Försändelsen har returnerats till avsändaren.
Blir å ringa katchings kundtjänst å hoppas att de kan skicka den dit jag bor.
Blir nog inga midsommarbilder med 808
1 relaterade trådar
Postad 21 juni 2012 - 04:48 Försändelsen har returnerats till avsändaren. Blir å ringa katchings kundtjänst å hoppas att de kan skicka den dit jag bor. Blir nog inga midsommarbilder med 808 Postad 21 juni 2012 - 09:09
Tror det är Posten du ska klaga på. Postad 21 juni 2012 - 10:02 Jo, men katching har ju telefonen. De sa att den som står först i kön får min telefon som skickades tillbaka. De kunde beställa en ny till mig men jag hamnar såklart sist i kö. Vadfan e de för stil? Å nu kommer jag få pröjsa telenorabonnemang en månad när jag inte ens fått en telefon Postad 21 juni 2012 - 10:47
Har följt med utv av kameror och mobilkameror och det finns kundunderlag för det mesta. Dels så köper många sämre kompaktkameror även om de skulle få bättre till ~samma pris. Och även om man köper en hyffsad kkamera så kör man på auto hela tiden (det är ju så stor skillnad bara för att man förlänger slutartiden ett knyck och lämnar bort blixten, eller enbart lämna bort blixten i autoläget, men det skiter man i). För mobilkameror så verkar väldigt många enbart se på bilderna på mobilskärmen, och då spelar det ju ingen roll hur detaljerna ser ut. Så därav är många "lyriska" över sina iphone bilder med sina övermättade färger, även om de ibland är tom fula om man ser på en stor skärm. Men det behöver man ju inte bry sig om på en sub 4" skärm. Så världen är delad i ungefär följande grupper: A) de som inte bryr sig auto-snaphsot-cheap-wahetever grupp, B de som lever sgs enbart i en småskärmsvärld (overoende om de bryr sig om kvalitet eller inte). C) och bland entusiaster ("pixel- och isoperversa"). För C så har mobilbilder hittills bara varit ett nödvändigt ont men bland dessa ser man nu definitivt en yrvakenhet över den nya pureview tekniken. Naturligvis är A, B och C alla ivriga konsumenter så de kan köpa på sig både mobiler, kkameror och systemkameror kors och tvärs, men om man nu gör en profilering över preferenser så kanske ovanst generalisering kan göras. Så frågan är hur Nokia skall kunna locka folk från grupperna A och B? Redigerat av Moka, 21 juni 2012 - 10:48. Postad 21 juni 2012 - 10:56
D, iphoneköpare som säger att den är bäst på allt i deras hjärna och då är det så. E, folk som köper det senaste och dyraste, för vilket pris som helst för att få lika mycket "uppmärksamhet" som dem andra som har det dyraste, säger man något ont om deras pryl går dem till attack oavsett. Postad 21 juni 2012 - 11:29 lite dåliga är dom.hade dom inte varit ensamma om att ha telefonen skulle jag köpt från någon annan.beställde innan 14 och var lovad att få telefonen i fredags men dom klantade till det så den skickades på fredagen så fick ingen telefon innan förra helgen.har du kollat på deras sida vid beställning om man kan använda annan adress än den folkbokförda? Redigerat av Unregistered0a756c1f, 21 juni 2012 - 11:32. Postad 21 juni 2012 - 12:58 Har snackat mekatching nu, de har skickat telefonen till en annan kund. J**** Idioter. Beräknad leverans om två vevkor säger hon i supporten. Jag bad dem att avbeställa skiten å kalla tillbaka mitt abonnemang ifrån telnor. Konstigt nog så var det absolut inga problem. Jag tycker ju att de borde värna om kunderna och försöka hålla kvar dem. Om man får tebax ett paket där kunden meddelat tigare att man vill ha det men att det skickats fel, hur kan man du vara så dum att skicka det till en annan kund? Så nu ger jag fan i katching, det får bli dustin eller nått. Postad 21 juni 2012 - 13:19 skulle jag oxå gjort,till mig sa en av killarna att det var konstigt att du inte fått ett kolli nummer på torsdagen då du beställde innan 14 som står på deras hemsida,tjejen jag prtade med på fredagen sa att NEJ vi har inte gjort bort oss..OK..funderade allvarligt på måndagen att skicka tillbaka den och vänta ett par veckor tills andra fått in den.. Postad 21 juni 2012 - 13:25 Postad 21 juni 2012 - 17:31 Tråkigt! Postad 21 juni 2012 - 17:35 Tyvärr så är det ju som med ägget. Ska man börja på den spetsiga ändan eller den runda.. Tycke och smak. Det har ju till och med brutit ut krig pga det. Iallafall i Gullivers resor! ![]() Postad 21 juni 2012 - 19:23 Jo då jag har fått den och klämt på den lite i två dagar, dock jobbar jag 16h/dag just nu och har fullt upp hela tiden så det blir inte så mycket klämmande. Jag kan tycka att den har en hint av lite rosa i det svarta ibland, det hade inte min N8, dock hade min test-N8 det problemet fast mycket mycket mer än det jag tycker mig se på min 808, inget som stör mig alltså. Tycker 808:an är det bästa köp jag gjort, det höga priset till trots, är helnöjd med bilder och video. Jag använder den inte till mycket mer än det, att ringa med åsido =) Den känns helt enkelt som en N8 fast dubbelt så snabb med dubbelt så mycket RAM, vilket också är fallet, ungefär. Uppskattar också mycket att grön och röd lur nu är tillbaka som fysiska knappar, något jag lärt mig leva utan på N8:an men saknat. Det enda jag inte gillar hittills är att den känns vass mot örat vid samtal, men jag tänker skaffa ett silokonfodral så småningom vilket jag hoppas råda bot på det hela. Att knäppa ett kort från standby-läge är jag mycket imponerad av, tidsmässigt, det tar verkligen bara en sekund från det att man trycker på kameraknappen tills man kan knäppa ett kort. Vad gäller en cfw till 808 kommer det dröja ett tag, iaf minst en vecka innan jag fått tid till en sådan. Mycket skräp är det med i originalutförande, mer än det jag räknat upp tidigare då vissa saker ju ligger på massminnet. Joikuspot light är en av de sakerna, vem vill dela ut en uppkoppling utan säkerhet? Den andra är antivirusprogrammet som bara segar ned, usch! Sen spelar jag inga spel så de ryker på en gång! EDIT: Glömde säga att batteritiden inte är optimal än, men så brukar det vara med nya batterier, de behöver 3-4 fulla i/ur-laddningar eller mer för att fungera som de ska. Redigerat av trixeo, 21 juni 2012 - 22:22. Postad 21 juni 2012 - 21:27 redan? Ingen ota vad jag kan se http://www.n8fanclub...updated.html?m= Redigerat av Unregistered0a756c1f, 21 juni 2012 - 21:29. Postad 21 juni 2012 - 22:23 För ett fåtal CV bara. Inget nämnvärt har uppdaterats i dem. Troligen inte ens nåt som berör vår skandinaviska variant. Postad 21 juni 2012 - 22:39 Vi väntar med spänning.. Tack för ditt engamang Postad 22 juni 2012 - 09:32
Finska är det där inte.. kanske Lettiska eller Litauiska.. Postad 22 juni 2012 - 09:38
Ja det är lettiska. Postad 23 juni 2012 - 10:45
TPU Gel Case som KarlzZ tipsade om från ebay då CC-3046 Hard Cover är för mig ointressant.
Letar febrilt efter tillbehör nu, beställt
Dessa hittade jag på CDON: Nokia CR-123 Universal carholder, Nokia DC-16 Portable Charger - White och Nokia DC-20 12V carcharger Dual USB-A Output men vill även ha CA-198 HDMI-kit och Nokia HH-23 Tripod Mount, någon som hittat dem att köpa någonstans förutom på tyska sidor? Postad 23 juni 2012 - 15:40
Här är två av dom http://cdon.se/hemel...output-17300908 http://cdon.se/hemel..._white-18944596 Postad 23 juni 2012 - 15:43 Ja precis som jag skrev, dem har jag hittat på CDON, men inte CA-198 HDMI-kit och Nokia HH-23 Tripod Mount någonstans =) Postad 23 juni 2012 - 17:18
oops läste visst lite slarvigt ![]() Postad 23 juni 2012 - 20:50
Jag har oxå letat en del efter dom men bara hittat dom i Tyskland och Frankrike som har dom i lager,står Q3 på många sidor,så inget speciellt datum direkt,är nog bara att vänta och se när dom kommer hit.Jag orkade inte vänta utan chansade på att ta hållaren från Tyskland och även skyddet cc-3046. Har formaterat minneskortet med exFAT och det fungerar.det står exFAT när jag har minneskortet i datorn.har du provat det? Har dessvärre ingen film fil över 4GB att prova om det verkligen fungerar,kanske någon annan här kan testa. Edit:precis fört över en fil på 4.2GB till minneskortet och även en på 7.56Gb gick bra.suveränt. Redigerat av Unregistered0a756c1f, 23 juni 2012 - 21:53. Postad 23 juni 2012 - 22:29 Fint! Det hade jag aldrig trott att de skulle ha stöd för, glada nyheter! Postad 24 juni 2012 - 11:25
exFAT har väl varit på g ett bra tag, undrar om N8 skulle kunna klara av det också?
Postad 25 juni 2012 - 01:05 Postad 25 juni 2012 - 06:23
Tror du glömde länken ![]() http://www.youtube.c...player_embedded Postad 25 juni 2012 - 10:53 Postad 25 juni 2012 - 14:04
Ser ju snyggt ut. Lite glatt och serietidningsaktigt ut jämfört med WP iaf. Ang hårdvaran så var det ju nåt snack (1/2 - 1 år sen)om att Nokia höll på (håller på) att utveckla en skärm som är böjbar, dvs man kunde tex ha telefonen som ett brett armband. Inga prototyper har siktats ännu men kanske de fortsatt med det trots WP övergången. Den kurs som Nokia kom in på iom misslyckandet med S60 för touch (N97 mfl) kunde kanske trots allt ha kunnat lappas upp iom att Belle nu verkar väldigt ok, dvs OM nokia satt igång med storstädning direkt där och då. Dvs skulle man inte "bränt ner den brinnande plattformen" utan istället ha släckt elden och lappat upp (Qt mm mm) så kunde det ju ha funkat ändå. Har själv kvar en många år gammal S60 lur och den klarar av tex multitasking mm. Verkligen synd att Nokia byggde på sig en så styv rustning att de blev för styva i svängarna. Men frågan är ju vad som är bäst för oss kunder: Android, IOS och Symbian/Meego eller Android, IOS och WP, fär 4 st aktörer kanske inte skulle ha kunnat realiseras ändå? Kul ändå att se att 808 fräser på, tycker det verkar som mycket lovande teknik. Och belle funkar ju fint, har testat i en E7:a. Postad 25 juni 2012 - 18:55 Bildgalleri (telefonen): http://www.allabouts...retail_unit.php Recension del 1/4: http://www.allabouts...part_1_hard.php Postad 25 juni 2012 - 21:26 Självklart så fokuseras det kring kameran och mikrofonen, men som mobil.. Inte mycket, men den är inte dum! Bara att den har en rå/lite knottrig baksida gör att den ligger bra i handen. Fm sändare, gratis kartor till Gps'en, mikrofonen, KAMERAN! 10 Stjärnor! Lycka till alla som skaffar sig denna pärla! Enda abret är att jag skulle vilja ha en större kalender app och en bättre musikspelare.. Just där suger Symbian.. Men annars.. En pärla! Redigerat av PO69, 26 juni 2012 - 13:15. Postad 26 juni 2012 - 16:08 - Rensat MMC från allt, flyttat phone_as_modem dit från C: - EQ-mod, med EQ-fix - Stängt av indexeringen (men startar du "Sök" så sätts den igång) - Svenska tillagt i ordlistan - TweakS ligger i uda och går att avinstallera helt om man inte använder det. - Bara svenska och engelska i core/rofs2/rofs3/uda - Installserver med log - SysAp mod ("Starta om telefonen" finns med som val) - Nokia FileBrowser i rofs2 - Ledigt på C: 597 MB - FM-sändaren stödjer inte mer än 8 tecken på ID så kanske "Nokia808" blir bra istället för bara "Nokia"? Behöver hjälp med en grej omgående - vilka val finns vid ett tryck på "röd lur" (lägg på/avsluta) i en original 808? Jag glömde skriva upp det innan jag flashade med SysAp mod. Valen som finns nu med den modden är: - Stäng av! - Starta om telefonen - Lås telefonen - Aktivera energispar - Allmän - Ljudlös - Möte - Offline Postad 26 juni 2012 - 16:52
Jag har inte 808 men c7 med belle, fattas bara "Lås skärm och knappar". Postad 26 juni 2012 - 17:00 Tror inte det är samma på den va, Belle FP1? Har för mig att det inte var så många val på original fw. Någon annan som kan kolla? Postad 26 juni 2012 - 19:19
Ljudlös Aktivera Offline-läge Aktivera Energisparfunktionen Lås telefonen Stäng av Postad 26 juni 2012 - 20:01 Tack! Ok, då saknas inte något iaf =) Anledningen till att jag gillar SysAp-modden är ju för att den lägger till "starta om", och nu gillar jag den ännu mer för att man kan välja flera profiler med den också =) Postad 26 juni 2012 - 20:22 Spännande att du redan fått iordning en Cfw beta.Du är suverän. Kunde inte låta bli att lägga in rompatcher och installserver ![]() Har 361MB ledigt så det är stor skillnad med din. Har lagt in Ios style by Pizero som tema och tycker den ser riktigt bra ut nu både menyer och startsidor. Använder du Phoenix Service Software 2012.16.004.48159 eller någon annan ?. Redigerat av Unregistered0a756c1f, 26 juni 2012 - 20:24. Postad 26 juni 2012 - 20:49 Det blir inte lika mycket ledigt på den skarpa v1 då denna beta inte hade något i uda. I v1 kommer de uppdaterade versionerna av social och maps vara med så man slipper uppdatera. Kommer däremot inte att lägga med något M$-crap utan det får man installera om man vill. Japp, den versionen av Phoenix använder jag. Postad 26 juni 2012 - 22:46 Någon som har en bra länk till den Phoenix ni använder, har tydligen en gammal från 2011 såg jag nu. Edit: hitta den på dailymobile.se nu precis Redigerat av big_swede70, 26 juni 2012 - 22:50. Postad 26 juni 2012 - 22:57 Finns alltid hos killen som crackar det http://www.seidea.com/ Postad 27 juni 2012 - 00:02
här.
V1 av min cfw för 808:an finns att ladda hem
Raderat: Mobile Security F-Secure Security Engine F-Secure JoikuSpot Light Psiloc World Traveler Vlingo - Voice JoikuSpot Light Engine Bounce Boing Battle Microsoft Communicator Shazam ColorizIt Silent Film Director Nokia Recommends widget CNN Int Nokia recommande Phone_as_modem NatGeo NFC tutorial Uppdaterat till senaste versionen: Nokia Social (SR2Hyperion_sr2hyp.15.8_1.5.233_IAD) Nokia Maps Suite (v3.09(8)_12wk09_b05) - Rensat MMC från allt, flyttat phone_as_modem dit från C: - EQ-mod, med EQ-fix - Stängt av indexeringen (men startar du "Sök" så sätts den igång) - Svenska tillagt i ordlistan - Nokia Suite support apps - TweakS ligger i uda och går att avinstallera helt om man inte använder det. - Bara svenska och engelska i core/rofs2/rofs3/uda - Installserver med log - SysAp mod - lägger till följande vid tryck på "röd lur": -- Stäng av! -- Starta om telefonen -- Lås telefonen -- Aktivera energispar -- Allmän -- Ljudlös -- Möte -- Offline - Ledigt på C: ca 520 MB - FM-sändaren stödjer inte mer än 8 tecken på ID så det fick bli "Nokia808" istället för bara "Nokia" Flasha precis som vanligt med Phoenix och välj refurbish. Orkar inte skriva en how-to på hur du flashar nu, om du inte vet finns det en guide i N8-tråden på detta forum. EDIT: Funnit en bugg: "Ta bild när telefonen är låst" verkar inte fungera med SysAp-modden, går ju dock att låsa upp och sen trycka på kameraknappen så det stör mig ej. Redigerat av trixeo, 27 juni 2012 - 21:52. Postad 27 juni 2012 - 00:07
Postad 27 juni 2012 - 00:10 Precis som med N8:an borde det utan problem gå att skriva över min cfw med Nokia SUite genom att välja ominstallera firmware eller dyl. Redigerat av trixeo, 27 juni 2012 - 00:11. Postad 27 juni 2012 - 00:18 Jaha tackar, testade inte din utan någon annans CFW till n8, de va spjobbigt att få tebax allt till "normalt" Sen för er som nu har B0B, kan ni inte ta lite casualfoton och ladda upp så man kan se hur det blir? Postad 27 juni 2012 - 08:02 Postad 27 juni 2012 - 11:36 Jag kanske var otydlig ovan men ska rätta till det i posten, väder-widgets ingår i Maps Suite så de finns givetvis i min cfw. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |