång man vill zappa mellan kanalerna. Kan man inte zappa utan att sätta på TV:n?

Hur ser Xtreamers menysystem ut; Måste man först välja vad man vill göra, t.ex. lyssna på musik, innan man bläddrar i filsystemet? Och på så vis syns ej filmer eller bilder? Eller kan man som på min TVIX välja fritt mellan film, musik och bilder?

Redigerat av Audiovector, 22 december 2009 - 14:27.

Postad 22 december 2009 - 15:29

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Håller dock med om att det är lite bökigt att sätta på TV:n varje gång man vill zappa mellan kanalerna. Kan man inte zappa utan att sätta på TV:n?

Kan och kan. Det är klart att det går men först måste man ju navigera sig fram till radiodelen i menyerna.
Sedan är ju kanalerna sorterade efter typ av musik. Detta kan bli problimatiskt utan TV'n igång.

Postad 22 december 2009 - 16:21

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0

Kan och kan. Det är klart att det går men först måste man ju navigera sig fram till radiodelen i menyerna.
Sedan är ju kanalerna sorterade efter typ av musik. Detta kan bli problimatiskt utan TV'n igång.

Jag inser problematiken. Hur låter web-radion då? Kass, ok eller bra? Jämförelsen måste vara mot en dator med normalt ljudkort, ej mot en FM-tuner som givetvis är överlägsen tack vare högre (oändlig) upplösning.

Postad 22 december 2009 - 19:52

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Såg idag att Mediamarkt börjat sälja Xtreamern 1490:-

Postad 22 december 2009 - 20:23

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Jag inser problematiken. Hur låter web-radion då? Kass, ok eller bra? Jämförelsen måste vara mot en dator med normalt ljudkort, ej mot en FM-tuner som givetvis är överlägsen tack vare högre (oändlig) upplösning.

Det låter ju minst lika bra som ifrån datorn. Sen är det ju olika från station till station men dom som sänder i 128bit låter riktigt bra. Kvaliten på webradion behöver du inte vara orolig för men jag skulle inte använda den till det pga de skäl som jag tidigare nämnt.

Postad 23 december 2009 - 09:24

ComaBoB
  • ComaBoB
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Kan man koppla eTrayzern med Xtreamern via nätverkskabeln/USB och samtidigt komma åt eTrayzern via nätet eller måste eTrayzern ha en egen nätverksanslutning?

Postad 23 december 2009 - 09:34

danton1
  • danton1
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Köpte en Xstreamer igår och har prövat lite. Laddade in sen mjukvaran 2.1.3. Spelar upp alla typer av filer från min NAS. M2ts filer från blue-ray går fint och man kan välja undertext pgs. Ljudet är helt ok. Tyckte först bilden var dålig men ändrade format till hdmi automatisk och allt blev utmärkt. Spelar också upp inspelade ts-filer från en Dreambox 800. Funkar fint, men när jag väljer den inbakade texten (från tex C+HD) blir den alldeles för stor. Man kan inte heller ändra storleken på den. Någon som vet hur man fixar detta? Tycker heller inte att bokmärkesuppselningen funkar riktigt. Oftast startar filmen från början. Jag är ändå klart nöjd med köpet. Kan man få in p1 p2 p3 och p4 på webbradion?

Redigerat av danton1, 23 december 2009 - 09:35.

Postad 23 december 2009 - 19:08

Unregistered2530e964
  • Unregistered2530e964
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Går det att flytta undertexterna upp o ner i bild?
Som på popcorn hour?

Redigerat av Unregistered2530e964, 23 december 2009 - 19:08.

Postad 23 december 2009 - 23:34

zmuttl0r
  • zmuttl0r
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Några sidor tillbaka så skrev någon om en ny version som skulle komma med 3.5" hdd stöd. Är det någon som kan länka till något uttalande/forumstråd som bekräftar detta?

Samt, är det någon mer som har hört när de planerar att släppa källkoden? Kan tänka mig att Xtreamer inte är så sugen på att underhålla skruttkod i flera år med tanke på priset på varan, känns lite ett krav att det skall därför vara öppenkällkod för att man ska kunna använda det längre än två år.

EDIT: kunde inte vänta. beställde nyss :huh:

Redigerat av zmuttl0r, 24 december 2009 - 02:01.

Postad 24 december 2009 - 02:27

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Går det att flytta undertexterna upp o ner i bild?
Som på popcorn hour?

Ja det går. Du kan också ändra storlek samt byta färg på texten. Du kan också ställa in hur tjock linjen som är runt texten skall vara och vilken färg den ska ha. :huh:

Postad 24 december 2009 - 21:41

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Klarar den likt Xbox360 att ta emot streamad live-tv samt inspelade program från Win 7 MCE?

Postad 24 december 2009 - 22:49

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Samt, är det någon mer som har hört när de planerar att släppa källkoden? Kan tänka mig att Xtreamer inte är så sugen på att underhålla skruttkod i flera år med tanke på priset på varan, känns lite ett krav att det skall därför vara öppenkällkod för att man ska kunna använda det längre än två år.

EDIT: kunde inte vänta. beställde nyss :huh:

Ang. källkoden så kolla denna länk:
http://forum.xtreame....php?f=2&t=6993

Postad 25 december 2009 - 12:28

martinstenmark
  • martinstenmark
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fick en Roxcore från Kjell&co i julklapp, som var skräp, så jag tänkte köpa en WD TV HD Live men hittade då Xtreamer som verkar ännu mer intressant.

Några frågor bara, hoppas någon kan svara på dem:

- Hur ser det ut på fläkt/ljud-fronten nu för tiden, efter uppdateringar av både mjuk- och hårdvara? Eller hur har ni gjort? Kan man ha fläkten avstäng om man kör utan intern HD?

- Är det någon som har den tillsammans med en Mac i nätverket, för att streama filer från datorn till Xtreamer? Har läst att det ska gå och att det ska finnas en hel del i forumet för detta, dock inte mycket skärmdumpar från Snow Leopard. Ville bara höra om någon gjorde det, och i vilken utsträckning. En sak jag skulle vilja göra här är att ha på Airport på min bärbara och på så sätt komma åt den från Xtreamer. Antar att det borde fungera genom att slå på till exempel internetdelning från min Tre-internet-puck till Airport, då blir ju datorn en sändare/router. Någon som har erfarenhet?

- Jag har sett att det finns "skins" som man kan installera, är det någon som vet hur man gör ett eget och hur mycket val som finns? Jag skulle vilja ha ett superenkelt, svartvitt tema, gärna med Helvetica, som inte har en gigantisk logo eller massa röd färg. Om det är möjligt!

- Läste på den här underbara genomgången av Xtreamer - http://www.mavvy.net/reviews/xtreamer att den "hängde sig" i upp till två minuter innan maskinen fick tillgång till inkopplade hårddiskar osv. Personen som gör testet skriver:

"5 sec to that interlace-thing
25 sec to the main menu...
Well, wow? ! Great I thought but I felt like 180° when I selected "Media Library". The Xtreamer was like dead, you could not do anything with the remote. I remember that the WDTV also took its time until it gave access to the drives, so I waited... and waited... and waited... zzZZzzzz...
About 2:30 min later the screen went black/off and on again. Now I could select "Media Library" again and it took me to the  next screen. The Xtreamer is not a WDTV killer in this comparison. But ok, 2 minutes is fine for switching the Xtreamer on and getting a coke on the rocks. Not really a bummer."

Någon som vet om detta är löst med ny programvara? Det verkar inte som så många klagar på detta, som jag själv skulle klagat på om de hände varje gång. Över tre minuter känns lite overkill för att få i gång en mediaspelare …

Uppskattar de svar jag får mycket! :huh:

Postad 25 december 2009 - 19:14

zmuttl0r
  • zmuttl0r
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ang. källkoden så kolla denna länk:
http://forum.xtreame....php?f=2&t=6993

Jo, spanade in det men det är bara släppt GPL-kod, dvs inget som Xtreamer själva har skrivit... bara det som är GPL-kod som de har använt i sin produkt... Uppenbarligen vill de att man skriver på ett NDA (Non Disclosure Agreement) innan man får utvecklarstatus i forumet och får tillgång till deras wiki.... lite kasst och det går egentligen emot principerna med öppen källkod.... Anledningen är att de är rädda för att bli kopierade av kinesiska företag... Men de själva har ju inte precis kommit på idén och är inte heller så unika. Dock så har de fördelen av att ha ett aktivt community och det är det de måste stärka.. inte begränsa

Postad 26 december 2009 - 20:58

Hultan
  • Hultan
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har läst tråden nu och är väl inne på att köpa en Xtreamer, men det är några saker jag funderar på.

Jag har min dator i rummet intill tv-rummet.
Behöver man tänka på räckvidden när man streamar 1080p material?
Jag har en vanlig router från bredbandsbolaget. Behöver jag köpa den trådlösa nätverksantennen (802.11n)?

Kan man föra över filerna trådlöst till den inbyggda hd:n i xtreamern och sedan spela upp därifrån? Är det en bättre lösning än att streama materialet? Hur lång tid tar det att föra över en fil på ca 4gig?

Noobiefrågår, jag vet :D Hoppas ngn vill hjälpa till.

/Magnus

Postad 27 december 2009 - 00:56

fjeder
  • fjeder
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag köpte Xtreamern som en julklapp till mig själv. Jag köpte den på Webhallen i Stockholm för ~1400:-. Blev först lite sur eftersom wi-fi antennen inte ingick, så jag blev tvungen att dra en kabel. Fläkten är nästan helt tyst (står på medium) och det mesta verkar funka som det ska. Förutom avvsaknaden av antenn är det enda negativa att 720p-filmerna (.mkv) inte ser lika bra ut som med hdmi kabel direkt från pc till tv (vilket blir helt perfekt). Divx-filerna ser också något sämre ut, men inte så att man stör sig på det.

Postad 27 december 2009 - 01:52

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Köpte en Xstreamer igår och har prövat lite. Laddade in sen mjukvaran 2.1.3. Spelar upp alla typer av filer från min NAS. M2ts filer från blue-ray går fint och man kan välja undertext pgs. Ljudet är helt ok. Tyckte först bilden var dålig men ändrade format till hdmi automatisk och allt blev utmärkt. Spelar också upp inspelade ts-filer från en Dreambox 800. Funkar fint, men när jag väljer den inbakade texten (från tex C+HD) blir den alldeles för stor. Man kan inte heller ändra storleken på den. Någon som vet hur man fixar detta? Tycker heller inte att bokmärkesuppselningen funkar riktigt. Oftast startar filmen från början. Jag är ändå klart nöjd med köpet. Kan man få in p1 p2 p3 och p4 på webbradion?

Nej, idag går det inte att direkt få in P1-P4 på Xtreamer. Det går om du kör Jamcast på datorn. Men det har väl nämnts tror jag att Xtreamern kommer att kunna köra asx-filer i senare firmware.

Postad 27 december 2009 - 02:34

fjeder
  • fjeder
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Testade .mkv- filerna igen och nu var det perfekt bild även via Xtreamern. Första testet var direkt efter inkopplingen. Den behövde nog vakna lite. Så nu återstår bara att hitta en antenn så är jag nöjd. Och en usb-BDspelare senare när Xtreamern får stöd för sånt.

Den visar omslagsbilder (folder.jpg eller inbäddade i ID3. Inte helt säker då jag använder båda) när man spelar mp3-filer och det analoga ljudet är ok.
Kan bara vara nöjd med den här lilla lådan.

Redigerat av fjeder, 27 december 2009 - 15:22.

Postad 27 december 2009 - 08:36

matte2
  • matte2
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Behöver man tänka på räckvidden när man streamar 1080p material?
Jag har en vanlig router från bredbandsbolaget. Behöver jag köpa den trådlösa nätverksantennen (802.11n)?

Att streama 1080p över trådlöst är nog inte HELT bra.
Det kan bli tufft att få det att flyta bra.
Om rummen ligger nära varandra så dra en fast kabel istället.

Postad 27 december 2009 - 12:28

Hultan
  • Hultan
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Att streama 1080p över trådlöst är nog inte HELT bra.
Det kan bli tufft att få det att flyta bra.
Om rummen ligger nära varandra så dra en fast kabel istället.

Nej så har jag det nu, enda anledningen att jag köper en xtreamer är att jag vill komma ifrån sladden.
Men man kan väl föra över materialet trådlöst och sen köra xtreamern inkopplad till tv:n i sådana fall?

Postad 27 december 2009 - 14:27

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Men man kan väl föra över materialet trådlöst och sen köra xtreamern inkopplad till tv:n i sådana fall?

Ja det fungerar men det kan ta lite tid.

Postad 27 december 2009 - 23:35

danniee
  • danniee
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag har haft Xtreamer i snart 1 månad och jag har inte mycket att klaga på. Fjärren är lite jobbig då den är extremt riktkänslig, men annars spelar den ta mig fan upp precis allt jag lägger på hårddisken. Fantastiskt! Inget lagg heller som jag hade med WDTV och dessutom kan den spela upp ISO menyer vilket är en stor lycka efter att ha lidit med WDTV i ett år. Fy fan alltså. Mycket prisvärd maskin.

Postad 28 december 2009 - 10:10

grungen
  • grungen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag har haft Xtreamer i snart 1 månad och jag har inte mycket att klaga på.

Nej, inte på detta forum kanske, men däremot här:

Dammit, I don't know what to do. Before I had the WDTV and it sucked because it couldnt display ISO menues which is important to me. Also it couldnt play all files. I bought Xtreamer which can do everything I wanted but the picture quality sucks and I dont expect it to be better with future updates. So what to do? Which is the best media player out there?

Also I have a Panasonix Plasma TV Widescreen of course. It is 720p I think. Not HDTV. Connected through HDMI. Some movies are shown in 4:3 on my widescreen which is a bit irritating. I have tried all sorts of settings but I cannot get it to work. Never had this problem with the WDTV. Does anyone know exactly what settings I should use??

:lol:

Postad 28 december 2009 - 10:34

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
När man läser ovan inlägg så tappar han som klagar trovärdighet när han tror att han har en 720p tv och att hans filmer visas i fel format på teven. Låter för mig som det är skit bakom tangentbordet snarare än xtreamern... :lol:

Men, visst har spelaren problem. WIFI är på tok för dåligt. 2.1.3 så har jag inte bra prestanda alls. Det hackar i 720p. Kan inte köra nfs längre pga av att min nas flippade ur när jag installerad nfs-addon så jag får köra smb. Jag kommer inte över "80" i prestanda. Vad nu den siffran står för? %, mbit, mbyte? :lol:

Postad 28 december 2009 - 21:00

matte2
  • matte2
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Nej så har jag det nu, enda anledningen att jag köper en xtreamer är att jag vill komma ifrån sladden.

Dyrt och dåligt om du bara vill slippa en sladd.
Billigare och enklare "Behåll sladden" :)

Låter för mig som det är skit bakom tangentbordet snarare än xtreamern...

Ett vanligt problem då dessa mediamaskiner kräver lite mer av sina användare än att bara koppla ihop en förstärkare och ett par högtalare.....

Redigerat av matte2, 28 december 2009 - 20:58.

Postad 28 december 2009 - 21:47

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Klarar den likt Xbox360 att ta emot streamad live-tv samt inspelade program från Win 7 MCE?

Ingen som kan svara på det?

Postad 28 december 2009 - 22:15

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Ingen som kan svara på det?

Jag tror inte att den kan det, men jag är inte så säker att jag ville svara på ditt tidigare inlägg.

Postad 29 december 2009 - 17:16

s_h
  • s_h
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej har köpt en nyligen och kan varken klaga på bild eller ljud, dock har jag inte lyckats ansluta den trådlöst till min linux laptop. Någon som har xtreamer-linux erfarenhet?

mvh S

/jag kör kubuntu 9.10

Postad 30 december 2009 - 12:40

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Kan man spela in från tv^n till xtreamern om jag har en hårddisk installerad?

Hahaha, nä, knappast, :) den är ju inte för inspelning alls, därav att den heter x(S)TREAM = Strömma ...

En slik maskin spelar upp alla möjliga konstiga filer du har på din dator, eller i nätverket, eller som finns på internet.

Men den spelar inte in det allra minsta. Fast visst vore det ju ultimat om man hade en Mediaspelar som även INspelade.

LÄS mer, och titta på bilderna av anslutningar, genom att kolla länkarna ovan, och här:

http://images.google...&...qi=&start=0

Postad 30 december 2009 - 17:38

tummen89
  • tummen89
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
har nu skaffat mig en xtreamer. är väldigt nöjd men kan inte spela upp .img-filer. har testat att skirva .iso i slutet av namnen men inte heller funkat. hur ska man göra egentligen? måste ja mounta i dt å kopiera ts-filerna till hdd:n ist? tack på förhand!

Postad 30 december 2009 - 18:23

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

har nu skaffat mig en xtreamer. är väldigt nöjd men kan inte spela upp .img-filer. har testat att skirva .iso i slutet av namnen men inte heller funkat. hur ska man göra egentligen?

Du ska inte lägga TILL .iso på slutet efter .img, du ska helt enkelt byta ut .img till .iso, så funkar det eftersom .img och .iso är exakt samma filsort.

Kan du ändå inte spela en VISS fil, så kan det ju vara just den filen som inte är Ok.

T ex så kan ibland inte DvdShrink shrinka alla DVD's, men då använder man FixVTS som tar bort orefererade ställen i VOB-filerna, sen funkar DvdShrink igen.

Kan ju vara som så att programmet som skapat .img filen inte gjort en helt korrekt Header, så ta då bara och öppna filen i Winrar (eller Högerklicka på den, och välj Extrahera till... med Winrar) och packa upp den till en egen tom mapp, och spela den därifrån.

Redigerat av anderswillhelmsson, 01 januari 2010 - 10:08.

Postad 30 december 2009 - 20:37

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Du ska inte lägga TILL .iso på slutet efter .img, du ska helt enkelt byta ut .img till .iso, så funkar det eftersom .img och .iso är exakt samma filsort.

Borde inte spela någon roll vilket. En fil har bara en ändelse, och det är den sista. Om filen heter filnamn.img.iso är det bara .iso som tolkas som filändelsen. Ifall inte just den här spelaren gör på ett väldigt speciellt sätt.

Postad 30 december 2009 - 21:12

OsXGBG
  • OsXGBG
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har funderat på den här maskinen, den ser ju på "papperet" riktigt bra ut och till ungefär halva priset av en Popcorn Hour C-200 dessutom!

Jag funderar på att beställa den från den svenska sidan, men har hört att fläkten låter en del och sett att man kan lägga till 250 kr för att få en passiv kylare.

Tycker ni som äger en Xtreamer att det skulle vara värt det eller är det knepigt att installera en egen fläkt?

Eller är ni ägare missnöjda och tycker att jag bör satsa på att försöka hitta en Popcorn Hour A-110 istället?

PS. Ja, jag vet att man kan inte riktigt jämnföra Xtreamer med en PH C-200, men det är priset jag tänkte på.

Redigerat av OsXGBG, 30 december 2009 - 21:13.

Postad 30 december 2009 - 22:42

kockenputte
  • kockenputte
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Borde inte spela någon roll vilket. En fil har bara en ändelse, och det är den sista. Om filen heter filnamn.img.iso är det bara .iso som tolkas som filändelsen. Ifall inte just den här spelaren gör på ett väldigt speciellt sätt.

- Starta utforskaren
- Välj "Verktyg / Mappalternativ"
- Välj fliken "visning"
- Ta bort krysset i "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper"
- Tryck OK
det fungerar bara på xp.n men när du ändrat inställningen, så högerklickar du o byter ut img mot iso så ändrar sig filen automatiskt

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.