Har läst att wlan + bluetooth kan innebära problem, kan någon testa om problemet försvinner om wlan är avslaget?
Tack för tipset för det hjälpte. Det funkar mycket bättre nu

* Officiell Tråd - HTC Legend *
Startad av
Unregisteredd8f31aef
, feb 24 2010 21:38
920 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 31 mars 2010 - 16:21
Tack för tipset för det hjälpte. Det funkar mycket bättre nu ![]() Postad 31 mars 2010 - 18:12
Menar du alltså på fullt allvar att det inte går att använda WLAN och BT samtidigt? Postad 31 mars 2010 - 20:46
jag tror det har med strömförsörjningen att göra! Det är stor skillnad! Postad 31 mars 2010 - 21:24
Oavsett vad det beror på så är det i såna fall en riktigt stor miss. Tror inte jag är ensam om att vilja utnyttja BT och WLAN samtidigt, så det är nog fler än mig som tycker det. Postad 31 mars 2010 - 21:53
absolut, jag hoppas att desire funkar bättre, men är lite orolig att det är samma sak där, tyvärr Postad 31 mars 2010 - 22:02
Vilket skämt, håller verkligen med dig att det är en stor miss. Klart man vill kunna köra wlan och bt samtidigt. Sitter ofta inne på kontoret och då har jag självklart luren kopplad till det lokala wlanet och använder bt för headset. Har då fungerat 100% felfritt med både min Nokia E72 och iPhone 3GS men med Legend fungerade det som sagt inte alls. Tänker verkligen prova det noga på Desire så man inte köper ytterligare en undermålig HTC lur Postad 01 april 2010 - 06:59
Är mycket intresserad av Legend och läser av tråden för att se hur ni uppfattar telefonen. Just problemet med att ha igång både blåtanden och WiFi är ingen direkt dealbreaker för mig (vill dock att de skall funka perfekt var för sig), men jag har ändå sökt lite i ämnet då jag inte gillar sådana buggar. Jag vill inte dra några slutsatser, men felet kan även vara Android. Där rapporteras liknande fel på ex. Nexus och Motorola Droid.
Postad 01 april 2010 - 07:25
Har en N1 och får köra i gång musiken först,innan jag sätter på MW600. Postad 01 april 2010 - 08:37
WaveSecure nu medans det är gratis (sista dagen 31/3 men jag fick ner det idag).
MIssa inte att plocka ner
Det är ett program som gör att om telefonen blir stulen/borttappad så kan man via WaveSecure´s hemsida få fram positionen och även tömma telefonen på innehåll (telefonbok, sms och bilder osv. osv.). Den skickar även ut ett sms till förinställd telefon om simkortet byts ut. Helt ovärderligt men just nu gratis. Postad 01 april 2010 - 09:18 "Tack för att du kontaktar HTC. Tack för upplysningen. Just nu är det inget vi kan göra åt detta eftersom det är en hårdvarubegränsning med bluetooth och Wi-Fi. Dessa två delar på samma frekvens och samma antenn. " Så nu har man fått det svart på vitt! Postad 01 april 2010 - 09:36
jaha, det var ju allt annat än trevligt att höra - då lär man få stå över Desire med för den lär ju ha samma lösning. Blir att behålla iPhonen och ersätta den med en ny iPhone istället - verkar vara det enda som fungerar Postad 01 april 2010 - 11:32 Postad 01 april 2010 - 15:47 Har fungerat utmärkt tidigare men inte idag. Någon annan som har samma problem? Postad 01 april 2010 - 16:34
Om du har Tele2 kan du glömma att de ska funka bra! Jag fick säga upp mitt skit abonnemang hos tele2 då de bara strular, speciellt med de mobila nätverket, kollar ifrån å har sig hela tiden, lika så anslutningsfel stup ikvarten. Så nu får jag stå å betala för abonemangsavgiften i 20 månader till då jag nyss band upp mig i 24 månader mot Tele2 skiten! Ska skaffa mig ett 3 abonnemang istället, då lär de inte vara några problem. kolla på swedroid.se´s forum, massa olika android telefoner som folk har problem med, och 99,9% av alla som har fel med mobila internet har Tele2. har du någon annan operatör vettefan vad felet kan vara ![]() Postad 01 april 2010 - 17:29 inköpte en htc legend för två dagar sedan och är supernöjd men hittar inte var man kan göra så det blir vibration när man har den på ljudlös och får sms. den vibrerar vid samtal men inte vid sms. ![]() tacksam för svar. någon som också har några bra appar som man måste ha ![]() Postad 01 april 2010 - 17:29 http://www.androidgu...romptly-rooted/ Då kan vi äntligen (hur länge ni nu fått vänta) köra market enabler så vi kan få betalapps. Postad 01 april 2010 - 17:39
Om du har laddat hem Djuicedefender,kan du kolla APN inställningerna om det har ändrat seg. Postad 01 april 2010 - 17:42
Dra ned volymen på sidan av telefonen helt och sen ett hack upp.Brukar och vara så på HTC telefoner.Har själv ingen Legend. Postad 01 april 2010 - 17:58 tack för hjälpen men tyvärr funkade det inte.har testat det även längst ner där det är en vibrations symbol men funkar inte vid sms, någon som har någon legend som kan hjälpa mig. Postad 01 april 2010 - 18:27
Jag har t.o.m avinstallerat juicedefender nu men den ansluter ändå inte. Jag har halebop och har inte haft problem förut med legend + halebop. Att jag dessutom betalar för ett fri surf (3gb)-abonnemang gör det hela surare. Edit: Visade att juicedefender gått in och ändrat i mina apn-inställnigar. Fick radera de och lägga in de på nytt och nu fungerar mobil data igen. Redigerat av ritte88, 01 april 2010 - 18:38. Postad 01 april 2010 - 19:31
https://www.minhembi...s...t&p=2850708 Postad 01 april 2010 - 20:18 Ja vi får väl hoppas att det som står där stämmer och det bara är ett drivarfel i telefonen eller i Android. Svaret som HTC gav känns ju nämligen urbota korkat rent ut sagt så det kanske kommer en uppdatering eller nåt snart. Blev förresten påhoppad av en Telenor-säljare idag och pratade lite om Legend, han sa att han var kär i den telefonen men att de hade sålt slut samtliga lurar de fått in. Upplyste honom om problemet med WLAN och BT och han skulle genast rota i det för så kunde det ju inte vara. Får se vad som händer efter påsk, det är en bra kille så jag litar på att jag kommer få ett svar nån gång nästa vecka. Postad 01 april 2010 - 20:24 Testade telefonen tillsammans med Jabra BT3030 och har inga problem att tex spela musik och surfa eller att kolla på youtubeklipp. Dock kan jag hålla med om att räckvidden inte verkar vara jättebra, men att bara ha den i fickan funkar fint. Är det ett väldigt vanligt fel så får man hoppas HTC löser detta snarast. Trist att ha dessa enkla problem på en helt ny lur. Postad 01 april 2010 - 20:51 Kollat runt lite och fått för mig att denna luren är helt ok ![]() Postad 01 april 2010 - 21:05
Jag har inte syncat någon av mina android mobiler med datorn så som t.ex en nokia. Allt syncas via mitt google konto och görs automatiskt mot mobilen. Jävligt smidigt ![]() Postad 01 april 2010 - 21:10
jo men hur får jag mina kalendernoteringar från nokian till google? Postad 01 april 2010 - 21:34
Aha, du menar så. Det vettefan, i värstafall får du väl ta upp kalendern på google i datorn och skriva av alla från nokian? Postad 01 april 2010 - 21:39
uh, låter jobbigt på 2400 noteringar.. Postad 01 april 2010 - 22:59 Postad 01 april 2010 - 23:58
Synca din nokia med dina dator. Sedan syncar du din dator med google. Sen mobilen med google. Jag har ett program som automatiskt syncar mellan min dator och google. På så sätt har jag alltid samma info i datorn,google och min legend. Programmet heter spanning sync och är för mac. Finns säkert liknande lösningar för pece. Postad 02 april 2010 - 16:25 Home-knappen överlag känns inte lika robust som de andra. Är det anledning att skicka in den? Brukar sånt gå att laga? Postad 02 april 2010 - 16:36
Händer det när du trycker och har telefonen liggandes på bordet? Min gör det, men inte när den ligger i handen. Är det svarta gummi skyddet baktill som låter lite när den som sagt ligger på bordet Postad 02 april 2010 - 16:39
Fungerade det att byta låtar mm också ? Har för mig att det var någon som hade problem med det. Kanske blir till att beställa en sån då ! Någon annan som har testat någon BT som fungerar bra ? //Tomas Postad 02 april 2010 - 17:48
Nej, det händer alltid. Jag märker att det är knappen. Den känns lite konstig jämfört med de andra. Inte lika robust. Är de ingen skillnad om du trycker till vänster på home-knappen och till höger på den? Postad 02 april 2010 - 18:00
Det var jag som bara kunde ändra volym men inget annat med mitt headset. Kan som sagt bero på att det var ett SE-headset och SE-grejer brukar inte vara kompatibla med något annat än just SE-grejer. Hur som helst har bl. a. det svar som någon hade fått beträffande problemet med WLAN och BT fått mig att lämna båten. Inväntar Desire och kollar om den är bättre. Ses i den tråden. Postad 02 april 2010 - 18:34 Jag har kollat på prisjakt och sorterat bort så jag bara har fått fram dessa 2 som har BT 2.1+EDR. PRISJAKT Vad menas med 2.1, går det att använda 2.0+EDR eller 2.0 till Legend? Redigerat av Lactoferrin, 02 april 2010 - 18:35. Postad 02 april 2010 - 20:58
Byta låt, pausa och svara på inkommande samtal funkar så som det är tänkt med kontrollerna på BT headsetet. Postad 02 april 2010 - 22:38 Beror det på RAM-minnet eller? Fungerade utmärkt på e71. Postad 03 april 2010 - 08:57
Nej, min är helt tyst Postad 03 april 2010 - 13:15
Min är också tyst ! Hur får man musik/en låt som ringsignal ? //Tomas Redigerat av iceman356, 03 april 2010 - 13:16. Postad 03 april 2010 - 13:57 Postad 03 april 2010 - 16:00
Ta hem Ringdroid från butiken Postad 03 april 2010 - 23:01
Spela låten genom den medföljda musikspelaren. Tryck "Meny"-"Använd som ringsignal" och vill du klippa låten så kommer det även ett val för det. Behöver sonika inga nedladdade apps för det ![]() Postad 03 april 2010 - 23:20 Är det bara att kopiera över allt till det nya minneskortet och allt flyter på som vanligt? Postad 04 april 2010 - 05:45
Jag skulle alla dagar i veckan välja å lägga några kronor extra på en Legend då jag inte anser att heron är värd dom pengarna den kostar idag. Legend har AMOLED skärm, 5mp kamera med lampa, vilket inte heron har, Android 2.1 vilket du dock kan flasha en hero till osv. Postad 04 april 2010 - 06:25
Ja grym funktion att kunna klippa i låten så det är just en bit av låten som spelas. Nån som vet om man kan lägga in sin egen SMS-signal? Postad 04 april 2010 - 07:37
Om du lyfter blicken till inlägg #443 kanske hjälpen finns där. Postad 04 april 2010 - 13:40 ![]() Riktigt fina närbilder tycker jag att den tar. Kameran är över förväntan. ![]() Postad 04 april 2010 - 14:00
Väldigt fin bild. Kan hålla med, jag är oxå imponerad över kvaliten 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |