... samt olika förmåga att lita till sina öron i stället för till sin guru....Folk har olika utvecklad fantasi också...
Fan, den var lite dubbelbottnad och tvetydig, kom jag på.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 16 February 2010 - 15:26 ... samt olika förmåga att lita till sina öron i stället för till sin guru.... Fan, den var lite dubbelbottnad och tvetydig, kom jag på. Postad 16 February 2010 - 15:27
Var också inne och kollade på dessa koner, lite interesant stäming där inne tyckte jag, lite som en sekt. Något som fångade min uppmärksamhet var hur en av demonstratörerna (den långhåriga) hela tiden stod med ett flin på läpparna, han tänkte nog något i stil med, dom går på de här man kan sälja vad som helst, de är som att plocka pengar från små barn. För övrigt är väll jag en av dom som skulle kunna lägga pengar på koner hifi möss och liknande, inte för att jag tror på någon förbättring, men de kan ju vara snyggt. Postad 16 February 2010 - 15:36
Finurligt... Jag brukar lita på mina öron över lite längre tid men inte på omedelbara imponatoreffekter där man bara lyssnar kortvarigt. Postad 16 February 2010 - 15:48 Ja, det där med sekter är otäckt... Människor som slutar tänka själva och bara litar till vad någon överkucku/"andlig" ledare säger. Tragiskt. Mycket sunt! Postad 16 February 2010 - 19:59
Hehe... Jag har gått och småflinat åt det där inlägget hela dagen... Postad 16 February 2010 - 22:28 Hade så varit scenariot hade det väl varit ett blindtest? Postad 16 February 2010 - 23:24 Ja, det har du rätt i. Nivåmatchat, givetvis...
Postad 16 February 2010 - 23:44
HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA !!!! JAG DÖÖÖÖR !!! Postad 17 February 2010 - 12:51
Vad var det för gitarrkille som spelade mysmusik som Bensnake drog på när vi körde spotify hemma hos mig? Råkade stänga spotify och då raderas historyn. Vill lyssna lite mer på honom.
Redigerat av Erik_a80, 17 February 2010 - 12:51. Postad 17 February 2010 - 12:52 Richard Hawley. Skivan heter True Love's Gutter. Postad 17 February 2010 - 13:35 Högtalaren under Hegel riggen vilken är det? Grymt snygg.. Postad 17 February 2010 - 13:43
Var ju inte skadat mycket, såg att de hade mycket snygga stativare. Just det, är inte amphion finska?
Postad 17 February 2010 - 13:48
Jo det är de.
Jag tycker deras produkter verkar ganska vettiga, även om ljudet inte riktigt var min cup of tea när det gällde realism och närvaro så lät deras stativare klart behagligt för öronen. Snygga är de också som sagt. Postad 17 February 2010 - 14:32
Dom är väldigt trevliga, men som sagt lite för "snälla" och saknar en del fokus i ljudbilden
Postad 17 February 2010 - 15:13
Ja den var skön, skall lyssna mer på den.. helt klart ! Postad 17 February 2010 - 16:50 Och ändå gör du det. Helt rätt. Fantasi kan påverka åt många håll. Postad 17 February 2010 - 16:55
Har kört den, Nils Lofgren, Diana Krall, Katie Melua och ett par till.. Ska kalla det "fuskmusik" hädanefter... Fan vad bra det lät... Körde med pure direct både på stärkaren och bd-spelaren. Postad 17 February 2010 - 20:11 Och vad är det för fel på dig du gillar bara Hårdrock har du sagt ta och testa la roux så kan du få lite skönsång. Postad 17 February 2010 - 20:16
Och där har vi anledningen till att man ska lyssna in sig på en anläggning innan man kan ge ett riktigt bra omdömme... Postad 17 February 2010 - 20:25
Att bakerman bara gillade hårdrock berodde nog på att det är det enda de har där nere på landsbygden... han hade helt enkelt aldrig hört nåt annat (förutom dansband då) Postad 17 February 2010 - 21:33
Dvd-ai!
Läste andra inlägget att du skulle ta å grilla enteq i år igen, blev det så? Och du får gärna dela med dig av olika grillnings berättelser. Jag menar de borde väll ha ganska bra motstånd till din grillning, de säljer ju trots allt sakerna. Postad 17 February 2010 - 21:36
Det är nog inte samma personer som grillar dem och som köper av dem om man säger så. Postad 17 February 2010 - 21:42
Hehe.. Ja.. Jag tycker musiken suger kamelpung, men vi lyssnade lite på sån där fjollmusik när vi var hos Erik och lyssnade på hans Pi60. Det är ju bra musik att leta efter detaljer med.. Här är en riktig viking som gör världens kanske bästa musik. Kungen.. Jorn Lande... Bifogad fil(er)Postad 17 February 2010 - 21:44 Nä det är sant, men dom måste ju förmodligen försvara sig när de blir ifrågasatta. Postad 18 February 2010 - 08:46
Hade inget intresse för det, det är när dom försöker printa på mig dumheter (som jag ser det) som jag slänger tillbaka, om man säger så... I år va dom väldigt beskedliga (osynliga) och skulle inte hålla på och försöka övertyga mig om att träklossar gjorda från något exotiskt (utrotningshotat...) träd, liggandes under kablarna kunde göra lika stor skillnad som att fixa med akustiken rummet. Då blir jag sne och liksom väldigt intresserad av att höra vetenskapen bakom det... så, den gången blev det grillning, denna gång så tror jag inte att jag såg till dom alls faktiskt... Och det ligger liksom inte i mitt intresse att leta upp dom för att diskutera samma smöja en gång till, det skulle vara om dom som förra gången gav sig på fel "offer"... Men, lite kul hade det kanske varit ändå...
Försvara sig med vad... ?! vetenskapliga argument, Neee utan det enda dom i egentlig mening kan säga (efter att jag förklarat för dom att de flesta av deras "vetenskapliga argument" inte har någon som helt vetenskaplig grund och inte heller någon betydelse i praktiken) Är att man ska lyssna själv och bilda sig en uppfattning, vilket jag var överens om med mannen i montern. Efter att vi pratat om diverse som hade med deras kablar att göra, men även dom högtalare som var inkopplade i demo-anläggningen (som för övrigt hade "världens snabbaste basar" ( Han va lite stel när jag lämnade montern och antagligen inte så pigg på att haffa fler personer, för han bara stod där... (funderandes?!) utan att göra något väsen av sig på ett tag i den stora lokal där dom höll till, tillsammans med många andra tillverkare... Redigerat av DVD-ai, 18 February 2010 - 08:53. Postad 18 February 2010 - 11:35
Kul men hade hoppats på lite mer gnapp i stil med " Det gör det visst, elektroner flyter fint i denna riktningen men inte åt andra hållet, och mangoträdets egenskaper harmoniserar ljudet".
Keep up the good work! Postad 18 February 2010 - 13:37
Jo men sådant talades också om..
har ju men kablarna att göra som vi duskuterade. Postad 19 February 2010 - 01:49
Finns ju en annan klassiker och det är fina kabelstöd i glas eller porslin. Vet inte om just enteq säljer dem men kollar man lite på vad är för något så är oftast isolatorer till högspänningsledningar som kostar en spottstyver eg. Om syftet är att isolera kablarna från andra omgivande tänkbara spänningsförande saker är de nog bra, men om man har trägolv så är det note inte så mycket att säga om det.
Postad 19 February 2010 - 09:11
Jag får väl köpa ett storpack Piggelin och bygga kabelstöd av
glasspinnarna då... Redigerat av Bongo_Mongo, 19 February 2010 - 09:28. Postad 19 February 2010 - 10:31
Framförallt kommer det vara grymt gott att käka upp alla piggelinarna.
Postad 19 February 2010 - 10:40
Haha, jag har väl en del som Ni tycker är tokigt i sladdväg. Men
även jag har mina gränser.... Möss å träklossar. Herregud Postad 19 February 2010 - 11:51
Nej, tror jag inte, du e grännslös...
Edit: skulle inte jag komma över någon gång och lyssna till dina underbara Arrey, va sjukt länge sedan jag hörde den högtalaren ju ! Jag minns att jag gillade det jag hörde, sedan att dom är sjukligt snygga är ju en annan femma Postad 20 February 2010 - 01:09
Vill tackar alla ifrån förra helgen , skit kul! (Sent ute jag vet...)
Hemma oss Erik_a80 låt det inte dåligt precis! Du har fått till det riktigt bra ![]() Bilder som utlovat: http://timpolanenpro...n.se/hifi/2010/ (Bättre sent än aldrig)(Säg till om jag ska ta bort nån bild) Redigerat av Timpolanen, 20 February 2010 - 01:11. Postad 21 February 2010 - 09:35
Fina bilder, riktigt bra bilder det blev på Eriks rum också
Men det känns lite missvisande att ha dom liggande under rubriken "HiFi sheraton 2010"... Det var som sagt en bra kväll ! mycket bättre än denna helg varit, är precis (nästan) återhämtad igen, efter ett plötsligt utbrott av vinterkräksjukan i fredags...
Postad 21 February 2010 - 12:18
För att vara så lång är du ganska så klen... Skitfina bilder Tim !! Postad 21 February 2010 - 16:37
Tackar
Vadåra? Tycker det lät bäst där jö Hoppas man slipper den i år bara, inte kul....
Tack ------------------------------------------ Får väl bjuda tillbaka i sommar, med öl å grill. Då jag förhoppnings vis har en schyst soffa Bifogad fil(er)Redigerat av Timpolanen, 21 February 2010 - 16:43. Postad 21 February 2010 - 17:07
Fanns de inga Shakti stenar på mässan, dom va ju poppis när jag va ner för länge sen. Annat tveksamt tweak om ni frågar mig
Postad 22 February 2010 - 12:10
Hehe, jo men jag hade gärna delat med mig lite till dig av vinterkräksjukan... Postad 22 February 2010 - 17:10
Jag är ju en Viking. Jag får aldrig barnsjukdomar. Har aldrig haft vinterkräksjukan i hela mitt liv. Helt ärligt. Postad 22 February 2010 - 21:43
Inte jag heller, jag trodde att folk bara drev om den nästan... tills att jag fick den själv nu i helgen och då va det inget att skoja om inte...
Man får en kombination av migrän, ont i leder/muskler, magknip, spyanfall, man blir yr i huvudet + att man kallsvettas på grund av feber... något av det vansinnigaste jag varit med om, så nu har jag stor respekt för den jäkla sjukdommen... tur att den går över snabbt annars vet jag inte vad jag hade tagit mig till... Och det sjukaste va allt är att den slog till på ca 20 min... innan det så mådde jag bra, sedan gradvis sämre under 20 min sedan var jag helt förstörd i 36h, sedan på 12h så blev jag 100% återställd (men väldigt, väldigt trött och är fortfarande trött...) och mådde bra utan några tecken på sjukdommen. Redigerat av DVD-ai, 22 February 2010 - 21:46. Postad 22 February 2010 - 22:48 Vad fan är detta? Fråga doktorn? Postad 22 February 2010 - 23:07 Kom igen nu, bakerman! Tysk power metal har väl ändå sett sina bästa dagar (om genren någonsin haft några bra dagar... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |