*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
Sony Ericsson Xperia Arc 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(114)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia Arc S 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(39)
|
Inga priser |
Sony Xperia Support (427 inlägg)
|
12 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Sony Ericsson Arc eller HTC Desire S...? (35 inlägg)
|
14 år sedan |
Desire S vs. Arc vs nån annan? (8 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 03 March 2011 - 18:58
Chatt med SE på mobil imorgon. Gå in och mailbomba dem med frågor relaterade till arcen. Jag vill inte läsa något om någon annan mobil
Postad 03 March 2011 - 20:51
Postad 04 March 2011 - 07:14
Bara den är ute innan maj så är jag glad. Det är då jag kommer göra mitt köp! ;-)Fick höra lite idag om att mobilen *kanske* inte kommer innan Q1 är slut. Inte helt säkert, men det finns en risk. För de har haft problem med att batteriindikatorn, att den har visat fel, ibland att man har mycket kvar fast man har 0.1% kvar och ibland tvärt om, men det har kommit en uppdatering nu som skall fixa det. Så beta-testarna är i full gång att testa det.
Postad 04 March 2011 - 12:02
Bara ett litet tips till de som gnäller på "lagg" under den otroligt långa tiden 0,5 sekunder: fundera lite över proportionerna. Forskningen har visat att stresströskeln normalt är 10 sekunder men det gäller antagligen inte nallar.
Tycker det är horribelt att döma ut en nalle p.g.a "0,5 sekunders lagg".......
Om det tar 0,2 sekunder eller 0,5 sekunder att utföra ett moment - tja, det är inget hållbart argument.
Iövrigt verkar Arcen som en seriös modell överlag med intressanta funktioner. Frågan är bara hur det blir med uppdateringar. Sony Ericsson har ju sagt att de lärt sig många gånger i den frågan. Tyvärr har jag inte sett några direkta tecken på det lärandet.
En uppgradering från 2.3 till kommande 2.4 eller 2.5 borde erbjudas till Arc-kunderna. Då känns den mer framtidssäker.
Har sagts att det redan är en uppdatering till 2.4 på G
Postad 04 March 2011 - 12:17
Ber om ursäkt för min kommentar,ska skaffa glasögon och en ny dator så ska jag kolla igen
det jag bl.a syftade på var när han ca 5.40 in i klippet trycker på browser ikonen och den lyser upp men det händer inget utan han får trycka igen. Min x10 gör så ofta så jag hoppas bara att denna inte ska göra så.
Men det blir nog ett köp vilket fall som ändå
Han drog neråt samtidigt lite
Då tar den det som att du vill flytta den
Iaf på alla touchmobiler jag prövat
Postad 04 March 2011 - 13:28
Vad är problemet med att ett moment tar 0,5 sekunder att utföra (s.k lagg)? På vilket sätt påverkar det en mobils användbarhet? På vilket sätt är det ett argument för eller emot en mobil? 0,5 sekunder som sagt - ta ett tidtagarur, mät upp hur lång tid en halv sekund är och fundera över logiken i att döma en mobil p.g.a det.
Jag höll faktiskt på att falla av stolen när jag läste i denna tråd att Xperia Arc är en besvikelse p.g.a 0,5 sekunders "lagg"...............
Så det vore intressant att få veta lite mer om hur man resonerar när man dömer Arcen för detta (eller vilken annan mobil som helst).
Postad 04 March 2011 - 14:44
Postad 04 March 2011 - 15:06
Sen är de mobiler som är ute nu inte den 100% mjukvaran, enligt min kontakt så varierar det MYCKET på varje uppdatering, ibland är det som en rymdraket och ibland som sirap. Så dra inga slutsatser ännu
Nu gör vi som Hampuz säger och avvaktar tills vi har telefonen färdig i näven
Förhoppningsvis blir allt grymt!
Jag kunde inte hålla mig längre utan la en förbeställning
Postad 04 March 2011 - 15:12
2.4 lär nog dröja ett tag innan den kommer.Har sagts att det redan är en uppdatering till 2.4 på G
Den uppdateringen kommer ju först att komma till Googels egna telefoner Nexus One & S.
Google förväntas släppa/bli färdig med 2.4 någon gång i slutet av april sedan ska det anpassas till Arc'en.
Arc'en kommer ju att levereras med 2.3.2 och det kommer att komma en uppdatering till 2.3.3 ganska snabbt.
Postad 04 March 2011 - 15:29
Vilka tillbehör kommer SE Arc kartongen innehålla? BT-headset, HDMI-kabel och storlek och snabbhet på micro-SD kort är väl de mest intressanta punkterna jag vill ha reda på.
Sony Ericsson Tjena Larschan, Xperia arc har i kartongen HDMI-kabel, stereo headset (dvs sladd), skärmskydd, fodral, laddare, och ett 16GB SD-kort. Jag vet dock inte snabbheten på kortet. Måste kolla upp det. Håkan
Postad 04 March 2011 - 20:44
Tänk om det kunde vara fler som lyssnade på mig. Så mycket bättre världen hade varit då!Nu gör vi som Hampuz säger och avvaktar tills vi har telefonen färdig i näven
![]()
Förhoppningsvis blir allt grymt!
Jag kunde inte hålla mig längre utan la en förbeställning
Postad 04 March 2011 - 21:59
Postad 05 March 2011 - 10:19
Xperia arc har i kartongen HDMI-kabel, stereo headset (dvs sladd), skärmskydd, fodral, laddare, och ett 16GB SD-kort.
16GB?? Är vi säkra på det?? Låter verkligen generöst. Stämmer det så blir jag glad.
Postad 05 March 2011 - 10:38
http://www.mobil.se/...n-1.397770.html16GB?? Är vi säkra på det?? Låter verkligen generöst. Stämmer det så blir jag glad.
"Larschan: Vilka tillbehör kommer SE Arc kartongen innehålla? BT-headset, HDMI-kabel och storlek och snabbhet på micro-SD kort är väl de mest intressanta punkterna jag vill ha reda på.
Sony Ericsson: Tjena Larschan, Xperia arc har i kartongen HDMI-kabel, stereo headset (dvs sladd), skärmskydd, fodral, laddare, och ett 16GB SD-kort. Jag vet dock inte snabbheten på kortet. Måste kolla upp det. Håkan"
Postad 05 March 2011 - 12:57
Ja det är konfirmerat av bl.a Rikard Skogberg på SE.16GB?? Är vi säkra på det?? Låter verkligen generöst. Stämmer det så blir jag glad.
Postad 05 March 2011 - 14:27
Kommer nog ändå vara tvungen att uppgradera till 32 direkt.
Redigerat av theclone, 05 March 2011 - 14:29.
Postad 05 March 2011 - 16:07
Jag har faktiskt inte fyllt min X10´as 8Gb på det knappa år jag använt den.alltid trevligt. lär ju vara ett klass två kort. Men efter som det inte är något direkt minne i telefonen tycker jag 16 är minimum i dagslägget. 8 GB kommer man inte långt på idag.
Kommer nog ändå vara tvungen att uppgradera till 32 direkt.
Men visst är det fint om 16Gb ingår.
Postad 06 March 2011 - 02:39
http://www.mobil.se/...n-1.397770.html
"Larschan: Vilka tillbehör kommer SE Arc kartongen innehålla? BT-headset, HDMI-kabel och storlek och snabbhet på micro-SD kort är väl de mest intressanta punkterna jag vill ha reda på.
Sony Ericsson: Tjena Larschan, Xperia arc har i kartongen HDMI-kabel, stereo headset (dvs sladd), skärmskydd, fodral, laddare, och ett 16GB SD-kort. Jag vet dock inte snabbheten på kortet. Måste kolla upp det. Håkan"
Detta betyder alltså att inget blåtandsheadset hänger med denna gång, eller?
I X10-kartongen inkluderades ju MW600.
/M
Redigerat av eztoril, 06 March 2011 - 02:40.
Postad 06 March 2011 - 05:16
(och iom det sladd-headset, gissar jag)
Postad 06 March 2011 - 08:44
Postad 06 March 2011 - 09:52
Precis så är det.Eller det är samma som laddaren dvs USB-kontakt i nätadaptern??
Postad 06 March 2011 - 10:53
Nej den här har inbyggd FM-radio
(och iom det sladd-headset, gissar jag)
Tänkte inte främst på FM-radiofunktionen utan mer på trådlösheten. Arc:en verkar vara en grym skapelse, men jag tillhör skaran som tycker att SE gjort en miss att ha 3.5mm-pluggen på sidan av telefonen och inte på ovansidan. Det blir större problem att smidigt få ner den i fickan. Denna nackdel växer ju eller blir betydelselös beroende på om blåtand används för musiken eller inte.
Jag använder idag min X10 med Spotify. Telefonen i fickan och ett fint, enkelt blåtandsheadset med trådlös överföring är långt mycket härligare än en sladd mellan öronen och telefonen, speciellt om 3.5mmpluggen finns på sidan!
Nu tänker väl jag, om jag skaffar mig Arc:en, använda mig av MW600 från min gamla X10:a, men för de kunder som inte köpte sig en X10:a får brottas med nackdelen ovan, eller köpa sig ett MW600 separat.
SE kunde bundlat med ett MW600 till arc:en igen eller nåt motsvarande, tycker jag.
/M
Redigerat av eztoril, 06 March 2011 - 11:51.
Postad 06 March 2011 - 10:56
Postad 06 March 2011 - 12:51
Ahh... Som du kanske förstår så blir ARC min första miniUSB-lur. ;-)Precis så är det.
Postad 06 March 2011 - 18:39
Ahh... Som du kanske förstår så blir ARC min första miniUSB-lur. ;-)
Microusb annars var det rätt
Postad 08 March 2011 - 10:40
Fick höra lite idag om att mobilen *kanske* inte kommer innan Q1 är slut. Inte helt säkert, men det finns en risk. För de har haft problem med att batteriindikatorn, att den har visat fel, ibland att man har mycket kvar fast man har 0.1% kvar och ibland tvärt om, men det har kommit en uppdatering nu som skall fixa det. Så beta-testarna är i full gång att testa det.
Hur går det med detta, har du hört nåt mer?
Eller har du någon info Aure?
Postad 08 March 2011 - 13:03
Svar nej! De har ju sagt slutet mars på utvalda marknader och jag har inte hört vilka marknader detta är.Hur går det med detta, har du hört nåt mer?
Eller har du någon info Aure?
Postad 08 March 2011 - 14:28
"Glenn: Kommer Arcen att släppas innan den här månaden är slut? Vill/kan ni inte svara på det så kanske ni kan svara på den här frågan: Kommer Arcen släppas innan nästa månad börjar? Tack på förhand.
Sony Ericsson: Hej Glenn, Våra planer är att släppa Xperia arc under mars, som jag tror kommer före april.... :-)"
hoppas att den infon stämmer fortfarande så här 4 dagar senare...
Postad 08 March 2011 - 21:18
Fick precis meddelande om att "dessvärre han en annan återförsäljare få ensamrätt till denna färg under ca 1,5 månader".
Blir förbannad på SE att de går med på detta att man inte ska kunna få välja utav de färger som finns hos vilken leverantör/operatör man vill. Nästan så jag funderar på att strunta i at köpa Arc:en bara för det.
Någon som har information om vilka som kommer sälja den silvriga vid lansering? Kanske är det TRE som vanligt misstänker jag...
Postad 08 March 2011 - 21:48
Ska dock se om den går o få tag på ändå, lär ju finnas nåt alternativ.
Postad 08 March 2011 - 22:35
Trodde jag iaf.
1.5mån är lång tid, jag vill helst ha den silvriga, men tänker inte vänta.
Den blåa ser mest mörk/svart ut, kanske får duga.
Postad 09 March 2011 - 08:19
Har ställt frågan till Mediamarkt så får vi se.
Postad 09 March 2011 - 13:00
Det var någon som skrev på Swedroid att de varit inne på Mediamarkt & de nämde att de hade tre stycken olika i deras system och säljaren hade sagt att de skulle börja sälja den blå/svarta & den silvriga olåsta. Vilken den tredje var kunde de inte säga..kanske den rosa??
Har ställt frågan till Mediamarkt så får vi se.
Det var inte Neo det gällde då ?
Den finns ju röd oxå...... Säljaren kan ha blandat ihop det kanske
Postad 09 March 2011 - 19:40
Köp den kontant hos TRE och lås upp den för 350:- direkt....Hade förbokat Arc:en, den silvriga hos MobilGiganten.
Fick precis meddelande om att "dessvärre han en annan återförsäljare få ensamrätt till denna färg under ca 1,5 månader".
Blir förbannad på SE att de går med på detta att man inte ska kunna få välja utav de färger som finns hos vilken leverantör/operatör man vill. Nästan så jag funderar på att strunta i at köpa Arc:en bara för det.
Någon som har information om vilka som kommer sälja den silvriga vid lansering? Kanske är det TRE som vanligt misstänker jag...
Postad 09 March 2011 - 20:24
Köp den kontant hos TRE och lås upp den för 350:- direkt....
Och skicka räkningen till SE. Så dåligt att sluta såna avtal
Postad 09 March 2011 - 22:14
Köp den kontant hos TRE och lås upp den för 350:- direkt....
Precis vad jag kommer att göra om Mediamarkt inte börjar sälja den silvriga vid lanseringsdatum.
Men blir telefonerna precis som orginal efter upplåsningen, eller finns det TRE saker som ligger kvar & spökar i telefonerna?
Redigerat av martin636, 09 March 2011 - 22:25.
Postad 10 March 2011 - 07:45
Precis vad jag kommer att göra om Mediamarkt inte börjar sälja den silvriga vid lanseringsdatum.
Men blir telefonerna precis som orginal efter upplåsningen, eller finns det TRE saker som ligger kvar & spökar i telefonerna?
Du kommer antagligen kunna få den helt obrandad, d v s inga TRE-saker som ligger kvar och spökar.
Postad 10 March 2011 - 09:00
Postad 10 March 2011 - 09:02
Är det någon som har koll på hur zoomen på Arcen kommer vara? Har läst att det endast är digital zoom på 2,46x, det känns ju väldigt lite, speciellt när man inte har någon optisk zoom heller. Hur mkt sämre kommer bilderna bli iom den digitala zoomen?
Använd inte den digitala zoomen. Punkt.
Att ha en optisk zoom på en mobil tar för mycket plats/tjockleken på telefonen blir för stor.
Postad 10 March 2011 - 09:31
Min N900 är 18 mm tjock..
Samsung G800 med 3ggr optisk zoom är 18.8 mm tjock
Tycker den ser riktigt fin ut
http://www.samsung.c...type=prd_detail
Postad 10 March 2011 - 10:01
Njaa...Beror väl på hur känslig man är..
Min N900 är 18 mm tjock..
Samsung G800 med 3ggr optisk zoom är 18.8 mm tjock
Tycker den ser riktigt fin ut
http://www.samsung.c...type=prd_detail
Jo, men 3ggr optisk zoom känns meningslöst. Bättre att i sådant fall gå närmare.
Viktigare med en bra sensor ( och bra bländare precis som ARC:en har! ) än med optisk zoom i m o.
Redigerat av BrittBastard, 10 March 2011 - 10:02.
Postad 10 March 2011 - 10:46
Och har de optisk zoom i en mobil så kan man ju hoppas att de satsat mer på optiken
Postad 10 March 2011 - 10:57
De sa att de får in den blå & den silvriga i slutet av mars och att de inte är operatörslåsta, jag nämde att jag hört att TRE skulle ha ensamrätt till den silvriga, men de svarade igen att de får in dem utan operatörslåsning.
Me like...
Postad 10 March 2011 - 12:03
Njaa..Optisk zoom är ju bättre än digital..
Och har de optisk zoom i en mobil så kan man ju hoppas att de satsat mer på optiken
Jo, det var därför jag skrev att man inte ska använda den digitala zoomen alls.
Min poäng var att det är bättre att tillverkaren satsar på optiken/bildsensorn istället för 3x optisk zoom som enligt mig kan kvitta.
Optiken i N900 eller Samsung G800 är inte speciellt bra så att det skulle vara en bra optik bara för att mobilen har 3x optisk zoom köper jag inte. Framförallt inte om man jämför med ARC. Som den här tråden handlar om.
Postad 10 March 2011 - 12:09
Kan oxå vara så att säljaren hade 0 koll. Jag köpe en mini på mediamark. en dag innan den skulle släppas sa säljaren att de skulle få inte den om 4 måndaer enlligt deras datasystem
Postad 10 March 2011 - 12:20
Stämmer detta blir jag glad.Då har man precis förbokat Xperia Arc Misty Silver på MediaMarkt.
De sa att de får in den blå & den silvriga i slutet av mars och att de inte är operatörslåsta, jag nämde att jag hört att TRE skulle ha ensamrätt till den silvriga, men de svarade igen att de får in dem utan operatörslåsning.
Me like...
(inte att du har bokat alltså utan att den silvriga...
Postad 10 March 2011 - 12:22
De importerar säkert från den tyska marknaden
säkert därför de får in den. Eller så är det här med att tre bara skulle få den silvriga en stor bluff.
Kan oxå vara så att säljaren hade 0 koll. Jag köpe en mini på mediamark. en dag innan den skulle släppas sa säljaren att de skulle få inte den om 4 måndaer enlligt deras datasystem
Bra koll
Hoppas på alternativet att de importeras från den tyska marknaden, då samma information kommit via forum på Swedroid och chansen att vi frågat exakt samma säljare är nog minimal.
Hade även förbokat den silvriga på tre olika webb butiker som nu alla säger att TRE kommer att ha exklusivitet på den silvriga och därför inte kommer att kunna leverera den vid lansering.
Håller tummarna...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Sony Xperia Support
1 film
45 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?