Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Desire HD

665 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 november 2010 - 19:09

Gaara
  • Gaara
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Jag är lite lack på min X10 vid just websurfning, att man missar att klicka rätt typ om man ska klicka på länkar som ligger i rader. Känns Desire HD:n väldigt exakt vid sånt? Funkar även https och alla flashsidor väl med?

Sen undrar jag om snabbscroll-rutan är tillbaka på 2.2 som den som fanns på 1.6? En sak som var väldigt bra vid forum-surfning när man skulle till toppen på en lång tråd.

Jag tycker den fungerar ypperligt a tt surfa med, inga problem med att klicka på rätt länk även om dem ligger i en enda rad.
Vet tyvärr inte vad snabb scrollning är och hur man använder det. Första gången jag använder en Android så har inte koll på allt den kan göra.

Postad 22 november 2010 - 15:24

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 852 inlägg
  • 0

Jag tycker den fungerar ypperligt a tt surfa med, inga problem med att klicka på rätt länk även om dem ligger i en enda rad.
Vet tyvärr inte vad snabb scrollning är och hur man använder det. Första gången jag använder en Android så har inte koll på allt den kan göra.

Låter ju bra med era erfarenheter av den, kände lite på en DHD som hastigast på jobbet då en jobbarpolare skaffat en med.

Snabbscrollen jag undrade om tror jag var en funktion i android 1.6 (eller om det bara fanns på SE X10:an) bredvid + - Zoom onscreen-knapparna fanns en annan knapp. När man tryckte den visades hela webbsidan utzoomat i ett fönster med lite förstoring på rutan man fick precis där man hade fingret, så man kunde snabbscrolla väldigt långa sidor i ett svep, när man sedan släppte återgick det till samma "zoomläge" man hade tidigare. Var en väldigt snabb och bra funktion då man läste långa forumtrådar och ville till toppen igen.

Men den försvann i uppdateringen till 2.1 på min X10. Det och att den (X10:an) inte hanterar https, flash så bra och att jag inte tycker skärmen är tillräckligt exakt gör att jag funderar på att byta till Desire HD.

Redigerat av HenkeEdge, 22 november 2010 - 15:24.

Postad 22 november 2010 - 16:22

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Hur är det med utbudet av apps? Tex vasttrafik och fsb är ett par jag använder flitligt på min iphone just. Finns dessa två till HTC?

Postad 22 november 2010 - 16:48

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Hur är det med utbudet av apps? Tex vasttrafik och fsb är ett par jag använder flitligt på min iphone just. Finns dessa två till HTC?

En sökning på "vasttrafik" ger följande:

Nästa Tur
Realtidsinformation från Västtrafik - se när nästa spårvagn eller buss avgår från önskad hållplats.

Gbg SMS
Beställ enkelt SMS-biljetter för lokaltrafiken i Göteborg (Västtrafik).

Reseplaneraren
En inofficiell reseplanerare för Västtrafik

Get On The Bus
Springa eller inte springa till bussen? Med Get On The Bus kan du enkelt söka på en hållplats och få nästa avgång från hållplatsen. Enkel och smidig app som använder Västtrafiks API för att hämta realtidsdata för busasr och spårvagnar i Göteborg.

NextDeparture
Next departure time widget for Västtrafik busses and trams.

SMS-biljetter
Application for buying subway/bus tickets using SMS Swedish cities.

Om du med FSB menar Föreningssparbanken/Swedbank finns det givetvis precis som från alla andra (stor)-banker.

Redigerat av ThomasL, 22 november 2010 - 16:49.

Postad 22 november 2010 - 17:05

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

En sökning på "vasttrafik" ger följande:

Nästa Tur
Realtidsinformation från Västtrafik - se när nästa spårvagn eller buss avgår från önskad hållplats.

Gbg SMS
Beställ enkelt SMS-biljetter för lokaltrafiken i Göteborg (Västtrafik).

Reseplaneraren
En inofficiell reseplanerare för Västtrafik

Get On The Bus
Springa eller inte springa till bussen? Med Get On The Bus kan du enkelt söka på en hållplats och få nästa avgång från hållplatsen. Enkel och smidig app som använder Västtrafiks API för att hämta realtidsdata för busasr och spårvagnar i Göteborg.

NextDeparture
Next departure time widget for Västtrafik busses and trams.

SMS-biljetter
Application for buying subway/bus tickets using SMS Swedish cities.

Om du med FSB menar Föreningssparbanken/Swedbank finns det givetvis precis som från alla andra (stor)-banker.

Tack för den snabba infon.

Postad 24 november 2010 - 13:37

holm94
  • holm94
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
När kommer nästa leverans in i butiker?

Postad 24 november 2010 - 15:07

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 852 inlägg
  • 0

När kommer nästa leverans in i butiker?

Ni som är sugen på mobilen, har ni kikat på Media Markt om ni har nära till ett sånt? Jag var in i Valbo igår dom hade en Desire HD kvar då (en kille där talade om att dom hade fått 20+20 i tilldelning).
Men hur många olika färger finns den i egentligen? Den där såg rödbrun ut där på MM, medans jobbarpolarens var någon helt annan färg. Tyckte hans såg mer mörkt militärgrön ut, kan omöjligt varit samma nyans som den jag såg på Media Markt.

Sen preliminärt så får Halebop leverans v.48 (står det på deras hemsida) och där på sidan heter namnet på mobilen: "Desire HD Black" (..så då undrar man ju bara mer om färgerna).

Edit: en beställd från halebop iaf :)

Redigerat av HenkeEdge, 24 november 2010 - 17:00.

Postad 24 november 2010 - 15:09

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
Finns svjv bara en färg, svart-brun-grå.

Postad 25 november 2010 - 01:18

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Någon som har tips på var man hittar till Desire HD, helst på samma ställe?
1. Headset som man kan plugga in egna 3,5mm lurar (funkar vadsomhelst? kom ihåg att nokias knappar ej fungerade till min gamla samsung omnia hd iaf)
2. Screen protector som är bra, orginalet är inte speciellt bra, kanske invisable sheild?
3. Docka till bilen för laddning och ev. handsfree?
4. 1600mAh batterier som jag sett finns, och ev bordsdocka/laddare till

Tack på förhand
Håller fortfarande på att mixtra lite med strema video till telefonen, problemet är när det går över till 3g och man inte kör wifi längre. Konvertering on the fly på sin pc kräver mycket processor tror min gamla core2duo 2,66 inte räcker till iom det bara blir processorn som konverterar inte grafikkortet? Tversity fungerar iaf dugligt iaf med flashversionen.

Postad 25 november 2010 - 08:04

DavidB
  • DavidB
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

1. Headset som man kan plugga in egna 3,5mm lurar (funkar vadsomhelst? kom ihåg att nokias knappar ej fungerade till min gamla samsung omnia hd iaf)
2. Screen protector som är bra, orginalet är inte speciellt bra, kanske invisable sheild?

Tack på förhand
Håller fortfarande på att mixtra lite med strema video till telefonen, problemet är när det går över till 3g och man inte kör wifi längre. Konvertering on the fly på sin pc kräver mycket processor tror min gamla core2duo 2,66 inte räcker till iom det bara blir processorn som konverterar inte grafikkortet? Tversity fungerar iaf dugligt iaf med flashversionen.

Lite O.T
Jag har själv tittat efter punkt 1. Det enda jag hittar är ett kit som heter HS U350. Det har mikrofon och svarsknapp, men inte play/pause/<</>>...
Känner någon här till något kit som har även de andra kontrollerna?

/David

Postad 25 november 2010 - 08:58

P-OA
  • P-OA
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Tack på förhand

Kan svara på ettan, har själv ett HTC HS-U350 och denna fungerar mycket bra. Den som jag pratar med kan höra mig oavsett hur jag sitter och har klart och bra ljud.
Har sen bytt ut lurarna till ett par inear som sitter bättre på mig (earbuds passar inte mina öron av någon anledning).
Har testat med headsetet som följde med min gamla SEMC X1 och headsetet som följde med en SEMC X10 som vi har på jobbet och ingen av dom fungerade (fick bara ut monoljud, för att få stereoljud vad man tvungen att hålla inne svarsknappen när man lyssnade på musik, testade inte att ringa med dom av förståeliga skäl).
Dock som DavidB sa så finns inga multimediaknappar på U350.

Postad 25 november 2010 - 12:43

D4rkzol0
  • D4rkzol0
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Tack på förhand

Någon som betygsatt HTC:n säger att man kan köpa ett batteri på blocket med 1500mAh.. hur kommer det sig att det finns på blocket och inte i någon butik (som jag sett). Kan det vara någon som luras? Och hur tror ni det blir med garantin om man använder ett tredje parts batteri/ ej orginal?

Postad 25 november 2010 - 18:29

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Tack på förhand

Jabra BT3030 är ett headset jag köpt, lyssnar mycket på musik så det fungerar perfekt, använder andra lurar.
Dom jag pratat med hittills hör mig bra och tydligt.

Kanske vore nåt..

/ Anders

Postad 25 november 2010 - 21:28

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Någon som betygsatt HTC:n säger att man kan köpa ett batteri på blocket med 1500mAh.. hur kommer det sig att det finns på blocket och inte i någon butik (som jag sett). Kan det vara någon som luras? Och hur tror ni det blir med garantin om man använder ett tredje parts batteri/ ej orginal?

Finns 1600mAh-batterier på Ebay men är tydligen bluff, ommärkta skitbatterier som är sämre än originalet.

Postad 25 november 2010 - 22:27

D4rkzol0
  • D4rkzol0
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Finns 1600mAh-batterier på Ebay men är tydligen bluff, ommärkta skitbatterier som är sämre än originalet.

Aha.. tråkigt att höra.. tyckte det var konstigt, annars hade HTC inkluderat de batterierna med mobilen från första början, tycker man.

Tack för svaret, kunde inte låta bli att beställa en DHD ändå, haha.

Postad 26 november 2010 - 09:53

Johanpixels
  • Johanpixels
  • Forumräv

• 760 inlägg
  • 0

Musik i mina öron :)
Batteriet kan man byta till en 3500mAh batteri som kostar max 150kr ink frakt och bakskal från China. Imorgon ska åka till Telenor Ringen och kolla om de har telefonen hemma.

Edit: så ser telefonen ut med 3500mAh batteri:

Tyvärr så hittar dem på egna siffror och skriver på deras celler. Oavsett hur många mAh dem skrivit så är nästan orginal bättre, sen håller dem billiga sällan för många uppladdningar.

Postad 26 november 2010 - 10:16

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Aha.. tråkigt att höra.. tyckte det var konstigt, annars hade HTC inkluderat de batterierna med mobilen från första början, tycker man.

Tack för svaret, kunde inte låta bli att beställa en DHD ändå, haha.

Det är väl tanke som "backup batteri" och till det låga priset så ligger det på ungefär 1/3 av vad ett orginal kostar i butik här i Sverige. Håller det en tredjedel av tiden så är det väl ekonomiskt försvarbart iaf :)

Skriv gärna en rad om hur du upplever kapaciteten på batteriet, gärna om någon annan har provat 1500mAh batteriet.

Svärfar är i Thailand just nu, tänkte se om han kan köpa med sig lite DHD tillbehör, får man se hur mycket skräp det är...så får jag lägga upp en test review här sedan ;)

Ps, har inte laddat sedan igår morse och nu vid lunch har jag iaf 32% kvar, är övertygad om att om jag tweakar eposthämtning, cpu volt och speed så ska 2 dagar från morgon till kväll inte vara något problem.

Postad 28 november 2010 - 01:49

S.Adv
  • S.Adv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Ni som är sugen på mobilen, har ni kikat på Media Markt om ni har nära till ett sånt?

Bra tips om Media Markt. En notering dock att dom inte säljer telefonen utan abonnemang (eller så var det i alla fall när jag köpte min).

Tänk på att Media Markt också har prisgaranti (så om ni vet att där finns ett butikspris som ligger under deras pris så är det bara att påpeka detta så revideras priset).

Redigerat av S.Adv, 30 november 2010 - 06:29.

Postad 28 november 2010 - 11:52

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
Var på Mediamarkt häromveckan och det var inga nådiga priser de hade på abonnemangen jämfört med det jag tecknade på Halebop. De ville ha över 2000:- för mobilen och över 300:- i månaden. Jag gav 319:- för mobilen och runt 250:- i månaden.

Postad 28 november 2010 - 17:15

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Konstigt angående MediaMarkt, jag var med polaren dit och han köpte då en Desire HD utan abb och till ett okej pris.

/ Anders

Postad 30 november 2010 - 06:34

S.Adv
  • S.Adv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Konstigt angående MediaMarkt, jag var med polaren dit och han köpte då en Desire HD utan abb och till ett okej pris.

/ Anders

Köpte min i oktober och då var budskapet att man bara kunde köpa med abonnemang. Om dom har ändrat det så är det underbart (ändrar mitt inlägg ovan för att reflektera ditt senare besked).

Blev själv rätt irriterad över kravet just då men det var antingen det eller avstå (ser att beställningsläget online är oförändrat rött, ej i lager, så med tanke på väntetiderna annars så känns en 12 mån förlängning inte så problematiskt).

Tar tillfället i akt att tipsa om följande tillbehör:
1) Skärmskydd från Martin Fields
2) Case från Otterbox*

*Om ni beställer från Otterbox så ring in beställningen då jag misstänker att deras online system inte klarar av svenska bokstäver i adress systemet.

Postad 30 november 2010 - 07:06

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Ni som har telefonen hur är det med copy/paste i sms som man kan göra med iphone.

Postad 30 november 2010 - 07:39

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

Ni som har telefonen hur är det med copy/paste i sms som man kan göra med iphone.

Inga problem

Postad 30 november 2010 - 09:12

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Tar tillfället i akt att tipsa om följande tillbehör:
1) Skärmskydd från Martin Fields
2) Case från Otterbox*

*Om ni beställer från Otterbox så ring in beställningen då jag misstänker att deras online system inte klarar av svenska bokstäver i adress systemet.

Skärmskyddet är det bättre än invisable shield? jag beställde med standard skärmskydd hos Inwarehouse när jag beställde min, den är inte speciellt bra, den är ok, men tar inte bort reflexer och förbättrar inte touchen iaf.

Ang headset verkar det som det blir ett MW600 bluetooth från Sony, provade det och det fungerar bra med meridan, (dock inte standardplayern?) det enda som inte verkar fungera är spola i låten, samt volymen är endast motstånd i bluetoothenheten, inte på telefonen. Men skippa låt, pausa, svara, volym funkade bra (provade inte så mycket mer)

Sen går den visst para till 2st enheter, så man kan ha spotify på datorn och en blåtanddongle där och samtidigt ha telefonen ansluten, och ringer det så ska (enligt rykten) musiken från datorn pausas. Sen går det ju ha som datorheadset också. räckvidden var bra 15m genom en tunn vägg var inga problem, betong blir det nog bara ett rum brevid..

Postad 30 november 2010 - 14:42

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Har nu haft htc hd i knappt ett dygn, hade inte tänkt inhandla den men teknik demonen i mig tog över till slut, tyvärr var den slut i hela örebro så jag fick dra till Eskilstuna där dom hade en kvar (vad gör man inte )
Jag var en av dom som köpte x10 samma dag den kom ut, och har väl varit halv nöjd med den, men saatan i gatan ! ! ! sonyeriksson är ju bara en plast leksaks mobil gämnfört med HTC desire HD.
Har inte ägt en mer igenomtänkt mobil (har haft mååånga) HD har säkert sina brister den med, men har inte stött på några än, tycker de e jävligt kul med alla smarta grejer dom lyckats med.

Första tanken när jag öppnade........ hmmm den va inte så stor som jag var orolig över, plast luckorna som folk klankar ner på var inget problem å oj vad tunn den känns gämnfört me x10, tyngden känns bara bra.
Hela mobilen känns väldigt sold ! ! ! som iphone4 gör
Vilken skön skärm det e, responsen är ju UNDERBAR, nu känns x10 ännu mera som en plast leksaks mobil, för skärmen på den är ju en katastrof, seg som sirap, å då är ju halva nöjet borta.
hmm..... tänkte lite....... men nått måste jag ju sakna gämnfört me x10 då......... något jag vill ha är en kamera knapp då jag tar mycket kort å filmar med mobilen, MEN nääääää....... saknar den inte det minsta, för den var ju i alle fall ganska värdelös på x10 ! ! ! ! hård med noll känsla !
Jag tror nog att börjar man gämnföra med andra skärmar så kanske inte den på HD är bäst å finast, men hur ofta gör man det, e ju som att stå på siba å kolla på alla deras platt tv, de blir man ju inte klok på, men sen när man kommer hem så är det ju kanon bild på vilken (nästan) man tar.

Kommer nog ha HD i ett halvår i alla fall, sen e den gammal :-)

Så går du å väljer mellan x10 å HD........... vill du ha en plastig mobil som knakar när du håller i den å som inte e helt stabil eller vill du ha en mobil med känsla som flyter på fint å som är rapp och som har 2.2 e valet lätt........ å så kommer väl x10 aldrig få 2,2 heller.

Postad 30 november 2010 - 15:02

Cybersockan
  • Cybersockan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Beställde en Desire HD från en 3-butik den 25:e. Enligt den kommer det in nya vecka 50.

Postad 01 december 2010 - 03:33

Tarasus
  • Tarasus
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Beställde en Desire HD från en 3-butik den 25:e. Enligt den kommer det in nya vecka 50.

Har också beställt från 3 för flera veckor sedan, varit in med jämna mellanrum å kollat leveransdatum på tre.se. Var för v.48, sen blev det v.50.. men nu finns inte mobilen ens kvar på tre.se så det går inte alls att se något planerat leveransdatum och hittar ingen info om hur pass sen den kan bli och varför dom inte längre erbjuder den på hemsidan...

Någon som har koll, annars måste jag ringa och kolla hur det ligger till.

Postad 01 december 2010 - 09:21

FLEXIFUEL
  • FLEXIFUEL
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Beställde från Dustin igår, men dom kan inte ge nåt leveransbesked på den....
OnOff: Ca 2 veckor
Elgiganten: 2010-12-15
Halebop: vecka 48
Komplett: 2010-12-11
....så vi får väl hoppas att vecka 50 är rimligt. "Bara" 3 månader efter release !
Varför blir det så här när man äntligen bestämt sig vilken mobil man vill ha...... :-(

Postad 01 december 2010 - 10:02

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
Ni får väl shoppa begagnat. :)

Postad 01 december 2010 - 13:34

P-OA
  • P-OA
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Beställde från Dustin igår, men dom kan inte ge nåt leveransbesked på den....
OnOff: Ca 2 veckor
Elgiganten: 2010-12-15
Halebop: vecka 48
Komplett: 2010-12-11
....så vi får väl hoppas att vecka 50 är rimligt. "Bara" 3 månader efter release !
Varför blir det så här när man äntligen bestämt sig vilken mobil man vill ha...... :-(

Beställde min från Dustin i september, dock så var det rena turen att jag fick tipset på detta forum att komplett hade fått in några i lager, 5 minuter senare var den beställd därifrån och avbokad sen från dustin.
Känns dock som om de har svårt att få ut telefoner på marknaden HTC, var ju samma sak med Desire som släpptes tidigare i år, men där var det ju brist på skärmar från Samsung som gjorde sin del i förseningarna.
Verkar bara vara problem med DHD, Wildfire och Desire Z är i lager i fler än 10 butiker om man kollar på prisjakt.
DHD är kanske populärare?
Aja så länge jag är ensam med en DHD på bussen bland alla iphone ägare så är jag nöjd :)

Redigerat av P-OA, 01 december 2010 - 13:37.

Postad 01 december 2010 - 14:19

D4rkzol0
  • D4rkzol0
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Har också beställt från 3 för flera veckor sedan, varit in med jämna mellanrum å kollat leveransdatum på tre.se. Var för v.48, sen blev det v.50.. men nu finns inte mobilen ens kvar på tre.se så det går inte alls att se något planerat leveransdatum och hittar ingen info om hur pass sen den kan bli och varför dom inte längre erbjuder den på hemsidan...

Någon som har koll, annars måste jag ringa och kolla hur det ligger till.

jag har koll gällande detta! En arbetskamrat ringde ditt och frågade vad som pågick, det visar sig att de har beställningar på runt 10.000 HTC DHD, om jag minns rätt. De har då förstått att de kommer inte kunna leverera på sitt angivna datum så de tog bort mobilen från hemsidan/försäljningen.

Förmodligen kommer de vänta tills de har tillräckligt med mobiler, men hur lång tid detta kommer är svårt att svara på. Men det är bara att ringa dit och fråga annars.

Redigerat av D4rkzol0, 01 december 2010 - 14:19.

Postad 02 december 2010 - 23:41

hyndan
  • hyndan
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Tänk bara på att ha skärmen mot benet så riskerar du inte att skada skärmen :wub: Om du vill vara extra nogrann kan du investera i mobilskydd. Något liknande;
http://www.mobileden...e-8741p4147.htm

Btw, känns det inte ganska aktuellt att tråden blir "* Officiell tråd - HTC Desire HD *" ?

Dyrt är det inte heller! http://www.displaysk...-desire-hd.html

Postad 06 december 2010 - 00:05

holm94
  • holm94
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Vad har ni för erfarenheter av Televaruhuset?
De har ju konstant inne på lager.

Postad 07 december 2010 - 07:41

jonas_tby
  • jonas_tby
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Jag kan inte skicka mms med min DHD! Haft samma abonnemang som förut som alltid funkat med andra telefoner.
Nån som kan tänkas veta vad det beror på...? Inställning eller nåt som ska låsas upp helt plötsligt...?

Postad 07 december 2010 - 10:35

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med facebook i HD ? dom flesta bilder försvinner och blir bara tomma vita rutor, men klickar man på dem så får man upp dem som vanligt.
Annars e det den skönaste nallen ja ägt, å jag gick från x10i

Dyrt är det inte heller! http://www.displaysk...-desire-hd.html

Display skyddet på teknikmagasinet då ? e ju dyrare men finns hemma, varje dag utan skydd e ju en risk, ska nog dra dit å inhandla ett i dag

Postad 07 december 2010 - 13:33

luppe
  • luppe
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Vad har ni för erfarenheter av Televaruhuset?
De har ju konstant inne på lager.

Avbokade precis min order på Dustin och valde istället Komplett. Luren är redan skickad. Inte billigast men har nu väntat i cirka 1 månad så skitsamma.

Postad 07 december 2010 - 14:15

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med facebook i HD ? dom flesta bilder försvinner och blir bara tomma vita rutor, men klickar man på dem så får man upp dem som vanligt.
Annars e det den skönaste nallen ja ägt, å jag gick från x10i

Display skyddet på teknikmagasinet då ? e ju dyrare men finns hemma, varje dag utan skydd e ju en risk, ska nog dra dit å inhandla ett i dag

ingen mer som stött på det ?

Postad 07 december 2010 - 14:43

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Ni som pillar mycket med mobilen under dagen och inte kan ladda, hur gör ni för å inte stå tomme me batteriet på eftermiddagen ? ja man kan ju stänga av diverse, men om man nu inte vill det, har ni ett batteri till i fickan ?
tänkte om denna kan vara något
http://www.clasohlso...px?id=156990434

Postad 07 december 2010 - 16:25

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Ni som pillar mycket med mobilen under dagen och inte kan ladda, hur gör ni för å inte stå tomme me batteriet på eftermiddagen ? ja man kan ju stänga av diverse, men om man nu inte vill det, har ni ett batteri till i fickan ?
tänkte om denna kan vara något
http://www.clasohlso...px?id=156990434

Jag förstår inte hur folk lyckas köra slut på batteriet, spelar ni otroligt mycket? Kollar ni på film hela dagen?
Själv har jag 78% kvar och jag tog ur den ur laddaren vid 7-tiden imorse, det har blivit ca 30-35sms och ett tiotal mail.
Samt en hel del surfande, då inte med wifi utan vanlig 3g..
Har även pratat i telefon i ca 10-15min idag.

Idag är en av få dagar som jag inte har spelat något men även då har jag mycket kvar när jag kommer hem från jobbet.

Jag är fundersam...

Postad 07 december 2010 - 16:28

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Jag förstår inte hur folk lyckas köra slut på batteriet, spelar ni otroligt mycket? Kollar ni på film hela dagen?
Själv har jag 78% kvar och jag tog ur den ur laddaren vid 7-tiden imorse, det har blivit ca 30-35sms och ett tiotal mail.
Samt en hel del surfande, då inte med wifi utan vanlig 3g..
Har även pratat i telefon i ca 10-15min idag.

Idag är en av få dagar som jag inte har spelat något men även då har jag mycket kvar när jag kommer hem från jobbet.

Jag är fundersam...

haha!
Kan inte göra något annat än hålla med, idag har jag spelat spel, lyssnat på spotify, ringt samtal, smsat, surfat och jag har 65 % kvar sedan kl 9. Sitter ni med max ljusstyrka på skärmen igång hela tiden eller?! :)

Jag är iaf skitnöjd med batteriet med tanke på skärmen, processorn (den är fortfarande 1 Ghz även ifall den är 45nm :) ) o.s.v

Postad 07 december 2010 - 16:38

holm94
  • holm94
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Avbokade precis min order på Dustin och valde istället Komplett. Luren är redan skickad. Inte billigast men har nu väntat i cirka 1 månad så skitsamma.

Men jag undrar om televaruhuset, det är ju inget stort företag precis, tänkte om det blir nojs med garantin ifall det händer någonting...?? Har någon erfarenheter, de har ju fått en hel bra omdömmen på prisjakt iaf.

Postad 07 december 2010 - 20:48

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

haha!
Kan inte göra något annat än hålla med, idag har jag spelat spel, lyssnat på spotify, ringt samtal, smsat, surfat och jag har 65 % kvar sedan kl 9. Sitter ni med max ljusstyrka på skärmen igång hela tiden eller?! :)

Jag är iaf skitnöjd med batteriet med tanke på skärmen, processorn (den är fortfarande 1 Ghz även ifall den är 45nm :) ) o.s.v

Ok, kan säga att jag använder mobben MYCKET, ljusstyrkan har ja på auto, men ja håller me batteriet e ok för den stora skärmen, men jag klarar mig inte till kvällen, men som sagt, ja använder den MYCKET.
Kan tillägga att jag kollar mailen automatiskt: mail1 var 15 min mail2 var 30 min och mail3 var 60 min, data trafik drar ju så.....

Redigerat av silverkillen, 07 december 2010 - 20:53.

Postad 07 december 2010 - 23:21

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Ok, kan säga att jag använder mobben MYCKET, ljusstyrkan har ja på auto, men ja håller me batteriet e ok för den stora skärmen, men jag klarar mig inte till kvällen, men som sagt, ja använder den MYCKET.
Kan tillägga att jag kollar mailen automatiskt: mail1 var 15 min mail2 var 30 min och mail3 var 60 min, data trafik drar ju så.....

Testa detta, det gjorde jag och batteriet är klart bättre nu än innan.
http://myhtcdesire.c...ration-tutorial

Postad 09 december 2010 - 21:37

holm94
  • holm94
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hur mycket är All-teknink.biz att lite på? Garantier osv...

Snabba svar tack =)!

https://www.prisjakt...nfo.php?f=10505

Redigerat av holm94, 09 december 2010 - 21:38.

Postad 10 december 2010 - 01:39

S.Adv
  • S.Adv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Skärmskyddet är det bättre än invisable shield?

Med Martin Fields skärmskydd för DHD måste man ha tålamod (skyddet har exakta dimensioner för skärmen och det räcker att vara av med en nanomillimeter för att det inte ska passa ordentligt över skärmen och för att man måste lyfta upp och rikta om – jag höll på i ca 20 minuter och efter ca 10 svor jag rätt friskt).

Fördelen är dock att när den väl sitter på plats passar den perfekt och man kan inte se att där finns ett skydd. Använder man bara Scoth Magic tejp för att lyfta och rikta skyddet så lämnar man inga fingeravtryck längs kanterna under arbetet och man har lite mer precision (som verkligen behövs).

Även om det är jobbigare att applicera än Invisible Shield så är det i mitt egna tycke klart bättre.

Postad 10 december 2010 - 13:05

Unregistereda1c71e45
  • Unregistereda1c71e45
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Med Martin Fields skärmskydd för DHD måste man ha tålamod (skyddet har exakta dimensioner för skärmen och det räcker att vara av med en nanomillimeter för att det inte ska passa ordentligt över skärmen och för att man måste lyfta upp och rikta om – jag höll på i ca 20 minuter och efter ca 10 svor jag rätt friskt).

Fördelen är dock att när den väl sitter på plats passar den perfekt och man kan inte se att där finns ett skydd. Använder man bara Scoth Magic tejp för att lyfta och rikta skyddet så lämnar man inga fingeravtryck längs kanterna under arbetet och man har lite mer precision (som verkligen behövs).

Även om det är jobbigare att applicera än Invisible Shield så är det i mitt egna tycke klart bättre.

Är Martin Fields mjukt och strävt som invisible shield, eller är det styvt och glatt?
Frugan gilla rinte Ishield, då det blir så trögt på skärmen, letar efter ett bra glatt skydd.

Postad 10 december 2010 - 18:52

gena
  • gena
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Är det någon som beställt från Tyskland? Både billigare och i lager.

Går det att få svenska i menyer? Tangentbord är väl inget problem. Det finns väl en massa appar som fixar det antar jag.

Vad innebär "Vodafone Branding" eller "T-mobile Branding".

Postad 11 december 2010 - 00:32

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Är Martin Fields mjukt och strävt som invisible shield, eller är det styvt och glatt?
Frugan gilla rinte Ishield, då det blir så trögt på skärmen, letar efter ett bra glatt skydd.

Jag fick mitt Martin Fields igår. Efter att jag tidigare köpt DevDef (http://www.devdef.com) som jag blev väldigt missnöjd med så var Martin Fields en glad överaskning. DevDef är en mjuk variant och känns lite som att dra fingret på en gummiyta. Den passade inte skärmen exakt (gick inte ända ut i hörnen) och den diffuserade skärmens annars otroliga skärpa.

Martin Fields är som du säger en styv variant men om den är glatt vet jag inte. Jag tycker den känns väldigt mycket som skärmen i sig självt gör. Den passar i alla fall skärmen EXAKT till 100% vilket var trevligt. Det enda negativa är att fingeravtrycken inte försvinner lika enkelt som utan skärmskydd. Men å andra sidan syns bara fingeravtrycken när man stänger av skärmen.

Postad 11 december 2010 - 10:23

Unregisteredb58b8bd7
  • Unregisteredb58b8bd7
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag undrar också kring televaruhuset. Brorsan funderar på att skaffa en Desire HD och det är ju helt klart bästa priset MEN, det är också det som inte stämmer. De är enda affären som har mobilen inne, de sänker kontinuerligt priset trots att de i princip har monopol på luren på nätet och därför inte har haft någon anledning att sänka priset och de flesta som gett omdöme har bara 1 omdöme totalt. De arbetar tvärt emot en smart marknadsstrategi. Sen så är det jultider. Någon här som har köpt telefonen därifrån?

Sen så svarade de aldrig på min fråga om de hade någon fysisk butik då den skulle finnas I Uppsala i så fall (där jag råkar bo)

Redigerat av Unregisteredb58b8bd7, 11 december 2010 - 10:26.

Postad 11 december 2010 - 11:16

holm94
  • holm94
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Jag undrar också kring televaruhuset. Brorsan funderar på att skaffa en Desire HD och det är ju helt klart bästa priset MEN, det är också det som inte stämmer. De är enda affären som har mobilen inne, de sänker kontinuerligt priset trots att de i princip har monopol på luren på nätet och därför inte har haft någon anledning att sänka priset och de flesta som gett omdöme har bara 1 omdöme totalt. De arbetar tvärt emot en smart marknadsstrategi. Sen så är det jultider. Någon här som har köpt telefonen därifrån?

Sen så svarade de aldrig på min fråga om de hade någon fysisk butik då den skulle finnas I Uppsala i så fall (där jag råkar bo)

KÖP INTE därifrån!
Han var skum, väldigt skum, jag ringde All-Teknik.biz och han var helt underbart trevlig! Bra pris också 4900, de har telefoner inne fast det inte står på prisjakt. Han skickade telefonen i fredags utan att jag hade satt in pengar, pengar kommer jag sätta in först på måndag och det var helt okej, och jag sa att jag hade brottom med att få den tills fredag för då skall vi resa bort. Då sa han: Det fixar jag! Jag skickar den med DHL Express direkt från min leverantör UTAN EXTRA KOSTNAD! (den frakten ligger på över 300spänn!)

Verkligen trevliga killar! Köp därifrån! De har även Payson betalning vilket är mycket mer smidigt än bankgiro!*

LYCKA TILL!

Be om att få prata med Niclas när du ringer dit, dirket nummer till niclas är 0702882442 Han svarar hela tiden under dagen!

Redigerat av holm94, 11 december 2010 - 11:20.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.