Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 08 juni 2010 - 09:38

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Någon som vet eller har någon spekulation på om den kommer kunna köpas utan abbonemang i sverige och vad det skulle kosta isåfall?

(Tycker för övrigt Aftonbladet var lite komiska igår som hade två nyheter på första sidan, "iphone 4 bättre än alla konkurrenter" och "9 anledningar till att inte köpa iphone 4")

Redigerat av dhanjel, 08 juni 2010 - 09:39.

Postad 08 juni 2010 - 09:55

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2 160 inlägg
  • 0

Någon som vet eller har någon spekulation på om den kommer kunna köpas utan abbonemang i sverige och vad det skulle kosta isåfall?

(Tycker för övrigt Aftonbladet var lite komiska igår som hade två nyheter på första sidan, "iphone 4 bättre än alla konkurrenter" och "9 anledningar till att inte köpa iphone 4")

Den listan var ju... ja, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Postad 08 juni 2010 - 09:57

David_
  • David_
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Haha, ja kan inget annat än att hålla med. Visar ju bara vilken pajastidning aftonbladet är.

Postad 08 juni 2010 - 10:11

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall denna Iphone kommer stödja Divx-codecs och MKV-filer bra?

Eller är det fortfarande omformatering till quicktime.

Postad 08 juni 2010 - 10:13

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
TriDave, Apple lär inte ha ändrat sig på den punkten. Så det är antagligen precis som innan.

Postad 08 juni 2010 - 10:18

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0

Det boeror så klart på att de har många ben att stå på och noll synk emellan dessa

Just nu sitter du och skriver på DERAS forum :)

Postad 08 juni 2010 - 10:29

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Någon som vet ifall denna Iphone kommer stödja Divx-codecs och MKV-filer bra?

Eller är det fortfarande omformatering till quicktime.

http://www.appstoreh...hone-125656/app

Postad 08 juni 2010 - 10:50

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2 753 inlägg
  • 0

Appel använder sig av samsungs skärmar och ville i första hand ha en amoled-skärm, men då samsung bara kunde garantera en leverans på 60% av vad appel krävde så valda man att satsa på denna skärm istället. Det betyder inte per automatik att denna är sämre, det är en riktigt bra skärm!

När det gäller priset så hamnar det på ungefär samma nivå som 3Gs kostade när den kom...

Var menat att stå "Super Amoled", men det spelar kanske ingen roll efter ditt inlägg. Jag har bara känt på just samsungs super-amoled och de är ju grymma. Hoppas som sagt denna inte är sämre

Postad 08 juni 2010 - 11:20

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Jag har aldrig hört att de "i första hand" ville ha amoled-skärmar, de väljer det alternativ som ger dem bäst resultat, och trots att folk tycker att det är fint med OLEd så lider de fortf av kvalitetsproblem sam thar pentilemönster vilket förstör textåtergivning, ingen bra idé om man som Apple vill ta sig in på ebook-marknanden.

Postad 08 juni 2010 - 11:52

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

http://www.appstoreh...hone-125656/app

TACK!

Postad 08 juni 2010 - 12:46

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Jag hoppas verkligen Telia kommer med samma erbjudande i år som dom gjorde förra året, för dom som köpte 3G tidigt sommaren innan, genom att avsluta sitt abbonemang utan extra kostnad, och sen starta ett nytt.
Jag förbokade en 3GS förra sommaren från Telia direkt när man kunde göra detta på deras hemsida. Och vill ju helst inte punga ut ca. 6000kr för en ny iPhone 4.
Vad tror ni? Vet att vi har folk från Telia som läser på detta forum, så ett svar eller liten hint vore ju trevligt :)

Postad 08 juni 2010 - 12:48

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0
Kul att Iphone 4 äntligen visats upp efter månader av spekulationer, prototypbilder och rykten. Nu dröjer det väl inte länge innan någon hittar en prototyp av Iphone 5 och allt börjar om igen... :)

Min första reaktion när jag såg telefonens slutgiltiga design var att den ser smidig och stilren ut. Jag gillar verkligen utsidan och härdat glas (inga mer repor) på både fram och baksida tillsammans med en metallram runtom är ju så rätt! Jag blir sugen på att köpa en Iphone 4 bara jag ser en bild på denna skapelse. :)

Men de flesta övriga nyheter som Apple kom med fick mig inte att bli lika exalterad. Bättre skärm, snabbare CPU och mer kräm i batteriet är ju alltid välkommet, men videochatt, en något bättre kamera med tillhörande blixt, inbyggt gyroskop och andra smånyheter gör inte att jag blir sugen på att byta upp mig från min 3Gs. Den får nog hänga med något år till och så får jag se då om det blir nästa Iphone eller någon Android-telefon som förtjänar en plats i min jeansficka.

Postad 08 juni 2010 - 13:42

GregGoogle
  • GregGoogle
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Fick ett mail från Telia med Iphone 4 nyheter.
Där skriver dom bl.a
Lanseringsdatum är 24 juni i USA och under juli ska den nå Sverige. Så fort vi vet mer meddelar vi dig.

Visst borde även dina vänner få rykande färska iPhone-nyheter från Telia?
De anmäler sig lätt på telia.se/iphone
Där hittar du också fler nyheter och tips om iPhone.

Nu har Telenor och 3 lagt upp intresseanmälan för iPhone 4 på sina hemsidor!

Redigerat av GregGoogle, 08 juni 2010 - 14:06.

Postad 08 juni 2010 - 14:16

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jag har aldrig hört att de "i första hand" ville ha amoled-skärmar, de väljer det alternativ som ger dem bäst resultat, och trots att folk tycker att det är fint med OLEd så lider de fortf av kvalitetsproblem sam thar pentilemönster vilket förstör textåtergivning, ingen bra idé om man som Apple vill ta sig in på ebook-marknanden.

Okej, jag ska vara tydligare: Dom skickade en förfrågan till samsung om dom kunde leverera det antalet ex amoled-skärmar som appel behövde till iphone 4. Samsung kunde bara lova ca 60% av vad appel ville ha. Jag säger inte att amoled är varken bättre eller sämre än iphone 4:s skärm.

http://www.phonearen...le-a_11532.html

Jag har läst detta på flera ställen, bla en ekonomi sida men jag kommer inte ihåg vilken... Är det bara ett löst rykte? Det är upp till var och en att bedömma!

Redigerat av Xet, 08 juni 2010 - 14:25.

Postad 08 juni 2010 - 14:25

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Fick ett mail från Telia med Iphone 4 nyheter.
Där skriver dom bl.a
Lanseringsdatum är 24 juni i USA och under juli ska den nå Sverige. Så fort vi vet mer meddelar vi dig.

Visst borde även dina vänner få rykande färska iPhone-nyheter från Telia?
De anmäler sig lätt på telia.se/iphone
Där hittar du också fler nyheter och tips om iPhone.

Nu har Telenor och 3 lagt upp intresseanmälan för iPhone 4 på sina hemsidor!

Rekommenderar också att hålla koll på Telias egna iPhone blogg med de senaste nyheterna. När väl telefonerna börjas säljas i juli kan man troligtvis också via denna bloggen se leveransstatus på sin beställning som förra året.

Telia iPhoneblogg

Postad 08 juni 2010 - 14:38

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
"Hands on video" på nya iphone 4

http://www.phonedog....n-at-wwdc-2010/

Postad 08 juni 2010 - 15:00

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Priser i US dollar: http://keznews.com/7...s_start_June_15

Vad kan detta bli i svenska priser? Brukar multiplicera med 10 men det låter för billigt.

Redigerat av Karl-Johan, 08 juni 2010 - 15:01.

Postad 08 juni 2010 - 15:05

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Priser i US dollar: http://keznews.com/7...s_start_June_15

Vad kan detta bli i svenska priser? Brukar multiplicera med 10 men det låter för billigt.

Dom priserna är ju med 24 månaders abbonemang från AT&T. Eftersom det är exakt samma priser som förra året (3GS) så gissar jag på att tex. Telia även dom kommer ligga på samma pris som när 3GS kom.

Postad 08 juni 2010 - 15:07

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1 059 inlägg
  • 0
Jag börjar verkligen skämmas för Apple när jag ser denna youtube-video: http://www.youtube.c...feature=popular

Jag älskar verkligen Apples produkter (förutom designen på nya iPhone, USCH!), och vi kör mac helt och hållet här hemma, men Apple som företag och deras marknadsföring gör mig illamående. Det är pinsamt att de gång på gång ska påtala hur de revolutionerar marknaden med diverse funktioner som inte är särskilt revolutionerade alls.

Ovanstående video är fylld med oförglömliga citat, för att ta några exempel:

"This will have a lasting impact on how we communicate"
"In 2008 the iPhone 3G brought faster 3G-networking"
"In 2010 were bringing video calling to the world" WTF?

Till råga på allt så ger musiken videon den där obehagligt sentimentala hollywood-känslan.

Är det bara så att det vi bor i ett mer utvecklat land teknologiskt sett och är vana vid allt detta, eller har Apple verkligen fått sådan hybris att de verkligen tror på detta själva? (Förmodligen ligger väl sanningen någonstans mitt i mellan)

Jag blir så trött.

Postad 08 juni 2010 - 15:10

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Nu har jag inte sett video du länkar till, då jag inte kan göra det där jag befinner mig nu, men det kan väl kort sammanfattas med hur jänkarna oftast resonerar : USA = The world

Tyvärr är det ju oftast så.

Postad 08 juni 2010 - 15:17

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1 059 inlägg
  • 0
Jo, så är det ju.

Till slut kommer man väl i sin enfald trilla dit och köpa en iallafall. :)

Postad 08 juni 2010 - 16:05

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Jag måste fråga
(& jag ber om ursäkt ifall jag repeterar nåt inlägg, men jag hittade inte svaret)
i nya Iphone 4 är det många funktioner som inte finns i de gammla modellerna. Men det står bla att den inte stödjer flash eller att den inte har nån radio, är det nåt som tidigare Iphone modeller stödjer eller har?

Så har man plockat bort (några) funktioner eller finesser i 4:an som tidigare modeller stödjer eller har?

Sen till sist, nån som vet release & pris?

Kan tyvärr inte mycket om Iphone.

Postad 08 juni 2010 - 16:11

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2 160 inlägg
  • 0

Jag måste fråga
(& jag ber om ursäkt ifall jag repeterar nåt inlägg, men jag hittade inte svaret)
i nya Iphone 4 är det många funktioner som inte finns i de gammla modellerna. Men det står bla att den inte stödjer flash eller att den inte har nån radio, är det nåt som tidigare Iphone modeller stödjer eller har?

Så har man plockat bort (några) funktioner eller finesser i 4:an som tidigare modeller stödjer eller har?

Flash kommer den nog aldrig ha stöd för, Steve Jobs är inget fan av det :)
Release i Sverige blir någon gång i Juli.

Priset blir samma som för förra modellerna, när dom kom.

Redigerat av Warlokk, 08 juni 2010 - 16:12.

Postad 08 juni 2010 - 16:15

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Jag måste fråga

Flash har ingen iPhone någonsin haft något officiellt stöd för, eller något med iPhone OS (numera iOS). Och det ser inte ut att ändra sig. Och läser man Steve Jobs öppna brev "Thoughts on Flash" (länk: http://www.apple.com...ghts-on-flash/)) så förstår man varför.
Radio kan man få via internetstationer och finns några ypperliga appar för detta (t ex SR), så det finns tyvärr ingen inbyggd FM-mottagare i iPhone (säkerligen pga av samma anledning som det inte finns Flash), men man kan köpa externa mottagare till dagens iPhones och ser inte varför de inte kommer funka med 4:an..

Generellt så vågar jag säga att man aktar sig för att ta bort funktioner som man har lagt till i tidigare versioner, om de inte var direkt skadliga eller utgjorde en säkerhetrisk.

EDIT: Warlokk hann före...

Redigerat av Unregistered7da62804, 08 juni 2010 - 16:17.

Postad 08 juni 2010 - 16:29

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Jag börjar verkligen skämmas för Apple när jag ser denna youtube-video: http://www.youtube.c...feature=popular

Jag älskar verkligen Apples produkter (förutom designen på nya iPhone, USCH!), och vi kör mac helt och hållet här hemma, men Apple som företag och deras marknadsföring gör mig illamående. Det är pinsamt att de gång på gång ska påtala hur de revolutionerar marknaden med diverse funktioner som inte är särskilt revolutionerade alls.

Ovanstående video är fylld med oförglömliga citat, för att ta några exempel:

"This will have a lasting impact on how we communicate"
"In 2008 the iPhone 3G brought faster 3G-networking"
"In 2010 were bringing video calling to the world" WTF?

Till råga på allt så ger musiken videon den där obehagligt sentimentala hollywood-känslan.

Är det bara så att det vi bor i ett mer utvecklat land teknologiskt sett och är vana vid allt detta, eller har Apple verkligen fått sådan hybris att de verkligen tror på detta själva? (Förmodligen ligger väl sanningen någonstans mitt i mellan)

Jag blir så trött.

De pratar om SIN plattform, inte alla andras.
"We brought 3G" ja det stämmer, ingen iphone har haft det innan, Apple pratar sällan om konkurrensen.
Och de HAR revolutionerat marknaden, vilka tror du kommer att använda videosamtal mest, iphone 4-ägare eller de som sitter på gamla sony ericssons?

Det handlar om vem som gör saker bäst, inte vem som gör det först, ibland är tekniken och allmänheten inte redo för varann.

Postad 08 juni 2010 - 16:37

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Radio kan man få via internetstationer och finns några ypperliga appar för detta (t ex SR), så det finns tyvärr ingen inbyggd FM-mottagare i iPhone (säkerligen pga av samma anledning som det inte finns Flash), men man kan köpa externa mottagare till dagens iPhones och ser inte varför de inte kommer funka med 4:an..

När du skriver "säkerligen pga av samma anledning som det inte finns Flash" och hänvisar till att Apple fortfarande inte har erbjudit en FM-mottagare så man kan lyssna på radio som vilken MP3-spelare som helst (ja, bortsett från iPod då, om man inte väljer att köpa till ett headset som har stöd för det) - vilken av punkterna menar du då?

FM-mottagare har det önskats av användare av både iPod sedan dess release och iPhone. Det mest troliga alternativet är väl att det är ett smart sätt att tjäna extra pengar på kunderna genom att man måste köpa ett extra tillbehör.

Postad 08 juni 2010 - 16:40

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

De pratar om SIN plattform, inte alla andras.
"We brought 3G" ja det stämmer, ingen iphone har haft det innan, Apple pratar sällan om konkurrensen.
Och de HAR revolutionerat marknaden, vilka tror du kommer att använda videosamtal mest, iphone 4-ägare eller de som sitter på gamla sony ericssons?

Det handlar om vem som gör saker bäst, inte vem som gör det först, ibland är tekniken och allmänheten inte redo för varann.

För allt Apple gör är bäst?
Saken är ju den att videosamtal är svindyra här och att Facetime-grejen bara går att använda över Wifi.

Postad 08 juni 2010 - 16:45

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Nej, de gör inte allt bäst, men de gör saker på ett sätt som gör att vanligt folk VILL använda vissa prylar.
De hade nog hoppat på chansen att få köra facetime över 3g, men AT&T klarar inte av det, och då anser apple att upplevelsen blir sämre..

Postad 08 juni 2010 - 16:54

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Är det bara jag som fattat det som att facetime kommer att vara gratis att använda då det är över wifi. Allså ingen avgift som när man ringer med det klassiska videosamtal

Postad 08 juni 2010 - 16:57

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Jag tycker videosamtal fungerar bra som det är nu utan hack med mitt 3 abonnemang och det är inte dyrare än ett vanligt röstsamtal heller om jag ringer inom 3 men jag har bara använt den funktionen 2 gånger för att prova på ändå.
Varför? Jo för att enligt mig så är det en helt meningslös tjänst helt enkelt. Finns säkert nån som kan ha nytta av den då och då så nån kanske det glädjer i längden, men oavsett hur bra den fungerar och oavsett om den inte kostar en krona så tror jag att efter ett halvår så kommer det vara en väldigt liten andel som använder den tjänsten regelbundet.

Men det är bara vad jag tror =)

Postad 08 juni 2010 - 16:58

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Är det bara jag som fattat det som att facetime kommer att vara gratis att använda då det är över wifi. Allså ingen avgift som när man ringer med det klassiska videosamtal

Gratis och gratis.. det är som en webb kamera över internet.. fast på telefonen i det här fallet.

Redigerat av Unregistered1232, 08 juni 2010 - 16:59.

Postad 08 juni 2010 - 17:10

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Jag hoppas verkligen Telia kommer med samma erbjudande i år som dom gjorde förra året, för dom som köpte 3G tidigt sommaren innan, genom att avsluta sitt abbonemang utan extra kostnad, och sen starta ett nytt.
Jag förbokade en 3GS förra sommaren från Telia direkt när man kunde göra detta på deras hemsida. Och vill ju helst inte punga ut ca. 6000kr för en ny iPhone 4.
Vad tror ni? Vet att vi har folk från Telia som läser på detta forum, så ett svar eller liten hint vore ju trevligt :)

Var det inte så att om man hade 6månader kvar så kunde man förlänga? Kunde man verkligen bara avsluta abonemanget?.. telia skulle väl förlora en massa pengar på det...

Jag minns inte hur det var ... så undrar, någon som minns exakt hur kampanjen var?

Postad 08 juni 2010 - 17:26

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Man måste väl kunna köpa utan abonnemang, snnars får de ju inga telefoner alls sålda. Många har ju redan sitt bundet, så det där med avsluta tycker jag låter bra.

Redigerat av Unregistered24235, 08 juni 2010 - 17:26.

Postad 08 juni 2010 - 18:05

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Standarddealen var att man måste ha mindre än 3 månader kvar för att få hoppa på ett nytt erbjudande, får se hur operatörerna gör nu.
Men de kommer nog att sälja bra, har hört att iPhone 3G står för runt 30-35% av alla iphones i sverige vad gäller telia, och de som köpte den när de släpptes är fria att köpa nytt sedan länge, och jag är en av dem, jag kommer att köa, mest för att jag inte litar på telias förbokningssystem :)

Postad 08 juni 2010 - 18:46

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Detta mail fick en person i 3GS tråden, när 3GS släpptes.

Kära iPhone-kund!
Du var en av de allra första som köpte iPhone 3G när den lanserades förra sommaren. Därför vill vi ge dig en unik möjlighet att köpa nya iPhone 3GS. Erbjudandet gäller endast t o m 30 juli.

Vi erbjuder dig att utan extra kostnader avsluta ditt nuvarande abonnemang och köpa iPhone 3GS med abonnemanget Telia Mobil Prata på med Mobilsurf Extra. Eventuella förhöjda månadsavgifter på ditt nuvarande abonnemang avslutas när du tecknar detta erbjudande.

Leveranstid på telefonen beräknas till 1-3 veckor från 31 juli.

Ditt personliga erbjudande

Beställ iPhone 3GS med abonnemanget Telia Mobil Prata på med Mobilsurf Extra, som ger dig obegränsad surf. Bindningstiden är 24 månader. Dessutom ingår ett Telia Refill startpaket som kan användas på din nuvarande iPhone 3G.

Månadsavgift: 228 kr
Förhöjd månadsavgift: 150 kr under bindningstiden
Total månadsavgift: 378 kr

Engångsavgift för telefonen:
iPhone 3GS 16 GB: 995 kr
iPhone 3GS 32 GB: 1995 kr

Passa på! Erbjudandet gäller bara i denna kanal och t o m 30 juli 2009

Erbjudandet gäller adresserade privatpersoner så långt lagret räcker, dock längst t o m den 30 juli 2009, och max en telefon per abonnemang. En kredit-upplysning kommer att göras i samband med köpet. Bindningstiden på 24 månader gäller kombinationen Telia Mobil Prata på samt Mobilsurf Extra. Mobiltelefonen är operatörslåst till Telias mobila abonnemang i Sverige i 12 månader. Därefter kan spärren tas bort till en kostnad av 300 kr. Detaljerade priser om abonnemanget finns på telia.se

Postad 08 juni 2010 - 18:54

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Nej, de gör inte allt bäst, men de gör saker på ett sätt som gör att vanligt folk VILL använda vissa prylar.
De hade nog hoppat på chansen att få köra facetime över 3g, men AT&T klarar inte av det, och då anser apple att upplevelsen blir sämre..

Det är iofs rätt värdelöst att inte bara implementera vanlig video-calling som miljarder andra telefoner har utan istället uppfinna en egen standard för just videosamtal, dessutom över WiFi??!? . Jag är dock rätt säker på att videosamtal fortfarande kommer vara lika ointressant oavsett telefon. Varför det hypas så in i h-e är för att USA-marknaden knappt har sett ett videosamtal i sina egna nät.

Finns mkt annat godis i telefonen dock. :)

Postad 08 juni 2010 - 19:24

Unregistered2b0eda46
  • Unregistered2b0eda46
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Jehapp, då har man förbokat 1st svart Iphone 4! Plats nr 10 på listan. Finns ju chans att man får en på release dagen. :)

Postad 08 juni 2010 - 19:27

joppeville
  • joppeville
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jehapp, då har man förbokat 1st svart Iphone 4! Plats nr 10 på listan. Finns ju chans att man får en på release dagen. :)

Vars?

Postad 08 juni 2010 - 19:29

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Var har du förbokat den?

Postad 08 juni 2010 - 19:36

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0

Det är iofs rätt värdelöst att inte bara implementera vanlig video-calling som miljarder andra telefoner har utan istället uppfinna en egen standard för just videosamtal, dessutom över WiFi??!?

Hallå snälla det är ju apple vi snackar om, de vill ju ha andra kontakter istället för DVI och USB...typisk apple "propaganda" att gå mot strömmen.

Postad 08 juni 2010 - 19:44

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Den finns att förboka på Tellint

6999kr för 16GB och 7999kr för 32GB
Väldigt saftiga priser om ni frågar mig

Postad 08 juni 2010 - 19:49

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Jag undrar mest hur säker deras distributionskanal är, iaf Telia lär ju vara högst prioriterade när det gäller mängden telefoner till marknaden, ochyttre kanaler som tredjepartssiter är nog inte högt pririterade av operatörerna när folk står på kö utanför.

Postad 08 juni 2010 - 19:58

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Hmm, videosamtal är iallafall med min leverantör (telenor) lika billigt som ett vanligt samtal. Det vill säga 9 öre i minuten. Jag vet inte vilken svindyr leverantör du använder då?

Videosamtal är generellt dyrt.. ligger på 2+kr/min hos samtliga operatörer.. även hos telenor. Om man inte tecknar någon fast pris, special eller inriktad mot videosamtal liknande abonnemang...

Redigerat av Unregistered1232, 08 juni 2010 - 19:59.

Postad 08 juni 2010 - 20:27

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Halloj på er! Innan ni bestämmer er för iphone 4 vill jag att ni läser detta:

http://theiphonefeve...media-flop.html

Mycket är bra med den iphone 4, men inte allt... (den ulltimata mobilen har ännu inte tillverkats och kommer förmodligen inte att göras i framtiden heller då teknikutvecklingen går med en rasande fart). Läs detta med samma granskande ögon precis som ni gör med allt annat som sägs om olika mobilmodeller.

Hahaha.. vilket skämt :) Ännu roligare att du ens postade detta inlägget i detta forum ;)

När du skriver "säkerligen pga av samma anledning som det inte finns Flash" och hänvisar till att Apple fortfarande inte har erbjudit en FM-mottagare så man kan lyssna på radio som vilken MP3-spelare som helst (ja, bortsett från iPod då, om man inte väljer att köpa till ett headset som har stöd för det) - vilken av punkterna menar du då?

FM-mottagare har det önskats av användare av både iPod sedan dess release och iPhone. Det mest troliga alternativet är väl att det är ett smart sätt att tjäna extra pengar på kunderna genom att man måste köpa ett extra tillbehör.

Det roliga är ju att det Broadcom-chip som senaste iPhone och iPod Touch använder faktiskt har inbyggd FM-mottagare (och FM-sändare)... Men att Apple inte aktiverat dem än av någon märklig anledning. Det enda som FM-radion används för idag är mot Nike+-sensorn.

Postad 08 juni 2010 - 20:29

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Sorry om den har blivit postad förut men, här kommer en video :)

Postad 08 juni 2010 - 20:31

pebro
  • pebro
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
http://www.digitalin...erhandsbokning/

Postad 08 juni 2010 - 20:35

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Allvarligt, dessa överpriser. 7-8000 för en mobiltelefon. Helt absurt, hoppas tre kommer med en bra deal för oss som har ett bra tag kvar på vår bidningstid. Eller att man kan köpa den till ett mer humant pris och den fortfarande är bunden till 3.

Postad 08 juni 2010 - 21:41

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Jag tycker Iphone 4känns riktigt tuff. Dels för de nya funktionerna, men speciellt för materialvalen, storleken och skärmen. Fatta så robust den kommer att kännas, i rostfritt och glas.

En sak jag noterar är att många under IPhone-eran anmärkt på funktioner som saknas och som återfinns på andra mobiltelefoner... Jag tror att dessa funktioner säkert har diskuteras av Apple under utvecklingen, men ratas av bra anledningar. Visst skulle Apple kunnat fixa multitasking mjukvarumässigt för länge sedan. Att man dessutom väntar så länge med det, tycker jag tyder på att man vill göra det riktigt bra. Samtidigt kunde de säkert ordnat "riktig" multitasking a´la JB, men väljer att göra det på ett annat sätt. Återigen säkert för att man inte är nöjd med det "vanliga sättet"...
Och för ett år sedan bölades det om att man inte kunde ringa videosamtal på en mobil (iphone) från 2009... Och nu när det erbjuds så tycker de flesta att det är en onödig funktion.
Jag kan ju medge att det verkade lite skumt att komma med det så här sent, men än en gång tror jag att Apple har tänkt igenom det noga och hittat en snygg lösning på det hela.

Men vad vet jag? Jag kör ju bara mjölken...

Postad 08 juni 2010 - 22:13

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0

Men vad vet jag? Jag kör ju bara mjölken...

:)

Postad 08 juni 2010 - 22:35

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Allvarligt, dessa överpriser. 7-8000 för en mobiltelefon. Helt absurt, hoppas tre kommer med en bra deal för oss som har ett bra tag kvar på vår bidningstid. Eller att man kan köpa den till ett mer humant pris och den fortfarande är bunden till 3.

Öhm, för inte så länge sen kostade en mobiltelefon långt över 15k, och då var det inga specmonster, de klarade med nöd och näppe att ens ringa. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.