Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung Galaxy Note

556 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Galaxy Note GT-N7000 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 9,09 (92) Inga priser
Samsung Galaxy Note GT-N7000 32GB (Mobiltelefoner) 9 (0) Inga priser

#401

Postad 10 mars 2012 - 00:17

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
nu hoppas jag det är ok för squeezemaster att jag gör ett "iphone" inlägg, sitter just nu med en iphone 4(ej s) och är i bytastankarna, hade 3gs innan och känner att jag är väldigt bekväm i IOS.

Har inte haft en android innan och är lite orolig att bytet kan bli lite krångligt för mig, är en note jag känner passar mig bäst ifall jag ska byta.

För en användare som inte är mkt för att pillra och joxxa utan vill uppdatera till senaste ha lite appar och använda mobilen till både nytta o nöje, är övergången "stor" om man kan säga så eller ska man göra det tråkiga o fortsätta i samma spår?
Nu är jag ju inne i note delen av forumet men skulle bara vilja höra någons upplevelse som hade en valfri iphone utan någon android erfarenhet om det var mkt jobb att lära om sig och bli bekväm i ett annat OS?

#402

Postad 10 mars 2012 - 03:13

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Från och med idag rullas ICE ut till Noten enligt Samsung (Swedroid).
http://www.swedroid....-10-mars-notis/

Kul att det börjar hända lite grejer nu.

Edit: Jag såg nu att dom uppdaterat artikeln. Dom har tagit bort referenserna till Note & Samsung säger att det är fel datum. Det kommer tydligen bli senare.

Redigerat av MR-F, 10 mars 2012 - 04:51.


#403

Postad 10 mars 2012 - 19:00

stu2
  • stu2
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Så då är äntligen Noten inköpt. De hade sänkt priset på den hos Telenor. Fick tag på deras sista (i just den affären). En av försäljarna hade själv en Note och var nöjd med den. Han uppmanade mig att hålla utkik efter ICS som enligt honom skulle komma till Noten de närmsta 3-4 dagarna. Även om många av er redan skrivit om era intryck och åsikter om telefonen tänker jag delge er mina när jag bekantat mig lite med den. Min första Andriodtelefon. Har hittills använt mig av Samsung Wave 1 vilken iofs är en bra telefon men som har sina begränsningar som smartphone eftersom operativsystemet är Samsungs egna Bada och utvecklingen går rätt långsamt. Blev omedelbart förälskad i Galaxy Note när jag såg den och just nu ligger den på laddning. Ska studsa iväg till Elgiganten där de hade ett displayskydd av märket Zagg för 179 spänn.

Hunnit testa den några timmar nu. Sanslöst läcker. Äntligen ett tangentbord man trycka på en knapp och vara säker på att man har tryckt på just den. Kjell och co skulle få in laddningsställ senare nästa vecka för 245 spänn. Blir nog ett sånt.

Redigerat av stu2, 10 mars 2012 - 19:02.


#404

Postad 10 mars 2012 - 22:11

Andreas_Johanss
  • Andreas_Johanss
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
..någon som testat ICS än?.. youtubat endel och flytet som det visar upp ser väldigt väldigt lovande ut!. Lutar att beställa Noten hos Tre.

#405

Postad 11 mars 2012 - 00:56

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Någon som har koll på vilka tredje parts headset så som Beat's eller Jays eller dyligt som fungerar med Note där play/paus - Svara/lägga på knappen samt volym eller byta låt knappar fungerar?

Testade på lokala Phonehouse idag att pluggain Beats Solo lurarna från en HTC Sensation XL och då fungerar play/paus - Svara/lägga på knappen fast byta låt knapparna byter funktion och blir volym, vilket faktiskt inte skadar utan är tvärt om bättre för mig.

Har någon testat andra, gärna in-ear, headset som kan recensera vilka knappar som fungerer och hur?

OBS! Gäller funktion mot inbyggda musikspelaren. (Ikon kallad Musik)

Är sugen på:

http://www.mobilefun...talk-p34416.htm

Där de står de är kompatibla med Noten, men hur vet jag hur knapparna fungerar?

#406

Postad 11 mars 2012 - 01:01

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

Ja, och skyddsdisplay har ni det eller fordral/cover?


Jag skaffade Invisible Shield till min efter den varit i min ägo c:a 3 månader.
Hade Invisible Shield till min HD2 också och gillar deras skydd.

#407

Postad 11 mars 2012 - 11:41

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Noten kommer inte få ICS förens nästa kvartal.

Redigerat av theclone, 11 mars 2012 - 11:41.


#408

Postad 11 mars 2012 - 13:34

Andreas_Johanss
  • Andreas_Johanss
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Noten kommer inte få ICS förens nästa kvartal.


vet..Q2 är iofs snart här

http://www.youtube.c...=1&feature=plcp

#409

Postad 11 mars 2012 - 20:55

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

nu hoppas jag det är ok för squeezemaster att jag gör ett "iphone" inlägg, sitter just nu med en iphone 4(ej s) och är i bytastankarna, hade 3gs innan och känner att jag är väldigt bekväm i IOS.

Har inte haft en android innan och är lite orolig att bytet kan bli lite krångligt för mig, är en note jag känner passar mig bäst ifall jag ska byta.

För en användare som inte är mkt för att pillra och joxxa utan vill uppdatera till senaste ha lite appar och använda mobilen till både nytta o nöje, är övergången "stor" om man kan säga så eller ska man göra det tråkiga o fortsätta i samma spår?
Nu är jag ju inne i note delen av forumet men skulle bara vilja höra någons upplevelse som hade en valfri iphone utan någon android erfarenhet om det var mkt jobb att lära om sig och bli bekväm i ett annat OS?


Jag köpte en Arc S för någon vecka sedan för att få lite omväxling. Övergången är något krångligt, kontakter och sånt måste du först synca till outlook eller liknade för att sedan överföra det till den nya telefonen, detsamma gäller för kalendern. Så glöm inte göra det innan om du väljer att sälja din iPhone, för det blir krångligare att plocka ut dessa saker på backup filen. Vidare så måste du synca dina kontakter/kalender till google molnet för att det ska fungera smidigt, lite svårt att ta backup lokalt som jag förstått det. Jag hade det lite bökigt att förstå hur man prenumererar på en timedit kalender, så det tar ju lite tid att lära sig allt.

När det gäller mail klienten så tyckte jag att den som kom med arc s var dålig på att uppdatera (du fick manuellt gå in och trycka på uppdatera för varje inkorg), gmail finns ju att ladda ner från market som funkar något bättre.. men tydligen ska k9mail vara det bästa alternativet. Men jag har inte direkt tyckt om gränsnittet på de mail appar jag testat.

När man laddar ner appar från android market så måste man vara noggrann och kolla hela tiden vilka behörigheter appen vill ha, inte som på iOS då. T.ex så finns det flera appar som erbjuder bakgrundsbilder men vill ha åtkomst till din telefonlogg, surflogg etc..etc.. så det gäller att läsa igenom ordentligt, helst även recensionerna också innan man kör ner den.

För att sammafatta, övergången är krånglig men när det är klart och man kommer in i det hela så funkar allt smidigt. Gillar även en del widget som finns för olika ändamål, t.ex tv.nu eller SL som visar realtid information osv. Live wallpaper gillade jag också. Jag gillade även möjligheten att välja olika former ut av tangentbord och inmatningsalternativ, t.ex t9 och Swipe som fungerade riktigt bra.

Jag saknade lite enkelheten så gick tillbaka, men det berodde väl främst på att jag behövde använda båda händerna för att telefonen var något för stor för mina händer, sen att den var hal gjorde inte saken lättare. Du måste tycka om att pyssla, gillar du det så kommer du nog gilla det även om flytten inte är den smidigaste.

Edit: Eftersom du frågade efter en generell android så skrev jag här, min uppfattning gäller då arc S, Samsung kan ha bättre lösningar redan från start.

Redigerat av Unregistered1232, 11 mars 2012 - 21:03.


#410

Postad 14 mars 2012 - 17:43

linda1
  • linda1
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Kan man på något sätt byta låt med hörlurarna?

#411

Postad 14 mars 2012 - 18:52

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

Kan man på något sätt byta låt med hörlurarna?


Jag ställde liknande fråga nyss......

Någon som har koll på vilka tredje parts headset så som Beat's eller Jays eller dyligt som fungerar med Note där play/paus - Svara/lägga på knappen samt volym eller byta låt knappar fungerar?

Testade på lokala Phonehouse idag att pluggain Beats Solo lurarna från en HTC Sensation XL och då fungerar play/paus - Svara/lägga på knappen fast byta låt knapparna byter funktion och blir volym, vilket faktiskt inte skadar utan är tvärt om bättre för mig.

Har någon testat andra, gärna in-ear, headset som kan recensera vilka knappar som fungerer och hur?

OBS! Gäller funktion mot inbyggda musikspelaren. (Ikon kallad Musik)

Är sugen på:

http://www.mobilefun...talk-p34416.htm

Där de står de är kompatibla med Noten, men hur vet jag hur knapparna fungerar?

#412

Postad 15 mars 2012 - 19:59

stu2
  • stu2
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Ny uppdatering till Noten. Ingen ICS dock. Nedanstående text är från Sammobile.com

According to Sammy Hub Samsung start with ICS updates for Galaxy Note in Q2
Sadly we know this already we tweeted this many times..
April = Q2 But some extra information…
Samsung isn’t happy with the bugs on ICS for Galaxy S II.
Samsung may delayed this ICS update for the Galaxy Note.
This could mean later in April or maybe in May.
But we still put our money on end April.
Samsung even stopped to release dev roms at the moment for the Galaxy Note this is also the reason why
Samsung put out a other Android 2.3.6 firmware for the Galaxy Note.
Things that Google still not fixed in Android 4.0 is the battery.
Many people are blaming about this after the ICS update Galaxy S II.
Hopefully Samsung will find a way to fix this problem.

Någon som installerat uppdateringen än och som kan ge feedback?

#413

Postad 16 mars 2012 - 22:50

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Jag har installerat Note uppgraderingen och telefonen känns lite rappare faktiskt. Tangentbordet är annorlunda så till vida att 0-9 alltid är synligt så man slipper behöva bläddra fram och tillbaka. Sedan så är några google program tillagda som standard.

Låsskärmen är även den ändrad så att det står "dra över skärmen för att låsa upp", i övrigt så har inte jag märkt något ännu.

#414

Postad 16 mars 2012 - 23:19

stu2
  • stu2
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Jag håller med den känns något lite snabbare. Hade problem med att installera via Kies. När programvaran skulle laddas ner fick fastnade nedladdningen hela tiden på 45%. Använde mig istället av OTA vilket gick hur bra som helst.

#415

Postad 17 mars 2012 - 02:19

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag planerar att lägga in LC1 men först då Kingdroid är uppdaterad med den. Det kunde vara intressant med lite intryck av batteritid m.m hos de som kör den officiella versionen, i jämförelse med LB1.

#416

Postad 21 mars 2012 - 20:16

stu2
  • stu2
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Har nu haft Noten (inte rootad) i 1 1/2 vecka och tänkte delge mina intryck. Suverän smartphone. Märker inte av något lagg alls. Batteriet bra. Räcker helt klart en hel dag med mycket användande. Har fått den att räcka två dagar när jag surfade lite, sms:ade, ringde och spelade lite "Battle frogging" och lite sånt. Tycker att problemet som vissa beskriver när de tittar på film är helt klart överdrivet. Använder WMPlayer vilken klarar galant av alla filmformat jag kastat till den. Suverän bild. Älskar att man kan surfa och se vad det står på skärmen utan att anstränga ögonen. Ibland kommer jag åt volymknappen ofrivilligt men är en vanesak. Bra ljud när man lyssnar på musik. Gillar 5.1 Surroundeffekten och equalizern som man själv kan ställa in. Kameran också väldigt bra. Tar suveräna foto. Har nu vant mig vid storleken rent fysiskt. Gillar när kvinnor som ser när man tar fram telefonen utbrister "Oj, vad stor den är", varpå jag snabbt svarar "Tack så mycket". Har hänt tre gånger. :lol:
Kort sagt, jag är mycket nöjd. Har du inte denna telefon så skaffa den snabbt.

Redigerat av stu2, 21 mars 2012 - 20:25.


#417

Postad 23 mars 2012 - 17:54

stu2
  • stu2
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Ifall nu någon missat det så...den som väntar på något gott. :)

http://www.sammobile.com/

#418

Postad 29 mars 2012 - 10:03

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Lite OT i just dennna tråd men ändå:

http://www.idg.se/2.1085/1.438436

Där det bland annat står:

Dessutom kan du köpa en telefon med Android 4.0 och använda den utan att behöva ställa in och om saker, precis som en Iphone. Men om du vill ändra något kan du göra det, vilket du inte kan på en Iphone eller för den delen Windows Phone.

Note:n säljer bra:

http://computerswede...ge-tar-revansch

och vadå ”fula ankunge”, vackrare kan man ju inte hitta !!!!

#419

Postad 30 mars 2012 - 09:14

sssrlr
  • sssrlr
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Kan man på något sätt byta låt med hörlurarna?

Japp, två snabba tryck på avochpå-knappen så byter den låt.
Lite knicksigt att få till i början men med lite övning så går det galant.

#420

Postad 01 april 2012 - 18:56

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
vet inte om det är en app eller vad det är som spökar, men då och då får jag upp meddelandet "gps är avstängd". nån annan som sett det?

annars, finns där nån app som jag kan använda mig av för att kontrollera vilken app det är som spökar?

#421

Postad 02 april 2012 - 08:57

sssrlr
  • sssrlr
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Är det nån annan som upplevt att det blev sämre på vissa punkter efter uppdateringen?
Dels när man surfar. Innan var det så att när man surfade på en sida och läste en text så "låstes" sidan för sidorörelse, man kunde dra ner med fingret utan att det gled i sidled vilket gjorde det lätt att läsa. Men nu funkar inte det, utan nu så glider sidan hej vilt så om man tex läser en lång text så får man hela tiden parera så texten håller sej i centrum, om ni förstår hur jag menar.
Sen en annan skitirriterande sak är då man skriver sms och använder xt9. Det är ju så att den ger förslag på vissa ord som man skrivit förut och vill man använda det ordet var det bara att trycka mellanslag eller om man inte ville ha det så skrev man bara ett annat ord och det föreslagna ordet försvann. Men så är det inte nu, nu blir det föreslagna ordet kvar fast jag inte trycker mellanslag och jag måste radera det ordet själv, vilket gör att det tar hur länge som helst att skriva nått. Detta jag skriver nu tex tog flera minuter längre tid för jag måste hela tiden se vad för ord som föreslagits och radera det, om jag inte vill ha det..Asirriterande..:-(

#422

Postad 04 april 2012 - 12:00

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Nu har det visst läckt ut en uppdatering till Android 4.0 till Note...

http://www.swedroid....er-ut-pa-natet/

#423

Postad 05 april 2012 - 21:26

_AvATAr_
  • _AvATAr_
  • Forumräv

  • 585 inlägg
  • 0

Är det nån annan som upplevt att det blev sämre på vissa punkter efter uppdateringen?
Dels när man surfar. Innan var det så att när man surfade på en sida och läste en text så "låstes" sidan för sidorörelse, man kunde dra ner med fingret utan att det gled i sidled vilket gjorde det lätt att läsa. Men nu funkar inte det, utan nu så glider sidan hej vilt så om man tex läser en lång text så får man hela tiden parera så texten håller sej i centrum, om ni förstår hur jag menar.
Sen en annan skitirriterande sak är då man skriver sms och använder xt9. Det är ju så att den ger förslag på vissa ord som man skrivit förut och vill man använda det ordet var det bara att trycka mellanslag eller om man inte ville ha det så skrev man bara ett annat ord och det föreslagna ordet försvann. Men så är det inte nu, nu blir det föreslagna ordet kvar fast jag inte trycker mellanslag och jag måste radera det ordet själv, vilket gör att det tar hur länge som helst att skriva nått. Detta jag skriver nu tex tog flera minuter längre tid för jag måste hela tiden se vad för ord som föreslagits och radera det, om jag inte vill ha det..Asirriterande..:-(


Varför kör du inte swiftkey, det är ju överlägset bättre än t9.

#424

Postad 07 april 2012 - 09:02

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Varför kör du inte swiftkey, det är ju överlägset bättre än t9.

Håller helt med till 110 %.
Kör själv betalvarianten Switkey X och den är värd varenda liten krona:
https://play.google....S5zd2lmdGtleSJd

#425

Postad 08 april 2012 - 07:42

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Köpte igår noten på tele 2s 349... kanondeal, tele2s är olåsta :)

Men

Har pillat på den och allt känns bekant med android

Men jag är rätt besviken när jag ska se på youtube filmer?

Visst jag är medveten om Noten har stooooor skärm :)

Visst jad är medveten om noten har udda format och därmed ställer in youtube formatet?

Men har man stor skärm vill man ha så bra kvalitet som möjligt?

EDIT

Hittade inställning nu, verkar fungera kanon nu :) *lättnad* :D

Redigerat av Ironse, 08 april 2012 - 09:01.


#426

Postad 08 april 2012 - 11:50

stu2
  • stu2
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Köpte igår noten på tele 2s 349... kanondeal, tele2s är olåsta :)

Men

Har pillat på den och allt känns bekant med android

Men jag är rätt besviken när jag ska se på youtube filmer?

Visst jag är medveten om Noten har stooooor skärm :)

Visst jad är medveten om noten har udda format och därmed ställer in youtube formatet?

Men har man stor skärm vill man ha så bra kvalitet som möjligt?

EDIT

Hittade inställning nu, verkar fungera kanon nu :) *lättnad* :D


Blev nyfiken. Vilken inställning? Kanske något man kan ha nytta av.

#427

Postad 08 april 2012 - 13:05

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Köpte igår noten på tele 2s 349... kanondeal, tele2s är olåsta :)

Men

Har pillat på den och allt känns bekant med android

Men jag är rätt besviken när jag ska se på youtube filmer?

Visst jag är medveten om Noten har stooooor skärm :)

Visst jad är medveten om noten har udda format och därmed ställer in youtube formatet?

Men har man stor skärm vill man ha så bra kvalitet som möjligt?

EDIT

Hittade inställning nu, verkar fungera kanon nu :) *lättnad* :D


Vaddå tryckte du på hd? :P

#428

Postad 08 april 2012 - 13:14

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Vaddå tryckte du på hd? :P


Det du :D

Jag visste ju det fanns nåt liknande för PC och letade förbrilt :P

Redigerat av Ironse, 08 april 2012 - 13:14.


#429

Postad 08 april 2012 - 14:46

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
Jag har beställt ett exemplar av Note.

Skulle vilja ha tips på att förbättra batteritid, menytid, ev teman som gör telefonen (telefoner) snabbare (ej root) förutom att:
Stänga av plugins
Stänga av animationerna
Stänga av allt onödigt
Ha en bild som bakgrund(ingen video)
Skapa mappar istället för att fylla upp med ikoner t.ex. (mapp för musiktjänser, olika internetbrowser, mm)
Stänga av autosyncro
Använda telefonen på gsm i normalläge

Kanske inte finns nått mer tips? :D

Redigerat av Auxvoice, 08 april 2012 - 14:47.


#430

Postad 08 april 2012 - 16:16

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Jag tycker att det räcker nuförtiden att slå av wifi när man itne använder det och se till att itne ha widgets på skrivbordet mer än de man behöver, då brukar batteriet räcka för mig. Behöver inte vara så komplicerat... =)

#431

Postad 09 april 2012 - 09:23

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
jag kör med zeam launchern (fast bild, med rörlig bild laggar det tyvärr). 3 rutor, 3 widgets. det är allt jag har på skärmen.

wifi och 3g är alltid igång, och jag leker en hel del med mobilen. batteriet räcker väldigt länge ändå, och jag hade kanske inte behövt ladda mer än varannan dag.

#432

Postad 11 april 2012 - 22:35

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
Är detta ett skämt, varför skriver många att skärmen är bra på Note? Är det för att folk betalat så mycket för den? Totalt okalibrerad skärm och visar inte precis mycket detaljer färgmättnaden på standard är tom är för hög vilket gör att man inte kan se detaljer i filmer t.ex. :P man ska tydligen lägga tid på att programera egna färgprofiler.
I jämförelse med med iphone 4 på den mobila youtubesidan så är filmen med iphone 4 mer pixlad, och eftersom dumt nog inte iphone kan gå in på den normala youtubesidan o spela upp video? går det ju inte att ställa in kvalitet, så iphone 4 skit att använda till youtubevideos :)

Kan man göra något åt 3gtäckningen för Note? Den suger och går knappt att använda inomhus om man inte lägger den vid fönstret <_<

Redigerat av Auxvoice, 12 april 2012 - 01:19.


#433

Postad 12 april 2012 - 12:25

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Är detta ett skämt, varför skriver många att skärmen är bra på Note? Är det för att folk betalat så mycket för den? Totalt okalibrerad skärm och visar inte precis mycket detaljer färgmättnaden på standard är tom är för hög vilket gör att man inte kan se detaljer i filmer t.ex. :P man ska tydligen lägga tid på att programera egna färgprofiler.
I jämförelse med med iphone 4 på den mobila youtubesidan så är filmen med iphone 4 mer pixlad, och eftersom dumt nog inte iphone kan gå in på den normala youtubesidan o spela upp video? går det ju inte att ställa in kvalitet, så iphone 4 skit att använda till youtubevideos :)

Kan man göra något åt 3gtäckningen för Note? Den suger och går knappt att använda inomhus om man inte lägger den vid fönstret <_<


Jag tror de flesta menar ljusstyrka och storlek. Gemene man bryr sig nog inte om färgprofiler.. jag skulle inte se skillnaden mellan en eller annan färgprofil och bryr mig knappt om en skärm har K9000 eller K6000.

Vad du menar med täckning för 3G vet jag inte heller, jag har inga problem.. Jag har nog å andra sidan inte heller några besvärande väggar där jag jobbar eller bor, så det kan jag tyvärr inte svara på...

#434

Postad 12 april 2012 - 15:29

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Jag tror de flesta menar ljusstyrka och storlek. Gemene man bryr sig nog inte om färgprofiler.. jag skulle inte se skillnaden mellan en eller annan färgprofil och bryr mig knappt om en skärm har K9000 eller K6000.

Vad du menar med täckning för 3G vet jag inte heller, jag har inga problem.. Jag har nog å andra sidan inte heller några besvärande väggar där jag jobbar eller bor, så det kan jag tyvärr inte svara på...


Hehe e nog van vid lite bättre kvalite. Telefonen känns lite som en iphonekopia från kina med halvbra översättningar ibland inte alls.

Är det fler som har grafikproblem? Känns som det är väldigt många.


Kolla era mobiler! Tips!
Gå in på swedroid med mobilen gå in på valfri tråd och "scrolla" sedan neråt långsamt, uppkommer det ränder i form av exempelvis rosa horisontellt när ni gör detta??
Jag ska leta fram fler enkla saker för att kolla om mobilen fungerar som den ska.

Redigerat av Auxvoice, 12 april 2012 - 15:54.


#435

Postad 12 april 2012 - 15:41

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
inga fel på min skärm, men du verkar ha några på din. måndagsex helt enkelt.

#436

Postad 12 april 2012 - 15:50

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

inga fel på min skärm, men du verkar ha några på din. måndagsex helt enkelt.


Hur är precisionen på din mobil med pennan? Min är 1mm fel. "Visste" redan innan att jag skulle få en defekt, suck! Tror inte folk bryr sig om detta då det är inget större fel.

#437

Postad 12 april 2012 - 15:59

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
den är random. vet inte om det beror på hur jag håller den eller vad det är. 8/10 fall är den top notch, men dom 2 andra fallen så går den lite off. inget jag stört mig på jättemycket än så länge dock. lite irriterande när man ritar menmen =P

#438

Postad 12 april 2012 - 16:02

stu2
  • stu2
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Hehe e nog van vid lite bättre kvalite. Telefonen känns lite som en iphonekopia från kina.

Är det fler som har grafikproblem? Känns som det är väldigt många.

Gå in på swedroid med mobilen gå in på valfri tråd och "scrolla" sedan neråt långsamt, uppkommer det ränder i form av exempelvis rosa horisontellt när ni gör detta??


Definitivt inga rosa ränder överhuvudtaget.

Kollade "Real Steal" på Noten (använder MX Video) och då fanns pixlade gråa fält ända tills jag ändrarde inställningen från HD till SW. Ingen kvalitetsförsämring därefter vad jag kunde se. Var dock bara en DVD-rip på 699 Mb. Helt klart mycket bra kvalitet. Jag är nöjd.

Tycker inte den känns som någon kopia alls. :)

#439

Postad 12 april 2012 - 22:14

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
För att kolla om din skärm är defekt på din note kolla följande:

1. Gå in på swedroid med mobilen gå in på valfri tråd och "scrolla" sedan neråt långsamt, kolla om det uppkommer ränder.

2. Kolla på följande klipp i mobilen i 1080p http://www.youtube.com/watch?v=CjpycCfs4ks vid 13 sekunder med tagnentbordet i bild kommer ev fel att synas ordentligt samma gäller några sekunder efter kolla på vita väggen!
*För att kunna spela upp klipp i 1080p med mobilen måste du klicka på dator längst ner på youtube om du är inne på mobilversionen.

3. Spela upp film några minuter gå därefter in i ett mörkt rum (helt mörkt!) och stäng av mobilen när dem håller på att stänga av sig vide den grå/svarta bakgrunden som är det sista man ser innan den stängs av helt kolla jättenära på skärmen ca 5cm! Om problem finns kommer skärmen se helt trasig ut ungefär som när man har råkat slå sönder en display (svarta streck prickar mm)

Några fler som har detta felet? :)

För övrigt hur många tryckpunkter har skärmen? Min ger 2mm fel och kanske är pga att det är för få tryckpunkter för att det ska bli så exakt?

Redigerat av Auxvoice, 13 april 2012 - 00:15.


#440

Postad 18 april 2012 - 14:20

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
Har en hel lista med fel om någon vill testa saker. Har nu uppgraderat till Xperia ray :wub:

#441

Postad 19 april 2012 - 15:21

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
bara att hoppas på att du inte får ett måndagsex även där då ;)
min note flyter på finfint, inga problem alls :)

#442

Postad 19 april 2012 - 16:12

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

bara att hoppas på att du inte får ett måndagsex även där då ;)
min note flyter på finfint, inga problem alls :)


Redan haft Ray:en ett halvår och den fungerar helt jäkla perfekt, otrolig samtalskvalite, hittar satelierna på ca 5sek, bra batteritid, ... :) , upplever den som betydligt bättre än Note tyvärr, haft 2 exemplar av Note sen orkade jag inte mer, kul med stor skärm dock om den inte Note hade alla grafikfel så, men den har massor med övriga små fel som är irreterande.
Fins absolut inget man saknar på Ray mer än stor skärm & stark led :S

#443

Postad 19 april 2012 - 20:58

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Jag antar att Galaxy note'n inte är Auxvoice-kompatibel.. vi får nog felanmäla den :P

#444

Postad 19 april 2012 - 21:55

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
Hehe verkar så :) fick 2 utbytta iaf den 3dje såldes dyrt :)
Ska bli dock bli spännande och se om man gör note 2 bättre och fixar buggar utan att det tar evigheter.

#445

Postad 19 april 2012 - 23:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

3. Spela upp film några minuter gå därefter in i ett mörkt rum (helt mörkt!) och stäng av mobilen när dem håller på att stänga av sig vide den grå/svarta bakgrunden som är det sista man ser innan den stängs av helt kolla jättenära på skärmen ca 5cm! Om problem finns kommer skärmen se helt trasig ut ungefär som när man har råkat slå sönder en display (svarta streck prickar mm)


Du har inte ägt en SGS2 också ?

En kille i swedroid forumet som gjort samma sak med sin SGS2 i ett rum utan fönster,med svart bakgrundsbild och hög ljusstyrka och såg samma fenomen..

Tycker ju inte att det kan finnas 2 st som kommit på den iden :D

#446

Postad 20 april 2012 - 00:52

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Du har inte ägt en SGS2 också ?

En kille i swedroid forumet som gjort samma sak med sin SGS2 i ett rum utan fönster,med svart bakgrundsbild och hög ljusstyrka och såg samma fenomen..

Tycker ju inte att det kan finnas 2 st som kommit på den iden :D


Nej faktiskt inte, ska det va så ska det va, så största möjliga skärm :)
Men det syntes lika bra så låg ljusstyrka som hög vill jag minnas och så det räcker med att det är lite halvtaskigt ljus och svart bakgrund så märker man det.

Redigerat av Auxvoice, 20 april 2012 - 00:53.


#447

Postad 23 april 2012 - 08:32

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Sketchbook är ett bra ritprogram om man vill lite mera än bara skissa. Nån som vet vilket spel som är snyggast rent tekniskt?
Såg nått på youtube som såg bättre ut än allt annat jag sett till android, men glömde bort vad det hette.

Jag har hittat en del småfel med Note(att pennan är en millimeter off stör mest), men det som gör att jag behåller den tills Note 2 är skärmstorleken och batteritiden. Även om SIII knäcker med sin prestanda så kan jag bara inte gå ner i storlek. Om Note 2 också är i 5.3" blir jag besviken. Gärna 6" om jag ska betala premiumpris igen...

#448

Postad 23 april 2012 - 23:49

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Har ni hört om premiumpaketet till Note?

http://www.youtube.c...vH6vbhOs6Y&hd=1

#449

Postad 24 april 2012 - 05:25

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Sketchbook är ett bra ritprogram om man vill lite mera än bara skissa. Nån som vet vilket spel som är snyggast rent tekniskt?
Såg nått på youtube som såg bättre ut än allt annat jag sett till android, men glömde bort vad det hette.

Jag har hittat en del småfel med Note(att pennan är en millimeter off stör mest), men det som gör att jag behåller den tills Note 2 är skärmstorleken och batteritiden. Även om SIII knäcker med sin prestanda så kan jag bara inte gå ner i storlek. Om Note 2 också är i 5.3" blir jag besviken. Gärna 6" om jag ska betala premiumpris igen...


Ang. pennans kalibrering så är den självkalibrerande. Dra pennan i t.ex en tom skiss utanför kanten ett flertal gånger åt alla håll så kalibrerar den in sig. Min vart spot on efter det...

#450

Postad 27 april 2012 - 07:01

sssrlr
  • sssrlr
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Antekningsblocket är ju inte riktigt gjort för långa saker. Jag brukar kopiera text och klistra in i anteckningar, men om texten är för lång så klipper den av texten, man kan inte skrolla ner för att läsa hela. Och inte kommer den texten som inte får plats på en ny sida heller... värdelöst... :(
Kan man ändra det på nått sett, eller finns det ett bättre program för anteckningar att ladda ner?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.