* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *
2353 svar till detta ämne
Postad 28 maj 2010 - 09:54
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Har ni satt på medföljande skärmskydd? Jag tycker den känns alldeles för stor??
Det ska ju täcka hela framsidan förutom högtalare och knappar tror jag! Tycker att det funkade bra
Postad 28 maj 2010 - 11:24
sm6rrp
-
sm6rrp
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Såg att Telenor skulle börja leverera först vk22, alltså nästa vecka. Netonnet har angivit att X10mini ska finnas på lager från och med onsdagen den 26 maj men med tillägget "ca:"
Hoppas Sony-Ericsson har byggt på sig ett stort lager av X10minin.
Jag har ett tvilling kort från Telenor Det jag vet är att båda korten kan användas att ringa ut på samtidigt men bara ett kan ta emot samtal åt gången.
Tvillingkort är tänkt för bl.a för att man skulle kunna surfa på ett och ta emot samtal på det andra. Så har jag fått det förklarat av Telenor kundtjänst (för ett år sedan) Använde tvillingkort flitigt ett tag, för att kunna ringa röstsamtal men ändå vara nåbar på mobilnumret
Vilket simkort som ska vara vad bestämmer man själv med att skicka ett SMS med med texten "SWAP" till 222 (Telenor) För att ta reda på vilket kort man valt som huvudkort så skickar man ett SMS med texten "STATUS" svar från Telenor kommer som SMS.
Det låter troligt att det är som du säger angående 384kb/s operatörerna är ju känsliga med datamängd över 3G.
Hej jag har Telenor tvillingkort och jag och andra har datapaket och med vanlig 3g hastighet får jag nästan mellan 800-900kb i nedladdningshastighet, annars är det som ni skriver
Postad 28 maj 2010 - 12:59
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Jag tycker min klarar sig bra. Laddade den en gång igår men då satt jag och lekte med den hela tiden också.
Batteritiden förbättras ju även efter några laddningar så klaga inte ännu.
För er som vill stänga av "dataanslutningar" på natten så dra ner fliken högst upp, tryck på datatrafik och sedan tryck på datatrafik igen inne i menyn. Så slipper man låta den uppdatera över natten.
Ljudkvalitén har jag dock inte hunnit testa ut på lurar ännu. Synd att man inte kan ta bort de in-ear lurar som sitter på headsetet.
Postad 28 maj 2010 - 13:12
mr huhta
-
mr huhta
-
Veteran
-
-
2 218 inlägg
E det någon av er som har mobilen som vet hur man sparar filer som e bifogade i MMS?
Postad 28 maj 2010 - 14:04
AndreasSmedstorp
-
AndreasSmedstorp
-
Rookie
-
5 inlägg
Äntligen köpt en Sony Ericsson X10 mini Pearl White! Jämförelse storlek mellan X10 Mini och Nokia 8210: Jämförelse storlek mellan X10 Mini och Nokia 8210:    Telefonen matchar min HP-dator i svart/vitt: Telefonen matchar min HP-dator i svart/vitt: Telefonen matchar min HP-dator i svart/vitt: Telefonen matchar min HP-dator i svart/vitt: Originalkartong, SD Micro USB Adapter, headset, manual, skärmskydd, extra skal till baksidan, limegrönt: Originalkartong, SD Micro USB Adapter, headset, manual, skärmskydd, extra skal till baksidan, limegrönt:
Postad 28 maj 2010 - 14:56
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Någon som använder Spotify? Vart är Shuffleknappen på en Qvga display? Den syns ju inte?!
Inne i Sony ericsson E-post app, går det inte att se vilka man tittat på?
När jag la in mitt konto så hämtade den typ 45st och nu har jag tydligen missat att gå igenom en!
Redigerat av Unregistered0354d681, 28 maj 2010 - 15:03.
Postad 28 maj 2010 - 16:08
AlmostFrank
-
AlmostFrank
-
Rookie
-
6 inlägg
Ta mig tusan, nu helt plötsligt började SE sync att fungera, vilket för mig betyder att den förtjänat tian jag gett den
Eftersom det talats en del om skal kan jag också passa på att säga att telia levererar den svarta med ett sjömans-rosa extraskal, lite tveksamt ifall det någonsin kommer användas...
Postad 28 maj 2010 - 17:39
Unregistered1820
-
Unregistered1820
-
Lärjunge
-
-
336 inlägg
Någon som använder Spotify? Vart är Shuffleknappen på en Qvga display? Den syns ju inte?!
Svårt att förklara när man knappt fattar själv Triangel/spelas nu-knappen så att albumbilden/skivomslaget visas, så har du valet för slumpmässig uppspelning och tre till genom att trycka på den vänstra knappen under skärmen. Hoppas förklaring kan hjälpa när du letar upp slumpmässig uppspelning
Postad 28 maj 2010 - 17:51
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Var inne och pillade lite på minin på mediamarkt, fick tyvärr känslan av leksaksmobil.
menmen, det är mini pro jag egentligen är nyfiken på.
Postad 28 maj 2010 - 18:02
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Batteri tiden är också ganska viktig för mig, jag vill inte hålla på o ladda telefonen dagligen iallafall inte när man nästan bara använder den som väckarklocka.
Om man endast använder väckarklockan ex och kollar tiden lite då och då på den så ska den absolut klara 7 dagar iallafall.
Har du ingen ström hemma eller vadå? Varför är det så svårt att ladda under natten tex?
Postad 28 maj 2010 - 18:30
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Svårt att förklara när man knappt fattar själv Triangel/spelas nu-knappen så att albumbilden/skivomslaget visas, så har du valet för slumpmässig uppspelning och tre till genom att trycka på den vänstra knappen under skärmen.
Hoppas förklaring kan hjälpa när du letar upp slumpmässig uppspelning
Jag måste vara blind? Är det "i" du syftar på? För tryckar på stjärnan så blir det ju bara en favorit?
spot.jpg 44,56K
1 Antal nerladdningar
Postad 28 maj 2010 - 18:36
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Har du ingen ström hemma eller vadå? Varför är det så svårt att ladda under natten tex?
Folk brukar ju inte sitta hemma vid vägguttaget 365 dagar om året. Ibland är man ju ute och reser t.ex vandrar uppe i fjällen edy. där ström ej finns tillgängligt. Eftersom reservbatteri inte är att tänka på, så blir ju en bra batteritid viktig. Sen är det väl allmänt skönt att slippa tänka på batteriet varje dag. Min dumtelefon g502 laddar jag typ var 5:te eller 6:te dag, vilket är jäkligt skönt.
Postad 28 maj 2010 - 18:52
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Haha!? Självklart har jag ström hemma men vem vill hålla på att ladda sin telefon varje dag? Den jag har idag laddar jag typ var 10e dag vilket e grymt skönt, särskilt om åker bort och inte har laddaren med sig(vilket händer rätt ofta). Att en telefon varar endast 1 dag utan att man gör något med den är ju ett stort steg tillbaka i utvecklingen vilket till och med du borde förstå? Javisst, så är det kanske på alla Android telefoner, men denna hamnar lite mitt imellan med radikalt mycket mindre skärm(vilket brukar vara den man skyller strömförbrukningen på). Och ärligt vad är det som behöver ta ström jämfört med den jag redan har om man inte gör något på den?
Postad 28 maj 2010 - 19:01
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Körde nyss genom benchmark-programmet och fick 40fps. Bra spelprestanda pga upplösningen.
Postad 28 maj 2010 - 19:04
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Haha!? Självklart har jag ström hemma men vem vill hålla på att ladda sin telefon varje dag? Den jag har idag laddar jag typ var 10e dag vilket e grymt skönt, särskilt om åker bort och inte har laddaren med sig(vilket händer rätt ofta). Att en telefon varar endast 1 dag utan att man gör något med den är ju ett stort steg tillbaka i utvecklingen vilket till och med du borde förstå? Javisst, så är det kanske på alla Android telefoner, men denna hamnar lite mitt imellan med radikalt mycket mindre skärm(vilket brukar vara den man skyller strömförbrukningen på). Och ärligt vad är det som behöver ta ström jämfört med den jag redan har om man inte gör något på den?
Vad har du för magisk telefon som håller 10 dagar?
Postad 28 maj 2010 - 19:24
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Undrar jag också (den kanske är avslagen) ? Tyckte mina 5-6 daga var bra batteritid, men nu börjar man ju undra.
Redigerat av twintin, 28 maj 2010 - 19:28.
Postad 28 maj 2010 - 19:36
Unregistered1820
-
Unregistered1820
-
Lärjunge
-
-
336 inlägg
Jag måste vara blind? Är det "i" du syftar på? För tryckar på stjärnan så blir det ju bara en favorit?
spot.jpg 44,56K
1 Antal nerladdningar
Nää Den vänstra fysiska knappen under bildskärmen, den som man låser upp X10 Minin med bland annat. I det fönstret som du hade på bilden (i inlägget som jag citerar) så trycker du på den vänstra av de tre (fysíska)knapparna under bildskärmen. på bildskärmen öppnas 4 val och nedarsta till höger är shuffle/slumpmässig uppspelning. BTW. Tack för att du visade på knappen för att lägga till favoriter, gudars vad jag letade efter den i förmiddags utan att hitta knappen
Postad 28 maj 2010 - 19:37
Unregistered98d503b8
-
Unregistered98d503b8
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Kände på telefonen hos Expert i Täby C precis. Kändes bra tills en Sony Ericsson säljare kom fram och började snacka en massa...
Gick därifrån och passade på att komma tillbaka efter en hamburgare på BK och då var han lyckligtvis inte där, vilket gav utrymme för att testa som jag själv ville.
Gillade den skarpt, formatet är ju underbart, även om skärmen är förhållandevis liten så upplevde jag den aldrig som just liten. Vilket får anses vara väldigt positivt
Ska suga på denna karamell över natten så kanske det blir en affär i morgon.
Postad 28 maj 2010 - 19:46
ice cube
-
ice cube
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Hej, har nu köpt x10 mini. Kul mobil, om än lite ovant; både med Android och den lilla storleken.
Jag upplever dock att ljudet när man spelar MP3 är sämre än vad det är på min gamla W995. Att byta låt går även ngt långsammare. Någon som har en annan uppfattning?
Jag lyssnar väldigt mycket på både radio och mp3 i min gamla hederliga w850. Jag är mycket nöjd med ljudkvaliten i den så jag undrar om jag byter ner mig ljudmässigt om jag skulle slå till och köpa den här telefonen?
Postad 28 maj 2010 - 19:51
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Jag har en W880i . Jag tar kanske 1 kort samtal varannan dag om ens det och skickar inte merän ett par sms i månaden. Den används dock dagligen som väckarklocka.
Postad 28 maj 2010 - 20:06
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Nää Den vänstra fysiska knappen under bildskärmen, den som man låser upp X10 Minin med bland annat.
I det fönstret som du hade på bilden (i inlägget som jag citerar) så trycker du på den vänstra av de tre (fysíska)knapparna under bildskärmen.
på bildskärmen öppnas 4 val och nedarsta till höger är shuffle/slumpmässig uppspelning.
BTW. Tack för att du visade på knappen för att lägga till favoriter, gudars vad jag letade efter den i förmiddags utan att hitta knappen 
Aha. Då gick det mycket bättre .. Haha inte helt hemma i systemet ännu. Tack själv.
Postad 28 maj 2010 - 20:24
Unregistered1820
-
Unregistered1820
-
Lärjunge
-
-
336 inlägg
Det finns två spel som jag skulle vilja ha på min Mini
Det ena är Air Hockey för $0.99 och det andra är Bubble Breaker men...
Air Hockey är enligt hemsidan surfad med X10 Mini endast för tre andra android mobiler varav två är HTC. Enligt spel säljaren skulle stöd komma senare för fler mobiler. Så jag tänker inte chansa och köpa ett spel som inte fungerar på Minin, än.
Bubble Breaker Hade det spelet på i900 Omnia ganska beroende framkalande spel hittar den med en Win7 dator på Android Market men med X10 minins webläsare så syns inte rullisten så man kan inte välja det spelet.
1. Hur är det tänkt att man ska handla spel på Android Market för X10Mini?
2. Hur funkar Java spel på X10Mini (Har sett att EA games har ett Air Hockeyspel troligen i Java)?
3. Kan man ladda ner installations filer på datorn och sedan kopiera de till minneskortet för att installera på telefonen?
Laddade ner och installerade en gratis Filhanterare från Android Market men det skedde helt automatiskt men spel verkar vara en annan femma,
Postad 28 maj 2010 - 20:50
Unregistered80df396f
-
Unregistered80df396f
-
Användare
-
-
121 inlägg
[...] Jämförelse storlek mellan X10 Mini och Nokia 8210:
 [...]
Det där var en trevlig jämförelse; Tack! Jag var dessutom in på OnOff och jämförde skärmen mot den på HTC Legend och visst är det skillnad, men skillnaden är mindre än man tror. (Faktum är att en Nokia 8210 är den bästa telefon jag haft. Det som jag verkligen uppskattade med den var att den var så liten och att den jämnt fungerade (tills skärmen pajade).)
Redigerat av Unregistered80df396f, 28 maj 2010 - 21:22.
Postad 28 maj 2010 - 21:41
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Kunde inte hålla mig och slog till på en mini idag också, känns äckligt liten men tillslut kommer man att vänja sig. Tycker dock skärmen räcker gott och väl ändå. Lite lustigt att MM i Umeå var hela 800:- dyrare än cyberphoto på luren. Kändes roligare att unna det företaget istället. Nu gäller det bara att hitta några bra widgets, tips?
Postad 28 maj 2010 - 21:44
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Kunde inte hålla mig och slog till på en mini idag också, känns äckligt liten men tillslut kommer man att vänja sig. Tycker dock skärmen räcker gott och väl ändå. Lite lustigt att MM i Umeå var hela 800:- dyrare än cyberphoto på luren. Kändes roligare att unna det företaget istället. Nu gäller det bara att hitta några bra widgets, tips?
Den enda solklara jag än har hittat är Spotify (som medföljer när du tankar appen.) Hade en väderwidget men tog bort den eftersom den fick telefonen att starta om sig och den blev instabil. Så som jag kör nu Strömkontroll - Klocka - Timescape - Spotify
Postad 28 maj 2010 - 22:01
Unregistered98d503b8
-
Unregistered98d503b8
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Det där var en trevlig jämförelse; Tack! Jag var dessutom in på OnOff och jämförde skärmen mot den på HTC Legend och visst är det skillnad, men skillnaden är mindre än man tror.
(Faktum är att en Nokia 8210 är den bästa telefon jag haft. Det som jag verkligen uppskattade med den var att den var så liten och att den jämnt fungerade (tills skärmen pajade).)
Håller med om 8210! Klart den smidigaste och den telefon jag varit mest nöjd med av alla jag lurar man hunnit avverka sedan 1995.  Har liknande förhoppningar om X10 mini faktiskt. Verkar framförallt snabb och smidig, vilket är viktigt för mig. Hur fungerar det att skriva många SMS, går det snabbt? Hur är stillbild- och videokameran?
Postad 28 maj 2010 - 22:08
Unregistered1fe9830a
-
Unregistered1fe9830a
-
Användare
-
-
136 inlägg
Köpte en idag.
Så långt är jag mycket positivt överraskad! Riktigt häftig liten telefon. Har tidigare haft kc910 som touch, går inte att jämföra med denna.. Alla knapptryckningar etc lirar.
Däremot.... Får inte igång internet på den! Varesig via wlan eller tre´s egna (telefonen är köpt på tre) sidan kan ej visas, står det.
Det står att den är ansluten till mitt nätverk här hemma, men söker jag i anslutna enheter i routermenyn så finns telefonen inte med?
Och även om jag inte hade nätverk så borde det gå att ansluta via tre?
Telefonen känns riktigt bra än så länge. bara internet som strular, men det är väl sbs:)
edit:
Jag stängde av trådlöst nätverk, då det ändå inte funkar, och då kan man surfa via 3´s nät.
Tips på vad det är som strular mellan mobilen och nätverket? Står att jag är ansluten på telefonen, men routern hittar den inte (men hittar de andra datorerna i nätverket)
Redigerat av Unregistered1fe9830a, 28 maj 2010 - 22:17.
Postad 28 maj 2010 - 23:21
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Postad 28 maj 2010 - 23:52
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Det borde bli lite bättre efter ett par laddningar. Dock tror jag inte det blir några 10-11dagar eller vad nu SE angett. 
haha...batteritid på 10-11 dagar...vi är inte 2020 än. I takt med att batteriten förbättras "förbätras" även batterikonsumtionen villket nästan tar ut varandra. ligger du lågt klarar den ca två dagar. glider du lite en dag och jobbar du stenhårt ett par timmar. Samma som alla andra mobiler. Alltså att de ska klara flera dagar är omöjligt om ni inte ligger extremt lågt. Personligen tycker formatet är extremt fördelakrigt. Men endast så länge du inte tänker surfa och skriva mail, kolla video,skirva massor med sms eller gillar att ha full kontroll över konfigen, kan inte rensa rubbet. Den är ganska begränsad när det gäller val möjligheter, när det gäller inställningar så som ljud, upplösning 3G/GSM. Men vill du ha ett komplement till någon high end phone eller endast är på jakt efter en liten smidig nalle utan några större krav är den klockren.
Postad 29 maj 2010 - 07:57
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Jag fick för mig att Nokia 8210 var den telefon som knakade grymt mycket bara man tittade på den? Men visst förövrigt var den ju liten och smidig. Men jag skulle lungt föredra en Ericsson T39m vilken dag som helst, tråkigt bara att den hade amten Man väljer ju SE X10 mini för att den är liten men ändå levererar Android på ett bra vis, finns det egentligen några konkurrent på marknaden för detta just nu? Apple ska ju avslöja något den 7 juni men de lär högst troligt inte vara något som konkurrerar med SE X10 mini antar jag? HTC´s Wildlife verkar ju schysst, något mindre än de andra och även billigare men den är fortfarande aning stor(särskilt i jämförelse med X10 mini). Jag kan väll svälja att en telefon med android drar mer ström och att man får se till att ladda den dagligen. Det finns dock ett par frågor kvar som jag gärna vill ha svar på : - Kan man byta tema? Kanske även göra sitt eget? (gillar inte det blåa)
- Hur fungerar Facebook och Gmail egentligen? Ligger den o kollar med en viss intervall? Och vilken intervall är rimlig här?
- Kan man få den till att automatiskt gå över till att surfa på det trådlösa nätet hemma och sen tillbaka när den inte längre når det?
- Kan man enkelt stänga av facebook och google applikationer så att de inte ligger o kollar när man ändå sitter vid dator 8 timmar om dagen?
- Hur är det med apps, kommer vi få räkna med att en hel del fungerar på alla utaom X10 mini på grund av storleken?
- Det är sällan man tittar på stråligt från telefoner idag, men vet något hur strålningen från denna mobil är?
Det blev en del frågor men ni kan säkert svaren.
Postad 29 maj 2010 - 08:00
Unregistered80df396f
-
Unregistered80df396f
-
Användare
-
-
121 inlägg
haha...batteritid på 10-11 dagar...vi är inte 2020 än. I takt med att batteriten förbättras "förbätras" även batterikonsumtionen villket nästan tar ut varandra. ligger du lågt klarar den ca två dagar. glider du lite en dag och jobbar du stenhårt ett par timmar. Samma som alla andra mobiler. Alltså att de ska klara flera dagar är omöjligt om ni inte ligger extremt lågt.
Personligen tycker formatet är extremt fördelakrigt. Men endast så länge du inte tänker surfa och skriva mail, kolla video,skirva massor med sms eller gillar att ha full kontroll över konfigen, kan inte rensa rubbet. Den är ganska begränsad när det gäller val möjligheter, när det gäller inställningar så som ljud, upplösning 3G/GSM. Men vill du ha ett komplement till någon high end phone eller endast är på jakt efter en liten smidig nalle utan några större krav är den klockren.
Nu har jag inte någon egen X10 mini men jag ser det som att hårdvaran är väldigt lik den i HTC Legend förrutom skärmen som är 16,6 mm mindre på diagonalen samt att upplösningen är halverad.
Postad 29 maj 2010 - 09:09
deenajs
-
deenajs
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Det finns dock ett par frågor kvar som jag gärna vill ha svar på :
- Kan man byta tema? Kanske även göra sitt eget? (gillar inte det blåa)
- Hur fungerar Facebook och Gmail egentligen? Ligger den o kollar med en viss intervall? Och vilken intervall är rimlig här?
- Kan man få den till att automatiskt gå över till att surfa på det trådlösa nätet hemma och sen tillbaka när den inte längre når det?
- Kan man enkelt stänga av facebook och google applikationer så att de inte ligger o kollar när man ändå sitter vid dator 8 timmar om dagen?
- Hur är det med apps, kommer vi få räkna med att en hel del fungerar på alla utaom X10 mini på grund av storleken?
- Det är sällan man tittar på stråligt från telefoner idag, men vet något hur strålningen från denna mobil är?
Det blev en del frågor men ni kan säkert svaren.
* Tror inte det * Uppdateringsintervallen bestämmer du själv * Det är precis så det fungerar * Ja, under synchronization settings * Det flesta appar stöder redan denna upplösningen, och med tanke på alla tillverkare som börjat kopiera X10 mini konceptet kommer upplösningen bli allt vanligare och alla kommer säkert ha stöd för det. * Strålning? Who cares?
Postad 29 maj 2010 - 09:18
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
SAR värdet finns under egenskaper: 1,17W/kg (maxvärde som är godkänt är 2.0)
Postad 29 maj 2010 - 09:32
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
* Tror inte det * Uppdateringsintervallen bestämmer du själv * Det är precis så det fungerar * Ja, under synchronization settings * Det flesta appar stöder redan denna upplösningen, och med tanke på alla tillverkare som börjat kopiera X10 mini konceptet kommer upplösningen bli allt vanligare och alla kommer säkert ha stöd för det. * Strålning? Who cares? 
Super, tack SAR värdet finns under egenskaper: 1,17W/kg (maxvärde som är godkänt är 2.0)
Tackar, då genererar den mindre än den jag har idag och de e ju bra
Postad 29 maj 2010 - 10:09
Unregistered1fe9830a
-
Unregistered1fe9830a
-
Användare
-
-
136 inlägg
Ingen annan här som haft problem att få den att funka med en router?
Den är ansluten står det, men det går inte att surfa med den...
Postad 29 maj 2010 - 10:24
adonis 76
-
adonis 76
-
Rookie
-
8 inlägg
Ingen annan här som haft problem att få den att funka med en router? Den är ansluten står det, men det går inte att surfa med den...
Min funkar kanon med router. Men har ett par frågor: Har 2 st identiska symboler längst upp i vänster hörn med en vit bock över, vad är det?? Om man väljer "stäng av all datatrafik" , är då all uppkoppling (wi-fi,2g,3g osv) död?? Är nybörjare på detta...tycker den kopplar upp sig på allt hela tiden (massa symboler). Men shit va liten den är!
Postad 29 maj 2010 - 11:00
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Min funkar kanon med router. Men har ett par frågor: Har 2 st identiska symboler längst upp i vänster hörn med en vit bock över, vad är det?? Om man väljer "stäng av all datatrafik" , är då all uppkoppling (wi-fi,2g,3g osv) död?? Är nybörjare på detta...tycker den kopplar upp sig på allt hela tiden (massa symboler). Men shit va liten den är!
Det betyder att någonting är avklarat. T.ex två programinstallationer har du avklarade. Dra ner fliken och klicka på rensa alla eller trycker på dem en och en. (Dock öppnar du programmet då.) När du stänger av datatrafik (gör jag på nätterna) så är det bara samtal, sms,mms som tas emot så vitt jag vet. Så slipper man låta timescape uppdatera över natten t.ex.
Postad 29 maj 2010 - 11:52
adonis 76
-
adonis 76
-
Rookie
-
8 inlägg
ok...nu löste det sig, TACK!
Redigerat av adonis 76, 29 maj 2010 - 12:01.
Postad 29 maj 2010 - 11:59
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Tack för svaret. Men fattar ändå inte. Kan inte "dra ner" symbolerna, dom är fast som typ batteriindikatorn. Vill du förklara som om jag var 8 år haha, så kanske jag fixar det.
Håll fingret en sekund där uppe på statusbaren sedan drar du ner fingret så får du ner en lista.
Postad 29 maj 2010 - 12:06
JollyJumper
-
JollyJumper
-
Användare
-
-
144 inlägg
Vilken grym telefon! Nu vet jag vad touch är ,Nokia N97 är ingenting i jämförelse. Viasat On Demand var en trevlig bekantskap. Att surfa går så j-la smidigt trots det lilla formatet.
Redigerat av JollyJumper, 01 juni 2010 - 19:49.
Postad 29 maj 2010 - 12:12
Reference
-
Reference
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Har kört min x10 mini i ett par dagar nu och formatet är verkligen underbart. Liten o lätt.
Men har hittar två saker som jag inte vet om det är buggar eller jag som inte hittat inställningen.
1. När jag använder det medskickade headsetet kan jag inte byta låt eller pausa med headsetknapparna om jag inte är "inloggad" i telefonen. Är skärmlåset/skärmsläckaren är på fungerar det inte.
2. Ljusstyrkan kan plötsligt variera även när jag t.ex. skriver ett SMS. Efter ett par sekunder går ljusstyrkan upp till normal igen. Och nej, jag skriver inte så långsamt som 30 sekunder mellan bokstäverna.
Någon som har en ide?
Postad 29 maj 2010 - 13:05
Nightelf
-
Nightelf
-
Användare
-
-
148 inlägg
Tjenare! Var inne på MM idag och klämde/testade denna X10 mini......vilken kanonmobil! Klockrent format.Lätt att navigera med/touch. Ingen tvekan om det blir denna när abb. löpt ut ( 1 månad kvar). Äntligen en mobil som knappt syns/tar plats i fickan men ändå presterar något.
Postad 29 maj 2010 - 13:55
gupp
-
gupp
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Nån som har telefonen som har kollat lite noggrannare vilka apps som finns och inte finns? Det är jättesvårt att hitta info på nätet om vilka apps som stöder lägre upplösning...
Postad 29 maj 2010 - 14:17
JollyJumper
-
JollyJumper
-
Användare
-
-
144 inlägg
Har laddat ned Viasat On Demand fungerade klockers. Vem ringde fungerar oxå hur bra som helst. Tetris fungera. Det e typ dom jag testat hitills =). Testa på och avinstallera dom du inte vill ha/som inte funkar
Postad 29 maj 2010 - 14:43
krooken
-
krooken
-
Rookie
-
4 inlägg
Nån som vet var man hittar meddelanderäknaren och statistik för samtalstid? Alltid kul att se hur många sms man skickar
Postad 29 maj 2010 - 14:46
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Nån som vet var man hittar meddelanderäknaren och statistik för samtalstid? Alltid kul att se hur många sms man skickar 
Om du installerar handcent sms så ser du det.
Redigerat av Unregistered0354d681, 29 maj 2010 - 16:23.
Postad 29 maj 2010 - 14:52
gupp
-
gupp
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Har laddat ned Viasat On Demand fungerade klockers. Vem ringde fungerar oxå hur bra som helst. Tetris fungera. Det e typ dom jag testat hitills =). Testa på och avinstallera dom du inte vill ha/som inte funkar
Jag har inte telefonen, är dock sjukt sugen efter alla positiva intryck men ville gärna ha lite mer info angående apps innan jag bestämmer mig  Dock lite tveksam eftersom det är en S-E, deras lurar brukar ju gå sönder på löpande band vad jag har hört...
Redigerat av gupp, 29 maj 2010 - 14:54.
Postad 29 maj 2010 - 15:32
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
hmm...skumt, min autorotation verkar inte fungera trots att jag har det ibockat. Har tagit hem scandinavian keyboard med svenskt språk och även SwipeIT men det går inte heller att välja som inmatningsmetod :S Har de ibockade under inställningar också....förslag?
Postad 29 maj 2010 - 15:37
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
hmm...skumt, min autorotation verkar inte fungera trots att jag har det ibockat. Har tagit hem scandinavian keyboard med svenskt språk och även SwipeIT men det går inte heller att välja som inmatningsmetod :S Har de ibockade under inställningar också....förslag?
Fungerar inte med vanliga smsprogrammet. Installera handcent sms.
Redigerat av Unregistered0354d681, 29 maj 2010 - 16:23.
Postad 29 maj 2010 - 15:46
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
hittar den inte på android market :S Hittar bara en på nätet för windows mobile men det kan ju vara jag som är blind också.
Edit: ok hittade det nu, handcent SMS verkar det heta.
nu funkar rotationen men inte full-qwerty, måste man installera dom i rätt ordning för att det ska fungera eller?
Redigerat av Unregisteredb8e57d04, 29 maj 2010 - 15:54.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|