Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPhone 4S

1754 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: iPhone 4S (323 medlem(mar) har röstat)

Vad tycker du om den nya iPhone 4S?

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (81 röster [25.08%] - Visa)

Procent av omröstning: 25.08%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (48 röster [14.86%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.86%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (44 röster [13.62%] - Visa)

Procent av omröstning: 13.62%

4. Inget märkvärdigt. (46 röster [14.24%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.24%

5. Besviken. (71 röster [21.98%] - Visa)

Procent av omröstning: 21.98%

6. Sämst! (33 röster [10.22%] - Visa)

Procent av omröstning: 10.22%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 21 September 2011 - 19:16

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Svårt att förklara men jag är nog en ganska ideal Iphone kund, jag vill ha vissa funktioner som "bara fungerar" utan en massa inställningar, det kände jag med min 3GS (Bästa telefonen jag någonsin haft)
Men jag är å andra sidan ingen Apple-taliban så jag tänkte vara lite openminded och testa Android när Desire HD kom ut.

DHD hade från start usel batteritid, sämre än den dåliga på 3GS, mindre än en dag höll den för mitt användande, upplevde inställningarna som värdelösa, en massa program som gjorde samma eller liknande saker, bla fick jag dubbla och trippla adresser i mina kontakter från Gmail med mera med mera..

Spotify funkade som skräp i början och lång tid, Sverigesradio lika så och gör det fortfarande...

Kvaliteten på Appar är också mycket stor, samt tyvärr för Android så är apple prioriterad bla utvecklare gällande saker som intresserar mig, orättvist ja men ett faktum.

vad det till slut handlar om är vad som funkar för just dig och inte vad alla andra tycker. JAG tycker inte om min DHD

Om sedan 5an och Ipad 3 blir lika bra som 4an och Ipad2 det kan ju ingen veta.

I see, tyckte bara det vore intressant att veta.

DHD hade inte varit mitt första val (även när det väl begav sig), men den har en del småproblem, det håller jag med om. Mycket inställningar för små resultat, men så är det ju också att det finns två typer av personer, de som gillar att allt ska flyta från start och de som vill pilla och ändra exakt allt.

Jag förstår dock alla iPhone-användare, om att iOS trots allt är väldigt smidigt och användarvänligt, enkelt från start!

Får se vad Apple har i ärmen den 4:e oktober och nu när man äntligen fått till ett vettigt notification center (och inte låter ett SMS el liknande ploppa upp mitt på skärmen och störa, seriöst, hur idiotiskt, fult och korkat är inte det?) så kanske det trots allt blir som så att man konverterar över och börjar använda den moderna tidens Nokia 3310!

Tråkigt bara att alla går runt med en iPhone idag, man vill ju faktiskt vara lite unik också, men det blir svårt med en Apple-produkt i världens mest iPhone-täta land :).

För övrigt, tror fortfarande alla stekar-wannabe's att iPhone är en statussymbol? Jag har läst om det i tidningar och överallt, men jag förstår inte varifrån detta startades? iPhone må vara världens överlägset dyraste telefon (omotiverat dyrt, precis som en Burberry-tröja :)), men idag springer ju alltifrån snickare till dagisbarn runt med en iPhone, eller har jag fel?

Aja, lite off topic nu, börjar ladda upp med chips, läsk, godis och snus inför releasen 4:e oktober istället :D.

Postad 21 September 2011 - 20:13

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

I see, tyckte bara det vore intressant att veta.

DHD hade inte varit mitt första val (även när det väl begav sig), men den har en del småproblem, det håller jag med om. Mycket inställningar för små resultat, men så är det ju också att det finns två typer av personer, de som gillar att allt ska flyta från start och de som vill pilla och ändra exakt allt.

Jag förstår dock alla iPhone-användare, om att iOS trots allt är väldigt smidigt och användarvänligt, enkelt från start!

Får se vad Apple har i ärmen den 4:e oktober och nu när man äntligen fått till ett vettigt notification center (och inte låter ett SMS el liknande ploppa upp mitt på skärmen och störa, seriöst, hur idiotiskt, fult och korkat är inte det?) så kanske det trots allt blir som så att man konverterar över och börjar använda den moderna tidens Nokia 3310!

Tråkigt bara att alla går runt med en iPhone idag, man vill ju faktiskt vara lite unik också, men det blir svårt med en Apple-produkt i världens mest iPhone-täta land :).

För övrigt, tror fortfarande alla stekar-wannabe's att iPhone är en statussymbol? Jag har läst om det i tidningar och överallt, men jag förstår inte varifrån detta startades? iPhone må vara världens överlägset dyraste telefon (omotiverat dyrt, precis som en Burberry-tröja :)), men idag springer ju alltifrån snickare till dagisbarn runt med en iPhone, eller har jag fel?

Aja, lite off topic nu, börjar ladda upp med chips, läsk, godis och snus inför releasen 4:e oktober istället :D.

Jag stör mig lite på det också, speciellt i STHLM, går du in i tunnelbanan så sitter 90% där med vita hörlurar och en iphone som de håller på pilla med. På den tiden när jag hade min iPhone 2g stickte man ut, folk viskade i öronen på varandra ("checka in hans telefon.. det är en iPod och en telefon") :D nu känns det tyvärr mer som en folkmobil på gott och ont.

Redigerat av Unregistered1232, 21 September 2011 - 20:14.

Postad 21 September 2011 - 20:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Sånt stör inte mig. Jag bryr mig inte det minsta vad andra har för prylar. Jag köper det som fungerar till mina behov.
Eftersom Nokia aldrig kan få tummarna ur å få ut en vettig windows telefon så blir det nog en Iphone 5 i november ;)

Postad 21 September 2011 - 20:46

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Sånt stör inte mig. Jag bryr mig inte det minsta vad andra har för prylar. Jag köper det som fungerar till mina behov.
Eftersom Nokia aldrig kan få tummarna ur å få ut en vettig windows telefon så blir det nog en Iphone 5 i november ;)

Joo komigen man vill ju sticka ut lite ;)

Imorgon (22 september) har apple sagt att all nuvarande backup (från beta testare) på iCloud kommer att rensas för att göra sig redo för en officiell release, vissa spekulerar att iOS 5 kommer att finnas tillgänglig för nerladdning redan imorgon eller överimorgon. Vad tror ni?

Har lite svårt för att tro att Apple släpper iOS 5 innan presentationen av iPhone 5 men å andra sidan så har de redan haft en presentation av iOS5 i början på sommaren... och sagt att den lanseras nu till höst.

Redigerat av Unregistered1232, 21 September 2011 - 20:49.

Postad 21 September 2011 - 20:48

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Jag stör mig lite på det också, speciellt i STHLM, går du in i tunnelbanan så sitter 90% där med vita hörlurar och en iphone som de håller på pilla med. På den tiden när jag hade min iPhone 2g stickte man ut, folk viskade i öronen på varandra ("checka in hans telefon.. det är en iPod och en telefon") :D nu känns det tyvärr mer som en folkmobil på gott och ont.

Sant!

Dock stör jag mig inte på att alla andra använder iPhone, det är ju trots allt en bra mobil. Det som stör mig är bland annat hur föräldrar kan köpa något så dyrt till sina barn på lågstadiet. För det andra får man ju faktiskt ge Apple en hel del cred för sitt jobb att stärka sitt varumärke. Idag köper de flesta som inte är pålästa en iPhone, just för att det är den enda telefonen man ser i exempelvis Expressen och Aftonbladet. Många köper en iPhone fast de egentligen skulle kunnat inhandla en gammal Nokia (då de endast använder telefonen till att ringa och skicka SMS). Många vet idag inte ens vad Android är, de kan knappt räkna upp ytterligare 3 mobiltillverkare. Det är självfallet bra för Apple, men jag tycker det är synd att man istället för att göra lite efterforskningar själv, istället går in och köper en iPhone.

Men sen är ju faktiskt svenskarna mest mottagliga för reklam här i världen :).

Kanske blir en 5:a även för mig, men jag må ändå anse mig vara påläst :D.

Postad 21 September 2011 - 20:49

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 0
Vill ha en .nyss så kom igen Apple...

Postad 21 September 2011 - 20:51

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Nu börjar det röra sig på seriösa siter

http://allthingsd.co...t-on-october-4/

Postad 21 September 2011 - 20:55

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Sant!

Dock stör jag mig inte på att alla andra använder iPhone, det är ju trots allt en bra mobil. Det som stör mig är bland annat hur föräldrar kan köpa något så dyrt till sina barn på lågstadiet. För det andra får man ju faktiskt ge Apple en hel del cred för sitt jobb att stärka sitt varumärke. Idag köper de flesta som inte är pålästa en iPhone, just för att det är den enda telefonen man ser i exempelvis Expressen och Aftonbladet. Många köper en iPhone fast de egentligen skulle kunnat inhandla en gammal Nokia (då de endast använder telefonen till att ringa och skicka SMS). Många vet idag inte ens vad Android är, de kan knappt räkna upp ytterligare 3 mobiltillverkare. Det är självfallet bra för Apple, men jag tycker det är synd att man istället för att göra lite efterforskningar själv, istället går in och köper en iPhone.

Men sen är ju faktiskt svenskarna mest mottagliga för reklam här i världen :).

Kanske blir en 5:a även för mig, men jag må ändå anse mig vara påläst :D.

Att barn har iPhonen beror nog på att föräldrarna uppgraderar sig flitigt och barnen får ärva den telefonen. Sen om en liten stekare har iPhone på dagis vill alla andra barn också ha det. På samma sätt om en kompis har xbox så vill alla andra också ha det.

Apple är bra på marknadsföra, deras reklam på tv är inget speciellt egentligen.. men de lyckas med att få sina produkter att synas på tv serier, filmer och i händerna på kändisar.. det är där trenden växer. Having said that, iPhonen är ändå en bra produkt och den bästa mobil jag haft även om den är lite över hypad ibland.

Postad 21 September 2011 - 21:00

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Att barn har iPhonen beror nog på att föräldrarna uppgraderar sig flitigt och barnen får ärva den telefonen. Sen om en liten stekare har iPhone på dagis vill alla andra barn också ha det. På samma sätt om en kompis har xbox så vill alla andra också ha det.

Apple är bra på marknadsföra, deras reklam på tv är inget speciellt egentligen.. men de lyckas med att få sina produkter att synas på tv serier, filmer och i händerna på kändisar.. det är där trenden växer. Having said that, iPhonen är ändå en bra produkt och den bästa mobil jag haft även om den är lite över hypad ibland.

Absolut!

Men nu pratar vi iPhone 4, och så länge föräldrarna inte byter mobil varannan månad tvivlar jag på att de ärvt denna telefon. Att någon har något ballt och att alla andra sedan vill ha en egen förstår jag. Men jag skulle då aldrig ge min unge en present/julklapp som kostar 6.000 - 7.000:-, det är ju faktiskt sinnessjukt! Man får tag i en bra bil för en billigare peng. Inte ens sambon skulle få en syn dyr gåva om vi så firade 10 år :D.

Men som sagt, iPhone är en bra telefon, inte den bästa i dagens läge, där har vi ett gäng andra som i alla fall jag anser vara i topp. Ska som sagt dock bli intressant den 4:e! Längtar efter att få streama eventet live :).

Postad 21 September 2011 - 21:00

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Jag stör mig lite på det också, speciellt i STHLM, går du in i tunnelbanan så sitter 90% där med vita hörlurar och en iphone som de håller på pilla med.

Ännu värre är det för oss med Galaxy S, som ville sticka ut, men ändå får höra att man har en "ifone"...

Postad 21 September 2011 - 21:08

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Ännu värre är det för oss med Galaxy S, som ville sticka ut, men ändå får höra att man har en "ifone"...

Hahaha :D

Postad 21 September 2011 - 21:09

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Om man vill sticka ut kanske man bör undvika att köpa den telefon som allra mest liknar just en iPhone :)?

Postad 22 September 2011 - 01:40

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Jag hoppas verkligen Apple tagit tag i själva telefon- och antennendelen i sin nya lur.

Postad 22 September 2011 - 08:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag hoppas verkligen Apple tagit tag i själva telefon- och antennendelen i sin nya lur.

Aldrig haft ngt problem med det.

Om man vill sticka ut kanske man bör undvika att köpa den telefon som allra mest liknar just en iPhone :)?

Vadå Samsung kopierar väl inte Apple? :rolleyes:

Postad 22 September 2011 - 09:54

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Nu har även Al Gore (styrelseledamot i Apple) råkat slinta med tungan att nya iPhones släppts i oktober.
http://www.idg.se/2....lapps-i-oktober

Notera plural! Flera olika modeller?

Postad 22 September 2011 - 14:46

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Nu har även Al Gore (styrelseledamot i Apple) råkat slinta med tungan att nya iPhones släppts i oktober.
http://www.idg.se/2....lapps-i-oktober

Notera plural! Flera olika modeller?

Han ju visserligen mena att det är 16 och 32GB modeller som ska släppas, inte 2 olika telefoner, men vem vet?

Postad 22 September 2011 - 15:59

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Nu har jag suttit och räknat lite här.

Om Apple lanserar iPhone 5 den 4e oktober och håller samma utskeppningsschema som förra gången (vilket vore extremt imponerande) så har vi svenskar telefonen i handen strax efter löning i november. Det är som sagt väldigt snart och detta gäller endast om vi har lite tur. Själv siktar jag in mig på början av december för att inte bli allt för överrumplad.

Postad 22 September 2011 - 17:01

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Hörde en kul kommentar ang Apple folket och Iphone folket i synnerhet....Isheep :) tyckte det var kul även om jag gillar min gamla 3GS

Jag skall inte säga att jag helt ignorerar det där med att vara "en unik snöflinga" och gå sin egen väg, men jag är en utpräglad Funktionalist, funktion går stenhårt före form, sedan handlar det väll om att tillfredsställa ett behov (vad det nu är)
I mitt fall passade Iphone 3GS perfekt med mina önskemål, och det är ENDA gången det har hänt och då har jag haft c.a 10 telefoner sedan min start c.a 1995, det är ju ett dåligt omdöme för telefoner i allmänhet, åtminstone med mig som kund.

Tilläggas bör att jag är inte märkeslojal, spelar ingen roll va det är, jag dissar det rakt av vem som än gör en dålig produkt/tjänst.

Postad 22 September 2011 - 19:48

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Ursäkta för lite off topic, men tråden är het och det handlar ändå om iOS så jag kör :)!

Observera att jag inte äger någon iPhone!
Om jag vill synka mina kontakter med mina FB-kontakter (få profilbilder ordnade etc) har jag kommit underfund med att man kan göra detta via FB-appen (Friends).

Problemet är bara ifall man inte har några nummer inlagda från början överhuvudtaget? Jag har ca 200 telefonkontakter på min Android idag! 95% av dessa har sitt telefonnummer registrerat på sin Facebook! När jag synkade min FB fick jag alltså även på min SGS II också inlagt ca 180 kontakter i telefonboken, hur bra som helst! Kan man göra detta i iOS också eller måste man manuellt lägga in alla nummer?

Postad 22 September 2011 - 20:23

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Ursäkta för lite off topic, men tråden är het och det handlar ändå om iOS så jag kör :)!

Om jag vill synka mina kontakter med mina FB-kontakter (få profilbilder ordnade etc) har jag kommit underfund med att man kan göra detta via FB-appen (Friends).

Problemet är bara ifall man inte har några nummer inlagda från början överhuvudtaget? Jag har ca 200 telefonkontakter på min Android idag! 95% av dessa har sitt telefonnummer registrerat på sin Facebook! När jag synkade min FB fick jag alltså även på min SGS II också inlagt ca 180 kontakter i telefonboken, hur bra som helst! Kan man göra detta i iOS också eller måste man manuellt lägga in alla nummer?

Det finns en app som gör ändamålet.. den skannar av alla fb kontakter och kontakter i telefonboklen och slänger in bilderna till rätt namn.. men då måste man ha för och efternamn inskrivan i telefonboken.. men det funkar klockrent!

Postad 22 September 2011 - 20:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Varför göra det så svårt? Synka alla kontakter till adressboken i din dator. Sen synkar du dem till din Iphone med Itunes. Klart.

Postad 22 September 2011 - 20:38

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

Men herregud, definierar ni er att vara unik med vilken telefon ni har? lite mera djup skall det väl finnas i en människa än vilken mobil den har i fickan?

Vissa människor verkar inte klara av att ha "nått som en annan människa har"

Definiera dig själv med vad du gör, inte med vad du har!

Geez...

Postad 22 September 2011 - 21:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jag vet gå och köp ngt skräp som ingen annan vill ha så blir du garanterat unik

Postad 22 September 2011 - 21:29

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Jag gillar min 3GS men tyvärr upplever jag att den klipper samtalen ibland och att mottagingen kan vara lite hoppig på den, vet också att det var en del problem iaf inledningsvis med både 3GS och 4 avseende antennen. Det var det jag hoppas de tagit i beaktning på den nya. Annars tycker jag den är super.

Postad 22 September 2011 - 21:46

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0

Varför göra det så svårt? Synka alla kontakter till adressboken i din dator. Sen synkar du dem till din Iphone med Itunes. Klart.

Radiozo vilken adressbok syftar du på? Är det den som heter adressbok i macbook? Jag hittar ingen meny för det i programmet? Hur gör pc-folket?

Postad 22 September 2011 - 22:00

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Aldrig haft ngt problem med det.

Vadå Samsung kopierar väl inte Apple? :rolleyes:

I4an hade väldiga problem med sin yttre antenn vid lansering. Det slutade med att de erbjöd kunderna gratis silikonskal för att hindra själva problemet som bestod av att handen kortslöt antennen (den metallram som sitter på i4an)

Postad 22 September 2011 - 22:29

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Alternativ kan du ju synka upp de från Android-mobilen till Gmail. Och sen synka tillbaka de till iPhonen.

Postad 23 September 2011 - 09:21

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Den ger jag dig!

För övrigt funderar jag själv på att gå just från SGS2 till iP4, pga storleken, men det får nog bli en mindre Android.
Med risk för att gå utanför topic, men vad saknade du från iPhone när du övergick till Android?

Dels saknar jag en del appar som saknar motsvarighet (ännu men kommer nog så småningom) på android, appstore är överlägset android market (som verkligen behöver förbättring), batteritiden från IP4an samt lite småbuggar som man egentligen inte störs sig på (och uppträder inte speciellt ofta för den delen) men ändå finns där. Men i övrigt är jag som sagt förvånansvärt nöjd med SGS2an, skadar ju inte att jag kan få den att se ut i princip som en Iphone GUImässigt (för dom som vill ha det så) samt att den är enormt kraftfull och man kan trixa och mecka och få den precis som man vill ha den (om man bara har knowhow och tålamod).

Postad 23 September 2011 - 20:46

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Skulle inte tråden handla om 5:an, lägg ner det löjliga snacket i övrigt tycker jag. Låt var och en göra det val som passar denne.

Postad 23 September 2011 - 21:09

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Men herregud, definierar ni er att vara unik med vilken telefon ni har? lite mera djup skall det väl finnas i en människa än vilken mobil den har i fickan?

Vissa människor verkar inte klara av att ha "nått som en annan människa har"

Definiera dig själv med vad du gör, inte med vad du har!

Geez...

Snacka om att förstora upp saker geez...

Redigerat av Unregistered1232, 23 September 2011 - 21:09.

Postad 25 September 2011 - 08:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

I4an hade väldiga problem med sin yttre antenn vid lansering. Det slutade med att de erbjöd kunderna gratis silikonskal för att hindra själva problemet som bestod av att handen kortslöt antennen (den metallram som sitter på i4an)

Jo jag vet det sk påstådda problemet. Jag känner dock säkert 20 personer som har Iphone 4 i Sverige och ingen av dem har ngnsin nämt att den har dålig täckning. Problemet är överdrivet.

Radiozo vilken adressbok syftar du på? Är det den som heter adressbok i macbook? Jag hittar ingen meny för det i programmet? Hur gör pc-folket?

Att läsa manualen brukar vara det lättaste ;)
http://www.apple.com...iphone/syncing/

Ytterligare information

Första gången du synkroniserar Info-fliken med iOS-enheten kommer du att få frågan om du vill slå samman data, ersätta data på tjänsten eller ersätta data på datorn från följande program:
  • Mac: Adressbok, iCal och Microsoft Entourage
  • PC: Microsoft Outlook, Outlook Express, Windows-adressbok (XP) och Windows-kontakter (Vista)
Mer information om synkronisering av enheten med datorn finns i handboken eller i någon av dessa artiklar:

Hur man synkar android har jag ingen aning om. Det står väl i manualen till din android telefon?

Redigerat av Unregistereddc471864, 25 September 2011 - 09:01.

Postad 25 September 2011 - 09:04

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Jepp det där problem gäller väll fortfarande idag men det är dock inte bara IPhone som har problem med detta. Min förra Samsung Wave hade samma problem. Idag har jag HTC Desire S och även här kan man märka att iallafall wifi blir lidande om man täcker telefonens samtliga sidor(utom skärmen).

Jag skulle aldrig ens fundera på att stoppa pengar i halsen på ett företag som beter sig som Apple gör, punkt slut.

Postad 25 September 2011 - 17:39

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Jag känner 6st i min bekantsskapskrets inkl mig själv som haft just haft problem med mottagning/antennproblem, så att det varit en akilleshäl kan jag skriva under på, å det sagt så kör jag fortfarande med samma telefon då det inte är ett konstant problem samt att telefonen i övrigt överväger den svagheten.

Postad 25 September 2011 - 17:48

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Jo jag vet det sk påstådda problemet. Jag känner dock säkert 20 personer som har Iphone 4 i Sverige och ingen av dem har ngnsin nämt att den har dålig täckning. Problemet är överdrivet.

Att läsa manualen brukar vara det lättaste ;)
http://www.apple.com...iphone/syncing/

Ytterligare information

Första gången du synkroniserar Info-fliken med iOS-enheten kommer du att få frågan om du vill slå samman data, ersätta data på tjänsten eller ersätta data på datorn från följande program:

• Mac: Adressbok, iCal och Microsoft Entourage
  • PC: Microsoft Outlook, Outlook Express, Windows-adressbok (XP) och Windows-kontakter (Vista)
Mer information om synkronisering av enheten med datorn finns i handboken eller i någon av dessa artiklar:

Hur man synkar android har jag ingen aning om. Det står väl i manualen till din android telefon?

Nej, problemet är inte överdrivet. Kolla på utube så får du se... Folk som sluter handen runt telefonen och hela mottagningen försvinner.

Apple svarade först med det problemet att det inte var ett problem. De sa att den ursprungliga visningen av täckningen inte stämde överens med verkligheten (den visade för mkt täckning)

Den versionen ändrades givetvis efter ett tag eftersom det var skitsnack.

Det är hur som helst en av anledningarna till att jag själv aldrig skulle skaffa en I4a. Hade hellre köpt en 3gs till.

checka: http://www.anandtech...hone-4-review/2

Där ser man hur sjukt stor skillnaden är på en 4 beroende på hur du håller den.
Till I4ans fördel är att grundmottagningen är bättre än på 3gs. Det är bara det att den är mkt mer känslig för hur man håller den. Båda beror på att antennen är ytlig.

Redigerat av Sgart, 25 September 2011 - 18:10.

Postad 25 September 2011 - 21:28

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Kan vi återgå till iPhone5 kanske eller måste det startas en ny tråd?
Är så trött på dessa fanatiker på båda sidor!

Postad 26 September 2011 - 20:41

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Jag får huvudvärk av den här nya fonten MHB valt att köra :/

Back to topic, nya rykten bekräftar att telefonen presenteras den 4 oktober för att sedan lanseras den 5 oktober, dagen efter! Lanserings datumet gäller troligtvis bara US skulle jag förmoda men.. iPhone 5, iOS5 släpps oktober 5 är ju en liten finurlig grej som Apple kan tänkas köra på.

Det har även släppts läckta bilder på kartonger som håller på att fyllas upp i olika Apple/återförsäljar butiker i USA och tolkar man de bilderna så verkar telefonen ha exakt samma design som nuvarande iPhone 4. Men samtidigt sägs det att Apple kan ha medvetet kamouflerat kartongerna för att undvika att det läcks innan presentationen.

Postad 26 September 2011 - 21:04

mattemaz
  • mattemaz
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Jag får huvudvärk av den här nya fonten MHB valt att köra :/

Back to topic, nya rykten bekräftar att telefonen presenteras den 4 oktober för att sedan lanseras den 5 oktober, dagen efter! Lanserings datumet gäller troligtvis bara US skulle jag förmoda men.. iPhone 5, iOS5 släpps oktober 5 är ju en liten finurlig grej som Apple kan tänkas köra på.

Det har även släppts läckta bilder på kartonger som håller på att fyllas upp i olika Apple/återförsäljar butiker i USA och tolkar man de bilderna så verkar telefonen ha exakt samma design som nuvarande iPhone 4. Men samtidigt sägs det att Apple kan ha medvetet kamouflerat kartongerna för att undvika att det läcks innan presentationen.

Vart har du sett dessa bilder?
Har du nån länk?
Inte långt kvar nu :)

Postad 26 September 2011 - 21:35

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Har du nån länk?

Tror det är detta som menas: http://www.macrumors...ready-arriving/

Postad 26 September 2011 - 21:38

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Kan vi återgå till iPhone5 kanske eller måste det startas en ny tråd?
Är så trött på dessa fanatiker på båda sidor!

Handlar inte om fanatism. Handlar om att se telefonerna för vad de är.

Jag äger själv en Iphone och vill inte direkt se det som att jag sysslar med bashing i denna tråden.

Postad 26 September 2011 - 23:31

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
http://9to5mac.com/2...one/#more-94500

Spännande, men jag hade gärna sett en redesign, men det verkar alla hålla riktigt tyst om...

Postad 27 September 2011 - 08:47

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Detta har det pratats om tidigare. Men jag skulle inte ha något emot en förbättrad röststyrning:
http://www.idg.se/2....ad-roststyrning

Sen skulle jag inte bli förvånad om Apple även lanserar iPad 3 den 4 oktober.

Postad 27 September 2011 - 08:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
I dyraste laget om man kollar priset högst på sidan. :P

Postad 27 September 2011 - 15:24

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Sen skulle jag inte bli förvånad om Apple även lanserar iPad 3 den 4 oktober.

Kommer inte att bli billigt det här!

Postad 27 September 2011 - 16:00

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Kommer inte att bli billigt det här!

Hahaha.. ja det är det som är problemet. ;-)

Postad 27 September 2011 - 17:46

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Har du nån länk?

Jag har inte själv sett bilderna, utan läste det på den där länken som Simulacra nu postade 5 inläggar upp.

Nu är iaf presentationen bekräftad av Apple med följande bild:

Postad bild

Let's talk iPhone kanske syftar på den där assistant funktionen men lägg märke till 1:an på telefonen.., det kanske ser ut att bli bara 1 telefon som släpps trots allt.

Postad 27 September 2011 - 18:07

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
Vad motsvarar presentationens kl 10 i svenskt tid?

Postad 27 September 2011 - 18:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Självklart blir det bara en telefon. Blir extremt förvånad om det blir ngt annat. En ny Iphone 4 med 8GB lär ersätta 3GSen som kommer utgå. Det är mitt tips.

Vad motsvarar presentationens kl 10 i svenskt tid?

+9 timmar alltså 19

Postad 27 September 2011 - 19:14

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Allt snack om att en Iphone 4s ska släppas, det borde bara vara dumt av Apple att göra så, Iphone 4 har ju varit på marknaden ett bra tag, och varför ersätta 4an med bara en 4s? Nej Apple måste få fram en helt ny telefon som ska revolutionera marknaden och ta första platsen bland mobiltillverkarna!

Postad 27 September 2011 - 19:24

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Allt snack om att en Iphone 4s ska släppas, det borde bara vara dumt av Apple att göra så, Iphone 4 har ju varit på marknaden ett bra tag, och varför ersätta 4an med bara en 4s? Nej Apple måste få fram en helt ny telefon som ska revolutionera marknaden och ta första platsen bland mobiltillverkarna!

Har dom inte redan förstaplatsen?

Postad 27 September 2011 - 19:35

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Har dom inte redan förstaplatsen?

Per såld modell har dom garanterat det. I4an slog ju rekord redan efter bara några dagar som världens mest sålda mobilmodell.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.