Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser |
Postad 27 August 2009 - 20:33
Postad 27 August 2009 - 20:47
Och för att förtydliga ytterligare. Blåtand funkar alltså genom stängd dörr. Radiovågor, ja.
Kanon, tack alla för hjälpen!
EDIT:
EN fråga till. När PS3 kom snackades det mycket om att Blu-rayläsaren var så bra. Gäller det fortfarande? Ersätter den en stationär Blu-rayspelare. Använder man handkontrollen som fjärrkontroll?
Redigerat av Travolta, 28 August 2009 - 08:33.
Postad 28 August 2009 - 08:39
Handkontrollen kan användas som fjärr ja. Vill man inte det finns det blåtands-fjärrar att köpa.
Postad 28 August 2009 - 08:41
Kanon, tack alla för hjälpen!
EDIT:
EN fråga till. När PS3 kom snackades det mycket om att Blu-rayläsaren var så bra. Gäller det fortfarande? Ersätter den en stationär Blu-rayspelare. Använder man handkontrollen som fjärrkontroll?
Eller med en sån här, så funkar även din harmony-fjärr till ps3:
http://www.logitech.....ac=pl|6114||hp
Postad 28 August 2009 - 13:16
Men butiker säljer from 1/9
Redigerat av SonySamppa79, 28 August 2009 - 13:17.
Postad 28 August 2009 - 13:21
skulle tydligen skickas imorgon, konstigt att det stod i mejlet att den var skickad
Jag fick också mail från game.se igår om att min var skickad, men icke sa nicke! Lite elakt att luras på det viset.
Postad 28 August 2009 - 13:31
Dom flesta har dom i lager och skickar idag.
Men butiker säljer from 1/9
Surt.....
Postad 28 August 2009 - 13:34
till det har jag köpt LBA och Burnout Paradise ultimate box för 450 kr
Mirrors Edge för 104kr
Bluerayfilmerna: Life of brian och 30 days of night för 131 respektive 92 kr
sammanlagt: ca 3665 kr för en PS3 med 3 toppspel och 2 BR-filmer
Postad 28 August 2009 - 13:48
Postad 28 August 2009 - 13:58
har inte tid att läsa hela tråden men är det någon som reflekterat över att det inte går att installera annat operativ på ps3 slim..?? vad tycker ni om det..???
Skit samma, eftersom man hade strypt tillgångarna för linux.
Postad 28 August 2009 - 19:24
Frågan är om jag ska packa upp den ikväll, eller imorgonbitti tillsammans med en god kopp kaffe
Jag tycker inte själv designen inte är så lyckad på de bilder jag sett, men tror att den är snygg när man väl packat upp den. Kommer med intryck när jag väl packat upp den.
Jag har den gamla PS3:an (60Gb) som jag tänkte ställa i vardagsrummet, den nya får hamna i biorummet.
Det jag är mest är nyfiken på är hur mycket den låter, både fläkten/fläktarna och läsaren.
Postad 28 August 2009 - 20:33
Hoppas inte den är som ödlor!!!!111111++++Nu har jag varit och skaffat mig en PS3 Slim
Frågan är om jag ska packa upp den ikväll, eller imorgonbitti tillsammans med en god kopp kaffe
Jag tycker inte själv designen inte är så lyckad på de bilder jag sett, men tror att den är snygg när man väl packat upp den. Kommer med intryck när jag väl packat upp den.
Jag har den gamla PS3:an (60Gb) som jag tänkte ställa i vardagsrummet, den nya får hamna i biorummet.
Det jag är mest är nyfiken på är hur mycket den låter, både fläkten/fläktarna och läsaren.
Postad 28 August 2009 - 22:48
Nu har jag varit och skaffat mig en PS3 Slim
Forum-ban om du inte packat upp den ännu
Postad 28 August 2009 - 22:50
Forum-ban om du inte packat upp den ännu
Det kanske är så...Men det har varit fullt upp idag. Man vill ju inte stressa
Postad 28 August 2009 - 22:54
Frågan är om jag ska packa upp den ikväll...
Svaret på den frågan är ja.
Edit: Hur är ljudnivån när man spelar? Har du kvar din "gamla" PS3 så du kan jämföra?
Redigerat av Crazed, 28 August 2009 - 23:02.
Postad 28 August 2009 - 23:07
Postad 28 August 2009 - 23:08
Klart man kan, det kan man även med den "gamla" ps3:anNågon som vet om dom har uppdaterat hdmi-kortet på slim:en så att man kan skicka ljudet bitströmt via hdmi?
Postad 28 August 2009 - 23:22
Någon som vet om dom har uppdaterat hdmi-kortet på slim:en så att man kan skicka ljudet bitströmt via hdmi?
Gissar på att du undrar "kan PS3 slim skicka över DTS-HD MA och Dolby TrueHD med bitstream genom HDMI?"
Svar: Ja. Källa :Moviezine Så nu kan snart alla PS3 slim-ägare med en nyare förstärkare se nya loggor tändas i displayen! Grattis!
Postad 28 August 2009 - 23:44
Någon som vet om dom har uppdaterat hdmi-kortet på slim:en så att man kan skicka ljudet bitströmt via hdmi?
Syftar du på Dolby TrueHD och DTS-HD Master Audio så klarar PS3 Slim att skicka det som bitstream via HDMI.
Edit: Uppdaterade aldrig innan jag skrev svaret så jag missade att klarinettmaster redan hunnit före.
Redigerat av Crazed, 28 August 2009 - 23:49.
Postad 29 August 2009 - 06:43
Nu har jag varit och skaffat mig en PS3 Slim
Får man fråga var du köpte den?
Då som alla butiker jag snackat med vägrar sälja innan den 1:e september.
Postad 29 August 2009 - 08:39
Gissar på att du undrar "kan PS3 slim skicka över DTS-HD MA och Dolby TrueHD med bitstream genom HDMI?"
Svar: Ja. Källa :Moviezine Så nu kan snart alla PS3 slim-ägare med en nyare förstärkare se nya loggor tändas i displayen! Grattis!
Har nu testat det och det fungerar utmärkt, det var en av anledningarna varför jag köpte slim:en.
Får man fråga var du köpte den?
Då som alla butiker jag snackat med vägrar sälja innan den 1:e september.
Får tyvärr inte berätta det
Postad 29 August 2009 - 08:46
Svaret på den frågan är ja.
Edit: Hur är ljudnivån när man spelar? Har du kvar din "gamla" PS3 så du kan jämföra?
ja jag har kvar gamla PS3:an och har nu jämfört. Jag är en av dom som inte upplever att den "gamla" låter väldigt mycket. Min gör inte det iaf. Men om man jämför den gamla mot den nya så är den nya tystare, ja nästan ljudlös
Postad 29 August 2009 - 11:53
Postad 29 August 2009 - 12:15
Grattis, nu blir alla spel mycket roligare och BD-filmerna mycket bättre.Precis sålt 40 giggaren och hämtar slim i morron. Känner sig som ett barn på julafton
Postad 29 August 2009 - 12:21
Grattis, nu blir alla spel mycket roligare och BD-filmerna mycket bättre.
VA!!!! Är det sant? Kan den göra det???
Postad 29 August 2009 - 13:19
Från Home Cinema Choice:
As for the ambient noise emitting from the PS3 Slim when playing a Blu-ray, May notes that the PS3 Slim, "at least initially, is quieter still" although adds that "heat builds up quickly during use and the fan noise accelerates accordingly."
He continues: "Midway through X-Men Origins: Wolverine, I noted that the console was disgorging a lot of heat through its rear vents, and at that point, in terms of fan noise it did not seem to be an improvement on what's gone before. The huge 95mm,17-blade fan beneath the hood clearly has its work cut out..."
Also, worryingly, in terms of overall AV performance, HCC notes that: "while the console can spin CDs, it's no replacement for a CD player. The original was actually surprisingly good in this regard, delivering only 137.9ps of measured audio jitter; it was let down mainly by issues relating to the cabinet and its rigidity.
"But with this iteration there's a notable increase in audio jitter, which is up to 461.7ps. And as a DVD player it's poor, with a measured high frequency response of -6.14dB."
http://www.techradar...analysed-630038
Postad 29 August 2009 - 14:32
Kan dom inte få ordning på det problemet...
Postad 29 August 2009 - 14:35
Ok, sade hon.
Fem minuter senare kom hon med ett pillimariskt leendé och föreslog följande.
Om jag klippte gräset skulle jag få köpa PS3.
Behöver jag säga att mattan är nyklippt och det var jag som klippte?
Postad 29 August 2009 - 14:38
Postad 29 August 2009 - 14:45
Tror folk struntat i att chassit var samma men att den blev verkligen tyst, och prissänkt ändå.
Postad 29 August 2009 - 14:48
Var köper ni era spel? Jag skulle vilja köpa spel utomlands online för att spara lite pengar. Var köper ni spelen och vad ligger frakten på? Leveranstid?
play.com gratis frakt men ibland lite långsama
zavvi.co.uk 0.99£ frakt per spel å det brukar ta 3-4 bankdagar
videogamesplus.ca 7$ frakt per spel brukar ta 3 bankdagar
Postad 29 August 2009 - 14:57
play.com gratis frakt men ibland lite långsama
Kanon!
Zavvi verkade riktigt billiga.
Postad 29 August 2009 - 15:02
Den "gamla" kan väl bara skicka avkodat ljud som bitström via HDMI?Klart man kan, det kan man även med den "gamla" ps3:an
Vi som vill ha den blå HD-lampan tänd på våra Denon-förstärkare ser fram emot en Slim, som ska klarar detta pga nytt a/v-chip(?). Äldre ljudformat går nog att skicka via HDMI även på gamla modellen.
Kanon!
Zavvi verkade riktigt billiga.
på senaste tiden har jag bara köpt från zavvi innan dess var det Vg+ som gällde men dollarkursen har gått upp å nypriserna har höjts med 10$ i us canada därav inte lika förmånligt längre men fortfarande billigare än sverige
Postad 29 August 2009 - 15:06
Dvd.co.uk har också en hel del spel med 1 £ i fraktplay.com gratis frakt men ibland lite långsama
Postad 29 August 2009 - 15:18
Skulle inte påstå att play har gratis frakt numera. Deras Euro-priser, som icke-britter måste använda, är avsevärt högre än deras pund-priser. Känns som inbakad frakt om det inte är olika skatte satser som spökar till det. Tycker oavsett att de kunde vara tydliga och låta det framgå varför det är dyrare för en tysk än en engelsman att handla av dem.
Är priserna inkl moms och skatter på tex zavvi.co.uk?
Postad 29 August 2009 - 15:21
Postad 29 August 2009 - 15:29
Det är bara Amazon som lägger på svensk moms alla andra tar bara den engelskaÄr priserna inkl moms och skatter på tex zavvi.co.uk?
Postad 29 August 2009 - 16:22
Det är bara Amazon som lägger på svensk moms alla andra tar bara den engelska
Gör de? har aldrig hänt mig. Moms läggs till det landet där företaget är aktivt. Amazon har väl ingen sverige del så det lägger nog ingen moms.
Jag har iaf fått tullat på amazon
Postad 29 August 2009 - 17:49
As for the ambient noise emitting from the PS3 Slim when playing a Blu-ray, May notes that the PS3 Slim, "at least initially, is quieter still" although adds that "heat builds up quickly during use and the fan noise accelerates accordingly."
He continues: "Midway through X-Men Origins: Wolverine, I noted that the console was disgorging a lot of heat through its rear vents, and at that point, in terms of fan noise it did not seem to be an improvement on what's gone before. The huge 95mm,17-blade fan beneath the hood clearly has its work cut out..."
Also, worryingly, in terms of overall AV performance, HCC notes that: "while the console can spin CDs, it's no replacement for a CD player. The original was actually surprisingly good in this regard, delivering only 137.9ps of measured audio jitter; it was let down mainly by issues relating to the cabinet and its rigidity.
"But with this iteration there's a notable increase in audio jitter, which is up to 461.7ps. And as a DVD player it's poor, with a measured high frequency response of -6.14dB."
http://www.techradar...analysed-630038
Suck, så typiskt av sony att försämra produkten vid varje uppgradering.
Först den gamla(bästa) PS3 som var bakåtkompatibe med fler ingångarl, till senaste feta som ej var det, sedan kommer slim som man inte kan byta operativsystem och som är sämre som cd spelare.
Lite som PsP one som är en vanlig PsP dock utan möjlighet till UMD filmer samt att ALLA nedladdningsbara spel får vara max 100 meg, så ###### korkat, inga mer mastodontspel med cutscenes utan billiga, platta spel utan djup, för hur mycket får du plats på 100meg?
Bra jobbat Sony, för varje uppgradering är också en försämring, undrar vem som är deras marknads strateg? Krusty the clown eller?
Postad 29 August 2009 - 17:49
Det är bara Amazon som lägger på svensk moms alla andra tar bara den engelska
Då är det ännu mer förvånade och riktigt korkat då man inom EU aldrig behöver betala avgifter, tull eller höjd moms på varor från ett annat EU land utan det är ursprungslandets moms som gäller.
Har handlat BluRay filmer från amazon uk och det var uk moms där.
Inom EU är priserna alltid färdiga.
Postad 29 August 2009 - 17:53
Redigerat av Benkke, 29 August 2009 - 17:56.
Postad 29 August 2009 - 18:03
Suck, så typiskt av sony att försämra produkten vid varje uppgradering.
Först den gamla(bästa) PS3 som var bakåtkompatibe med fler ingångarl, till senaste feta som ej var det, sedan kommer slim som man inte kan byta operativsystem och som är sämre som cd spelare.
Lite som PsP one som är en vanlig PsP dock utan möjlighet till UMD filmer samt att ALLA nedladdningsbara spel får vara max 100 meg, så ###### korkat, inga mer mastodontspel med cutscenes utan billiga, platta spel utan djup, för hur mycket får du plats på 100meg?
Bra jobbat Sony, för varje uppgradering är också en försämring, undrar vem som är deras marknads strateg? Krusty the clown eller?
Om du nu vill ha ett ps3 som cd spelare och/eller vill installera linux så är det väl ingen som hindrar dig från att köpa den gamla versionen!
Samma sak när det gäller PSP, vill du titta på UMD så köp den, Sony kommer fortsätta att sälja den tillsammans med PSPSlim.
Det är inte "ALLA" spel som får en 100 mb gräns utan bara psp minis.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Playstation Store
12 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?