Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 2016 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 945:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 31 July 2012 - 11:27
Postad 31 July 2012 - 11:31
sen ska vi inte ens gå in på att PS3 kör på FAT32 filsystemet.... :S
känns... .OLD
Postad 31 July 2012 - 11:35
(håller med radiozo mao
Redigerat av pacman, 31 July 2012 - 11:36.
Postad 31 July 2012 - 11:37
Edit: hehe jepp
Redigerat av danelk, 31 July 2012 - 11:38.
Postad 31 July 2012 - 11:39
Men ryktena om den svänger ju om möjligt mer än vad de gör för PS4 så det kan bli vad som helst...
Postad 19 September 2012 - 09:22
http://www.gamespot....tml?sid=6396730
Min gissning är att den här uppdateringen görs för att PS3an ska stå sig på marknaden i några år till och kännas som ett rimligt alternativ till den sprillans Wii U för dem som ska köpa/få sin första konsol i vinter. PS4an känns plötsligt mer avlägsen igen...
Postad 19 September 2012 - 09:51
Nu har PS3-slim-slim utannonserats:
Haha. Nu väntar vi med spänning på PS3-slim-slimmy-slim-slim
Postad 19 September 2012 - 16:40
Postad 19 September 2012 - 17:34
Postad 19 September 2012 - 18:06
Postad 19 September 2012 - 18:30
Men det är ju till julhandeln de vill ha något förstås.
Postad 19 September 2012 - 18:38
PS4 kommer sannolikt gå med förlust till en början.
Den som väntar på PS4 bör därför snarare glädjas åt PS3 Slim2
PS2 dog inte när PS3 lanserades, tvärtom så fortsatte den vara en kassako som finansierade en del PS3-förlusterna.
Postad 19 September 2012 - 21:22
Ja, som sagt de vill åt julhandeln. Men de släpper PS4 i vilket fall så det spelar ju mindre roll. De har redan ett schema och de bör vara i slutfasen av det nu.Den som väntar på PS4 bör därför snarare glädjas åt PS3 Slim2
Jag kanske skulle omformulerat. Det känns meningslöst att köpa en ny PS3 om man redan har en som jag sett vissa fundera på här, när det ändå kommer en ny snart. Men to each his own.
Postad 20 September 2012 - 06:52
Postad 20 September 2012 - 07:47
Är det verkligen så tvärsäkert att PS4 (eller om den nu ska heta Orbis) kommer redan 2013? Än så länge har ju inget officiellt hörts från Sony, och då är allt fortfarande möjligt. Men med det sagt vore det ju strålande om det skulle vara så! Så länge den är bakåtkompatibel med PS3, för jag vill kunna byta in min gamla maskin. Jag är ingen samlare.
Det dröjer nog till 2014
Postad 20 September 2012 - 11:34
Nej, den kan mycket väl komma första halvan av 2014 också.Är det verkligen så tvärsäkert att PS4 (eller om den nu ska heta Orbis) kommer redan 2013?
2013 eller början av 2014 är i alla fall vad allting och alla rykten pekar mot. Skulle bli mycket förvånad om man lanserade senare än så.
Postad 20 September 2012 - 13:46
Postad 20 September 2012 - 14:26
(Om sony inte kommer med info innan 2014 slutet)
Postad 21 September 2012 - 10:24
*) Den skulle iofs inte bli en hit för 199$ heller, men...
Postad 21 September 2012 - 10:41
Postad 21 September 2012 - 10:51
Postad 21 September 2012 - 12:12
270$* för PS3 slim-slim? Men snälla SONY, det kommer ju inte att slå? Man får hoppas, för deras skull, att produktionskostnaden blir väsentligt lägre iaf.
*) Den skulle iofs inte bli en hit för 199$ heller, men...
Fast då ingår det 2 spel och en HDD på 250gb.
Postad 21 September 2012 - 12:41
The 'Super Slim' PlayStation 3 has attracted "very high interest" from Xbox 360 owners looking to pick up a second console, Sony has stated.
Speaking with GameSpot, hardware marketing man John Koller said that those picking up the new model PlayStation 3 next week were "most likely... not a PS3 owner yet".
"We have seen a very high interest rate from Xbox 360 consumers wanting to purchase a second console," he continued. "We've held up Uncharted 3 as our flagship product over the last year and it's a good opportunity for those types of consumers to come over and own a second console in their household."
The new model console features a slimmer design and is set to be bundled with Uncharted 3 in the US. Europeans, meanwhile, will be able to pick up the hardware with a copy of FIFA 13.
Koller likens the interest in the console to that of the Xbox during the previous generation.
"We saw the same kind of thing happen in reverse during the PS2 years when a lot of PS2 consumers said they wanted to get an Xbox because of Halo and some other games," he continued. "So we think the strategy works and it's a good one."
Sony is set to continue supporting PlayStation 3 for "the next few years", Koller reaffirmed, before promising an "incredible lineup" of software.
The Super Slim PlayStation 3 goes on sale across the UK next Friday, September 28. We got to grips with one yesterday.
Postad 21 September 2012 - 12:57
http://www.youtube.c...h?v=nwOsZbZYZTE
Postad 21 September 2012 - 13:10
http://www.youtube.c...h?v=HTc7J6eYQ1s
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 21 September 2012 - 13:11.
Postad 24 September 2012 - 06:01
Postad 24 September 2012 - 10:12
PS3an kör inte FAT32! Du måste skilja på internt och externt filsystsem... Det interna är något linuxbaserat filsystem, special.sen ska vi inte ens gå in på att PS3 kör på FAT32 filsystemet.... :S
känns... .OLD
Via USB läser den FAT32 eller exFAT, men inte NTFS (inte så många prylar som läser NTFS öht)
Postad 25 September 2012 - 12:39
Jag vill ha en superfat med supereffektiv och knäpptyst kylning.
Postad 25 September 2012 - 15:00
PS3an kör inte FAT32! Du måste skilja på internt och externt filsystsem... Det interna är något linuxbaserat filsystem, special.
Via USB läser den FAT32 eller exFAT, men inte NTFS (inte så många prylar som läser NTFS öht)
om jag inte minns fel, när jag skulle formatera nya hdd i ps3 så stod det nåt om fat32... (OBS inte extern utan intern)
när jag googlar på just denna topic så verkar det vara splittrat, hitta hittade jag ett intressant inlägg: http://www.psu.com/f...l=1#post3154179
Men o andra sidan, vad vet helpdesk egentligen
Postad 26 September 2012 - 10:58
Meningen med den är väl att den blir billigare för Sony att tillverka och att den tids nog kommer vara den enda som är intressant eftersom det är den enda som kommer kunna köpas ny. Typ.Och vad är meningen med en superslim? Fattar inte att folk är intresserade av det. Vad är det med snålversioner som lockar??
Överraskande dyr dock. Iofs så blev ju inte heller WiiU tokbillig.
Redigerat av pacman, 26 September 2012 - 11:00.
Postad 27 September 2012 - 07:57
Och vad är meningen med en superslim? Fattar inte att folk är intresserade av det. Vad är det med snålversioner som lockar??
Undrar precis samma sak men antar att komponenter blir billigare (jämfört med första ps3 på 7000:-) och vi får hoppas att de är mycket bättre. Snabbare kommunikation mellan olika delar.
Kanske samma typ av processor men mindre och energisnålare.
Första slim fick en neat funktion som tillät styra PS3 med tv kontrollen (via hdmi) dock undrar jag om det är maskinvaru bunden funktion..
Postad 30 September 2012 - 13:13
Precis. Den interna hårddisken är även krypterad (så den inte kan användas i någon annan PS3 utan att formateras om), och så vitt jag vet så stöder inte FAT32 någon som helst kryptering.PS3an kör inte FAT32! Du måste skilja på internt och externt filsystsem... Det interna är något linuxbaserat filsystem, special.
Billigare att tillverka, billigare att leverera och snart så kommer den nog vara billigare för oss konsumenter också kort efter lagren av dom gamla slim-modellerna är slut.Och vad är meningen med en superslim? Fattar inte att folk är intresserade av det. Vad är det med snålversioner som lockar??
Sedan så är nyare modeller vanligtvis märkbart energisnålare också så dom kräver mindre kylning, men jag är inte säker på om det gäller med denna modell. Enligt denna japanska artikel så används samma tillverkningsteknik i nya CECH-4000 för Cell och RSX som i den äldre CECH-3000, vilket jag är faktiskt rätt så besviken över, hade hoppats att den skulle dra runt 45-50W som första PS2 slim. Men man får väl vänta tills Digital Foundry eller någon annan sida verkligen har testat dom och så.
Postad 02 October 2012 - 07:13

Svårt att se hur de ska kunna få spel i 4K snurrbart på PS4 (med nån form av kvalité iövrigt) men det struntar nog Sony i, kommer nog finnas gott om "4K"-klistermärken på PS4 kartongen...
Redigerat av pacman, 02 October 2012 - 07:15.
Postad 04 October 2012 - 22:38
Sant, förutom att man inte alls kör FAT32 utan ett propertiärt filsystem som sägs vara byggt på UFS2 som knappast kan sägas vara omodernt. Med andra ord inte alls santSå kan det va.
sen ska vi inte ens gå in på att PS3 kör på FAT32 filsystemet.... :S
känns... .OLD
Källa på det? Jag använder google....
Men om du är besviken på att den inte stödjer NTFS på externa diskar har du helt rätt.
Postad 04 October 2012 - 22:43
Hmm, med att mjölka brukar man mena att komma med små små förbättringar (typ star wars filmerna som ständigt kommer i nya versioner - snart 3D med svensk dubbing) som lockar existerande kunder att köpa samma sak en gång till.Tycker det är helt sjukt ärligt talat att man lägger ner investeringar och tid mm för att skapa en 3dje version av samma konsoll som de kör i hur många år som helst nu. Snacka om att mjölka.
I det här fallet är det ingen uppgraderingen och syftet är knappast att få folk att byta sin slim mot super-slim.
Utan det rör sig om en ren optimering av tillverkningskostnaden.
Det är ett "hardware ratio cost" projekt.
Postad 04 October 2012 - 22:47
Postad 02 November 2012 - 15:39
Multiple sources have confirmed to VG247 today that a new version of the Orbis kit is now shipping to developers, and that it’s housed in a normal PC case.
There are to be four versions of the dev kit, we were told. A previous version was essentially just a graphics card. The version shipping now is a “modified PC,” and the third version, appearing in January, will be close to final spec. A final version will be delivered to developers “next summer”.
Some US developers attended a “disclosure meeting” at Sony’s offices this week, with a further meeting to take place in the coming weeks. The purpose of the meeting is for Sony to tell studios what the machine is designed to do, to detail hardware and to show a set of presentations.
Our source told us that Sony is only calling the machine Orbis, and is not using the words “PlayStation 4″ in these meetings at all.
Orbis, we were told today, is based on the AMD’s A10 APU series. An APU (Accelerated Processing Unit) is a combined CPU and GPU.
PS4′s APU was described today as a “derivative” of existing A10 hardware. The hardware is “based on A10 system and base platform”.
The “ultimate goal” for the hardware, we were told, is for it to be able to run 1080p60 games in 3D with “no problem,” to create a machine that’s powerful enough for “today and tomorrow’s market”.
The dev kits have “either 8Gb or 16Gb of RAM. Deduce from that what you will.”
The hardware is not being made in Japan, it was said.
When asked if PS4 will have an optical drive, specifically Blu-ray, our source responded: “Of course it has.” We’ve been told the hard drive will be 256Gb “as standard,” but it’s not clear if it’ll be a normal HDD or a solid state drive.
We were told that Sony’s aim with Orbis is to avoid problems involved in launching PS3 by creating something “very affordable” but that “isn’t a slouch”.
The machine has WiFi and Ethernet connectivity and HDMI out. Our source said the was “no difference” between PlayStation 3 and Orbis input/output.
The UI, however, has been revamped. It was said today that players will now be able to press the PS button mid-game and travel “anywhere” on the system. An example given was buying DLC from the PS Store mid-game then seamlessly returning to play.
“They’re trying to make it as fluid as possible,” our source said.
We were also told that the machine will be designed to accept system and product updates in the background, and that it’ll “always be standby mode”. When you set the console up, we were told, you’ll be asked if you want to allow background downloads. You can, of course, disallow them.
No details have been given on the pad as yet. Confirmation is expected this month.
Orbis is expected to be announced at an event “just before E3″ next year.
http://www.vg247.com....playstation_4/
Postad 03 November 2012 - 01:10
Postad 03 November 2012 - 01:19
Postad 04 November 2012 - 11:18
Release våren 2014 hade möjligen öppnat för riktigt intressant teknik och jag hade hoppats på att Sonys uttalande "det handlar inte om att vara först utan att vara bäst" (vilket tack olov visar att det inte lärt sig nått
Eller så ligger de före alla "road maps", i stil med GPU:n i 360 (läs: unfied shaders var teknik "road-mappad" för 2006 men de fick med den redan 2005)
Redigerat av pacman, 04 November 2012 - 11:26.
Postad 04 November 2012 - 13:06
Edit: Salta detta, men ett rykte om nästa Battlefield pekar på en lansering oktober 2013 till current och nextgen consoles (uppdaterad port menar de).
Vetefan om konsolerna kommer vara ute oktober dock, känns som de kommer senare mot vintern precis som Wii U.
http://www.neogaf.co...ad.php?t=498308
Redigerat av Zoiler, 04 November 2012 - 13:21.
Postad 22 November 2012 - 23:06
http://www.gamereact...g/jonas/191659/
Rätt gammal artikel nu dock.
Ni som hoppas att nya Xbox och ps4 kommer sopa banan med ny hårdvara över Wii u får nog tänka om
http://se.ign.com/ne...status?mobile=1
Skulle inte bli överraskad om ps3 var den sista Playstation vi ser
Postad 22 November 2012 - 23:24
Ni som hoppas att nya Xbox och ps4 kommer sopa banan med ny hårdvara över Wii u får nog tänka om
Skulle inte bli överraskad om ps3 var den sista Playstation vi ser
är ju inte hela sony som blöder så en ps4 lär vi garanterat få se... dev kits är redan ute och ska tydligen ha en amd A10 APU med antingen 8gb eller 16gb ram
även nya xbox som troligen kommer i 2 olika versioner en enklare modell för lättare spel, tv och film och sen en modell med bättre prestanda för spel
båda kommer nog att lanseras nästa E3 2013 och dom kommer nog till handeln strax före jul samma år...
men verkar som både xbox och ps4 kommer att kräva registrering av spelen så att köpa/sälja spel i andra hand kan man glömma, idioti i min mening...
Redigerat av Rumpnisse, 23 November 2012 - 00:17.
Postad 23 November 2012 - 02:17
Jag tror jag håller fast vid att banan blir rätt rensopad =P.Ni som hoppas att nya Xbox och ps4 kommer sopa banan med ny hårdvara över Wii u får nog tänka om
Postad 23 November 2012 - 04:10
Sony kan mycket väl konka men de gör ju pengar på playstation så tror inte det är där de trimmar ner först direkt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
15 bilder
55 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?