Lev IPHONE 3GS
446 svar till detta ämne
Postad 26 October 2009 - 12:28
Kultebo
-
Kultebo
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag väljer istället att ta Telias preliminära leveransdatum med en rejäl nypa salt. Jag beställde 16/10, fick preliminärt datum 28/12. I senaste leveransen (21/10) hann de med beställningar på 16 GB vita fram till 14/10. Alltså får de ingen leverans mellan 14/10 och 28/12...? Låter inte så troligt. Det ska nog mycket till om jag inte kommer med i nästa veckas försändelse eller möjligen veckan efter.
slängde just in en beställning hos Telia och fick leveransdatum 10/1-2010.... om det inte händer något med leveransbloggen ( http://www.teliaipho...se/?page_id=218) inom den närmaste veckan kan man alltid utnyttja distansavtalslagen och avbeställa och ta ifrån tre eller något annat bolag med kortare leveranstid. (vill dock gärna ha kvar Telia).
Postad 26 October 2009 - 13:37
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
slängde just in en beställning hos Telia och fick leveransdatum 10/1-2010.... om det inte händer något med leveransbloggen (http://www.teliaipho...se/?page_id=218) inom den närmaste veckan kan man alltid utnyttja distansavtalslagen och avbeställa och ta ifrån tre eller något annat bolag med kortare leveranstid. (vill dock gärna ha kvar Telia).
Som en parentes kan man väl nämna att distansavtalslagen kan man använda 14 dagar från det att man har mottagit produkten
Postad 26 October 2009 - 19:47
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Syrran å en kompis va på tre i kista galleria och fick med sig 2 st 32GB en svart och en vit på en gång, själv får man vänta på halebop i 2 v till tror jag...
Postad 26 October 2009 - 19:55
Kultebo
-
Kultebo
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Som en parentes kan man väl nämna att distansavtalslagen kan man använda 14 dagar från det att man har mottagit produkten 
ja det hade varit rätt om det varit fråga om ett rent köp av vara. I detta fall så har jag ju tecknat mig för en tjänst (och kommer få en telefon till reducerat pris). När man avtalar om en tjänst börjar såvitt jag kunnat finna ångerfristen löpa vid avtalets ingående.(2 kap 10 § (2005:59)
Postad 27 October 2009 - 19:11
Kultebo
-
Kultebo
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
känns det för övrigt inte konstigt att Telia som en gång var det bolag som slöt det första (exklusiva) avtalet med apple numera inte ens har telefoner att leverera till de som beställt. De verkar ju ha ojämförbart sämst tillgång på telefonerna oavsett färg och minnestorlek.
(jo jag är liiite frustrerad men är inte omständigheterna lite knasiga?)
Postad 28 October 2009 - 08:15
Jeesper
-
Jeesper
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Fick ett sms nu idag, min iphone är på väg! Beställde för exakt en vecka sedan! Jag har Telenor som operatör!
Postad 28 October 2009 - 08:53
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2944 inlägg
känns det för övrigt inte konstigt att Telia som en gång var det bolag som slöt det första (exklusiva) avtalet med apple numera inte ens har telefoner att leverera till de som beställt. De verkar ju ha ojämförbart sämst tillgång på telefonerna oavsett färg och minnestorlek.
(jo jag är liiite frustrerad men är inte omständigheterna lite knasiga?)
Så kan man också se det. Själv var jag på Väla i Helsingborg i helgen som varit och hörde rundor lite då damen var sugen på ny lur.. Både Telia och Telenor har lång väntetid. Tre har lurar hemma.. Där var fullt med folk inne i både Telia och Telenor butikerna men inte en kotte hos Tre? Själv har jag Telia och kommer nog aldrig byta. Är helnöjd och har alltid varit. Men varför är det så att ingen vill ha med Tre? Och vad jag fick höra i helgen så är det som så att det levereras ett antal lurar som sen ska fördelas över hela norden. Tydligen kommer det väldigt få lurar då efterfrågan varit så pass stor. Så se det inte som att Telia har sämst med lurar. Se det som att de flesta kunderna vill ha Telia.  Själv fick jag vänta en månad på min, men det var jag fullt medveten om när jag beställde, och det var värt väntan för att bli av med min gamle lur..
Postad 28 October 2009 - 13:19
Onzlaught
-
Onzlaught
-
Rookie
-
6 inlägg
Själv verkar jag ha haft en väldigt tur, baserat på det som skrivits här i tråden.
För någon månad sedan åkte jag ned till Varberg från Mölndal/Gbg för att handla mig en iPhone (Telenorbunden, helt ok då jag ändå tänkte fortsätta med dem som leverantörer) på Davids Radio & Tv. Någon som tipsade om den affären tidigare i tråden och de var verkligen supertrevliga att ha att göra med. Kan varmt rekommenderas och jag tror de har telefoner kvar nu också, ring och kolla om ni är intresserade och bor i trakten.
Förra veckan gick jag så förbi Telenorbutiken i V.Frölunda och slank in för att kolla upp om min fru kunde byta abonnemangsform, hon ville också ha en iPhone. Visar sig då att de hade några 32 GB inne och några timmar senare hade hon skrivit på avtalet och satt hemma och lekte med den...så visst finns det telefoner här och var, om man har tur:)
/John
PS Och jäklar vad nöjd jag är med den! Skeptisk till itunes fortfarande men allt annat är faktiskt riktigt bra och med alla apps blir det en riktigt kul pryl - har längtat länge efter en bra samlad mp3-spelare, kalender och telefon och nu har jag en:)
Postad 28 October 2009 - 20:15
ILCapitano
-
ILCapitano
-
Lärjunge
-
-
448 inlägg
Så kan man också se det. Själv var jag på Väla i Helsingborg i helgen som varit och hörde rundor lite då damen var sugen på ny lur.. Både Telia och Telenor har lång väntetid. Tre har lurar hemma.. Där var fullt med folk inne i både Telia och Telenor butikerna men inte en kotte hos Tre?
telenor har väl alla i lager utom svart 16GB, iallafall enligt deras hemsida. Beställde en vit 16 GB med telenor, har haft telia i 10 år men telenor tycker jag gav mest "anändande" för pengarna i det här fallet. Dock lite fundersam om iphone är da shit fortfarande, finns ju konkurens från många håll numera. Lugna mig gärna.
Postad 28 October 2009 - 21:30
menks13
-
menks13
-
Användare
-
-
132 inlägg
Ja vänta på sonyericsson Rachael eller infinity som den kallas den verkar rätt fett
Postad 29 October 2009 - 21:42
ILCapitano
-
ILCapitano
-
Lärjunge
-
-
448 inlägg
Ja vänta på sonyericsson Rachael eller infinity som den kallas den verkar rätt fett 
tanken har slagit mig, men det där med och vänta är väl inte min starka sida den kommer väl först efter nyår, och ska man vänta på den så kommer det säkert något efter den man mäste vänta på osv..
Postad 03 November 2009 - 12:06
Jeesper
-
Jeesper
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Fick min Iphone igår från Telenor, riktigt nice telefon! Leveranstiden var två veckor som dem förutsagt!
Postad 03 November 2009 - 16:40
ILCapitano
-
ILCapitano
-
Lärjunge
-
-
448 inlägg
Fick min igår också, 5 dagars leveranstid från telenor.
Postad 03 November 2009 - 21:14
Kultebo
-
Kultebo
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Telia verkar just nu invänta en större leverans i veckan. Håller tummarna på att man kommer med (fast jag bara väntat en vecka).
Redigerat av Kultebo, 03 November 2009 - 21:15.
Postad 05 November 2009 - 06:00
Unregistered917a2e56
-
Unregistered917a2e56
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Jag hoppas att de fortfarande hoppas på den stora leveransen (i gårdagens meddelande stod det bara "avvaktar"). Men det är väl dumt att läsa in för mycket. "STOR" leverans borde betyda något utöver det vanliga - som att de skulle kunna komma ikapp! Ojojoj. Nej, inte läsa in för mycket var det ja... ;-)
Postad 05 November 2009 - 19:52
anru
-
anru
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag beställde en svart iPhone GS 32GB i Telia butiken i Västerås för två veckor sedan. Efter en vecka ringde de och jag kunde hämta telefonen. Nästa dag ringde de igen och tydligen hade de av misstag lagt undan ännu ett exemplar. Detta är nu en vecka sedan men den kan ju fortfarande finnas kvar...
Hittills är jag mycket nöjd med telefonen. Kompletterade med Apples in-ear-lurar som sitter kvar i öronen till skillnad från de som följde med. Man får dock experimentera med de olika storlekarna på örontoppar som medföljer för att få något basljud i dem. Skönt med volymkontroll på sladden.
Postad 05 November 2009 - 23:03
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Det billigaste alternatviet just nu.. sett till det totala priset.. är väl halebop lr har ni några andra tips? får hoppas på att det är någorlunda on topic.
Jag hade den första iphone 2g (importerat).. sålde den, ville ha nytt... sen genast efter drygt 1 månad så saknade jag iphonen igen.. köpte 3g, sålde den också av samma anledning, nu vill jag ha den igen  typ... man märker inte hur pass användbar den är förräns man inte har den. Så nu har jag inte råd att köpa den för vilken summa som helst... försöker hitta något billigt alternativ.
Ni som väntar på era leveranser.. har ni betalat 6000 - 7000 för den lr?
Redigerat av Unregistered1232, 05 November 2009 - 23:06.
Postad 06 November 2009 - 06:22
Unregistered917a2e56
-
Unregistered917a2e56
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Det billigaste alternatviet just nu.. sett till det totala priset.. är väl halebop lr har ni några andra tips? får hoppas på att det är någorlunda on topic.
Jag hade den första iphone 2g (importerat).. sålde den, ville ha nytt... sen genast efter drygt 1 månad så saknade jag iphonen igen.. köpte 3g, sålde den också av samma anledning, nu vill jag ha den igen typ... man märker inte hur pass användbar den är förräns man inte har den. Så nu har jag inte råd att köpa den för vilken summa som helst... försöker hitta något billigt alternativ.
Ni som väntar på era leveranser.. har ni betalat 6000 - 7000 för den lr?
Jag betalar 2395 vid leverans och sedan förhöjd 200 kr / månad i ett år. Totalt 4795 alltså (Telia.se)
Postad 06 November 2009 - 06:53
murklor
-
murklor
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
"Billigt" med telefoner och abonnemang är subjektivt.
Frågan är snarare vad du får ut för det. Köper du en iphone för 6000 och får ringa för 2000 så är det "billigare" än att köpa en iphone för 2000 och få ringa för 7000. Nackdelen med tänket är nog uppenbart i mina siffror.
Samtidigt så kommer ju också frågan om täckning in, vilket gör det hela mer förvirrande. Med Tre får du ringa för typ 80% av totalbeloppet men ja... Vi vet alla vad Tres nackdel är.
Postad 06 November 2009 - 11:45
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Jag betalar 2395 vid leverans och sedan förhöjd 200 kr / månad i ett år. Totalt 4795 alltså (Telia.se)
Är det 3gs då lr?'
Postad 06 November 2009 - 11:49
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
"Billigt" med telefoner och abonnemang är subjektivt.
Frågan är snarare vad du får ut för det. Köper du en iphone för 6000 och får ringa för 2000 så är det "billigare" än att köpa en iphone för 2000 och få ringa för 7000. Nackdelen med tänket är nog uppenbart i mina siffror.
Samtidigt så kommer ju också frågan om täckning in, vilket gör det hela mer förvirrande. Med Tre får du ringa för typ 80% av totalbeloppet men ja... Vi vet alla vad Tres nackdel är.
Sålänge man befinner sig i storstan så är väl täckningen någorlunda bra med Tre. Nackdelen som jag finner med Tre är väl att deras simkort endast u´fungerar på 3g nätet, t.ex om man vill stänga av 3g för att spara lite batteri tid så är detta inte möjligt. Jag personligen tycker att tele2 är det billigaste alternativet, och kommer nog använda den operatören, desutom går dom på Telias 3g nät så täckningen är ganska bra. Trist nog så säljer de inte Iphone. Telias erbjudande 2 inlägg uppåt vart ju helt klart intressant om det nu är 3gs.
Postad 06 November 2009 - 12:00
Loo755
-
Loo755
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
Ja, det är 3GS
och samma matematik gäller för en 32GB hos Telia --> 3395:- i engångsavgift + 200:- i månadsavgift = 5795:-
Sen tillkommer ju abbonemanget......som i Telias billigaste fall är 49:-/mån
Postad 06 November 2009 - 13:23
Unregistered917a2e56
-
Unregistered917a2e56
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Är det 3gs då lr?'
Ja, 3Gs på 16 GB. Nu ingår ju inget att ringa för och abonnemangskostnaden (49:-/mån) tillkommer men det är en lösning som passar mig. Har aldrig lockats/lurats av Tre och Telenors "ring (mer jättehöga minutpriser) för hela beloppet"-varianter, även om man "får" telefonen i de fallen. Jag ringer för kanske 150 kronor i månaden, så för mig blir det 400 kr/månad inklusive telefon. Definitivt okej.
Postad 09 November 2009 - 23:02
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Telia har sänkt priset på 8gb 3g.. 179kr * 24 = 4296kr. Märkte att det inte var så stor skillnad mellan 3g och 3gs och speciellt inte så stor skillnad så att man lägger 1500kr extra för det. Nu sitter jag och funderar på om man ska köra på den här lr... HTC hero vilket ser rätt så lovande ut.. fördelen är multi task nackdelen är att den inte har appstore.
Aja hur som helst, går väl lite offtopic. Men 8giggaren finns väl hos telia för omgående leverans lr hur? jag hittar inte någonstans på telias hemsida där man kan se lagersaldo
Redigerat av Unregistered1232, 09 November 2009 - 23:03.
Postad 10 November 2009 - 11:35
Kultebo
-
Kultebo
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag hoppas att de fortfarande hoppas på den stora leveransen (i gårdagens meddelande stod det bara "avvaktar"). Men det är väl dumt att läsa in för mycket. "STOR" leverans borde betyda något utöver det vanliga - som att de skulle kunna komma ikapp! Ojojoj. Nej, inte läsa in för mycket var det ja... ;-)
bloggen uppdaterades precis... de är så gott som ikapp på de svarta telefonerna. för de vita (som jag beställde såklart) har det inte hänt någonting (jaja två dagar). Dessutom tog det så lång tid för Telia att uppdatera sin blogg att jag inte längre kan avbeställa telefon******. Det måste ju ha funnits en massiv orderstock på vita de dagarna eller får man in fem telefoner åt gången? *med det här tempot kommer jag att få min telefon till sommaren 2010. känns som om man kunde beräknat det där preliminära datumet bättre själv*. [Edit: tog bort saker skrivna i affekt]
Redigerat av Kultebo, 10 November 2009 - 11:39.
Postad 12 November 2009 - 10:13
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Jag fixade min Iphone 3gs 16gb direkt när jag tecknade abonemanget. Återförsäljarna Mediamarkt, Elgiganten, Expert har telefoner på lager. Visserligen får man pröjsa runt 300-500kr beroende på modell direkt i butiken.. till skillnad mot Telias 1kr.. men om man inte orkar vänta så.. finns det ju den vägen också. Själv fick jag den för 0 kr.. då jag hade ett tilgodokvitto sedan tidigare från en prisgaranti hos Elgiganten
Redigerat av Unregistered1232, 12 November 2009 - 10:14.
Postad 12 November 2009 - 18:25
Kultebo
-
Kultebo
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag fixade min Iphone 3gs 16gb direkt när jag tecknade abonemanget. Återförsäljarna Mediamarkt, Elgiganten, Expert har telefoner på lager. Visserligen får man pröjsa runt 300-500kr beroende på modell direkt i butiken.. till skillnad mot Telias 1kr.. men om man inte orkar vänta så.. finns det ju den vägen också. Själv fick jag den för 0 kr.. då jag hade ett tilgodokvitto sedan tidigare från en prisgaranti hos Elgiganten 
Postad 12 November 2009 - 19:10
tedin
-
tedin
-
Användare
-
-
142 inlägg
Jag la en beställning idag hos tre på en Svart 16 GB, ska komma i slutet av vecka 46? Imorgon senast alltså?
Dock måste jag portera nummer och ha mig, hade jag tänkt lite klarare hade jag gjort allt de där i en butik, men men.
Hoppas att ha den inom 2 veckor iaf. Kan de vara rimligt?
Postad 16 November 2009 - 22:38
Unregistered6d4a218c
-
Unregistered6d4a218c
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Så äntligen ringde telefonen idag =) 32GB 3GS svart olåst/obunden finns för avhämtning imorgon till överpris.
Happ tänkte jag, iom att det tagit så lång tid har de justerat till garantivillkoren så där finns det inget att klaga på numera. Frågan ställdes dock om jag fortfarande var intresserad iom att det tagit så lång tid, ordern lades 2009-08-29 med en vild chansning om att det skulle ta 3 veckor  Hur som helst sa jag att jag tar den, hämtar den imorgon istället för att de ska skicka den till mig för då strular det väl till sig
Nu väl vid en dator tänkte jag kolla om priset sjunkit drastiskt hos operatörerna nu när det gått en tid sedan lanseringen. Närmast olåst/obunden blir ju med kontankort:
Tre: 7395:- + 300:- för upplåsning (ca 1000:- mer sedan sist jag kolla för ngn månad eller två sedan)
Telia: Verkar ha tagit bort kontantkort till 3GS, eller så hittar jag det inte bara.
Telenor: Verkar ha tagit bort kontantkort till 3GS, eller så hittar jag det inte bara.
Halebop: 7.695 kr + 300:- för upplåsning fast dock först efter 12 månader enligt hemsidan.
Nu känns mitt köp med andra ord ännu bättre, Tre´s priser är de enda jag kommer ihåg hyffsat men gissar på att även Halebop har gjort en prisjustering uppåt, varför tro? För att det närmar sig jul är ju en teori. Om Telia och Telenor valt att inte sälja med kontantkort numera, varför har man tagit bort det?
Postad 21 November 2009 - 15:51
sensan
-
sensan
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
La en beställning på en svart 3GS 16gb hos Halebop den 6/11, med Halebop vänner. Och såg att dom hade fått in en ny batch med telefoner den 20/11, som förhoppningsvis skulle täcka beställningar gjorda fram till den 10/11.
Så man får hoppas att man har den inom en dryg vecka iallafall. Tyckte för övrigt att priset var relativt bra hos Halebop.
3600kr för telefonen kontant, utan förhöjd månadsavgift, 49kr/mån för abonnemanget, och 49kr/mån för mobilsurf upp till 500mb. Så totalt 118kr/mån i 24 mån.
Slutsumma: 6432kr.
Helt okej tycker jag
Postad 21 November 2009 - 21:27
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
3600kr för telefonen kontant, utan förhöjd månadsavgift, 49kr/mån för abonnemanget, och 49kr/mån för mobilsurf upp till 500mb. Så totalt 118kr/mån i 24 mån.
Slutsumma: 6432kr.
Helt okej tycker jag 
Ja, 3600:- för enbart luren är ett bra pris, jag gav 4900:- för min (kontant) hos Telia så det får du vara nöjd med.
Postad 21 November 2009 - 22:54
Unregistered4b66931a
-
Unregistered4b66931a
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag och min sambo beställde vars en 3GS 16Gb från halebop förra helgen (lör 14:e/11) och hon fick brev i torsdags 19/11 om att den nu fanns att hämta ut. Medans jag enbart har fått brev om att min nummerflytt har blivit framflyttad för att telefonen ej har kommit ännu. Hon beställde en vit och jag en svart. Jädrigt bra ändå med tanke på att det stod: leveranstid mer än 4v när vi beställde. Idag står det 2 veckor. Skapligt mobbad man blev! Typiskt
Postad 23 November 2009 - 17:36
Lord_Tito
-
Lord_Tito
-
Användare
-
-
152 inlägg
Sådärja då har man lagt en beställning på en iPhone 3Gs 32gb på Halebop.
Blev 12*288+12*318= 7272kr
Stod på deras hemsida att leveranstiden är upp till 10dagar men jag antar att det kan bli längre efter att ha läst lite i denna tråden.
Beställde också nummer flytt från mitt tidigare Halebop abonnemang så vi får la se hur snabbt det går.
Ska bli trevligt när man väl får den så att den kan ersätta min halvdöda K610i och iPod Video
Postad 26 November 2009 - 03:34
Dogie
-
Dogie
-
Användare
-
-
170 inlägg
Ni som har köpt en lur av halebop, har dom installerat en massa halebop saker i luren, loggor och sådant ? Har för mig att de var rätt duktiga på det ? Om dom nu har det går de att få bort ?
Postad 26 November 2009 - 04:37
Fritte3000
-
Fritte3000
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ni som har köpt en lur av halebop, har dom installerat en massa halebop saker i luren, loggor och sådant ? Har för mig att de var rätt duktiga på det ? Om dom nu har det går de att få bort ?
Det fanns inga spår av Halebop på min lur i alla fall.
Postad 26 November 2009 - 06:38
Dogie
-
Dogie
-
Användare
-
-
170 inlägg
Det fanns inga spår av Halebop på min lur i alla fall.
Låter bra det blir nog en beställning från dom då =) Vad jag hittat verkar dom ha det bästa priset. Med den surf som ingår (500mb) när dom är slut sänker dom bara hastigheten då eller får man betala extra också ? Klarar man sig på 500mb för bara lite slö surfande lite då och då ?
Postad 26 November 2009 - 11:23
Lord_Tito
-
Lord_Tito
-
Användare
-
-
152 inlägg
Låter bra det blir nog en beställning från dom då =)
Vad jag hittat verkar dom ha det bästa priset. Med den surf som ingår (500mb) när dom är slut sänker dom bara hastigheten då eller får man betala extra också ? Klarar man sig på 500mb för bara lite slö surfande lite då och då ?
Det ända som händer när man går över 500mb gränsen är att dem stryper hastigheten till 57kbs, dvs man får klara sig på modemhastighet när när man går över gränsen men det kostar inget extra i allafall  Meh dem på Halebop ska ha 32gb i lager nu, men min har fortfarande inte skickats trots att jag beställde i måndags, dem på kundtjänsten sa att jag borde ha den nästa vecka. Men om dem har den i lager för dem som beställer nu varför är dem så sega :S
Redigerat av Lord_Tito, 26 November 2009 - 11:24.
Postad 26 November 2009 - 14:29
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Klarar man sig på 500mb för bara lite slö surfande lite då och då ?
Ja, det gör man. Jag har själv 500mb som gräns och har inte kommit upp till denna mängd ännu för den här månaden. Använder då telefonen dagligen till att mest kolla mailen men även surfa lite och lyssna på musik/radio.
Postad 26 November 2009 - 14:59
Unregistered4b66931a
-
Unregistered4b66931a
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Ja, det gör man. Jag har själv 500mb som gräns och har inte kommit upp till denna mängd ännu för den här månaden. Använder då telefonen dagligen till att mest kolla mailen men även surfa lite och lyssna på musik/radio.
Kan man se någonstans hur mycket datatrafik man har förbrukat / har kvar ? Fortfarande inte fått min lur :/
Postad 26 November 2009 - 15:35
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Kan man se någonstans hur mycket datatrafik man har förbrukat / har kvar ? Fortfarande inte fått min lur :/
Ja, du kan se exakt hur mycket data du har förbrukat via inställningar--->allmänt--->användning--->mobil nätverksdata. Både skickat & mottaget.
Postad 26 November 2009 - 18:04
Dogie
-
Dogie
-
Användare
-
-
170 inlägg
Om man har t.ex Spotify laddar inte den ner rätt mycket då ?
Postad 26 November 2009 - 19:28
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Om man har t.ex Spotify laddar inte den ner rätt mycket då ?
Jo, det springer iväg rätt snabbt om du lyssnar mycket på spotify. Här är en lista från iphone24.se som visar hur mycket bandbredd som går åt för att lyssna på spotify.
Postad 26 November 2009 - 20:52
Dogie
-
Dogie
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jo, det springer iväg rätt snabbt om du lyssnar mycket på spotify. Här är en lista från iphone24.se som visar hur mycket bandbredd som går åt för att lyssna på spotify.
Ok tackar i länken såg man bra hur mycket det tog. Jag har för mig att jag läste på telias hemsida att de har något special för de som köper en tele med Spotify för att det inte ska ta av deras 500 mb ? Kanke halebop har samma ? ska se om jag hittar var jag såg att telia hade det. Edit: Nepp jag hittar det inte igen. Men det blir nog en lur från halebop då den är 1000 kr billigare där. Och vad jag förstått så är det telia som äger halebop så täckningen ska vara den samma ?
Redigerat av Dogie, 26 November 2009 - 20:57.
Postad 13 December 2009 - 00:03
Unregistered8c7c8fc3
-
Unregistered8c7c8fc3
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Någon med 3 abonemnag kanske kan hjälpa mig?
Om man har ett pottabonemang (399, 499) hos tre kan summan man har att ringa för användas till att köpa appar eller går det bara att ringa och köpa tre-tjänster för dessa pengar?
Postad 13 December 2009 - 00:31
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
appar har inget med 3 å göra, apparna köper du av apple så nej tyvärr, pengarna kan man bara användas till 3 tjänsterna...
Postad 13 December 2009 - 00:36
Unregistered8c7c8fc3
-
Unregistered8c7c8fc3
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Ok, hade hoppats att de skulle dras från potten om man mot förmodan skulle ha något kvar av den när månaden närmade sig sitt slut.
Tack för snabbt svar!
Postad 28 December 2009 - 22:25
aziraphele
-
aziraphele
-
Användare
-
-
117 inlägg
Hur långtid har det tagit för er att få era telefoner. Ska porta mitt nummer från telesnor till telia. Borde väl få ett tillfälligt nummer tills dess att portningen går igenom. Har beställt via telia.se kanske jag ska säga.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|