Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stockholm High End-mässa 2010

471 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 February 2010 - 15:26

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Folk har olika utvecklad fantasi också... :blush:

... samt olika förmåga att lita till sina öron i stället för till sin guru.... :) :P :P

Fan, den var lite dubbelbottnad och tvetydig, kom jag på. :)

Postad 16 February 2010 - 15:27

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0

Appropå dom där konerna som demades; Okej om en person på 100 tror sig höra skillnaden men när hela rummet instämmer i nån sorts harmoni så säger jag bara en sak, GRUPPTRYCK.

Min personliga åsikt (observera personlig) är att det är fjanteri precis som "hembio katten" man skulle ha på sina högtalare. Jag gick ut ur rummet i protest så fort som jag förstod vad som höll på och demades. Fick samma känsla på mässan för två år sen när naim kopplade in sin "super kabel" och säljaren försökte inbilla alla om den gigantiska skillnaden i ljud.

Som ni märker tillhör jag inte den gruppen människor som gillar boaormar till kablar. Dock har jag inga problem med att folk köper dem för det estetiska argumentet.

Var också inne och kollade på dessa koner, lite interesant stäming där inne tyckte jag, lite som en sekt. Något som fångade min uppmärksamhet var hur en av demonstratörerna (den långhåriga) hela tiden stod med ett flin på läpparna, han tänkte nog något i stil med, dom går på de här man kan sälja vad som helst, de är som att plocka pengar från små barn. :)

För övrigt är väll jag en av dom som skulle kunna lägga pengar på koner hifi möss och liknande, inte för att jag tror på någon förbättring, men de kan ju vara snyggt. :blush: :)

Postad 16 February 2010 - 15:36

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0

... samt olika förmåga att lita till sina öron i stället för till sin guru.... :blush: :) :P

Fan, den var lite dubbelbottnad och tvetydig, kom jag på. :)

Finurligt...

Jag brukar lita på mina öron över lite längre tid men inte på omedelbara imponatoreffekter där man bara lyssnar kortvarigt.

Postad 16 February 2010 - 15:48

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

lite som en sekt.

Ja, det där med sekter är otäckt... Människor som slutar tänka själva och bara litar till vad någon överkucku/"andlig" ledare säger. Tragiskt.

Finurligt...

Jag brukar lita på mina öron över lite längre tid men inte på omedelbara imponatoreffekter där man bara lyssnar kortvarigt.

Mycket sunt! :)

Postad 16 February 2010 - 19:59

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Look who's talking... Jag hörde nog när du på knagglig engelska försökte få Andrew Jones att avbryta TAD-demon och omedelbart förflytta TAD:arna till din bil. "Only if you have a damn good reason", svarade han leende. "Ajm gånna häv thäm as center spikers", svarade du. "Both of them? As centers???" replikerade Andrew förvånat. "Jess!, Aj lajk two centers!" sa du. Så kom inte här och snacka om smårunk... :)

Hehe... Jag har gått och småflinat åt det där inlägget hela dagen... :blush:

Postad 16 February 2010 - 22:28

Catstyle
  • Catstyle
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

... samt olika förmåga att lita till sina öron i stället för till sin guru.... :) :P :P

Fan, den var lite dubbelbottnad och tvetydig, kom jag på. :blush:

Hade så varit scenariot hade det väl varit ett blindtest? :)

Postad 16 February 2010 - 23:24

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Hade så varit scenariot hade det väl varit ett blindtest? :)

Ja, det har du rätt i. Nivåmatchat, givetvis... :) Bockskägget och rygsäcken (varför i **** har 95 % av alla mässbesökare ryggsäck???) skulle man fått på köpet... :blush:

Hehe... Jag har gått och småflinat åt det där inlägget hela dagen... :P

:P

Postad 16 February 2010 - 23:44

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

"Jess!, Aj lajk two centers!"

HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA !!!! JAG DÖÖÖÖR !!!
:) :blush: :) :P :P :D :D ;) ;) ;) ;) :P :D :lol: :lol: :lol: :lol:

Postad 17 February 2010 - 12:51

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0
Vad var det för gitarrkille som spelade mysmusik som Bensnake drog på när vi körde spotify hemma hos mig? Råkade stänga spotify och då raderas historyn. Vill lyssna lite mer på honom.

Redigerat av Erik_a80, 17 February 2010 - 12:51.

Postad 17 February 2010 - 12:52

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Vad var det för gitarrkille som spelade mysmusik som Bensnake drog på när vi körde spotify hemma hos mig? Råkade stänga spotify och då raderas historyn. Vill lyssna lite mer på honom.

Richard Hawley. Skivan heter True Love's Gutter.

Postad 17 February 2010 - 13:32

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0

Man tackar.

Postad 17 February 2010 - 13:35

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

Börjat ladda upp lite bilder från mässan nu. Tar ett tag så tar några åt gången.

Kom gärna med kritik på bilderna, både fototekniskt och övrigt. Alltid bra att fortsätta utvecklas.

https://www.minhembi...m/Frisk/272740/

Högtalaren under Hegel riggen vilken är det? Grymt snygg..

Postad 17 February 2010 - 13:37

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0

Högtalaren under Hegel riggen vilken är det? Grymt snygg..

Amphion.

Postad 17 February 2010 - 13:39

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

Amphion.

Vilket betyder, en bit över min budget i guess!

Postad 17 February 2010 - 13:41

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0

Vilket betyder, en bit över min budget i guess!

Tror det är den.

Postad 17 February 2010 - 13:43

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
Var ju inte skadat mycket, såg att de hade mycket snygga stativare. Just det, är inte amphion finska?

Postad 17 February 2010 - 13:48

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0
Jo det är de.

Jag tycker deras produkter verkar ganska vettiga, även om ljudet inte riktigt var min cup of tea när det gällde realism och närvaro så lät deras stativare klart behagligt för öronen. Snygga är de också som sagt.

Postad 17 February 2010 - 14:32

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Dom är väldigt trevliga, men som sagt lite för "snälla" och saknar en del fokus i ljudbilden :rolleyes:

Postad 17 February 2010 - 15:13

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Ja den var skön, skall lyssna mer på den.. helt klart !

Postad 17 February 2010 - 15:18

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jag med ! :rolleyes:

Postad 17 February 2010 - 16:50

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

det är så dumt så det behöver inte ens kommenteras.

Och ändå gör du det.
:rolleyes:

Folk har olika utvecklad fantasi också... :lol:

Helt rätt. Fantasi kan påverka åt många håll.

Postad 17 February 2010 - 16:55

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Har kört den, Nils Lofgren, Diana Krall, Katie Melua och ett par till.. Ska kalla det "fuskmusik" hädanefter... :lol:
Fan vad bra det lät... :rolleyes: Visste inte att mina talare grejade att spela så bra..
Körde med pure direct både på stärkaren och bd-spelaren.

Postad 17 February 2010 - 20:11

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Har kört den, Nils Lofgren, Diana Krall, Katie Melua och ett par till.. Ska kalla det "fuskmusik" hädanefter... :lol:
Fan vad bra det lät... :rolleyes: Visste inte att mina talare grejade att spela så bra..

Och vad är det för fel på dig du gillar bara Hårdrock har du sagt
ta och testa la roux så kan du få lite skönsång.

Postad 17 February 2010 - 20:16

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Har kört den, Nils Lofgren, Diana Krall, Katie Melua och ett par till.. Ska kalla det "fuskmusik" hädanefter... ;)

Och där har vi anledningen till att man ska lyssna in sig på en anläggning innan man kan ge ett riktigt bra omdömme...:lol:

Postad 17 February 2010 - 20:25

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0

Att bakerman bara gillade hårdrock berodde nog på att det är det enda de har där nere på landsbygden... han hade helt enkelt aldrig hört nåt annat (förutom dansband då) :)

Postad 17 February 2010 - 21:33

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
Dvd-ai!
Läste andra inlägget att du skulle ta å grilla enteq i år igen, blev det så? Och du får gärna dela med dig av olika grillnings berättelser. Jag menar de borde väll ha ganska bra motstånd till din grillning, de säljer ju trots allt sakerna. :)

Postad 17 February 2010 - 21:36

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0

Dvd-ai!
Läste andra inlägget att du skulle ta å grilla enteq i år igen, blev det så? Och du får gärna dela med dig av olika grillnings berättelser. Jag menar de borde väll ha ganska bra motstånd till din grillning, de säljer ju trots allt sakerna. :)

Det är nog inte samma personer som grillar dem och som köper av dem om man säger så.

Postad 17 February 2010 - 21:42

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Hehe.. Ja.. Jag tycker musiken suger kamelpung, men vi lyssnade lite på sån där fjollmusik när vi var hos Erik och lyssnade på hans Pi60. Det är ju bra musik att leta efter detaljer med..

Här är en riktig viking som gör världens kanske bästa musik. Kungen.. Jorn Lande...

Bifogad fil(er)

Postad 17 February 2010 - 21:44

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

Det är nog inte samma personer som grillar dem och som köper av dem om man säger så.

Nä det är sant, men dom måste ju förmodligen försvara sig när de blir ifrågasatta.

Postad 18 February 2010 - 08:46

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Dvd-ai!
Läste andra inlägget att du skulle ta å grilla enteq i år igen, blev det så? Och du får gärna dela med dig av olika grillnings berättelser. Jag menar de borde väll ha ganska bra motstånd till din grillning, de säljer ju trots allt sakerna. :lol:

Hade inget intresse för det, det är när dom försöker printa på mig dumheter (som jag ser det) som jag slänger tillbaka, om man säger så... I år va dom väldigt beskedliga (osynliga) och skulle inte hålla på och försöka övertyga mig om att träklossar gjorda från något exotiskt (utrotningshotat...) träd, liggandes under kablarna kunde göra lika stor skillnad som att fixa med akustiken rummet.
Då blir jag sne och liksom väldigt intresserad av att höra vetenskapen bakom det...
så, den gången blev det grillning, denna gång så tror jag inte att jag såg till dom alls faktiskt... :)
Och det ligger liksom inte i mitt intresse att leta upp dom för att diskutera samma smöja en gång till, det skulle vara om dom som förra gången gav sig på fel "offer"...

Men, lite kul hade det kanske varit ändå... :)

Nä det är sant, men dom måste ju förmodligen försvara sig när de blir ifrågasatta.

Försvara sig med vad... ?! :P
vetenskapliga argument, Neee utan det enda dom i egentlig mening kan säga (efter att jag förklarat för dom att de flesta av deras "vetenskapliga argument" inte har någon som helt vetenskaplig grund och inte heller någon betydelse i praktiken) Är att man ska lyssna själv och bilda sig en uppfattning, vilket jag var överens om med mannen i montern. Efter att vi pratat om diverse som hade med deras kablar att göra, men även dom högtalare som var inkopplade i demo-anläggningen (som för övrigt hade "världens snabbaste basar" ( :D ) och låda som var skulpterad av någon skogslevande person som gör stråkinstrument i namibia ( :D :D ) och filterkomponenter av något trä, osv osv...) Och om den elektronik som användes, så skildes vi slutligen som vänner med den gemensamma slutsattsen att det hela är högst subjektivt och man ska naturligtvis lyssna själv (först A/B testa blint och sedan lång lyssna på alla delar, alltså lyssna in sig på anläggningen!)
Han va lite stel när jag lämnade montern och antagligen inte så pigg på att haffa fler personer, för han bara stod där... (funderandes?!) utan att göra något väsen av sig på ett tag i den stora lokal där dom höll till, tillsammans med många andra tillverkare...

Redigerat av DVD-ai, 18 February 2010 - 08:53.

Postad 18 February 2010 - 11:35

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
Kul men hade hoppats på lite mer gnapp i stil med " Det gör det visst, elektroner flyter fint i denna riktningen men inte åt andra hållet, och mangoträdets egenskaper harmoniserar ljudet".

Keep up the good work!

Postad 18 February 2010 - 13:37

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jo men sådant talades också om.. :)

har ju men kablarna att göra som vi duskuterade.

Postad 19 February 2010 - 01:49

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Finns ju en annan klassiker och det är fina kabelstöd i glas eller porslin. Vet inte om just enteq säljer dem men kollar man lite på vad är för något så är oftast isolatorer till högspänningsledningar som kostar en spottstyver eg. Om syftet är att isolera kablarna från andra omgivande tänkbara spänningsförande saker är de nog bra, men om man har trägolv så är det note inte så mycket att säga om det.

Postad 19 February 2010 - 09:11

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Jag får väl köpa ett storpack Piggelin och bygga kabelstöd av
glasspinnarna då...

Redigerat av Bongo_Mongo, 19 February 2010 - 09:28.

Postad 19 February 2010 - 10:19

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Tycker jag, fatta va "sweet" det kommer att låta då...! :rolleyes:

Postad 19 February 2010 - 10:31

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0
Framförallt kommer det vara grymt gott att käka upp alla piggelinarna.

Postad 19 February 2010 - 10:40

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Haha, jag har väl en del som Ni tycker är tokigt i sladdväg. Men
även jag har mina gränser.... Möss å träklossar. Herregud :D

Postad 19 February 2010 - 11:51

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Nej, tror jag inte, du e grännslös... :unsure:

Edit: skulle inte jag komma över någon gång och lyssna till dina underbara Arrey, va sjukt länge sedan jag hörde den högtalaren ju ! :D
Jag minns att jag gillade det jag hörde, sedan att dom är sjukligt snygga är ju en annan femma :D

Postad 20 February 2010 - 01:09

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Vill tackar alla ifrån förra helgen , skit kul! (Sent ute jag vet...)

Hemma oss Erik_a80 låt det inte dåligt precis! Du har fått till det riktigt bra :( God Öl å bra musik gjorde det inte sämre heller !
Postad bild

Bilder som utlovat:

http://timpolanenpro...n.se/hifi/2010/
(Bättre sent än aldrig)(Säg till om jag ska ta bort nån bild)

Redigerat av Timpolanen, 20 February 2010 - 01:11.

Postad 20 February 2010 - 19:24

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Snyggt Erik!!

Postad 21 February 2010 - 08:08

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0
Sjyssta bilder :)

Postad 21 February 2010 - 09:35

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Fina bilder, riktigt bra bilder det blev på Eriks rum också :)
Men det känns lite missvisande att ha dom liggande under rubriken "HiFi sheraton 2010"... :rolleyes:

Det var som sagt en bra kväll !
mycket bättre än denna helg varit, är precis (nästan) återhämtad igen, efter ett plötsligt utbrott av vinterkräksjukan i fredags... Postad bild

Postad 21 February 2010 - 12:18

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

mycket bättre än denna helg varit, är precis (nästan) återhämtad igen, efter ett plötsligt utbrott av vinterkräksjukan i fredags... Postad bild

För att vara så lång är du ganska så klen... :rolleyes:

Skitfina bilder Tim !! :)

Postad 21 February 2010 - 16:37

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Sjyssta bilder :(

Tackar ;)

Fina bilder, riktigt bra bilder det blev på Eriks rum också ;)
Men det känns lite missvisande att ha dom liggande under rubriken "HiFi sheraton 2010"... :P

Vadåra? Tycker det lät bäst där jö :P Så han platsar i albumet ;)

Hoppas man slipper den i år bara, inte kul....

För att vara så lång är du ganska så klen... :P

Skitfina bilder Tim !! :)

Tack :)

------------------------------------------

Får väl bjuda tillbaka i sommar, med öl å grill. Då jag förhoppnings vis har en schyst soffa :P Ny möblering också:

Bifogad fil(er)

Redigerat av Timpolanen, 21 February 2010 - 16:43.

Postad 21 February 2010 - 17:07

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Fanns de inga Shakti stenar på mässan, dom va ju poppis när jag va ner för länge sen. Annat tveksamt tweak om ni frågar mig :(

Postad 22 February 2010 - 12:10

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

För att vara så lång är du ganska så klen... :rolleyes:

Skitfina bilder Tim !! :P

Hehe, jo men jag hade gärna delat med mig lite till dig av vinterkräksjukan... :)

Postad 22 February 2010 - 17:10

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Hehe, jo men jag hade gärna delat med mig lite till dig av vinterkräksjukan... :P

Jag är ju en Viking. Jag får aldrig barnsjukdomar. Har aldrig haft vinterkräksjukan i hela mitt liv.
Helt ärligt.

Postad 22 February 2010 - 21:43

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Inte jag heller, jag trodde att folk bara drev om den nästan... tills att jag fick den själv nu i helgen och då va det inget att skoja om inte... :)
Man får en kombination av migrän, ont i leder/muskler, magknip, spyanfall, man blir yr i huvudet + att man kallsvettas på grund av feber... något av det vansinnigaste jag varit med om, så nu har jag stor respekt för den jäkla sjukdommen... tur att den går över snabbt annars vet jag inte vad jag hade tagit mig till... :P

Och det sjukaste va allt är att den slog till på ca 20 min... innan det så mådde jag bra, sedan gradvis sämre under 20 min sedan var jag helt förstörd i 36h, sedan på 12h så blev jag 100% återställd (men väldigt, väldigt trött och är fortfarande trött...) och mådde bra utan några tecken på sjukdommen.

Redigerat av DVD-ai, 22 February 2010 - 21:46.

Postad 22 February 2010 - 22:48

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Inte jag heller, jag trodde att folk bara drev om den nästan... tills att jag fick den själv nu i helgen och då va det inget att skoja om inte... :D
Man får en kombination av migrän, ont i leder/muskler, magknip, spyanfall, man blir yr i huvudet + att man kallsvettas på grund av feber... något av det vansinnigaste jag varit med om, så nu har jag stor respekt för den jäkla sjukdommen... tur att den går över snabbt annars vet jag inte vad jag hade tagit mig till... ;)

Och det sjukaste va allt är att den slog till på ca 20 min... innan det så mådde jag bra, sedan gradvis sämre under 20 min sedan var jag helt förstörd i 36h, sedan på 12h så blev jag 100% återställd (men väldigt, väldigt trött och är fortfarande trött...) och mådde bra utan några tecken på sjukdommen.

Vad fan är detta? Fråga doktorn? :P

Postad 22 February 2010 - 23:07

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Hehe.. Ja.. Jag tycker musiken suger kamelpung, men vi lyssnade lite på sån där fjollmusik när vi var hos Erik och lyssnade på hans Pi60. Det är ju bra musik att leta efter detaljer med..

Här är en riktig viking som gör världens kanske bästa musik. Kungen.. Jorn Lande...

Kom igen nu, bakerman! Tysk power metal har väl ändå sett sina bästa dagar (om genren någonsin haft några bra dagar... ;) )?! Fattar fortfarande inte hur Scorpions kunde vara ett av världens största arenaband på 80-talet...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.