Nokia E72 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(29)
|
Inga priser |
Postad 22 January 2010 - 19:36
har testkört med dom nya kartorna men det blev lite bakvänt,verkar som man inte kan vända kartan eller koppla bort kompassen.
Postad 22 January 2010 - 20:12
Tryck på "5" för att sätta på/stänga av kompassen, tryck "9" för övriga kortkommandonhar testkört med dom nya kartorna men det blev lite bakvänt,verkar som man inte kan vända kartan eller koppla bort kompassen.
Postad 22 January 2010 - 22:46
Tryck på "5" för att sätta på/stänga av kompassen, tryck "9" för övriga kortkommandon
tack för den,skall testa nästa resa.
Postad 23 January 2010 - 16:34
hur som helst så undrar jag ett par saker...
en stegräknare? la in nokia sportstracker, men vill inte gärna ha igång det dagarna i ända för att se hur mycket man går, behöver inte ha gps och annat jox, utan jag vill bara se antalet steg!
Prova step counter istället:
http://betalabs.noki...ia-step-counter
/Bjarne
Postad 23 January 2010 - 20:02
Postad 24 January 2010 - 11:13
Prova step counter istället:
http://betalabs.noki...ia-step-counter
/Bjarne
Den verkar ju inte vara kompatibel med E72?
Redigerat av Unregistered28abc51d, 24 January 2010 - 11:13.
Postad 24 January 2010 - 14:58
Läser du användar-reviews'en så ser du att programmet fungerar med e72 (även E52)
Postad 24 January 2010 - 16:20
Är ny på forumet och tittar på lite olika modeller. Är intresserad av bland annat Nokia E72, är det någon här som absolut skulle avråda mig från att köpa den?
Jag gillar tangentbordet, utseendet och snabbheten på den.
Postad 24 January 2010 - 20:11
Någon som har testat denna mobil med spotify och bluetooth (A2DP)? Musikspelaren för MP3 med bluetooth? Det jag vill veta är om:
1. Spotify/Musikspelaren kan spela upp musik trådlöst på ett par Bluetooth-hörlurar?
2. Spotify/Musikspelaren kan spela upp musik trådlöst i stereon via en Sony Ericsson MBR-100? (http://www.dustinhom...Adwords__RTA__#)
Postad 24 January 2010 - 21:27
Postad 24 January 2010 - 22:30
Hej,
Någon som har testat denna mobil med spotify och bluetooth (A2DP)? Musikspelaren för MP3 med bluetooth? Det jag vill veta är om:
1. Spotify/Musikspelaren kan spela upp musik trådlöst på ett par Bluetooth-hörlurar?
2. Spotify/Musikspelaren kan spela upp musik trådlöst i stereon via en Sony Ericsson MBR-100? (http://www.dustinhom...Adwords__RTA__#)
Jag har testat Spotify med bluetooth-hörlurar, Nokia BH-103. och det funkar bra och smidigt.
Postad 25 January 2010 - 22:53
Har A-GPS aktiv , står "väntar på GPS"
Nån ide' någon?
Postad 26 January 2010 - 19:33
När jag ska använda GPS så tar det flera minuter innan den hittar adressen som jag slagit in.
Har A-GPS aktiv , står "väntar på GPS"
Nån ide' någon?
Jag har exakt samma problem med att det tar ca 5 minuter innan den har hittat någon signal.
Får hoppas att någon har en bra lösning på detta.
Postad 28 January 2010 - 00:06
Den fungerar på min e72. Enda detaljen är att när jag startat om telefonen och sedan startar Step Counter så kommer det upp en röd ruta som låter meddela att programmet startat om efter en krash. Men programmet fungerar alldeles utmärkt för mig.
/Bjarne
Postad 31 January 2010 - 19:56
Jag har exakt samma problem med att det tar ca 5 minuter innan den har hittat någon signal.
Får hoppas att någon har en bra lösning på detta.
Är det någon som får GPS-funktionen att funka nu efter att Nokia släppt den gratis?
Jag har fortfarande "Väntar på GPS" uppe i vänstra hörnet...
/MVH
/Chuck
Postad 31 January 2010 - 20:12
Är det någon som får GPS-funktionen att funka nu efter att Nokia släppt den gratis?
/MVH
/Chuck
GPS:n på min E72:a funkar utmärkt,ska tilläggas att jag har laddat ner alla kartor till minneskortet.
När jag ska köra igång GPS:n står det, i mitten av skärmen ,"Väntar på GPS" sedan någon sek senare "Beräknar GPS data".Detta funkar även fint när jag befinner mig inomhus,tycker jag iaf.
Jag har en undran ang. LED-bilxten.Agerar den AF-lampa när det är mörkt?Min LED-lampa lyser upp, även fast jag tvingat av blixten.Detta sker dock inte när jag tar kort i ljusa miljöer.
Någon som känner igen sig?
Vill även passa på att rekomendera detta silikonskydd:http://www.screenguard.se/products/Silikonskydd-2-Xpose-till-Nokia-E72-Svart.html
Grymt nöjd!Passformen är super!!Gör att telefonen ligger mycket skönare och bättre i handen!Har öppningar för alla pluggar och luckor!
Postad 01 February 2010 - 12:01
Postad 01 February 2010 - 21:35
Postad 01 February 2010 - 22:10
Problemet: Jag satt på tåget o skickade ett mms. Efter typ 10 min fick jag se att det ej gick att skicka (hade väl ingen täckning eller så) så jag försökte avbryta det. Gick in på utkorgen o valde 'avbryt' eller liknande men nada hände så jag typ fick upprepa det ett par ggr. Jag t o m stängde av mobilen. Till slut gick det väl bra men nu har jag symbolen för att ett sms skickas längst ned i displayen (uppåtpilen med ett streck under)! Och det går verkligen inte att få bort!! Jag har testat att byta 'läge', att byta tema, att grundinställa mobilen, stänga av o ta ut batteriet, uppdatera programvaran i mobilen, sätta i ett annat simkort, ta ur simkort o slå på mobilen etc men INGET gör så att symbolen försvinner!! Är det NÅGON som vet vad som hänt o vad jag kan göra?? Vore extremt tacksam för alla idéer o hjälp!
Postad 02 February 2010 - 13:59
Postad 02 February 2010 - 17:22
Tänk att jag hade missat det!Om du går in på meddelande finns det en flick som heter "ej sända poster" eller likande där kan du radera meddelandet så försvinner pilen!
Postad 04 February 2010 - 10:21
Jag har en undran ang. LED-bilxten.Agerar den AF-lampa när det är mörkt?Min LED-lampa lyser upp, även fast jag tvingat av blixten.Detta sker dock inte när jag tar kort i ljusa miljöer.
Någon som känner igen sig?
jag har samma problem med min telefon, tydligen ännu en bugg. En annan sak som stör mig är att man inte kan ställa in att blixten i utgångsläget alltid ska vara av , utan man måste alltid stänga av blixten.
/Bjarne
/MVH
/Chuck
GPSen är en av funktionerna som faktiskt fungerat för mig från första dagen, även efter uppdateringen, som var riktigt bra.
/Bjarne
Ytterliggare en sak jag kom på, kan någon med denna telefon testa att köra någon tv-kanals webtv, t.ex. tv3 play osv? Går det över huvud taget? funkar det bra, eller hackar det?
Jag testade under julhelgen att se på ett antal program från Svt play, bland annat Rapportsändningar, och det flöt på mycket bra.
/Bjarne
Postad 04 February 2010 - 18:37
Postad 05 February 2010 - 14:13
Finns det några sköna program ni kan rekomendera? Även spel skulle vara kul
sök på s60 3rd freeware eller freeware s60
Postad 06 February 2010 - 14:36
Postad 09 February 2010 - 18:53
Har någon ett tips på hur jag ska lyckas få detta att fungera????
Postad 09 February 2010 - 19:33
Har idag fått min E72a och suttit och pillat på den i 5h nu!
En fråga som jag inte hittat svar på, kanske sökt för dåligt men:
När jag exempelvis går på "webb" så kommer det upp "Välj anslutning:"
Jag tycker mig ju ha angett mitt trådlösa nätverk som standard... men ändå alltid denna fråga...
Sen om jag exempelvis använder facebook frågar den alltid ifall jag tillåter nätanslutning, hur får jag bort detta?
EDIT2: Måste man vara ansluten på något vis för att GPS ska fungera? Jag förstår mig inte riktigt på det hela... kan jag använda GPS när jag är ute och går utan att den kopplar upp sig mot Telia och kostar pengar för att den för över data på något vis?
EDIT3: Tar bort första edit då problemen inte alls var undanröjda.
Redigerat av Louiee, 09 February 2010 - 19:41.
Postad 09 February 2010 - 22:19
Jag har försökt att få min hotmail att fungera i telefonen men harinte lyckats ställa in den, när jag har lagt in min mail adress och lösenord så kommer jag tillbaka till den meny där jag får välja mail leverantör igen.
Har någon ett tips på hur jag ska lyckas få detta att fungera????
Minns inte riktigt hur jag gjorde men man ska skriva in något på "inkommande server" och "utgående server". Hotmail har något speciellt för detta men minns inte vad det var. Prova att googla men finner du inte så kan jag väl leta upp det!
Postad 10 February 2010 - 07:23
Minns inte riktigt hur jag gjorde men man ska skriva in något på "inkommande server" och "utgående server". Hotmail har något speciellt för detta men minns inte vad det var. Prova att googla men finner du inte så kan jag väl leta upp det!
Redigerat av anton66, 10 February 2010 - 08:20.
Postad 10 February 2010 - 19:58
Nu har jag problem att inte ens kommer vidare efter att ha knappat in mailadress och lösen, den kommer till menyn där man ska välja mail leverantör igen
Postad 11 February 2010 - 19:17
kan fungera 3 sekunder eller 10 timmar... dock brukar den inte fungera mer än några minuter normalt, sen startar den om... surfar man samtidigt så startar den om nästan omgående...
vet inte om detta är något alla e72 lider av, eller om det bara är min... är ju inte så vanligt att man använder fm-radion i en telefon kan jag tänka mig...
vill inte gärna skicka iväg den om det ändå är ett mjukvarufel som alla har och som kommer att rättas till i en uppdatering....
Postad 11 February 2010 - 20:50
Nu har jag problem att inte ens kommer vidare efter att ha knappat in mailadress och lösen, den kommer till menyn där man ska välja mail leverantör igen
återställ med fabriksinställningar och hoppa inte över nåt steg när du inst.nytt e-postkonto.
hade själv problem första gången men tror att jag gjorde fel i början av inst.jag inst. ett hotmailkonto och det enda jag behövde fylla i var mailadress och lösenord.
Redigerat av anton66, 11 February 2010 - 20:53.
Postad 20 February 2010 - 16:22
Postad 23 February 2010 - 13:18
Inget värstingljud precis, men det beror nog mycket på hur man rippar sina MP3'or. EQ'n kunde varit bättre, ett custom läge hade inte skadat.Har nyligen sålt min hero och är ute efter en telefon med tangentbord och denna verkar rätt för mig. Jag undrar, hur bra är den som musikspelare? Jag är ute efter en då jag har inte har en mp3spelare längre och det är viktigt för mig att den fungerar bra.
Postad 23 February 2010 - 18:44
Inget värstingljud precis, men det beror nog mycket på hur man rippar sina MP3'or. EQ'n kunde varit bättre, ett custom läge hade inte skadat.
Det finns ju. Tryck val när du är inne i EQ:n, Där kan du ändra befintliga förinställda lägen eller lägga till nytt.
Ljudet är i mitt tycke bra, och relativt starkt. Som jag förstått det har Nokia satt i bättre ljudkrets än vad som fanns i E71.
Postad 23 February 2010 - 22:13
Så tänkte höra ifall detta är något som gäller inom garantiramarna och isf om ni tror jag kan lämna in den?
Postad 07 March 2010 - 12:17
Jag tycker den verkar riktigt bra!
Samtidigt som jag har allt som jag hade i min Windows Mobile, så går det faktiskt att använda den som telefon utan större svårigheter!
Uppdaterade bums till senaste mjukvaran.
Det var lite struligt med att få Mail for Exchange att lira, men jag tror det beror mer på att jag var ovan med Nokias menyer/frågor mm.
Har ett par funderingar som någon van E72 användare kanske kan hjälpa med:
- Går det verkligen inte att söka i kontakter i Ovi Maps 3.0.3??? Har läst om det på Nokia forumen, men vägrar tro det...
- Hittar inget sätt att byta ut tex "Kamera" knappen i huvudmenyn, trycker rätt ofta på den av misstag när jag ska ur menyer.... Går det? (hittade detta själv sen: Meny->Kontroll panel->Inställningar->Allmänt->Anpassa->Vänteläge->Knappgenvägar. Lysande!)

- I huvudmenyn så står datum i formatet 10-3-8... Varför inte 8mar eller 100308 eller bara 0308??? Larvigt kanske, men stör mig... Går det att ändra?
- I kalendern hittar jag inte möjligheten att använda kategorier som i Outlook.... Finns det?
- I kontakter verkar det inte gå att söka på "Spara som" fältet...?
ha det bra!
Edit1: La till lösningen på kameragenvägen..
Edit2: La till frågor om kategori resp Spara som...
Redigerat av Pexer, 08 March 2010 - 08:43.
Postad 08 March 2010 - 14:14
Har kollat upp detta bättre nu:Sitter nu med min nya E72:a.
Jag tycker den verkar riktigt bra!
Samtidigt som jag har allt som jag hade i min Windows Mobile, så går det faktiskt att använda den som telefon utan större svårigheter!
Uppdaterade bums till senaste mjukvaran.
Det var lite struligt med att få Mail for Exchange att lira, men jag tror det beror mer på att jag var ovan med Nokias menyer/frågor mm.
Har ett par funderingar som någon van E72 användare kanske kan hjälpa med:I övrigt en mycket bra telefon!! Gillar den skarpt och tycker den blev asläcker med temat Black!
- Går det verkligen inte att söka i kontakter i Ovi Maps 3.0.3??? Har läst om det på Nokia forumen, men vägrar tro det...
- Hittar inget sätt att byta ut tex "Kamera" knappen i huvudmenyn, trycker rätt ofta på den av misstag när jag ska ur menyer.... Går det? (hittade detta själv sen: Meny->Kontroll panel->Inställningar->Allmänt->Anpassa->Vänteläge->Knappgenvägar. Lysande!)
- I huvudmenyn så står datum i formatet 10-3-8... Varför inte 8mar eller 100308 eller bara 0308??? Larvigt kanske, men stör mig... Går det att ändra?
- I kalendern hittar jag inte möjligheten att använda kategorier som i Outlook.... Finns det?
- I kontakter verkar det inte gå att söka på "Spara som" fältet...?
ha det bra!
Edit1: La till lösningen på kameragenvägen..
Edit2: La till frågor om kategori resp Spara som...
1. Nej, går inte att söka i Ovi Maps på kontakter. Kommer kanske i senare version.
2. Se lösningen ovan...
3. Nej, av någon outgrundlig anledning används ett annat datumformat i startskärmen...
4. Nej, telefonen stöder inte andra kategorier....
5. Nej, i sökfunktionen i startskärmen går det ej att söka på annat ärn för-/efternamn. I Kontakter dock sker sökning även på företag... Hjärndött....
Hur som: Relativt ny produkt, utgår från att en del ovan kommer att lösa sig med kommande releaser av mjukvaran.
I övrigt är telefonen kalas.
Redigerat av Pexer, 08 March 2010 - 14:15.
Postad 08 March 2010 - 16:00
Har kollat upp detta bättre nu:
1. Nej, går inte att söka i Ovi Maps på kontakter. Kommer kanske i senare version.
2. Se lösningen ovan...
3. Nej, av någon outgrundlig anledning används ett annat datumformat i startskärmen...
4. Nej, telefonen stöder inte andra kategorier....
5. Nej, i sökfunktionen i startskärmen går det ej att söka på annat ärn för-/efternamn. I Kontakter dock sker sökning även på företag... Hjärndött....
Hur som: Relativt ny produkt, utgår från att en del ovan kommer att lösa sig med kommande releaser av mjukvaran.
I övrigt är telefonen kalas.
Du kan ändra klockformaten lite i alla fall. Vet inte om det är detta du vill ändra men det finns under
kontrollpanelen -> inställningar -> allmänt -> Datum och tid.
Där kan du ändra datumformat och datumavskiljare.
Postad 08 March 2010 - 21:40
Kollade där, men det ser rätt ut (alltså "åååå mm dd" med "-" som avskiljare...)Du kan ändra klockformaten lite i alla fall. Vet inte om det är detta du vill ändra men det finns under
kontrollpanelen -> inställningar -> allmänt -> Datum och tid.
Där kan du ändra datumformat och datumavskiljare.
Men som sagt: inget större problem, bara irriterande...
Tycker de andra problemen med sökning på kontakt och kategorier i kalendern är värre...
På en affärstelefon av den här kalibern drar det ner betyget ett hack, helt i onödan...
Fixar en uppgradering det så är det nästan en fullpoängare...
Redigerat av Pexer, 08 March 2010 - 21:40.
Postad 10 March 2010 - 19:34
...eller nej förresten:Fixar en uppgradering det så är det nästan en fullpoängare...
täckbrickan under mellanslagtangenten (där mikrofon sitter) har släppt lite och det uppstår en glipa...
När man håller i telefonen så ger täckbrickan efter och den känns lite som en knapp... Inte mycket, men tillräckligt.
Läser på Nokia forumen att många har detta problem.
Jag har inte tappat eller på annat vis behandlat telefonen illa.
Rekomenderar ingen att göra så här, men eftersom jag inte ville skicka iväg min telefon på rep så har jag gjort en egen lösning...
öppna glipan lite mer med hjälp av nagel, med en tunn knappnål: pilla i lite-lite superlim, pressa ihop.
Telefonen är åter tight... ...ett tag.
Riktigt uselt av Nokia som innan detta stod för kvalitet i mina ögon.
Nu sjönk betyget avsevärt på en annars mycket bra telefon.
Redigerat av Pexer, 10 March 2010 - 19:36.
Postad 12 March 2010 - 11:49
Kan funka i timmar och sedan helt plötsligt får man ingen träff i kontaktsökning. Helt sjukt! Läs mer här... Nokia MÅSTE fixa detta bums!
Postad 14 March 2010 - 01:32
Postad 14 March 2010 - 08:20
på min funkade den från start.Hur får man den optiska navigeringsknappen (mittenknappen) att fungera?
Annars under Kontrollpanel->Inställningar->Allmänt->Anpass->Optisk Navi-knapp.
Postad 15 March 2010 - 16:34
Nokias PC-suit program fungerar ganska bra, men OVI är ju en katastrof. Går jag in på OVI via en PC och vill hämta ett program så kan man ju inte ladda ner det till datorn och sen instalera det via PC-suit (via OVI programmet kan man inte instalera programvaraor på telefonen) utan man får ett SMS skickat till sig med en icke-klickbar webbadress. Det är ju så j___a PC!!!!!
Varför vid Thors hammare köpte jag inte en iPhone!
Postad 15 March 2010 - 18:05
Hade också strul med OVI store till en början. Just Skype och Messenger var struliga kommer jag ihåg.Det här med att instalera program på E72 är minsan en sorglig historia. Jag har försökt att instalera "podcast" programmet och det kommer bara upp en ruta om "problem med certifikat". Inte heller går det att instalera Scype på den.
Nokias PC-suit program fungerar ganska bra, men OVI är ju en katastrof. Går jag in på OVI via en PC och vill hämta ett program så kan man ju inte ladda ner det till datorn och sen instalera det via PC-suit (via OVI programmet kan man inte instalera programvaraor på telefonen) utan man får ett SMS skickat till sig med en icke-klickbar webbadress. Det är ju så j___a PC!!!!!
Varför vid Thors hammare köpte jag inte en iPhone!
En PC-omboot verkade dock lösa problemet!
Efter det har telefonen lirat riktigt bra sånär som på en helt idiotiskt kontakt-bugg...
Åtgärdar Nokia den snarast så har jag inga större prob alls med den här luren.
Postad 15 March 2010 - 19:58
Har ett par Shure SE530, som jag pluggat in, och jämfört med min iAudio X5 som referens och även en N97 mini.
Jämfört med X5 är det väldigt små skillnader, med enbart diskanten som sticker ut lite som något odefinierad och vass. Förvånansvärt lika är de!
E72an klår N97 mini med hästlängder. N97an låter rakt ut sagt skit i jämförelse, med ihopgrötat och vasst ljud rakt över ljudspektrat.
Nokia har verkligen tryckt in ett riktigt fint ljudchip i E72an! Rekommenderas om man vill ha bra mobilt ljud!!
Postad 15 March 2010 - 22:08
Då jag inte haft nokia sen 3210an så har jag inte så mycket koll på hur dom är idag men har höga förhoppningar.
Undrar även om det finns nått bra aktiekursprogram till 72an skulle ju gärna ha det på startskärmen men det kanske inte finns ?
Redigerat av Unregistered8e2ab484, 15 March 2010 - 22:09.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
330 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?