Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *

1319 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Wave GT-S8500 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7.888888 (26) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 22 June 2010 - 23:52

hadex
  • hadex
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Här är en tråd om att få igång MSN och dylikt med Palringo:
http://www.palringo....sung-wave-t5329

Jag har själv inte provat än men den sista posten på sida 1 är väldigt tydlig. Dock ska tydligen versionen de länkar till vara väldigt buggig.

Postad 23 June 2010 - 15:11

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Här är en tråd om att få igång MSN och dylikt med Palringo:
http://www.palringo....sung-wave-t5329

Jag har själv inte provat än men den sista posten på sida 1 är väldigt tydlig. Dock ska tydligen versionen de länkar till vara väldigt buggig.

Kanske ska prövas ändå för skojs skull :)

Själv förstår jag inte var folk klagar på att det är svårt att se i solljus
Tycker det är skitenkelt
Bara dra upp brightness för att anpassa lite och ser helt underbart ut
Har legat på taket och solat hela dagen och sett lite film osv i mobilen och det är verkligen perfekt
Skärmen är verkligen all that it can be

Postad 23 June 2010 - 15:23

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Kanske ska prövas ändå för skojs skull :)

Själv förstår jag inte var folk klagar på att det är svårt att se i solljus
Tycker det är skitenkelt
Bara dra upp brightness för att anpassa lite och ser helt underbart ut
Har legat på taket och solat hela dagen och sett lite film osv i mobilen och det är verkligen perfekt
Skärmen är verkligen all that it can be

Jag tror det handlar om just brightness på skärmen. I vanliga lägen räcker det att köra på 0 vilket jag gör, tittar man då ute i solljus på den så ser man ju inte så värst mycket, skulle man dock öka brightness så borde det göra skillnad. Tänk om den själv hade känt av det =) Men man kan ju inte få allt.

Redigerat av Unregistered30026, 23 June 2010 - 15:24.

Postad 23 June 2010 - 17:44

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Jag tror det handlar om just brightness på skärmen. I vanliga lägen räcker det att köra på 0 vilket jag gör, tittar man då ute i solljus på den så ser man ju inte så värst mycket, skulle man dock öka brightness så borde det göra skillnad. Tänk om den själv hade känt av det =) Men man kan ju inte få allt.

tyvärr inte
Men är inte så jobbigt att dra den till max manuellt

Postad 23 June 2010 - 19:01

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

tyvärr inte
Men är inte så jobbigt att dra den till max manuellt

Vill man ha ännu bättre så kan man ändra styrkan i webbläsaren också :)

Postad 23 June 2010 - 19:24

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Vill man ha ännu bättre så kan man ändra styrkan i webbläsaren också :)

jo det vet jag
Och i mediaspelaren

Postad 24 June 2010 - 14:05

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Fick idag besked när jag öppnade kies att där fanns en uppdatering.
Vet itne om det gällde kies eller telefonen. men jag testar!

EDIT
Postad bild
Verkar bara vara KIES uppdatering.
Dock lite buggig. nu har den hämtat mer än maxstorleken!?

Redigerat av xarfez, 24 June 2010 - 14:50.

Postad 24 June 2010 - 21:54

Bendover
  • Bendover
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Är det någon som har hittat någon bra sida med wallpapers eller teman till waven?
Har letat runt lite men inte hittat nått bra :)

Postad 25 June 2010 - 06:34

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Är det någon som har hittat någon bra sida med wallpapers eller teman till waven?
Har letat runt lite men inte hittat nått bra :D

Jag förde över de jag hade på datorn! :P

Postad 25 June 2010 - 08:34

atreyu
  • atreyu
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Glad Midsommar alla först!

Det enda som håller mig tillbaka från att köpa wave, är att jag inte lyckas finna nått remote desktop program för mobilen..

Någon som vet om det finns nått sånt program, eller om det är nått under utveckling..

Tack på förhand :P

Postad 25 June 2010 - 09:25

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Någon som köpt Invisible Shield till telefonen än? Jag tittade lite på det men det finns ju två full-body? En som de kallar Maximum. De e kanske inte så konstigt men återförsäljarna skriver bara full-body, inte easy-install eller maximum så det är svårt att veta vad det är man får när man beställer. Någon av återförsäljarna menade på att det bara fanns två versioner?

Postad 26 June 2010 - 11:46

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jag väntar på att det skall komma ett bra Navigeringsprogram till Wave. Varken Ndrive eller Sygic tycks ha något för Bada i dagsläget. Enligt www.mobileslate.com/blog/samsung-bada-san-francisco/ så skall Bada vara för låg- och medelstatus mobiler för Europa. Och Android för högstatus. Men det verkar ändå som att Samsung satsar mycket på Bada.

Postad 26 June 2010 - 12:46

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Jag väntar på att det skall komma ett bra Navigeringsprogram till Wave. Varken Ndrive eller Sygic tycks ha något för Bada i dagsläget. Enligt www.mobileslate.com/blog/samsung-bada-san-francisco/ så skall Bada vara för låg- och medelstatus mobiler för Europa. Och Android för högstatus. Men det verkar ändå som att Samsung satsar mycket på Bada.

Tycker i alla fall att Wave håller otroligt hög klass. Verkligen mycket för pengarna... Om sen tanken från Samsung är att Bada ska vara OS till budget-lurar är en sak, men Wave är fan ingen budget-lur, om man jämför...
Polare med Iphone, Desire, X10, är motvilligt imponerade. De kan inte annat än att medge att Wave har betydligt bättre skärm, video och är kvickare än samtliga ovanstående.
Det rör ju på sig ordentligt i App-storen också... 367 st nu. Då får man tänka på att Wave bara varit ute ett par veckor, och att deras stora pristävling avgörs senare i höst... Tror nog att många utvecklare kommer att sitta och finslipa på appar fram till dess. Till vintern tror jag det kommer finnas tiodubbla antalet...

Jag kör med Waves medföljande GPS, Route66, den funkar helt ok, och är gratis.

Någon som köpt Invisible Shield till telefonen än? Jag tittade lite på det men det finns ju två full-body? En som de kallar Maximum. De e kanske inte så konstigt men återförsäljarna skriver bara full-body, inte easy-install eller maximum så det är svårt att veta vad det är man får när man beställer. Någon av återförsäljarna menade på att det bara fanns två versioner?

Jag har beställt Invisible Shield Full Body från Katsching, men har ingen aning om det är Easy Install eller inte... Trodde det bara skulle finnas Screen eller Fullbody, men ser nu att det finns 2 olika på Zagg... Hoppas det är Easy jag får!

Postad 26 June 2010 - 21:55

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Nu har även jag fått min telefon avstängd, 3 gånger till och med. Men det har endast varit när jag haft den i fickan och suttigt ner?

Jag har beställt Invisible Shield Full Body från Katsching, men har ingen aning om det är Easy Install eller inte... Trodde det bara skulle finnas Screen eller Fullbody, men ser nu att det finns 2 olika på Zagg... Hoppas det är Easy jag får!

Meddela gärna vad det är du får =)

Postad 27 June 2010 - 08:40

Bendover
  • Bendover
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Min har oxå stängt av sig,och bara när jag har haft den i fickan.Den kanske inte gillar mörker :P

Postad 27 June 2010 - 12:43

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Skumt

Min har aldrig stängt av sig
Däremot hängt sig en stund med vissa apps men dom togs bort fort

Postad 27 June 2010 - 13:08

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Jag har ju haft min i fickan många gånger och då även cyklat med den utan problem, det var först nu i helgen när jag körde bil en längre sträcka (vilket var ett litet tag sen) som problemet uppstod 3 gånger.

Postad 27 June 2010 - 14:46

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Jag har ju haft min i fickan många gånger och då även cyklat med den utan problem, det var först nu i helgen när jag körde bil en längre sträcka (vilket var ett litet tag sen) som problemet uppstod 3 gånger.

Jag tycker det är dåligt. Jag råkade ut för det i helgen igen.
Har stängt av så att man endast kan låsa upp med låsknappen, men upptäckte nu att om du trycker på menyknappen tre ggr på raken när den är låst så tänds skärmen. Och har man den sen i tighta jeans så kanske den låsas upp ännu mer och stängs av..?

Postad 27 June 2010 - 14:52

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Smått förbannad på musikspelaren i denna. Förde över en drös med album till telefonen och det var inga problem. Kollar jag på musikfilerna i filhanteraren så ligger de prydligt där. Men i musikspelaren dyker de upp utan namn samt att flera album är uppdelade på flera album?!? En enda ###### röra skulle jag vilja säga... Detta gör att det inte blir speciellt lätt att göra playlists som det ser ut nu. Någon mer som har detta problem?

Postad 27 June 2010 - 15:16

Jakobssons
  • Jakobssons
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
e det nåGon som vet om när man kör mobil åtkomstpunkt om det kostar som ett samtal i minuten eller om allt går på paketdatan man har köpt för det vore ju gudomligt om det gick på paketdatan!!

Postad 27 June 2010 - 18:05

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Gratis Need for Speed Shift till Wave

http://www.gsmarena...._-news-1766.php

Postad 27 June 2010 - 18:08

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Gratis Need for Speed Shift till Wave

http://www.gsmarena...._-news-1766.php

Man måste dock gå in via den engelska appstore för att ladda ner.
http://www.samsungap...s...17&listYN=Y

Postad 27 June 2010 - 18:55

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

e det nåGon som vet om när man kör mobil åtkomstpunkt om det kostar som ett samtal i minuten eller om allt går på paketdatan man har köpt för det vore ju gudomligt om det gick på paketdatan!!

Klart det går på paketdata

Greedy

Använd verkligen inte kies för att föra över musik
Fuckar bara upp det
För över manuellt aka windows style
Funkar fint då

Shift hämtat och installerat :P

Redigerat av Blomkungen, 27 June 2010 - 18:58.

Postad 28 June 2010 - 00:07

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Alltså jag är riktigt sugen på den här telefonen fortfarande, kollar den här tråden varje till varannan dag ungefär för att hålla koll. Uppskattar allt ni skriver om telefonen :P

Verkar lite oroande med avstängningarna?

Det främsta jag väntar på är Spotify till Bada :D

Postad 28 June 2010 - 07:56

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Märkligt detta med musikspelaren? Använde inte Kies när jag förde över filerna utan jag ställde in telefonen på masslagring och drog över filerna. Likväl fattas låttitlar m.m. i musikspelaren? Sitter och försöker få nån rätsida på detta..

Postad 28 June 2010 - 08:05

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Märkligt detta med musikspelaren? Använde inte Kies när jag förde över filerna utan jag ställde in telefonen på masslagring och drog över filerna. Likväl fattas låttitlar m.m. i musikspelaren? Sitter och försöker få nån rätsida på detta..

Varför inte kontakta Samsung supporten istället?

Postad 28 June 2010 - 09:36

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Jag har dragit in ca 30 plattor i Waven, allting ser ut som det ska...
Men, då har jag varit noga med att tagga låtarna som de ska taggas redan då jag lade in dem på datorn. Tror det är där det spökar, ibland kan det saknas taggar osv, och då får vissa spelare problem att hitta dem...

Jag har inga problem med ofrivilliga avstängningar... Fast då har jag inte den i tajta jeansfickor heller.

Postad 28 June 2010 - 11:21

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Men, då har jag varit noga med att tagga låtarna som de ska taggas redan då jag lade in dem på datorn. Tror det är där det spökar, ibland kan det saknas taggar osv, och då får vissa spelare problem att hitta dem...

Jag har inga problem med ofrivilliga avstängningar... Fast då har jag inte den i tajta jeansfickor heller.

Tror nog avstängingarna beror på jeansfickor

Ska nog ta ett samtal till samsung om det att man kan låsa upp den med mittenknappen
Är ju inte okej om man bara vill att det ska gå med låsknappen

All min musik ser bra ut, Förutom dom som kies döpte om till kinatecken innan jag hann stoppa och föra över manuellt haha

Enda jag önskar är att man skulle kunna förknippa musiken med ett albumcover manuellt då den inte verkar ta alla :/

Redigerat av Blomkungen, 28 June 2010 - 11:22.

Postad 28 June 2010 - 11:59

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Enda jag önskar är att man skulle kunna förknippa musiken med ett albumcover manuellt då den inte verkar ta alla :/

Precis! En så enkel sak som detta är små detaljer som gör att telefonen går från bra till suverän...

Postad 28 June 2010 - 14:11

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Ska nog ta ett samtal till samsung om det att man kan låsa upp den med mittenknappen
Är ju inte okej om man bara vill att det ska gå med låsknappen

Fixar du samtalet om att den låser upp sig i fickan?

Postad 28 June 2010 - 15:53

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Mitt invisible shield från Katsching var ett full body maximum. Alltså inte easy-versionen :)

Postad 28 June 2010 - 16:14

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Mitt invisible shield från Katsching var ett full body maximum. Alltså inte easy-versionen :)

Men de e väll bara att använda de bitar du vill? d.v.s screen och back? Jag fick mail ifrån katshing och de sa att deras lager medelat att det är endast screen och back de har i ett packet?

Postad 28 June 2010 - 16:15

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Men de e väll bara att använda de bitar du vill? d.v.s screen och back? Jag fick mail ifrån katshing och de sa att deras lager medelat att det är endast screen och back de har i ett packet?

Kan ni fixa bilder på detta sen? =)

suck, tappade min häromdagen. något lite märke på bottensidan. :-/ ångest

Postad 28 June 2010 - 16:28

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Jag jobbar eftermiddag så har inte hunnit mer än att öppna paketet. Hoppas jag hinner limma dit den imorrn...

Postad 28 June 2010 - 19:41

vanos
  • vanos
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Hej! en kompis har köpt denna mobil ifrån pixmania packade upp den och startade fånen och märker att det bara finns Internmenyer på tyska, anglais, espagnol, français, italien, holländska, polska, portugais, turkiska. Kollar på pixmanias hemsida och det står ju faktiskt på sidan att det är så (liten text).Vad gör man nu Går det att byta programvara? Får man lämna tillbaka? Är det nån som har erfarenhet av pixmania(säkert väldigt krångligt bolag) Eller har han köpt grisen i säcken
Tackar på förhand för tips

Postad 28 June 2010 - 21:39

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Man måste dock gå in via den engelska appstore för att ladda ner.
http://www.samsungap...s...17&listYN=Y

Men det står ju inte vilka kartor som ingår och det är inte för Bada.

Postad 28 June 2010 - 21:47

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Hej! en kompis har köpt denna mobil ifrån pixmania packade upp den och startade fånen och märker att det bara finns Internmenyer på tyska, anglais, espagnol, français, italien, holländska, polska, portugais, turkiska. Kollar på pixmanias hemsida och det står ju faktiskt på sidan att det är så (liten text).Vad gör man nu Går det att byta programvara? Får man lämna tillbaka? Är det nån som har erfarenhet av pixmania(säkert väldigt krångligt bolag) Eller har han köpt grisen i säcken
Tackar på förhand för tips

Jag gillar inte Pixmania. Visserligen billiga, men de sänder med DHL och det är väldigt krångligt med returer. När jag var i Tyskland för ett par veckor sedan funderade jag på att köpa Wave där. Men det visade sig att T9 inte fanns på svenska.

Postad 28 June 2010 - 22:46

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Fixar du samtalet om att den låser upp sig i fickan?

Mm om deras hemsida var uppe då haha
Den var nere idag då jag försökte

Postad 29 June 2010 - 09:10

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Passa också på att fråga vad de sysslar med på deras samsungapps.com? Det kommer nya apps varje dag, men när man sorterar "Nyaste", så finns det massor med gammalt med redan i början... Vilket ###### kaos, hur man ska kunna hålla nån överblick över de nya appar som kommer om de inte ens kan få den mest grundläggande sortering att fungera i koden??

Jag vill kunna se vad som är nytt varje dag, för att ladda ner vad som är intressant, utan att behöva bläddra igenom varje sida för att jaga de nyaste... Tänk då när det finns tusentals appar?

Postad 29 June 2010 - 09:19

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0

Dum fråga kanske? Hur "taggar" man mp3:or? Har funderingar på ett Invisible Shield, är det något att ha? Full body skyddar det hela telefonen, även baksidan?

Postad 29 June 2010 - 09:23

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Har du fått möjlighet att prova än?

Postad 29 June 2010 - 11:17

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Passa också på att fråga vad de sysslar med på deras samsungapps.com? Det kommer nya apps varje dag, men när man sorterar "Nyaste", så finns det massor med gammalt med redan i början... Vilket ###### kaos, hur man ska kunna hålla nån överblick över de nya appar som kommer om de inte ens kan få den mest grundläggande sortering att fungera i koden??

Jag vill kunna se vad som är nytt varje dag, för att ladda ner vad som är intressant, utan att behöva bläddra igenom varje sida för att jaga de nyaste... Tänk då när det finns tusentals appar?

Skumt
För mig syns det bara dom nyaste då jag trycker på att visa dom nyaste

Postad 29 June 2010 - 11:29

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Om man tittar under meddelande så kan man här sortera efter ex datum, men mina senaste meddelande hamnar ändå inte övers?

Postad 29 June 2010 - 11:36

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Om man tittar under meddelande så kan man här sortera efter ex datum, men mina senaste meddelande hamnar ändå inte övers?

Precis vad jag tänkte göra ett inlägg om idag.
Om man har konversationsvy och tar efter datum så sorterar den helmärkligt. Också en sak att ta upp.
Samma gäller sorteringen av bokmärken som inte är i bokstavsordning.

Postad 29 June 2010 - 12:07

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Har du fått möjlighet att prova än?

Ja, jag monterade den i morse... Blev inte så lyckat.
För det första är det inte det lättaste att hålla telefonen dammfri, precis när allt ser bra ut, man drar lös en Shield-del och den fladdrar och fastnar i handen så ser man några dammkorn som flugit in och landat precis där man just ska klistra...
Det var väl relativt enkelt att få bitarna på rätt plats, men på de större, typ bakre och skärm så fick jag några minimala luftbubblor, de syns inte då man har på skärmen iofs... Enligt instruktionerna ska mindre luftbubblor och små imperfektioner försvinna efter några dagar, jag hoppas på det..

Helt klart är det inte "invisible", man ser tydligt kanterna av plasten, speciellt på baksidan, även på framsidan men inte lika tydligt.
Känslan blir helt annorlunda, innan så är ju baksidan ganska "hal" och skärmen har ett skönt glid. Nu är det en väldigt markant mjuk gummikänsla över alltihop... Skönt på baksidan, då greppet blir mycket bättre. Fast på skärmen vill jag inte ha nån gummikänsla... Men, den kanske torkar med tiden? Nu känns den så mjuk, så man är rädd för att små gruskorn och liknande åker in i skyddet och fastnar där? men så illa ska det väl inte va...?

Summa summarum: Nja, jag är inte mer än halvnöjd... Jag klantade mig kanske lite vid monteringen, men jag tycker inte den är så Invisible som det låter. Telefonen tappar helt klart i "snygghet", men för mig som har ett jobb där det kan damma och vara skitigt så är det nog ändå en fördel att ha detta på...
Jag ska ge det nån vecka och se hur det känns då...

skärm

Postad 29 June 2010 - 20:18

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Jag köpte min Wave för några dagar sen, och tänkte skriva lite om mina intryck. Jag har kommit på några frågor och tips också, men de återkommer jag nog till i ett annat inlägg.

Det generella intrycket är mycket positivt, med ett eller två minus som jag tar på slutet. Telefonen är snygg, skärmen är strålande och det mesta funkar som det ska med massor av inställningar som kan göras, och en del snygga detaljer i användargränssnittet.

De Xvid- och .mkv-filer jag testat spelas upp utan problem (dock inte .mpg). Även småfilmer jag har i .swf-format kunde jag köra. PDF-filer klarar mobilen också, om de inte är jättestora. Över huvud taget har jag varit överraskad över hur smidigt det mesta har funkat, och vilken koll mobilen har på alla filer.

För att besvara min egen fråga nån sida tidigare i tråden så kan man spela upp filmer både med dess rätta bildförhållande, samt utdragna för att passa telefonens "nånstans mellan 16:9 och 16:10"-skärm.

Mitt största minus de senaste dagarna har handlat om svårigheten jag har att skriva SMS. Jag kommer inte överens med skärmtangentbordet, utan skriver ständigt fel. Det är också ganska irriterande att man inte ser hur många tecken man skrivit när mobilen är i horisontellt läge. Detta med tangentbordet kanske mer är en svaghet för alla mobiler med tryckkänslig skärm, snarare än specifikt för Waven.

Ett större minus dök dock upp i dag när jag för första gången jag tog med mig mobilen ut ur huset. (Jag har bara hängt hemma de senaste dagarna.) Paranoid för att skada telefonen efter att ha läst alla skyddsdiskussioner här i tråden la jag mobilen försiktigt inpackad i min väska. En kvart senare när jag plockade upp den hade den stängt av sig! Alltså samma problem som flera andra rapporterat om här.

Jag experimenterade lite kort med att trycka på knapparna, och kunde bl.a. konstatera att man kan låsa upp telefonen på flera olika sätt. Jag trodde att man först måste trycka på låsknappen, och sen dra fingret över skärmen. Men det räcker ju att hålla ner låsknappen ett tag, för att telefonen ska låsas upp. Tror inte att det nämnts i tråden förut -- eller? Kan det vara en bidragande orsak?

Kort sammanfattat så gillar jag mobilen stort, men det här med avstängningarna oroar mig.

Postad 29 June 2010 - 20:48

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Har testat GPS-funktionen lite. Under inställningar finns funktionen statistik där man kan mäta hastighet, sträcka och lite annat. Får dock inte igång den. När jag trycker på start får jag upp meddelandet "ej låst GPS, lås GPS och försök igen".
Hur gör man det?

Postad 30 June 2010 - 07:09

mJusik
  • mJusik
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag köpte min Wave för några dagar sen, och tänkte skriva lite om mina intryck. Jag har kommit på några frågor och tips också, men de återkommer jag nog till i ett annat inlägg.

Det generella intrycket är mycket positivt, med ett eller två minus som jag tar på slutet. Telefonen är snygg, skärmen är strålande och det mesta funkar som det ska med massor av inställningar som kan göras, och en del snygga detaljer i användargränssnittet.

De Xvid- och .mkv-filer jag testat spelas upp utan problem (dock inte .mpg). Även småfilmer jag har i .swf-format kunde jag köra. PDF-filer klarar mobilen också, om de inte är jättestora. Över huvud taget har jag varit överraskad över hur smidigt det mesta har funkat, och vilken koll mobilen har på alla filer.

För att besvara min egen fråga nån sida tidigare i tråden så kan man spela upp filmer både med dess rätta bildförhållande, samt utdragna för att passa telefonens "nånstans mellan 16:9 och 16:10"-skärm.

Mitt största minus de senaste dagarna har handlat om svårigheten jag har att skriva SMS. Jag kommer inte överens med skärmtangentbordet, utan skriver ständigt fel. Det är också ganska irriterande att man inte ser hur många tecken man skrivit när mobilen är i horisontellt läge. Detta med tangentbordet kanske mer är en svaghet för alla mobiler med tryckkänslig skärm, snarare än specifikt för Waven.

Ett större minus dök dock upp i dag när jag för första gången jag tog med mig mobilen ut ur huset. (Jag har bara hängt hemma de senaste dagarna.) Paranoid för att skada telefonen efter att ha läst alla skyddsdiskussioner här i tråden la jag mobilen försiktigt inpackad i min väska. En kvart senare när jag plockade upp den hade den stängt av sig! Alltså samma problem som flera andra rapporterat om här.

Jag experimenterade lite kort med att trycka på knapparna, och kunde bl.a. konstatera att man kan låsa upp telefonen på flera olika sätt. Jag trodde att man först måste trycka på låsknappen, och sen dra fingret över skärmen. Men det räcker ju att hålla ner låsknappen ett tag, för att telefonen ska låsas upp. Tror inte att det nämnts i tråden förut -- eller? Kan det vara en bidragande orsak?

Kort sammanfattat så gillar jag mobilen stort, men det här med avstängningarna oroar mig.

Hade också stora problem med tangentbordet de första veckorna. Går riktigt bra nu dock. T.o.m i vertikalt läge.
Har inte haft några problem med avstängningar. Jag har telefonlåset på, det gör så klart sitt. Men jag hade inte det på i början, funkade bra ändå.

Postad 30 June 2010 - 08:39

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Någon som hittat nåt läderfodral eller liknande som passar Wave?

Postad 30 June 2010 - 08:48

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
hmm då var det dags igen, telefonen vägrade ringa i morse trotts att jag satt den på alarm. Jag hade dessutom fyllt i alla dagar i veckan för att vara säker på att den ringer och jag såg att allt var satt och aktiverat som det skulle. Detta är nu 3 gånger den inte ringer.

headbox > Jag provade hålla inne låsnings knappen lite kort och det stämmer, det tar inte lång tid innan den låser upp sig så där har vi troligen problemet. Dessutom så sticker ju knappen ut en bit så det är lätt hänt att man kommer åt den. Detta bör Samsung ta bort helt från mjukvaran och istället bara tillåta en kort knapptryckning och ett svep över skärmen(gärna i en viss riktning som på X10).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.