Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare

1521 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 January 2010 - 19:25

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Varför greja med Iso. Kör den rakt av.

Sedan är ju denna maskin byggd för att spela HD. :)

Postad 02 January 2010 - 19:54

limpro
  • limpro
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Varför greja med Iso. Kör den rakt av.

Sedan är ju denna maskin byggd för att spela HD. :)

Men stop stop stop!......MÅNGA har problem med iso-filer!
Hur tar man sig då runt problemet om man vill lira sina iso ändå undrar jag?
"varför greja med iso" undrar du.....

Jag vill spela upp iso och många med mig tydligen....låt oss diskutera hur man löser det istället för att börja prata HD osv som inte är något problem aight??

Redigerat av limpro, 02 January 2010 - 19:57.

Postad 02 January 2010 - 21:31

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Det är bara att spela på.

Postad 02 January 2010 - 23:51

danniee
  • danniee
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Ha ha, det här är ju löjligt. För någon månad sedan fick jag en massa skit här för att jag kritiserade WDTV för att den inte hade ISO-meny stöd och nu diskuterar ni det för fullt. Snacka om dubbelmoral. Varför inte bara erkänna direkt att det är förståeligt att det inte fanns i version 1, men totalt oacceptabelt att det inte finns i version 2?

Gör som jag, skit i WDTV och köp Xtreamer istället. Nu låter jag som en reklamfilm, men jag är så jäkla förbannad på WDTV för att de ignorerade detta. Är skitnöjd med Xtreamern som gör allt WDTV gör, men bättre och med fler funktioner. T ex klarar den att spela upp fler filer som inte fungerade på WDTV och dessutom laggar den aldrig som min WDTV i alla fall gjorde.

Hur som helst, vissa försöker fortfarande låtsas som att det är onödigt med ISO-menyer, vilket är en självlögn. Tänk dig själv, du vill se en ISO med 4-5 avsnitt i en serie. Hur gör du med WDTV? Använda den värdelösa spolningen i x16? Ska du göra detta varje kväll om du vill se ett avsnitt? Eller du vill visa polarna en scen i en livekonsert? Ska du försöka hitta det och memorera tidpunkten med spolningen? Please... helt jäkla värdelöst.

Att ha en ISO-meny känns som en självklarhet. Så jäkla skön känsla första gången jag pluggade in Xtreamern och såg ISO-menyn! Dessutom att kunna hoppa kapitel kändes som ren lyx!

Köp C200, Twix, Xtreamer eller vad fan som helst, men WDTV är totalt jäkla värdelös.

Postad 03 January 2010 - 00:06

Unregistered0e3ea284
  • Unregistered0e3ea284
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Men jösses, kan du inte bara klicka dig tillbaka till Xtreamer-tråden.... och stanna där.

Postad 03 January 2010 - 00:28

d00mo
  • d00mo
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hej,

Funderar på att skaffa en WD-TV Live och har förstått att den ej stöder menyer i iso-filer. Gäller detsamma för ifo-filer? (dvs VIDEO_TS innehållande vobar + ifo-fil)?

Jag har rippat ett antal av mina dvd-skivor till vob-filer + ifo, och vill gärna kunna köra dessa med menyer osv.

Om det inte stöds, finns det något planerat stöd för det i kommande firmware-uppdatering?

Postad 03 January 2010 - 08:02

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Är det custom mjukvara?

Ja, det är custom mjukvara.

Postad 03 January 2010 - 11:42

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

Jag har Live och det är väldigt sällan det går att välja undertext. Vilken firmware har du? Jag har WDlx TV.

v2 (based on fw 1.03.01) : 11 languages + "international" version

Länk

Tänk på att jag använder den första versionen av WDTV inte Live.

Postad 03 January 2010 - 12:00

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
[quote name='danniee' date='Jan 2 2010, 23:51 ' post='2725753']
Ha ha, det här är ju löjligt. För någon månad sedan fick jag en massa skit här för att jag kritiserade WDTV för att den inte hade ISO-meny stöd och nu diskuterar ni det för fullt. Snacka om dubbelmoral. Varför inte bara erkänna direkt att det är förståeligt att det inte fanns i version 1, men totalt oacceptabelt att det inte finns i version 2?

Nädet är inte löjligt..

Vi vill ha en korrekt bild.. Jag skiter i om menyer inte visas på Iso eftersom jag enbart spelar höguplösta mkv filer eller.
Xtreamer visar ju inte ens korrekta färger opch då går det helt bort.
Håll dig till xtreamer tråden.

Postad 03 January 2010 - 12:59

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Jag har inte haft några problem med ISOs alls.

Postad 03 January 2010 - 13:14

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Jag är lite halv sugen på att köpa denna spelare och ha tillsvidare tills man har råd med en nice htpc. Men det jag verkligen måste ha är att man ska kunna göra playlists och att den har någon sovtimer. Finns detta på spelaren?

Postad 03 January 2010 - 18:54

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Jag har inte haft några problem med ISOs alls.

Vilken jinx!
Jag har verkligen inte haft några problem alls tidigare men så fort jag skrev det där visar alla isos svart bild. Undertexterna är det inget konstigt med men själva bilden rullar liksom inte igång.

Postad 03 January 2010 - 20:26

limpro
  • limpro
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Vilken jinx!
Jag har verkligen inte haft några problem alls tidigare men så fort jag skrev det där visar alla isos svart bild. Undertexterna är det inget konstigt med men själva bilden rullar liksom inte igång.

Jag har inte fått svar på en fråga jag ställde tidigare så jag ställer den direkt till dig nu:
kan du inte packa upp ison så att du får en mapp med video_ts (som innehåller .vob filer)
så att du kan lira ison på de viset?
Vob ska ju spelaren ha stöd för

Postad 03 January 2010 - 22:53

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Jag har inte fått svar på en fråga jag ställde tidigare så jag ställer den direkt till dig nu:
kan du inte packa upp ison så att du får en mapp med video_ts (som innehåller .vob filer)
så att du kan lira ison på de viset?
Vob ska ju spelaren ha stöd för

Vet faktiskt inte. Har som sagt inte haft problemet förut och det känns, handen på hjärtat, inte som något jätteproblem heller eftersom jag har en dvd-spelare. Men det kan ju vara värt att testa!

Postad 04 January 2010 - 11:46

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Hej!
Har nu slitit mitt hår och läst en massa om nätverksdelning och windows 7.
Jag har två datorer i nätet. En W7 och en XP samt nu en WD i flickans rum.
Mappar delas ut på W7 och kan läsas i XP datorn utan inlogg eller annat strul.
Men de kan inte läsas av WD utan den vill ha login o lösen!?
vad är det för fel. Kan någon hjälpa mig med detta, samt hur skall "autoinloggning" vara i WD´n? On or Off?

Att detta skall vara så svårt, vill slippa logga in i mina datrorer....men kanske måste ha det så?

mvh BB

*edit
Det fungerar via mediaservar men inte Network. Nackdelen är att ISO inte delas av windowsmedia........
Hur kan de tena funka men inte nätverks sharen.

Redigerat av Bumpa Berra, 04 January 2010 - 19:46.

Postad 04 January 2010 - 12:31

samuels3
  • samuels3
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Vad har ni för överföringshastighet mellan dator och WD vad gäller trådlöst? Jag har 500 kb/s på ett draft-N nätverk! Detta kan inte vara möjligt, har det att göra med kompatibilitetsproblem avseende "fel" märke på routern eller vad tror ni?

Ni som kör med tråd, kan inte ni också skriva vad ni har?

Det är inte hållbart att föra över en blu-ray med 500 kb/s...

(om ca en vecka kommer jag att köra via Bredbandsbolagets router och en USB-sticka från D-link, har någon testat detta?)

tack

Postad 04 January 2010 - 23:29

Unregistered8665a605
  • Unregistered8665a605
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag har problem med min live, bilden hackar, o smålaggar lite hela tiden, det är knappt att man märker det, men det är ändå grymt störande. Bilden flyter inte om man säger så. Kvittar vilket filformat verkar de som. Jag kör allt genom hårddisken som är kopplad direkt till liven.

Tvn är en samsung LCD som borde palla med tycker man. Jag kör wdtvn genom min förstärkare en sherwood. Och jag vet inte vart felet kan vara ligga, eller om det är nån inställning.

Någon som har några tips ?

Postad 05 January 2010 - 10:38

samuels3
  • samuels3
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Jag har problem med min live, bilden hackar, o smålaggar lite hela tiden, det är knappt att man märker det, men det är ändå grymt störande. Bilden flyter inte om man säger så. Kvittar vilket filformat verkar de som. Jag kör allt genom hårddisken som är kopplad direkt till liven.

Tvn är en samsung LCD som borde palla med tycker man. Jag kör wdtvn genom min förstärkare en sherwood. Och jag vet inte vart felet kan vara ligga, eller om det är nån inställning.

Någon som har några tips ?

Det kan vara uppdateringsfrekvensen, typ 24 hz, 50 hz eller 60 hz... jag ändrade utsignalen förut på mitt grafikkort när detta var kopplat till tv:n till 24 hz och då flöt blu-ray bra. Numera (w7) har jag dock inte behövt göra denna ändring så vet inte om det är till ngn hjälp...

Redigerat av samuels3, 05 January 2010 - 10:40.

Postad 05 January 2010 - 11:09

tuesday
  • tuesday
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har skaffat mig en Western Digital TV HD Live Media Player men har en ett problem jag skulle vilja få löst..

Jag har problem med Network Share funktionen, det är så att ibland går det alldeles utmärkt att ansluta till datorn och plocka fram filmerna jag vill se på. Men många gånger så kommer jag inte ens åt min dator, det står bara "could not connect" och i värsta fall så "tappar" den anslutningen till datorn mitt under en film så går det inte komma åt den något mer.. Däremot funkar Flickr och Youtube alltid perfekt, så det måste ju nästan vara något med de lokala nätverks inställningarna som krånglar.. (Mitt modem är bryggat till nätverksleverantören, så har ingen brandvägg i routern och därför kör jag med Windows brandvägg på förtillfället och AVG9free som Anti-virus, om det skulle vara till någon hjälp)

Någon som har nån idé på hur man kan lösa mitt problem, har sökt runt en del på lite olika forum men inte hittat någon lösning.

Tacksam för all hjälp jag kan få :o

EDIT: I vissa fall när man försöker ansluta till datorn (när man hittat den under "Network Shares") så står det "There is no media in the current folder", även fast att jag delar ut mappar..

EDIT2: Jag änvänder mig utav WinXP Professional

Redigerat av tuesday, 05 January 2010 - 11:23.

Postad 05 January 2010 - 16:40

Zeroiq
  • Zeroiq
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min live hd, verkar mycket trevlig. Speciellt storleken, popcorn är en koloss i jämförelse.

Men, vågar man uppdatera firmware? Har läst att det kan vara klurigt att uppdatera över internet, att den blir brickad.

Postad 05 January 2010 - 23:15

Stiffy
  • Stiffy
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag har skaffat mig en Western Digital TV HD Live Media Player men har en ett problem jag skulle vilja få löst..

Jag har problem med Network Share funktionen, det är så att ibland går det alldeles utmärkt att ansluta till datorn och plocka fram filmerna jag vill se på. Men många gånger så kommer jag inte ens åt min dator, det står bara "could not connect" och i värsta fall så "tappar" den anslutningen till datorn mitt under en film så går det inte komma åt den något mer.. Däremot funkar Flickr och Youtube alltid perfekt, så det måste ju nästan vara något med de lokala nätverks inställningarna som krånglar.. (Mitt modem är bryggat till nätverksleverantören, så har ingen brandvägg i routern och därför kör jag med Windows brandvägg på förtillfället och AVG9free som Anti-virus, om det skulle vara till någon hjälp)

Någon som har nån idé på hur man kan lösa mitt problem, har sökt runt en del på lite olika forum men inte hittat någon lösning.

Tacksam för all hjälp jag kan få ;)

EDIT: I vissa fall när man försöker ansluta till datorn (när man hittat den under "Network Shares") så står det "There is no media in the current folder", även fast att jag delar ut mappar..

Jag löste problemet efter lite googlande.
Sitter inte vid wdtv'n nu så minns inte va allt heter exakt. Men stäng av "Share WDTV over the network" finns nånstans under inställningar/settings på WDTV'n. Efter det har aldrig han aldrig tappat kontakten.

En annan fråga jag undrar över är om någon upplevt ett visst hackande (typ var 3 sek ) i vissa filmer. Aldrig hänt med .mkv. Men därimot vissa xvid och iso. Till 99% så verkar det vara icke scene-rippat matrial som inte funkar flyttande. Tänkte om det beror på hur filmen är rippad. Nån som har nån idé?

Postad 05 January 2010 - 23:15

qbcuran
  • qbcuran
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Då har man läst igenom hela tråden utan att fått napp...
Jag använder idag en PS3'a för att streama allt mitt media från en NAS (QNAP med Twonky) mha DLNA. Filmerna är .VOB filer och det fixar PS3'an galant, men när det gäller .VOB filer med undertexter så fixar inte PS3'an detta och jag har väntat 2,5 år nu på en uppdaterad firmware....

Fråga 1: Har WDTV Live DLNA stöd, alt upnp stöd så att den kan koppla upp sig mot min NAS?
Fråga 2: Kan WDTV Live streama .VOB och visa den inbyggda undertexter?
Fråga 3: Kan WDTV Live stream .MTS filer (AVCHD lite, 1080x720p)

Alltså kan byta ut PS'an mot en WDTV Live för att streama film formaten ovan.

mvh
/Urban

Postad 06 January 2010 - 00:08

emizsa
  • emizsa
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har testat den förra versionen av WD, den utan Ethernet. I den kunde man inte spola i nedsparade filer som var *.mp4 kodade med h.264 (Handbrake anpassat för AppleTV, det gick utan problem att spola i ex. DivX filer). Detta gjorde den helt värdelös för mig, ser många TV-serier.

Har sökt i tråden utan att hitta svar.

Är det någon som vet om man kan spola i *.mp4 filer kodade med h.264?

Tacksam för kommentar/svar

Postad 06 January 2010 - 02:16

chabbee
  • chabbee
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej hej allihoppa, hade hoppats på lite hjälp från eran sida, har precis införskaffat en wd tv live men jag har ett problem, jag kan inte hitta mina img / iso filer? jag har testat o bara ändra ändelsen till NAMN.iso men det hjälper inte och om man trycker på egenskaper syns det fortfarande som en IMG film. Sedan har jag en väldans problem med "Network Shares" då den allt som ofta inte fungerar och ibland fungerar, funderar starkt på att lämna tillbaka den o kräva pengarna tillbaka, ja menar ska man förvänta sig sånt när man köper en mediaspelare?

Tack på förhand!

Postad 06 January 2010 - 13:02

Jodde
  • Jodde
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Om du menar att ha små miniatyrbilder om varje film så funkar det. Jag har tagit hem framsidor från discshop, döpt dom till samma som filmen, lagt dom i samma mapp och sedan bockat för thumbnails i settings för audio/video.

Inte för att vara petig men den inställningen hittar man under settings / video setting / Browser display, inte Audio/Video.
Där finns ju även det flashiga "preview mode"

Postad 06 January 2010 - 13:30

Jodde
  • Jodde
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har en fråga till er som använt den ett tag. Jag har en WD MyBook Studio 1TB kopplad samt en D-link 150n sticka kopplad. Råkade ha några filmer på en 160Mb WD passport. Ryckte wi-fi stickan och kopplade in 160 disken.
Då får den frispel och säger att jag skall "safely eject you USB device safely" och efter en stund kommer den lilla diskens mappar upp. Var ejektar jag wi-fi stickan? Varför försvinner den stora diskens index som jag inte ens rört?
Den dyker iofs upp efter en ganska lång stund (antar att den indexerar innehållet).

Ett annat problem jag upptäck är att det ibland när jag startar upp WD TV'n och Tv'n står att den kör 480p.
Om jag rycker HDMI kabeln och sätter i den igen blir det 1080p. Ska de startas i någon särskild ordning eller är
det någon inställning jag missat. Samma sak gäller med färgdjupet, Jag vill ha 12 bitars (eftersom min tv är det)
Men ibland har WD'n hoppat tillbaka till 8bitar.

Kör med en billig 2m HDMI från kjell, tror ni jag vinner något på att köpa en kortare "fin" guldkabel?
Tv'n är en ju ganska top of line (Sony Bravia KDL-46Z5500)

I övrigt sjukt nöjd med det förhållandevis snabba gränssnittet och de många funktionerna för de pengarna.

Kan tillägga för er som undrar att jag kan streama 1080p från datorn, iMac (2006) via Airport Express (nya med n)
D-link 150n wi-fi sticka, det har hackat någon enstaka gång, men det beror nog på att iMacen's kort förmodligen är g inte n)

/ J

Redigerat av Jodde, 06 January 2010 - 13:35.

Postad 06 January 2010 - 16:47

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Går det att spela upp rar-arkiv med en sånhär? Går i tankar om att köpa en... måste bara lura ut hur fan jag ska få den att strömma från NASen utan kabel =) inga maskiner verkar ju fungera klockrent med högbitrate-filmer och wlan.....

Postad 06 January 2010 - 18:30

Jodde
  • Jodde
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Nej den spelar inte ouppackat, finns det någon spelare som gör det? Det gör ju inte ens VLC.
Som sagt streamar jag 1080p, kan hacka men det beror på att min dator inte har n, utan g nätverkskort.
720p inga problem. Testade nu från min MacBook Pro som har n. Inga problem att streama 1080p till
WD Tv Live med D-link n sticka.

Postad 06 January 2010 - 18:49

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
popcorn klarar spela upp rar om jag inte minns fel med hjälp av en app.

VLC klarar att spela upp rar
Om man installerar plug in

Redigerat av Unregisteredd835cead, 06 January 2010 - 18:54.

Postad 06 January 2010 - 19:21

Jodde
  • Jodde
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Vad är anledningen till att man vill ha 70 rar-filer i en mapp i stället för EN mkv eller avi fil.
Tycket man att det tar för lång tid att packa upp har man för klen dator.
Vad händer om man drar lite i "slidern" när man spelar upp .rar?

Redigerat av Jodde, 06 January 2010 - 20:39.

Postad 06 January 2010 - 20:36

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
blir nog att beställa en sådan och en netgear nätverksgrunka via elnätet, känns mer tillförlitligt än wlan-pinne...

hörde något om att man inte kunde få ut DTS-ljudet via HDMI, utan man behövde köra optisk? är det så, eller klarar jag mig med en hdmi-kabel?

edit..

ändrar den refreshrate efter innehåll? ex. 24 hz för hd och 50/60 för annat material?

fungerar webradio bra? med SRs kanaler framförallt :)

Redigerat av KoktGrus, 06 January 2010 - 20:44.

Postad 06 January 2010 - 20:46

Jodde
  • Jodde
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får båda filmfilerna att få "cover" i en mapp om filmen är uppdelad på två filer?
Måste man ha (om det tex bara är en .mkv fil) ha filmen i en mapp? Man får ju "välja" filmen 2ggr för att spela upp den.

Postad 06 January 2010 - 22:43

Henrikgud
  • Henrikgud
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej efter julstök och ny inköpt laptop tog jag åter igen tag i att lösa networkshares med windows 7
testa ALLT å då menar jag allt tills jag googla in på en sida som sa åt mig precis hur jag skulle göra!

http://wdtvforum.com...hp?topic=3655.0 <---- the shit :) (till o med ett youtube klipp som visar )

GL HF alla ni som haft problem med login och password och till er som inte hittat er dator under network shares!

Postad 07 January 2010 - 06:49

Scrappy
  • Scrappy
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag köpte en WD HD TV Live häromdagen och noterade direkt att boxen förstärker de röda färgerna. Någon annan som upptäckt detta? Hittade bekräftelse på fenomenet efter att ha googlat. Vad kan man göra åt det?

Postad 07 January 2010 - 11:27

Undertaker73
  • Undertaker73
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om WDTV-ussb uttaget stängs av när mediaspelaren stängs av. Jag tänkte köpa en extern 2,5" hårdsisk att koppla ihop med spelaren och vill gärna att den stängs av.

Även jag har problem med nätverket under "network shares" då spelaren allt som oftast tappar kontakten med den utdelande hårdisken. irriterande!!

Postad 07 January 2010 - 11:31

Gblenn
  • Gblenn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Nej den spelar inte ouppackat, finns det någon spelare som gör det? Det gör ju inte ens VLC.
Som sagt streamar jag 1080p, kan hacka men det beror på att min dator inte har n, utan g nätverkskort.
720p inga problem. Testade nu från min MacBook Pro som har n. Inga problem att streama 1080p till
WD Tv Live med D-link n sticka.

Nja, inte riktigt sant, den spelar faktiskt .ISO-filer rakt av... Förutsatt att det är RÄTT ISO. Testade göra en med Alcohol120% - funkade INTE. Sen gjorde jag en med DVD-Shrink, funkade klockrent...

Postad 07 January 2010 - 11:37

Gblenn
  • Gblenn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man får båda filmfilerna att få "cover" i en mapp om filmen är uppdelad på två filer?
Måste man ha (om det tex bara är en .mkv fil) ha filmen i en mapp? Man får ju "välja" filmen 2ggr för att spela upp den.

Detta är inte särskilt bra löst på Liven. Funkar tydligen med direktansluten disk men definitivt inte bra mot Network Shares (det var väl därför man köpte en Live). Du kan ha en folder per film om du vill, och en bild i varje folder (eller flera om filmen är uppdelad på fler filer - filerna ska ha exakt samma namn). Du kan också lägga alla filmer i samma bibliotek med en bild för varje filmfil (alltså två bilder för en film som är uppdelad på två filer).
Problemet med att du måste klicka flera gånger om de ligger i en folder, och att du får BÅDE bild på filmfilen OCH bilden i sig kommer du dock inte ifrån.
Detta problem samt att man inte kunde göra Shortcuts/Favoriter gjorde faktiskt att jag lämnade tillbaka min. Den var tråkigt nog inte tillräckligt familjevänlig helt enkelt...

Redigerat av Gblenn, 07 January 2010 - 11:43.

Postad 07 January 2010 - 11:48

Gblenn
  • Gblenn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Kör med en billig 2m HDMI från kjell, tror ni jag vinner något på att köpa en kortare "fin" guldkabel?
Tv'n är en ju ganska top of line (Sony Bravia KDL-46Z5500)

/ J

Fattar inte att folk kan lägga så mycket pengar på kablar för digital överföring på så korta avstånd.
En analog kabel, tex SCART är en anna femma dock... Men NEJ, du får definitivt inte bättre bild av att lägga mer pengar på en HDMI-kabel. Om den var 20meter kanske, eller 100, vad vet jag men det är digital överföring, du får knappast något enda bitfel någonsin (som då kan korrigeras) på så korta avstånd...

Postad 07 January 2010 - 14:48

blacky82
  • blacky82
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
DVD-filmer har slutat att fungera för mig, både iso och img. Det fungerade för någon dag sen och blueray-filmer funkar fortfarande med surroundljud (DTS/DD). Jag har en hdmi-kabeln från WDLive till min av-reciver och en till hdmi-kabel från recivern till tv. Behöver man kanske köra med en optisk kabel till recivern för att spela upp DVD-filmer? Nu får jag bara upp en svart ruta när jag startar en dvd-film.

Postad 07 January 2010 - 17:58

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

DVD-filmer har slutat att fungera för mig, både iso och img. Det fungerade för någon dag sen och blueray-filmer funkar fortfarande med surroundljud (DTS/DD). Jag har en hdmi-kabeln från WDLive till min av-reciver och en till hdmi-kabel från recivern till tv. Behöver man kanske köra med en optisk kabel till recivern för att spela upp DVD-filmer? Nu får jag bara upp en svart ruta när jag startar en dvd-film.

Jo...

Vilken jinx!

Vette fan vad det berodde på. Funkar fortfarande inte.

Postad 07 January 2010 - 22:06

Unregistered79f1a9c0
  • Unregistered79f1a9c0
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jag har rippat några filmer nu och lagt in på hårddisken så att jag ska kunna se dem via min WDTV, men på vissa filmer blir undertexten nästan svart transparent vilket inte går att läsa. Filmen fungerar dock utmärkt i datorn via VLC. Använder Handbrake när jag rippar filmerna, om det gör det lättare att lösa mitt problem.

Sen har även jag detta problem med att jag får både en omslagbild och själva bilden när jag går inte och bläddrar bland filmerna, riktigt irriterande. Har dock sett andra som det fungerar för. Något som vet om det går att lösa på något sätt?

Postad 08 January 2010 - 00:24

frogus
  • frogus
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
har läst igenom och sökt i tråden men hittar tyvärr inte det jag söker...

Jag undrar om någon av er som äger denna lilla apparat har testat att streama FULL HD BluRay från en dator kopplat med ethernet kabel. Jag menar inte .mkv filer utan hela Blurays med katalogstruktur från "STREAM" mappen.

Jag har testat detta med min Xtreamer och det fungerar ej, en film på mellan 25 GB och 60 GB hackar nått så fruktansvärt. Dock har Xtreamer bara 10/100 nätverkskort inbyggt och resten av min utrustning (DIR-655 + gigbit switchar) går på Gigabit fart....

Nån som kan tänka sig prova detta??
Tackar på förhand

/Roger

Postad 08 January 2010 - 11:45

blacky82
  • blacky82
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jo...

Efter att kört en system restore så fungerar iso-filer igen utan optisk kabel, vilket alltså inte är ett krav för att få surroundljud. Räcker fint med bara hdmi-kabel.

Vette fan vad det berodde på. Funkar fortfarande inte.

Postad 08 January 2010 - 12:43

jmkhenka
  • jmkhenka
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Fattar inte att folk kan lägga så mycket pengar på kablar för digital överföring på så korta avstånd.
En analog kabel, tex SCART är en anna femma dock... Men NEJ, du får definitivt inte bättre bild av att lägga mer pengar på en HDMI-kabel. Om den var 20meter kanske, eller 100, vad vet jag men det är digital överföring, du får knappast något enda bitfel någonsin (som då kan korrigeras) på så korta avstånd...

lite skillad gör det ibland, men i regel är det ju antigen funkar den eller så funkar den inte alls. Detta fick jag erfara när jag köpte en 1 meter hdmi kabel på mediamarkt för att ersätta min 5 meter, denna fungerade inte alls (ingen bild) med min wdtv men däremot galant med mitt ps3 (båda kör 1080p), så ja fick helt sonika byta mellan ps3 och wdtv för att få det o fungera.

Tjejjen blev iaf glad, mindre kablar (eller iaf mindre meter kabel).

Men fungerar inte kabeln du har köp alls, gå tillbaka med den o klaga och få en annan. Men att köpa en monsterkabel eller nå annat psyktdyrt för nått under 10m är menlöst och bara kasta pengar på problemen.

Postad 08 January 2010 - 14:08

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Vet någon om det går att ändra ikonerna för mapparna för att få thumbnails på samma vis som till filmerna?
Har provat att lägga till en bild med samma namn som mappen (+ .jpg) men det funkar inte. Något anant knep? (Filerna har jag på en extern HDD kopplad till "Live:n")

Postad 08 January 2010 - 18:00

Larentius
  • Larentius
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Vet någon om det går att ändra ikonerna för mapparna för att få thumbnails på samma vis som till filmerna?
Har provat att lägga till en bild med samma namn som mappen (+ .jpg) men det funkar inte. Något anant knep? (Filerna har jag på en extern HDD kopplad till "Live:n")

Prova döpa bilderna "folder.jpg" i respektive mapp.
har haft pga Windows Media Center och verkar funka nu också.

/L

Postad 08 January 2010 - 21:32

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Min WD-live spelar inte upp srt-filerna från min nas! (ReadyNAS duo), allt annat funkar utmärkt.. det enda som saknas är ju genvägar och webradio =/

Någon som har en aning om vad fan man ska göra för att få in texterna? Får bara fram texterna som är "inbyggda" i mkvn...

Postad 09 January 2010 - 22:15

fegga
  • fegga
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
****! Har precis köpt den här skitmaskinen. För det första så är upplösningen låst till 480p alltså det absolut sämsta som finns. Även fast jag ställer den på 720p som jag vill ha så händer det inte ett skit utan det är fortfarande 480p signal trots att WDTV Live visar att det är 720p, ###### skit! Jag kör med HDMI>DVI adapter btw men det ska ju inte ha något med saken att göra. Det är en känd bugg efter lite googlande, det får de fanimig fixa annars lämnar jag tillbaks den såklart.

Nästa är att den hittar min musik om jag delar via WMP men inte mina filmer, jävligt lustigt. Någon som vet?

Postad 10 January 2010 - 02:17

DanneGran
  • DanneGran
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tänkte bara se om jag kunde hjälpa till med nätverksproblemen.... Alltså i början hade jag min stationära och min bärbara kopplat i samma nätverk men i olika arbetsgrupper ( arbetsgrupp och workgroup). Dom filmer som jag ville se på låg på min stationära dator. Detta gjorde min WD helt tokig. Den hittade ibland båda datorerna, ibland den ena och givetvis ibland bara den andra. Jag fick igång filmerna och så bröts dom osv.. Till sist så kom jag på problemet och satte båda datorerna i arbetsgruppen "workgroup". Detta löste allt, men så igår så hittade den ingenting. Efter lite undersökning så visade det sig att i nätverket där jag även har en trådlös koppling till grannen, så hade han kopplat upp vad jag förmodar ( jag har inte hunnit prata med honom) en ny, tillfällig eller bärbar dator som var medlem i arbetsgruppen "arbetsgrupp". Jag inaktiverade den trådlösa delen av nätverket och vips så fungerade allt igen.... Grejen är att ALLT som är med i nätverket, inte bara den dator som dina filmer ligger på, MÅSTE ligga i arbetsgruppen " workgroup" tilsammans med WD:n. Annars verker den flippa ur då och då..
Hoppas det hjälpte någon. / Danne

Postad 10 January 2010 - 18:35

mtz70
  • mtz70
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Tacksam för all hjälp jag kan få :)

Jag har samma problem när jag kör MKV filer och har testat att stänga av "Share WDTV over the network" men utan någon skillnad. Någon som har en lösningen? Det är inte nätverket för det fungerar alldeles utmärkt att köra mtrl på min htpc.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.