* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 12 September 2010 - 19:08
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
...tack för dessa ###### förklaringar :S
Nu har man börjat snöa in sig i N8 också.
Varit så jäkla inställd på en HTC, men dessa har ju godis samt alu chassi.
Måste bara läsa på lite om grejerna i symbian, är ju van vid "gamla" symbian nallar.
Dock var ju dom lite småtråkiga och man vill se lite nytt.
Det som jag är mest rädd för att den ska sega, såg något klipp där en scrollade lite och den segade till.
sen att det inte finns några trevliga/väl gjorda spel att slö lira på raster m.m
Redigerat av Toivanen, 12 September 2010 - 19:23.
Postad 12 September 2010 - 19:26
Dawe
-
Dawe
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Samma saker som tidigare har skrivit. Kalendern är en viktig del för mig också och den är katastrofal på android. Bättre på iphone åtminstone. Har ingen själv men har en Ipod touch 2g 16gb (same shit, different name och lite mindre funktioner  ) den går faktiskt att använda hyggligt bra.
Att den är byggd med ett aluminium chassi gör inte saken bättre och det blir inget nerköp där då jag idag har en htc legend.
Kameran självfallet.
Ljudet i luren när man snackar. Det var upperligt bra i n97 mini jag haft tidigare och sedan att den har stereo högtalare så man mer eller mindre alltid hör när någon ringer osv. Förstår inte att det ska vara så svårt för många tillverkare att sätta dit. Dedikerad kamera knapp som Apple inte vet vad det är och många tillverkare som tillverkar android(google) mobiler vet inte heller vad det är.
Bättre telefon gränssnitts upplägg, tycker bara det är omständigt på android när man ska ringa någon kontakt som man inte ringt tidigare som ligger i telefonboken och kolla loggar m.m
Många verkar inte bry sig om att en mobiltelefon först och främst ska vara bra att ringa med.
Både iphone och alla android mobiler är bra men när det gäller vanliga basik telefon funktioner tycker jag att de saknar en del framförallt android som många gånger känns mer som en liten dator en en telefon. Visst det har sina fördelar men även många nackdelar
Samt även en sån grej att kunna stänga av ett program när man inte använder det längre som t ex musik spelaren istället för att behöva installera nå 3:e partsprogram som behövs på android för att göra detta.
När vi pratar om multitaskingen så ska det bli intressant och se vilken som är bäst. Den bästa jag sett hittils är defenitvt på android. Vet inte hur den är med Iphone när det gäller multitaskingen i ios4 eftersom det krävs en iphone 3gs, 4 eller ipod touch 3g eller 4 för att använda det. Jag kan bara säga att jag förstår inte hur de som har haft en iphone länge stått ut utan multitasking. Jag har svurit många gånger på min touch när man vill göra något temporärt och sedan gå tillbaka till programmet man var inne i precis innan eller liknande.
Visst de gör att lösa genom jailbreak på olika sätt men alla stödjer inte nya ios 4 och många är inte mycket att hänga i granen.
För att multitasking ska fungera ordentligt med iphone så krävs alltså en 3gs eller 4 samt ios 4 och att programmen är uppdaterade för ios4
Det är mina anledningar
Postad 12 September 2010 - 19:29
Dawe
-
Dawe
-
Amatör
-
-
51 inlägg
...tack för dessa ###### förklaringar :S
Nu har man börjat snöa in sig i N8 också. Varit så jäkla inställd på en HTC, men dessa har ju godis samt alu chassi.
Måste bara läsa på lite om grejerna i symbian, är ju van vid "gamla" symbian nallar. Dock var ju dom lite småtråkiga och man vill se lite nytt.
Det som jag är mest rädd för att den ska sega, såg något klipp där en scrollade lite och den segade till. sen att det inte finns några trevliga/väl gjorda spel att slö lira på raster m.m
Gör som mig köp en beggad ipod touch som du har vid sidan av. Den är perfekt för dina ändamål  Plus att man behöver inte bry sig lika mycket om vilken telefon man köper när det finns många användbara program till den och roliga spel
Postad 12 September 2010 - 19:33
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Gör som mig köp en beggad ipod touch som du har vid sidan av.
Den är perfekt för dina ändamål Plus att man behöver inte bry sig lika mycket om vilken telefon man köper när det finns många användbara program till den och roliga spel
Mje, är mer ute efter all-i-ett. Och mobilen ser riktigt trevlig ut. EDIT: Såg att den har webb tv on demand. Men hur är utbudet inom detta?
Redigerat av Toivanen, 12 September 2010 - 21:17.
Postad 12 September 2010 - 21:32
Dawe
-
Dawe
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Förstår det men tyvärr finns det ingenting som är tillräckligt bra som har allt i ett. Inte enligt mig åtminstone. Sedan om man lyssnar på mycket musik eller spelar en hel del då drar en mobil som fan
Postad 13 September 2010 - 16:14
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
batteri har jag inget att gnälla över.
Laddar jag varje dag så är det lungt, bara den klarar att överleva tills man är hemma kl 17 så är jag nöjd.
ringer runt 1-3 samtal per dag ca 10-15min st, lika så sms...inte allt för ofta.
Men har raster 3 st per dag blir det att man gluttar något avsnitt eller slår lite tid med något spel.
Och kollar man ovi butiken så finns det ju inte mycket att jubla över.
Men kollar man android och iphone så finns det mycket godis.
Dock vill jag inte ha iphone heller så den faller =P
Ska inte säga för mycket föräns man testat nallen, men men
Postad 13 September 2010 - 17:58
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Jag har absolut ingenting att säga...jag bara längtar......moget va!
Postad 13 September 2010 - 18:15
Dawe
-
Dawe
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Toivanen: Du kommer ju kunna lira angry birds om inte annat. Det är ett spel som är väldigt roligt och beroende framkallande så där kan du nog lägga ner en del tid på dina raster
På tal om något helt annat nu. Jag var och hämtade ut min htc legend hos telia idag som har varit på service men det är inte det jag ska prata om utan när jag var där passade jag på att fråga om det stämmer att Nokias n8 kommer att finnas tillgänglig i slutet av september som skulle vara möjligt om man förhandsbokade. Hon jag snackade med sa att en del från Nokia hade varit hos dem för några dagar sedan och sagt att den inte kommer komma då men att den garanterat kommer finnas tillgäng i november.........
Hur i vida det stämmer eller ej låter jag vara osagt men med tanke på att det handlar om Nokia skulle jag inte bli förvånad, man får verkligen hoppas på att det inte blir fallet. Annars borde de se över sin marknadsföring rätt ordentligt i framtiden och inte gå ut med en massa reklam för ens de vet att produkten är färdig och klar att levereras.
Det skulle inte alls förvåna mig om det blir likadant med n8 som det vart med n900, att de sköt fram leverensdatumet flera gånger om
Postad 13 September 2010 - 19:14
Oscar T
-
Oscar T
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nu blir man förbannad!
Jag la en order på Nokia.se den 30/8 med 10% rabat på N8 och allt.
Idag så skulle jag justera ordern lite ( jag skulle ta bort den 6700slide som frun skulle ha), flera samtal till Nokia, blir kopplad runt, får sitta i telefonkö i 25 - 30 minuter.
Det slutade med att de skulle ringa upp mig senare idag, vilket dom inte gjorde!
Men nu till det tråkiga, NOKIA.se har raderat min order, den finns inte på mitt konto längre!
Snacka att dom har en arg kund just nu!
Hoppas att dom kan fixa det imorgon när jag ringer.
//Oscar
Postad 13 September 2010 - 19:32
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Det slutade med att de skulle ringa upp mig senare idag, vilket dom inte gjorde!
Men nu till det tråkiga, NOKIA.se har raderat min order, den finns inte på mitt konto längre!
//Oscar
Något liknande hände mig också. Så jag skulle lägga en ny men då kunde man inte längre få rabatten med koden som Klas Ström berättade om. Jävligt irriternade. Vad som är nästan lika irriterande är att jag betalar flera hundra extra bara för att jag inte vill vänta tills de kommer till övriga butiker. Jag hoppas verkligen att Nokias shop får telefonen tidigt!
Postad 13 September 2010 - 19:55
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Jag ser ingen poäng med att jämföra N8 med iPhone, prisskillnaden är alldeles för stor.
3 GS 16 GB kostar 3000:- mer, och den nya kostar 4000:- mer.
Såna jämförelser görs aldrig med några andra produkter som skiljer sig så mycket i pris, men med mobiler är det tydligen ok.
Däremot finns det ju Androidmobiler som är jämförbara i pris.
Postad 13 September 2010 - 20:02
TeTaK
-
TeTaK
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Något liknande hände mig också. Så jag skulle lägga en ny men då kunde man inte längre få rabatten med koden som Klas Ström berättade om. Jävligt irriternade. Vad som är nästan lika irriterande är att jag betalar flera hundra extra bara för att jag inte vill vänta tills de kommer till övriga butiker. Jag hoppas verkligen att Nokias shop får telefonen tidigt!
Rabattkoden var bara till de 50 första som beställde nåt i nokia shopen med rabattkoden "KlasS" Sen var det jag som berättade om den, Klas hade "glömt" att nämna den
Postad 13 September 2010 - 20:08
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Jag ser ingen poäng med att jämföra N8 med iPhone, prisskillnaden är alldeles för stor. 3 GS 16 GB kostar 3000:- mer, och den nya kostar 4000:- mer. Såna jämförelser görs aldrig med några andra produkter som skiljer sig så mycket i pris, men med mobiler är det tydligen ok.
Apple har alltid haft och kommer alltid att ha sjuka överpriser. Men det spelar inte sån stor roll , rent tekniskt och kvalitetsmässigt så har N8 ändå mer att komma med än iphone4 (tycker jag iallafall) Gränssnitt och operativsystem i en mobil bryr jag mig inte så mycket om.
Postad 13 September 2010 - 20:11
TeTaK
-
TeTaK
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Apple har alltid haft och kommer alltid att ha sjuka överpriser. Men det spelar inte sån stor roll , rent tekniskt och kvalitetsmässigt så har N8 ändå mer att komma med än iphone4 (tycker jag iallafall) Gränssnitt och operativsystem i en mobil bryr jag mig inte så mycket om.
Håller inte med där, tycker det är en av de viktigaste grejerna i en mobil, gränssnitten faktiskt, men även om ios4 på iphone är snäppet vassare enligt mig så tycker jag att Nokia N8 är aningen vassare vad gäller kamera och andra funktioner, såsom hdmi usb-on-the-go osv...därför väljer jag den, men skulle utan tvekan välja ios4 till N8:an om det skulle vara möjligt...
Postad 13 September 2010 - 20:20
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Rabattkoden var bara till de 50 första som beställde nåt i nokia shopen med rabattkoden "KlasS" Sen var det jag som berättade om den, Klas hade "glömt" att nämna den 
Exakt, och det var den jag använde mig av och fick den registrerad. Jag var dum nog att inte skriva upp ordernumret eftersom jag såg den under "Ditt Nokia konto". När jag sedan loggade in under helgen var ordern borta. Detta förstod aldrig Nokias telefonbeställning när jag angav det. När jag då istället skulle beställa via nätet istället så var rabattkoden inte längre giltig. Dåligt av Nokia och klantigt av mig!
Postad 13 September 2010 - 20:54
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Håller inte med där, tycker det är en av de viktigaste grejerna i en mobil, gränssnitten faktiskt, men även om ios4 på iphone är snäppet vassare enligt mig så tycker jag att Nokia N8 är aningen vassare vad gäller kamera och andra funktioner, såsom hdmi usb-on-the-go osv...därför väljer jag den, men skulle utan tvekan välja ios4 till N8:an om det skulle vara möjligt...
Om du tycker det är en av dom viktigaste "grejerna" i en mobil så ska du ju välja iphone. Jag håller med om att ios4 på iphone är snäppet vassare, men bryr mig inte så mycket över det då jag överväger allt annat och satsar på nordisk kvalitet.
Postad 13 September 2010 - 21:09
TeTaK
-
TeTaK
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Om du tycker det är en av dom viktigaste "grejerna" i en mobil så ska du ju välja iphone. Jag håller med om att ios4 på iphone är snäppet vassare, men bryr mig inte så mycket över det då jag överväger allt annat och satsar på nordisk kvalitet.
men inte den viktigaste... i det här fallet var det kameran  Som skrivet, tycker att de tekniska detaljerna på N8 väger över till dess fördel...enligt mig iallafall
Redigerat av TeTaK, 13 September 2010 - 21:13.
Postad 13 September 2010 - 22:06
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Det var ju ungefär så jag skrev tidigare
Redigerat av Unregistered00068bcf, 13 September 2010 - 22:09.
Postad 14 September 2010 - 08:32
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Nu har ju Nokias stora "show" börjat i London. Tror ni att de går ut med datum ang N8 då? Kan vi bli positivt överaskade då...eller negativt....hemska tanke!
Postad 14 September 2010 - 11:20
Unregistered37648ae6
-
Unregistered37648ae6
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag läste på nån finsk sida att dem skulle börja med att sälja N8 i Storbritanien och sen resten av Europa och världen. Det är väl bara att hoppas att dem börjar sälja i samband med "NOKIA show" så att den snart kommer till Nokia-shopen...
Den som väntar på något gott...
Postad 14 September 2010 - 11:48
Dawe
-
Dawe
-
Amatör
-
-
51 inlägg
En sak man har lärt sig av mobiltelefoner är ju att man inte ska ha för höga förväntningar när företagen säger att mobilerna kommer att levereras osv för det blir ofta förseningar och uppskjutningar. Sen kanske en del är snabba med att leverera telefoner som htc i jämförelse men då kan det ta en ###### tid med uppdateringarna istället åtminstone för legend att få android 2.2
Postad 14 September 2010 - 14:36
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Som så många andra väntar jag otåligt på N8:an. Men dagens lansering av Nokia C6 och C7 på Nokia World 2010 fick mig att fundera på en sak, "lurknappar". Är inte det ganska behändigt att ha, även på en touch screen? Eftersom jag aldrig ägt en sådan, så jag har ingen erfarenhet.
Postad 14 September 2010 - 14:48
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Tydligen hade de sagt på Nokias happenning i London att N8 kommer att börja säljas under september, då borde det inte bli några förseningar. (detta enligt Mobil.se chat.
Postad 14 September 2010 - 15:04
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
Lite nya kamera samples de visade upp allafall, ser ju mycket fina ut, hoppas att det är någolunda oretusherade bilder bara. http://blog.gsmarena...w-up-your-mind/Det slår ju lungt sagt alla andra mobil kameror med god marginal... klår nog tillomed många PnS-kameror. Kolla bara detaljerna på typ träet på bryggan, jeansen, reflektionerna i vattnet, kontrasten mellan skuggor etc... tillomed hyfsad bokeh
Redigerat av Grizzok, 14 September 2010 - 15:09.
Postad 14 September 2010 - 15:24
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Mer från mobil.se-chatten: " Har du fått någon information om när de första Symbian 4 telefonerna kommer och om N8 kommer gå att uppgradera till Symbian 4? Mitten av 2011 pratas det om, men det är nog inte säkert. Nokia vill inte svara på om Nokia N8 kommer kunna uppgraderas till N8, ställde Nokias Symbian-mobil-chef mot väggen med den frågan idag, men hon vägrade benhårt att ge ett ja eller nej, utan hänvisade att frågor om Symbian^4 får de ta ställning till när Symbian^4 väl kommer."
Postad 14 September 2010 - 15:48
Unregistereda00a3ebb
-
Unregistereda00a3ebb
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Nokia presenterade idag även E7 (som har varit med lite tidigare i tråden) och jag måste säga att den verkar klart mer intressant än N8. http://www.engadget....and-all-busine/http://www.mobil.se/...n-1.371069.htmlStörre och bättre skärm (4" CBD AMOLED), något sämre kamera ("bara" 8MP med led-lampa) och qwerty-tangentbord!
Redigerat av Unregistereda00a3ebb, 14 September 2010 - 15:49.
Postad 14 September 2010 - 15:52
vicster
-
vicster
-
Användare
-
-
108 inlägg
Mer från mobil.se-chatten:
"Har du fått någon information om när de första Symbian 4 telefonerna kommer och om N8 kommer gå att uppgradera till Symbian 4?
Mitten av 2011 pratas det om, men det är nog inte säkert. Nokia vill inte svara på om Nokia N8 kommer kunna uppgraderas till N8, ställde Nokias Symbian-mobil-chef mot väggen med den frågan idag, men hon vägrade benhårt att ge ett ja eller nej, utan hänvisade att frågor om Symbian^4 får de ta ställning till när Symbian^4 väl kommer."
I och med att mitten av 2011 är tre kvartal bort är det kanske inte så troligt att den kommer uppdateras med Symbian^4, tyvärr...
Postad 14 September 2010 - 16:06
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
hmm E7 ser ju riktigt fin ut :S
Postad 14 September 2010 - 16:20
Ybo
-
Ybo
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hmm, har en Sony CyberShot DSC-WX1 från 2009, enl de där exempelbilderna tar n8.an tar den mycket bättre bilder, hur är det möjligt ens men den lilla linsen?
Postad 14 September 2010 - 17:33
Ybo
-
Ybo
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag ser ingen poäng med att jämföra N8 med iPhone, prisskillnaden är alldeles för stor. 3 GS 16 GB kostar 3000:- mer, och den nya kostar 4000:- mer. Såna jämförelser görs aldrig med några andra produkter som skiljer sig så mycket i pris, men med mobiler är det tydligen ok.
Hehe iPhone 4 kostar _inte_ 8000:-, bara om du köper från svenska sidor som importerat den. Köper du en själv via abonnemang ligger priset runt 5600:- hos de billigaste efter 12 månader, och köper du en från england inkl frakt blir det totalt 6200:- Men det är ändå rätt intressant att man kan få en ipod touch 4g (2200:-)och en N8 (4000:-) för runt 6200 totalt  Kanske bättre att köra på än en iphone 4 om man vill ha mer batteritid för musik/spel och en riktigt bra kamera i mobilen. Men bästa vore ju med allt i ett...
Postad 14 September 2010 - 17:57
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Hehe iPhone 4 kostar _inte_ 8000:-, bara om du köper från svenska sidor som importerat den.
Köper du en själv via abonnemang ligger priset runt 5600:- hos de billigaste efter 12 månader, och köper du en från england inkl frakt blir det totalt 6200:-
Men det är ändå rätt intressant att man kan få en ipod touch 4g (2200:-)och en N8 (4000:-) för runt 6200 totalt Kanske bättre att köra på än en iphone 4 om man vill ha mer batteritid för musik/spel och en riktigt bra kamera i mobilen. Men bästa vore ju med allt i ett...
Alla kör väl 24mån abb dom som säljer Iphone?
Postad 14 September 2010 - 18:16
Ybo
-
Ybo
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Alla kör väl 24mån abb dom som säljer Iphone?
Halebop kör 12!
Postad 14 September 2010 - 18:29
Unregistereda00a3ebb
-
Unregistereda00a3ebb
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag har en fråga ang. widgeterna och Symbian^3.
När telefonen står upp så är det: 1-2-3-4-5-6.
När telefonen ligger ner är det: 1-2, 3-4, 5-6.
Kan man ändra på detta?
Typ lägga ikoner i 4, 5 och 6 så dom hamnar längst ner stående, men till höger när den ligger ner, dvs. 1-4, 2-5, 3-6?
Postad 14 September 2010 - 18:40
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Postad 14 September 2010 - 19:31
Unregistered9ed1c5ca
-
Unregistered9ed1c5ca
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Som så många andra väntar jag otåligt på N8:an. Men dagens lansering av Nokia C6 och C7 på Nokia World 2010 fick mig att fundera på en sak, "lurknappar". Är inte det ganska behändigt att ha, även på en touch screen? Eftersom jag aldrig ägt en sådan, så jag har ingen erfarenhet.
Det är nåt jag oxå tycker fattas på dom flesta touch telefoner, det är jävligt smidigt att bara trycka på röd lur för att gå ur program och stänga ner saker. Polaren har en x10 mini pro och den går ju för fan inte ens att lägga på ett samtal på ett normalt sätt. Skärmen blir ju svart efter man pratat ett tag och när man sen ska lägga på så ska man få igång skärmen från sitt vänteläge och sen lägga på, nåt som alltid krånglar... Sen tycker jag det är lite dåliga inställningsmöjligheter allmänt i Android, iaf i den versionen( 1.6). Kanske har blivit bättre nu i 2.2 som dom väl är uppe i nu? Sen vet jag inte om det bara är jag som är gammalmodig men jag vill iaf ha en inkorg, en skickat, utkast osv. Visst är det schysst att ha sina konversationer samlade, men det borde finnas en grundligare meddelande meny oxå där man kan gå in och se exakt vad man har skickat osv, där man kan vidarebefodra mess till flera mottagre på ett smidigt sätt, man kan ju knappt skicka en kontakt i x10mini pro. Den har iaf gjort mig helt anti till Android men som sagt det kanske är bättre i senare versioner eller andra telefoner. Nej, jag tror N8:an kommer passa mina behov perfekt och lite till....
Redigerat av Unregistered9ed1c5ca, 14 September 2010 - 19:33.
Postad 14 September 2010 - 19:48
Ybo
-
Ybo
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Vad är det för batteritid egentligen? såg att de bara kör med ett 1200MaH batteri, de flesta smartphones idag kör ju med 1500 :/
Postad 14 September 2010 - 20:58
Tjockisen
-
Tjockisen
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Vad är det för batteritid egentligen? såg att de bara kör med ett 1200MaH batteri, de flesta smartphones idag kör ju med 1500 :/
Även om batteristorleken är viktig så har ju andra saker stor inverkan på batteritiden. Hårdvaran kan ju vara mer eller mindre strömsnål än konkurrenterna. Bara att kolla in laptops, en 13,3" laptop kan ha 8h+ timmars batteritid men samma storlek på batteriet som en 15,6" som bara har 3h.
Postad 14 September 2010 - 21:54
Ybo
-
Ybo
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hmm, osäker men okej, jag har sett att den kan spela upp mkvfiler te x, går det alltså stoppa i en mkv och sedan spela upp på teven via hdmi? eller gäller det bara självinspelade filmer och bilder?
Postad 14 September 2010 - 22:18
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
Hmm, osäker men okej, jag har sett att den kan spela upp mkvfiler te x, går det alltså stoppa i en mkv och sedan spela upp på teven via hdmi? eller gäller det bara självinspelade filmer och bilder?
Det ska gå, även via USB-on-the-go, så med andra ord kan du ha en lös hårddisk (max 500gb ryktas det om), koppla in den via USB, sen bara plugga HDMIn till tv:n och så har du förvandlat telefonen till en mediaspelare  Enda problemet där är att jag tror inte att den kör avi/divx, var nått snack om att dom inte ville köpa licens till det eller nått, inget större problem iofs. Ang. batteritid så säger dom att den ska vara bra, 50h musik t.ex. men som med alla "officiella" nummer på batteritid så får man vänta och se hur det faktiskt funkar. Det är en av de sakerna jag oroat mig lite för, men det är bara för många fördelar nu så jag skiter i om den bara klarar nån timme, vill ha den endå! (men ja, dom hävdar att den ska vara bra så man får hoppas att det stämmer)
Postad 14 September 2010 - 22:32
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Hehe iPhone 4 kostar _inte_ 8000:-, bara om du köper från svenska sidor som importerat den.
Köper du en själv via abonnemang ligger priset runt 5600:- hos de billigaste efter 12 månader, och köper du en från england inkl frakt blir det totalt 6200:-
Men då jämför du med abonnemang mot utan abonnemang, det blir ju inte rättvist. Eller att jämföra engelska priser med svenska. Här kostar Iphone 6600:-, och N8 kostar 4165:- i samma butik. Det är en prisskillnad på 58%, alltså tillhör de inte samma priskategori.
Postad 14 September 2010 - 23:14
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Men då jämför du med abonnemang mot utan abonnemang, det blir ju inte rättvist. Eller att jämföra engelska priser med svenska.
Här kostar Iphone 6600:-, och N8 kostar 4165:- i samma butik. Det är en prisskillnad på 58%, alltså tillhör de inte samma priskategori.
Apple tillhör en aldeles egen kategori prismässigt, det har dom alltid gjort.
Postad 14 September 2010 - 23:22
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Min poäng är bara att om N8 har några nackdelar jämfört med Iphone så är det ganska väntat med tanke på prisskillnaden.
Jag är ganska less på kommentarer om hur värdelösa Nokia är jämfört med Apple (inte i den här tråden dock), när prisskillnaderna är så stora.
Postad 14 September 2010 - 23:27
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Officiella siffror: * BL-4D 1200 mAh litiumjonbatteri * Samtalstid (maximalt): o GSM 720 min o WCDMA 350 min * Passningstid (maximalt): o GSM 390 tim o WCDMA 400 tim * Videouppspelningstid (H.264 720p, 30 bps, maximalt): 6 tim * Videoinspelningstid (H.264 720p, 25 bps, maximalt): 3 tim 20 min * Videosamtalstid (maximalt): 160 min * Internminne: 16 GB musikuppspelningstid (offlineläge, maximalt): 50 tim Cool grej som nog tog ett tag att sätta ihop: http://www.youtube.c...player_embedded
Redigerat av Unregistered35091, 14 September 2010 - 23:39.
Postad 15 September 2010 - 00:40
Dawe
-
Dawe
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Det är nåt jag oxå tycker fattas på dom flesta touch telefoner, det är jävligt smidigt att bara trycka på röd lur för att gå ur program och stänga ner saker. Polaren har en x10 mini pro och den går ju för fan inte ens att lägga på ett samtal på ett normalt sätt. Skärmen blir ju svart efter man pratat ett tag och när man sen ska lägga på så ska man få igång skärmen från sitt vänteläge och sen lägga på, nåt som alltid krånglar... Sen tycker jag det är lite dåliga inställningsmöjligheter allmänt i Android, iaf i den versionen( 1.6). Kanske har blivit bättre nu i 2.2 som dom väl är uppe i nu? Sen vet jag inte om det bara är jag som är gammalmodig men jag vill iaf ha en inkorg, en skickat, utkast osv. Visst är det schysst att ha sina konversationer samlade, men det borde finnas en grundligare meddelande meny oxå där man kan gå in och se exakt vad man har skickat osv, där man kan vidarebefodra mess till flera mottagre på ett smidigt sätt, man kan ju knappt skicka en kontakt i x10mini pro. Den har iaf gjort mig helt anti till Android men som sagt det kanske är bättre i senare versioner eller andra telefoner.
Nej, jag tror N8:an kommer passa mina behov perfekt och lite till....
Det är bättre i andra telefoner åtminstone i htc:s. Min Legend har alltid fungerat klockrent med sensorerna som känner av när man håller luren mot örat och sedan snabbt efter när man tar bort den från örat kunna avsluta ett samtal eller sätta på högtalaren osv precis som på en vanlig lur. Många andra saker håller jag dock med om. Sony ericsson har däremot tänkt med röven eller inte alls när de gjort sina android telefoner och inte bara gjort misstaget en gång utan flera gånger när de envisas med att använda samma gamla version av android och som i x10:an tex som inte har multitouch eller bra skärm enligt mig. Den är ju stor med sina 4tum men tycker den är jobbig att hantera tex när man scrollar upp och ner i menyn råkar jag ofta trycka på något program istället, det händer aldrig på min legend trots att den har skärmskydd och x10an inte har det. Är bara glad att jag inte har den telefonen själv. Har lekt en del med en polares som har den som jobb telefon. Jag håller helt och hållet med om att det är skönt med ett hårdvarutangentbord att skriva på eftersom jag hade det på en nokia n97 mini i början av detta året. Det tangentbordet var det bästa jag varit med om på en telefon med bra mellanrum och sköna knappar, bra respons, hästlängder bättre än vanliga n97 och n900 har. Även där har ju sony ericsson misslyckats enligt mig med sin x10 mini pro, jag tycker inte den är skön att skriva på alls det lilla jag testat i butiker på tangentbordet sedan blir det inte bättre med kanten som är precis under det som enligt mig sabbar hela grejen. Hmm, osäker men okej, jag har sett att den kan spela upp mkvfiler te x, går det alltså stoppa i en mkv och sedan spela upp på teven via hdmi? eller gäller det bara självinspelade filmer och bilder?
Ja det går enligt vad man har sett. Eftersom det fungerar med usb on the go eller vad nu funktionen heter så lär det gå utmärkt genom att föra över på vanligt sätt också och spela upp. Mkv är inte ett fil format utan ett arkiv som innehåller bild och ljud filer. Laddar man ner mycket från nätet i form av hd rippar är det oftast i form av mkv. När du spelar in via telefonen blir det antagligen mp4 720p eller något sådant skulle jag tippa på.
Postad 15 September 2010 - 01:13
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Här är en förhandstitt på Nya Ovi Store 2.0 som tydligen kommer att finnas från start på alla S^3 lurar inkl. N8. S60v5 får ge sig tåls ett tag till. http://blog.ovi.com/...-the-new-store/
Postad 15 September 2010 - 07:42
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Visst kommer Ovi store att "uppgraderas"? Någon som vet när det är tänkt att ske? Eller har jag bara missuppfattat det?
Postad 15 September 2010 - 09:51
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
En fråga till: kommer möjligheten att´läsa pdf på telefonen?
Postad 15 September 2010 - 13:31
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Early days, men jag har börjat fundera på hörlurar till N8:an. Någon som har erfarenhet av Nokias egna, WH-701? Idag har jag ett par Creative EP-630 (tillsammans med adapter från Sony Ericsson) som jag gillar, men det vore ju smidigt med svarsknapp/mic etc. Såg att det har kommit en variant för iPhone (naturligtvis) som heter 630i, men den borde väl funka till alla telefoner, eller? Andra tips?
Redigerat av Dunbar, 15 September 2010 - 13:32.
Postad 15 September 2010 - 13:38
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
Visst kommer Ovi store att "uppgraderas"? Någon som vet när det är tänkt att ske? Eller har jag bara missuppfattat det? 
Nya Ovi Store kommer finnas på alla Symbian^3 mobiler vid release, tror dock inte att de äldre versionerna av Symbian får uppdateringen (dock inte helt säker på om det var för alltid eller bara just nu) En fråga till: kommer möjligheten att´läsa pdf på telefonen?
"Supported Document Formats: Excel, PDF, Powerpoint, Word, Zip " Så ja, den ska komma med ett helt Office paket förinstallerat som ska klara allt det där out-of-the-box Sen på tal om inget, jag som många andra har klagat på hur gammalt Symbian^3 ser ut jämfört med t.ex. Android, men så satt jag och kollade på HTCs nya modeller som de visade upp idag och insåg att egentligen är det så stor skillnad? Största skillnaden är väl nästan att HTCs lurar kommer med snygg bakgrundsbild vilket inte kan sägas om de på Nokians pressbilder (i min smak), och att HTC har sin klassiska stora klocka... annars är det väl mest hur upplägget är, att Nokia vill visa upp lite för mycket på en gång och har alla homepages fullpackade med widgets som ser rörigt ut, inte lika "cleant". Det är väl för att Nokian bara har 3 sidor så dom pressar in så mycket på liten yta, men frågan är väl om man verkligen måste ha det så, går ju att komma åt det mesta via vanliga listan endå. Kanske börjar bli lite opartisk efter alla dessa timmars stirrande på leakade filmer och bilder, men jag börjar faktiskt tycka att Symbian^3 inte känns så farligt längre. Fixa nån snygg bakgrund och lämna lite widget platser tomma för lite mer ytor så är det nog inte så illa endå.. men ja, visst är det fortfarande det fulaste UIt av de tre stora, men inte alls med så stora marginaler som jag tänkte i början. Tror det kommer ha mycket med hur man vill ha det, anstränger man sig lite så går det nog att få Symbian att se helt ok ut, personligen behöver jag inte tre miljarder widgets endå, så det blir nog mycket tomma ytor för lite stilrenare look och då vette tusan om det är så enorm skillnad.
Postad 15 September 2010 - 14:21
goopile
-
goopile
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Early days, men jag har börjat fundera på hörlurar till N8:an. Någon som har erfarenhet av Nokias egna, WH-701?
Idag har jag ett par Creative EP-630 (tillsammans med adapter från Sony Ericsson) som jag gillar, men det vore ju smidigt med svarsknapp/mic etc. Såg att det har kommit en variant för iPhone (naturligtvis) som heter 630i, men den borde väl funka till alla telefoner, eller?
Andra tips?
Har funderat på det där själv. Till N85 följde det med en adapter som gjorde att man kunde använda vilka hörlurar som helst (med 3.5mm plug) men ändå ha mikrofon och styrning av musik. Hittade den här, finns andra varianter också har jag sett: http://www.mytrendyp...CFVMqDgodQyW-HgRiktigt trevligt!
Redigerat av goopile, 15 September 2010 - 14:23.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|