Allmänt cykelsnack
1334 svar till detta ämne
Postad 11 June 2011 - 16:25
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
GAES: Nämen nu ska vi inte vara sånna, det må vara 80-tal men det är ändå inget man lär sig jättefort, jag försöker träna vid varje rödljus, kör höger fot fram lika väl som vänster fot nu och har väl börjat försöka sitta ned. Men det är långt kvar tills jag har skills som att t.ex. släppa styret helt. Men hur trackstandar man i nedförsbacke med en 10-växlad hoj? :S Hur håller du emot?
I nedförsbacke använde vi vanligtvis oss utav bromsar. Man var tvungen att göra så när vi skulle till gridden vid tävlingar och det kunde vara mkt trångt i startfållan. Med våra 10 växlade använde vi oss också av bromsar när vi stod still, men då givetvis inte utan att hålla i styret, he he. Sedan behövde vi aldrig hålla på med fötter på däck osv... Det gjordes bara när vi körde trick på backen sk flatland. Nedan länkar jag till några 80 tals hjältar inom BMX världen. Utvecklingen har onekligen gått med raketfart, minst sagt... http://www.youtube.c...feature=relatedhttp://www.youtube.c...h?v=_u68INKOKBMEddie Fiola var namnet G
Postad 11 June 2011 - 19:30
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Cyklat idag igen. Varmt var det men det gör inte så mycket. vatten har man ju med sig. Fick dock stanna och fylla på tidigare idag än förra helgen, reden efter 1 timma kändes det som att det var en bra idé att fylla på. (cirka 1,5 flaskor tömda då)
I måndags, samma tur, räckte vattnet 90 minuter.
Men 27,8 i snitt mot 27,3 i måndags. Alltid lite enklare andra gången man kör samma runda, man hittar och väljer kanske en lite lättare väg.
Nu, fyra timmar efter målgång ligger min puls än lite högre än den brukar, ett kvitto på att dagens tur tagit som den ska.
Såhär fin
Arbete.PNG 7.21K
1 Antal nerladdningar
blev hjärtats arbete under turen. Tid per zon visar grafen, en fin fördelning. Högsta toppen ligger vid uppskattningsvis cirka 80% av min maxpuls. (varje steg i grafen fem slag).
Postad 11 June 2011 - 22:43
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
GAES: Ah, underbara videos! Saknar verkligen en cykel som man kan köra på bakhjulet med, det är roligt.  Saknar att kunna frihjula också ibland ska erkännas.
Hur man kan trackstanda i nedförslut med hjälp av handbroms är för mig ofattbart (på racer då, utan fjädring), men det går säkert!
Monshi: Bra runda i den här värmen! Orkad mig inte ut idag men såg en hel del folk ute och cyklade på Värmdövägen, inför Vättern onekligen. Funderar på hur mycket man ska träna nu såhär en vecka innan, tror nog mest på att vila mig i form, äta och dricka så mycket jag kan!
Postad 12 June 2011 - 07:51
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Om du ska köra Vättern är nog sista dagen för en större genomkörare idag. Sedan bör du trappa ned och låta kroppen ladda inför den stora tömningen och max ta lite kortare rundor i lite lugnare tempo. Inte total vila, lite rörelse är alltid bra.
Det är mitt råd.
Värmen i sig tycker inte jag är ett problem, inte än ivartfall. När man cyklar har man ju vatten/dryck med sig. Bara att dricka när man blir törstig och hälla över sig när svetten rinner alltför mycket. Gäller bara att antingen ha med sig massor av vatten eller se till att hitta vattenhål. Min räddning blev en golfklubb igår.
Riktigt fint att cykla runt Vallentunasjön. Östra sidan bra cykelväg, västra sidan en bra lågt trafikerad gammal asfaltsväg. Märker att just västra sidan är populär, möter ganska många cyklister där.
De som tränar i klunga ger sig dock inte in där tror jag, de håller sig ute på lite större vägar.
Jag föredrar helt klart att hitta ställen, vägar, där jag inte behöver beblanda mig alltför mycket med bilister.
Postad 12 June 2011 - 11:00
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Att dricka när man blir törstig, då är det försent. I alla fall brukar det vara så för mig. Samma gäller ätandet.
Postad 12 June 2011 - 13:46
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Att dricka när man blir törstig, då är det försent. I alla fall brukar det vara så för mig. Samma gäller ätandet. 
jupp, kan instämma. Under tiden man cyklar/motionerar måste man ligga en stund före törsten och hungern om man vill hålla topp-prestanda hela tiden. Inte helt enkelt att lita på vanliga systemet utan man bör fylla på lite efterhand. Vätskan tar kroppen dock upp såpass snabbt vanligtvis att man lätt kan dricka ikapp. (optimalt - en mun ljummet vatten i taget, osäker på tidsintervallet mellan varje mun vatten men en mun vatten åker i princip rakt genom magen) Energitillförseln är lite segare, det tar en liten stund innan exempelvis en banan flyter ut i blodet. Jag är bara en motionär, jag tar inte med mig några energikakor eller drycker. Igår blev den en (delvis mosad) banan, delad i två för att vara enkel att äta, samt två polarkakor som dock inte var helt lätta att äta i farten. Man tar vad man har, inte hela världen om man får stanna för att äta... De som ska ut på Vätternrundan, ska springa långlopp eller liknande, gör klokt i att vänja magen vid det som kommer finnas att erbjudas utmed banan. Annars finns risken att man får en ledsen mage under loppet och det är det ingen som vill ha.
Postad 12 June 2011 - 14:17
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Jag brukar klara mig runt 2- 2.5h utan att käka, med hyfsat hårt tempo. Dock är vatten väldigt viktigt. Vätske-"hammaren" är inte skön.
Postad 12 June 2011 - 14:39
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Vätskan tar kroppen dock upp såpass snabbt vanligtvis att man lätt kan dricka ikapp. (optimalt - en mun ljummet vatten i taget, osäker på tidsintervallet mellan varje mun vatten men en mun vatten åker i princip rakt genom magen)
Menar du att vattnet åker "förbi" utan att tas upp? eller har jag bara fattat fel
Postad 12 June 2011 - 14:58
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Stål eller kolfiber tycker jag att man ska ha. Aluminium är bara en kass fattigmansversion av kolfibret. (Jag kör oftast på Kina-alu dock ) Men det blir kolfiber till 2012-säsongen kanske.
Enligt mig så tycker jag Aluminum gör ett utmärkt jobb. Tittade lite på kolfiber ramar och inser att jag får pynta dubbelt så mycket som har gjort för min ram för att få en kolfiber ram som väger "bara" 300-350gram färre än min Aluminium. Enligt mig inte alls värt det. Så det är snarare en fråga av vad som är värt att köpa gentemot hur mycket man "vinner" i gram. Förövrigt någon som kan tipsa på någon del som är värd att lägga ner en slant på för att vinna vikt? Mina fälgar väger 450gram styck, så jag tycker det inte riktigt är värt att köpa nya för 800kr styck för att vinna 100gram sammanlagt (det är kanske jag som är snål) Något mer än fälgar som jag skulle kunna byta ut för en rimlig peng och få cykeln att bli lite lättare?
Postad 12 June 2011 - 15:39
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Menar du att vattnet åker "förbi" utan att tas upp? eller har jag bara fattat fel 
Rakt igenom magen till tunntarmen där vattnet tas upp. Om det är ljummet måste kroppen inte värma upp det innan det släpps vidare, om liten mängd behövs ingen nyproducerad magsaft för att sänka PH till den nivå att det kan släppas vidare. Det är min lekmannaslutsats utifrån det faktum att en munfull ljummet vatten är det bästa. Man vet ju själv, om man klunkar i sig en halvliter vatten innan man sticker ut och springer så kommer det klunka i magen en bra stund. Käk - jag klarar mig men har kommit fram till att om jag cyklar mer än fem mil då vill gärna min kropp ha lite mat. Antingen direkt när jag kommer i mål eller gärna på väg. Dock som sagt, klarar mig gör jag. Lite energireserver finns det i kroppen. På eftermiddagarna ivartfall. På morgonen, innan lunch, då vill inte kroppen cykla mer än tre-fyra mil.
Postad 12 June 2011 - 15:54
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Ja, efter 5-6 mil så är det alltid gött med något att käka. Dock så klarar man att cykla vidare, men det är fruktansvärt plågsamt att cykla när energin har tagit slut.
Postad 12 June 2011 - 17:52
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Det intressanta är att på raksträckor kan man vanligen ändå trycka på när energin börjar försvinna men vid minsta lilla uppförsbacke ställer man sig upp på en lätt lätt växel och plågar sig upp.
In med en banan i systemet och man klarar några backar till.
Banan även bra om man mot förmodan skulle få krampkänning. Förebyggande, om krampen sätter in hjälper den inte mycket.
Mina knappa sex mil igår tog förövrigt drygt två timmar.
Vore kul om jag kunde klara en mil på under tjugo minuter fast det skulle innebär ett snitt på 30 km/h vilket är lite över det jag klarar idag.
Och samtidigt, jag vill även pressa min tid på milen när jag springer och då får man inte cykla för mycket...
Postad 12 June 2011 - 18:04
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Jo.. det där med att trycka på lite uppför backar när energin har tagit slut.. nästan jobbigare än att ligga på syra. 
Efter ett pass där man kört på utan att fylla på med energi, så kommer man hem, äter mycket och somnar på soffan 15 minuter senare. Så var det sist.
Har en bra sträcka som jag brukar köra hårt på, den är ca 25km. Har inte prövat att köra den helt vindstilla och det brukar ju vara bäst. Med medvind har jag lyckats hamna på ca 43snitt. Utan vind skulle jag tippa på ca 35-36 kanske.
Redigerat av Unregistered9282241e, 12 June 2011 - 18:05.
Postad 13 June 2011 - 10:04
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Konstigt, sitter klistermärke på framgaffeln där det står SR Suntour NCX D LO.
Gogglade och det skall vara en dämpad gaffel, min är odämpad.
Modellen focus black falls är ju egentligen med dämpare av dom bilder och info som jag hittade på nätet.
Men modellen bikeplace säljer skall vara någon specialrare mot svenska marknaden utan dämpare och lite enklare växelsystem
=lägre pris.
Men kunde dom inte satt ditt några andra dekaler istället, känns ju lite amatörmässigt faktiskt.
Postad 14 June 2011 - 13:31
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Lite bilder på hojen med nya delarna. Har inte orkat fota den tidigare.. har cyklat så mycket. 
Det är svårt att få en vit hoj helt ren
Redigerat av Unregistered9282241e, 14 June 2011 - 13:32.
Postad 14 June 2011 - 13:46
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
herrejesus vad stora de bilderna var!!!
Postad 14 June 2011 - 21:31
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Idag har jag vätternkittat min visp  På cykeln som inte är på i vanliga fall; - 2x0.5 liter vattenflaskor med tillhörande sadelkonstruktion. - Hastighetsmätare på bakhjulet som kopplas till Suunto t3d (pulsklocka). - Lyse bak - Lyse fram - reflexer, bakåt, framåt och åt sidorna. (rött, vitt, orange) - ringklocka - fram och bakbroms - deep v fälg. Även om den inte riktigt är uci-legal (inte bakhjulet heller iofs) så är det ändå bättre än Mavic IO... - Pedro sadelväska I väskan har jag; - En slang (ska nog ha en slang till men den får hamna i ryggfickan) - Vulkaniserande klister - Kolfiberpump (29g!), tar dock hela dagen att få bra tryck med... - Vind/Regnjacka (typ tältduksmaterial) Resten får jag ha i ryggfickorna.
Postad 15 June 2011 - 01:21
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Jag var inne och tittade lite på dina bilder Anark... Måste säga att jag blev grymt imponerad av din dator i plexi
Vidare verkar du även ha ett monster till projektor, ha ha ha. Min Epson TW3200 väger nog inte ens lika mkt som foten till ditt monster, he he.
Din hoj ser mkt trevlig ut nu, kitta och klar. Men jag måste bara tillägga att styret som sitter på Surface bike ser aningen skönare ut, he he. Håller dock med om att storleken på hans bilder var aningen stora....
Må bäst!
G
Postad 15 June 2011 - 05:19
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Man måste ju se ordentligt... 
Styret är jätteskönt.. dock inte så skönt att lägga svettiga armar på, då man glider lätt! Har ingen styrlinda uppepå styret.
Postad 15 June 2011 - 08:16
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Jag var inne och tittade lite på dina bilder Anark... Måste säga att jag blev grymt imponerad av din dator i plexi Vidare verkar du även ha ett monster till projektor, ha ha ha. Min Epson TW3200 väger nog inte ens lika mkt som foten till ditt monster, he he.
Din hoj ser mkt trevlig ut nu, kitta och klar. Men jag måste bara tillägga att styret som sitter på Surface bike ser aningen skönare ut, he he. Håller dock med om att storleken på hans bilder var aningen stora....
Må bäst!
G
Tackar! Bilderna är dock ganska gamla, plexichassit är kvar men inte projektorn. Hade en Panna AE2000 där emellan också men nu är den också såld... Får se vad det blir i framtiden.  Ja, Surface styre ser helt klart skönare ut.  Jag har ett s.k. track-styre, pallade inte skaffa nytt bara för en dags hojande. =)
Postad 15 June 2011 - 16:32
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Idag har jag vätternkittat min visp

På cykeln som inte är på i vanliga fall; - 2x0.5 liter vattenflaskor med tillhörande sadelkonstruktion. - Hastighetsmätare på bakhjulet som kopplas till Suunto t3d (pulsklocka). - Lyse bak - Lyse fram - reflexer, bakåt, framåt och åt sidorna. (rött, vitt, orange) - ringklocka - fram och bakbroms - deep v fälg. Även om den inte riktigt är uci-legal (inte bakhjulet heller iofs) så är det ändå bättre än Mavic IO... - Pedro sadelväska
I väskan har jag; - En slang (ska nog ha en slang till men den får hamna i ryggfickan) - Vulkaniserande klister - Kolfiberpump (29g!), tar dock hela dagen att få bra tryck med... - Vind/Regnjacka (typ tältduksmaterial)
Resten får jag ha i ryggfickorna.
Har du inte bromsar på cykeln när du cyklar i vanliga fall?
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 15 June 2011 - 16:32.
Postad 15 June 2011 - 16:34
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Har du inte bromsar på cykeln när du cyklar i vanliga fall?
fixie.... dvs ingen frikrans.
Postad 15 June 2011 - 16:39
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Exaktomundo!
(fast jag brukar ha frambroms, säg inget till någon)
Postad 15 June 2011 - 21:52
Ausir
-
Ausir
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
Exaktomundo!
(fast jag brukar ha frambroms, säg inget till någon) 
Blasphemy!
Postad 18 June 2011 - 19:04
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Någon som vet om dessa finns att köpa i här hemma i Sverige?
18606.jpg 35.84K
0 Antal nerladdningarhttp://www.sjscycles...lack-prod18606/
Postad 18 June 2011 - 21:10
extreme mikeover
-
extreme mikeover
-
Användare
-
-
145 inlägg
Hej ni som kan.
Har lite funderingar på att skaffa en träningscykel men jag kan inget om sådana.
Jag har en kul MTB med 24växlar, fjädrande gaffel och deorekomponenter som jag tar mig runt med till vardags, så cyklar i allmänhet kan jag lite om men inget om racercyklar.
Nu funderar jag på vad det minsta man kan lägga på det här utan att det blir för lite = dåliga grejer och inte kul.
I affärer finns ju cyklar från typ 5-50k, kollar man på blocket finns det liknande cyklar och dessutom en massa riktigt gamla för mycket mindre. Är en gammal cykel alltid dålig eller kan man börja med en sådan och se om man vill fortsätta och sen köpa nåt värre?
Ge mig gärna förslag på nåt som kan vara vettigt att börja med
(lite osäker på storlek med, är 192cm)
Postad 18 June 2011 - 21:34
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
14 timmar och 14 minuter blev min tid på Vätternrundan. Jobbigt var det!  Min och min kompis cyklar var de ända växellösa hojarna vi såg.
Postad 19 June 2011 - 08:55
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
14 timmar och 14 minuter blev min tid på Vätternrundan. Jobbigt var det! Min och min kompis cyklar var de ända växellösa hojarna vi såg.
14:14:14? det hade varit kul  Bra gjort! Bara en fråga från en som inte gett sig ut på detta någon gång. Är det 14 timmar i sträck på sadeln eller blir det några bensträckare ibland? Ja, kisspauser måste det ju till men något mer? Tio timmar på ett dygn är det mesta jag suttit på en sadel och det var några år sedan.
Postad 19 June 2011 - 09:04
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Hej ni som kan.
Har lite funderingar på att skaffa en träningscykel...
Du är sugen på en full racer eller bara en cykel med racerkomp? ta hela steget till en racer med bockstyre eller växla upp till en racerhybrid med rakt styre och kanske bromsar från MTB-världen? Racer innebär drev fram med cirka 52T. Din MTB har troligen kring 42/44T som största krans. Budget? ja, det finns cyklar från 5 000 kr och upp till fantasisummor. Och ja, man får vad man förtjänar. En cykel för 15 000 är en bättre cykel än den för 5 000 kr. Den för 5 000 kr kan dock vara bra nog, det beror på vilka mål man har, hur mycket pengar man är villig att lägga. Begagnat? Tja, bara ramen är frisk går resten att byta. Storlek? Läs http://www.funbeat.s...ThreadID=437639Dock ska sägas, mallen är bra att följa men inte hela världen om den inte stämmer helt. Viktigaste är att man provcyklar och känner efter att man sitter bra. Bläddra bakåt i tråden så finns det några alternativ som andra har tittat på samt exempel på lite mer påkostade exemplar. fundera på vad du vill ha, hur mycket cykel du vill ha.
Postad 19 June 2011 - 09:31
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Monshi: Hehe, tyvärr kan man bara se timmar och minuter, inga sekunder.
Det finns gott om depåer där man kan stanna och dricka kaffe, sportdryck, saft, blåbärssoppa. Ta en bulle, saltgurka och banan.
Första depån var efter fyra mil, andra efter 8. På slutet var det bara 2 mil mellan depåerna. Vi stannade på alla utom 1 eller 2.
På 2 av depåerna, Jönköping och Karlsborg bjuds det på mat, köttbullar & mos eller gröt, och sedan lasagne. Tyvärr missade vi lasagnen, fick reda på det efteråt...
Postad 19 June 2011 - 10:07
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Mmh, man kanske ska ge sig i kast med den där nästa år. Min cykel duger ju bra, bara lite utrustning som måste till. Kondition för det har jag nog, några längre träningspass på våren bara så bör man vara redo.
Från min tid på cykelsemester vet jag att första etappen på frukost är max fyra mil för mig. Eftermiddagsetappen blev alltid längre.
Det är lite kul med cykling, det där med energi. Ligger man bara på "rätt" belastningsnivå kan man på sätt och vis få i sig den energi som krävs för att fortsätta, man känner hur den sipprar ut i blodet. är man trött, bara i med lite mer kolhydrater och det går att cykla vidare. Kanske inte full fart direkt men framåt går det.
Om jag räknar rätt har du klarat ett snitt på 21 km/h inkluderat alla pauser ni kan ha tagit. Räknat med en timmas paustid så blir rullfarten i snitt 23 km/h.
Kan det stämma?
Jönköping/Karlsborg - trerätters? Eller är det uppdukat som så att ni fastnat i första mathålet och inte nått fram till lasagnen?
Redigerat av Monshi, 19 June 2011 - 10:10.
Postad 19 June 2011 - 17:30
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Här ser du karta över banan med depåer - http://www.vatternru...Jag skrev fel innan, Gränna var det vi käkade i, inte Jönköping.  Ang. lasagnen så var det helt enkelt så att vi var dåligt pålästa, så vi fattade inte att man kunde gå in och få käk, vi stod utanför och drack en blåbärsoppa bara. Senare träffade vi på en tjej som vi snackat lite med i Gränna tidigare och då frågade hon om vi också missade lasagnen... - Öh, vilken lasagne?! Så det var rätt surt. Annars var det väl Snickers och Kexchoklad det som egentligen fick mig runt banan, hade proppat ena ryggfickan full.  Här är mina deltider, Start 21:22 Gränna 00:23 03:01 Bankeryd 03:02 05:40 Hjo 05:09 07:47 Aspa 09:03 11:41 Medevi 10:33 13:11 Mål 11:36 14:14 Skulle tippa på att vi var i depåer i över 1 timme, kanske så mycket som 2. Skulle jag köra igen skulle jag nog vilja sikta på under 12 timmar, och då inte köra på fixed gear. Fy faaaan vad jobbigt det var nedför...
Redigerat av Unregisteredec19889e, 19 June 2011 - 17:31.
Postad 12 July 2011 - 23:51
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Konstigt att det är dött i den här tråden nu när det är touren och allt...
Antar att flertalet av er här inne "Gillar" Touren på Facebook?
G
Postad 13 July 2011 - 10:12
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Nja, det är på våren när man tar fram cyklarna som känslorna sprids i kroppen. Nu rullar man och njuter av att man kan rulla på den fina cykel man skaffat sig.
Kan förbanna mig lite dock, igår vid 23-tiden när jag cyklade hem flög kedjan av drevet och kilade sig fast mellan drev och ram. Ett lite kladdigt helsike att få loss den. Groblad är underbara att använda som skydd vid kladd men enda jag fann var maskrosor, inte alla lika sega som groblad.
Touren ids jag inte följa. Visst, det är fina bilder, det är underbara kommentatorer men känns helt galet att ha TVn igång för detta. Det är lite segt.
Postad 13 July 2011 - 11:48
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Om ni som jag följer Touren via Eurosport Player och inte ids med deras superdåliga hemsida kan ni köra med en java-applikation min kollega snickrat ihop: http://www.speedysha...sportPlayer.jar
Postad 13 July 2011 - 11:57
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Jag följer Touren via Canal digitals HD sändning. Hade det inte varit för Touren hade jag bytt från Canal Digital till Via sat. Touren är en en av årets höjdpunkter, alla kategorier. Nu ska jag svära lite i kyrkan när jag fläker ur mig följande. Touren har blivit lite tråkigare nu när åkarna inte kan dopa sig hur som helst, ha ha ha. Varför detta:
-Det finns inget lag som kan dra upp spurten på samma sätt som fornstora Saeco.
-Det är forftarande ganska avslaget i bergen. Tidigare var det flera attacker i bergen än vad det är nu.
Mao, det hände lite mer under tidigare års upplagor. Därmed inte sagt att jag älskar doping och tycker att det är nyttigt på ngt sätt. Men jag kan inte låta bli att göra ovanstående reflektioner nu när dopingen mer eller mindre är så gott som borta jämfört med hur det vara bara för 10 år sedan.
G
Postad 13 July 2011 - 12:02
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Håller helt med dig GAES, samma med friidrott (och en mängd andra sporter). Man vill ju se feta REKORD!
Du får börja kolla på bodybuilding istället, där är allt tillåtet!
Postad 13 July 2011 - 20:30
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Kommer bli en fantastisk Tour detta år... tror jag! Vad tror ni, blir Voeckler av med tröjan imorgon?
Får se om Contador kan göra något för att ta in lite tid...
Postad 14 July 2011 - 03:02
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Håller helt med dig GAES, samma med friidrott (och en mängd andra sporter). Man vill ju se feta REKORD!
Du får börja kolla på bodybuilding istället, där är allt tillåtet! 
Höll på med Am fotboll i många år så jag har sett min beskärda del av prepp, ha ha ha. Jag har dock själv aldrig haft med olagliga preparat att göra. Har dock sett på mkt nära håll vilka effekter prepp ger, he he. Däremot har jag uppriktigt sagt svårt att avgöra varför en sak skulle vara laglig medans en annan sak inte är laglig. Ta det här med röda blodkroppar vilka har som avsikt att transportera hemoglobinet "syret": 1, Lagligt: Sova på höghöjd/ Sova i ett egentillverkat höghöjdsrum. 2, Olagligt: Spruta in EPO i kroppen. Resultaten blir det samma men en av metoderna är laglig och den andra metoden är olaglig? Snacka om dubbelmoral... G
Postad 14 July 2011 - 03:29
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Jag kan egentligen hålla med. Men riskerna med EPO och dosering och så vidare är nog antagligen ganska mycket högre. Framförallt gällande överdosering...
Postad 14 July 2011 - 17:41
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Jag kan egentligen hålla med. Men riskerna med EPO och dosering och så vidare är nog antagligen ganska mycket högre. Framförallt gällande överdosering...
Nu är det i och för sig knappast kleti och pleti som sitter och skjuter i sig EPO  Givetvis är det läkare som avgör doseringen och io hc med att läkare är inblandat borde det vara ännu säkrare. Med säkrare syftar jag på att läkare kan kontrollera värden före och efter samt göra andra test så att inget annat påverkas nämnvärt negativt. G
Postad 14 July 2011 - 17:43
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Sant!
I morgon blir den en 18-milatur till stugan  Ska bli riktigt skönt att komma bort lite
Postad 14 July 2011 - 20:34
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
18 mil. Inte illa. Tar väl hela dagen får jag anta.
Jag nöjde mig sex mil idag. Riktigt skönt cykelväder även om det blåste lite.
Postad 15 July 2011 - 00:07
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Har mest kört backträning på senaste.. och det ska regna imorgon. Mina distanspass får vänta.
Tur att man har touren då... får kanske slänga upp hojen på trainern!
Postad 15 July 2011 - 09:08
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
En fundering. De där muskelpaketen på touren
1: Vilken effekt klarar de av att utveckla egentligen? En normaltränad människa kan prestera cirka 100 W, dessa cyklister borde slå detta med råge samt kunna hålla uppe ett högt uttag under en längre tid.
2: Hur mycket energi omsätter de under en dag på touren? Eller kanske mer intressant - hur mycket energi omsätts över hela touren per cyklist?
Postad 15 July 2011 - 16:40
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
http://connect.garmi...tivity/99111257Haha, vilken jäkel den där Thor... grymt imponerad! Riktigt bra kört idag.
Redigerat av Unregistered9282241e, 15 July 2011 - 16:40.
Postad 15 July 2011 - 16:51
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Medelfart: 44.8 km/h
Maxfart: 94.1 km/h
HEEELT sjukt
Postad 15 July 2011 - 19:04
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Medelkraft 245 W
Maxkraft 886 W
Korrekt?
Nästan 900 Watt... nä, nog fel.
Postad 15 July 2011 - 19:27
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Det är inga problem att generera, sånt fick man ju testa på fysiken i skolan
Postad 16 July 2011 - 16:59
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Spurtarna kan trycka ur ungefär 1500-2000watt i spurten.
Så otroligt spännande Tour... att Voeckler hänger med de allra bästa! Han är i grymt bra form!
Redigerat av Unregistered9282241e, 16 July 2011 - 17:01.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|