* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 13 December 2009 - 17:16
Postad 13 December 2009 - 23:02
Jag tror X10 är väldigt färdig och att den släpps efter jul för att inte störa försäljning av Satio, Aino och X2 (som inte lyckats komma ut ändå). Därför tror jag nog att 18 januari är fullt troligt.
Det skulle isf vara första gången i världshistorien som SE släpper en produkt innan utsatt release datum och med tanke på deras track record för att öht hålla sådana datum så är jag inte direkt benägen att sätta några pengar på att du får rätt. Tyvärr
Postad 14 December 2009 - 00:40
Play.com är en j'vligt respekterad och stor sida, så jag tror inte det är tagit helt ur luften...Det skulle isf vara första gången i världshistorien som SE släpper en produkt innan utsatt release datum och med tanke på deras track record för att öht hålla sådana datum så är jag inte direkt benägen att sätta några pengar på att du får rätt. Tyvärr
Postad 14 December 2009 - 09:09
En till större fråga är dock vems GUI man vill använda? Hur pass låst man är hos SE?
Visst, man kan roota jada jada, men man vill ändå kunna göra så mkt som möjligt utan att man ska behöva göra saker som den inte är avsett för.
Vet inte om du fått svar , men kan välja att köra Timescape eller android org som hemma skärm.
Så man blir inte låst till SE GUI.
/Esko
Postad 14 December 2009 - 12:22
Vet inte om du fått svar , men kan välja att köra Timescape eller android org som hemma skärm.
Så man blir inte låst till SE GUI.
/Esko
Mjo det hänger jag med på, men om jag inte vill använda allt blått lull-lull, utan vill köra en "clean" android... Fast det kanske man inte kan göra med nån telefon som har eget gui "ovanpå" android. Går det att göra med t.ex. Htc hero?
Postad 14 December 2009 - 14:06
Hmm har X10 digital kompass?
japp har den.
Mjo det hänger jag med på, men om jag inte vill använda allt blått lull-lull, utan vill köra en "clean" android... Fast det kanske man inte kan göra med nån telefon som har eget gui "ovanpå" android. Går det att göra med t.ex. Htc hero?
En del av detta blåa gui hänger med lite här och där, tex telefonboken.
Men inget som stör , är enligt mig snyggt
/Esko
Postad 14 December 2009 - 15:01
Play.com är en j'vligt respekterad och stor sida, så jag tror inte det är tagit helt ur luften...
Ja, Play är bra, jag handlar ofta där själv men det är inget ovanligt att datum ändras lite hipp som happ även på stora och respekterade sajter. Aja, den som lever får se...
Postad 14 December 2009 - 15:06
Postad 14 December 2009 - 15:09
Det var ju snack om att UIt körde på processorn och det var därför det var slött. Så jag antar det. Har försökt leta upp info om det men hittar dock inget.Har X10 GPU eller har snappern hand om grafikrendering och sånt också?
Postad 14 December 2009 - 15:20
Det var ju snack om att UIt körde på processorn och det var därför det var slött. Så jag antar det. Har försökt leta upp info om det men hittar dock inget.
Jag vet...men precis som du så hittar jag inget om det. Vore intressant att veta och i så fall vad det är för GPU.
För er som är lite hemma i Android...finns det appar idag som gör att man kan spela Divx/Xvid direkt i luren eller måste man konvertera först?
Svårt att bestämma mig om det blir N900 eller X10...olika lurar och vet inte riktigt vilken som passar mig bäst...ännu..
Postad 14 December 2009 - 15:21
Det var ju snack om att UIt körde på processorn och det var därför det var slött. Så jag antar det. Har försökt leta upp info om det men hittar dock inget.
Om jag inte har fel så har den GPU adreno 200 / AMD z430 , kan ha fel.
Postad 14 December 2009 - 15:25
Personligen är jag rätt ointresserad av GPUn då de antagligen har den i klass med processorn, det hade varit riktigt korkat om så inte var fallet. Men visst, använder man program som är GPU-intensiva så är det ganska relevant!Jag vet...men precis som du så hittar jag inget om det. Vore intressant att veta och i så fall vad det är för GPU.
För er som är lite hemma i Android...finns det appar idag som gör att man kan spela Divx/Xvid direkt i luren eller måste man konvertera först?
Svårt att bestämma mig om det blir N900 eller X10...olika lurar och vet inte riktigt vilken som passar mig bäst...ännu..
Och jag funderade på N900an i ungefär två sekunder, sen kom jag på att jag vill ha en snygg telefon också och eftersom jag aldrig gillat Nokias design sen de började med färgskärmar (3310an är fortfarande kungen, det vet alla
Postad 14 December 2009 - 15:43
X10 verkar vara en riktigt bra och snygg mobil....dessvärre tycker jag inte SE har rosat marknaden med sina lurar på slutet vare sig design eller kvalitétsmässigt. Bara att hoppas att X10 blir en fullträff...
Postad 14 December 2009 - 16:13
Smaken är som baken.Inget fel på N900 utseende mässigt, men X10an är bra mycket snyggare, det kan jag hålla med om. Sen har vi ju tjocklek och tyngd oxå. Klart N900 blir tjockare och tyngre med fysiskt tangentbord. Den verkar dock vara riktigt bra, särskilt om man ska surfa mycket.
X10 verkar vara en riktigt bra och snygg mobil....dessvärre tycker jag inte SE har rosat marknaden med sina lurar på slutet vare sig design eller kvalitétsmässigt. Bara att hoppas att X10 blir en fullträff...
Men jag gillar inte fysiskt tangentbord. Jag använder inte det på min X1a längre. Sen är det en klar fördel för både vikt och storlek att de skippat det på X10an.
Postad 15 December 2009 - 09:18
Postad 15 December 2009 - 18:26
Den som inte klarar av det kan vänta sig en varning eller avstängning.
Postad 15 December 2009 - 18:29
Om det inte finns med som standard kanske det finns nån app för det?
Postad 15 December 2009 - 18:47
Sony Ericsson lägger väl till något i själva kameradelen troligtvis.Vet nån om det kommer gå att fotoblogga från den, på samma sätt som tex W995, C902 mfl?
Om det inte finns med som standard kanske det finns nån app för det?
Du menar så att man direkt kan skicka till blogg när fotot är taget? (Om jag inte uppfattad dig fel.)
Redigerat av Unregistered0354d681, 15 December 2009 - 18:47.
Postad 15 December 2009 - 21:28
Blogger, Picasa och nåt 3e alternativ ligger ju med nu.
<edit>
Kollade nu...
http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=sv
Fotobloggning
Lägg ut dina telefonbilder direkt på nätet.
Redigerat av mrNoodles, 15 December 2009 - 21:32.
Postad 16 December 2009 - 08:04
Postad 16 December 2009 - 08:27
Enligt http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=sv så har den TrackIDÄr det någon som vet om SE har tagit med TrackID på X10:an? Det är en, i min mening, underskattad funktion. Har haft stor nytta av den på min C905. Tillsammans med Spotify är det grymt bra för att hitta musiken man hörde i butiken, på cafét eller på tv.
Postad 16 December 2009 - 09:46
Postad 16 December 2009 - 10:44
Postad 16 December 2009 - 12:10
Någon som vet vilka tillbehör som kommer med X10:an? Tänkte främst på vilka hörlurar den kommer med.
Ett par schyssta in ears tack.
Postad 16 December 2009 - 13:50
Ett par schyssta in ears tack.
Senast jag köpte en SE mobil (w960), så var det helt ok in-ear-lurar med. Hoppas bara dom kör samma stil fortfarande.
Postad 16 December 2009 - 13:57
Det är dock en Walkman-mobil. Men till min X1a följde det med ett par in-ear-lurar. De suger dock i jämförelse mot vad jag redan har, men ändå!Senast jag köpte en SE mobil (w960), så var det helt ok in-ear-lurar med. Hoppas bara dom kör samma stil fortfarande.
Postad 16 December 2009 - 15:15
Postad 16 December 2009 - 15:21
Inte jag. Jag har inte lyckats repa någon touchmobil hittils (har haft typ fyra och alla med resistiva skärmar) och X1an följde med på två festivaler utan skada. Så det känns inte värt nackelarna med försämrad bild och skum feeling på skärmen.Hur många kommer köpa Invisible Shield till sin X10? Det ska väl vara repfri display men vette fan om man kan lite på det alla ggr.
Postad 16 December 2009 - 21:41
Hur många kommer köpa Invisible Shield till sin X10? Det ska väl vara repfri display men vette fan om man kan lite på det alla ggr.
Den är repskyddad...exakt hur tåligt det innebär kan man fråga sig?
Postad 16 December 2009 - 22:08
Den är repskyddad...exakt hur tåligt det innebär kan man fråga sig?
Mm... Sen vill jag ju att resten av telefonen ska hålla ett längre tag också. Inte bara skärmen.
Postad 16 December 2009 - 22:26
Hur många kommer köpa Invisible Shield till sin X10? Det ska väl vara repfri display men vette fan om man kan lite på det alla ggr.
En vän till mig som är en lycklig testare av X10 köpte ett HTC HD skärmskydd och klippte till , han hatar repor .
Jag kommer med att köpa ett.
/esko
Postad 17 December 2009 - 07:15
En vän till mig som är en lycklig testare av X10 köpte ett HTC HD skärmskydd och klippte till , han hatar repor .
Jag kommer med att köpa ett.
/esko
Har din lycklige vän sagt något mer om själva luren? Något som stör honom eller är han nöjd med den? Eftersom mjukvaran inte är 100% ännu så finns det ju säkert saker realterat till det som stör, men i det stora hela alltså.
Postad 17 December 2009 - 09:05
http://blogs.sonyeri...erwor...id™-sdk
We just released the X10 add-on for the Android SDK. Fetch it here. Read more info about the release here.
The add-on contains:
* Sony Ericsson splash screen
* X10 colour backgrounds
* A “skin” of the X10 which is a simple graphic of the front of the phone
* A hardware.ini file to set the operating parameters for screen, camera, audio and so on.
Postad 17 December 2009 - 10:06
Har din lycklige vän sagt något mer om själva luren? Något som stör honom eller är han nöjd med den? Eftersom mjukvaran inte är 100% ännu så finns det ju säkert saker realterat till det som stör, men i det stora hela alltså.
Hej
Ska träffa han i helgen ska hör med han då.
/Esko
Postad 17 December 2009 - 10:12
Vad innebär detta för oss som inte programmerar då?Det blir bättre och bättre!
http://blogs.sonyeri...erwor...id™-sdk
Postad 17 December 2009 - 10:32
Vad innebär detta för oss som inte programmerar då?
Att vi kommer att få ta del av en hel del sköna program/apps som personer kommer att skapa.
Postad 17 December 2009 - 10:49
Sweet! Aldrig fel.Att vi kommer att få ta del av en hel del sköna program/apps som personer kommer att skapa.
Postad 17 December 2009 - 12:30
Postad 17 December 2009 - 13:10
Dum fråga detta kanske men är ny på denna sorts telefoner,hur betalar man vid köp av program/apps? Måste de dras på abbonemanget,vilket inte skulle funka för mig,eller kan man betala på annat sätt t.ex med kort eller över nätet eller ngt liknande?
I nuläget går det inte att köpa apps på svenska Market. Finns lite olika sätt runt detta dock med hjälp av t.ex. Market Enabler som spoofar dina operatörsuppgifter så det ser ut som att du ligger på t.ex. T mobile i USA vilket ger dig tillgång till betalapp. Sen går det ju att köpa en del app genom respektive utvecklares site och tanka ned det manuellt, s.a.s.
Postad 17 December 2009 - 13:36
Bra, då kan man ju välja att inte ha blå bakgrund....
Postad 17 December 2009 - 16:02
I nuläget går det inte att köpa apps på svenska Market. Finns lite olika sätt runt detta dock med hjälp av t.ex. Market Enabler som spoofar dina operatörsuppgifter så det ser ut som att du ligger på t.ex. T mobile i USA vilket ger dig tillgång till betalapp. Sen går det ju att köpa en del app genom respektive utvecklares site och tanka ned det manuellt, s.a.s.
Ok. Men när man nu kan köpa program,hur betalar man? Köper man på ngn hemsida med t.ex kontokort och laddar hem till datorn och därifrån in i telefon eller hur funkar det. Eller surfar man in med telefon och laddar in direkt i telefon och de då dras från abbonemang?
Postad 18 December 2009 - 08:44
Ok. Men när man nu kan köpa program,hur betalar man? Köper man på ngn hemsida med t.ex kontokort och laddar hem till datorn och därifrån in i telefon eller hur funkar det. Eller surfar man in med telefon och laddar in direkt i telefon och de då dras från abbonemang?
Skulle tippa på kort... Folk villl gärna skilja på mobilräkning och andra engångskostnader.
Postad 18 December 2009 - 16:08
I USA använder man sig av Google Checkout!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
9 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?