Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon som har Asus RT-N56U?

638 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 februari 2012 - 15:50

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Hej! Haft denna router i 2 dagar men har en fundering. Jag har anslutit en usb hårdisk till routern och när jag streamar trådlöst hd material till ps3 från denna fungerar det felfritt.

Streamar jag däremot samma film från datorn till PS3 så laggar det. Laggar även med film med vanlig dvd kvalitet.

När jag trådlöst överför 1 fil på 4GB från datorn till usb hårdisken som kopplats till routern går även detta lånsamt, tar cirka 15-20 minuter med en sådan överföring.

Nåt att göra för att slippa lagg samt långsam överföring? Jag har 2,4GHz samt 20/40MHz insällt på routern. Kanske skulle använda 5GHz istället men hur aktiverar jag detta i routern och hur vet jag att datorns trådlösa nätverkskort stöder detta. Datorn jag har är en Acer Aspire 7750G.

Jag kör sedan ett antal dagar trådlöst till min Boxee Box...och jag har inga problem vare sig med streamat material från nätet eller från min Windows Home Server.

Från den dator som du kopplar upp så ser du två separata trådlösa uppkopplingar från routern (som du själv kan namnge). En heter väl ASUS5g från början, har jag för mig. Om du ser den från datorn så har du stöd för 5Ghz, i annat fall så har du bara 2,4Ghz.

Postad 19 februari 2012 - 16:59

Unregistered940f9a04
  • Unregistered940f9a04
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag har en hdd kopplad till routern och streamar till wd tv och apple tv.
Men jag vill också streama till min ipad från hdd som sitter i routern.
Nån som vet om man kan göra det på nåt sätt?

Postad 19 februari 2012 - 18:27

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Jag har en hdd kopplad till routern och streamar till wd tv och apple tv.
Men jag vill också streama till min ipad från hdd som sitter i routern.
Nån som vet om man kan göra det på nåt sätt?

I vilket format är det du har liggande på hdd som är kopplad till routern?
Boxee finns till iPad, men kräver att en PC är igång som konverterar filmerna du vill se "on-the-fly" till iPad:en.
Det finns ett antal andra liknande appar som gör samma sak.

Allt bygger dock att du kommer åt hdd:n som är koopplad till routern från en PC...men det är väl inget problem med det.

Postad 19 februari 2012 - 18:42

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Tror inte jag kan köra 5MHz med min dator står: Acer Nplify 802.11b/g/n.

Var ska jag gå in på datorn för att se om jag har 2 separata uppkopplingar?

Från instruktionsbok

• If you are using only one computer with single band

IEEE 802.11b/g/n WLAN adapter, you will only be able to

use the 2.4GHz band.

Vad är lösningen på detta för min del?

Postad 19 februari 2012 - 18:47

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Tror inte jag kan köra 5MHz med min dator står: Acer Nplify 802.11b/g/n.

Var ska jag gå in på datorn för att se om jag har 2 separata uppkopplingar?

Från instruktionsbok

• If you are using only one computer with single band

IEEE 802.11b/g/n WLAN adapter, you will only be able to

use the 2.4GHz band.

Vad är lösningen på detta för min del?

Hur gjorde du första gången du kopplade upp dig mot din router?
Samma-lika här...kolla närbelägna routrar och se om du ser din router i 5Ghz läget...ser du inte det så är det som det är.

Postad 19 februari 2012 - 20:13

Unregistered940f9a04
  • Unregistered940f9a04
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

I vilket format är det du har liggande på hdd som är kopplad till routern?
Boxee finns till iPad, men kräver att en PC är igång som konverterar filmerna du vill se "on-the-fly" till iPad:en.
Det finns ett antal andra liknande appar som gör samma sak.

Allt bygger dock att du kommer åt hdd:n som är koopplad till routern från en PC...men det är väl inget problem med det.

Ok, har vlc streamer och de går nog göra lika där.
tänkte bara om man kunde nå den direkt utan dator, men de kanske inte går.

tack för svar

Postad 28 februari 2012 - 18:59

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Seriöst.... Varför syns inte filerna man har på extern disk i routern i windows utforskaren ibland?

Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 28 februari 2012 - 20:19.

Postad 29 februari 2012 - 17:52

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Suck, när jag skaffade denna så störde den ut annan utrustning på 2,4-nätet, stängde då av det och körde enbart på 5-nätet, dessvärre så funkar ju inte det på samsung gio eller desire s men på sgs2 så lirar det utan problem.

Nu har den utrustning som den tidigare störde gjort sitt och jag tänkte öppna upp 2,4-nätet igen men det verkar inte vara så lätt som det verkar, jag provade en fabriksåterställning och trots att båda näten är öppna så kan jag nu bara se 2,4-nätet, mmen jag använder helst 5-nätet då det verkar vara bättre räckvidd på det men det verkar inte finnas.

Någon som vet vad som kan vara fel, gissningsvis är det "bara" inställningarna som felar men vad ska de stå på egentligen ?

Mvh J

Postad 01 mars 2012 - 18:08

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Att det skulle vara bättre räckvidd på 5Ghz har jag aldrig hört talas om. Här är det tvärtom i alla fall.
Varför du inte ser 5GHz nätet nu verkar skumt, jag ser båda och använder båda.

Om du stänger av 2.4 GHz i routern igen, kan du se 5GHz-nätet igen då?

Postad 01 mars 2012 - 18:42

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Jag har nu fabriksåterställt samt tryckt reset på routern och kan nu se båda näten men det är bara 5-nätet som jag kan ansluta till, provade då attt stänga av 5-nätet men det går ändå inte att ansluta till 2,4-nätet, har provat en massa inställningar, resten av familjen vill gärna kunna ansluta via det trådlösa men kan inte komma på vilka inställningar som krävs för att det ska fungera.

Fler tips ?

Postad 02 mars 2012 - 22:44

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Jag har nu fabriksåterställt samt tryckt reset på routern och kan nu se båda näten men det är bara 5-nätet som jag kan ansluta till, provade då attt stänga av 5-nätet men det går ändå inte att ansluta till 2,4-nätet, har provat en massa inställningar, resten av familjen vill gärna kunna ansluta via det trådlösa men kan inte komma på vilka inställningar som krävs för att det ska fungera.

Fler tips ?

adda my på skype: oneee88 så kan jag kolla åt dig så att du har ställt in rätt

Postad 04 mars 2012 - 18:00

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Löste det genom att byta tillbaka FW till 1.0.1.7.c som fungerar.

Postad 04 mars 2012 - 18:05

Ackelind
  • Ackelind
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Fler tips ?

Testa att ta bort auto och istället välja någon av kanalerna under "channels" eller vad det nu heter. Finns typ från 1-10/13 eller något sådant. Per default verkar den välja något högt nummer som många apparater inte kan hitta, precis samma för mig.

Postad 04 mars 2012 - 18:39

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Testa att ta bort auto och istället välja någon av kanalerna under "channels" eller vad det nu heter. Finns typ från 1-10/13 eller något sådant. Per default verkar den välja något högt nummer som många apparater inte kan hitta, precis samma för mig.

Tackar Ackelind, kanal 1 funkade inte med senaste FW men däremot kanal 2 hittades t.o.m. av en iphone, förut var det ju som sagt var bara min sgs2 som hittat näten men nu lirar det som det ska.

Postad 04 mars 2012 - 22:32

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Det var intressant, min router ligger på kanal 11 på 2,4 GHz och det funkar ändå med allt jag har inklusive iPad/iPhone.
Nog borde en iDevice klara upp till kanal 13 som finns att välja på.

Postad 08 mars 2012 - 11:01

Unregistered210db34e
  • Unregistered210db34e
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej på er alla.

Jag försöker att få igång en modemsticka (ZTE MF820D), den som Telia använder. När jag pluggar in den så känner asusen igen den. Jag väljer sedan Telia som ISP på inställningssidan för usb-modemet. Men jag lyckas ändå inte få någon internetuppkoppling ifrån den.

Värdena på inställningssidan för USB Modem:
ISP: Telia
Aktivera USB Modem: WCDMA
APN-tjänst: online.telia.se
Uppringningsnummer: *99#

(OBS, jag har inaktiverat PIN-koden på simkortet så det är inte problemet)

Har ni någon idé vad som kan vara galet?

MVH

Tillägg: Fast programvaruversion: 1.0.1.7f

Redigerat av Unregistered210db34e, 30 augusti 2012 - 21:45.

Postad 10 mars 2012 - 18:38

Unregistered210db34e
  • Unregistered210db34e
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Efter att ha uppgraderat till senaste mjukvaran så spinner nu usb-modemet som en nöjd katt :)

Postad 18 mars 2012 - 21:42

rexer
  • rexer
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!
Någon som vet om denna router funkar ihop med 4g-modemet huawei E398 (Comviq/tele2)?
Mvh Rex

Postad 21 mars 2012 - 21:54

mickebra
  • mickebra
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej!
Någon som vet om denna router funkar ihop med 4g-modemet huawei E398 (Comviq/tele2)?
Mvh Rex

Hej Rex,
jag kopplade precis upp mig med modemet Huawei E398 via min Asus RT-N56U.
Det krånglade lite innan jag fick till det. Med nyaste firmware gick det inte för mig, fick gå tillbaka till 1.0.1.7f för att få det att fungera. Modemet finns inte i listan över modem att välja i inställningarna, men AUTO fungerar.

Postad 22 mars 2012 - 19:19

rexer
  • rexer
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej Mickebra,
Tusen tack för den informationen!
Mvh Rex

Postad 23 mars 2012 - 13:18

Caper
  • Caper
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Har nu fått igång det mesta på min N56u.
Lite märkligt att ASUS inte har någon föräldrakontroll i sin mjukvara?
Lite besviken på den punkten.
Det är ju en ganska självklar sak att ha i en modern router.

Redigerat av Caper, 23 mars 2012 - 13:18.

Postad 24 mars 2012 - 22:16

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
En spärr som finns, men jag får inte det att funka.
Har lagt till vissa sidor som typ pirate bay.
Men det verkar inte gå att blockera hemsidor, nån som har tips på hur man gör?

Postad 25 mars 2012 - 01:15

Caper
  • Caper
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Jag hade viljat kunna spärra acess till Internet för vissa användare under vissa tider, helst baserat på mac adresser.
Fjuttigt att det inte finns sådan funktion.

Postad 25 mars 2012 - 09:45

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Funkar det inte här?

Postad bild

Postad 25 mars 2012 - 12:12

Caper
  • Caper
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Det är ju bara ett filter för olika adresser.
Jag saknar att individuellt schemalägga internetacess för användare, baserat på macadress.

Postad 25 mars 2012 - 20:05

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
@Tapeten

Det är där jag har lagt till dom sidorna jag vill spärra, men får inte det att fungera.
Även tryckt aktivera.

Postad 25 mars 2012 - 20:28

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Fick det heller inte att funka nu när jag testade.

Postad 26 mars 2012 - 15:29

Caper
  • Caper
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Efter att ha uppgraderat till senaste mjukvaran så spinner nu usb-modemet som en nöjd katt :)

Jag testade här hemma med ett annat modem som skall stödas av routern.
Jag kanske är helt pantad men hur får man igång modemet, alla inställningar är korrekta.
Hittar inte modemet någonstans i datorerna och modemet verkar inte spinna igång heller.

Det som hände efter jag pluggade ur modemet och satte in min USB disk som jag delat ut så hittades det inte förrän jag gjorde en återställning av routern.

Redigerat av Caper, 26 mars 2012 - 15:30.

Postad 28 mars 2012 - 18:08

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Bra grejjer det här... Min är stendöd. Adaptern lyser men inget liv i routern... Såg detta när jag kom hem nyss

Postad 28 mars 2012 - 18:54

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0
Jag kan fortfarande inte koppla min Boxee Box trådat till routern, men trådlöst fungerar väldigt bra.
Den har dock varit stabil sedan den drogs igång...ingen påtvingad omstart eller andra konstigheter än ovanstående (som alltså inte är ett Boxee problem).
Min förhoppning är att detta fel adresseras i nästa firmware uppgradering.

Postad 28 mars 2012 - 20:04

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Jag kan fortfarande inte koppla min Boxee Box trådat till routern, men trådlöst fungerar väldigt bra.
Den har dock varit stabil sedan den drogs igång...ingen påtvingad omstart eller andra konstigheter än ovanstående (som alltså inte är ett Boxee problem).
Min förhoppning är att detta fel adresseras i nästa firmware uppgradering.

Jag minns inte exakt.Men jag tror att man ska ändra i DHCP-server under LAN.
Prova det här
Startadresser för IP-poolen: 192.168.1.25
Slutadresser för IP-poolen: 192.168.1.254

Redigerat av klauzer, 28 mars 2012 - 20:05.

Postad 29 mars 2012 - 18:30

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Jag minns inte exakt.Men jag tror att man ska ändra i DHCP-server under LAN.
Prova det här
Startadresser för IP-poolen: 192.168.1.25
Slutadresser för IP-poolen: 192.168.1.254

Jag vet inte riktigt vad det skulle göra för skillnad, men jag gör ett försök och ser om det fungerar.
Tack för tipset :).

Postad 31 mars 2012 - 13:49

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Jag vet inte riktigt vad det skulle göra för skillnad, men jag gör ett försök och ser om det fungerar.
Tack för tipset :).

Nej, inte fungerade det inte.
DHCP utdelningen via trådat fungerar inte alls. Manuellt vald IP-adress fungerar tills Boxee Box:en startas om...och då måste man på nytt koppla upp den manuellt men till en ny IP-adress. Det blev att gå tillbaka till trådlöst igen :(.

Boxee Box:en är den enda pryl som inte fungerar ihop med ASUS routern för mig, men jag har läst om andra som har problem att koppla upp äldre bärbara datorer också. Om man var konspiratoriskt lagd så skulle man misstänka att ASUS med flit sabbar för en del produkter...
Emöligt uppgift så var det inga bekymmer med 1.0.1.7f versionen av firmware, så det är alltså en senare introducerad bugg.

Redigerat av Manor, 31 mars 2012 - 14:11.

Postad 31 mars 2012 - 14:10

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0
Nu installerade jag den senaste versionen av firmware:et 1.0.1.8e, men baserat på info som jag läst så är jag tveksam om det blir någon som helst skillnad ändå...men det blir att testa ikväll.

Postad 31 mars 2012 - 17:21

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0
Ärligt talat...hur tusan kan denna router ha fått så fina testbetyg :wacko:.
Efter installationen av 1.0.1.8e så kunde inte två av våra trådlösa prylar koppla upp sig.
Boxee Box kunde självklart inte köras trådat nu heller.

Backade tillbaka till 1.0.1.8d men hade fortfarande en del initiala problem.
Gick igenom inställningarna och styrde trådlöst(2.4) hårt mot kanal 1. Då fungerade alla trådlösa prylar igen.

Jag är nog en av många som trodde man uppgraderade när man gick från D-Link DIR-655, men det var ju aldrig problem med en endaste uppkoppling mot den. Dock började den bli en aning instabil för vissa trådlösa prylar efter dryga 3 år, och jag köpte då Asus som fått fina rekommendationer.
Visst, den är stabil om man väl kan koppla upp sig...men det är ju löjligt mycket strul med än det ena än det andra i uppkopplingsväg.
1.0.1.7f ska vara den senaste "stabila" firmware:et, men det känns trist att gå bakåt.

Nu tänker jag ligga jag kvar på 1.0.1.8d tills det kommer en firmware som löser Boxee problemet...eller så försöker jag hitta ett firmware-hack som fungerar. Finns det någon som har tips på ett sådant...typ "Padavan"?

Postad 31 mars 2012 - 19:15

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag har inte haft några problem mina datorer/telefoner/spelkonsoler/digitalboxar, det har funkat kanon både med kabel och trådlöst. Har ingen Boxee dock.
Har nog testat det mesta, men just nu kör jag på 1.0.1.8d-p3. http://code.google.com/p/rt-n56u/

Postad 31 mars 2012 - 19:30

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Jag har inte haft några problem mina datorer/telefoner/spelkonsoler/digitalboxar, det har funkat kanon både med kabel och trådlöst. Har ingen Boxee dock.
Har nog testat det mesta, men just nu kör jag på 1.0.1.8d-p3. http://code.google.com/p/rt-n56u/

Nu gör jag det också...och allt fungerar t.o.m trådar till Boxee Box:en. Härligt att ett "hack" löste problemet direkt...något som Asus misslyckats med länge nu. Jag måste dock erkänna att det kändes lite tveksamt att lägga på ett "hack" från Mother Russia på routern, men nöden har ingen lag. Det tillkom även en del ny funktionalitet i detta firmware, och tyckte att jag noterade en hastighetsökning vid trådlöst (2.4).

Hoppas att den håller sig stabill nu :).

Redigerat av Manor, 31 mars 2012 - 19:31.

Postad 31 mars 2012 - 19:49

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Hehe, jag var också lite tveksam till detta ryska hack i början. Tänkte att nu tar nog ryssarna över min router :)

Postad 07 april 2012 - 20:26

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
http://code.google.com/p/rt-n56u/
Det har kommit en ny version, har inte testat än. Men ser att det kommer mera funktioner i framtiden, som gästnätverk. Det har jag saknat.
Eller läser jag fel, finns det redan med på den senaste mjukvaran?

Postad 08 april 2012 - 17:51

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

http://code.google.com/p/rt-n56u/
Det har kommit en ny version, har inte testat än. Men ser att det kommer mera funktioner i framtiden, som gästnätverk. Det har jag saknat.
Eller läser jag fel, finns det redan med på den senaste mjukvaran?

Denna version krävde dock en "fabriksåterställning" så jag avvaktar nog. Det är en hel del inställningar som är gjorda och det känns segt att lägga på dessa igen. Jag har inte haft några bekymmer med 1.0.1.8d-p3 och jag tänker inte byta bara för nöjets skull ;).

Postad 08 april 2012 - 18:12

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

Denna version krävde dock en "fabriksåterställning" så jag avvaktar nog. Det är en hel del inställningar som är gjorda och det känns segt att lägga på dessa igen. Jag har inte haft några bekymmer med 1.0.1.8d-p3 och jag tänker inte byta bara för nöjets skull ;).

Kan man inte bara spara sina inställningar och sedan göra fabriksåterställningen för att efter det lägga in sina inställningar som man sparade?
Eller blir det fel då ändå?

Postad 08 april 2012 - 18:36

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Kan man inte bara spara sina inställningar och sedan göra fabriksåterställningen för att efter det lägga in sina inställningar som man sparade?
Eller blir det fel då ändå?

Ingen aning...jag trodde vitsen med en fabriksåterställning var att man man manuellt skulle lägga på sina korrigeringar...men det är kanske feltänkt av mig. I annat fall är det inga som helst problem.

Postad 17 april 2012 - 15:37

ogras
  • ogras
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Hej Rex,
jag kopplade precis upp mig med modemet Huawei E398 via min Asus RT-N56U.
Det krånglade lite innan jag fick till det. Med nyaste firmware gick det inte för mig, fick gå tillbaka till 1.0.1.7f för att få det att fungera. Modemet finns inte i listan över modem att välja i inställningarna, men AUTO fungerar.

Vad behöver man mer göra än att fylla i all info på "usb modem"-sidan?
Har skrivit i allt där och tryckt på tillämpa, ändå kopplas jag inte upp till det. Modemet fungerar när jag kopplar det i datorn.

Användarnamn och lösenord har jag inget eller är det nåt jag inte tänkt på?

Tack på förhand.

Redigerat av ogras, 17 april 2012 - 15:39.

Postad 21 april 2012 - 13:04

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Om man har 2 stycken USB HDD tillkopplade i dom 2 USB portarna som finns på
routern, så kan man inte välja på hur dom skall delas ut tex man vill dela ut HD1 till
admin bara och HDD2 skall vara öppen för alla på nätverket utan KONTO, kan man inte separera
dom i en utdelning på något sätt?

Måste dela ut hela USBHDD, man kan inte välja att vissa mappar skall synas
medan dom man inte vill skall vara utdelade inte skall synas i nätverket!?
Kan man fixa till detta i ett FW?

Så att man kan välja vilken USB HDD som skall
utdelas ut och vilka mappar på just den enheten som skall vara tillgängliga i ett
nätverk och resten av mapparna skall inte alls synas?

Kan man inte som standard dela ut mappar utan KONTO där man bara får READ rättigheter som det är nu har alla READ/WRITE rättigheter i FW 1.1.1.8e-b2.

Postad 24 april 2012 - 21:01

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Jag har problem med mina 2 datorer och wifi. Båda blir nedkopplade ofta så jag måste felsöka problemet för att få igång wifi igen.
Tror det kan bero på routern eftersom samma fel finns på båda datorer.

Är det något jag måste tänka på?

Postad 25 april 2012 - 07:19

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Kör du viloläge på datorerna?

Har du många wlan runtomkring dig?

Postad 25 april 2012 - 07:53

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Kör du viloläge på datorerna?

Har du många wlan runtomkring dig?

Hur menar du viloläge? Det finns väl som standard i W7? Det händer att jag använder det när inte datorn behövs.

Men att det blir nedkopplad när jag sitter framför datorn?

Wlan menar du andra/granars routrar?

Postad 25 april 2012 - 07:58

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Så du blir nedkopplad medan du sitter vid datorn?

Ja, är det många runt dig så kan du testa byta kanal i routern.

Postad 25 april 2012 - 09:32

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Så du blir nedkopplad medan du sitter vid datorn?

Jag tolkar det som att om jag kan jobba på datorn så är jag inte i viloläge. Eller kan jag vara i viloläge utan att veta om det?

Jag ska prova att byta kanal. Betyder det att granars wlan försvinner från datorn när jag gör en sökning? Hur vet jag vilken kanal jag ska använda?

Postad 25 april 2012 - 19:13

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Du ska gärna använda en kanal som ingen annan är på. Eller få.
Ladda ner ett program som söker av wlan och vilka kanaler dom ligger på.T ex inSSIDer.

Sambon var tvungen och felsöka jämt och ständigt efter datorn gick ut viloläge. När den är i viloläge kan du inte jobba med den.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.