![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
12 år sedan |
Postad 07 februari 2012 - 12:51
Men fy fan vad kasst det lät, lågt, ingen som helst bas eller dynamik.
Lät ju för fan som ett par 99 kronorslurar ifrån Clas Ohlsson.
Enda som var bra var att man kunde pausa, byta låt etc.
Får bli att använda mina Klipsch igen som trots allt låter rätt ok, och skita i at jag inte kan svara på samtal eller byta låt.
/jonas
Postad 07 februari 2012 - 14:04
Monster är väl inte direkt kända för sin grymma ljudkvalité....Fick precis mina Nokia Pure Monster in ear som jag beställt, tänkte det skulle låta bättre än mina Klipsch som inte är certifierade. Hoppades detta skulle fixa till ljudproblemet.
Men fy fan vad kasst det lät, lågt, ingen som helst bas eller dynamik.
Lät ju för fan som ett par 99 kronorslurar ifrån Clas Ohlsson.
Enda som var bra var att man kunde pausa, byta låt etc.
Får bli att använda mina Klipsch igen som trots allt låter rätt ok, och skita i at jag inte kan svara på samtal eller byta låt.
/jonas
Postad 07 februari 2012 - 14:23
Monster är väl inte direkt kända för sin grymma ljudkvalité....
Nä, men iaf bra mycket bättre än mycket annat.
Trodde de skulle passa bra till Lumia 800 eftersom de marknadsförs ihop med Lumia.
Men det lät skit. Mina Klipsch S41 låter mycket bättre.
Provat lite olika Akg lurar nu med, rätt ok men ingen volym att tala om.
/jonas
Redigerat av Unregistered1e08abba, 07 februari 2012 - 14:26.
Postad 07 februari 2012 - 14:25
Kanske har ni spikat fast alla loudnessknappar ni stött på och har för vana att vrida upp baskontroller med mutterdragare?

Men mer troligt är att ni använder in-ear lurar som inte passar era öron. Glipar det för mycket så försvinner basen.
Jag får ont i öronen av in-ear och undrar för den delen hur många procent som får det av tillverkaren avsedda ljudet.
Avvikelser i passform och hörselgångsvolym ger en i praktiken odefinierad frekvensgång.
Jag använder därför bara större lurar och med dem så låter min Lumia riktigt bra.
Postad 07 februari 2012 - 14:42
Postad 07 februari 2012 - 14:48
Kör med AKG 518 LE och dom fungerar riktigt bra ihop med lumian, bättre ljud än med min nexus s med voodoo installerat. Dom är riktigt basiga med andra telefoner men just med lumian tycker jag dom snarare låter korrekt.
Vi har ju alla AKG på jobbet. Skall testa lite olika och se vilka jag fastnar för.
Varför jag vill ha bas är all hårdrock jag lyssnar på, ofta skitinspelningar så man vill ha baslurar för att få nåt tryck överhuvudtaget.
/jonas
Postad 07 februari 2012 - 14:53
Alltså nog finns det bas att tillgå oroa dig inte över detVi har ju alla AKG på jobbet. Skall testa lite olika och se vilka jag fastnar för.
Varför jag vill ha bas är all hårdrock jag lyssnar på, ofta skitinspelningar så man vill ha baslurar för att få nåt tryck överhuvudtaget.
/jonas

Postad 07 februari 2012 - 15:14
Jag har en fråga till er alla. varför kan man inte spola fram eller bak på spotify?? varken i menyn eller i nokias inbyggda knappar. hur tänkte de där? alltså man kan bara byta låt och pausa???
Har ni samma problem?
OBS detta gäller endast spotify. det fungerar bra på zune
Postad 07 februari 2012 - 15:16
Då är det ju relaterat till spotifys programvara, släng iväg ett mail till dom och fråga?upprepar:
Jag har en fråga till er alla. varför kan man inte spola fram eller bak på spotify?? varken i menyn eller i nokias inbyggda knappar. hur tänkte de där? alltså man kan bara byta låt och pausa???
Har ni samma problem?
OBS detta gäller endast spotify. det fungerar bra på zune
Postad 07 februari 2012 - 16:00
Monster är väl inte direkt kända för sin grymma ljudkvalité....
Vet inte vad du har lyssnat på innan men det är Monster som gör Beats lurarna (jay-z hippedihopp tjofräs nissen).
Dom har grymt bra ljud.
Nu vet jag naturligtvis inte hur bashungriga ni är?
Kanske har ni spikat fast alla loudnessknappar ni stött på och har för vana att vrida upp baskontroller med mutterdragare?
Men mer troligt är att ni använder in-ear lurar som inte passar era öron. Glipar det för mycket så försvinner basen.
Jag får ont i öronen av in-ear och undrar för den delen hur många procent som får det av tillverkaren avsedda ljudet.
Avvikelser i passform och hörselgångsvolym ger en i praktiken odefinierad frekvensgång.
Jag använder därför bara större lurar och med dem så låter min Lumia riktigt bra.
Jag har som jag skrev jays-4 in-ear lurarna sedan innan och där är det jättebra ljud.
Så det är inget fel på dom, utan det är nokias skitmobil elelr deras mjukvara som måste uppdateras. Det är inget bra ljud i Lumian...inte min iaf och då fick jag den i fredags.
Postad 07 februari 2012 - 16:02
Nja beats är inget att hurra för om du kollar hörlurar i samma prisklass.Vet inte vad du har lyssnat på innan men det är Monster som gör Beats lurarna (jay-z hippedihopp tjofräs nissen).
Dom har grymt bra ljud.
Jag har som jag skrev jays-4 in-ear lurarna sedan innan och där är det jättebra ljud.
Så det är inget fel på dom, utan det är nokias skitmobil elelr deras mjukvara som måste uppdateras. Det är inget bra ljud i Lumian...inte min iaf och då fick jag den i fredags.
Testa jämnför ett par beats studio mot akg 701....
Edit: Kika mätningarna http://www.head-fi.o...-indepth-review
Redigerat av Unregistered710b3906, 07 februari 2012 - 16:10.
Postad 07 februari 2012 - 16:39

kanske funkar bättre med andra hörlurar men jag vill inte byta när jag vet att dom jag har är bra.
Postad 07 februari 2012 - 16:49
Är väl något mjukvarubaserat, verkar funka bra med trögdrivna lurar.Oavsett, Nokia har misslyckats med ljudet. Åtminstone änsålänge
kanske funkar bättre med andra hörlurar men jag vill inte byta när jag vet att dom jag har är bra.
Postad 07 februari 2012 - 17:57
Oavsett, Nokia har misslyckats med ljudet. Åtminstone änsålänge
Ser klart skumt ut med lurar:

Från http://www.gsmarena....eview-686p5.php
Postad 07 februari 2012 - 18:16
Jag har kört Nokias app Nätverkskonfiguration och den hittar min nätoperatör (Spring Mobil) och säger att den har installerat inställningarna för GPRS och MMS. Efter detta kan jag surfa men MMS fungerar fortfarande inte. Jag har inte lagt in någon egen APN under Inställningar->Mobilnät->Lägg till APN och om jag går in på Diagnostics->APN Settings så står det bara "Default Internet" och "Default MMS" som IAP Name, fast övriga fält är tomma. Jag har testat att lägga till de APN-inställningarna jag hade på min gamla telefon (med APN-namn, MMSC osv) men det hjälper inte. Jag har startat om telefonen men det hjälper inte. När jag försöker skicka ett MMS så tar det ett litet tag (5-10 sekunder), sen får jag meddelande "Det går inte att skicka meddelandet. Försök igen.".
När jag pratar med min leverantör så sa dom först att det skulle räcka med att köra Nätverkskonfigurationen, men när jag sa att det inte verkade fungera så sa dom senare att det är Nokia som har problem med sina MMS-inställningar och inget dom kunde göra. Är det någon annan som har problem med MMS eller fungerar det för andra operatörer?
Redigerat av Horrabin, 07 februari 2012 - 18:17.
Postad 07 februari 2012 - 20:48
Okej, nu har jag köpt mig en 800. Håller på och utvärderar den, men än så länge känns det bra (fast jag kommer iofs från en seg HTC Hero, så det mesta skulle nog vara bättre), men jag har problem med att få till att kunna skicka och ta emot MMS.
Jag har kört Nokias app Nätverkskonfiguration och den hittar min nätoperatör (Spring Mobil) och säger att den har installerat inställningarna för GPRS och MMS. Efter detta kan jag surfa men MMS fungerar fortfarande inte. Jag har inte lagt in någon egen APN under Inställningar->Mobilnät->Lägg till APN och om jag går in på Diagnostics->APN Settings så står det bara "Default Internet" och "Default MMS" som IAP Name, fast övriga fält är tomma. Jag har testat att lägga till de APN-inställningarna jag hade på min gamla telefon (med APN-namn, MMSC osv) men det hjälper inte. Jag har startat om telefonen men det hjälper inte. När jag försöker skicka ett MMS så tar det ett litet tag (5-10 sekunder), sen får jag meddelande "Det går inte att skicka meddelandet. Försök igen.".
När jag pratar med min leverantör så sa dom först att det skulle räcka med att köra Nätverkskonfigurationen, men när jag sa att det inte verkade fungera så sa dom senare att det är Nokia som har problem med sina MMS-inställningar och inget dom kunde göra. Är det någon annan som har problem med MMS eller fungerar det för andra operatörer?
Jag har Telenor och jag fick lägga till en APN för att få mms att fungera.
Var hittar man diagnostics menyn?
Postad 07 februari 2012 - 21:05
Men du la till APN i "vanliga" APN-menyn, dvs. Inställningar->Mobilnät->Lägg till APN? Behövde du inte skriva in någon MMSC-adress eller så?
Postad 07 februari 2012 - 21:26
Okej, nu har jag köpt mig en 800. Håller på och utvärderar den, men än så länge känns det bra (fast jag kommer iofs från en seg HTC Hero, så det mesta skulle nog vara bättre), men jag har problem med att få till att kunna skicka och ta emot MMS.
Edit: Sorry, jag är helt ute och cyklar... Glöm denna post... Ring Nokia

(Om du redan testat Nätverkskonfiguration och diagnostik...)
Redigerat av Pexer, 07 februari 2012 - 21:31.
Postad 07 februari 2012 - 21:34
Om jag fattat det rätt kan mmsc bara ändras genom Nokias Nätverkskonfiguration... Funkar inte nokias app nätverkskonfiguration så är det väl bara de som kan åtgärda...? Ring NokiaOm du knappar in ##634# så installeras Diagnostics-appen och bland sakerna som ingår i den finns bland annat APN-inställningar.
Men du la till APN i "vanliga" APN-menyn, dvs. Inställningar->Mobilnät->Lägg till APN? Behövde du inte skriva in någon MMSC-adress eller så?

Redigerat av Pexer, 07 februari 2012 - 21:35.
Postad 07 februari 2012 - 21:36
Om jag fattat det rätt kan mmsc bara ändras genom Nokias Nätverkskonfiguration... Funkar inte nokias app nätverkskonfiguration så är det väl bara de som kan åtgärda...? Ring Nokia
Jag bara klickade på redigera apn och la till ip adressen (från telenors hemsida) i proxyrutan sen fungerade det för mig.
Postad 07 februari 2012 - 22:05
Toppen!Jag bara klickade på redigera apn och la till ip adressen (från telenors hemsida) i proxyrutan sen fungerade det för mig.

Men mmsc och apn är två skilda saker.
Apn kan du ändra genom Diagnostics eller genom inställningar-mobilnät. Funkar surfning är ju troligen den rätt.
Jag kan ha fel, men mmsc kan du så vitt jag förstår inte ändra själv. Måste göras genom Nokias Nätverkskonfiguration.
Postad 07 februari 2012 - 22:30
Tror ett tips till nya lumia-ägare.När ni får den, koppla till Zune, uppdatera det som behövs och sen reseta den helt och hållet.
Nu har jag kört ett dygn, nått 50% och har både ringt, surfat och annat. Telefonen tycker det är 18h kvar av batteriet.
Postad 07 februari 2012 - 23:27
Ok, ser nu att det finns en MMS APN meny i diagnostics. Den såg jag faktiskt inte förrut...Toppen!
Men mmsc och apn är två skilda saker.
Apn kan du ändra genom Diagnostics eller genom inställningar-mobilnät. Funkar surfning är ju troligen den rätt.
Jag kan ha fel, men mmsc kan du så vitt jag förstår inte ändra själv. Måste göras genom Nokias Nätverkskonfiguration.

Testar omgående!Hade sporadiska problem med batteriet men har nu löst det helt och hållet genom en total reset av telefonen.
Tror ett tips till nya lumia-ägare.När ni får den, koppla till Zune, uppdatera det som behövs och sen reseta den helt och hållet.
Nu har jag kört ett dygn, nått 50% och har både ringt, surfat och annat. Telefonen tycker det är 18h kvar av batteriet.

Postad 07 februari 2012 - 23:41
Testar omgående!
Du blåser ju telefonen helt och hållet dock, så du vet det

http://www.ukmobiler...okia-lumia-800/
Postad 07 februari 2012 - 23:57
Done!Du blåser ju telefonen helt och hållet dock, så du vet det
http://www.ukmobiler...okia-lumia-800/

i samband med detta hittade jag inget bra sätt att återställa appar på... På iPhone fanns alternativet "Not on this Phone",, Några tips? Zune?
Postad 08 februari 2012 - 00:31
Tänkte tipsa om Send To WP7. Ibland vill man skicka länkar till bilder eller sidor man vill bookmarka enkelt. Installera appen och sen installera extension i chrome,firefox osv. Tar en sekund att få det i telefonen.
Postad 08 februari 2012 - 12:51
Hade sporadiska problem med batteriet men har nu löst det helt och hållet genom en total reset av telefonen.
Byte min lur. Störde mig för mycket på dess skiftning i ljusstyrka från sida till sida.
Den nya jag fick var redan laddad med 11501. Trots det sög batteriet ur sig mycket snabbare ungefär varannan laddning. Betydligt fortare. Gjorde en factory reset sen har det hittills inte kommit tillbaka i alla fall. Så det verkar kunna löna sig att även göra det på en helt ny lur som redan har senaste programvaran från fabrik. 4 timmar sedan jag laddade nu och batteriet är på 94% och då har jag uppdaterat Nokia Drive och några till appar över mobil data och skickat några mess samt drygt 5 minuter samtal. När den knasade så sjönk batteriet från 100% till 80% på typ 1 timma utan att knappt göra något alls.
Har börjat starta om telefonen också efter varje full laddning. Sen rycka ur laddaren när den är igång igen. Denna lur startas ju upp så snabbt så det är inget som är direkt jobbigt. Inbillar mig att det kanske också kan göra något åt saken. Med tanke på batteri problemen som så många haft med denna lur så gör jag gärna lite extra så länge min mår bra. Slutar jag göra så här kommer det säkert tillbaka

Redigerat av deeyay, 08 februari 2012 - 13:21.
Postad 08 februari 2012 - 18:27
Igår höll den 6h.
Idag 10h hittills och 30% kvar.
Hade det bara varit 1-2h skillnad så hade jag vifftat bort det med att jag använde gps något mer igår och kanske ringde ett par samtal mer, men det här var ändå ganska stor skillnad.
Vore kul om fler kumde bekräfta att reset efter uppgradering ger resultat...
Postad 08 februari 2012 - 19:10
Men något hände efter en vecka. Vet inte exakt vad som gjorde det. Ändrade lite på e-post synkroniseringarna (har nu två konton som synkroniserar en gång i timmen). Lekte lite med andra inställningar. Och, laddade på kvällen första gången med Nokias egen laddare som kom med mobilen. (hade före det laddat med någon av de antal övriga micro-usb-laddare som finns hemma i varje hörn).
Resultat: kopplar nästa morgon 07 mobilen ur laddaren. Normal användning under dagen. Klo 19 visar batteriet 58%. Nästa morgon klo 07 (utan laddning) fortfarande 30%.
Batteritiden mer än fördubblades plötsligt efter en vecka, utan att jag vet vad som gjorde det. Har inte gjort någon hard reset. Tycker inte jag gjorde några stora ändringar i inställningarna. Det att jag första gången använde den medföljande laddaren kan väl inte orsaka det? Använder någon annan någon annan laddare än den medföljande?
Edit: och har alltså den nyaste uppdateringen i mobilen sedan jag köpte den. Har inte själv uppdaterat något.
Redigerat av Zetor, 08 februari 2012 - 19:11.
Postad 09 februari 2012 - 07:37
Det att jag första gången använde den medföljande laddaren kan väl inte orsaka det? Använder någon annan någon annan laddare än den medföljande?
Nokia själv har gått ut och sagt i ett uttalande efter allt batteri strul att man måste använda laddaren som följer med telefonen för att få ut max kapacitet av batteriet. Det ska tydligen vara något speciellt med laddaren som lirar ihop med batteriet. Så det kan mycket väl ha varit det för dig.
Numera avslutar jag en dag med ca. 60-70% kvar i batteri. Det är jag mer än nöjd med.
Postad 09 februari 2012 - 08:56

Redigerat av _FredriK_, 09 februari 2012 - 08:57.
Postad 09 februari 2012 - 13:24
" While it's been confirmed by Nokia already, the team over at WeLoveWP.hk have run some tests on charging the Lumia Windows Phone with a number of options. Turns out when put up against generic USB chargers (eg. Apple), USB ports and another Nokia charging unit, the Nokia Lumia adapters provided more charge for a faster rate of recharge.
Check out the summarised results below:
- Computer USB 2.0 port: 3.85V - ~110mA
- Nokia DC-11K Mobile Charging Unit: 3.9V - 330mA
- Apple Charger: 3.88V - 300mA
- Lumia 800 AC-16 Charger: 3.95V - 600mA
Should you have a Nokia Lumia charger in your procession, using it over your PC (or other USB based chargers) will pump the juice into your Lumia handsets at a faster rate."
http://www.wpcentral...s-phones-faster
Vad Nokia tycker du ska använda för att ladda din Lumia.
"Also always use the original Nokia Fast USB Charger AC-16 or the Nokia Charging and Data Cable CA-185CD that came with your Lumia 800, as they are specifically designed to charge the Lumia 800 as efficiently as possible. Only a charger with an output of 1000mA will fully charge your Lumia 800 battery. If you have several Nokia chargers at home, just check the respective labels or plastic parts as the product name is mentioned there."
http://forums.wpcent...-800/186576.htm
Ser ni på jämförelsen mellan olika laddare så har laddare för Lumia bra effekt. Kan kanske vara så att en laddare med lägre effekt inte fixar att ladda telefonens batteri helt fullt eller på ett sätt som batteriet är anpassad för. För att sedan kunna ge bästa batteri tiden
Redigerat av Andreas951, 09 februari 2012 - 13:30.
Postad 10 februari 2012 - 17:58
Till sist vill jag säga att Radio-delen är mycket bra som man kan vänta sig av Nokia. jag har mottagning där jag aldrig har haft med Iphone, Sony, Samsung osv...
Redigerat av yamazaki, 10 februari 2012 - 18:00.
Postad 10 februari 2012 - 18:18
Android krigar kommer de smygande med denna. Rekommenderar starkt telefonen, dock vet jag att 910 kommer men jag vet inte om det är värt att vänta till Maj.
Till sist vill jag säga att Radio-delen är mycket bra som man kan vänta sig av Nokia. jag har mottagning där jag aldrig har haft med Iphone, Sony, Samsung osv...
910 kommer dock inte ha det sexiga, kurviga skärmglaset!
Mmm täckningen är mycket bra och stabil med denna telefon har jag märkt. Helt klart bättre täckning än mina Android lurar. Den hittar oftast nätet på ställen där det regelbundet strulade med mina tidigare lurar.
Batteriet har jag inte upplevt mer bekymmer med. Brukar ha mellan 60-70% kvar nu när jag lägger mig beroende på hur mycket jag har använt den under dagen.
Postad 11 februari 2012 - 11:37
Plus en på den.Till sist vill jag säga att Radio-delen är mycket bra som man kan vänta sig av Nokia. jag har mottagning där jag aldrig har haft med Iphone, Sony, Samsung osv...
Bland de mobiler jag har haft kommer den tvåa.
Slagen endast av den legendariska hajfenan.
Postad 11 februari 2012 - 16:15
Postad 11 februari 2012 - 20:07
Postad 11 februari 2012 - 21:00
Postad 11 februari 2012 - 21:27
Postad 11 februari 2012 - 22:58
Får ni eran kalender att synka med live eller facebook? för min vill då f*n inte. stödjer telefonen det över huvudtaget?
Det är ett **** när man inte svarat på inbjudningar, har 400 grejer att göra varje dag enligt telefonen

Postad 12 februari 2012 - 01:06
Ex. väcka telefonen, inget "knackande" hjälper på Lumian..

Nej tyvärr Nokia verkar ha skjutit sig i foten , när man har satsat allt i ett kort dvs på WP7

Måste erkänna att man började koka inombords när man inte kunde köra "swipe", som man är van med N9:an..+ multitaskingen.. hehe
Summan av kardemumman, verkar som N9:an kommer finnas ett bra tag till i mitt ägo.

Postad 12 februari 2012 - 01:30
Testade en Lumia 800:a igår dvs med WP7.5 . hmmm visst den kändes rapp/snabb i menyerna, men men tyvärr jämfört med N9:an OS i många situationer så ologisk när man har använt N9:an ett tag.
Ex. väcka telefonen, inget "knackande" hjälper på Lumian.., kalendern: man kunde "svepa" fram månaderna frammåt men inte tillbaka.. öhh ??
efter det gav jag upp pga blev så irriterad på alla skavanker med OS:et.
Nej tyvärr Nokia verkar ha skjutit sig i foten , när man har satsat allt i ett kort dvs på WP7, en av anledningarna var ju att man skulle få ut snabbare flera telefon-modeller med WP7, men men hur många har dom fått ut på 1år?? I nu läget skulle det säkerligen funnits ute lika många MeeGo baserade telefoner av Nokia som av WP7...
Måste erkänna att man började koka inombords när man inte kunde köra "swipe", som man är van med N9:an..+ multitaskingen.. hehe
Summan av kardemumman, verkar som N9:an kommer finnas ett bra tag till i mitt ägo.
Antar du gav det 5 minuter i en butik? N9:an är precis som Lumian nytt för de flesta och det tar ett tag att anpassa sig. Programbyte har du ju på <-. inte helt olik N9an och du sveper upp och ner för månaderna, inte i sidled. Då går det lite lättare att även gå bakåt

Jag kan väl äntligen förstå varför Nokia hoppade på ett tåg. Det är ju ett lite udda val men för varje dag jag jobbar med android-lurar ju mer problem jag får med folk som skaffat en ju mer hatar jag det. Android börjar likna gamla windows phone, då de under x antal programversioner lagt kaka på kaka och det blev bara soppa av det.
Redigerat av asbra, 12 februari 2012 - 01:31.
Postad 12 februari 2012 - 01:49
Antar du gav det 5 minuter i en butik? N9:an är precis som Lumian nytt för de flesta och det tar ett tag att anpassa sig. Programbyte har du ju på <-. inte helt olik N9an och du sveper upp och ner för månaderna, inte i sidled. Då går det lite lättare att även gå bakåt
Hade gärna sett att Meego fanns kvar på de billigare smartphonsen men förstår Nokia har slut på pengar och Microsoft stoppade en slant i fickan på dem.
Jag kan väl äntligen förstå varför Nokia hoppade på ett tåg. Det är ju ett lite udda val men för varje dag jag jobbar med android-lurar ju mer problem jag får med folk som skaffat en ju mer hatar jag det. Android börjar likna gamla windows phone, då de under x antal programversioner lagt kaka på kaka och det blev bara soppa av det.
Inte alls 5min, mer än det, till och med fick jag ändra språket från polska -> svenska (inga problem med det

Kalendern funkade inte bakåt med den telefonen, testade "svepa" över alla håll. ??
Hmm programbytet var inte alls lika smidigt som med N9:an.

Det var inte alls pengar problemen som orsakade övergången till WP7, det var pga ändringarna i övre hierarkin. tack vare MS Mr.Elop, skulle Anssi Vanjoki blivit VD, då skulle det varit fullt ös på MeeGo.
Ok får se ifall WP utvecklas till det bättre hållet. tyvärr fick jag lite avslagen smak av den.

Postad 12 februari 2012 - 02:12
Inte alls 5min, mer än det, till och med fick jag ändra språket från polska -> svenska (inga problem med det
, MM:s personal klarade inte av det).
Kalendern funkade inte bakåt med den telefonen, testade "svepa" över alla håll. ??
Hmm programbytet var inte alls lika smidigt som med N9:an.
Det var inte alls pengar problemen som orsakade övergången till WP7, det var pga ändringarna i övre hierarkin. tack vare MS Mr.Elop, skulle Anssi Vanjoki blivit VD, då skulle det varit fullt ös på MeeGo.
Ok får se ifall WP utvecklas till det bättre hållet. tyvärr fick jag lite avslagen smak av den.
Tror du att MeeGo hade räddat Nokia?
Postad 12 februari 2012 - 09:06
En VD bestämmer inte företagest strategi. Det gör styrelsen. Nokias styrelse, med finländaren Jorma Ollila i spetsen, beslöt att gå över till WP, och de anställde Elop att genomföra den strategin. Elop ger och övergången ett ansikte, men beslutet var inte hans. Man ska alltså inte skylla på honom för att Nokia övergav Meego och gick till WP.
Meego skulle bli stort och många företag ställde sig bakom det. Det skulle kommat till mobiler, tablets, TV:n och bilar. Men var är det idag? Det försvann plötsligt. Troligtvis var det inte det som Nokia och de övriga hade hoppats på.
Och det går bra att svepa fram och tillbaka mellan månaderna i WP's kalender.
Postad 12 februari 2012 - 14:30
Har nu haft min Lumia 800 i snart två veckor och den lirar kanon som jobbmobil. Mycket smidigare än iPhone som numera samlar damm i en låda. Klart att man saknar några appar men tror det mesta kommer efter en tid. Lumia 800 som telefon är som alla nokia varit genom tiderna.. bra byggda och känns j*vligt stabil.
Undrar bara när min telefon ska upptäcka .1501 uppdateringen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar