Redigerat av Zoiler, 28 November 2011 - 21:02.
Uncharted 3: Drake's Deception (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
8
|
(36)
|
299:- | |
Uncharted 3: Drake's Deception - Collector's Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Uncharted 3: Drake's Deception - Special Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Uncharted 3: Drake's Deception - Explorer Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 28 November 2011 - 21:02
Postad 29 November 2011 - 09:45
Efter 4:e försöket att komma förbi samma ställe med otaliga omladdningar så har jag bestämt mig för att lägga ner hela spelet, jag orkar inte med spel som slänger fram miljoner fiender mot dig, där en del kräver ett helt mag för att ha ihjäl och andra kan pricka dig bakom skydd med granater.
Det är bara att fortsätta nöta så klarar man det tillslut, testa att ändra taktik och kanske göra saker i en annan ordning eller ta skydd bakom ett annat objekt än du brukar så kan det lösa sig av sig själv. Jag klarade det på fruktansvärt i helgen och igår fick jag platinum trofén och jag kan inte påstå att jag är speciellt bra på det så nog går det allt
Om du i värsta fall inte klarar av en viss del ändå så finns det guider du kan ta till hjälp för att ta dig förbi ett visst område. Vart har du fastnat?
Postad 29 November 2011 - 12:52
Redigerat av hassesolo, 29 November 2011 - 12:53.
Postad 29 November 2011 - 16:05
Edit: Speciellt nu när de släppt patchen som fixar siktet och motion blur:
http://www.neogaf.co...ad.php?t=453484
Redigerat av Zoiler, 29 November 2011 - 21:49.
Postad 29 November 2011 - 23:29
UC3? Ja.
Edit: Speciellt nu när de släppt patchen som fixar siktet och motion blur:
http://www.neogaf.co...ad.php?t=453484
Beställt... Julklapp till mig från frugan ;-)
Postad 30 November 2011 - 07:52
Postad 30 November 2011 - 20:17
Spelet är utan tvekan Game of the year, riktigt bra! Den blev inte bättre än 2:an.. kan kanske bero på att man fick mycket fler WOW spel scener/moment på 2:an som inte fanns på 1:an, 3:an var ju väldigt mycket av the same.. men de fick med en del nytt..
Den levde upp till förväntningarna men inget mer kan man sammanfatta.
Det enda negativa jag kan hitta är styrningen som är jättejobbig ibland, vilket gör skjut scenerna otroligt jobbiga. Även det att det är i princip omöjligt att springa och skjuta samtidigt eller att springa iväg från en fight, hamnar man i en fight då måste man typ slutföra den.. annars dör man.
Bakgrunds musiken var ju riktigt bra också.
Redigerat av Unregistered1232, 30 November 2011 - 20:20.
Postad 30 November 2011 - 23:04
Det fanns väldigt många wow-moment. Det fanns en del ställen i spelet där jag höll på att tappa kontrollen i golvet för det var så snyggt.
Det går förresten att köpa soundtracket till alla Uncharted-spelen på PSN store. De kostar 45:- per spel och är helt klart värda priset.
Postad 04 December 2011 - 21:38
Då har det klart shan1! vi har ett vad och vinnaren får en cheeseburgare på BK att se fram emot!!
^^
Hehe... när det gälle VGA game of the year awards så vart ju inte battlefield ens nominerad, däremot så ser vi Uncharted 3 på listan
Postad 21 December 2011 - 23:15
Edit: Hjälper inte att skärmytan är så liten heller. Sen är grafiken betydligt sämre på karaktärerna om man jämför med SP. Elena ser ut som en zombie.
Redigerat av Zoiler, 21 December 2011 - 23:15.
Postad 22 December 2011 - 10:39
Kan du inte spela det online då?Edit: Hjälper inte att skärmytan är så liten heller.
Postad 22 December 2011 - 13:26
Postad 22 December 2011 - 13:33
Visst, men försöker undvika det för grafiken blir så kass på alla spel och bilden blir liten. (Dvs på sådana här storspel, små PSN-spel funkar ju)Det är ju roligare att spela coop om båda sitter i samma rum oavsett spel -_-
2xPS3 + 2xSpel + 2xTV = happy faces.
Blir roligare att köra VS hemma då också.
Postad 22 December 2011 - 14:02
Postad 22 December 2011 - 14:34
If only... =P2xPS3 + 2xSpel + 2xTV = happy faces.
Blir roligare att köra VS hemma då också.
Men UC3 har ju inget "riktigt" coop-läge egentligen. Visst, det är fristående, men det är absolut ingen story att tala om. Små intetsägande mellansekvenser på några sekunder efter varje fiendevåg, med mycket sämre grafik än normalt. 5 banor som tar mellan en halvtimme och trekvart att klara vardera. Inga nya platser, man spelar bara på banor tagna ur SP.
Men det var rätt kul ändå för utmaningen. Och att vi sprang omkring som effektiva lönnmördare och meleeade allt som gick att meleea =P.
Postad 26 December 2011 - 23:56
Postad 27 December 2011 - 13:54
Lite öppna frågor och gnäll
Postad 27 December 2011 - 14:20
text
Håller med dig i princip på alla punkter.
Blir detta spelet game of the year så är det verkligen nåt som är fel.
Postad 27 December 2011 - 14:21
Vågar inte läsa spoilermarkeringarna då jag har några kapitel kvarSpelade ut spelet igår och är faktiskt väldigt besviken. Spelet höll en bra nivå och vissa delar kändes helt fantastiska framföralllt då
Spoilersom utvecklarna gjorde väldigt bra. Fortfarande tycker jag dock inte att styrningen är helt exakt och jag fick aldrig riktigt till stealth sektionerna. Jag vet inte om jag är besviken för att jag blivit några år äldre sedan jag spelade Uncharted 2 eller om det var för att Uncharted 2 var så förbannat bra. Jag kan fortfarande komma ihåg ett flertal minnesvärda sekvenser i tvåan som var helt magiska. Nu mindre än ett dygn efter att jag avslutade trean har jag svårt att komma ihåg något extraordinärt.
Lite öppna frågor och gnällSpoiler
Storyn som sagt har för mkt hål och svagheter och satt igår med och kom på mig själv att reagera närvissa saker hände i storyn. Det gjorde jag inte i 2an. Kan vara som alla andra säger att man blev förälskad i 2an och kräver perfektion i 3an (vilket 2an vara nära på) samma glädje har jag inte fått när jag startade kapitel 1 igår. Kör vidare på kapitel 16 idag när jag hinner. bli möjligtvis ngn timmes spel.
//Cel
Postad 27 December 2011 - 19:08
Skyward Sword, Darksiders, eller Move: Mind Bendersnu längtar jag till ett riktigt jävla svårt pussel som man inte löser på 1 min
Hoppas verkligen nästa Tomb Raider levererar på pusselfronten.
Redigerat av Zoiler, 27 December 2011 - 19:08.
Postad 28 December 2011 - 10:32
Tomb Raider kan jag tänka mig!Skyward Sword, Darksiders, eller Move: Mind Benders
Hoppas verkligen nästa Tomb Raider levererar på pusselfronten.
Redigerat av Unregistered70c626f4, 28 December 2011 - 10:33.
Postad 28 December 2011 - 18:31
Fienderna i Uncharted 3 är väl på samma intelligensnivå som ekorrar
Mer eller mindre. Dessutom har man inte sällan en medhjälpare vid sin sida vilket förvärrar allting ytterligare. Ibland tycks mina fiender bry sig om min medhjälpare och ibland inte, känns helt befängt att bli beskjuten från ett område jag trodde var tomt då min medhjälpare nyss spatserade igenom.
Postad 29 December 2011 - 10:26
haha precis!Fienderna i Uncharted 3 är väl på samma intelligensnivå som ekorrar
haha ja vet vad du menar!Mer eller mindre. Dessutom har man inte sällan en medhjälpare vid sin sida vilket förvärrar allting ytterligare. Ibland tycks mina fiender bry sig om min medhjälpare och ibland inte, känns helt befängt att bli beskjuten från ett område jag trodde var tomt då min medhjälpare nyss spatserade igenom.
Postad 29 December 2011 - 23:17
dom har nu förstört hela känslan och vad Uncharted var för något. knappt några pyssel alls i 3an. mer än 50% ut av spelet är meninglös dryg action som är så stelt med fiender som vi bekräftat är lika smarta som ekorrar... du blir besviken och trött på spelet och vill bara att det ska ta slut. du får en otrolig frustration att fan vad mycket bättre detta kunde varit...
enda bra med det här spelet är grafiken och en story som precis håller en kvar i soffan och får dig att istället för att stänga av och sälja spelet direkt ut av besvikelse spela klart det så du inte brände 500:- i onödan..
godnatt alla
Redigerat av Unregistered70c626f4, 29 December 2011 - 23:17.
Postad 30 December 2011 - 01:01
Postad 30 December 2011 - 11:18
Jag tyckte det var som att recensera en film. Skrev så här: Skulle jag betygsätta i delar skulle gameplay få en sjua och story + presentation en tia. Och gameplay var väl på gränsen till en sexa också.enda bra med det här spelet är grafiken och en story som precis håller en kvar i soffan och får dig att istället för att stänga av och sälja spelet direkt ut av besvikelse spela klart det så du inte brände 500:- i onödan..
Men så är det ibland. Gameplay håller inte samma mått som story och karaktärer. Ibland drivs man att spela färdigt för det sistnämnda.
Postad 30 December 2011 - 11:51
Spelade ut spelet igår och är faktiskt väldigt besviken. Spelet höll en bra nivå och vissa delar kändes helt fantastiska framföralllt då
Spoilersom utvecklarna gjorde väldigt bra. Fortfarande tycker jag dock inte att styrningen är helt exakt och jag fick aldrig riktigt till stealth sektionerna. Jag vet inte om jag är besviken för att jag blivit några år äldre sedan jag spelade Uncharted 2 eller om det var för att Uncharted 2 var så förbannat bra. Jag kan fortfarande komma ihåg ett flertal minnesvärda sekvenser i tvåan som var helt magiska. Nu mindre än ett dygn efter att jag avslutade trean har jag svårt att komma ihåg något extraordinärt.
Lite öppna frågor och gnällSpoiler
+1! Utmärkt skrivet. Trodde faktiskt jag var den enda i min kompiskrets som faktiskt inte upplevde den här uppföljaren som en värdig ersättare till mästerverket Uncharted 2. 3an hade dock sina stunder, men tyvärr fanns det få tillfällen som kunde mäta sig med wow-känslorna man fick i UC2.
Postad 31 December 2011 - 14:09
ja absolut, känns också som dom vill ha en yngre publik nu iaf. fortfarande besviken på detta spelJag tyckte det var som att recensera en film. Skrev så här: Skulle jag betygsätta i delar skulle gameplay få en sjua och story + presentation en tia. Och gameplay var väl på gränsen till en sexa också.
Men så är det ibland. Gameplay håller inte samma mått som story och karaktärer. Ibland drivs man att spela färdigt för det sistnämnda.
Postad 10 January 2012 - 13:13
LPBF-F8N8-MM76
2B47-J7NK-BAJE
AJB7-58N8-FKRP
57C9-4RN5-2M35
NH63-QMNN-2655
Det är 6 olika saker till spelet, så det är INTE samma saker med olika koder bara.
Har även Online pass för BF3 i dess egna tråd.
Postad 12 January 2012 - 15:57
Tackar för att du la ut koderna, hyggligt. tyvärr måste jag säga att det är dåligt av personen som tagit koderna inte haft vett att tacka Fiddey för dennes givmildhet9GNN-H4NK-PT54
LPBF-F8N8-MM76
2B47-J7NK-BAJE
AJB7-58N8-FKRP
57C9-4RN5-2M35
NH63-QMNN-2655
Det är 6 olika saker till spelet, så det är INTE samma saker med olika koder bara.
Har även Online pass för BF3 i dess egna tråd.
Postad 14 January 2012 - 01:54
Uncharted var en fantastisk överraskning. Köpte det utan att ha läst på ett smack. Tvåan var man ganska hypad över men det motsvarade absolut förväntningarna. Men kommer de inte med något nytt så blir man månne lite gnällig...
Känns gnabbet fräscht fortfarande?
Postad 14 January 2012 - 11:55
Ja, det kanske inte når upp till den sjukt bra tvåan, men det är fortfarande en av de bästa spelupplevelserna 2011 enligt mig!
Köp eller skyll dig själv.
Redigerat av reksallad, 14 January 2012 - 11:56.
Postad 24 March 2012 - 18:54
Är jefligt trött på alla jakt scener. Både den sorten där man springer mot kameran och inte har en aning om vart man ska utan dör och det blir trial and error och som den när man t.ex. jagar
Testade båda inställningarna när det gällde siktet och det första var ju riktigt dåligt, problemet är att det patchade inte heller är bland dom bästa i klassen. Sedan var det nog dumt att spela detta direkt efter Batman Arkham City, för slagsmålskontrollen är otroligt frustrerande då.
Det är bra att skatterna inte lägre bara är ett blinkande ljus, utan istället har formen av det som de ska föreställa, det gör att man hittar dem betydligt enklare.
Det är tur att storyn är drivande och man vill veta vad som händer, för annars hade detta tyvärr inte varit ett bra spel
Postad 24 March 2012 - 19:01
Men storyn och mocappen/röstskådespeleriet är 10 av 10 det är ett som är säkert
Postad 25 March 2012 - 00:53
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 25 March 2012 - 01:00.
Postad 25 March 2012 - 01:25
OH NO HE DIDN'T!ME3 och UC3 var egentligen filmer förklädda som spel =P.
Postad 25 March 2012 - 01:30
Jo, de har förfulat henne =/.Förresten, är det bara jag som tycker att Elena ser annorlunda ut gentemot hur hon såg ut i dom tidigare spelen?
Postad 25 March 2012 - 10:32
Mm, tycker dom har konstlat till näsan och ögonen. Det ser inte bra ut...Jo, de har förfulat henne =/.
Postad 25 March 2012 - 10:37
Som vanligt i hollywood, så fixar dom nosejobs som ser för taskiga utMm, tycker dom har konstlat till näsan och ögonen. Det ser inte bra ut...
Redigerat av Unregistered710b3906, 25 March 2012 - 10:37.
Postad 02 April 2012 - 11:58
Tackar för att du la ut koderna, hyggligt. tyvärr måste jag säga att det är dåligt av personen som tagit koderna inte haft vett att tacka Fiddey för dennes givmildhet
vad gör dessa koder?
Postad 18 April 2012 - 21:32
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 18 April 2012 - 21:33.
Postad 19 April 2012 - 07:34
Postad 28 April 2012 - 19:29
har klarat det 3 ggr nu(normal, hard, crushing)
Måste bara hylla detta mästerverk!
har klarat 1:an med nyligen på normal & hard. blir nog att satsa på platina där med så småningom.
Många säger ju i tråden att 2:an är bättre än 3:an, så det är bara att hoppas det stämmer då jag snart ska ta tag i det med.
Blir nog att börja på hard istället för normal dock.
//Kimme
Postad 18 May 2012 - 00:12
fick nyss platina (min första) på detta otroliga spel!
har klarat det 3 ggr nu(normal, hard, crushing)
Måste bara hylla detta mästerverk!
har klarat 1:an med nyligen på normal & hard. blir nog att satsa på platina där med så småningom.
Många säger ju i tråden att 2:an är bättre än 3:an, så det är bara att hoppas det stämmer då jag snart ska ta tag i det med.
Blir nog att börja på hard istället för normal dock.
//Kimme
I min mening är inte 2an bättre en trean, men givetvis är det otroligt bra! Spelen blir bara bättre och bättre tycker jag och hoppas att det fortsätter i samma takt med 4an. Du har iaf många roliga timmar framför dig med 2an
Postad 21 May 2012 - 07:37
I min mening är inte 2an bättre en trean, men givetvis är det otroligt bra! Spelen blir bara bättre och bättre tycker jag och hoppas att det fortsätter i samma takt med 4an. Du har iaf många roliga timmar framför dig med 2an
har lirat igenom 2:an på hard nu och kommit en bra bit in på crushing men håller med dig om att 2:an inte är lika bra som 3:an.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
3 filmer
86 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?